ဘ၀မွာ သင္ဘာကိုု အဓိကထားၿပီး ရည္တည္ေနသလဲ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx
၁။ သစၥာ ရိွျခင္း
အရည္အခ်င္းရိွသူထက္ သစၥာရိွသူကိုု အလုုပ္႒ာနေတြက ပိုုၿပီးအားကိုုးၾကပါတယ္။
ကုုမၼဏီ အေပၚ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႒ာနအေပၚ ျဖစ္ျဖစ္ သစၥာ ေစာင့္သိသူမ်ားဟာ
က။ ေခါင္းေဆာင္ေနရာမွာေနၿပီး ျပသနာကိုုစဥ္းစားေပးေလ့ရိွတ ယ္။
ခ။ အထက္ကလူနဲ႔ အေတြးအျမင္မ်ား အၿမဲတမ္းဖလွယ္ၾကတယ္။
ဂ။ ႒ာနရဲ႕ အက်ဳိးကိုု အစဥ္အၿမဲ ကာကြယ္တယ္။
ဃ။ ႒ာနပိုုမိုုအက်ဳိးအျမတ္ရေအာ င္ အၿမဲ အားထုုတ္တယ္။
င။ ျပင္ပမွ ျမဴဆြယ္မူ အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ ဒဏ္ကိုု ႀကံႀကံခံႏိုုင္စြမ္းရိွတယ္။
၂။ အလုုပ္ကိုု ေလးစားျခင္း
ေခတ္ႀကီးက အလ်င္အျမန္တိုုးတက္လာတာနဲ႔ အမ်ွ ပညာတတ္မ်ားေပါမ်ားလာပါတယ္။
ပညာေရးအရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘြဲ႕ ဒီဂရီ တိုု႔ဟာ လူတစ္ဦးကိုု အဆံုုးအျဖတ္ေပးတဲ့
အဓိက အေၾကာင္းတရား မဟုုတ္ေတာ့ပါ။
အလုုပ္ကိုု ေလးေလးစားစား ရိွျခင္းဟာ အျမန္အဆန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ေခတ ္အတြက္
တန္ဖိုုးအလြန္ရိွတဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ ္။
အလုုပ္ကိုု ေလးစားသူမ်ားဟာ...
က။ အလုုပ္လုုပ္ျခင္းဟာ ပိုုက္ဆံတစ္ခုုတည္း အတြက္ေၾကာင့္မဟုုတ္ပါ။
ခ။ ကိုုယ္ရတာထက္ အၿမဲပိုုလုုပ္တတ္တဲ့အက်င့္ရ ိွၾကပါတယ္။
ဂ။ အလုုပ္အတြက္ ေပးဆပ္ရတာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါတယ္။
ဃ။ အလုုပ္တက္ခ်ိန္၊ အလုုပ္ဆင္းခ်ိန္ ေတြကိုု လစ္လ်ဴရူ႕တတ္ၿပီး
အလုုပ္ၿပီးေအာင္လုုပ္ၿပီးမွ နားတတ္ၾကပါတယ္။
င။ အလုုပ္အတြင္းမွာ ရိွတဲ့ ေသးေသးမႊားမႊားကအစ အထူးဂရုုျပဳတတ္ၾကတယ္။
၃။ တက္တက္ၾကြၾကြ ရိွျခင္း
က။ ေျပာမွသိတယ္၊ ခိုုင္းမွလုုပ္တဲ့ လူစားမ်ဳိးမဟုုတ္ပါ။
တာ၀န္ေပးတာကိုု ေစာင့္ဆိုုင္းမေနတတ္ပဲ လိုုအပ္တယ္ထင္ရင္ အကုုန္လံုုး
ၿပီးေအာင္လုုပ္ထားတတ္ပါတယ္။ သူတိုု႔ဟာ..
