အာကာသ ႏွင့္ စၾက၀ဠာ added 4 new photos.
>>>႐ိုက္ႏွက္ျခင္း မျပဳပဲ စာသင္နည္း (၂)<<<
ဆိုးသြမ္းတဲ့ ကေလးေတြကို ႐ိုက္ႏွက္ ဆံုးမမွ ရမယ္၊ 'မ 'တစ္ေထာင္သားေတြ ဘယ္လိုႏိုင္မလဲ၊ စာလည္းလိုက္မလုပ္ဖူး၊ လိမ္ညာတတ္တယ္၊ အႏိုင္က်င့္ ဗိုလ္က်တတ္တယ္၊ အတန္းထဲကို ဒုတ္၊ ဓါး၊ လက္နက္ ယူလာၾကတယ္.. စသည္ျဖင့္ အမူအက်င့္ လြဲမွားေသာ ကေလးငယ္ (ေက်ာင္းသား) မ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ျခင္း မျပဳပဲ စည္းကမ္းျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းေပးလို႔ရပါတယ္။ နည္းပညာေတြ ရွိပါတယ္။
Managing Misbehavior လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း
ဒီလိုကေလးမ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ (အေမရိကန္လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာင္ ေက်ာင္းသားက
ေက်ာင္းထဲဝင္ၿပီး ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သြားတာေတြ ၾကံဳေတြ႕ရဖူးပါတယ္။)
ငယ္ရြယ္ႏုနယ္တဲ့ သူတို႔ကို ဘယ္လို ထိန္းေက်ာင္း ျပဳျပင္ၾကမလဲ။
ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ျပသနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကို ဖယ္ရွားရွင္းလင္းဖို႔ လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့ အဓိက ျပသနာ ၂ ခု ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ အတန္းကို ရမွတ္နဲ႔ ခြဲျခင္း နဲ႔ စာသင္ခ်ိန္ လြဲမွားေနျခင္းပါ။
သိပ္ေတာ္တဲ့ကေလး (ရမွတ္ေကာင္းတဲ့ကေလး)၊ ဆရာ၊ ဆရာမ စကား နားေထာင္တဲ့ကေလးကို ထိပ္ဆံုးခန္းမွာထားၿပီး.. က်န္ ကေလးမ်ားကို ေနာက္တန္းပို႔လိုက္တဲ့အခါ.. ေတာ္တဲ့ကေလးက ပိုေတာ္ၿပီး ညံ့တဲ့ကေလးက ပိုပို ညံ့လာကာ ဆရာ ဆရာမ ကိုယ္တိုင္ ထိန္းမရတဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း (တခါတရံ အတန္းပိုင္ ဆရာမ အခ်င္းခ်င္း) ေတာင္ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈေတြျဖစ္လာပါတယ္။
လူ လူခ်င္း ဘာျဖစ္လို႔ ခြဲျခားေနမလဲ။ ခြဲျခားလိုက္ေတာ့ ေအာင္ခ်က္ပိုေကာင္းလာမလား၊ ဂုဏ္ထူးေတြ ပိုထြက္လာခဲ့သလား၊ ? အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ အဂၤလိပ္စာ နဲ႔ သခ်ၤာအမွတ္ ၂ ခုကိုသာၾကည့္ၿပီး အတန္းခြဲပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ စြမ္းရည္ နဲ႔ သခ်ၤာ အိုလံပစ္ ေလာက္ အတြက္သာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ကေလး အားလံုးကို တန္းတူ စာသင္ေပးပါတယ္။
ဒါဟာ ပထမဆံုး စဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္ပါ။
ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့.. စာသင္ခ်ိန္ပါ။ အတန္း တစ္တန္းကို ေက်ာင္းသား ၆၀ - ၇၀ ေက်ာ္ရွိတယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္း က႐ုမစိုက္ႏိုင္ဘူး။ ျပသနာပဲ ေန႔တိုင္းရွင္းေနရတယ္ ဆိုတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအတြက္ အခ်ိန္ ပို လိုပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အတြက္ စာသင္ခ်ိန္ ေျပာင္းလဲသင့္ပါတယ္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ပါ။
ကမ႓ာမွာ ေႏြရာသီ (Summer) ဟာ ဇြန္လမွ စက္တက္ဘာလ အထိျဖစ္ပါတယ္။ မတ္၊ ဧၿပီ၊ ေမ ဟာ ေႏြဦးရာသီ (Spring) ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ သမ ပိုင္းဇံုမွာ ရွိတဲ့အတြက္ ေႏြရာသီ (ဇြန္၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္) မွာ ေႏြ မုတ္သံုေလ တိုက္ၿပီး မိုးရြာသြန္းပါတယ္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ကို ဇြန္၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္ လ မ်ား ထားေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသား နဲ႔ ဆရာမ်ား မိုးထဲ၊ ေရထဲ၊ ေလထဲ စာသင္ၾကားရျခင္း ဒုကၡတစ္ခုကေန လြတ္ေျမာက္သြားပါ လိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ပိုထြက္လာပါလိမ့္မယ္။
ေဆာင္းဦး အစမွာ သီအိုရီ သေဘာတရား ေတြကို လက္ေတြ႕နဲ႔ ေပါင္းစပ္ သင္ၾကားၿပီး၊ ေဆာင္းရာသီမွာ အားကစားနဲ႔ တြဲဖက္ကာ၊ ေႏြဦးရာသီမွာေတာ့ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ျပဇတ္ အႏုပညာ နဲ႔ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဟာ ဒုတိယ စဥ္းစားသင့္တဲ့အခ်က္ (ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ အခ်က္) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ကေလးမ်ား ခြဲျခားျခင္းမရွိပဲ သင္ၾကားႏိုင္သလို၊ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္ ပို ထြက္လာမွာပါ။
ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈ မရွိတဲ့ကေလးဟာ ယံုၾကည္မႈ ပိုတက္လာပါတယ္။ ဒါဟာ နည္းစနစ္ေကာင္းတစ္ခု အစ ပ်ိဳးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
***အမူအက်င့္ဆိုး ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ပံုတစ္ပံုခ်င္းစီမွာ ေရးသားထားပါတယ္။****
အနာဂတ္ ပညာေရးအတြက္..
