လုပ္ငန္းခြင္ကလူေတြက ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္လာတ့ဲအခါ ဘယ္လိုရင္ဆိုင္မလဲ
အလုပ္မွာ ကိုယ္တာ၀န္ယူရတ့ဲ လုပ္ငန္းတစ္ခုျပီးသြားတ့ဲအခ ်ိန္မွာ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးလို႕ယူဆထားလိုက္ ျပီ။ ဒါေပမ့ဲ အ့ဲဒါကို ေဘာ့စ္ကိုတင္ျပခ်ိန္မွာ ကိုယ္တိုးတက္ဖို႕၊ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႕လိုတ ယ္လို႕
ယူဆထားတ့ဲအရာေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေဘာ့စ္က ကိုယ့္ကိုျပန္ေျပာဖို႕
စာရင္းလုပ္ျပီးေနျပီ။ အ့ဲဒီလို လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပခံရလို႕ စိတ္ဓာတ္မက်လို္က္ပါနဲ႕။
အျပဳသေဘာေ၀ဖန္မွဳဆိုတာ ဘယ္အလုပ္မွာမဆို အေရးပါပါတယ္။ ဒီေတာ့
ေ၀ဖန္မွဳေတြကို ဘယ္လိုလက္ခံျပီး ကိုယ့္အလုပ္ကို အေကာင္းဆုံးဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိ ုတာ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။၁။ ကိုယ္ဟာ အဖက္ဖက္ကျပည့္စုံေကာင္းမြန္ သူ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ လက္ခံထားပါ။အလုပ္စလုပ္တ့ဲအခ ်ိန္မွာ
ငါေတာ့ ဘာမွမွားမွာမဟုတ္ဘူးလို႕ ေတြးထားရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အရူးလုပ္ေနတာပါပဲ။ သင္အမွားေတြ လုပ္မိလိမ့္မယ္။ ဒါက ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။
အေရးၾကီးတာက အ့ဲဒီအမွားေတြကေန သင္ခန္းစာယူျပီး အမွန္ကိုလုပ္ဖို႕ပါ။၂။
ကိုယ့္အလုပ္ကို ႏွစ္ခါျပန္ စစ္ေဆးပါ။အလုပ္ျပီးသြားလို႕
ၾကီးၾကပ္သူကို မတင္ျပခင္မွာ ကိုယ့္အလုပ္ကို အမွားအယြင္းမရွိေအာင္
ဂရုတစိုက္ေသခ်ာ ျပန္စစ္ပါ။ ဒီလိုျပန္စစ္တာက စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတ့ဲ
အမွားေတြကို ဖယ္ထုတ္လိုက္ႏိုင္သလို အေသးအဖြဲအမွားေတြအတြက္ သင့္္ေဘာ့စ္က
သင့္ကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။၃။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအရ
မခံစားပါနဲ႕။ကို႕ယ္လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္က ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္ေထာက္ျပလာခ်ိ န္မွာ “ဟာ ဒီလူကေတာ့ ငါ့ကိုၾကည့္မရလို႕” ဒါမွမဟုတ္ “ငါ့ကိုဒီအလုပ္နဲ႕မတန္ဘူးလိ ု႕ ဒီလူထင္ေနတာပဲ” စတ့ဲအေတြးမ်ိဳးေတြမေတြးပါနဲ ႕။ သူ သင့္ကို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာဟာ သင္ ဒီအလုပ္မွာ တကယ္အားစိုက္ထုတ္ခ့ဲသလား၊ သင္တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေကာင္းဆုံးလုပ္ခ့ဲရဲ႕လားဆိ ုတာ သူေသခ်ာသိဖို႕ ၾကိဳးစားေနတာပါ။၄။ ဂရုတစုိက္နားေထာင္ပါ။ကုိယ္က အေရးပါတ့ဲ အျပဳသေဘာမွတ္ခ်က္ေတြကို လ်စ္လ်ဴရွဳလိုက္ရင္ ေနာက္ထပ္အလားတူအမွားေတြ ထပ္မွားဖို႕အစပ်ိဳးလိုက္တာန ဲ႕
အတူတူပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႕ အမွားေတြကို မွတ္စုေရးပါ။ ျပီးရင္ ဒီအမွားကို
ငါဘယ္လုိျပင္မလဲဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာေတြးေတာ သတိေပးေနပါ။၅။ ကိုယ္ရလိုက္တ့ဲ
ေ၀ဖန္မွဳကေန ငါ ဘာသင္ယူႏိုင္မလဲ ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုုယ္ကို
