ျမန္မာျပည္က Rock သူပုန္မ်ား (၄)
ကိုင္ဇာသီခ်င္းေတြ ေရးေနတဲ့ကာလ ၁၉၈၃ ဝန္းက်င္မွာ Rock သူပုန္တစ္ေယာက္နဲ႔ စသိခဲ့ရတယ္။ ဆံပင္က႐ွည္႐ွည္ လူက ဝဝ၊ အစားအေသာက္ကလည္း ၾကမ္းၾကမ္း၊ စိတ္သေဘာထား ႏူးညံ့၊ ျဖစ္သလို ဝတ္စားတတ္တဲ့သူ၊ အဲဒီလူကေတာ့ I.C အဖြဲ႔ရဲ႕ ေခါင္းကိုင္ႀကီး ျဖစ္လာမယ့္ ေစာဘြဲ႔မွဴးပါပဲ။
သူ႔နာမည္ကို ၾကားဖူးေနတာ ၾကာပါၿပီ။ လူခ်င္းကေတာ့ မဆံုဖူးဘူး။ အလံုဘက္က ဂစ္တာတီးၾကတဲ့ ကိုေဇာ္ဝင္း (G.T.I) နဲ႔ ကိုဘဝင္းတို႔ ေျပာေျပာေနတာနဲ႔ နာမည္ကို ရင္းႏွီးေနတာ ဂစ္တာတီးေကာင္းတဲ့ ေဇာ္ဝင္းဆိုတဲ့လူေပါ့။
သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ကိုင္ဇာစီးရီး သြင္းတဲ့ေန႔ ေရႊေတာင္ၾကားထဲက ရဲေခါင္ (ေမ) စတူဒီယိုမွာ စဆံုၾကတာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္က ေစာဘြဲ႔မွဴးဟာ ဂစ္တာကို (speed) အျမန္ တီးတာကို သိပ္လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ အဲဒီစီးရီးထဲမွာ Hard Rock နဲ႔ တီးတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို Success တီးဝိုင္းက ဗထူးခ်စ္က lead တီးမယ္ စီစဥ္ေနတုန္း ေစာဘြဲ႔မွဴးက Solo သူ တီးမယ္ဆိုၿပီး ဝင္တီးတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီးဟာ သူဖီလင္လာရင္ လာသလို လုပ္တတ္တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းဟာ သူ႔လက္သံနဲ႔ ထြက္လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ေသေသသပ္သပ္ တီးေပးသြားတယ္။ သူဟာ ေတးေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လာတာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတီးခ်င္စိတ္ေပါက္လာရင ္ Guitar ကိုပါ ဝင္တီးေပးတတ္တဲ့ သူပါ။
အဲဒီေနာက္ပိုင္း သူနဲ႔ သိပ္မဆံုျဖစ္ေတာ့ဘူး။ Show ပြဲေတြမွာေတာ့ သူတီးတာ မၾကာခဏ ေတြ႕ေနရတယ္။ ပင္တိုင္ Band ေတာ့ မ႐ွိဘူး။ လႊမ္းမိုးတို႔ ဝိုင္းမွာလည္း ဝင္တီးေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူနဲ႔ဂစ္တာဟာ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနတာပါပဲ ။ ဘယ္ဝိုင္းမွာမဆို သူဝင္တီးတာပါပဲ။ သူ႔ကိုလည္း တီးဝိုင္းေတြက လိုလိုလားလား ေနရာေပးၾကတယ္။
သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတြ႔ရတာ ေတာ္ေတာ္စိပ္လာတယ္။ ေမခလာ စီးရီးသြင္းေတာ့လည္း သူ ေရာက္လာတတ္တယ္။ ဝင္ဒါမီယာထဲက တိုနီရဲ႕ (လင္း) စတူဒီယိုမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတးေရးေတြဟာ ဝင္ေငြက မမွန္ဘူး။ ရတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ရ၊ မရတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ က်ားကန္ေပးၾကရတယ္။ အဲဒီေခတ္က ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြက အႏုပညာသမားေတြ အေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ႏိွမ္ထားၾကတယ္ ။ Right (မူပိုင္ခြင့္) ကို သိသိႀကီးနဲ႔ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾ ကတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ဟာ စာေပအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည ္း
သူငယ္ခ်င္းေတြ႐ွိေတာ့ Right ကိုသိတယ္။ ကိုစိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)
တို႔ဆို ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ရင္ ဒုတိယအႀကိမ္ စာမူခရတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့
ေရႊဂံုတိုင္မွာ႐ွိတဲ့ ဥၾသေတးသံသြင္းက ေမာင္ေမာင္က
ကိုင္ဇာလက္ေရြးစင္ ေတးစီးရီးထြက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္း
`အိပ္မက္ေလွ' ပါလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သြားၿပီး သီခ်င္းဖိုးေတာင္းတယ္။
သူက ကြၽန္ေတာ္မူပိုင္ ဝယ္ထားတာပဲ။ ဘာလုပ္လုပ္ရတယ္ ေျပာတယ္၊
