ေမးခြန္းပုံစံမ်ား ဦးေနွာက္စားၾကည္႔ဖို႔ (၂)
.......................... ..................
.......................... .
2. Object questions
.......................... ..
ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ကံပုဒ္ကို ေမးတဲ႔၀ါက်ေတြက အမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္.. ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာ သင္ယူခဲ႔ျပီးသား ပုံစံေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ၊ သူ႔ကို ျပန္ေႏႊးျပီးေတာ႔မွ Subject question နဲ႔ အျမန္ခြဲျခားဖို႔ ခက္တာေလးေတြ နွိုင္းယွဥ္ စဥ္းစားပါမယ္ .. နွိုင္းယွဥ္စဥ္းစားျပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားလိုက္တာက ေ၀၀ါး၀ါးျဖစ္စရာ ေပၚလာတဲ႔အခါ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ခြဲျခားျပီး သိသြားေစပါတယ္ .. စမ္းၾကည္႔ၾကပါ ။ က်ေနာ္ အၾကံျပဳတာ မွန္သမွ် ေလ႔က်င္႔ပါ .. စမ္းၾကည္႔ပါ ၊ ဟုတ္ျပီဆိုမွ လက္ခံၾကပါ ။ ေလ႔က်င္႔ဖို႔ေတာ႔ အဓိကက်တယ္ေနာ္ .. ကဲ စလိုက္ၾကရေအာင္ပါ
..
ဒီမွာေတာ႔ ေမးခြန္းပုံစံေျပာင္းပုံကို နွစ္ဆင္႔သြားပါမယ္
ပထမဆုံး yes/no ေျဖလို႔ရတဲ႔ “လား” ဆုံးတဲ႔ ေမးခြန္းကို အရင္ ေျပာင္းပါမယ္
ေနာက္မွ အခ်က္အလက္ကို ေျဖရတဲ႔ “လဲ” ဆုံးတဲ႔ ေမးခြန္းကို ေျပာင္းပါမယ္
.......................... .......................... ......
(2.1) I love my sweetheart. က်ေနာ္က က်ေနာ္႔ခ်စ္သူကို ခ်စ္ပါတယ္
~ Present tense နဲ႔ past tense အတြက္ V-do ကို အကူအညီေခၚျပီး သင္႔ေတာ္ရာကို ေရွ႕ဆုံးမွာ ထားရပါမယ္
~ Pronoun (နာမ္စား) ကို I ဆိုလွ်င္ေတာ႔ you ကို ေျပာင္းေပးရပါမယ္ ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ထုတ္ေမးေနတဲ႔ ပုံစံမျဖစ္သင္႔ဘူး မဟုတ္လား ၊ သူမ်ားကိုေမးမွာဆိုေတာ႔ you ေပါ႔ ။ ဒါေၾကာင္႔
.
Do you love / your sweetheart? ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်စ္သူကို ခ်စ္ပါသလား
.
ဒီမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေမးခ်င္တာက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို ခံယူရတဲ႔သူ ကံပုဒ္က ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္
အဲသည္ လူပုဂၢိဳလ္က ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးမွာျဖစ္လို႔ your sweetheart ကို who ေျပာင္းျပီး ေရွ႕ကျဖည္႔လိုက္ပါ
..
Who do you love? ဘယ္သူ႔ကို ခင္ဗ်ားက ခ်စ္တာပါလဲ ... ျဖစ္သြားပါျပီ
..
ကံပုဒ္ကို ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေတြမွာ လူအတြက္ whom ကိုလည္း သုံးလို႔ရပါတယ္ ၊ whom က ပုံစံက်အသုံး formal ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ စာေမးပြဲေတြလိုမ်ိဳးမွာေတာ႔ whom ကိုပိုသုံးသင္႔ပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ who ရဲ႕အသုံးက အလြန္ကို က်ယ္ျပန္႔လႊမ္းမိုးလာတဲ႔အတြ က္ whom ဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ေရွးသုံးျဖစ္သြားျပီးေတာ႔ ေနာက္မၾကာခင္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ္႔မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းသူေတြလည္း ရွိလာပါျပီ ။
.......................... .......................... ..
