Bamaw Thein Pe added 2 new photos.
ဘယ္သူ႔ ဦးစားေပးရမလဲ။
ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ေစ်းဝယ္သူ customer ရယ္၊ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းရယ္၊ အစုရွယ္ယာရွင္ရယ္ ဘယ္သူ အေရးႀကီးဆံုးလဲ၊ ဘယ္သူ႔ကို ဦးစားေပးရမွာလဲလို႔ ေမးၾကတယ္။
တခ်ိဳ႕က customer ကို ဦးစားေပးရမယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဝန္ထမ္းေတြကို ဦးစားေပးရမယ္။တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ရွယ္ယာရွင္ဆိုတာ အျမတ္ရဖို႔ တစ္ခုထဲ သိလို႔ ေနာက္ဆံုးမွ ဦးစားေပးရမယ္လို႔ ေျပာၾကျပန္တယ္။
အလီဘာဘာကုမၸဏီထူေထာင္ခဲ့တဲ့ ဘီလ်ံနာသူေ႒းႀကီး ဂ်က္မား (Jack Ma) ကို
အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ အဲဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးတဲ့အခါ သူက အခုလို
ေျဖၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ၃ ဖြဲ႕စလံုးဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
ရွယ္ယာရွင္ေတြက အစုရွယ္ယာ ထည့္ဝင္မွသာ ကုမၸဏီတစ္ခုဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပါ။ ကုမၸဏီ ျဖစ္လာၿပီး ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ကုမၸဏီမွာ အျမတ္ေငြ ရေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အရွံုးေပၚေနတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုဟာ ၾကာၾကာမရပ္တည္ႏိုင္ပါဘူး။ ရွယ္ယာရွင္ေတြက သူတို႔ထည့္ဝင္ထားေငြေတြကို ျပန္ထုတ္ယူသြားရင္ ကုမၸဏီဟာ မၾကာခင္ ပိတ္သိမ္းသြားရမွာပါ။ အျမတ္ရေစဖို႔ အတြက္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ပစၥည္းဟာ အရည္အေသြးေကာင္းၿပီး Customer ေတြ ဝယ္ခ်င္တဲ့ ကုန္ပစၥည္း ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒီလို ပစၥည္း ျဖစ္လာေစဖို႔ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မႈေတြ လိုျပန္ေရာ။
ဒါေျကာင့္ ဒီ ၃ ဖြဲ႕စလံုး ဟန္ခ်က္ညီေနတဲ့ ကုမၸဏီမ်ိဳးသာ ေရရွည္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူ႔ကို ဦးစားေပးမလဲဆိုရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ customer ကို ဦးစားေပးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ခုလိုေျပာရတာလဲ။ customer မႀကိဳက္လို႔ ဘယ္သူမွ ပစၥည္းလာမဝယ္ၾကရင္ ကုမၸဏီမွာ ဝင္ေငြမရွိေတာ့လို႔ ကုမၸဏီကို ပိတ္သိမ္းလိုက္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အလီဘာဘာဟာ customer ေတြ လံုးဝေက်နပ္မႈရေစဖို႔ ဦးတည္ခ်က္ထားလုပ္ခဲ့ရင္း ဘီလီယံခ်ီတန္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အျမတ္ အမ်ားႀကီးရေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြလည္း ဆုေၾကးေတြ အမ်ားႀကီး ရၾကတယ္။ ရွယ္ယာရွင္ေတြလည္း အျမတ္ေငြေတြ အမ်ားႀကီးရလို႔ အရမ္းေပ်ာ္ၾကတယ္။
ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ။ ေစ်းဝယ္သူကို ဦးစားေပးၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ပစၥည္း၊ အရမ္းေက်နပ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနၾကပါတယ္။ Customer ေတြ ေပ်ာ္တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ ရွယ္ယာရွင္ေတြလည္း ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ အျမတ္ရဖို႔ တစ္ခုထဲ ၾကည့္တဲ့ ကုမၸဏီေတြဟာ ေရရွည္ မရပ္တည္ႏိုင္ၾကပဲ က်ရံႈးသြားၾကပါတယ္တဲ့။
ဗန္းေမာ္သိန္းေဖ
၁၁-၀၉-၂၀၁၆
ပထမဆံုး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ၃ ဖြဲ႕စလံုးဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
ရွယ္ယာရွင္ေတြက အစုရွယ္ယာ ထည့္ဝင္မွသာ ကုမၸဏီတစ္ခုဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပါ။ ကုမၸဏီ ျဖစ္လာၿပီး ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ကုမၸဏီမွာ အျမတ္ေငြ ရေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အရွံုးေပၚေနတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုဟာ ၾကာၾကာမရပ္တည္ႏိုင္ပါဘူး။ ရွယ္ယာရွင္ေတြက သူတို႔ထည့္ဝင္ထားေငြေတြကို ျပန္ထုတ္ယူသြားရင္ ကုမၸဏီဟာ မၾကာခင္ ပိတ္သိမ္းသြားရမွာပါ။ အျမတ္ရေစဖို႔ အတြက္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ပစၥည္းဟာ အရည္အေသြးေကာင္းၿပီး Customer ေတြ ဝယ္ခ်င္တဲ့ ကုန္ပစၥည္း ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒီလို ပစၥည္း ျဖစ္လာေစဖို႔ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မႈေတြ လိုျပန္ေရာ။
ဒါေျကာင့္ ဒီ ၃ ဖြဲ႕စလံုး ဟန္ခ်က္ညီေနတဲ့ ကုမၸဏီမ်ိဳးသာ ေရရွည္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရႏိုင္မွာပါ။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူ႔ကို ဦးစားေပးမလဲဆိုရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ customer ကို ဦးစားေပးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ခုလိုေျပာရတာလဲ။ customer မႀကိဳက္လို႔ ဘယ္သူမွ ပစၥည္းလာမဝယ္ၾကရင္ ကုမၸဏီမွာ ဝင္ေငြမရွိေတာ့လို႔ ကုမၸဏီကို ပိတ္သိမ္းလိုက္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အလီဘာဘာဟာ customer ေတြ လံုးဝေက်နပ္မႈရေစဖို႔ ဦးတည္ခ်က္ထားလုပ္ခဲ့ရင္း ဘီလီယံခ်ီတန္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အျမတ္ အမ်ားႀကီးရေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြလည္း ဆုေၾကးေတြ အမ်ားႀကီး ရၾကတယ္။ ရွယ္ယာရွင္ေတြလည္း အျမတ္ေငြေတြ အမ်ားႀကီးရလို႔ အရမ္းေပ်ာ္ၾကတယ္။
ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ကုမၸဏီေတြကို ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ။ ေစ်းဝယ္သူကို ဦးစားေပးၿပီး အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ပစၥည္း၊ အရမ္းေက်နပ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနၾကပါတယ္။ Customer ေတြ ေပ်ာ္တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ ရွယ္ယာရွင္ေတြလည္း ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ အျမတ္ရဖို႔ တစ္ခုထဲ ၾကည့္တဲ့ ကုမၸဏီေတြဟာ ေရရွည္ မရပ္တည္ႏိုင္ၾကပဲ က်ရံႈးသြားၾကပါတယ္တဲ့။
ဗန္းေမာ္သိန္းေဖ
၁၁-၀၉-၂၀၁၆

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။