Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, February 29, 2016

Nokia ဘာမွားခဲ့လို႔ မိုဘိုင္းဖုန္းေစ်းကြက္ထဲမွာ႐ံႈးႏွိမ့္ခဲ့တာလဲ

Microsoft ကိုေရာင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မ်က္ရည္က်ခဲ့တဲ့ Nokia CEO
Nokia ဘာမွားခဲ့လို႔ မိုဘိုင္းဖုန္းေစ်းကြက္ထဲမွာ႐ံႈးႏွိမ့္ခဲ့တာလဲ

သီဟ
၂၀၁၄ ထဲမွာ Nokia ကုမၸဏီ ကို Microsoft က၀ယ္ယူလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကို Nokia ရဲ႕ CEO ျဖစ္သူ Stephen Elop က သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳ
လုပ္ၿပီးေျပာၾကားတဲ့အခါမွာ စိတ္မေကာင္းစရာအျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုျဖစ္
ခဲ့ပါတယ္။ Stephen Elop ကမိန္႔ခြန္း ေျပာေနရင္းနဲ႔ ‘ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ
အမွားေတြမလုပ္ခဲ့ပါဘူး၊ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးသြားခဲ့
ပါတယ’္လို႔ေျပာတဲ့ အခါမွာ သူေရာ သူ႔ရဲ႕စီမံခန္႔ခြဲမႈ အဖြဲ႔ကလူေတြေရာ စိတ္
မေကာင္းစြာနဲ႔ မ်က္ရည္က်ခဲ့ၾကပါတယ္။



Nokia ဟာ ဖုန္းေလာကမွာ လူအမ်ားေလးစား အသိအမွတ္ျပဳရတဲ့
ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့အခါမွာ ခၽြတ္ေခ်ာ္ခဲ့
တာမရွိခဲ့ပါဘူး ဒါေပမဲ့ လည္း ကမာၻႀကီးက ျမန္ဆန္စြာေျပာင္းလဲသြားခဲ့တဲ့
အခါမွာ သူတို႔ၿပိဳင္ဘက္ေတြက အရမ္းအင္အားႀကီးလာခဲ့ပါတယ္။

Nokia ဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မိုဘိုင္းဖုန္းေစ်းကြက္ထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္
ေနနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ မ်ားျပားလွတဲ့ customer ေတြနဲ႔ ေစ်း
ကြက္ေနရာရထားမႈက ေစ်းကြက္ထဲကို ၿပိဳင္ဘက္သစ္ေတြ၀င္မလာႏိုင္
ေအာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတားဆီးထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိက ေအာင္ျမင္လာ
ခဲ့တာကေတာ့ အသံုးျပဳသူေတြအဆင္ေျပေစခဲ့တဲ့ symbian OS ကို
အသံုးျပဳခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ Customer ေတြက အရမ္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္
ခဲ့ၾကၿပီး အလယ္လတ္တန္းဖုန္းနဲ႕ ေစ်းသက္သာ တဲ့ မိုဘိုင္းဖုန္းေစ်း
ကြက္ေတြမွာ ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ Nokia က သူတို႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈမွာ သာယာေနခဲ့တယ္လို႔ ေျပာ
လို႕ရၿပီးေတာ့ တုိးတက္လာတဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ေတြကို ေလ်ာ့တြက္ခဲ့ၿပီးေတာ့
နည္းပညာအသစ္ေတြနဲ႔ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ေတြကို လိုက္မလုပ္ေဆာင္ခဲ့
ပါဘူး။ ဒီအခ်က္က ေစ်းကြက္ထဲမွာ Nokia ေနရာေပ်ာက္သြားတဲ့အခ်က္
ေတြထဲက အဓိအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

Apple ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဘာနဲ႔မွမတူညီတဲ့ iPhone ေတြစထုတ္လုပ္ခဲ့တုန္း
က Nokiaအတြက္ အရမ္းႀကီးမားတဲ့ၿပိဳင္ဘက္မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္
တုန္းက စမတ္ဖုန္းကိုင္တဲ့ လူဦးေရကနည္းေသးတဲ့အတြက္ Apple က
ေသးငယ္တဲ့ niche market တစ္ခုကိုပဲရရွိေသးတာျဖစ္ပါတယ္။