(2.2) He likes music. သူက ဂီတကို နွစ္သက္တယ္
.
~ He နဲ႔ တစ္ခုကိန္း/အမ်ားကိန္း ညွိရမွာျဖစ္လို႔ Does ကိုေရြးပါမယ္
~ အကူၾကိယာ V-do ရဲ႕ ေနာက္က verb သည္ base form မူလပုံစံပဲ ျဖစ္ရတဲ႔အတြက္ like ျဖစ္သြားပါမယ္
.
Does he like / music? သူက ဂီတကို နွစ္သက္ပါသလား.
.
~ music သည္ လူမဟုတ္တဲ႔အတြက္ what နဲ႔ လဲျပီးေရွ႕ထုတ္လိုက္တဲ႔အခါ
..
What does he like? ဘာကို သူက ႏွစ္သက္တာလဲ..လို႔ ရသြားပါျပီ ။
.......................... ........................
အကူၾကိယာ V-be, V-have, Modal verb ေတြ ပါျပီးသား ၀ါက်ေတြကို ဆက္စဥ္းစားၾကည္႔ပါမယ္ .. အဲဒါေတြက ပိုျပီး လြဲတတ္လို႔ပါ
.
အကူၾကိယာေတြပါျပီးသားဆိုလွ် င္ေတာ႔ V-do ကို အကူေခၚဖို႔ မလို႔ေတာ႔ပါဘူး
.
continuous tense အတြက္ စဥ္းစားၾကည္႔ပါစို႔
(2.3) He is learning English. သူက အဂၤလိပ္စာကို ေလ႔လာေနပါတယ္
Is he learning / English? သူက အဂၤလိပ္စာကို ေလ႔လာေနပါသလား
What is he learning? ဘာကို သူက ေလ႔လာေနပါသလဲ
..
Perfect tense
(2.4) He has planned about your future. သူက ခင္ဗ်ားရဲ႕ အနာဂါတ္အတြက္ စီမံကိန္းခ်ျပီးပါျပီ
Has he planned about your future? သူက ခင္ဗ်ားရဲ႕ အနာဂါတ္အတြက္ စီမံကိန္းခ်ျပီးပါျပီလား
What has he planned? ဘာကို သူက စီမံကိန္းခ်ျပီးတာပါလဲ
.
Future tense
(2.5) She will become a president. သူမက သမတတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါလိ္မ္႔မယ္
Will she become / a president? သူမက သမတတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာလား
What will she become? ဘာကို သူမက ျဖစ္လာမွာလဲ (သူမက ဘာျဖစ္လာမွာလဲ)
.......................... ..........
ကဲ ဒါဆို ဒီနွစ္ခုကို ကြဲကြဲျပားနားလည္ ျပီလား စမ္းၾကည္႔ၾကရေအာင္ ..
(2.6) Who are you calling?
(2.7) Who is calling you?
.
ဒီတစ္ခါေတာ႔ နားလည္ဖို႕ ေမးခြန္းကို အေျဖေျပာင္းၾကည္႔ပါမယ္ (2.6) ကို ေျပာင္းမွာပါ
(2.6.1) Are you calling who? ( Obj ျဖစ္မလားလို႔ ေနာက္ျပန္ပို႔ၾကည္႔တာ)
(2.6.2) You are calling who? ( Helping verb နဲ႔ Sub ကိုေနရာျပန္လဲၾကည္႔တာ)
ျမန္မာလိုျပန္ၾကည္႔ပါ လြယ္သြားပါျပီ .. ခင္ဗ်ားဖုန္းေခၚေနတာ ဘယ္သူ႔ကိုလဲ ..လို႔ နားလည္သြားပါျပီ ။
~ ဒါေၾကာင္႔ object ကို ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းဟာ အခုလိုပဲ ျပန္ထားၾကည္႔လွ်င္ နားလည္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္
...
