Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, February 28, 2017

ၿမိဳ႕မျငိမ္း အပိုင္း( ၂)

ဆရာသည္ ပညာမာနလံုးဝ မထားတတ္ဘဲ၊ မျဖစ္လွ်င္ မေနဆိုသည့္ ဇြဲႏွင့္ အ႐ံႈးမေပးလိုေသာ မာနသာ ရွိပါ သည္။ သူ႔ကို ေတြ႔ဆံုေပါင္းသင္းခဲ့ဖူးသူ တိုင္း ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည္။ လူ႔ဘဝသက္တမ္းတိုတိုေလးထဲတြင္ တဒဂၤဟန္ပန္ကိုျဖစ္ေစ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴး တူးဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ေသာ ဆရာၿငိမ္းလိုလူမ်ိဳးမွာ ရွာမွ ရွားလွပါ သည္။ ၿပီး ဆရာၿငိမ္းသည္ ဂုဏ္ေတြ၊ ပါဝါေတြမရွိ၊ ပကတိအရွိ အရွိအတိုင္း ေနထိုင္တတ္သည္။ သီခ်င္းေရးသည့္ အခါ ေဘးက လူရွိေနသည့္တိုင္ ရွိမွန္း မသိ၊ တေယာကေလးစမ္းတီးလိုက္၊ စာေရးလိုက္၊ ေဆးလိပ္တိုကို ေကာက္ ဖြာလိုက္၊ ခြက္ထဲျပန္ခ်လိုက္ႏွင့္ တစ္ခါ တစ္ရံ မီးမရွိေသာ ေဆးလိပ္တိုကိုပင္ ျပန္ဖြာၿပီးမွ ျပန္ခ်ခ်င္ ခ်ေနတတ္ပါ သည္။ ဆရာ၏ မ်က္ႏွာကမူ သီခ်င္း ေရးေသာစာရြက္ေပၚ၌ သူခ်ေရးလိုက္ ေသာ စာလံုးမ်ား၊ လက္မွ တီးေနေသာ သံစဥ္မ်ား၌သာ စိတ္ဝင္စားေနတတ္၍၊ တေလာကလံုးကို ေမ့ေနဟန္ တူပါ သည္။ သူ သေဘာမက်သည္မ်ားရွိလွ်င္ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားမေျပာ၊ ဆိတ္ ဆိတ္ ေနတတ္ပါသည္။ မုတ္ဆိတ္ေမႊး ပါးသိုင္း ေမႊးမ်ားရွည္ေနျခင္းကိုပင္ သတိမျပဳမိ။ ေတြ႔ထိသူတိုင္းကို အျပံဳးႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ တတ္သည္။ ဟက္ ဟက္ ပက္ ပက္ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာျခင္း ကင္းၿပီး၊ သူ႔ စိတ္ႀကိဳက္ တီးလံုးတိုက္ေနသည့္အခါ (သို့မဟုတ္) အဆိုရွင္မင္းသမီးျဖစ္သူက ဆရာ့စိတ္ႀကိဳက္ သီဆိုၿပီးစီးသြားေသာ အခါ ဆရာသည္ သူ၏ ေမးခြ်န္ေလးကို ပြတ္သလို၊ ဆိတ္သလို လုပ္ၿပီး၊ ေဆး လိပ္တိုကိုခဲကာ ျပံဳးေနတတ္သည္ ဟု ဆရာေရႊနန္းတင္ မွတ္တမ္းျပဳခဲ့ပါသည္။

ထိုေခတ္ ကမၻာစစ္ မီး ျမန္မာျပည္သို့ ကူးစက္ေလာင္ခဲ့စဥ္၊ စစ္ ေဘးေရွာင္တိမ္းရင္း၊ ဆရာ ေက်ာက္မဲ ဘက္သို့ ေရာက္သြားပါသည္။ သူငယ္ ခ်င္း ဦးဘဟန္ (ကားသင္း ဥကၠ႒) ႏွင့္ ေတြ႔မွ ျပန္ေခၚလာၿပီး စစ္ကိုင္းဘက္ ကူးသြားၾကျပန္သည္။ ထိုမွတဆင့္ ဂီတ မိတ္ေဆြမ်ား စုစည္းမိကာ ('ကမၻာစစ္မီး ေလာင္ရာတြင္ သူ ငါ ခိုကိုးစစ္ကိုင္း ေတာင္႐ိုးမွပင္ ၿမိဳ႔မအသင္းဝင္ ရသမွ် စုစည္းလို့ပင္ တီးဆိုေရးမပ်က္၊ အား ေဆးတစ္ခြက္ အသြင္') ဟူေသာ ၿမိဳ႔မ သမိုင္းသီခ်င္းမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ထိုေခတ္ ၿမိဳ႔မႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္တီးဝိုင္းမွာ မာဃႏွင့္ မဂၤလာ ညြန့္အဖြဲ႔တို့ ေပၚေနၿပီ။ မဟာဂီတ သီခ်င္းႀကီး၊ ပတ္ပ်ိဳး၊ ယိုး ဒယားမ်ားကိုႏွင့္ တြဲဖက္တီးစဥ္က ဆရာဦးကိုေလး၏ ဆရာၿငိမ္းအေပၚ ခ်ီး က်ဴးမႈေလးကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုပါ သည္။ မိန့္ဆိုခဲ့ပံုက ဒီလို . .

