“ကုိယ့္အေၾကာင္း ဒီ(၄)ခုေတာ့ သိရမယ္”
မေန႕က ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ စုိင္းစုိင္းက သူ႕ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို တင္ပါတယ္။ ေကာင္မေလးေတြ သည္းသည္းလႈပ္ေၾကြၾကတဲ့ ျမင္ေနက် သူ႕ဓါတ္ပံုေတြနဲ႕ အနည္းငယ္ကြဲထြက္တယ္ပဲ ဆုိပါေတာ့ (လြယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး၊ ေျပာတတ္ရတာေပါ့)။ အဲဒါနဲ႕ပတ္သက္ျပီး သူ႕ပရိသတ္ေတြက ခ်ီးက်ဴးၾကတယ္၊ 'ဘယ္သူမွ မေလွာင္ခင္ သူ႕ဟာသူ အရင္တင္လုိက္တယ္၊ အုိင္ဒီယာ ဘယ္လုိေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေရရွည္ေအာင္ျမင္တာ' စသျဖင့္ေပါ့။ တကယ္လည္း သူက အဲ့လိုအရင္တင္လုိက္ေတာ့ သူ႕ကိုေလွာင္ေျပာင္မယ့္ Troller ေတြ ေလွာင္ရခက္သြားေလာက္တယ္။
အဲဒါနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကုိ အားက်ျပီး ဓါတ္ပံုလိုက္တင္မယ္ဆုိပါေတာ ့။
ဘာျဖစ္မလဲ။ ဘယ္သူကမွ ေလွာင္ဖုိ႔ ေျပာင္ဖုိ႔ အေရးတယူ ေစာင့္မေနဘူး။
ကုိယ္ရွိမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ ဒီပံုကို ျမင္လိုက္ရတဲ့သူကလည္း
ဘယ္လိုေျပာၾကမလဲ၊ “ဟယ္ သူငယ္နာ မစင္ဘူးလား မသိဘူး” “နင္တုိ႕ေျပာေျပာေနတဲ့
ေဒါက္တာျဖိဳးသီဟ ဆုိတာ ဒါၾကီးလားဟင္ အံ့ၾသလတ္ထွာ” ဒီလိုေတြပဲ
ျဖစ္ကုန္မွာေပါ့။
ဒါျဖင့္ ဘာကြာလဲဆုိေတာ့ “စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္” နဲ႕ “ျဖိဳးသီဟ” ကြာပါတယ္။ မင္းသားက သူ႕ရုပ္ဆုိးဆုိးဓါတ္ပံုတင္ေ တာ့
ပရိသတ္ေတြက အားေပးတယ္။ သာမန္လူတစ္ေယာက္က တင္ရင္ ရုပ္ဆုိးလိုက္တာ လုိ႔ပဲ
မွတ္ယူၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ သူမ်ားလုပ္လို႔ အဆင္ေျပသြားတာမွန္သမွ်
ကုိယ္လုိက္လုပ္မယ္ဆုိလို႔ မရပါဘူး။ စုိင္းစိုင္းလုပ္တာ လိုက္လုပ္လို႔
ဒုတိယစိုင္းစုိင္းလည္း မျဖစ္ပါဘူး။ ငေပါပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ငေၾကာင္လုိ႔ပဲ
တံဆိပ္ကပ္ခံရမွာပါ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္သိဖုိ႔ လိုလာပါတယ္။ ဘာေတြသိထားရမလဲဆုိရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ဒီ(၄)ခု သိထားသင့္တယ္။
၁။ ကုိယ့္အေျခအေန ကုိယ္သိပါ (Know yourself)
အုိင္ဖုန္းတစ္လံုး၀ယ္ဖုိ႔ မိဘကုိ ပူဆာလိုက္ရံုပဲ ဆုိတဲ့သူအတြက္ ဒီဖုန္းကုိ လိုခ်င္တာ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ဒီေငြရဖုိ႔ (၆)လေလာက္ စုရမယ္၊ ဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ သင္တန္းတက္စရာ၊ စာအုပ္၀ယ္စရာေတြကို ေလွ်ာ့ပစ္ရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါ ျပႆနာျဖစ္လာပါျပီ။ အုိင္ဖုန္းက သံုးတတ္သူ၊ အသံုးလိုတဲ့့သူအတြက္ လိုအပ္ေပမယ့္ သာမန္ေလာက္ပဲ သံုးတတ္တယ္၊ သံုးစရာရွိတယ္ဆုိ အဲဒီထက္ အေရးၾကီးတာတစ္ခုကို ဦးစားေပးသင့္ပါတယ္။
မာ့ဇူကာဘတ္က တီရွပ္ေလးပဲ ၀တ္တဲ့အခါမွာ လူေတြက ေျပာၾကတယ္၊ သိပ္ကို အေနအထုိင္ရုိးရွင္းတယ္ေပါ့။
အဲဒီအတုိင္း ၀တ္ျပီး အလုပ္အင္တာဗ်ဴး သြားေျဖၾကည္႕ပါ။ အာမခံပါတယ္၊
အလုပ္မရေစရပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ႏွိမ့္ခ်တယ္ ဆုိတဲ့စကားက အျမင့္ေရာက္ေနသူေတြသာ
သံုးခြင့္ရွိတာပါ။ ကုိယ့္ေအာက္ငံု႕ၾကည္႕လို႕ တစ္ေယာက္မွမရွိဘဲ ႏွိမ့္ခ်တယ္