Subject မွာက်ေတာ႔ အဲလို ေနရာေျပာင္း ျပန္ထားလို႔ အဆင္မေျပဘူး ၊ အစကတည္းက Sub ေနရာမွာ တိုက္ရုိက္အစားထိုးျပီး ေမးခြန္းျပဳလုပ္တာျဖစ္တဲ႔အတ ြက္ Who/what ေနရာကို ဘယ္သူက/ဘာက အစားထိုးျပီး နားလည္ၾကည္႔လိုက္ပါ ..ok ဆို Sub question လို႔ သိလိုက္ပါ
(2.7) Who is calling you?
ဘယ္သူက ခင္ဗ်ားကို ဖုန္းေခၚေနတာလဲ ..လို႕ သိသြားပါျပီ
.
ဒီနွစ္ခု ရွုပ္ေနတာက you ရဲ႕ subject form နဲ႔ object form တူေနတာေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္
(2.6) မွာ you ဟာ Subject ျဖစ္ျပီး
(2.7) မွာ you ဟာ Object ျဖစ္ေနလို႔ပါ
..
က်ေနာ္က ေပရွည္တတ္ပါတယ္ ျဖတ္ရမယ္႔ေနရာမွာမျဖတ္ပဲ ဆက္ေျပာေနတတ္တယ္ေလ.. အခုဒီမွာေတာ႔ ဇြတ္ၾကီးေပးခ်င္ေနလို႔ ေပရွည္မိတာပါ .. Object နွစ္ခု ရွိတဲ႔၀ါက်ေလးတစ္ခုကို စဥ္းစားၾကည္႔မလားလို႔ပါ
..
(2.8) KWNO shares /the English lessons /to the learners.
ကို၀င္းနိုင္ဦးက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြကို ေလ႔လာသူမ်ားသို႔ မွ်ေ၀ပါတယ္..
.
ဒီ၀ါက်မွာဆို တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္ျဖစ္တဲ႔ the English lessons နဲ႔ သြယ္၀ိုက္ကံပုဒ္ (ဒုတိယကံပုဒ္) ျဖစ္တဲ႔ the learners ဆိုျပီး နွစ္ခုရွိေနပါတယ္..
.
~ KWNO သည္ English lessons ေတြကို အရင္ေရးရပါတယ္ ..ဒါေၾကာင္႔ အရင္ထိေတြ႕ရပါတယ္ ။ အရင္ထိေတြ႔တာကို တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္ Direct Object (DO) လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္
(အမ်ားအားျဖင္႔ တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္မ်ားဟာ လူပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေလ႔မရွိပါဘူး ၊ ဒီကြင္းထဲက အခ်က္ကို အေသေတာ႔ မမွတ္ပါနဲ႔ အလြယ္စဥ္းစားရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ဖို႔ပါ .. လူပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ ) ..
.
~ KWNO က ေရးျပီးမွ (သူနဲ႔ အရင္ထိေတြ႔ျပီးမွ) ေလ႔လာသူေတြ the learners ဆီကို မွ်ေ၀လိုက္တာပါ ။ KWNO ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မွဳဟာ the learners ေတြဆီကို ေနာက္တစ္ဆင္႔က်မွ ေရာက္လာတာပါ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ သြယ္၀ိုက္ကံပုဒ္ Indirect Object (IO) လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္ ၊ IO ေတြကေတာ႔ လူပုဂၢဳိလ္ေတြ ျဖစ္ေလ႔ရွိပါတယ္..
..
ပထမဆုံး Subject question လုပ္မယ္ဆို KWNO ေနရာ Who ထည္႔ျပီး ၀ါက်ဆက္ေရးလိုက္လွ်င္ ရျပီဆိုေတာ႔
( 2.8.1) Who shares the English lessons to the learners. ဘယ္သူက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြကို ေလ႔လာသူေတြဆီ မွ်ေ၀ေပးတာလဲ.
.
ဘာကို မွ်ေ၀ေပးတာလဲလို႔ (IO) ကို ေမးမယ္ဆိုပါေတာ႔ the English lessons ကို What နဲ႔ အစားထိုးျပီး ေရွ႕မွာေရးရမွာေပါ႔ ..