'ကိုၿငိမ္း၏ ဘင္ဂ်ိဳကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ လက္ေလွ်ာ့ရပါသည္။ သူ႔ ဘင္ဂ်ိဳက လက္ခတ္နဲ့ တီးေပမယ့္၊ စႏၵရားအသံ တြဲဖက္မ်ိဳး ထြက္လာ သည္။ ကိုၿငိမ္းထံမွ 'ပပဝင္း ပတ္ပ်ိဳး' ႏွင့္ ေတးထပ္တီးဖြဲ႔ပံုကို ကြ်န္ေတာ္ တက္ယူခဲ့ရပါေသးသည္။ ကိုၿငိမ္းသည္ ဂီတအေျခခံဖြဲ႔စည္းမႈ၊ ျဖစ္ေပၚမႈကို တိတိ က်က်သိသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ဒါကို ကြ်န္ေတာ္ ဉာဏ္မီသေလာက္ ေျပာရ လွ်င္၊ ဂ်ီအီးစီ (GEC)၊ ဒီအက္ဖ္ေအ (DFA)၊ အီးဂ်ီဘီ (EGB)၊ အက္ဖ္ေအစီ (FAC) စသည္တို့မွာ ၁၆၄၊ ၇၅၃၊ ၆၄၂၊ ၅၃၁ တို့သည္ ျမန္မာအဖြဲ႔အေန ျဖင့္ တ်ာ၊ ေတ်၊ ေတ်ာတို့ျဖစ္သည္။ အ က်ိဳးတရားရွိလွ်င္ အေၾကာင္းတရား ရွိရမည္ျဖစ္သည့္အတိုင္း အသံအကြာ အေဝးနရီ (Duration)၊ အသံ အတိုး အက်ယ္ အင္တီစီတီ (Intensity)၊ အသံအနိမ့္အျမင့္ ပိသ္ (Pith)၊ အမ်ိဳး အစား ကြာလတီ (Quality) ဟူ၍ ကမၻာ့သီအိုရီတြင္ အဆိုရွိသလို ျမန္မာ့ ဂီတတြင္လည္း ဤအခ်က္ ၄ ခ်က္ရွိ ၿပီးသားႏွင့္ ကိုက္ညီပါသည္။ သို့မဟုတ္ ပါက သံပံုးကို တီးေခါက္ေနသည္သို့ ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆူညံ၍ ေနေပမည္။ ဤအခ်က္ ၄ ခ်က္ျဖင့္ ဆိုက္ဆိုဖုန္း၊ ကလာရီနက္၊ ထရမ္းပက္တို့ျဖင့္ 'ေတာ ၿမိဳင္ေျခလမ္း' ယိုးဒယားသီခ်င္းကို စစ္ႀကိဳေခတ္က သီေပါ႐ံု (ယခု မစိုးရိမ္ ႐ံု) ၌ အမ်ိဳးသမီးသားဖြားရန္ပံုေငြ အလွဴပြဲတြင္ စမ္းသပ္သီဆိုခဲ့ရာ၊ ျမန္မာ မႈမပ်က္ဘဲ၊ အေနာက္တိုင္းတူရိယာ သေကၤတစနစ္ျဖင့္ ပထမဦးဆံုး စမ္းသပ္ သီဆိုခဲ့ေသာ ျမန္မာသီခ်င္းဟု ယူဆ ႏိုင္ပါသည္။

ဤသို့ျဖင့္ ဆရာၿငိမ္းတို့ ဂီတ မိတ္ေဆြမ်ားတစ္စု၊ မႏၲေလး ၈၄ လမ္း ရွိ ဘီက်င္ေဟာ္တယ္တြင္ အေဖ်ာ္ ယာမကာစုပ္ရင္း၊ အႏုပညာအေၾကာင္း စိတ္ကူးေဆြးေႏြးမႈေလး လုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုသို့ ဆန္းသစ္မႈ၊ တီထြင္မႈ၊ နားဝင္ခ်ိဳမႈ တို့အတြက္ အမရပူရေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္း ေရသဘင္တြင္ စတင္တင္ဆက္ ခြင့္ရခဲ့ေလသည္။ ယခုေခတ္လို ရစ္သမ္ (Rhythm)၊ လိဒ္ (lead)၊ ေဘ့စ္ Bass ဂစ္တာ Guitar ရစ္သမ္ ဝိုင္းပို့မႈပစၥည္း စကရက္ခ်ာ (Scratcher) ရွာကာ Shakerဆိုေသာ အေနာက္တိုင္းသံုးပစၥည္းေတြအစား၊ ထန္းသီးခေလာက္၊ ဘူးသီးေျခာက္၊ သံစည္ပိုင္းျပတ္ကို ႏြားသားေရႏွင့္ က်တ္ၿပီး ဝါးပုေလြအတို၊ ပုေလြရွည္ စံုလင္စြာျဖင့္ ဂီတသမားအစိမ္းသက္ သက္သမားမ်ားကို ဒီအနားက် ဒီလို မႈတ္၊ ဟိုနားက် ဒီလိုတီးဆို၍ အေနာက္ တိုင္းတူရိယာဝိုင္းကဲ့သို့ တူရိယာသံစံု ထြက္သည့္ေစာင္းေကာက္ ေရသဘင္ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ႀကီးလုပ္ျပ ခဲ့ၾကပါသည္။ လူသားတို့အက်ိဳးအတြက္ သိပၸံပညာရွင္ မ်ား ဓာတ္ခြဲခန္းထဲတြင္ စမ္းသပ္တီ ထြင္မႈအသစ္မ်ား ေဖာ္ထုတ္ အက်ိဳး ျပဳခဲ့သလို ဆရာၿငိမ္းသည္လည္း ဂီတ ဓာတ္ခြဲခန္းမွ စမ္းသပ္ေတြ႔ရွိမႈမ်ား ျဖစ္ ေသာ၊ အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ဂီတ စာလံုးမ်ား၊ ဂီတသံစဥ္သစ္မ်ားကို ဂီတ အႏုပညာကို ခံုမင္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးသူ တိုင္းအတြက္ သူတို့အားလံုး၏ အက်ိဳးငွာ ဦးေဆာင္ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့သူဆိုလွ်င္လည္း မွားအ့ံမထင္ပါေခ်။