သန္႔ဦး (အာကာသႏွင့္ စၾကဝဠာ)
ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ျပသနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကို ဖယ္ရွားရွင္းလင္းဖို႔ လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံက ေက်ာင္းေတြမွာ ေတြ႕ရတဲ့ အဓိက ျပသနာ ၂ ခု ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ အတန္းကို ရမွတ္နဲ႔ ခြဲျခင္း နဲ႔ စာသင္ခ်ိန္ လြဲမွားေနျခင္းပါ။
သိပ္ေတာ္တဲ့ကေလး (ရမွတ္ေကာင္းတဲ့ကေလး)၊ ဆရာ၊ ဆရာမ စကား နားေထာင္တဲ့ကေလးကို ထိပ္ဆံုးခန္းမွာထားၿပီး.. က်န္ ကေလးမ်ားကို ေနာက္တန္းပို႔လိုက္တဲ့အခါ.. ေတာ္တဲ့ကေလးက ပိုေတာ္ၿပီး ညံ့တဲ့ကေလးက ပိုပို ညံ့လာကာ ဆရာ ဆရာမ ကိုယ္တိုင္ ထိန္းမရတဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း (တခါတရံ အတန္းပိုင္ ဆရာမ အခ်င္းခ်င္း) ေတာင္ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈေတြျဖစ္လာပါတယ္။
လူ လူခ်င္း ဘာျဖစ္လို႔ ခြဲျခားေနမလဲ။ ခြဲျခားလိုက္ေတာ့ ေအာင္ခ်က္ပိုေကာင္းလာမလား၊ ဂုဏ္ထူးေတြ ပိုထြက္လာခဲ့သလား၊ ? အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ အဂၤလိပ္စာ နဲ႔ သခ်ၤာအမွတ္ ၂ ခုကိုသာၾကည့္ၿပီး အတန္းခြဲပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ စြမ္းရည္ နဲ႔ သခ်ၤာ အိုလံပစ္ ေလာက္ အတြက္သာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ကေလး အားလံုးကို တန္းတူ စာသင္ေပးပါတယ္။
ဒါဟာ ပထမဆံုး စဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္ပါ။
ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့.. စာသင္ခ်ိန္ပါ။ အတန္း တစ္တန္းကို ေက်ာင္းသား ၆၀ - ၇၀ ေက်ာ္ရွိတယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္း က႐ုမစိုက္ႏိုင္ဘူး။ ျပသနာပဲ ေန႔တိုင္းရွင္းေနရတယ္ ဆိုတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအတြက္ အခ်ိန္ ပို လိုပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အတြက္ စာသင္ခ်ိန္ ေျပာင္းလဲသင့္ပါတယ္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ပါ။
ကမ႓ာမွာ ေႏြရာသီ (Summer) ဟာ ဇြန္လမွ စက္တက္ဘာလ အထိျဖစ္ပါတယ္။ မတ္၊ ဧၿပီ၊ ေမ ဟာ ေႏြဦးရာသီ (Spring) ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ သမ ပိုင္းဇံုမွာ ရွိတဲ့အတြက္ ေႏြရာသီ (ဇြန္၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္) မွာ ေႏြ မုတ္သံုေလ တိုက္ၿပီး မိုးရြာသြန္းပါတယ္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ကို ဇြန္၊ ဇူလိုင္၊ ၾသဂုတ္ လ မ်ား ထားေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသား နဲ႔ ဆရာမ်ား မိုးထဲ၊ ေရထဲ၊ ေလထဲ စာသင္ၾကားရျခင္း ဒုကၡတစ္ခုကေန လြတ္ေျမာက္သြားပါ လိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ပိုထြက္လာပါလိမ့္မယ္။
ေဆာင္းဦး အစမွာ သီအိုရီ သေဘာတရား ေတြကို လက္ေတြ႕နဲ႔ ေပါင္းစပ္ သင္ၾကားၿပီး၊ ေဆာင္းရာသီမွာ အားကစားနဲ႔ တြဲဖက္ကာ၊ ေႏြဦးရာသီမွာေတာ့ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ျပဇတ္ အႏုပညာ နဲ႔ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဟာ ဒုတိယ စဥ္းစားသင့္တဲ့အခ်က္ (ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ အခ်က္) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ကေလးမ်ား ခြဲျခားျခင္းမရွိပဲ သင္ၾကားႏိုင္သလို၊ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္ ပို ထြက္လာမွာပါ။
ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈ မရွိတဲ့ကေလးဟာ ယံုၾကည္မႈ ပိုတက္လာပါတယ္။ ဒါဟာ နည္းစနစ္ေကာင္းတစ္ခု အစ ပ်ိဳးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
***အမူအက်င့္ဆိုး ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ပံုတစ္ပံုခ်င္းစီမွာ ေရးသားထားပါတယ္။****
အနာဂတ္ ပညာေရးအတြက္..
သန္႔ဦး (အာကာသႏွင့္ စၾကဝဠာ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။