~ KWNO သည္ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ျခင္းေၾကာင ္႔ အကူၾကိယာက does ျဖစ္သြားပါမယ္ ။
.............
~ Subject question ပဲျဖစ္ျဖစ္ Object question ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုအမ်ား ညီေအာင္ညွိရမွာက Subject နဲ႔ Verb သာလွ်င္ ျဖစ္တယ္ .. ဒီအခ်က္က အတူတူပဲ ဆိုတာ သတိထားရပါမယ္
...........
.
(အခုဒီမွာဆို the English lessons သည္ အမ်ားကိန္းျဖစ္ေနေသာ္လည္း သူနဲ႔ မညွိပါဘူး ၊ Sub ျဖစ္တဲ႔ KWNO နဲ႔ပဲ အကူၾကိယာကို ညွိပါတယ္) အဲသည္ေတာ႔ ဒီလိုရသြားျပီ
.
(2.8.2) What does KWNO share to the learners? ဘာေတြကို ကို၀င္းနိုင္ဦးက ေလ႔လာသူေတြဆီ မွ်ေ၀ေပးတာလဲ
.
ဘယ္သူကို မွ်ေ၀ေပးတာလဲလို႔ (DO) ကို ေမးခ်င္လွ်င္လည္း လြယ္သြားေလာက္ပါျပီ
(2.8.3) Who does KWNO share the English lessons? ဘယ္သူ႕ကို ကို၀င္းနိူုင္ဦးက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြ မွ်ေ၀ေပးတာပါလဲ
.
အဆုံးသတ္မွာ နည္းနည္းေလး အဆစ္ေပးပါရေစဦး ..
ၾကိယာမ်ားဟာ အကူၾကိယာမပါဘဲ သူ႔ခ်ည္႔ပဲဆိုလွ်င္
~ တစ္ခုကိန္းလား အမ်ားကိန္းလား ဆိုတာ ေဖၚျပရပါတယ္
~ အတိတ္လား ပစၥဳပၸန္လားဆိုတာ ေဖၚျပရပါတယ္
~ သူ႔မူလ အဓိပၸါယျဖစ္တဲ႔ ဘာလုပ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေဖၚျပရပါတယ္
သို႔ေသာ္ အကူၾကိယာမ်ားပါလာျပီဆိုလွ်င ္
သူ႔တာ၀န္ထဲကေန ပထမ ဒုတိယ တာ၀န္နွစ္ခုကို အကူၾကိယာမ်ားက ကူျပီး
ထမ္းေဆာင္ၾကပါေတာ႔တယ္ ..အဲဒါေၾကာင္႔ အကူၾကိယာပါလာလွ်င္ Sub နဲ႔ helping
verb ကို ညွိရတာျဖစ္ပါတယ္ ။
.
ေနာက္ Adverb question သင္ခန္းစာတစ္ခု ထပ္ေရးျပီးတဲ႔အခါ ၀ါက် အရွည္ၾကီး ေရးျပီးေတာ႔မွ အခုလိုပဲ အပိုင္းလိုက္ ျဖဳတ္ထုတ္ ေမးခြန္းလုပ္တာေလးေတြ ေလ႔က်င္႔ဦးမယ္လို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္ .. adverb ေတြကက်ေတာ႔ ခုေရ အမ်ားၾကီး ထည္႔လို႔ရပါတယ္ ။ အစိတ္အပိုင္းေလးေတြ ျဖဳတ္နည္း ဆက္နည္း သိသြားတဲ႔အခါ ၀ါက် ရွည္ရွည္ၾကီးေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ လိုခ်င္တဲ႔အခ်က္ေတြ ေပါင္းထည္႔ဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ .. ဘယ္လို ခ်ိတ္ဆက္ျပီး ၀ါက် ဖြဲ႕ရမလဲဆိုတာ သိသြားေစခ်င္တာပါ .. က်ေနာ္ေရးတဲ႔အခါ အမ်ားအားျဖင္႔ေတာ႔ အလြယ္ကေန အခက္ကို တက္သြားတဲ႔ နည္းနဲ႔ ေရးေလ႔ရွိပါတယ္ ။ ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္လာနိုင္မလဲ လိုက္ခဲ႔ပါဆိုတဲ႔သေဘာေပါ႔ ၊ တကယ္ စိတ္ထဲမွာကေတာ႔ က်ေနာ္ေရးထားတာေတြထက္ ပိုျမင္႔တဲ႔ အဆင္႔တစ္ခုဆီေရာက္သြားေအာင္
တြန္းတင္ေပးလိုက္ခ်င္တာပါ .. အဲလိုေလ႔လာသူတြ တက္သြားမယ္႔ ေလွခါးေလးကို
က်ေနာ္က ေထာင္ေပးလိုက္ခ်င္တာပါ .. ၾကိဳးစားျပီး တက္သြားၾကပါေနာ္ ..