က။ အလုုပ္ကိုု ၿပီးေအာင္လုုပ္ဖိုု႔ထက္ ေကာင္းေအာင္လုုပ္ဖိုု႔ ကိုုပိုုဦးစားေပးေလ့ရိွတယ္။
ခ။ အေကာင္းဆံုုုုးနည္းလမ္းကိုု အၿမဲရွာႀကံေတြးေတာတတ္တယ္။
ဂ။ ထဲထဲ၀င္၀င္ အလုုပ္ထဲမွာ အာရံုုႏွစ္ေနတတ္တယ္။
ဃ။ မ်က္နာလိုုမ်က္နာရ အလုုပ္မ်ဳိး ေရွာင္ရွားတတ္ၾကတယ္။
င။ အျပဳသေဘာေဆာင္တတ္ၿပီး အခက္အခဲကိုု ေက်ာ္လႊားႏိုုင္သူမ်ားျဖစ္ၾ ကတယ္။
၄။ တာ၀န္ယူျခင္း
တာ၀န္ယူရဲျခင္းဟာ အလုုပ္ေအာင္ျမင္ဖိုု႔ အတြက္ အေျခခံလုုိအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ ္ပါတယ္။
လူတစ္ဦးဟာ အရည္အခ်င္းအရ သူမ်ားထက္ အားနည္း ရင္ အားနည္း လိုု႔ ရပါတယ္။
တာ၀န္ယူတဲ့စိတ္ကေတာ့ သူမ်ားထက္ အားမနည္းသင့္ပါ။
တာ၀န္ယူရဲတဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးဟာ အထက္ရဲ႕ ယံုုၾကည္မူ ကိုု ပိုုမိုုရလြယ္ပါတယ္။
က။ တာ၀န္တစ္ရပ္ရဲ႕ အဓိက ဗဟိုုခ်က္မဟာ တာ၀န္ယူစိတ္ျဖစ္တယ္။
ခ။ ကိစၥေသးေသးမ်ွင္မ်ွင္က အစ အေကာင္းဆံုုးျဖစ္ေအာင္လုုပ္ တတ္ၾကတယ္။
ဂ။ ဆိုုခဲေစ ၿမဲေစ၊ ေျပာရင္ ျဖစ္ေအာင္လုုပ္တတ္တယ္။
ဃ။ တစ္ခုုခုု မွားယြင္းခဲ့ရင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွာဘူး၊
င။ ျပသနာ ေဘာ္လံုုး ကိုုယ့္ဆီေရာက္လာခဲ့ရင္ ကိုုယ့္ဆီမွာ အဆံုုးသပ္ေစတယ္။
၅။ အက်ဳိးထိေရာက္မူ
အက်ဳိးထိေရာက္ေအာင္ အလုုပ္လုုပ္တတ္ျခင္းဟာ လူတစ္ဦးရဲ႕ အဓိက ပ်ဳိးေထာင္ရမဲ့ အရည္အခ်င္းျဖစ္တယ္။
က။ ကိုုယ့္ဟာနဲ႔ ကိုုယ္လံုုးျခာရိုုက္ၿပီး အေၾကာင္းမဲ့ အလုုပ္ရူပ္ေနတာမ်ဳိးကိုု ေရွာင္ရွားပါ။
ခ။ ဘာပဲလုုပ္ေနလုုပ္ေန၊ အာရံုုစူးစိုုက္တတ္ပါေစ။
ဂ။ လအလိုုက္၊ ရက္အလိုုက္ အစီအစဥ္မ်ားခ်မွတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ရိွပါေစ။
ဃ။ အခ်ိန္ဆြဲတတ္တဲ့ အက်င့္လံုုး၀ေရွာင္ပါ။
င။ တစ္ႀကိမ္လ်င္ အလုုပ္တစ္ခုုတည္းကိုု ၿပီးေအာင္အရင္လုုပ္ပါ။ ၿပီးဆံုုးသြားမွ အျခားအလုုပ္ကိုု ကူးပါ။
၆။ ရလဒ္
ေၾကာင္မဲျဖစ္ေစ၊ ေၾကာင္ျဖဴ ျဖစ္ေစ၊ ၾကြက္ခုုတ္တတ္တဲ့ ေၾကာင္ဟာ ေၾကာင္ေကာင္းျဖစ္ပါတယ္။
အလုုပ္တစ္ခုုကိုု ဒုုကၡခံၿပီးပဲ လုုပ္လုုပ္၊ လိမ္မာ ပါးနပ္စြာပဲ လုုပ္လုုပ္
အက်ဳိးထိေရာက္ဖိုု႔ သာအေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာအလုုပ္ပဲ လုုပ္လုုပ္...