ဆိုတဲ့စကား သံုးလို႔မရပါဘူး။ ပကာသန မမက္ဘူး ဆုိတဲ့ စကား ခ်မ္းသာမွ၊ ဂုဏ္ေတြ
ျဒပ္ေတြနဲ႕ျဖစ္ေနမွ သံုးလုိ႔ရတာပါ။ ပိုက္ဆံမရွိတဲ့သူက ဖုန္းအစုတ္ေလး
ကုိင္ထားလို႔ ဘယ္သူကမွ မခ်ီးက်ဴးပါဘူး။ အဆင့္အတန္းမခြဲျခားဘူး ဆုိတဲ့
ဂုဏ္ပုဒ္ကလည္း တစ္စံုတစ္ရာ အဆင့္နဲ႕အတန္းနဲ႕ ေနႏုိင္သူေတြသာ
ေျပာလု႔ိလွတာပါ။
၂။ ကိုယ့္အားသာခ်က္ ကုိယ္သိပါ (Know your strength)
လူတုိင္းမွာ အားသာခ်က္ကိုယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ ငါးေလးတစ္ေကာင္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာတဲ့သူဟာ ကုန္းေပၚမွာဆုိ သံုးမရပါဘူး။ ျမင္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြနဲ႕ ေမြးဖြါးလာသူကုိလည္း အပင္ေပၚ တက္ခုိင္းလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကုိယ့္အားသာခ်က္ ကိုယ္သိဖုိ႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းတုန္းက စာသိပ္ညံ႕ခဲ့သူေတြ ခုခ်ိန္မွာ ေအာင္ျမင္ေနတယ္။ သံုးမရတဲ့လူလို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္ထားတဲ့သူတစ္ေယာက္က သူ႕ကို အဲ့လိုေျပာခဲ့တဲ့သူေတြထက္ ပိုေအာင္ျမင္လာတယ္။ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ငါးတစ္ေကာင္လုိ႔ သိျပီး ေရထဲေရာက္သြားတဲ့အခါ၊ ျမင္းတစ္ေကာင္လို႔သိျပီး ကုန္းေပၚမွာ ေျပးလႊားခြင့္ရသြားတဲ့အခါမွ ာ ျဖစ္ပါတယ္။
၃။ ကုိယ့္ပရိသတ္ ကုိ္ယ္သိပါ (Know your target audience)
စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈ္င္ စီးပြါးေရးလုပ္တဲ့အခါ ေယာက်ာ္းေလးသံုး ပစၥည္းထုတ္ရင္ ေရာင္းရဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဘာလို႔ဆုိေတာ့ သူ႕ပရိသတ္က မိန္းကေလးအမ်ားစု ျဖစ္ေနတာမုိ႕ပါ။ SAI ဆုိတာနဲ႕ကို ၀ယ္ဖို႔အသင့္ျဖစ္ေနတဲ့ အစုအဖြဲ႕ကို ဦးတည္လို႕ ေအာင္ျမင္တာပါ။ ပရိသတ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြနဲ႕မွ ဆုိင္တာလား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပရိသတ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ဦးတည္တဲ့ လူအုပ္စုကုိ ဆုိလိုတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လူတုိင္းမွာ ပရိသတ္ ရွိပါတယ္။
Professional branding ဆုိတာ ဘာလဲဆိုရင္ “ကုိယ့္သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္နဲ႕
ပတ္သက္ျပီး လူေတြက တခုခုလိုအပ္တုိင္း ကုိယ့္ကို တန္းသတိရေအာင္
လုပ္ထားႏုိင္ျခင္း”ပါပဲ။ ကုိယ္တုိင္နဲ႕ပဲ ဥပမာေပးပါမယ္။
မ်ိဳးဆက္ပြါးက်န္းမာေရးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တခုခုလိုအပ္တာနဲ႕ ျဖိဳးသီဟ
ရွိတာပဲလို႔ သတိရလိုက္တယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္ Branding ေကာင္းေကာင္း
လုပ္ထားႏုိင္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ဟာကၽြန္ေတာ္ေတာ့ လုပ္ေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္
လူမသိဘူး၊ ျဖိဳးသီဟကိုေတာ့ သိတယ္၊ သူ ဘာလုပ္မွန္းမသိဘူး ဆိုရင္ Branding