.
ေမတၱာျဖင္႔
..........................
..........................
2. Object questions
..........................
ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ကံပုဒ္ကို ေမးတဲ႔၀ါက်ေတြက အမ်ားဆုံးျဖစ္ပါတယ္.. ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းမွာ သင္ယူခဲ႔ျပီးသား ပုံစံေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ၊ သူ႔ကို ျပန္ေႏႊးျပီးေတာ႔မွ Subject question နဲ႔ အျမန္ခြဲျခားဖို႔ ခက္တာေလးေတြ နွိုင္းယွဥ္ စဥ္းစားပါမယ္ .. နွိုင္းယွဥ္စဥ္းစားျပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားလိုက္တာက ေ၀၀ါး၀ါးျဖစ္စရာ ေပၚလာတဲ႔အခါ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ခြဲျခားျပီး သိသြားေစပါတယ္ .. စမ္းၾကည္႔ၾကပါ ။ က်ေနာ္ အၾကံျပဳတာ မွန္သမွ် ေလ႔က်င္႔ပါ .. စမ္းၾကည္႔ပါ ၊ ဟုတ္ျပီဆိုမွ လက္ခံၾကပါ ။ ေလ႔က်င္႔ဖို႔ေတာ႔ အဓိကက်တယ္ေနာ္ .. ကဲ စလိုက္ၾကရေအာင္ပါ
..
ဒီမွာေတာ႔ ေမးခြန္းပုံစံေျပာင္းပုံကို
ပထမဆုံး yes/no ေျဖလို႔ရတဲ႔ “လား” ဆုံးတဲ႔ ေမးခြန္းကို အရင္ ေျပာင္းပါမယ္
ေနာက္မွ အခ်က္အလက္ကို ေျဖရတဲ႔ “လဲ” ဆုံးတဲ႔ ေမးခြန္းကို ေျပာင္းပါမယ္
..........................
(2.1) I love my sweetheart. က်ေနာ္က က်ေနာ္႔ခ်စ္သူကို ခ်စ္ပါတယ္
~ Present tense နဲ႔ past tense အတြက္ V-do ကို အကူအညီေခၚျပီး သင္႔ေတာ္ရာကို ေရွ႕ဆုံးမွာ ထားရပါမယ္
~ Pronoun (နာမ္စား) ကို I ဆိုလွ်င္ေတာ႔ you ကို ေျပာင္းေပးရပါမယ္ ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ထုတ္ေမးေနတဲ႔ ပုံစံမျဖစ္သင္႔ဘူး မဟုတ္လား ၊ သူမ်ားကိုေမးမွာဆိုေတာ႔ you ေပါ႔ ။ ဒါေၾကာင္႔
.
Do you love / your sweetheart? ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်စ္သူကို ခ်စ္ပါသလား
.
ဒီမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေမးခ်င္တာက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို ခံယူရတဲ႔သူ ကံပုဒ္က ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္
အဲသည္ လူပုဂၢိဳလ္က ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးမွာျဖစ္လို႔ your sweetheart ကို who ေျပာင္းျပီး ေရွ႕ကျဖည္႔လိုက္ပါ
..