က။ ဘယ္လိုုၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုုပ္မလဲဆိုုတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားထားျခင္း၊
ခ။ နည္းလမ္းဟာ ျပသနာထက္ အၿမဲမ်ားတယ္ဆိုုတာကိုု ယံုုၾကည္ျခင္း၊
ဂ။ စည္းကမ္းရိွရိွ၊ နည္းလမ္းသိသိ ႀကိဳးစားတတ္ျခင္း၊
ဃ။ အခြင့္အေရးကိုု ဖမ္းထားႏိုုင္ဖိုု႔ အၿမဲ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနျခင္း၊
င။ ေမ်ွာ္လင့္ေစာင့္ဆိုုင္းျခင ္းထက္ ဖန္တီးမူကိုု ပိုုမိုု အားသန္ျခင္း၊
စ။ တာ၀န္ကိုု သပ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ အၿမဲ ေစာၿပီး ၿပီးဆံုုးျခင္း၊
ရ။ ဆက္ဆံေရး
သင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ အရည္အခ်င္းရိွရိွ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပညာတတ္တတ္၊
ဆက္ဆံေရး အားနည္းလ်င္ ဘာမွ ျဖစ္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုု္င္မည္ မဟုုတ္ပါ။
ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္သူမ်ားဟာ အလုုပ္လုုပ္ရင္းနဲ႔ ထူးခြ်န္လာေအာင္ သင္ယူဖိုု႔ ပိုုမိုု အခြင့္အေရး ရိွၾကပါတယ္။
က။ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ျခင္းနဲ႔ အတင္းအဖ်င္း ၀ါသနာပါျခင္း လံုုး၀မတူညီပါ။
ခ။ စကားဆိုုတာ နည္းလြန္းရင္ မေကာင္းပါ။ ထိုုနည္းတူ မ်ားသြားရင္လည္း မေကာင္းပါ။
ဂ။ ေမးခြန္းထုုတ္တိုုင္း ကိုုယ့္မွာလည္း အေျဖအဆင္သင့္ရိွေနဖိုု႔ လုုိပါတယ္။
ပိုုမိုုေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းလမ္းရဖိုု႔ အတြက္သာ ေမးခြန္းေမးေလ့ရိွတယ္။
ဃ။ အေ၀ဖန္ခံႏိုုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရိွတယ္။
င။ သေဘာထားႀကီးရပါမယ္။
၈။ ႏွိမ့္ခ်တတ္ျခင္း
ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ႏွိမ့္ခ်တတ္ျခင္းဟာ လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားေစတတ္တဲ့အျပင္ ရန္သူလည္း နည္းပါးေစတတ္ပါတယ္။
က။ သူမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ ေျပာဆိုုျပဳမူတာမ်ဳိးကိုု မလုုပ္သင့္ပါ။
ခ။ အရည္အခ်င္းထက္ မာန ပိုုမႀကီးသင့္ပါ။
ဂ။ အထက္လူကိုု ရိုုေသသလိုု ေအာက္ငယ္သားမ်ားကိုုလည္း ေလးစားတတ္တယ္။
ဃ။ နာမည္တိုု႔၊ ဂုုဏ္တိုု႔ ကိုု အလုုပ္လုုပ္ဖိုု႔ တြန္းအားေလာက္ပဲ သေဘာထားတယ္။
င။ ကိုုယ္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့လူတိုုင္း စိတ္ခ်မ္းသာေစရမယ္ဆိုုတာ မျဖစ္ႏိုုင္ပါ။
ကိုုယ္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့လူတိုုင္း စိတ္မဆင္းရဲေအာင္ ေျပာဆိုုဆက္ဆံတတ္ဖိုု႔ ေလ့က်င့္ရပါမယ္။
၉ ။ ေခြ်တာတတ္ျခင္း
ေခြ်တာတတ္ျခင္းဟာ ကပ္စီးနည္းျခင္း မဟုုတ္ပါ။ ကုုမၼဏီက ပိုုက္ဆံကိုု လည္း မသံုုးသင့္တဲ့ ေနရာ
မသံုုးျဖစ္ေအာင္ ေခြ်တာ ေပးရပါမယ္။
က။ အသံုုးစားရင္းတင္ရင္ ရိုုးသားမူရိွပါေစ။
ခ။ ႒ာနပိုုင္ ပစၥည္းမ်ားကိုု တန္ဖိုုးထားပါ။ စကၠဴ တစ္ရြက္ကအစ ေခြ်တာတတ္ပါေစ။
ဂ။ အလုုပ္လုုပ္ေနတဲ့ မိနစ္တိုုင္းကိုု တန္ဖိုုးထားပါ။
ဃ။ အရင္းအနီး စိုုက္ထုုတ္တိုုင္း အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းဖိုု႔ အၿမဲအားထုုပ္ေပးပါ။
င။ ပိုုင္ရွင္စိတ္ဓါတ္ေမြးျမဴပ ါ။
၁၀။ ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္း
ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ဟာ ကိုုယ့္တိုုင္လုုပ္မိတဲ့ အျပစ္ကိုု လြယ္လြယ္နဲ႔ ခြင့္လြတ္တတ္ၾကၿပီး
သူမ်ားအျပစ္ကိုုေတာ့ ေသးေသးမ်ွင္မွ်င္ကအစ ျပစ္တင္ခ်င္ၾကပါတယ္။
သူမ်ားအျပစ္ကိုု ျမင္တတ္ေလ၊ အားမလိုု အားမရ ျဖစ္ေလ ျဖစ္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေလ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္တတ္တဲ့ အက်င့္ဟာ လူ႔ဘ၀ကိုု အလ်င္အျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ ေစၿပီး
အျပစ္တင္တတ္တဲ့ အက်င့္ကိုုလည္း ျပဳျပင္သြားေစပါတယ္။
က။ အလုုပ္လုုပ္ျခင္းဟာ ပိုုက္ဆံရဖိုု႔ အတြက္ တစ္ခုုတည္းေၾကာင့္ မဟုုတ္ပါ။
အလုုပ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ကိုု သင္ယူတဲ့ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
ႀကီးျပင္းရင့္က်က္ဖိုု႔ အခြင့္အေရးေပးပါတယ္။
ဘ၀ကိုု ပိုုမိုုတန္ဖိုုးရိွေအာင္ ျမင့္တင္ေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ခ။ လုုပ္ေဖၚကိုုင္ဘက္မ်ားဟာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုုင္ဖိ ုု႔ နဲ႔
စိတ္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားႏိုုင္ဖိုု႔ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ဂ။ Customers စားသံုုးသူမ်ားဟာ ပိုုမိုု၀န္ေဆာင္မူ ေပးႏိုုင္ဖိုု႔ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
လုုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ဖိုု႔ အားေပးၾကပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ဃ။ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားဟာ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ပိုုမိုုေကာင္းမြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖိုု႔ တြန္းအားေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
င။ ေ၀ဖန္မူမ်ားဟာ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ပိုုမိုု ျပည့္စံုုေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုုင္ဖိုု႔
ဆန္းစစ္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
Credit to Sayar Aung Ko Latt / Ref: WeChat
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
၁။ သစၥာ ရိွျခင္း
အရည္အခ်င္းရိွသူထက္ သစၥာရိွသူကိုု အလုုပ္႒ာနေတြက ပိုုၿပီးအားကိုုးၾကပါတယ္။
ကုုမၼဏီ အေပၚ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႒ာနအေပၚ ျဖစ္ျဖစ္ သစၥာ ေစာင့္သိသူမ်ားဟာ
က။ ေခါင္းေဆာင္ေနရာမွာေနၿပီး ျပသနာကိုုစဥ္းစားေပးေလ့ရိွတ
ခ။ အထက္ကလူနဲ႔ အေတြးအျမင္မ်ား အၿမဲတမ္းဖလွယ္ၾကတယ္။
ဂ။ ႒ာနရဲ႕ အက်ဳိးကိုု အစဥ္အၿမဲ ကာကြယ္တယ္။
ဃ။ ႒ာနပိုုမိုုအက်ဳိးအျမတ္ရေအာ
င။ ျပင္ပမွ ျမဴဆြယ္မူ အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ ဒဏ္ကိုု ႀကံႀကံခံႏိုုင္စြမ္းရိွတယ္။
၂။ အလုုပ္ကိုု ေလးစားျခင္း
ေခတ္ႀကီးက အလ်င္အျမန္တိုုးတက္လာတာနဲ႔ အမ်ွ ပညာတတ္မ်ားေပါမ်ားလာပါတယ္။
ပညာေရးအရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘြဲ႕ ဒီဂရီ တိုု႔ဟာ လူတစ္ဦးကိုု အဆံုုးအျဖတ္ေပးတဲ့
အဓိက အေၾကာင္းတရား မဟုုတ္ေတာ့ပါ။
အလုုပ္ကိုု ေလးေလးစားစား ရိွျခင္းဟာ အျမန္အဆန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ေခတ
တန္ဖိုုးအလြန္ရိွတဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ
အလုုပ္ကိုု ေလးစားသူမ်ားဟာ...