အားနည္းေသးတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေနတာေတြကို ဘယ္သူ႕ကို သိေစခ်င္တာလဲ သိဖုိ႔လိုလာပါတယ္။ ကိုယ္က အခမ္းအနားမွဴး MC တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အသက္ေမြးတယ္ဆုိရင္ Event လုပ္ေပးတဲ့ ေအဂ်င္စီေတြ၊ ကုမၸဏီေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ကုိယ့္ကုိ သိေနေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ HR professional တစ္ေယာက္ဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ဆယ္လီေတြလိုေတာ့ ပရိသတ္မမ်ားႏုိင္ဘူး ဒါေပမယ့္ ကုမၸဏီေတြက သိထားတယ္ဆုိ လံုေလာက္ပါတယ္။ ဒါမွ သူတို႕ကုမၸဏီအတြက္ သင္တန္းေပးဖုိ႔ လိုတဲ့အခါ ကုိယ့္ကို ကမ္းလွမ္းမွာပါ။
၄။ ကုိယ့္အတုိင္းအတာ ကုိယ္သိပါ (Know your limit)
သမုိင္းအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို မွတ္မိသလို ျပန္ေရးပါမယ္။ တုိက္ပြဲတုိင္းမွာ ေအာင္ႏုိင္တဲ့ စစ္သူၾကီးတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ တအားကို နာမည္ေက်ာ္လာတယ္။ ျပည္သူေတြက အားကုိးလာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဘုရင္ကလည္း သတိထားမိလာၿပီး သူ႕ကို နန္းတြင္းကိုေခၚ သူေကာင္းျပဳတယ္။ တုိက္ပြဲျဖစ္တဲ့ေနရာေတြမွာပ ဲ
ခပ္လွမ္းလွမ္း ေနခဲ့ရာကေန ျပည္သူနဲ႕၊ လူေတြနဲ႕ အနီးကပ္ဆက္ဆံလာရတဲ့အခါ
သူ႕အားနည္းခ်က္ေတြက ေပၚလာတယ္။ စကားေတြ မွားလာတယ္၊၊ တျဖည္းျဖည္း
ေ၀ဖန္ခံလာရတယ္။ ေနာက္ဆံုး မလွမပ ဇာတ္သိမ္းရတယ္ေပါ့။
ေျပာရရင္ စစ္သူၾကီးဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိေပမယ့္ ရလာတဲ့ အခြင့္အေရးေနာက္ကို ကုိယ့္အတုိင္းအတာကိုယ္မသိဘဲ
လိုက္မိတဲ့အခါ ရံႈးနိမ့္မႈနဲ႕ ၾကံဳရတတ္တယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးစကား
ေျပာရရင္ ကုိယ့္အတုိင္းအတာ ကုိယ္မသိဘဲ ေနရာတကာ ၀င္အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္တာေတြေၾကာင ့္ တုိင္းျပည္အေနနဲ႕လည္း ျပႆနာျဖစ္ရပါတယ္။
ကိုယ္စာေရးတာ အားေပးၾကတာပဲ ဆုိျပီး ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းကိစၥမွန္သမွ် ထင္ျမင္ခ်က္၀င္ေပးရင္ ကုိယ္မသိတဲ့ကိစၥက် နာမည္ပ်က္ပါမယ္။ ေခတ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္ ကုိယ္ပိန္းတာ လူသိပါမယ္။ ကုိယ့္အေပၚ ရွိေနတဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြ ပ်က္ယြင္းပါမယ္။ ေနရာတကာ ၀င္ပါေနျခင္းက ကုိယ့္ရဲ႕ Target audience ကို “ဒီလူ ဘာလုပ္တာလဲ မသိဘူး၊ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္နဲ႕” ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ေ၀၀ါးသြားေစႏုိင္တာမို႕ ကုိယ့္ရဲ႕ Professional brand ကိုလည္း ထိခုိက္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာေခတ္စားေနတယ္၊ ဘယ္သူေတြ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ေပၚပင္ေနာက္ မလိုက္ဘဲ ကုိယ့္နယ္ပယ္မွာသာ ကုိယ္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ပါ၊ ကုိယ့္ပံုစံနဲ႕ကုိယ္ ရွင္သန္ပါ။
ေဒါက္တာ ျဖိဳးသီဟ
၂၆.၉.၂၀၁၇
