Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, February 2, 2017

" စာဘယ္လိုေရးသလဲ "


Kyaw Thura with Kyaw Thura.

" စာဘယ္လိုေရးသလဲ "
=================
#ဝင္းၿငိမ္း
စာဘယ္လိုေရးသလဲ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ေတာ့...
"လက္နဲ႕ေရးတာေပါ့"လို့ ေျဖခ်င္သူေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက စာကို ေရးခ်င္ပါရက္နဲ့ မေရးျဖစ္သူေတြအတြက္ စာေရးဆရာမတစ္ဦးရဲ႕ စာ ဘယ္လိုေရးတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာပါ။ ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ားအတြက္ အမ်ားစုက လက္နဲ႕ေရးၾကတာ မွန္ေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳကလည္း ကိုယ္တိုင္ကြန္ပ်ဴတာစာစီၿပီး ေရးေနတဲ့သူေတြ ရွိေနပါၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီတတ္သူမ်ား အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာနဲ့ ေရးတာက ပိုၿပီး အဆင္ေျပတယ္ဆိုတဲ့ စကားသံေတြလည္း ၾကားလာရပါၿပီ။ စာေရးတယ္ဆိုတဲဲ့ေနရာမွာ ဘာေၾကာင့္ ေရးျဖစ္တာလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာေရးျဖစ္တာလဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာမတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ အယ္လိဇဘက္ဖေလာ့ခ္က ေျပာထားပါတယ္။
သူက တိုင္း(မ္)မဂၢဇင္းႀကီးနဲ႔ ပီးပဲ(လ္)မဂၢဇင္းတို့မွာ သတင္းေထာက္အျဖစ္ စာမေရးခင္ ဆန္ဖရန္စစၥကိုက ရုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္တစ္ခုမွာ သတင္းေထာက္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္တဲ့အခါ CBS သတင္းဌာနအတြက္ သတင္းေရးသားခဲ့ၿပီး အဂၤလန္ႏိုင္ငံမွ ဒိုင္ယာနာမင္းသမီး ကြယ္လြန္ျခင္းသတင္း၊ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ႕ သမိုင္းတြင္တဲ့ က်ဴးဘားခရီစဥ္တို့ကိုလည္း ေရးသားခဲ့တဲ့ သတင္းေထာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂ဝဝ၃)ခုႏွစ္မွာေတာ့ ဖေလာ့(ခ္)က သူမဘဝလမ္းေၾကာင္းကို ဝတၳဳေရးဆရာတစ္ဦးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္ပါတယ္။ ပထမဆံုးေရးခဲ့တဲ့ But Inside I’m Screaming ဆိုတဲ့ ဝတၳဳနဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားခဲ့ပါတယ္။ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖို ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား အသည္းစြဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယစာအုပ္ျဖစ္တဲ့ Me & Emma ကေတာ့ မိသားစုဇာတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝတၳဳမွာ ဖေလာ့(ခ္)က ေျမာက္ပိုင္း ကယ္ရိုလိုင္းနားျပည္နယ္က မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကို ေရးဖြဲ့ထားျခင္းပါ။ ဒီဝတၳဳနဲ့ ပတ္သက္ၿပီး ဖေလာ့(ခ္)က... "ကမၻာႀကီးကို ကေလးေတြက ျမင္တဲ့ အျမင္ကို ကၽြန္မ သေဘာက်တယ္" လို႔ သူ့အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီဝတၳဳက နယူးေယာက္တိုင္း(မ္) သတင္းစာႀကီးရဲ႕ အေရာင္းရဆံုး စာအုပ္စာရင္းမွာ (၆)ပတ္လံုးလံုး ေနရာယူထားခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္ေဝဖန္သူမ်ားကေတာ့ ဒီစာအုပ္ဟာ (၂ဝဝ၅) ခုႏွစ္မွာ ထြက္ရွိလာတဲ့ စာအုပ္မ်ားထဲက အေကာင္းဆံုးစာအုပ္လို႔ သံုးသပ္ၾကပါတယ္။
