သစ္ခုတ္သမားပံုျပင္
|| ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ ||
တစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ဂ်ပန္မွ မိတ္ေဆြ ကုိမုိက္ကယ္ ဖုန္းဆက္လာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္လာၿပီ ဆရာညိဳ”
“ေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ရေအာင္ေလ။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရေအာင္ စိတ္တုိင္းက်ကုိ ႂကြပါလား”
“ညေနဘက္ ဆံုရင္ပုိေကာင္းမလားလုိ႔ စုိစုိျပည္ျပည္ေလးရွိတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဂ်ပန္က ဆာေကးပါလာတယ္”
“ဒါလည္းေကာင္းတာပါပဲ”
သူက ဆာေကးပါလာသည္ဆုိေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ၿပဳံးမိပါသည္။ ဆာေကးဆုိသည္မွာ ဂ်ပန္ေတာအရက္ပါပဲ။ ကုိရီးယားတုိ႔ကေတာ့ သူတုိ႔အရက္ကုိ ဆုိဂ်ဳဟုေခၚသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘီလူးကၽြန္းတြင္ “ေတာ” ဟုေခၚသည္။ ေနာက္ပုိင္း ေတာအရက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေထြးညိဳဟုေခၚသည္။ အမွန္ေတာ့ စီးပြားေရးအျမင္အရၾကည့္လွ်င္ ေထြးညိဳဟူေသာအမည္ကုိ ျမန္မာက မွတ္ပံုတင္ထား သင့္သည္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြက အရက္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အမည္မ်ဳိးစံုေပးတတ္ၾကသည္။
ဥပမာ ႐ုရွားက Vodka ထုတ္သည္။ Vodka သည္ အေရာင္မရွိ၊ အနံ႔မရွိေသာ အရက္ျပင္းျဖစ္သည္။ အေမရိကန္တုိ႔က ၾကက္ၿမီးပါတီတြင္ ေရာသံုးသည္။ အင္မတန္ေပၚျပဴလာ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္က Vodka အမည္ျဖင့္ အရက္ထုတ္သည့္အခါ ႐ုရွားကတားျမစ္ေလသည္။
ထုိ႔အတူ Scotch ၀ီစကီကုိ အျခားႏုိင္ငံ Scotch ဟူေသာအမည္ကုိ ယူသံုးခြင့္မရွိေပ။ Scotch ဆုိသည္မွာ စေကာ့တလန္က လူမ်ဳိးျဖစ္၍ သူတုိ႔လူမ်ဳိးအမည္ကုိ အရက္မွာ မသံုးဖုိ႔ အခ်ဳိ႕ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေတာ္ေလးကုိ ေနာက္က်သြားၿပီျဖစ္သည္။
ထုိ႔အတူ ေမၿမဳိ႕ပတ္၀န္းက်င္တြင္ေခၚေသာ ေဂၚရခ်ဳိဆုိေသာ အရက္အမည္ကုိ ေဂၚရခါး လူမ်ဳိးေတြက မႀကဳိက္ၾကေပ။
“တကယ္ခ်က္တာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ျပည္မကလာတဲ့ လူေတြခ်ည္းပါပဲ” ဟု ေျပာရွာပါသည္။
ဥပမာတစ္ခုျပရလွ်င္ Angkor ဘီယာျဖစ္ သည္။ Angkor Wat သည္ ကေမၻာဒီးယားက ခမာလူမ်ဳိးတုိ႔ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ကမၻာ႔အေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ျဖစ္သည္။ ထုိအမည္ကုိ ႏုိင္ငံျခားသားစီးပြားေရးသမားမ်ားကယူသံုးကာ Angkor ဘီယာ ျဖစ္လာေလသည္။