မေန႕က ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ စုိင္းစုိင္းက သူ႕ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို တင္ပါတယ္။ ေကာင္မေလးေတြ သည္းသည္းလႈပ္ေၾကြၾကတဲ့ ျမင္ေနက် သူ႕ဓါတ္ပံုေတြနဲ႕ အနည္းငယ္ကြဲထြက္တယ္ပဲ ဆုိပါေတာ့ (လြယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး၊ ေျပာတတ္ရတာေပါ့)။ အဲဒါနဲ႕ပတ္သက္ျပီး သူ႕ပရိသတ္ေတြက ခ်ီးက်ဴးၾကတယ္၊ 'ဘယ္သူမွ မေလွာင္ခင္ သူ႕ဟာသူ အရင္တင္လုိက္တယ္၊ အုိင္ဒီယာ ဘယ္လုိေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေရရွည္ေအာင္ျမင္တာ' စသျဖင့္ေပါ့။ တကယ္လည္း သူက အဲ့လိုအရင္တင္လုိက္ေတာ့ သူ႕ကိုေလွာင္ေျပာင္မယ့္ Troller ေတြ ေလွာင္ရခက္သြားေလာက္တယ္။
အဲဒါနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကုိ အားက်ျပီး ဓါတ္ပံုလိုက္တင္မယ္ဆုိပါေတာ
ဒါျဖင့္ ဘာကြာလဲဆုိေတာ့ “စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္” နဲ႕ “ျဖိဳးသီဟ” ကြာပါတယ္။ မင္းသားက သူ႕ရုပ္ဆုိးဆုိးဓါတ္ပံုတင္ေ
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္သိဖုိ႔ လိုလာပါတယ္။ ဘာေတြသိထားရမလဲဆုိရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ဒီ(၄)ခု သိထားသင့္တယ္။
၁။ ကုိယ့္အေျခအေန ကုိယ္သိပါ (Know yourself)
အုိင္ဖုန္းတစ္လံုး၀ယ္ဖုိ႔ မိဘကုိ ပူဆာလိုက္ရံုပဲ ဆုိတဲ့သူအတြက္ ဒီဖုန္းကုိ လိုခ်င္တာ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ဒီေငြရဖုိ႔ (၆)လေလာက္ စုရမယ္၊ ဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ သင္တန္းတက္စရာ၊ စာအုပ္၀ယ္စရာေတြကို ေလွ်ာ့ပစ္ရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါ ျပႆနာျဖစ္လာပါျပီ။ အုိင္ဖုန္းက သံုးတတ္သူ၊ အသံုးလိုတဲ့့သူအတြက္ လိုအပ္ေပမယ့္ သာမန္ေလာက္ပဲ သံုးတတ္တယ္၊ သံုးစရာရွိတယ္ဆုိ အဲဒီထက္ အေရးၾကီးတာတစ္ခုကို ဦးစားေပးသင့္ပါတယ္။
မာ့ဇူကာဘတ္က တီရွပ္ေလးပဲ ၀တ္တဲ့အခါမွာ လူေတြက ေျပာၾကတယ္၊ သိပ္ကို အေနအထုိင္ရုိးရွင္းတယ္ေပါ့။
၂။ ကိုယ့္အားသာခ်က္ ကုိယ္သိပါ (Know your strength)
လူတုိင္းမွာ အားသာခ်က္ကိုယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ ငါးေလးတစ္ေကာင္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာတဲ့သူဟာ ကုန္းေပၚမွာဆုိ သံုးမရပါဘူး။ ျမင္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြနဲ႕ ေမြးဖြါးလာသူကုိလည္း အပင္ေပၚ တက္ခုိင္းလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကုိယ့္အားသာခ်က္ ကိုယ္သိဖုိ႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းတုန္းက စာသိပ္ညံ႕ခဲ့သူေတြ ခုခ်ိန္မွာ ေအာင္ျမင္ေနတယ္။ သံုးမရတဲ့လူလို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္ထားတဲ့သူတစ္ေယာက္က သူ႕ကို အဲ့လိုေျပာခဲ့တဲ့သူေတြထက္ ပိုေအာင္ျမင္လာတယ္။ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ငါးတစ္ေကာင္လုိ႔ သိျပီး ေရထဲေရာက္သြားတဲ့အခါ၊ ျမင္းတစ္ေကာင္လို႔သိျပီး ကုန္းေပၚမွာ ေျပးလႊားခြင့္ရသြားတဲ့အခါမွ
၃။ ကုိယ့္ပရိသတ္ ကုိ္ယ္သိပါ (Know your target audience)
စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈ္င္ စီးပြါးေရးလုပ္တဲ့အခါ ေယာက်ာ္းေလးသံုး ပစၥည္းထုတ္ရင္ ေရာင္းရဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဘာလို႔ဆုိေတာ့ သူ႕ပရိသတ္က မိန္းကေလးအမ်ားစု ျဖစ္ေနတာမုိ႕ပါ။ SAI ဆုိတာနဲ႕ကို ၀ယ္ဖို႔အသင့္ျဖစ္ေနတဲ့ အစုအဖြဲ႕ကို ဦးတည္လို႕ ေအာင္ျမင္တာပါ။ ပရိသတ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြနဲ႕မွ ဆုိင္တာလား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပရိသတ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ဦးတည္တဲ့ လူအုပ္စုကုိ ဆုိလိုတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လူတုိင္းမွာ ပရိသတ္ ရွိပါတယ္။
Professional branding ဆုိတာ ဘာလဲဆိုရင္ “ကုိယ့္သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္နဲ႕
ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေနတာေတြကို ဘယ္သူ႕ကို သိေစခ်င္တာလဲ သိဖုိ႔လိုလာပါတယ္။ ကိုယ္က အခမ္းအနားမွဴး MC တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အသက္ေမြးတယ္ဆုိရင္ Event လုပ္ေပးတဲ့ ေအဂ်င္စီေတြ၊ ကုမၸဏီေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ကုိယ့္ကုိ သိေနေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ HR professional တစ္ေယာက္ဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ဆယ္လီေတြလိုေတာ့ ပရိသတ္မမ်ားႏုိင္ဘူး ဒါေပမယ့္ ကုမၸဏီေတြက သိထားတယ္ဆုိ လံုေလာက္ပါတယ္။ ဒါမွ သူတို႕ကုမၸဏီအတြက္ သင္တန္းေပးဖုိ႔ လိုတဲ့အခါ ကုိယ့္ကို ကမ္းလွမ္းမွာပါ။
၄။ ကုိယ့္အတုိင္းအတာ ကုိယ္သိပါ (Know your limit)
သမုိင္းအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို မွတ္မိသလို ျပန္ေရးပါမယ္။ တုိက္ပြဲတုိင္းမွာ ေအာင္ႏုိင္တဲ့ စစ္သူၾကီးတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ တအားကို နာမည္ေက်ာ္လာတယ္။ ျပည္သူေတြက အားကုိးလာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဘုရင္ကလည္း သတိထားမိလာၿပီး သူ႕ကို နန္းတြင္းကိုေခၚ သူေကာင္းျပဳတယ္။ တုိက္ပြဲျဖစ္တဲ့ေနရာေတြမွာပ
ေျပာရရင္ စစ္သူၾကီးဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိေပမယ့္ ရလာတဲ့ အခြင့္အေရးေနာက္ကို ကုိယ့္အတုိင္းအတာကိုယ္မသိဘဲ
ကိုယ္စာေရးတာ အားေပးၾကတာပဲ ဆုိျပီး ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းကိစၥမွန္သမွ် ထင္ျမင္ခ်က္၀င္ေပးရင္ ကုိယ္မသိတဲ့ကိစၥက် နာမည္ပ်က္ပါမယ္။ ေခတ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္ ကုိယ္ပိန္းတာ လူသိပါမယ္။ ကုိယ့္အေပၚ ရွိေနတဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြ ပ်က္ယြင္းပါမယ္။ ေနရာတကာ ၀င္ပါေနျခင္းက ကုိယ့္ရဲ႕ Target audience ကို “ဒီလူ ဘာလုပ္တာလဲ မသိဘူး၊ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္နဲ႕” ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ေ၀၀ါးသြားေစႏုိင္တာမို႕ ကုိယ့္ရဲ႕ Professional brand ကိုလည္း ထိခုိက္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာေခတ္စားေနတယ္၊ ဘယ္သူေတြ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ေပၚပင္ေနာက္ မလိုက္ဘဲ ကုိယ့္နယ္ပယ္မွာသာ ကုိယ္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ပါ၊ ကုိယ့္ပံုစံနဲ႕ကုိယ္ ရွင္သန္ပါ။
ေဒါက္တာ ျဖိဳးသီဟ
၂၆.၉.၂၀၁၇
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။