အဓိက Nokia ေစ်းကြက္ပ်က္ေစခဲ့တာကေတာ့ Samsung ျဖစ္ပါတယ္။
ၿဖိဳ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံေတြမွာ ေစ်းသက္သာတဲ့ ဖုန္းေတြနဲ႔ Samsung က
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ Nokia ဦးေဆာင္ထားတဲ့ ေစ်းကြက္ထဲ၀င္ေရာက္လာၿပီး
ေတာ့ အဓိကၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာ လူေတြကိုဆြဲ
ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ထူးျခားတဲ့ မားကတ္တင္းနည္းဗ်ဴဟာေတြနဲ႔ Samsung က Nokia ရဲ႕ symbian OS သံုး ေစ်းကြက္ကို အပိုင္သိမ္းပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ Google က မိုဘိုင္းဖုန္းေတြအတြက္ OSအသစ္ ကိုထုတ္
လုပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ဒီ OS အသစ္က Nokia ကိုထိပ္ဆံုးေနရာကေန
ျဖဳတ္ခ်ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ Android OSက မိုဘိုင္းဖုန္းေစ်းကြက္ကို လံုး
၀ေျပာင္းလဲေစခဲ့ၿပီးေတာ့ Google ကေနနဲ႔ လည္း ဖုန္းကုမၸဏီေတြ
အမ်ားႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ေစ်းသက္သာတဲ့ low end စမတ္ဖုန္းေတြ
အမ်ားႀကီးထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ Nokia က ဒီလိုေျပာင္းလဲလာမႈေတြကို ျပန္
လည္တုန္႔ျပန္ဖို႔ ျပင္ဆင္မႈေတြဘာမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။

စမတ္ဖုန္းအသံုးျပဳသူေတြဟာ မိုဘိုင္းကေန သီခ်င္နားေထာင္တာ၊ေငြ
ေပးေခ်တာနဲ႔ application ေပါင္းမ်ားစြာကို လုပ္ကိုင္လာခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွာ Nokia ရဲ႕ တုန္႔ ျပန္မႈကအရမ္းေနာက္က်ခဲ့ပါတယ္။ Android နဲ႔ iOSေတြ
မွာ developer ေတြက ကိုယ္တိုင္ application ေတြေရးဆြဲအသံုးျပဳလာပါ
တယ္။ Nokia က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္တဲ့ Symbian OS ကိုပဲ
ဆက္လက္သံုးဆြဲခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒီ OS ကနည္းပညာသမားေတြdeveloper
အတြက္ ဘာမွ တီထြင္လို႔မရခဲ့ပါဘူး။

Symbian က က်႐ံႈးသြားတဲ့အခါမွာလည္း Nokia က windows mobile နဲ႔
အတူခ်ိတ္ဆက္ထုတ္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ windows os က အၿမဲတမ္း Android နဲ႔ iOS ထက္ ေျခတစ္လွမ္းေနာက္က်ေနခဲ့ပါတယ္။

Nokia မလုပ္ခဲ့တာက ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ကမာၻႀကီးနဲ႔ ေျပာင္းလဲလာတဲ့
ေစ်းကြက္ကိုလိုက္ၿပီးေတာ့မေျပာင္းလဲတာပါ။ အသစ္အသစ္ေတြကိုသင္
ယူၿပီး ေျပာင္းလဲဖို႔လွစ္လွ်ဳ႐ႈခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပုိၿပီးတိုးတက္လာႏိုင္မယ့္
အခြင့္အေရးႀကီးကိုလက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္ေငြအမ်ားႀကီး
ရမယ့္အခြင့္အလမ္းကို ဆံုး႐ံုးခဲ့တဲ့အျပင္ ကုမၸဏီအတြက္ ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ခက္
ခဲလာခဲ့ပါတယ္။

Nokia ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုၾကည့္ၿပီးရႏိုင္တဲ့သင္ခန္းစာကေတာ့ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ မေျပာင္းလဲႏိုင္ဘူးဆိုရင္၊ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မွာ ဆံုး႐ံႈးသြားႏိုင္ပါတယ္။
အသစ္အဆန္းေတြကို သင္ယူခ်င္စိတ္မရွိတာက ႀကီးမားတဲ့အမွားမဟုတ္
ေသးပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အေတြးေခၚေတြနဲ႔ ideaေတြက ေခတ္နဲ႔ အညီ
မလိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဆံုး႐ံႈးပ်က္စီးရမွာအေသအခ်ာပါပဲ။

နိဂုန္းခ်ဳပ္အေနန႔ဲ ေျပာရမယ္ဆိုရင္
မေန႔ကရွိခဲ့တဲ့ အားသာခ်က္ဆိုတာကို ေနာက္တစ္ေန႔ရဲ႕ တိုးတက္လာမႈေတြကအစားထုိးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ သင္ဘာမွ အမွားေတြလုပ္စရာမလိုပါဘူး၊
သင့္ၿပိဳင္ဘက္ေတြက ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ အညီမွန္ကန္စြာလိုက္လုပ္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ သင္႐ံႈးပါၿပီ။

ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ ပိုတိုးတက္လာေအာင္ လုပ္တာဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ဒုတိယအခြင့္အေရးေပးျခင္းျဖစ္ ၿပီးေတာ့ တစ္ျခားသူေတြက ကိုယ့္ကို
အတင္းေျပာင္းလဲဖို႔ တြန္းအားေပးေနရတယ္ဆိုရင္ သင့္မွားေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။အသစ္အသစ္ေတြကို ေလ့လာသင္ယူဖို႔ အသံုးျပဳဖို႔ ျငင္းဆန္တဲ့ လူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာရပ္တန္႔သြားၿပီး ေစ်းကြက္ထဲကေနေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဓာတ္ပံု-linkedin
ref-linkedin
-marketing91
- quora

@@@
SFJ Strategy First Journal ကို Strategy First Institute က စီစဥ္
တင္ဆက္ေနတာျဖစ္ၿပီး Facebook Page ကို Like လုပ္ၿပီး Follow
လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ ေန႔စဥ္ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနတဲ့ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
သတင္းနဲ႔ အထူးတင္ဆက္မႈေတြကို ဖတ္ရွုနိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

Microsoft ကိုရောင်းလိုက်တဲ့အချိန်မှာ မျက်ရည်ကျခဲ့တဲ့ Nokia CEO
Nokia ဘာမှားခဲ့လို့ မိုဘိုင်းဖုန်းစျေးကွက်ထဲမှာရှုံးနှိမ့်ခဲ့တာလဲ၊

၂၀၁၄ ထဲမှာ Nokia ကုမ္ပဏီ ကို Microsoft ကဝယ်ယူလိုက်ပြီဖြစ်ကြောင်းကို Nokia ရဲ့ CEO ဖြစ်သူ Stephen Elop က သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲပြု
လုပ်ပြီးပြောကြားတဲ့အခါမှာ စိတ်မကောင်းစရာအဖြစ်အပျက်လေးတစ်ခုဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ Stephen Elop ကမိန့်ခွန်း ပြောနေရင်းနဲ့ ‘ကျွန်တော်တို့ ဘာမှ
အမှားတွေမလုပ်ခဲ့ပါဘူး၊ဒါပေမဲ့ အကြောင်းကြောင်းကြောင့် ဆုံးရှုံးသွားခဲ့ပါတယ’်လို့ပြောတဲ့ အခါမှာ သူရော သူ့ရဲ့စီမံခန့်ခွဲမှု အဖွဲ့ကလူတွေရော စိတ်
မကောင်းစွာနဲ့ မျက်ရည်ကျခဲ့ကြပါတယ်။

Nokia ဟာ ဖုန်းလောကမှာ လူအများလေးစား အသိအမှတ်ပြုရတဲ့ ကုမ္ပဏီတစ်ခုဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ သူတို့ရဲ့ လုပ်ငန်းလုပ်ကိုင်ခဲ့တဲ့အခါမှာ ချွတ်ချော်ခဲ့
တာမရှိခဲ့ပါဘူး ဒါပေမဲ့ လည်း ကမ္ဘာကြီးက မြန်ဆန်စွာပြောင်းလဲသွားခဲ့တဲ့
အခါမှာ သူတို့ပြိုင်ဘက်တွေက အရမ်းအင်အားကြီးလာခဲ့ပါတယ်။

Nokia ဟာ နှစ်ပေါင်းများစွာ မိုဘိုင်းဖုန်းစျေးကွက်ထဲမှာ ခေါင်းဆောင်
နေနဲ့ ရပ်တည်နိုင်ခဲ့ပါတယ်။ သူ့ရဲ့ များပြားလှတဲ့ customer တွေနဲ့ စျေး
ကွက်နေရာရထားမှုက စျေးကွက်ထဲကို ပြိုင်ဘက်သစ်တွေဝင်မလာနိုင်
အောင် နှစ်ပေါင်းများစွာတားဆီးထားနိုင်ခဲ့ပါတယ်။ အဓိက အောင်မြင်လာ
ခဲ့တာကတော့ အသုံးပြုသူတွေအဆင်ပြေစေခဲ့တဲ့ symbian OS ကို
အသုံးပြုခဲ့လို့ဖြစ်ပါတယ်။ Customer တွေက အရမ်းကြိုက်နှစ်သက်
ခဲ့ကြပြီး အလယ်လတ်တန်းဖုန်းနဲ့ စျေးသက်သာ တဲ့ မိုဘိုင်းဖုန်းစျေး
ကွက်တွေမှာ ဦးဆောင်နိုင်ခဲ့ပါတယ်။