Angkor ဟုေျပာလွ်င္ အားလံုးက ဘီယာကုိသာျမင္ေနၾကသည္။
ဒီအေၾကာင္းကုိ တပည့္ေတြကုိေျပာျပေတာ့ သူက “ဘာထူးမွာလည္း ဆရာရယ္၊ မႏၲေလး လုိ႔ေျပာရင္ မႏၲေလးဘီယာလုိ႔ပဲ ျမင္ေနၾကတယ္မဟုတ္လား” ဟု ေျပာရွာပါသည္။
ယေန႔ ျမန္မာဟုဆုိလွ်င္ပင္ ျမန္မာဘီယာကုိသာ ေျပးျမင္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါသည္။
( ၂ )
ထုိညက ကုိမုိက္ကယ္ကုိ ရွန္ကလီယာဟုိတယ္ အေနာက္ဘက္လမ္းရွိ ဆုိင္ေလးတစ္ဆုိင္တြင္ ခ်ိန္းလုိက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဖာ္ရေအာင္ဆုိ၍ ဆရာကုိဘသစ္ကုိပါ ခ်ိန္းလုိက္ပါသည္။ ကုိဘသစ္သည္ ဂ်ပန္တြင္ ႏွစ္အနည္းငယ္ေနဖူးသူျဖစ္၍ မုိက္ကယ္ႏွင့္လည္း ဆံုဖူးပါသည္။
ဒီစကား၀ုိင္းကေတာ့ လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းႏွင့္မတူပါ။
မုိက္ကယ္ယူလာေသာ ဆာေကးသံုးပံု ႏွစ္ပံုက်ဳိးသြားေသာအခါ အာသြက္လွ်ာသြက္ ျဖစ္ၾကသည္။
“ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပံုရွိတယ္”
ကုိမုိက္ကယ္ အစခ်ီလုိက္သည္။
“တစ္ခါက သစ္ခုတ္သမားတစ္ေယာက္ဟာ သစ္ပစ္တစ္ပင္ကုိ သြားခုတ္သတဲ့”
“ဒါဆုိ အခ်ဳပ္က်မွာ ေသခ်ာတယ္”
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“သစ္တစ္ပင္ခုတ္ အခ်ဳပ္သံုးႏွစ္ဆုိထားတာကုိး”
“မေနာက္ပါနဲ႔ ကုိဘသစ္ရာ။ သစ္တစ္ေတာလံုးခုတ္တာေတာင္ အခ်ဳပ္ရွစ္ရက္တည္း က်တဲ့သူေတြရွိေသးတာပဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ၀င္ေျပာရသည္။ ကုိမုိက္ကယ္က “ဒါေပမဲ့ ဒါကပံုျပင္ေလ” ဟု ဆက္ေျပာသည္။
“ဒါဆုိလည္း ဆက္ၿပီးေျပာ”
“သူဟာ ကမ္းနားမွာ သစ္ခုတ္ရင္းနဲ႔ ပုဆိန္ေရထဲျပဳတ္က်သြားတယ္တဲ့”
“ဒီပံုျပင္ ၾကားဖူးၿပီးသားပါ”
“အက်င့္စာရိတ္ၱနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီလုိေျပာၾကတယ္ေလ”
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ကန္႔ကြက္ၾကသည္။
“ၾကားဖူးေပမယ့္ ဆက္ေျပာမယ္။ ဒါက ဧရာ၀ဏ္ဂ်ာနယ္မွာပါတာ။ သစ္ခုတ္သမားက သူ႕ရဲ႕ ပုဆိန္ရလုိမႈနဲ႔ နတ္ေတြကုိ တုိင္တည္တာပါ။ သူ႕ရဲ႕ပုဆိန္ဟာ ဘယ္သတ္ၱ၀ါကုိမွေဘး မျပဳဖူးပါ။ သစ္ပင္ကုိသာ ခုတ္ပါသည္။ ဒီေတာ့ သူဟာ နတ္တုိ႔ဟာ သူ႕ကုိပုဆိန္ျပန္ေပးပါလုိ႔ တုိင္တည္သတဲ့။ ဒီေတာ့ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေျမေစာင့္နတ္၊ ေရေစာင့္နတ္ သံုးပါးဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ထုိင္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတယ္”
“သံုးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲေပါ့”