ဤေနရာတြင္ အလကၤာ ေက်ာ္စြာေရႊျပည္ေအးႏွင့္ ဆရာၿငိမ္း ပထမဆံုး ရန္ကုန္ေရာက္စဥ္က အေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ ႐ိုးလ္ ကုမၸဏီမွ ကိုလံဘီယာဓာတ္ျပားဌာနသို့ လူပိန္ပိန္ေသးေသးသြယ္သြယ္ လူ တစ္ ေယာက္ ဆရာေရႊျပည္ေအးတို့ သီခ်င္း တိုက္ေနစဥ္ ေရာက္လာပါသည္။ ဆရာ က ၿမိဳ႔မၿငိမ္းကို မျမင္ဖူးခဲ့ေပ။ ယခုမွ လူခ်င္းဆံုေတြ႔ၾကၿပီး၊ သူ႔လက္သံကို စတင္ၾကားရ၊ သိခဲ့ရ၍ သီခ်င္းၿပီးဆံုးသြား သည္ႏွင့္ ေရႊျပည္ေအး သိလိုက္ရပါၿပီ။ ဆရာ့အရည္အေသြး၊ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ပံု အသံုးအႏႈန္း၊ အသံသြင္းထားပံုအားလံုးက အရသာခံ၍ မဆံုးေအာင္ ေျပာင္ေျမာက္လွေသာ အရည္အေသြးကို အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာေရႊျပည္ေအးမွ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ပါသည္။ ပထမဓာတ္ျပားတိုက္ႏွင့္ ျပႆနာနည္း နည္းျဖစ္ၿပီး၊ ေအဝမ္း႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီ ဓာတ္ျပားဌာနသို့ ညႊန္ၾကား၍ ပို့လိုက္ ရာမွ ဆရာၿငိမ္း၏ ပညာအရည္အခ်င္း မ်ား၊ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားသည္ တိုင္းျပည္တခြင္ လံုးအႏွံ့ ယေန့တိုင္ ထင္လင္းလ်က္ ရွိေနသည္မွာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ပင္ မဟုတ္ပါေလာ ဟု ဆရာေရႊျပည္ေအး မွ ဆက္ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ဆရာတို့ႏွစ္ေယာက္ အခါသင့္တိုင္း ယခု ပန္းဆိုးတန္းရွိ ဝင္းဝင္း႐ံု (ယခင္ စတား႐ံု) ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ ထိုအခါ က (ေဂတီ) ေပ်ာ္ပြဲစား႐ံုတြင္ ေတြ႔ဆံု စားေသာက္ရင္း ဂီတအေရးမ်ား ေဆြး ေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ သို့ကလို ေဆြးေႏြးၾက ရင္းမွ ဆရာၿငိမ္း၏ အူသည္းႏွလံုးႏွင့္ တူေသာ ဝမ္းတြင္းမွ ၿမိဳသိပ္ထားသည့္ စကားမ်ားကို ဆရာေရႊျပည္ေအး ၾကား ရေသာအခါ အ့ံအားသင့္လ်က္ နား ေထာင္ရင္းမွ သက္ျပင္းခ်ၿပီး ဆရာၿငိမ္း ႏွင့္ ဆရာႀကီးတို့ အၾကံတူေလျခင္းဆို ၿပီး၊ ႏွစ္ေယာက္သား ထဖက္မိပါေတာ့ သည္။ ထိုအၾကံကား အျခားမဟုတ္။ ကမၻာ့တစ္ခြင္ႏွင့္ ျမန္မာ့ Symphony တီးဝိုင္းႀကီး ထယ္ဝါစြာ ေပၚေပါက္လာ ေရးပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို့ ေဆြးေႏြးစဥ္ ကပင္ ဆရာၿငိမ္းမွာ ကမၻာသံုးသေကၤတ မ်ား ကြ်မ္းက်င္ေနခဲ့ပါၿပီ။

ေနာက္တစ္ဦးမွာ ဆရာၿငိမ္း ႏွင့္ လက္တြဲေဖာ္ ရြာစားစိန္တင္ဟန္၏ ဆရာ့အေပၚ သူျမင္သည္ကို ဆရာ့႐ုပ္ပံု လႊာအား ယခုလို ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က မႏၲေလးၿမိဳ႔ လမ္း ၈ဝ ႏွင့္ ၂၈ လမ္းေထာင့္တြင္ လင္းေရာင္ျခည္ ကဖီးေလး ရွိသည္။ ထိုဆိုင္တြင္ ဦးေလး ၿငိမ္း အျမဲထိုင္ေနက်ေနရာသည္ ဆိုင္၏ အတြင္းဖက္ ေခ်ာင္က်က်စေနေထာင့္ စားပြဲတြင္ ထိုင္ေလ့ရွိသည္။ အက်ႌ ျဖဴျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္လက္တိုကို လံုခ်ည္က မန္က်ည္းေစ့ကြက္ႏုပ္၊ ဖိနပ္က ေမာ္လၿမိဳင္ေရွ႔ထိုးဖိနပ္၊ အိတ္ကပ္ထဲမွာ နဂါးေဆးလိပ္ ဆယ္ျပားတန္အေသး သံုးလိပ္ပါသည္။ သံုးေထာင့္ခြ်န္း ေလးေထာင့္အိတ္ကပ္အရြယ္သာသာ စာရြက္အျဖဴေလးတစ္ရြက္ အိတ္ထဲမွာ ထည့္ထားသည္။ ခဲတံက ေဖာ့ဖ်က္ေနရာ တြင္ ေဖာ့တံုးေသးေသးေလးကို အပ္ခ်ည္ ႀကိဳးႏွင့္ ခ်ည္ထားသည္။ ပါးစပ္က ကြမ္း ဝါးရင္း ျမံဳ႔ရင္းက၊ ေဝးလံသီေခါင္ေသာ ေနရာတစ္ခုဆီသို့ ေငးရီေနတတ္သည္။စကားေျပာရင္လည္း ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ ထြက္မလာတတ္ပါ။ အတံုးအတစ္ေတြ ပါလာတတ္သည္။ မွာထားေသာ လက္ ဖက္ရည္ေတြက အေပၚရည္ေလးေတြ တင္းၿပီး ေအးစက္ေနသည္အထိ မ ေသာက္ျဖစ္ေသးသည္က မ်ားသည္။ အမွန္မွာ အေတြးေတြ နက္႐ိႈင္းစြာ ေတြး ေနၿပီး၊ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ၿငီးတြားေနျခင္း ျဖစ္မည္။ ထိုစဥ္က ဦးေလးၿငိမ္းကို အႏု ပညာထဲမွာ နစ္ျမႇဳပ္ထားၿပီး၊ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး၊ စီးပြားေရးကို မၾကည့္ဘဲ ေပါ့ေလ်ာ့ပ်က္ကြက္သည္ဟု တခ်ိဳ႔က ေျပာၾကစဥ္၊ ရြာစားစိန္တင္ဟန္က ဆရာ ၿငိမ္းဝင္ေငြကိစၥေမးျဖစ္သည္။ က်ဳပ္ ဝင္ေငြကိစၥကို ေမာင္ရင္က ဘာလို့ သိ ခ်င္ရတာလဲလို့ ဆရာက ျပန္ေမးသည္။ ဆရာက ဘာမွမေျပာဘဲ ေအးစက္ေန ေသာ လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို ဖ်တ္ကနဲ ယူ၍ ေမာ့ခ်လိုက္သည္။ ၿပီးမွ တစ္ခ်က္ ျပံဳးလိုက္ၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း ေမး ေတာ့သည္။