ျပန္ေမးပါ။အေ၀ဖန္ခံရလို႕ မခံခ်င္စိတ္ေတြၾကီးထြားလာရင ္၊ ေဒါသေတြအလိပ္လိုက္ထြက္လာရင္ ငါ ဒီကေန ဘာသင္ယူႏိုင္မလဲဆိုျပီး ျပန္ေမးပါ။၆။ ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္တာေတြရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို သေဘာတူလက္ခံလိုက္ပါ။ေ၀ဖန္ခံ ရလိုက္တ့ဲအခ်ိန္မွာ လူအမ်ားစုက အမွန္တကယ္မျဖစ္ႏိုင္တ့ဲ ေ၀ဖန္ခ်က္နဲ႕ မေကာင္းျမင္တုံ႕ျပန္မွဳေတြက ိုပဲ
အာရုံစိုက္မိတတ္ျပီး က်န္တ့ဲအပိုင္းကို လ်စ္လ်ဴရွဳမိထားတတ္ၾကတယ္။
အပ်က္သေဘာေ၀ဖန္မွဳေတြကိုပဲ အာရုံစိုက္တာက ဘယ္ျပႆနာကိုမွ
ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္သလို ဘာသင္ခန္းစာမွလည္း ယူႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ေ၀ဖန္မွဳရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို သေဘာတူလက္ခံလိုက္တာနဲ႕ သင္ခန္းစာယူဖို႕
ကိုယ့္စိတ္ကိုအစပ်ိဳးလမ္းဖြ င့္ေပးလိုက္ျပီးသား ျဖစ္ေနပါျပီ။ ေ၀ဖန္ခ်က္တိုင္းကို သေဘာတူလက္ခံေနစရာမလိုပါဘူး။ ေ၀ဖန္ခ်က္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္ေလးကိုပဲ လက္ခံရင္ေတာင္မွ ကိုယ့္အဖြဲ႕ထဲမွာ အသင္းအဖြဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို တည္ေဆာက္ျပီးသားျဖစ္သြားပါလ ိမ့္မယ္။ အသင္းအဖြဲ႕စိတ္ရွိျပီးသြားရ င္
အားလုံးအတူတကြ ျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ ဆိုျပီး ျပသနာအေပၚမွာပဲ
အာရုံစိုက္သြားမယ္။ ဒါ့အျပင္ “ငါ့ကို ဒီလူေတြက ၀ိုင္းေဆာ္ေနတာပဲ”
ဆိုတ့ဲအေတြးေတြ နည္းသြားလိမ့္မယ္။၇။ ကိုယ္ၾကားလိုက္တာကို ခြဲျခားစိတ္ျဖာ
အကဲျဖတ္ပါ။ကိုယ္ရလိုက္တ့ဲ သတင္းအခ်က္အလက္ကို စိစစ္ဖို႕နဲ႕
ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္တာေတြဟာ တကယ္ပဲမွန္ကန္ခိုင္မာရဲ႕လား ၊ သူတို႕ေျပာတာမွန္ေနတယ္ဆိုရင ္ ငါဘာလုပ္မယ္၊ အမွားကိုဘယ္လိုျပင္ဆင္မယ္ စသျဖင့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႕ သင္ အခ်ိန္လိုပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းနဲ႕ပ ဲ
ထပ္ခါထပ္ခါ အေျပာခံ၊ ေ၀ဖန္ခံေနရရင္ ဒီအေျခအေနကေန ငါဘာကိုသင္ခန္းစာယူျပီး
ျပင္ဆင္မလဲလို႕ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ေနာက္ထပ္
ဒီလိုအမွားမ်ိဳးထပ္မျဖစ္ေတာ ့မွာပါ။၈။ အျငိဳးမထားပါနဲ႕။ကိုယ့္ကိုေ ၀ဖန္လိုက္လို႕ ေဒါသပဲထြက္ေနမယ္၊ အရြဲ႕တို္က္တာေတြလုပ္ေနမယ္ဆ ိုရင္
ဒါေတြက ကိုယ့္အလုပ္ရဲ႕ အနာဂတ္ကို သက္ေရာက္မွဳရွိႏိုင္ပါတယ္။ အမွားေတြကို
စိတ္ထဲဲက ထုတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့။ ေနာက္ထပ္ေပးလာတ့ဲတာ၀န္ကို
အေကာင္းဆုံးလုပ္ဖို႕ပဲ အာရုံစိုက္ထားလိုက္ပါ။၉။ အက်ိဳးတရားတိုင္းမွာ
အေၾကာင္းတရားေနာက္ခံရွိတယ္ဆ ိုတာ မေမ့ပါနဲ႕။အခ်ိဳ႕လုပ္ေဖာ္ကိ ုင္ဖက္ေတြက
ေႏြးေႏြးေထြးေထြး မဆက္ဆံတ့ဲအခါ၊ တစ္လတာ ၀န္ထမ္းထူးခြ်န္ဆုေပးလို႕
ကိုယ့္နာမည္ပါမလာတ့ဲအခါ ပိုေကာင္းတယ္လို႕ပဲ ယူဆလိုက္ပါ။ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာ
အေကာင္းဆုံးလုပ္ပါ။ ပိုေကာင္းတ့ဲဆုလာဒ္ေတြက သင့္အတြက္ေစာင့္ၾကိဳေနပါလိမ ့္မယ္။ အလုပ္ၾကိဳးစားတ့ဲလူ စိတ္ရွည္သည္းခံတ့ဲလူအတြက္ ထိုက္တန္တ့ဲဆုလာဒ္မရဘူးဆိုတ ာ မရွိပါဘူး။၁၀။ ပက္သက္ဆက္ႏြယ္မွဳကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ပါေစ ။ကိုယ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္က
ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္တ့ဲအေပၚမွာ မခံခ်င္ျဖစ္ေနရင္ တတ္ႏိုင္သမွ် သူ သို္႕မဟုတ္
သူမနဲ႕ သိကြ်မ္းေအာင္လုပ္ပါ။ ဒီလိုဆို သင္တို႕ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ
မေကာင္းတ့ဲအျမင္ေတြၾကာၾကာရွ ိေနေတာ့မွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ သူေျပာလိုက္တာက သင့္ကိုဘယ္လို မခံခ်င္ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာ
ရွင္းျပပါ။ သင္တို႕ၾကားက ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ဖို႕
လိုအပ္တ့ဲေျပာင္းလဲမွဳေတြကိ ု အၾကံျပဳလိုက္ပါ။၁၁။ သင္မျမင္ႏိုင္တ့ဲအရာေတြကို အျခားလူေတြကျမင္ႏိုင္တယ္ဆို တာ လက္ခံပါ။ကိုယ့္ကိုေ၀ဖန္တာေတ ြကို သေဘာမတူႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ မွ
ကိုယ္မျမင္တ့ဲအရာေတြကို သူမ်ားေတြက ျမင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ
သင္သိထားဖို႕လိုပါတယ္။ လူေတြက သင္က ပ်င္းတတ္တယ္၊ အျပဳသေဘာမဆန္ဘူး
စသျဖင့္ေျပာလာတ့ဲအခါ သင္ကေတာ့ ငါဒီလိုမဟုတ္ပါဘူးလို႕ ေတြးမိလိမ့္မယ္။
ဒီလိုေတြးမိတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင္က သူတို႕ေျပာသလိုျဖစ္ေနႏိုင္ျ ပီး
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမွန္ကိုမျမင္ႏိုင္တာလည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွာေတြးတတ္ၾကတယ္မလား။
အျခားသူေတြရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္ေတ ြက မွန္ႏိုင္တယ္လို႕ ႏွလုံးသြင္းထားျပီး ဒီျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေ၀ဖန္ခ်ိန္မွ ာ
အသုံးျပဳပါ။၁၂။ ကိုယ့္အေပၚမွာ ဘယ္လိုပဲေ၀ဖန္ေ၀ဖန္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလိုက္ပါ။
ေ၀ဖန္မွဳေတြက ကိုယ့္ကို ဆြဲခ်သြားတာမ်ိဳး အျဖစ္မခံပါနဲ႕။ကိုယ့္ကို
ေ၀ဖန္လာတ့ဲအေပၚမွာ အျပဳသေဘာနဲဲ႕ေ၀ဖန္တာလား၊ အပ်က္သေဘာနဲ႕ေ၀ဖန္တာလား
ခြဲျခားလိုက္ပါ။ အျပဳသေဘာနဲ႕ေ၀ဖန္တာဆို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပဳျပင္လိုက္ ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေရွ႕ဆက္ပါ။ အပ်က္သေဘာနဲ႕ေ၀ဖန္ေနၾကတယ္ဆိ ုလည္း
လ်စ္လ်ဴရွဳလိုက္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေရွ႕ဆက္ပါ။ သူမ်ားစကားနဲ႕
သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ားမွာတင္ လမ္းမဆုံးပဲ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္ထိန္းေက်ာင္းရင္း
ရွင္သန္လိုက္ပါ။အျပဳသေဘာေ၀ဖ န္ခ်က္ေတြကို လက္ခံရင္း အလုုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရွင္သန္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ေနသစ္Credit to Myanmar Network
အလုပ္မွာ ကိုယ္တာ၀န္ယူရတ့ဲ လုပ္ငန္းတစ္ခုျပီးသြားတ့ဲအခ

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။