“သူတုိ႔ သံုးပါးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတည့္ၾကဘူး။ ေတာေစာင့္နတ္ကလည္း သူ႕အပင္ေတြ ေရတုိက္စားလုိ႔ ကုန္ၿပီေျပာတယ္။ ေျမေစာင့္နတ္ကလည္း သစ္ပင္ေတြ မရွိေတာ့လုိ႔ ေျမႀကီးေတြကို ေရတုိက္စားသြားတယ္လုိ႔ ေတာေစာင့္နတ္ကုိေရာ ေရေစာင့္နတ္ကုိေရာ အျပစ္တင္ေျပာၾကားတယ္။ ေရေစာင့္နတ္က ဒါသူ႕အျပစ္မဟုတ္ဘူး။ မုိးေစာင့္နတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရလုိ႔ဆုိေတာ့ မုိးနတ္မင္း ကုိေခၚရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေလးပြင့္ဆုိင္ေဆြး ေႏြးပြဲျဖစ္သြားတယ္။ ဒီအခါ မုိးနတ္သားကလည္း ကမၻာႀကီးပူေႏြး လုိ႔ျဖစ္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ သူတုိ႔ေဆြးေႏြးပြဲေက်လည္သြားၿပီး သစ္ခုတ္သမားကုိ ပုဆိန္ျပန္ေပးဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ လုိက္ၾကသတဲ့”
“ကန္႔ကြက္တယ္”
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ တညီတညြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္တာပဲ”
“ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္တယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္လုိ႔ပါ”
“သူတုိ႔က နတ္ေတြကုိး ဆက္ေျပာမယ္။ ပထမနတ္ေတြဟာ သစ္ခုတ္သမားကုိ ေရႊပုဆိန္ေပးတယ္။ မယူဘူး။ ေငြပုဆိန္ေပးတယ္။ မယူဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူ႕ပုဆိန္အပဲ့ေလးကုိေပးေတာ့မွပဲ ယူေတာ့တယ္။ နတ္ေတြဟာ သေဘာက်ၿပီး ပုဆိန္သံုးခုလံုးကုိ သစ္ခုတ္သမားကုိ ေပးလုိက္တယ္”
“ပံုျပင္ေလးဟာ ဒီမွာၿပီးသြားတယ္ မဟုတ္လား”
“မၿပီးဘူး”
“ဘာေၾကာင့္လဲ”
“သစ္ခုတ္သမားကုိ ေရႊပုဆိန္လည္း ေပးလုိက္တာၾကားေရာ သမၼတႀကီးက လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လႊတ္လုိက္တဲ့ လူဆုိးေတြက ဓားနဲ႔၀င္ခုတ္ၿပီး ေရႊပုဆိန္ကုိ လုယူသြားၾကတယ္တဲ့”
“ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ဒီေရႊပ့ုဆိန္ကုိ သူတုိ႔ ဘာလုပ္လဲ”
“ေရႊဆုိင္သြားေရာင္းတာေပါ့။ ေရႊဆုိင္က ေရႊဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးတယ္”
“နတ္ေတြေပးထားတာပဲ။ ၁၆ ပဲရည္ အစစ္ေနမွာေပါ့”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နတ္ေတြက သမၼတ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရထားတဲ့လူဆုိးေတြဟာ သူတုိ႔ေပးထားတဲ့ေရႊကုိ ခုိးယူသြားတာ စိတ္ဆုိးတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလူဆုိးေတြ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ေရႊအတုျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းေပးလုိက္ပါသတဲ့”
“ဒီေနရာမွာ ဇာတ္ရွိန္ျမင့္လာၿပီ”
“ဒီေနရာမွာ ေရႊဆုိင္ရွင္က ရဲကုိအေၾကာင္း ၾကားလုိက္ေတာ့ ရဲေတြေရာက္လာတယ္”