'ေမာင္ရင္၊ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်ဆိုတာ သိတယ္ေနာ္' အေလာင္းမင္းတရားႀကီး မူးျမစ္ကို ဆည္ေတာ္မူစဥ္၊ ဆရာႏံႈးေရး ေသာ ေက်ာက္ဘြဲ႔ကုန္းတန္းႀကိဳး' လို့ ဆိုတာ ရလား။ မူးျမစ္ကို ေရာက္ဖူး သလား၊ ဟုတ္ကဲ့ ေရာက္ဖူးပါတယ္ဟု ရြာစားက ျပန္ေျဖသည္။ ဆရာက သူ႔ စာရြက္ေပၚတြင္ ေရာက္ဖူးဟု ေရးလိုက္ သည္။ မူးျမစ္ ဘယ္ကစလဲ သိလား။ မသိပါဘူး။ စာရြက္ေပၚတြင္ မသိဟု ေရးလိုက္ျပန္သည္။ မူးျမစ္အက်ယ္ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ၊ မသိပါဘူးဆရာ။

အင္း . . . ေမာင္ရင္ မသိ တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ မူးျမစ္ မွာ ဘယ္အခါ ေရမ်ားသလဲ၊ ဘယ္အခါ ေရနည္းသလဲသိလား။ မသိပါဟု ရြာစား က ေျဖသည္။ ဤတြင္ ဆရာက ဆတ္ကနဲ

'ယူဂိုဆလပ္ မုန္လာဥ ျမင္ဖူးသလား'

'ဗ်ာ' ကြ်န္ေတာ္က လန့္၍ အ့ံအားသင့္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္တို့ႏိုင္ငံတြင္ ယူဂိုဆလပ္ ဟူ ေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ား သိပ္မရွိေသး၍ အ့ံအားသင့္သြားျခင္းျဖစ္သည္

ယူဂိုဆလပ္မုန္လာဥဟာ တစ္ဥကို တစ္ပိႆာခြဲ၊ ႏွစ္ပိႆာ ရွိ တယ္။ အဲဒါ ျမင္ဖူးသလား သိသလား။ 'ဟင့္အင္း' ဟု ရြာစားက ျပန္ေျဖသည္။

'ေၾသာ္ . . . ေမာင္ရင္က သိလည္း မသိ၊ ျမင္ဖူး ၾကားဖူးဟန္ပင္ မရွိဘူး ထင္တယ္' ဟု ေျပာရင္း စာရြက္ေပၚတြင္ 'မသိ' တစ္လံုး တိုး သြားျပန္၏။