Who do you love? ဘယ္သူ႔ကို ခင္ဗ်ားက ခ်စ္တာပါလဲ ... ျဖစ္သြားပါျပီ
..
ကံပုဒ္ကို ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေတြမွာ လူအတြက္ whom ကိုလည္း သုံးလို႔ရပါတယ္ ၊ whom က ပုံစံက်အသုံး formal ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ စာေမးပြဲေတြလိုမ်ိဳးမွာေတာ႔
..........................
(2.2) He likes music. သူက ဂီတကို နွစ္သက္တယ္
.
~ He နဲ႔ တစ္ခုကိန္း/အမ်ားကိန္း ညွိရမွာျဖစ္လို႔ Does ကိုေရြးပါမယ္
~ အကူၾကိယာ V-do ရဲ႕ ေနာက္က verb သည္ base form မူလပုံစံပဲ ျဖစ္ရတဲ႔အတြက္ like ျဖစ္သြားပါမယ္
.
Does he like / music? သူက ဂီတကို နွစ္သက္ပါသလား.
.
~ music သည္ လူမဟုတ္တဲ႔အတြက္ what နဲ႔ လဲျပီးေရွ႕ထုတ္လိုက္တဲ႔အခါ
..
What does he like? ဘာကို သူက ႏွစ္သက္တာလဲ..လို႔ ရသြားပါျပီ ။
..........................
အကူၾကိယာ V-be, V-have, Modal verb ေတြ ပါျပီးသား ၀ါက်ေတြကို ဆက္စဥ္းစားၾကည္႔ပါမယ္ .. အဲဒါေတြက ပိုျပီး လြဲတတ္လို႔ပါ
.
အကူၾကိယာေတြပါျပီးသားဆိုလွ်
.
continuous tense အတြက္ စဥ္းစားၾကည္႔ပါစို႔
(2.3) He is learning English. သူက အဂၤလိပ္စာကို ေလ႔လာေနပါတယ္
Is he learning / English? သူက အဂၤလိပ္စာကို ေလ႔လာေနပါသလား
What is he learning? ဘာကို သူက ေလ႔လာေနပါသလဲ
..
Perfect tense
(2.4) He has planned about your future. သူက ခင္ဗ်ားရဲ႕ အနာဂါတ္အတြက္ စီမံကိန္းခ်ျပီးပါျပီ
Has he planned about your future? သူက ခင္ဗ်ားရဲ႕ အနာဂါတ္အတြက္ စီမံကိန္းခ်ျပီးပါျပီလား
What has he planned? ဘာကို သူက စီမံကိန္းခ်ျပီးတာပါလဲ
.
Future tense
(2.5) She will become a president. သူမက သမတတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါလိ္မ္႔မယ္
Will she become / a president? သူမက သမတတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာလား
What will she become? ဘာကို သူမက ျဖစ္လာမွာလဲ (သူမက ဘာျဖစ္လာမွာလဲ)
..........................
ကဲ ဒါဆို ဒီနွစ္ခုကို ကြဲကြဲျပားနားလည္ ျပီလား စမ္းၾကည္႔ၾကရေအာင္ ..
(2.6) Who are you calling?
(2.7) Who is calling you?
.
ဒီတစ္ခါေတာ႔ နားလည္ဖို႕ ေမးခြန္းကို အေျဖေျပာင္းၾကည္႔ပါမယ္ (2.6) ကို ေျပာင္းမွာပါ
(2.6.1) Are you calling who? ( Obj ျဖစ္မလားလို႔ ေနာက္ျပန္ပို႔ၾကည္႔တာ)
(2.6.2) You are calling who? ( Helping verb နဲ႔ Sub ကိုေနရာျပန္လဲၾကည္႔တာ)
ျမန္မာလိုျပန္ၾကည္႔ပါ လြယ္သြားပါျပီ .. ခင္ဗ်ားဖုန္းေခၚေနတာ ဘယ္သူ႔ကိုလဲ ..လို႔ နားလည္သြားပါျပီ ။
~ ဒါေၾကာင္႔ object ကို ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းဟာ အခုလိုပဲ ျပန္ထားၾကည္႔လွ်င္ နားလည္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္
...