“ရဲဖမ္းတာေပါ့”
“ဖမ္းေတာ့ဖမ္းပါတယ္။ ေထာင္ကလႊတ္ လုိက္တဲ့ လူဆုိးကအဖမ္းမခံဘဲ ျပန္ခုတ္လုိက္ေတာ့ ရဲတစ္ေယာက္ေသဆံုးသြားတယ္”
“အရင္အပတ္က အသုဘခ်သြားတဲ့ ရဲလား”
“ရဲကုိေတာင္သတ္သလား”
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ေမးသည္ကုိ ကုိမိုက္ကယ္က “သူတုိ႔ လူဆုိးေတြေလ” ဟု ေျဖသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိဘသစ္က “ဒါကေထာင္ကလႊတ္ေပးတဲ့ လူဆုိးကုိး၊ သမၼတႀကီးအမိန္႔နဲ႔ လႊတ္ေပးတာ”
“ကုိဘသစ္၊ ဒီစကားကုိပဲ ထပ္ကာထပ္ကာ ေျပာေနတယ္။ ခင္ဗ်ားမူးေနၿပီလား”
“မမူးေသးဘူးဗ်။ မယံုရင္ ကၽြန္ေတာ္ဒီေနရာမွာ ကၽြမ္းထုိးျပမယ္”
“ဟား ...ဟား ...ဟား”
( ၃ )
ကုိမုိက္ကယ္ျပန္သြားေတာ့ ကုိဘသစ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္ပုိ႔ပါသည္။ လမ္းတြင္ သူ႕ကုိေျပာသည္။
“ကုိဘသစ္ ဘာလုိ႔ မုိက္ကယ္ေျပာတာကုိ ကန္႔လန္႔တုိက္ေျပာရတာလဲ”
“ကန္႔လန္႔တုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း သိလာေအာင္လုိ႔ပါ”
၂၀၁၀ က သူတုိ႔ေစာင့္ၾကည့္သည္။ ၂၀၁၅ တြင္ သူတုိ႔ျပန္လာၾကသည္။ ၂၀၁၅ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည္။ အင္မတန္ အေရးႀကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ သေဘာေပါက္သူအမ်ား ရင္ခုန္လႈပ္ရွားေနၾကသည္။
အဓိကကေတာ့ ဒီမုိကေရစီအေျပာင္းအလဲကုိ ေမွ်ာ္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လူငယ္အမ်ားသည္ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ကုိ မီခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ဒီမုိကေရစီလမ္း ကုိသြားသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း တရားဥပေဒ မစုိးေသာျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ၾကသည္။ ပုိ၍ေတာင္ မ်ားလာသည္။ ငါ့ေလွငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ လုပ္ၾကသည္။ ေလွေပါက္ႀကီးဆုိေတာ့ ပဲခူးလည္း မေရာက္ႏုိင္ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူငယ္ အမ်ားအျပား စိတ္ဓာတ္ေတြ ပ်က္ျပားကုန္ေတာ့သည္။ ဆုိလုိတာက လူငယ္မ်ားအစြန္းႏွစ္ဖက္ေရာက္ကုန္သည္။
တစ္ဖက္အစြန္းကေတာ့ ေငြ၊ ရာထူး၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အာဏာ ဒါေတြေနာက္လုိက္သြားသည္။ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေငြေပးအ၀ယ္ခံရေလျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဖက္က လူငယ္ေတြကေတာ့ သူတုိ႔ဘ၀ကုိ မုန္းတီးမႈေတြျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ အစုိးရသည္ အသြင္ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းကာ လူေတြကုိ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ဖိ ႏွိပ္ၾကတာကုိ အားလံုးသိေနၾကသည္။ ယေန႔ ပံုစံကုိၾကည့္ပါ။ သူတုိ႔သည္ ပုဆိန္တင္မကပါဘူး။ Chainsaw မ်ားျဖင့္ သစ္ေတာမ်ားကုိ ခုတ္ထြင္ေနသူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ လတ္တေလာ ႏုိင္ငံတကာေထာက္ခံမႈအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရန္ ႀကဳိးစားေနျခင္းျဖစ္သည္။
ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ မ်ားစြာႀကဳိးစားရေပမည္။
“မုိက္ကယ္တုိ႔လုိလူငယ္ေတြဟာ ျမန္မာျပည္ျပန္လာၿပီး ျပန္လည္ထူေထာင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစား ခ်င္ၾကတာမဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါ ေကာင္းတယ္မဟုတ္လား”
“ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ အေျခအေနမွန္ကုိ သိထားရမယ္။ ပုဆိန္သံုးခုလံုးရရင္ေတာ့ အသတ္ခံရမွာေသခ်ာတယ္။
“ဟုတ္ပါ့မလား”
“တေလာကေတာင္ ကုန္းသီးနဲ႔ပစ္ေသးတာပဲ”
“ေရႊပုဆိန္၊ ေငြပုဆိန္၊ သံပုဆိန္ တဲ့၊ သံုးခုလံုးဟာ တန္ဖုိးရွိတာပဲ”
“မဟုတ္တဲ့သူလက္ထဲ ေရာက္သြားလုိ႔ကေတာ့ ...”
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
The Ladies News Journal ပါ ေဆာင္းပါး
|| ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ ||
တစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ဂ်ပန္မွ မိတ္ေဆြ ကုိမုိက္ကယ္ ဖုန္းဆက္လာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္လာၿပီ ဆရာညိဳ”
“ေကာင္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ရေအာင္ေလ။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရေအာင္ စိတ္တုိင္းက်ကုိ ႂကြပါလား”
“ညေနဘက္ ဆံုရင္ပုိေကာင္းမလားလုိ႔ စုိစုိျပည္ျပည္ေလးရွိတာေပါ့
“ဒါလည္းေကာင္းတာပါပဲ”
သူက ဆာေကးပါလာသည္ဆုိေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ၿပဳံးမိပါသည္။ ဆာေကးဆုိသည္မွာ ဂ်ပန္ေတာအရက္ပါပဲ။ ကုိရီးယားတုိ႔ကေတာ့ သူတုိ႔အရက္ကုိ ဆုိဂ်ဳဟုေခၚသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘီလူးကၽြန္းတြင္ “ေတာ” ဟုေခၚသည္။ ေနာက္ပုိင္း ေတာအရက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ
ဥပမာ ႐ုရွားက Vodka ထုတ္သည္။ Vodka သည္ အေရာင္မရွိ၊ အနံ႔မရွိေသာ အရက္ျပင္းျဖစ္သည္။ အေမရိကန္တုိ႔က ၾကက္ၿမီးပါတီတြင္ ေရာသံုးသည္။ အင္မတန္ေပၚျပဴလာ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္က Vodka အမည္ျဖင့္ အရက္ထုတ္သည့္အခါ ႐ုရွားကတားျမစ္ေလသည္။