'မရွိတာထက္ ဘာခက္ သလဲ၊ မသိတာ ခက္ပါတယ္။ အင္း က်ဳပ္က မသိတာအမ်ားႀကီးလူနဲ့မွ စကားေျပာေနရတာပဲ' ဟု ႏႈတ္မွ ရြတ္ ဆိုလိုက္သျဖင့္ ရြာစားမွာ ေခါင္းမေဖာ္ ဝ့ံေတာ့ေပ။ ေနာက္မွ ဆရာၿငိမ္းက အားရ ပါးရေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာေနပံု က 'အေလာင္းမင္းတရားႀကီးရဲ႔ မူးျမစ္ ဟာ မိုင္အမ်ားႀကီး ရွည္တယ္၊ မူးျမစ္ ကမ္းနံေဘးက ဆင္ေျခေလ်ာေလး ျဖစ္ ေနတယ္။ တစ္ဖက္ တစ္ဖက္ အက်ဥ္း ဆံုးေနရာကိုပဲ ႏွစ္ဖ်ာရာစာေလာက္ က်ယ္တယ္။ ယူဂိုဆလပ္ႏိုင္ငံက မုန္လာဥဟာ သိပ္အထြက္ရဲတယ္။ တစ္ဥ တစ္ဥ ႏွစ္ပိႆာနီးနီးရွိတာေတြ ေတာင္ပါတယ္။ အဲဒီမုန္လာဥမ်ိဳးကို ယူၿပီး၊ မူးျမစ္ကမ္းေဘးမွာ စိုက္မယ္။ သဲႏုန္းေျမႏုမို့ ေျမဆီအားေကာင္းတယ္။ ျမစ္ကမ္းနံေဘးမို့ ေရေလာင္းစရာမလို ဘူး။ ကြ်ဲႏြားေတြလည္း အခင္းဝင္စားမွာ ပူစရာ မလိုဘူး။ သီးႏွံစိုက္ပ်ိဳးစရိတ္ အမ်ားႀကီး အကုန္အက်သက္သာၿပီး တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ မုန္လာဥတန္ခ်ိန္ သန္းနဲ့ ခ်ီထြက္မယ္။ ဒါ က်ဳပ္ေခါင္းထဲ မွာရွိတဲ့ စီးပြားေရးစီမံကိန္းတစ္ခုပဲျဖစ္ တယ္။ ေမာင္ရင္ ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္၊ ေငြ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ က်ဳပ္ေျပာတဲ့ မုန္လာဥ စီမံကိန္းကို လိုက္နာၿပီး စိုက္ပါ။ က်ဳပ္ ကေတာ့ မစိုက္အားဘူး။ သီခ်င္းေလး ေတြ အမ်ားႀကီးေရးရဦးမယ္' ဟု ဆရာ ၿငိမ္းက မေမာတမ္းေျပာခ်လိုက္ပါ သည္။ ကဲ . . . မွတ္ကေရာ။ ဤေနရာ တြင္ စာေရးသူ၏ အျမင္ကို အနည္းငယ္ တင္ျပခ်င္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ သာမန္လူမ်ား အရပ္သံုးစကားအရ အႏု ပညာရွင္စိတ္ကူးဖန္တီးေနတာက တစ္ခု။ သူတို့ လာေျပာတာေတြက 'ေနေကာင္းသလား၊ ဘာလုပ္ေနလဲ၊ ဒီေန့ ဘာေန့လဲ၊ ဝင္ေငြ ရွိရဲ႔လား၊ ခင္ဗ်ား အေတာ္ပိန္သြားတယ္' ဆိုၿပီး မဆိုင္တာေတြ လာေမးတတ္ၿပီး၊ ထိုေမး သူမွာလည္း ဘဝမွာ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ ေအာင္ျမင္မႈမရွိဘဲ၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္ ေန့စဥ္သံုးစကားမ်ား အခ်ိန္ကုန္လာေျပာ ေနသည္မ်ားကို ၾကံဳဖူးပါသည္။ ဤ မုန္လာဥစကားေလးတြင္ ဆရာၿငိမ္း၏ ဟာသေျမာက္ေသာ အႏုပညာဒႆန ကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။

ဆရာၿငိမ္းသည္ သီခ်င္းမ်ား ေရးရာတြင္ အေၾကာင္းအရာ စာလံုး လြန္စြာစိစစ္သည္။ ႐ႈမဝ၊ ဘင္ဂ်ိဳ၊ ေမဓာဝီ၊ တႀကိဳက္တည္းႀကိဳက္၊ ကရဝိက္ျမဴးဇစ္ အစရွိေသာ သီခ်င္းမ်ား သည္ ႐ိုး႐ိုးအေပ်ာ္ေရး၊ အေပ်ာ္ဆို သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ပါရမီေတာ္၊ နန္းၿမိဳ႔ေတာ္၊ တစ္ခ်စ္ထဲခ်စ္၊ ေဒါင္း စက္ယာဥ္၊ စာဆိုခံလလံုး စသည့္သီခ်င္း မ်ားကိုမူ က်မ္းကိုးက်မ္းကား၊ စာကိုး စာကိုးစာကားေတြႏွင့္ ေရးထားခဲ့ပါသည္။ ၿမိဳ႔မၿငိမ္းအိပ္ေသာ ကုတင္ေဘးတြင္ သူကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ထားေသာ ခံုေလး တစ္ခံုရွိသည္။ ထိုခံုေလးေပၚတြင္ ဝိသုဒၶိ မဂ္၊ မာလာလကၤာရဝတၳဳေတာ္ႀကီး၊ နဝေဒးဆိုရတုေပါင္းခ်ဳပ္၊ နတ္သွ်င္ေနာင္ ရတု၊ ဂီတေမဒနီက်မ္း၊ သူဇာပ်ိဳ႔၊ ဦးပုည ေမတၱာစာ၊ ျမန္မာစာ ညြန့္ေပါင္းက်မ္း၊ အႏုစာေပေကာက္ႏုတ္ခ်က္ အစရွိေသာ စာအုပ္မ်ားစြာရွိသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ား သည္ ျမန္မာစာေပတြင္ ထင္ရွားခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႔သီခ်င္းမ်ား အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ စာလံုးမ်ားသည္ ထိုစာအုပ္မ်ားထဲက ရေၾကာင္း ဆရာက မိန့္ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။

ဆရာၿငိမ္းတြင္ ဤသို့ လက္ တကမ္းထားေသာ စာအုပ္မ်ားအျပင္ ထင္း႐ွဴးေသတၱာျဖင့္ ထားေသာ စာအုပ္ ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေပသည္။ ထိုအထဲတြင္ အေနာက္တိုင္းသေကၤတ စာအုပ္မ်ားလည္း မ်ားစြာပါဝင္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကိုေတာ့ အျပင္တြင္ မ်ား မ်ားစားစား ေပၚေပၚလြင္လြင္ မထားပါ။ ရွားပါး၍ဟု ဆရာဆိုခဲ့ပါသည္။ စစ္ မျဖစ္ မီက ထိုစာအုပ္မ်ားကို မစၥကြစ္တိုက္က ဝယ္သည္။ မရလွ်င္ ရန္ကုန္သို့ မွာ သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မႏၲေလး စီးတီး စတိုးက ဝယ္သည္။ ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ စာအုပ္ဝယ္ရန္ ဝန္မေလးခဲ့ပါ။ 'စစ္ေျပး စဥ္က သူ႔စာအုပ္ေတြ သယ္ရသည္က ပင္ တဝန္တပိုး' ဟု ဆရာၿငိမ္း၏ ဇနီး ေဒၚသန္းေမမွ ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။ ညည္းတြားျခင္းမဟုတ္။ လင့္အလိုကို ပါရမီျဖည့္ေပးခဲ့ေသာ ဇနီးေကာင္း ဇနီး ျမတ္တစ္ဦးဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။