က။ အလုုပ္လုုပ္ျခင္းဟာ ပိုုက္ဆံတစ္ခုုတည္း အတြက္ေၾကာင့္မဟုုတ္ပါ။
ခ။ ကိုုယ္ရတာထက္ အၿမဲပိုုလုုပ္တတ္တဲ့အက်င့္ရ
ဂ။ အလုုပ္အတြက္ ေပးဆပ္ရတာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါတယ္။
ဃ။ အလုုပ္တက္ခ်ိန္၊ အလုုပ္ဆင္းခ်ိန္ ေတြကိုု လစ္လ်ဴရူ႕တတ္ၿပီး
အလုုပ္ၿပီးေအာင္လုုပ္ၿပီးမွ
င။ အလုုပ္အတြင္းမွာ ရိွတဲ့ ေသးေသးမႊားမႊားကအစ အထူးဂရုုျပဳတတ္ၾကတယ္။
၃။ တက္တက္ၾကြၾကြ ရိွျခင္း
က။ ေျပာမွသိတယ္၊ ခိုုင္းမွလုုပ္တဲ့ လူစားမ်ဳိးမဟုုတ္ပါ။
တာ၀န္ေပးတာကိုု ေစာင့္ဆိုုင္းမေနတတ္ပဲ လိုုအပ္တယ္ထင္ရင္ အကုုန္လံုုး
ၿပီးေအာင္လုုပ္ထားတတ္ပါတယ္။
က။ အလုုပ္ကိုု ၿပီးေအာင္လုုပ္ဖိုု႔ထက္ ေကာင္းေအာင္လုုပ္ဖိုု႔ ကိုုပိုုဦးစားေပးေလ့ရိွတယ္။
ခ။ အေကာင္းဆံုုုုးနည္းလမ္းကိုု
ဂ။ ထဲထဲ၀င္၀င္ အလုုပ္ထဲမွာ အာရံုုႏွစ္ေနတတ္တယ္။
ဃ။ မ်က္နာလိုုမ်က္နာရ အလုုပ္မ်ဳိး ေရွာင္ရွားတတ္ၾကတယ္။
င။ အျပဳသေဘာေဆာင္တတ္ၿပီး အခက္အခဲကိုု ေက်ာ္လႊားႏိုုင္သူမ်ားျဖစ္ၾ
၄။ တာ၀န္ယူျခင္း
တာ၀န္ယူရဲျခင္းဟာ အလုုပ္ေအာင္ျမင္ဖိုု႔ အတြက္ အေျခခံလုုိအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ
လူတစ္ဦးဟာ အရည္အခ်င္းအရ သူမ်ားထက္ အားနည္း ရင္ အားနည္း လိုု႔ ရပါတယ္။
တာ၀န္ယူတဲ့စိတ္ကေတာ့ သူမ်ားထက္ အားမနည္းသင့္ပါ။
တာ၀န္ယူရဲတဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးဟာ အထက္ရဲ႕ ယံုုၾကည္မူ ကိုု ပိုုမိုုရလြယ္ပါတယ္။
က။ တာ၀န္တစ္ရပ္ရဲ႕ အဓိက ဗဟိုုခ်က္မဟာ တာ၀န္ယူစိတ္ျဖစ္တယ္။
ခ။ ကိစၥေသးေသးမ်ွင္မ်ွင္က အစ အေကာင္းဆံုုးျဖစ္ေအာင္လုုပ္
ဂ။ ဆိုုခဲေစ ၿမဲေစ၊ ေျပာရင္ ျဖစ္ေအာင္လုုပ္တတ္တယ္။
ဃ။ တစ္ခုုခုု မွားယြင္းခဲ့ရင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွာဘူး၊
င။ ျပသနာ ေဘာ္လံုုး ကိုုယ့္ဆီေရာက္လာခဲ့ရင္ ကိုုယ့္ဆီမွာ အဆံုုးသပ္ေစတယ္။
၅။ အက်ဳိးထိေရာက္မူ
အက်ဳိးထိေရာက္ေအာင္ အလုုပ္လုုပ္တတ္ျခင္းဟာ လူတစ္ဦးရဲ႕ အဓိက ပ်ဳိးေထာင္ရမဲ့ အရည္အခ်င္းျဖစ္တယ္။
က။ ကိုုယ့္ဟာနဲ႔ ကိုုယ္လံုုးျခာရိုုက္ၿပီး အေၾကာင္းမဲ့ အလုုပ္ရူပ္ေနတာမ်ဳိးကိုု ေရွာင္ရွားပါ။
ခ။ ဘာပဲလုုပ္ေနလုုပ္ေန၊ အာရံုုစူးစိုုက္တတ္ပါေစ။
ဂ။ လအလိုုက္၊ ရက္အလိုုက္ အစီအစဥ္မ်ားခ်မွတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ရိွပါေစ။
ဃ။ အခ်ိန္ဆြဲတတ္တဲ့ အက်င့္လံုုး၀ေရွာင္ပါ။
င။ တစ္ႀကိမ္လ်င္ အလုုပ္တစ္ခုုတည္းကိုု ၿပီးေအာင္အရင္လုုပ္ပါ။ ၿပီးဆံုုးသြားမွ အျခားအလုုပ္ကိုု ကူးပါ။
၆။ ရလဒ္
ေၾကာင္မဲျဖစ္ေစ၊ ေၾကာင္ျဖဴ ျဖစ္ေစ၊ ၾကြက္ခုုတ္တတ္တဲ့ ေၾကာင္ဟာ ေၾကာင္ေကာင္းျဖစ္ပါတယ္။
အလုုပ္တစ္ခုုကိုု ဒုုကၡခံၿပီးပဲ လုုပ္လုုပ္၊ လိမ္မာ ပါးနပ္စြာပဲ လုုပ္လုုပ္
အက်ဳိးထိေရာက္ဖိုု႔ သာအေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာအလုုပ္ပဲ လုုပ္လုုပ္...