ထုိ႔အတူ Scotch ၀ီစကီကုိ အျခားႏုိင္ငံ Scotch ဟူေသာအမည္ကုိ ယူသံုးခြင့္မရွိေပ။ Scotch ဆုိသည္မွာ စေကာ့တလန္က လူမ်ဳိးျဖစ္၍ သူတုိ႔လူမ်ဳိးအမည္ကုိ အရက္မွာ မသံုးဖုိ႔ အခ်ဳိ႕ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေတာ္ေလးကုိ ေနာက္က်သြားၿပီျဖစ္သည္။
ထုိ႔အတူ ေမၿမဳိ႕ပတ္၀န္းက်င္တြင္ေခၚေ
“တကယ္ခ်က္တာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ျပည္မကလာတဲ့ လူေတြခ်ည္းပါပဲ” ဟု ေျပာရွာပါသည္။
ဥပမာတစ္ခုျပရလွ်င္ Angkor ဘီယာျဖစ္ သည္။ Angkor Wat သည္ ကေမၻာဒီးယားက ခမာလူမ်ဳိးတုိ႔ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ကမၻာ႔အေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ျဖစ္သည္။ ထုိအမည္ကုိ ႏုိင္ငံျခားသားစီးပြားေရးသမ
Angkor ဟုေျပာလွ်င္ အားလံုးက ဘီယာကုိသာျမင္ေနၾကသည္။
ဒီအေၾကာင္းကုိ တပည့္ေတြကုိေျပာျပေတာ့ သူက “ဘာထူးမွာလည္း ဆရာရယ္၊ မႏၲေလး လုိ႔ေျပာရင္ မႏၲေလးဘီယာလုိ႔ပဲ ျမင္ေနၾကတယ္မဟုတ္လား” ဟု ေျပာရွာပါသည္။
ယေန႔ ျမန္မာဟုဆုိလွ်င္ပင္ ျမန္မာဘီယာကုိသာ ေျပးျမင္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနပါသည္။
( ၂ )
ထုိညက ကုိမုိက္ကယ္ကုိ ရွန္ကလီယာဟုိတယ္ အေနာက္ဘက္လမ္းရွိ ဆုိင္ေလးတစ္ဆုိင္တြင္ ခ်ိန္းလုိက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဖာ္ရေအာင္ဆုိ၍ ဆရာကုိဘသစ္ကုိပါ ခ်ိန္းလုိက္ပါသည္။ ကုိဘသစ္သည္ ဂ်ပန္တြင္ ႏွစ္အနည္းငယ္ေနဖူးသူျဖစ္၍ မုိက္ကယ္ႏွင့္လည္း ဆံုဖူးပါသည္။
ဒီစကား၀ုိင္းကေတာ့ လက္ဖက္ရည္၀ုိင္းႏွင့္မတူပါ။
မုိက္ကယ္ယူလာေသာ ဆာေကးသံုးပံု ႏွစ္ပံုက်ဳိးသြားေသာအခါ အာသြက္လွ်ာသြက္ ျဖစ္ၾကသည္။
“ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပံုရွိတယ္”
ကုိမုိက္ကယ္ အစခ်ီလုိက္သည္။
“တစ္ခါက သစ္ခုတ္သမားတစ္ေယာက္ဟာ သစ္ပစ္တစ္ပင္ကုိ သြားခုတ္သတဲ့”
“ဒါဆုိ အခ်ဳပ္က်မွာ ေသခ်ာတယ္”
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“သစ္တစ္ပင္ခုတ္ အခ်ဳပ္သံုးႏွစ္ဆုိထားတာကုိး
“မေနာက္ပါနဲ႔ ကုိဘသစ္ရာ။ သစ္တစ္ေတာလံုးခုတ္တာေတာင္ အခ်ဳပ္ရွစ္ရက္တည္း က်တဲ့သူေတြရွိေသးတာပဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ၀င္ေျပာရသည္။ ကုိမုိက္ကယ္က “ဒါေပမဲ့ ဒါကပံုျပင္ေလ” ဟု ဆက္ေျပာသည္။
“ဒါဆုိလည္း ဆက္ၿပီးေျပာ”
“သူဟာ ကမ္းနားမွာ သစ္ခုတ္ရင္းနဲ႔ ပုဆိန္ေရထဲျပဳတ္က်သြားတယ္တဲ
“ဒီပံုျပင္ ၾကားဖူးၿပီးသားပါ”
“အက်င့္စာရိတ္ၱနဲ႔ပတ္သက္ၿပီ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ကန္႔ကြက္ၾကသည္။