၁၉၂၈-၂၉ ခုႏွစ္တြင္ 'ကဆုန္ေညာင္ေရႏွင့္ တဝါတြင္း' သီခ်င္းမ်ား ေရးျဖစ္ခဲ့ရာ၊ အသင္းသား မ်ားက လက္ခံအားေပးခဲ့ၾကပါသည္. သူ သီခ်င္းေရးသည္ၾကား၍ သူ႔ဦးေလး ေတာ္သူ ဘုန္းႀကီး ဦးနႏၵိယက ေခၚ၍ သဒၵါသင္ေပးခဲ့ပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ မဟာ ဂီတႏွင့္ ျမန္မာစာေပအပါအဝင္ အေနာက္တိုင္း ကမၻာသံုးသေကၤတစနစ္ မ်ားႏွင့္ အသံအစပ္အဟပ္မ်ား ကြ်မ္း က်င္ကာ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆန္းသစ္ေသာ သံစဥ္ သီခ်င္းမ်ားကို ရွာေဖြႏိုင္ျခင္း၊ အေျခခံ ေကာင္းမ်ားရွိျခင္းတို့သည္ အလိုရွိေသာ အခါ ဆရာၿငိမ္းအား သီခ်င္းေရးသူျဖစ္ လာေစသည့္ အေျခအေနေကာင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့သည္။ ဤသို့ျဖင့္ ၿမိဳ႔မၿငိမ္း သည္ သီခ်င္းမ်ားစြာ ေရးျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ နာမည္ႀကီးသီခ်င္းမ်ားတြင္ မန္ဒါလီ၊ တခ်စ္ထဲခ်စ္ သီခ်င္းမ်ား ထြက္ေပၚ လာသည္။

၁၉၃၅ ခုႏွစ္ခန့္တြင္ ၿမိဳ႔မ တူရိယာအသင္းသည္ ေခြးတံဆိပ္ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားစြာ သြင္းခဲ့ပါသည္။ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ဥစၥာရင္းမွန္၊ အလွဴ႔ရွင္၊ ေသာ့တြဲ၊ ဧရာဝတီ၊ ေအာင္ပင္လယ္ အပါအဝင္ ဆရာၿငိမ္း၏ ခ်စ္တာပဓာန၊ ခင့္အိပ္မက္၊ ႐ႈမဝ၊ အလွၿပိဳင္ပြဲမ်ားသည္ ပထမဦးဆံုး ေသာ ဓာတ္ျပားသီခ်င္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းတို့သည္ ၿမိဳ႔မၿငိမ္းအား မႏၲေလး ၿမိဳ႔မတီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ သီခ်င္း ေရးသူအျဖစ္ ဓာတ္ျပားႏွင့္ ျမန္မာ့ ဂီတေလာကအတြင္းသို့ ေရာက္သြားေစ ခဲ့ေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ ၿငိမ္းသီခ်င္းေရးသက္ ၁၈ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂ဝ အတြင္း သီခ်င္းပုဒ္ေရေပါင္း ၁၅ဝ မွ ၂ဝဝ နီးပါအထိ ေရးသားျပဳစုသြား ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ခန့္မွစ၍ စစ္ မျဖစ္မီအထိ ဓာတ္ျပားေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ သြင္းခဲ့သည္။ သြင္းခဲ့ေသာ သီခ်င္းတိုင္း လူအမ်ား ႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံခဲ့ၾကပါသည္။

ေအဝမ္းႏွင့္ သြင္းယူခဲ့ေသာ ဓာတ္ျပားမ်ားမွာ ပါရမီေတာ္၊ ေရခင္း ေတာ္၊ နတ္သွ်င္ေနာင္၊ ပ်ိဳ႔မွာတမ္း၊ ေမ့ပါႏိုင္၊ ဖူးစာပိုင္၊ မဂၤလာေမာင္မယ္၊ သက္ေဝ၊ ခ်စ္လြန္းတင္၊ လွျမၪၨဴ၊ ေလထဲက ဖူးစာ၊ ေရႊမင္းဝံ၊ ႏြဲ႔မ်ိဳးစံု၊ ခ်စ္က်ိဳးေတာ္ေဆာင္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ သက္ေဝကို အဆိုေတာ္ျပည္လွေဖ ႏွင့္ တင္တင္ေအးတို့က သီဆိုခဲ့သည္။ ခ်စ္က်ိဳးေတာ္ေဆာင္ကို တင္တင္ေအး ႏွင့္ သီဆိုေစခဲ့သည္။ ေအဝမ္းႏွင့္ ဓာတ္ျပားသြင္း၍ မၾကာမီ စစ္ျဖစ္ခဲ့ရာ ထို ဓာတ္ျပားမ်ားကို အခ်ိဳ႔ စစ္မျဖစ္မီ ထုတ္၍၊ အခ်ိဳ႔ကို စစ္ျပီးေခတ္မွ ျပန္ ထုတ္ခဲ့သည္ဟု သိရွိရပါသည္။

