အာကာသ ႏွင့္ စၾက၀ဠာ added 4 new photos.
>>>႐ိုက္ႏွက္ျခင္း မျပဳပဲ စာသင္နည္း<<<
ဇာတက ဝထၳဳမ်ားမွာ ႏွမ္းခိုးစားေသာမင္းသားကို ဆရာက ႐ိုက္နက္ ဆံုးမတဲ့ သာဓက ရွိပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာလည္း မိဘ ရဲ႕ စား၊ ဝတ္၊ ေန ေရး အေျခအေနအရ (သို႔မဟုတ္) ကေလးရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္၊ ဗီဇ ပတ္ဝန္းက်င္အရ ဆိုးခ်င္ မိုက္ခ်င္တဲ့ ကေလးေတြရွိပါတယ္။ ဒီကေလးေတြကို ႐ိုက္ႏွက္ျခင္း မျပဳပဲ ဘယ္လို စာသင္ၾကမလဲ..??
က်ေနာ္တို႔ သတိျပဳသင့္တဲ့ အခ်က္ (၂) ခ်က္ရွိပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က.. ကေလးေတြဟာ ရြံ့ေပ်ာ့ေလးေတြလို.. လိုသလို ပံုသြင္းယူႏိုင္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားဆီမွာ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ (တနည္း) လိုသလို ပံုသြင္းယူလို႔ရတဲ့ စာသင္ခန္းတစ္ခု ရွိတယ္ ဆိုတာပါ။ ဒါကို နည္းလမ္းမွန္စြာ အသံုးခ်မယ္ဆိုလွ်င္ ႐ိုက္ႏွက္စရာ မလိုပဲ စာသင္ၾကားႏိုင္ပါတယ္။
ဆရာဟာ ၾကင္နာတတ္တဲ့ ဆရာလား၊ ၾကမ္းတယ္လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဆရာလား?? အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္ဖို႔အတြက္ ဆရာကိုယ္တိုင္ အေကာင္းဘက္က ရႈျမင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြ ျပဳမူ ေျပာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို အေသးမႊားကအစ၊ ႀကီးမားသည့္တိုင္ အေကာင္းဘက္က ရႈျမင္သံုးသပ္ေပးၾကည့္ပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်က္ႏွာ ၾကည့္ေနရတဲ့ ကေလးမ်ားဟာ ဆရာ၊ ဆရာမ လိုပဲ အေကာင္းျမင္ စိတ္ေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။
A positive Classroom Climate လို႔ ေခၚပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ Classroom Management ကို သင္တဲ့အခါမွာ ထည့္သြင္း ေလ့လာရပါတယ္။
ကေလးက အမွားတစ္ခုခု က်ဴးလြန္မိတဲ့အခါ အဲ့ဒီ့အမွားကို ေထာက္ျပ ေဝဖန္ အျပစ္တင္ (အျပစ္ေပးျခင္း) ထက္.. ထို အမွားကို သင္ခန္းစာ ယူတတ္ေအာင္၊ နားလည္ သိရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္။ အမွားမလုပ္မိခင္ အခ်ိန္အထိ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမွန္မ်ားကိုလည္း ေထာက္ျပ ခ်ီးမြမ္း ေပးသင့္ပါတယ္။ ကေလးမ်ားရဲ႕ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြေပးၿပီး လိုသလို ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ကေလးမ်ားကို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ႏွိုင္းယွဥ္ေျပာဆိုျခင္းဟာ အင္မတန္မွားယြင္းတဲ့ အျပဳအမူတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကေလးေတြရဲ႕ မခံခ်င္စိတ္ကို ႏွိုးဆြေပးရာ မေရာက္ပဲ အခ်င္းခ်င္းအမုန္းပြားေစတယ္လို႔ သုေတသန စာတမ္းမ်ားက ဆိုပါတယ္။ ဆရာဟာ အမွားကို အမွန္ျပင္၊ အႏႈတ္လကၡဏာ ကို အေပါင္းလကၡဏာအသြင္ ေဆာင္ႏိုင္ရပါမယ္။ ဒီ့ထက္ပိုၿပီးေျပာရလွ်င္ေတာ့.. ဆရာဟာ အမွားတစ္ခုကေန အခြင့္အေရး တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ရပါမယ္။
ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။
ေလ့က်င့္ ယူရပါမယ္။ နည္းပညာအသစ္ေတြ ရွာေဖြရပါမယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးက ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းျခင္းဟာ စာသင္ၾကားရာမွာ ႀကီးစြာေသာ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ အားနည္းသူဟာ ေနာက္ဆံုးေတာ့.. ဖတ္စာအုပ္ထဲကအရာကို ျပန္ေရး.. လိုက္ကူးခိုင္းၿပီး.. အလြတ္ ဆိုခိုင္းလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ ေဆြးေႏြး အၾကံျပဳတာ၊ ေတြးေခၚတာေတြနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း အလွမ္းေဝးလို႔သြားပါတယ္..။
၂၁ ရာစု ပညာေရးမွာ ဒီအတိုင္းဆက္သြားလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေနာင္ ၅ ႏွစ္ၾကာလို႔ သင္႐ိုးေတြ အားလံုး ေျပာင္းၿပီးတဲ့အခါ.. အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေျဖ စနစ္ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွိေအာင္ ဆက္လုပ္ၿပီး မေျပာင္းလဲခ်င္လွ်င္ေတာ့.. အနာဂတ္တိုင္းျပည္ဟာ ဆက္ၿပီး ပညာမြဲေနဦးမွာပါ။
႐ိုက္ႏွက္ျခင္းမျပဳပဲ စာသင္လို႔ရတဲ့နည္းေတြ အမ်ားႀကီး.. အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းမျပဳပဲ စိတ္ဓါတ္ျမႇင့္တင္ သင္ၾကားၾကပါတယ္။ မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈ ရွိတဲ့ ကေလးဟာ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုအျပင္ အသိပညာ အလိမၼာပါ ရွိလာၾကမွာပါ။
အနာဂတ္ပညာေရးအတြက္..
သန္႔ဦး (အာကာသႏွင့္ စၾကဝဠာ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။