ဒါပေမဲ့ Nokia က သူတို့ရဲ့ အောင်မြင်မှုမှာ သာယာနေခဲ့တယ်လို့ ပြော
လို့ရပြီးတော့ တိုးတက်လာတဲ့ ပြိုင်ဘက်တွေကို လျော့တွက်ခဲ့ပြီးတော့
နည်းပညာအသစ်တွေနဲ့ ဆန်းသစ်တီထွင်မှု တွေကို လိုက်မလုပ်ဆောင်ခဲ့
ပါဘူး။ ဒီအချက်က စျေးကွက်ထဲမှာ Nokia နေရာပျောက်သွားတဲ့အချက်
တွေထဲက အဓိအချက်ဖြစ်ပါတယ်။

Apple ကုမ္ပဏီအနေနဲ့ ဘာနဲ့မှမတူညီတဲ့ iPhone တွေစထုတ်လုပ်ခဲ့တုန်း
က Nokiaအတွက် အရမ်းကြီးမားတဲ့ပြိုင်ဘက်မဟုတ်ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအချိန်
တုန်းက စမတ်ဖုန်းကိုင်တဲ့ လူဦးရေကနည်းသေးတဲ့အတွက် Apple က
သေးငယ်တဲ့ niche market တစ်ခုကိုပဲရရှိသေးတာဖြစ်ပါတယ်။

အဓိက Nokia စျေးကွက်ပျက်စေခဲ့တာကတော့ Samsung ဖြစ်ပါတယ်။
ဖြို့ဖြိုးဆဲနိုင်ငံတွေမှာ စျေးသက်သာတဲ့ ဖုန်းတွေနဲ့ Samsung က
တဖြည်းဖြည်းနဲ့ Nokia ဦးဆောင်ထားတဲ့ စျေးကွက်ထဲဝင်ရောက်လာပြီး
တော့ အဓိကပြိုင်ဘက်ဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။နောက်ပိုင်းမှာ လူတွေကိုဆွဲ
ဆောင်နိုင်တဲ့ ထူးခြားတဲ့ မားကတ်တင်းနည်းဗျူဟာတွေနဲ့ Samsung က Nokia ရဲ့ symbian OS သုံး စျေးကွက်ကို အပိုင်သိမ်းပါတော့တယ်။

အဲဒီအချိန်မှာပဲ Google က မိုဘိုင်းဖုန်းတွေအတွက် OSအသစ် ကိုထုတ်
လုပ်လိုက်ပါတော့တယ်။ ဒီ OS အသစ်က Nokia ကိုထိပ်ဆုံးနေရာကနေ
ဖြုတ်ချခဲ့တာဖြစ်ပါတယ်။ Android OSက မိုဘိုင်းဖုန်းစျေးကွက်ကို လုံး
၀ပြောင်းလဲစေခဲ့ပြီးတော့ Google ကနေနဲ့ လည်း ဖုန်းကုမ္ပဏီတွေ
အများကြီးနဲ့ ပူးပေါင်းပြီးတော့ စျေးသက်သာတဲ့ low end စမတ်ဖုန်းတွေ
အများကြီးထုတ်လုပ်ခဲ့ပါတယ်။ Nokia က ဒီလိုပြောင်းလဲလာမှုတွေကို ပြန်
လည်တုန့်ပြန်ဖို့ ပြင်ဆင်မှုတွေဘာမှ မရှိခဲ့ပါဘူး။

စမတ်ဖုန်းအသုံးပြုသူတွေဟာ မိုဘိုင်းကနေ သီချင်နားထောင်တာ၊ငွေ
ပေးချေတာနဲ့ application ပေါင်းများစွာကို လုပ်ကိုင်လာချင်တဲ့အချိန်မှာ Nokia ရဲ့ တုန့် ပြန်မှုကအရမ်းနောက်ကျခဲ့ပါတယ်။ Android နဲ့ iOSတွေ
မှာ developer တွေက ကိုယ်တိုင် application တွေရေးဆွဲအသုံးပြုလာပါ
တယ်။ Nokia က နှစ်ပေါင်းများစွာကြာမြင့်ပြီဖြစ်တဲ့ Symbian OS ကိုပဲ
ဆက်လက်သုံးဆွဲခဲ့ပြီးတော့ ဒီ OS ကနည်းပညာသမားတွေdeveloper
အတွက် ဘာမှ တီထွင်လို့မရခဲ့ပါဘူး။