ထို့ျပင္ အထက္က ေဖာ္ျပ ၿပီးျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႔မႏွင့္ မာဃအသင္းတို့ ၏ ဂီတစြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္လည္း မာဃအသင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကလာရီ နက္ဘဦး (ေခၚ) ဦးဘဦး (အဆိုေတာ္ အေကာ္ဒီယံ အ့ံႀကီး၏ အစ္ကို) ၿမိဳ႔မ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲတြင္၊ ၿမိဳ႔မဝါဆို သီခ်င္း ကို သီဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ တဖန္ ျမန္မာ့ ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ အေနာက္တိုင္း တူရိယာမ်ား တြဲဖက္တီးမႈတ္ျခင္းကို ဆရာၿငိမ္းမွ စခဲ့ပါသည္။ အခ်ိန္မွာ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ မဟာနာယက ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္ဘုရာႀကီး၏ အႏၲိမ စ်ာပနသဘင္ပူေဇာ္က်င္းပရန္ ျပင္ဆင္ ေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ေနရာမွာ ၿမိဳ႔မအသင္းယာယီတည္ေနရာ ၿမိဳ႔မ ဦးဗစိန္၏ အိမ္တြင္ ျဖစ္သည္။ ေရွးက ဧယင္က်ဴးျခင္းကို ဆရာစိန္ေဗဒါႏွင့္ ၿမိဳ႔မတို့ တြဲဖက္ခဲ့ၾကရာ၊ အသံေပ်ာက္ ေအာင္ ေစာင့္ၿပီးမွ တီးခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိ ရပါသည္။ ဆရာၿငိမ္းမွ ေမာင္းတစ္ဝိုင္း၊ ေၾကးတစ္ဝိုင္း အသစ္အားျဖည့္ၿပီး၊ ဆရာ ဦးစိန္ေမာင္ကိုႀကီးထံမွာ ေမာင္းတစ္လံုး ႏွင့္ ပ်ားဖေယာင္း အရွာခိုင္းခဲ့ပါသည္။ ေမာင္းအား စႏၵရား (စီ-C) သံႏွင့္ ကိုက္ေအာင္ ဖေယာင္းဖို့၍၊ ေၾကးသြန္း ခတ္တန္းသို့ ယူသြားေစၿပီး၊ ေမာင္း တစ္ဝိုင္း ေၾကးတစ္ဝိုင္းကို ႐ိုက္ခိုင္းေစ ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ျမန္မာ့ဆိုင္းဝိုင္း ႏွင့္ အေနာက္တိုင္း တူရိယာမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္တီးမႈအစကို ဆရာၿငိမ္းမွ စတင္ ခဲ့ပါသည္။

ဆရာၿငိမ္းသည္ (ဒီသီခ်င္း ဒီလိုေရးပါ၊ ဟိုသီခ်င္းမ်ိဳး ေရးေပးပါ) ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ မေရးခဲ့။ အႏု ပညာပီသစြာ သူမ်ားမခိုင္းဘဲ၊ ခံစား ထိရွလာမွသာ (တစ္နည္း) လမိုင္း ဝင္သည့္အခါ (Inspired) ျဖစ္လာမွ ေရးဖြဲ႔တတ္သူတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ဤ သည္မွာ မာနႀကီးျခင္းမဟုတ္၊ အတုကို မဖန္တီးခ်င္၍သာျဖစ္သည္။ ဤသို့ ဂီတ အႏုပညာပါရမီရင့္သန္သူပီပီ သူ ကြယ္ လြန္သည္အထိ သီခ်င္းေပါင္းေျမာက္ မ်ားစြာ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က ေဒၚသန္းေမႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ရာ သားသမီး ၁၃ ေယာက္ ထြန္းကားခဲ့ၿပီး၊ ယခု သားသမီး ၈ ဦးသာ က်န္ခဲ့ေလ သည္။ မတင္ၾကည္၊ မရီ၊ မေအး၊ မေထြး၊ ေမာင္ေအာင္ခိုင္၊ ေမာင္ရႊန္းၿမိဳင္၊ ေမာင္ညြန့္လြင္ႏွင့္ ၂ ႏွစ္အရြယ္ မဝင္းၿမိဳင္ တို့ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ဟု ဆရာ ကြယ္လြန္ စဥ္က မွတ္တမ္းေဆာင္းပါးမ်ားအရ သိရွိ ခဲ့ရပါသည္။ ဆရာၿငိမ္းသြင္းယူခဲ့ေသာ ဓာတ္ျပားသီခ်င္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္းေတြ႔ရပါသည္။

ခ်စ္တာပဓာန၊ ခင့္အိပ္မက္၊ ႐ႈမဝ၊ အလွၿပိဳင္ပြဲ၊ ႏွစ္ပိႆာခြဲ၊ မန္ဒါလီ၊ တခ်စ္ထဲခ်စ္၊ ေလခ်ိဳေသြး၊ လားေတြ ထပ္၊ ရွင္တခုပဲ၊ ဖရဲသီးနဲ့ ဘဲဥ၊ ေမာင့္ အရည္ခ်င္း၊ ေယာင္းမ၊ မ်က္မွန္စိမ္းႏွင့္ ျမက္ေျခာက္၊ အူခ်င္ေယာင္ေယာင္၊ ေမဓာဝီ၊ လက္ဝဲသုႏၵရ၊ ႏွစ္ေယာက္ထဲ၊ ကသစ္ပန္း၊ စစ္ကိုင္းေတာင္၊ ခ်စ္ကေဝ၊ လင္းအာ႐ုဏ္၊ ေဒါင္းစက္ယာဥ္၊ ခံုးမ်က္စ၊ ပ်ိဳး၊ ထီးကေလး၊ မိဖုရားေစာ၊ ေရပက္မဝင္၊ ငါးဘဝ၊ ေလာကဇာတ္ခံု၊ လူ႔ဓမၼတာတို့ျဖစ္ၾကပါသည္။

ဆရာႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္

ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတးျပဳပုဂၢိဳလ္ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာၿမိဳ႔မၿငိမ္း၏ ဂီတၾသဇာသည္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက အေပၚတေစ့တေစာင္း အရိပ္ထိုးေနခဲ့ပါ သည္။ ဆရာ့သီခ်င္းမ်ားစြာ ေခတ္ ေဟာင္း၊ ေခတ္သစ္႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားတြင္ လႈပ္ရွားဆဲျဖစ္ပါသည္။ ထို့အတူ ၁၉၅၄-၅၅ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေထာင္ၾကေသာ မႏၲေလး႐ုပ္ရွင္တြင္၊ စတင္တည္ေထာင္ ကတည္းက ေတးဂီတတာဝန္ခံအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ သာမန္ေတးမ်ိဳး ထက္ အစဥ္အျမဲတီထြင္ဆန္းစစ္ေန တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီး (Musical Picture) မ်ိဳး ဖန္တီးလိုသည္ႏွင့္အမွ် တေယာမ်ားျဖင့္ အိုးစည္သံထြက္ေစ သည့္ ေရႊအိုးစည္ႏွင့္ တိမ္ထိုးမ်ိဳး၊ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ပို့တီးကြက္မ်ိဳးစံုတို့ကို ပင္ပင္ ပန္းပန္း ျပဳစုဖန္တီးခဲ့ပါသည္။