ဖေလာ့(ခ္) ေရးခဲ့တဲ့ ဝတၳဳမ်ားထဲက Everything Must Go, Sleepwalking in Daylight ဝတၳဳဟာလည္း ေအာင္ျမင္တဲ့ဝတၳဳမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဖေလာ့(ခ္)ဟာ တင္နက္ဆီျပည္နယ္ နက္(ရွ္)ဗီး(လ္)ၿမိဳ႕က Vanderbilt Universityက ဘြဲ့ရခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ဖေလာ့(ခ္)က နယူးေယာက္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိန္းျပည္နယ္တို့မွာ ေနထိုင္လ်က္ရွိပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ စာေရးသလဲ
------------------------------------
သူ့အင္တာဗ်ဴးမွာ ဖေလာ့(ခ္)ေျပာခဲ့တာက စာေရးျခင္းအလုပ္ကို သူေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါတဲ့။ စာေရးဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးမယ္လို႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွေတာ့ စာေရးဆရာဟာ စာေရးကိုေရးရမယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ သူ႔ အေနနဲ႔ ဘယ္အလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ စာေရးေလ့ရွိတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ စာေရးတဲ့ပံုစံက ဖက္ရွင္မ်ားလို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပံုစံမတူၾကေပမဲ့ စာေရးတာခ်င္းေတာ့ တူၾကပါသတဲ့။ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ စာေရးဆရာလုပ္ေတာ့ မယ္ဆိုရင္ စာေရးဖို့ကို သတိတရ ရွိသင့္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ေန့စဥ္ေန့တိုင္း စာေရးစားပြဲမွာ ထိုင္ၿပီး စာေရးေလ့ရွိတယ္လို့လည္း ဆိုပါတယ္။ စာေရးတယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာရွိေနၿပီး ဘယ္သူ့ကိုမွ ထုတ္ေျပာစရာ မလိုဘဲ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာကို စာရြက္ေပၚမွာ ခ်ေရးလိုက္ရံုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးတယ္ဆိုတာဟာ ဘယ္အရာနဲ့မွမတူ အလြတ္လပ္ဆံုး အလုပ္တစ္ခုလို့လည္း သူက ဆိုပါတယ္။
အေလ့အက်င့္
----------------------
"ကၽြန္မက ညေနခင္းေတြမွာ စာေရးေလ့ရွိပါတယ္။ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕လယ္က The Writers Room ဆိုတဲ့ ေနရာေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ စာေရးဆရာေတြ၊ မဂၢဇင္းသမားေတြ ဆံုေလ့ရွိပါတယ္။ စာေရးဖို႔ ဝါသနာပါသူတိုင္း အဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ စာေရးဆရာေတြ ဆံုၾကၿပီး သူ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ ဖလွယ္ၾကတာေၾကာင့္ ကၽြန္မ အဲဒီစကားဝိုင္းေတြကေန ေရးစရာေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ အိမ္က စာေရးစားပြဲမွာ ထိုင္ၿပီး စဥ္းစားေနတာထက္ ဒီမွာလာၿပီး စကားေျပာတာက အမ်ားႀကီးရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မကေတာ့ ေန့စဥ္ေန့တိုင္းလိုလို အလုပ္တစ္ခုအေနနဲ့ အဲဒီေနရာကို သြားေလ့ရွိပါတယ္” လို့ စာေရးျခင္းအေလ့အထနဲ့ ပတ္သက္ၿပီး ဖေလာ့(ခ္)က ေျပာျပပါတယ္။
ျပန္လည္ဖတ္႐ႈျခင္း
------------------------------