က။ ဘယ္လိုုၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုုပ္မလဲဆိုုတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားထားျခင္း၊
ခ။ နည္းလမ္းဟာ ျပသနာထက္ အၿမဲမ်ားတယ္ဆိုုတာကိုု ယံုုၾကည္ျခင္း၊
ဂ။ စည္းကမ္းရိွရိွ၊ နည္းလမ္းသိသိ ႀကိဳးစားတတ္ျခင္း၊
ဃ။ အခြင့္အေရးကိုု ဖမ္းထားႏိုုင္ဖိုု႔ အၿမဲ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနျခင္း၊
င။ ေမ်ွာ္လင့္ေစာင့္ဆိုုင္းျခင
စ။ တာ၀န္ကိုု သပ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ အၿမဲ ေစာၿပီး ၿပီးဆံုုးျခင္း၊
ရ။ ဆက္ဆံေရး
သင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ အရည္အခ်င္းရိွရိွ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပညာတတ္တတ္၊
ဆက္ဆံေရး အားနည္းလ်င္ ဘာမွ ျဖစ္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုု္င္မည္ မဟုုတ္ပါ။
ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္သူမ်ားဟာ
က။ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ျခင္းနဲ႔ အတင္းအဖ်င္း ၀ါသနာပါျခင္း လံုုး၀မတူညီပါ။
ခ။ စကားဆိုုတာ နည္းလြန္းရင္ မေကာင္းပါ။ ထိုုနည္းတူ မ်ားသြားရင္လည္း မေကာင္းပါ။
ဂ။ ေမးခြန္းထုုတ္တိုုင္း ကိုုယ့္မွာလည္း အေျဖအဆင္သင့္ရိွေနဖိုု႔ လုုိပါတယ္။
ပိုုမိုုေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းလမ္းရဖိုု႔ အတြက္သာ ေမးခြန္းေမးေလ့ရိွတယ္။
ဃ။ အေ၀ဖန္ခံႏိုုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းရိွတယ္။
င။ သေဘာထားႀကီးရပါမယ္။
၈။ ႏွိမ့္ခ်တတ္ျခင္း
ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ႏွိမ့္ခ်တတ္ျခင္းဟာ လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားေစတတ္တဲ့အျပင္ ရန္သူလည္း နည္းပါးေစတတ္ပါတယ္။
က။ သူမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ ေျပာဆိုုျပဳမူတာမ်ဳိးကိုု မလုုပ္သင့္ပါ။
ခ။ အရည္အခ်င္းထက္ မာန ပိုုမႀကီးသင့္ပါ။
ဂ။ အထက္လူကိုု ရိုုေသသလိုု ေအာက္ငယ္သားမ်ားကိုုလည္း ေလးစားတတ္တယ္။
ဃ။ နာမည္တိုု႔၊ ဂုုဏ္တိုု႔ ကိုု အလုုပ္လုုပ္ဖိုု႔ တြန္းအားေလာက္ပဲ သေဘာထားတယ္။
င။ ကိုုယ္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့လူတိုုင္း စိတ္ခ်မ္းသာေစရမယ္ဆိုုတာ မျဖစ္ႏိုုင္ပါ။
ကိုုယ္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့လူတိုုင္း စိတ္မဆင္းရဲေအာင္ ေျပာဆိုုဆက္ဆံတတ္ဖိုု႔ ေလ့က်င့္ရပါမယ္။
၉ ။ ေခြ်တာတတ္ျခင္း
ေခြ်တာတတ္ျခင္းဟာ ကပ္စီးနည္းျခင္း မဟုုတ္ပါ။ ကုုမၼဏီက ပိုုက္ဆံကိုု လည္း မသံုုးသင့္တဲ့ ေနရာ
မသံုုးျဖစ္ေအာင္ ေခြ်တာ ေပးရပါမယ္။
က။ အသံုုးစားရင္းတင္ရင္ ရိုုးသားမူရိွပါေစ။