ယေန့တိုင္ ဆရာ့သီခ်င္း မ်ားသည္ ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံသီခ်င္းမ်ား ျဖစ္႐ံုမက၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအမည္မ်ား အျဖစ္ မွည့္ေခၚယူျခင္း ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ မွည့္ေခၚခဲ့ေသာ သီခ်င္း မ်ားမွာ (၁) တိမ္လႊာမို့မို့လြင္၊ (၂) သခြတ္ပန္း၊ (၃) ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္၊ (၄) ေလခ်ိဳေသြး၊ (၅) ဓာတ္တူနာမ္တူ၊ (၆) ေလထဲက ဖူးစာ၊ (၇) ခိုင္းေတာ့ သက္ေဝ၊ (၈) ခ်စ္က်ိဳး ေတာ္ေဆာင္၊ (၉) ခ်စ္ျမင္းမိုရ္၊ (၁ဝ) ယဥ္ေက်းမႈ ႐ုပ္ရွင္မွ ကားတစ္ကား စသည္ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ ဆရာၿငိမ္း၏ သီခ်င္းအမည္မ်ား၊ ေတးစာသားမ်ားမွ ႏႈတ္၍ မွည့္ေခၚခဲ့ၾကေသာ ဇာတ္ကား အမည္မ်ားျဖစ္ပါသည္။

ဆရာၿငိမ္း၏ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္း မ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားေသာ သီခ်င္းႏွင့္ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ (၁) သခြတ္ပန္း (သခြတ္ပန္းဇာတ္ကား)၊ (၂) ခ်စ္က်ိဳး ေတာ္ေဆာင္ (ဆုထူးငယ္ပန္ရြယ္သြန္း ဇာတ္ကား)၊ (၃) တခ်စ္ထဲခ်စ္ (အပယ္ ရတနာ႐ုပ္ရွင္)၊ (၄) တိမ္လႊာမို့မို့လြင္ (တိမ္လႊာမို့မို့လြင္႐ုပ္ရွင္)၊ (၅) ႏွစ္ ေယာက္ထဲ (ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ ဇာတ္ကား)၊ (၆) ေလထဲက ဖူးစာ (ေလထဲကဖူးစာ႐ုပ္ရွင္)၊ (၇) ကစားစရာ အသည္းမႊာ (တခိုင္လံုးေရႊဇာတ္ကားမွ)၊ (၈) မခို့တ႐ို႔ (သားေရႊေဒါင္းေတာင္ ႐ုပ္ရွင္) (၉) မၿပီးေသးေသာ္ ပန္းခ်ီကား (ေဆာင္းအိမ္မက္႐ုပ္႐ွင္)တု့ိျဖစ္ၾကၿပီး၊ ႐ုပ္ရွင္ထဲပါ၊ မပါ မသိရေသာ္လည္း မင္းသားဝင္းဦး သီဆိုခဲ့ေသာ တံမႊာပၪၨင္၊ ျပံဳးတဲ့ေမ၊ မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကားႏွင့္ သစၥာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္၍ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္း(ပ်ိဳ႔မွာတမ္းသီခ်င္း)ကို သီဆိုခဲ့ ၾကပါသည္။

အျခားေသာ သီခ်င္းမ်ားကို လည္း ေခတ္ေဟာင္း႐ုပ္ရွင္မင္းသား ျပည္လွေဖ၊ ခင္ေမာင္ရင္၊ မင္းသမီး ေမရွင္တို့ သီဆိုခဲ့ၾကၿပီး၊ မႏၲေလး ႐ုပ္ရွင္ မွ ဇာတ္ကားမ်ားစြာတြင္ ဆရာ၏ ႀကိဳးစားတီထြင္ခဲ့ေသာ ဂီတပညာစြမ္း ရည္ကို အားလံုးအသိျဖစ္ပါသည္။ တဖန္ ဆရာ႐ႈမဝဦးေက်ာ္ႏွင့္ ဝင္းဦးတို့သည္ သည္ဘက္အကယ္ဒမီေခတ္အထိ ဆရာ ၿငိမ္းသီခ်င္းမ်ားစြာကို ဂုဏ္ယူသီဆို ေဖာ္က်ဴးခဲ့ၿပီး၊ ဒီကေန့ေခတ္အထိ ဆရာ့ ေတးမ်ားကို ၾကားေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။ ျပည့္ဝကံုလံုေသာ အရည္အေသြးႏွင့္ အတိၿပီးသူပီပီ၊ ဆရာၿငိမ္းတစ္ေယာက္ အသက္ထင္ရွားမရွိေတာ့ေသာ္လည္း၊ သူ႔ေတး၊ သူ႔ဂီတ၊ သူ႔အႏုပညာမ်ားမွာ ဘယ္ေသာအခါမွ တိမ္ေကာပေပ်ာက္ သြားစရာအေၾကာင္း အလ်ဥ္းမရွိႏိုင္ပါ ေခ်။ ဤသည္မွာလည္း ဆရာေလးဇင္ ၏ ေဆာင္းပါးမွ အခ်ိဳ႔အဝက္ကိုးကား ခဲ့ပါသည္။ တဖန္ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ ၏ ကဗ်ာကို ဆရာၿငိမ္းက ဂီတျပဳ၍ ၿမိဳ႔မကိုဘစိန္ သီဆိုအသံလႊင့္ခဲ့ေသာ 'ေငြဇင္ေယာ္သို့' သီခ်င္းမွာလည္း သံစဥ္ ေျပျပစ္နားဝင္ခ်ိဳလွၿပီး နာမည္ႀကီး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္

ေလးစားစြာျဖင့္
တင္ေမာင္လိႉင္

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။