Symbian က ကျရှုံးသွားတဲ့အခါမှာလည်း Nokia က windows mobile နဲ့ အတူချိတ်ဆက်ထုတ်လုပ်ခဲ့ပေမယ့် windows os က အမြဲတမ်း Android နဲ့ iOS ထက် ခြေတစ်လှမ်းနောက်ကျနေခဲ့ပါတယ်။
Nokia မလုပ်ခဲ့တာက ပြောင်းလဲလာတဲ့ ကမ္ဘာကြီးနဲ့ ပြောင်းလဲလာတဲ့ စျေးကွက်ကိုလိုက်ပြီးတော့မပြောင်းလဲတာပါ။ အသစ်အသစ်တွေကိုသင်ယူပြီး
ပြောင်းလဲဖို့လှစ်လျှုရှုခဲ့တဲ့အတွက်ကြောင့် ပိုပြီးတိုးတက်လာနိုင်မယ့် အခွင့်အရေးကြီးကိုလက်လွှတ်ဆုံးရှုံးခဲ့ရတာဖြစ်ပါတယ်။ ၀င်ငွေအများကြီးရမယ့်
အခွင့်အလမ်းကို ဆုံးရုံးခဲ့တဲ့အပြင် ကုမ္ပဏီအတွက် ရှင်သန်နိုင်ဖို့ခက်ခဲလာ
ခဲ့ပါတယ်။

Nokia ရဲ့ အဖြစ်အပျက်ကိုကြည့်ပြီးရနိုင်တဲ့သင်ခန်းစာကတော့ လိုက်လျောညီထွေစွာ မပြောင်းလဲနိုင်ဘူးဆိုရင်၊ ယှဉ်ပြိုင်မှု မှာ ဆုံးရှုံးသွားနိုင်ပါတယ်။
အသစ်အဆန်းတွေကို သင်ယူချင်စိတ်မရှိတာက ကြီးမားတဲ့အမှားမဟုတ်
သေးပါဘူး၊ ဒါပေမယ့် အတွေးခေါ်တွေနဲ့ ideaတွေက ခေတ်နဲ့ အညီ
မလိုက်နိုင်ဘူးဆိုရင်တော့ ဆုံးရှုံးပျက်စီးရမှာအသေအချာပါပဲ။

နိဂုန်းချုပ်အနေနဲ့ ပြောရမယ်ဆိုရင်
မနေ့ကရှိခဲ့တဲ့ အားသာချက်ဆိုတာကို နောက်တစ်နေ့ရဲ့ တိုးတက်လာမှုတွေကအစားထိုးသွားမှာဖြစ်ပါတယ်။ သင်ဘာမှ အမှားတွေလုပ်စရာမလိုပါဘူး၊ သင့်ပြိုင်ဘက်တွေက ခေတ်ရေစီးကြောင်းနဲ့ အညီမှန်ကန်စွာလိုက်လုပ်နိုင်ပြီဆိုရင် သင်ရှုံးပါပြီ။

ပြောင်းလဲပြီးတော့ ပိုတိုးတက်လာအောင် လုပ်တာဟာ ကိုယ့်ကိုယ် ကိုယ် ဒုတိယအခွင့်အရေးပေးခြင်းဖြစ် ပြီးတော့ တစ်ခြားသူတွေက ကိုယ့်ကို
အတင်းပြောင်းလဲဖို့ တွန်းအားပေးနေရတယ်ဆိုရင် သင့်မှားနေပြီဖြစ်ပါတယ်။အသစ်အသစ်တွေကို လေ့လာသင်ယူဖို့ အသုံးပြုဖို့ ငြင်းဆန်တဲ့ လူတွေဟာ တစ်ချိန်မှာရပ်တန့်သွားပြီး စျေးကွက်ထဲကနေပျောက်ကွယ်သွားမှာဖြစ်ပါတယ်။

ဓာတ်ပုံ-linkedin
ref-linkedin
-marketing91
- quora

@@@
SFJ Strategy First Journalကို Strategy First Institute က စီစဉ်
တင်ဆက်နေတာဖြစ်ပြီး Facebook Page ကို Like လုပ်ပြီး Follow
လုပ်ထားမယ်ဆိုရင် နေ့စဉ် ဖြစ်ပေါ်ပြောင်းလဲနေတဲ့ ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပ
သတင်းနဲ့ အထူးတင်ဆက်မှုတွေကို ဖတ်ရှုနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။