ခ။ ႒ာနပိုုင္ ပစၥည္းမ်ားကိုု တန္ဖိုုးထားပါ။ စကၠဴ တစ္ရြက္ကအစ ေခြ်တာတတ္ပါေစ။
ဂ။ အလုုပ္လုုပ္ေနတဲ့ မိနစ္တိုုင္းကိုု တန္ဖိုုးထားပါ။
ဃ။ အရင္းအနီး စိုုက္ထုုတ္တိုုင္း အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းဖိုု႔ အၿမဲအားထုုပ္ေပးပါ။
င။ ပိုုင္ရွင္စိတ္ဓါတ္ေမြးျမဴပ
၁၀။ ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္း
ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ဟာ ကိုုယ့္တိုုင္လုုပ္မိတဲ့ အျပစ္ကိုု လြယ္လြယ္နဲ႔ ခြင့္လြတ္တတ္ၾကၿပီး
သူမ်ားအျပစ္ကိုုေတာ့ ေသးေသးမ်ွင္မွ်င္ကအစ ျပစ္တင္ခ်င္ၾကပါတယ္။
သူမ်ားအျပစ္ကိုု ျမင္တတ္ေလ၊ အားမလိုု အားမရ ျဖစ္ေလ ျဖစ္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေလ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္တတ္တဲ့ အက်င့္ဟာ လူ႔ဘ၀ကိုု အလ်င္အျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ ေစၿပီး
အျပစ္တင္တတ္တဲ့ အက်င့္ကိုုလည္း ျပဳျပင္သြားေစပါတယ္။
က။ အလုုပ္လုုပ္ျခင္းဟာ ပိုုက္ဆံရဖိုု႔ အတြက္ တစ္ခုုတည္းေၾကာင့္ မဟုုတ္ပါ။
အလုုပ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တိုု႔ကိုု သင္ယူတဲ့ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
ႀကီးျပင္းရင့္က်က္ဖိုု႔ အခြင့္အေရးေပးပါတယ္။
ဘ၀ကိုု ပိုုမိုုတန္ဖိုုးရိွေအာင္ ျမင့္တင္ေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ခ။ လုုပ္ေဖၚကိုုင္ဘက္မ်ားဟာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုုင္ဖိ
စိတ္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားႏိုုင္ဖိုု႔ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ဂ။ Customers စားသံုုးသူမ်ားဟာ ပိုုမိုု၀န္ေဆာင္မူ ေပးႏိုုင္ဖိုု႔ အခြင့္အေရး ေပးပါတယ္။
လုုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ဖိုု႔ အားေပးၾကပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
ဃ။ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားဟာ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ပိုုမိုုေကာင္းမြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖိုု႔ တြန္းအားေပးပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
င။ ေ၀ဖန္မူမ်ားဟာ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ပိုုမိုု ျပည့္စံုုေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုုင္ဖိုု႔
ဆန္းစစ္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္သင့္ပါတယ္။
Credit to Sayar Aung Ko Latt / Ref: WeChat
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။