ေရးၿပီးတဲ့စာေတြကို ကၽြန္မ ေရွ႕ဆက္မေရးခင္မွာ ျပန္ဖတ္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ကိုယ္ ေရးၿပီးသားစာကို ကိုယ္တိုင္ျပန္ၿပီး တည္ျဖတ္ျခင္းေပါ့။ ကိုယ့္စာကိုယ္ ျပန္ၿပီးတည္ျဖတ္ရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေန့တာအတြက္ စာ စ မေရးခင္မွာ ေရးၿပီးသားကို ျပန္ဖတ္တဲ့အက်င့္ လုပ္ထားပါတယ္။ အဲဒါၿပီးေတာ့မွ ေရွ႕ဆက္ေရးရမယ့္စာကို ဆက္ေရးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခုအေနနဲ႔ လက္ကိုင္ထားတာရွိပါတယ္။ "ေတြးမေနနဲ့၊ ေရးစရာရွိတာကို ေရး" ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္ပုဒ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေန့စဥ္ေန့တိုင္း စာေရးျဖစ္တာလည္း ပါပါတယ္။
စာေရးနည္း
------------------
စာေရးတဲ့အခါမွာ အခန္းတစ္ခန္းၿပီးတိုင္း ဒီအခန္းမွာ ဝတၳဳရဲ႕အဓိကက်တဲ့ ဘယ္အခ်က္ပါတယ္ ဆိုတာကို အညႊန္းကတ္ျပားေလးတစ္ခုနဲ႔ ကၽြန္မ မွတ္သားထားပါတယ္။ ဥပမာျပရရင္ ကၽြန္မ ဇာတ္ေကာင္တစ္ေယာက္က ေနာင္မွာ သူ့ခင္ပြန္းသည္ျဖစ္လာမယ့္ လူတစ္ေယာက္ကို (၁၉၆၅)ခုႏွစ္က ပထမအႀကိမ္ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မက အခန္းႏွစ္မွာ ေရးထားခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ စာမ်က္ႏွာ (၃ဝဝ)ေလာက္ ေရးၿပီးခါမွ ဒီအေၾကာင္းကို ျပန္ေကာက္မယ္ဆိုရင္ သူတို့ႏွစ္ေယာက္ ေတြ့တာက ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ေနရာမွာဆိုတာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ျပန္ရွာေနစရာ မလိုေတာ့ဘဲ ကၽြန္မ ထုတ္ထားတဲ့ ကတ္ျပားေလးကို ၾကည့္လိုက္ရံုနဲ႔ သိေစပါတယ္။ ဒီနည္းက ကၽြန္မတို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ဘဝမွာတုန္းက စာၾကည့္တိုက္မွာ သံုးခဲ့တဲ့နည္း။ အင္မတန္ ေရွးက်တဲ့နည္း ျဖစ္ေပမဲ့ အသံုးဝင္တာကို ေတြ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ကူးစိတ္သန္း
---------------------------
ကၽြန္မ Me & Emma မွာ ဝတၳဳကို စေရးတုန္းက ဇာတ္ေကာင္ အမည္ကို အရင္စဥ္းစားခဲ့တာပါ။ Carrie Parker ဆိုတဲ့ အမည္ကို ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္မ ရင္ထဲမွာ ေမြးဖြားလာလိုက္တာ ဇာတ္ကို ေျမာက္ပိုင္း ကာရိုလိုင္းနားျပည္နယ္မွာ တည္မိမွန္းမသိ တည္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေတာေတြေတာင္ေတြ ထူထပ္တတ္တဲ့ ဒီျပည္နယ္မွာ ဇာတ္အိမ္တည္မိျခင္းက ကၽြန္မ ေရးမဲ့ဇာတ္အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳသြားပါတယ္။ ဒီဝတၳဳဟာ ဇာတ္ေကာင္အမည္ကေနစၿပီး ေမြးဖြားေပၚေပါက္လာတဲ့ ဇာတ္တစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္လို့ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
လႊမ္းမိုးမႈ
--------------
ကၽြန္မတို႔ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာေရးဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ ဝတၳဳေတြကို ဖတ္ခဲ့ၾကတာဆိုေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈဟာ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို ကၽြန္မတို႔အေပၚမွာ ရွိပါတယ္။ စာေရးဆရာႀကီး Raymond Carver ဆိုရင္ ကၽြန္မ ေလးစားအားက်တဲ့ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးပါ။ သူ႔ရဲ႕ ဂႏၱဝင္စာေပေတြကို ကၽြန္မ အမ်ားႀကီး ဖတ္ဖူးတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ Everything Must Go ဝတၳဳေရးတဲ့အခါမွာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ John Cheever ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ခံေနရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ သတိထားမိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ပံုတူကူးခ်တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ဒီဇာတ္ေကာင္ကို စြဲလန္းစိတ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အေငြ႕အသက္ပါလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ Me & Emma မွာ ေရးေတာ့လည္း ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Tony Earley ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ရွိခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီး William Maxwe ကလည္း ကၽြန္မ ေလးစားအားက်တဲ့ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ပါ။
အႀကံျပဳခ်က္
-------------------
စာေရးခ်င္သူမ်ားကို ကၽြန္မ အႀကံေပးခ်င္တာကေတာ့ ေန့တိုင္း စာေရးပါ။ဒါဟာ အေကာင္းဆံုးအႀကံ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေန႔တိုင္းစာေရးပါဆိုလို႔ တစ္ေန့ကို ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ၿပီးရမယ္၊ မဂၢဇင္းစာမူတစ္ပုဒ္ ၿပီးရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေန့စဥ္ေရးသြားရင္ ဒီစာမူ ၿပီးဆံုးတဲ့အခ်ိန္မွာ ခံစားရတဲ့ ပီတိက ဘာနဲ့မွ ႏိႈင္းယွဥ္လို့မရေအာင္ ႀကီးမားလွပါတယ္။ ကၽြန္မ အေနနဲ့ဆိုရင္ စာတစ္ေန့မေရးျဖစ္ဘဲ တစ္ျခားအလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ အျပစ္ရွိေနသလို ခံစားရပါတယ္။ အဲ...စာေရးၿပီဆိုရင္လည္း ဘာအလုပ္ကိုမွ သတိမရေတာ့ဘဲ စာကိုသာ ေဇာက္ခ်ေရးျဖစ္ေတာ့တာပါ။
ဒါကေတာ့ အေနာက္တိုင္းက စာေရးဆရာမ Elizabeth Flock ေျပာျပခဲ့တဲ့ စာေရးနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေန့စဥ္ စာေရးတယ္ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံက တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ စာေရးဆရာမ်ား စတင္က်င့္သံုးေနၿပီျဖစ္တဲ့ အက်င့္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာႀကီးျမသန္းတင့္က ေန့စဥ္ သူ႔လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ စာေရးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာမခင္ခင္ထူး ဆိုရင္လည္း အခု သူ့ကြန္ပ်ဴတာနဲ့သူ ေန့စဥ္ စာေရးေနၿပီးလို႔ သိရပါတယ္။ ဝါရင့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားမွသာ ဒီလိုအက်င့္လုပ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝါသနာရွင္တိုင္း ေလ့က်င့္သင့္တဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာဇနီးေမာင္ႏွံျဖစ္တဲ့ ဆရာ ေမာင္ေဆြသက္ နဲ႕ ဆရာမ သရက္မသက္ေဆြ တို့ဆိုရင္ သူတို့အိပ္ခန္းမွာ... “ဒီေန့ စာေရးၿပီးၿပီလား” ဆိုတဲ့ စာတန္းတစ္ခု ကပ္ထားပါသတဲ့။ စာမူၿပီးျခင္း၊ မၿပီးျခင္း၊ ေဖာ္ျပခံရျခင္း၊ မေဖာ္ျပခံရျခင္းတို့က သူတို႔နဲ႕ မဆိုင္ဘဲ စာေရးဖို့သာ အဓိက ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
"ဝါသနာရွင္တိုင္း စာေရးအက်င့္ ရွိပါေစ"
ဝင္းၿငိမ္း
ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း
ၾသဂုတ္လ။၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။