“ၾကားဖူးေပမယ့္ ဆက္ေျပာမယ္။ ဒါက ဧရာ၀ဏ္ဂ်ာနယ္မွာပါတာ။ သစ္ခုတ္သမားက သူ႕ရဲ႕ ပုဆိန္ရလုိမႈနဲ႔ နတ္ေတြကုိ တုိင္တည္တာပါ။ သူ႕ရဲ႕ပုဆိန္ဟာ ဘယ္သတ္ၱ၀ါကုိမွေဘး မျပဳဖူးပါ။ သစ္ပင္ကုိသာ ခုတ္ပါသည္။ ဒီေတာ့ သူဟာ နတ္တုိ႔ဟာ သူ႕ကုိပုဆိန္ျပန္ေပးပါလုိ႔ တုိင္တည္သတဲ့။ ဒီေတာ့ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေျမေစာင့္နတ္၊ ေရေစာင့္နတ္ သံုးပါးဟာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ထုိင္ၿပီး
“သံုးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲေပါ့”
“သူတုိ႔ သံုးပါးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတည့္ၾကဘူး။ ေတာေစာင့္နတ္ကလည္း သူ႕အပင္ေတြ ေရတုိက္စားလုိ႔ ကုန္ၿပီေျပာတယ္။ ေျမေစာင့္နတ္ကလည္း သစ္ပင္ေတြ မရွိေတာ့လုိ႔ ေျမႀကီးေတြကို ေရတုိက္စားသြားတယ္လုိ႔ ေတာေစာင့္နတ္ကုိေရာ ေရေစာင့္နတ္ကုိေရာ အျပစ္တင္ေျပာၾကားတယ္။ ေရေစာင့္နတ္က ဒါသူ႕အျပစ္မဟုတ္ဘူး။ မုိးေစာင့္နတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရလ
“ကန္႔ကြက္တယ္”
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ တညီတညြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္တာပဲ”
“ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္တယ္ဆုိတ
“သူတုိ႔က နတ္ေတြကုိး ဆက္ေျပာမယ္။ ပထမနတ္ေတြဟာ သစ္ခုတ္သမားကုိ ေရႊပုဆိန္ေပးတယ္။ မယူဘူး။ ေငြပုဆိန္ေပးတယ္။ မယူဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူ႕ပုဆိန္အပဲ့ေလးကုိေပးေတာ့
“ပံုျပင္ေလးဟာ ဒီမွာၿပီးသြားတယ္ မဟုတ္လား”
“မၿပီးဘူး”
“ဘာေၾကာင့္လဲ”
“သစ္ခုတ္သမားကုိ ေရႊပုဆိန္လည္း ေပးလုိက္တာၾကားေရာ သမၼတႀကီးက လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လႊတ္လုိက္တဲ့ လူဆုိးေတြက ဓားနဲ႔၀င္ခုတ္ၿပီး ေရႊပုဆိန္ကုိ လုယူသြားၾကတယ္တဲ့”
“ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ဒီေရႊပ့ုဆိန္ကုိ သူတုိ႔ ဘာလုပ္လဲ”
“ေရႊဆုိင္သြားေရာင္းတာေပါ့။
“နတ္ေတြေပးထားတာပဲ။ ၁၆ ပဲရည္ အစစ္ေနမွာေပါ့”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နတ္ေတြက သမၼတ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရထား
“ဒီေနရာမွာ ဇာတ္ရွိန္ျမင့္လာၿပီ”
“ဒီေနရာမွာ ေရႊဆုိင္ရွင္က ရဲကုိအေၾကာင္း ၾကားလုိက္ေတာ့ ရဲေတြေရာက္လာတယ္”
“ရဲဖမ္းတာေပါ့”
“ဖမ္းေတာ့ဖမ္းပါတယ္။ ေထာင္ကလႊတ္ လုိက္တဲ့ လူဆုိးကအဖမ္းမခံဘဲ ျပန္ခုတ္လုိက္ေတာ့ ရဲတစ္ေယာက္ေသဆံုးသြားတယ္”
“အရင္အပတ္က အသုဘခ်သြားတဲ့ ရဲလား”
“ရဲကုိေတာင္သတ္သလား”
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ေမးသည္ကုိ ကုိမိုက္ကယ္က “သူတုိ႔ လူဆုိးေတြေလ” ဟု ေျဖသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိဘသစ္က “ဒါကေထာင္ကလႊတ္ေပးတဲ့ လူဆုိးကုိး၊ သမၼတႀကီးအမိန္႔နဲ႔ လႊတ္ေပးတာ”