Subject မွာက်ေတာ႔ အဲလို ေနရာေျပာင္း ျပန္ထားလို႔ အဆင္မေျပဘူး ၊ အစကတည္းက Sub ေနရာမွာ တိုက္ရုိက္အစားထိုးျပီး ေမးခြန္းျပဳလုပ္တာျဖစ္တဲ႔အတ
(2.7) Who is calling you?
ဘယ္သူက ခင္ဗ်ားကို ဖုန္းေခၚေနတာလဲ ..လို႕ သိသြားပါျပီ
.
ဒီနွစ္ခု ရွုပ္ေနတာက you ရဲ႕ subject form နဲ႔ object form တူေနတာေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္
(2.6) မွာ you ဟာ Subject ျဖစ္ျပီး
(2.7) မွာ you ဟာ Object ျဖစ္ေနလို႔ပါ
..
က်ေနာ္က ေပရွည္တတ္ပါတယ္ ျဖတ္ရမယ္႔ေနရာမွာမျဖတ္ပဲ ဆက္ေျပာေနတတ္တယ္ေလ.. အခုဒီမွာေတာ႔ ဇြတ္ၾကီးေပးခ်င္ေနလို႔ ေပရွည္မိတာပါ .. Object နွစ္ခု ရွိတဲ႔၀ါက်ေလးတစ္ခုကို စဥ္းစားၾကည္႔မလားလို႔ပါ
..
(2.8) KWNO shares /the English lessons /to the learners.
ကို၀င္းနိုင္ဦးက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြကို ေလ႔လာသူမ်ားသို႔ မွ်ေ၀ပါတယ္..
.
ဒီ၀ါက်မွာဆို တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္ျဖစ္တဲ႔ the English lessons နဲ႔ သြယ္၀ိုက္ကံပုဒ္ (ဒုတိယကံပုဒ္) ျဖစ္တဲ႔ the learners ဆိုျပီး နွစ္ခုရွိေနပါတယ္..
.
~ KWNO သည္ English lessons ေတြကို အရင္ေရးရပါတယ္ ..ဒါေၾကာင္႔ အရင္ထိေတြ႕ရပါတယ္ ။ အရင္ထိေတြ႔တာကို တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္ Direct Object (DO) လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္
(အမ်ားအားျဖင္႔ တိုက္ရိုက္ကံပုဒ္မ်ားဟာ လူပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေလ႔မရွိပါဘူး ၊ ဒီကြင္းထဲက အခ်က္ကို အေသေတာ႔ မမွတ္ပါနဲ႔ အလြယ္စဥ္းစားရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ဖို႔ပါ .. လူပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ ) ..
.
~ KWNO က ေရးျပီးမွ (သူနဲ႔ အရင္ထိေတြ႔ျပီးမွ) ေလ႔လာသူေတြ the learners ဆီကို မွ်ေ၀လိုက္တာပါ ။ KWNO ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မွဳဟာ the learners ေတြဆီကို ေနာက္တစ္ဆင္႔က်မွ ေရာက္လာတာပါ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ သြယ္၀ိုက္ကံပုဒ္ Indirect Object (IO) လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္ ၊ IO ေတြကေတာ႔ လူပုဂၢဳိလ္ေတြ ျဖစ္ေလ႔ရွိပါတယ္..
..
ပထမဆုံး Subject question လုပ္မယ္ဆို KWNO ေနရာ Who ထည္႔ျပီး ၀ါက်ဆက္ေရးလိုက္လွ်င္ ရျပီဆိုေတာ႔
( 2.8.1) Who shares the English lessons to the learners. ဘယ္သူက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြကို ေလ႔လာသူေတြဆီ မွ်ေ၀ေပးတာလဲ.
.
ဘာကို မွ်ေ၀ေပးတာလဲလို႔ (IO) ကို ေမးမယ္ဆိုပါေတာ႔ the English lessons ကို What နဲ႔ အစားထိုးျပီး ေရွ႕မွာေရးရမွာေပါ႔ ..