“ကုိဘသစ္၊ ဒီစကားကုိပဲ ထပ္ကာထပ္ကာ ေျပာေနတယ္။ ခင္ဗ်ားမူးေနၿပီလား”
“မမူးေသးဘူးဗ်။ မယံုရင္ ကၽြန္ေတာ္ဒီေနရာမွာ ကၽြမ္းထုိးျပမယ္”
“ဟား ...ဟား ...ဟား”
( ၃ )
ကုိမုိက္ကယ္ျပန္သြားေတာ့ ကုိဘသစ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္ပုိ႔ပါသည္။ လမ္းတြင္ သူ႕ကုိေျပာသည္။
“ကုိဘသစ္ ဘာလုိ႔ မုိက္ကယ္ေျပာတာကုိ ကန္႔လန္႔တုိက္ေျပာရတာလဲ”
“ကန္႔လန္႔တုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း သိလာေအာင္လုိ႔ပါ”
၂၀၁၀ က သူတုိ႔ေစာင့္ၾကည့္သည္။ ၂၀၁၅ တြင္ သူတုိ႔ျပန္လာၾကသည္။ ၂၀၁၅ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည္။ အင္မတန္ အေရးႀကီးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ သေဘာေပါက္သူအမ်ား ရင္ခုန္လႈပ္ရွားေနၾကသည္။
အဓိကကေတာ့ ဒီမုိကေရစီအေျပာင္းအလဲကုိ ေမွ်ာ္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္အစြန္းကေတာ့ ေငြ၊ ရာထူး၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ အာဏာ ဒါေတြေနာက္လုိက္သြားသည္။ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေငြေပးအ၀ယ္ခံရေလျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဖက္က လူငယ္ေတြကေတာ့ သူတုိ႔ဘ၀ကုိ မုန္းတီးမႈေတြျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ အစုိးရသည္ အသြင္ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းကာ လူေတြကုိ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ဖိ ႏွိပ္ၾကတာကုိ အားလံုးသိေနၾကသည္။ ယေန႔ ပံုစံကုိၾကည့္ပါ။ သူတုိ႔သည္ ပုဆိန္တင္မကပါဘူး။ Chainsaw မ်ားျဖင့္ သစ္ေတာမ်ားကုိ ခုတ္ထြင္ေနသူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ လတ္တေလာ ႏုိင္ငံတကာေထာက္ခံမႈအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရန္ ႀကဳိးစားေနျခင္းျဖစ္သည္။
ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ မ်ားစြာႀကဳိးစားရေပမည္။
“မုိက္ကယ္တုိ႔လုိလူငယ္ေတြဟာ
“ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါ ေကာင္းတယ္မဟုတ္လား”
“ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ အေျခအေနမွန္ကုိ သိထားရမယ္။ ပုဆိန္သံုးခုလံုးရရင္ေတာ့ အသတ္ခံရမွာေသခ်ာတယ္။
“ဟုတ္ပါ့မလား”
“တေလာကေတာင္ ကုန္းသီးနဲ႔ပစ္ေသးတာပဲ”
“ေရႊပုဆိန္၊ ေငြပုဆိန္၊ သံပုဆိန္ တဲ့၊ သံုးခုလံုးဟာ တန္ဖုိးရွိတာပဲ”
“မဟုတ္တဲ့သူလက္ထဲ ေရာက္သြားလုိ႔ကေတာ့ ...”
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
The Ladies News Journal ပါ ေဆာင္းပါး
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။