~ KWNO သည္ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ျခင္းေၾကာင
.............
~ Subject question ပဲျဖစ္ျဖစ္ Object question ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုအမ်ား ညီေအာင္ညွိရမွာက Subject နဲ႔ Verb သာလွ်င္ ျဖစ္တယ္ .. ဒီအခ်က္က အတူတူပဲ ဆိုတာ သတိထားရပါမယ္
...........
.
(အခုဒီမွာဆို the English lessons သည္ အမ်ားကိန္းျဖစ္ေနေသာ္လည္း သူနဲ႔ မညွိပါဘူး ၊ Sub ျဖစ္တဲ႔ KWNO နဲ႔ပဲ အကူၾကိယာကို ညွိပါတယ္) အဲသည္ေတာ႔ ဒီလိုရသြားျပီ
.
(2.8.2) What does KWNO share to the learners? ဘာေတြကို ကို၀င္းနိုင္ဦးက ေလ႔လာသူေတြဆီ မွ်ေ၀ေပးတာလဲ
.
ဘယ္သူကို မွ်ေ၀ေပးတာလဲလို႔ (DO) ကို ေမးခ်င္လွ်င္လည္း လြယ္သြားေလာက္ပါျပီ
(2.8.3) Who does KWNO share the English lessons? ဘယ္သူ႕ကို ကို၀င္းနိူုင္ဦးက အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာေတြ မွ်ေ၀ေပးတာပါလဲ
.
အဆုံးသတ္မွာ နည္းနည္းေလး အဆစ္ေပးပါရေစဦး ..
ၾကိယာမ်ားဟာ အကူၾကိယာမပါဘဲ သူ႔ခ်ည္႔ပဲဆိုလွ်င္
~ တစ္ခုကိန္းလား အမ်ားကိန္းလား ဆိုတာ ေဖၚျပရပါတယ္
~ အတိတ္လား ပစၥဳပၸန္လားဆိုတာ ေဖၚျပရပါတယ္
~ သူ႔မူလ အဓိပၸါယျဖစ္တဲ႔ ဘာလုပ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေဖၚျပရပါတယ္
သို႔ေသာ္ အကူၾကိယာမ်ားပါလာျပီဆိုလွ်င
.
ေနာက္ Adverb question သင္ခန္းစာတစ္ခု ထပ္ေရးျပီးတဲ႔အခါ ၀ါက် အရွည္ၾကီး ေရးျပီးေတာ႔မွ အခုလိုပဲ အပိုင္းလိုက္ ျဖဳတ္ထုတ္ ေမးခြန္းလုပ္တာေလးေတြ ေလ႔က်င္႔ဦးမယ္လို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္ .. adverb ေတြကက်ေတာ႔ ခုေရ အမ်ားၾကီး ထည္႔လို႔ရပါတယ္ ။ အစိတ္အပိုင္းေလးေတြ ျဖဳတ္နည္း ဆက္နည္း သိသြားတဲ႔အခါ ၀ါက် ရွည္ရွည္ၾကီးေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ လိုခ်င္တဲ႔အခ်က္ေတြ ေပါင္းထည္႔ဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ .. ဘယ္လို ခ်ိတ္ဆက္ျပီး ၀ါက် ဖြဲ႕ရမလဲဆိုတာ သိသြားေစခ်င္တာပါ .. က်ေနာ္ေရးတဲ႔အခါ အမ်ားအားျဖင္႔ေတာ႔ အလြယ္ကေန အခက္ကို တက္သြားတဲ႔ နည္းနဲ႔ ေရးေလ႔ရွိပါတယ္ ။ ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္လာနိုင္မလဲ လိုက္ခဲ႔ပါဆိုတဲ႔သေဘာေပါ႔ ၊ တကယ္ စိတ္ထဲမွာကေတာ႔ က်ေနာ္ေရးထားတာေတြထက္ ပိုျမင္႔တဲ႔ အဆင္႔တစ္ခုဆီေရာက္သြားေအာင္
.
ေမတၱာျဖင္႔

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။