ကြၽန္ေတာ္က Right ကို ႐ွင္းျပတယ္။ သူက လက္မခံဘူး။ မေပးဘူး
ေျပာတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဘဝတစ္ခုလံုးနဲ႔ ရင္းလာရတာ
ပိုက္ဆံမေပးရင္ လူကိုလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ဆိုင္ထဲဝင္ေတာ့ ကိုၾကည္သိန္း
(ဆရာစိန္ေမာင္ျမင့္ရဲ႕သ ား)
က ေ႐ွ့ကေနၿပီး ကိုေဇာ္တင္ လြန္မယ္ေနာ္။ ေဟ့ ကိုေမာင္ေမာင္
ေပးလိုက္။ ခင္ဗ်ားမေပးရင္ ကြၽန္ေတာ္ စိုက္ေပးမယ္ဆိုမွ
ေမာင္ေမာင္က ေငြ ၆၀၀ိ ထုတ္ေပးတယ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္း လင္းစတူဒီယိုကို ျပန္လာၿပီး အလုပ္ ဆက္လုပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္မညစ္တတ္တဲ့ ဘြဲ႔ႀကီးက စိတ္ညစ္ေနတယ္။ ဘာျဖစ္တာလဲဆိုေတာ့ အိမ္မွာ ရိကၡာ ဝယ္မေပးႏိုင္ခဲ့လို႔တဲ့။ ဒီမွာဘြဲ႔ႀကီး ကိုယ္ေတာ့ ဥၾသက ေငြ ၆၀၀ိ ထုတ္လာတယ္။ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြပါတယ္ ။
သြားထုတ္လို႔ေျပာေတာ့ သူမယံုဘူး။ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ကြၽန္ေတာ့္ကို
မေနာက္နဲ႔ေနာ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဟုတ္တယ္ ဘြဲ႔ႀကီးရဲ႕။ Right အရ
မူပိုင္တာက ကိုယ္တို႔ ေတးေရးဆရာေတြက ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြကို အငွါးခ်ထားတာ
တစ္ႀကိမ္ထုတ္တိုင္း ကိုယ္တို႔ကို ပိုက္ဆံေပးရမယ္ဆိုၿပီး
႐ွင္းျပရတယ္။
သူသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္လာတယ္။ မ်က္ႏွာႀကီးက ဖိုးလမင္းႀကီးလို၊ ကိုေဇာ္တင္ ခင္ဗ်ား ဘာစားမလဲ၊ ဘာေသာက္မလဲေပါ့။ မစားပါဘူး ဘြဲ႔ႀကီးရာ၊ ကိုယ္တို႔က ဘဝတူေတြပဲ၊ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္းနဲ႔ ကူညီရတာပါ၊ ဝမ္းေတာင္သာမိေသး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းသြင္းတဲ့ ရက္ေတြမွာ စတူဒီယိုမွာ သြားသြား ထမင္းစားၾကတယ္။ မနက္ ၁၁း၀၀ နာရီေလာက္ဆို ထုတ္လုပ္သူေတြက ဘယ္သူ ဘာနဲ႔စားမလဲ၊ ဘယ္ဆိုင္ကလဲ၊ အဲဒီတုန္းက M.3 sea food နားမွာ ေရႊဘထမင္းဆိုင္က နာမည္ႀကီးပဲ။ ဘြဲ႔ႀကီးက်ေတာ့ စားလိုက္ရင္ ဝက္သား၊ ဘဲသား၊ သူ႔ခႏၱာကိုယ္က ဝဝႀကီး။ အဆီေတြတက္ေနတဲ့ ပါးစံုႀကီးေတြ ေမးေစ့ႀကီးေတြနဲ႔၊ မတည့္တာေတြ သိပ္စားတယ္။ စားၿပီးလည္း တေရးတေမာ အိပ္တယ္။ သူ ဂစ္တာတီးရင္ Multi ခဏခဏ လုပ္ေပးရတယ္။ စိတ္တိုင္းမက်မခ်င္း ျပန္တီးေလ့႐ွိတယ္။ အိပ္တာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ခႏၱာကိုယ္က ေတာင္းဆိုရင္ေတာ့ ဝီရိယ အားေကာင္းတယ္။ သူ႔သီခ်င္းေလးေတြဆိုရင္
ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးစပ္တီးခတ္တတ္တယ္။ သီခ်င္းေရးဆရာထဲမွာ
ဂီတပါကြၽမ္းက်င္ေတာ့ Music နဲ႔ Words နဲ႔က တစ္ထပ္တည္းက်တယ္။
ၿပီးေတာ့ လူတန္းစားျပသနာမွာ အေျခခံ လူတန္းစားေတြဘက္က ရပ္တည္ၿပီး
ေရးေလ့႐ွိတယ္။
လႊမ္းမိုးဆိုခဲ့တဲ့ ကိုေပါဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးဆိုရင္ သိပ္ႏံုခ်ာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမ်ွာ္လင့္ျခင္းကို ဖြဲ႔သီခဲ့တာပါ။ စိတၱဇဆန္တဲ႔ သီခ်င္းဆိုရင္လည္း ကိုစိုးပိုင္ရဲ႕ `သီတာ' သီခ်င္းမွာ ပီပီျပင္ျပင္ ေရးဖြဲ႔ႏိုင္တယ္။ ကိုင္ဇာဆိုခဲ့တဲ့ `ရံုးေတာ္' သီခ်င္းဆိုရင္လည္း မခိုင္မာတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ အိမ္ေထာင္သည္ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဖြဲ႔သီတတ္တယ္။ သူဟာ အေၾကာင္းအရာေပါင္းစံုကိ ု ေရးဖြဲ႔ႏိုင္သူ တစ္ေယာက္ပါပဲ။
ေနာက္ သူနဲ႔ မဆံုျဖစ္ျပန္ဘူး။ ျပည္ရတနာ ေတးသံသြင္းက အက္စ္ကဲနက္ရဲ႕ `ရင္ကိုတိုးေဝွ့ဆဲပါခိုင္ '
ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ တစ္ေခြသြင္းေတာ့ ကိုကိုေအာင္ (သေျပ) က
ခ်ိန္းလို႔ ဆူးေလဘုရားလမ္းက မီးသတ္ႀကီးေဘး သေျပေတးမဂၢဇင္းေအာက္က
ျပည္ရတနာ ေတးသံသြင္းမွာ ျပန္ဆံုၾကေတာ့ သူက ေတာ္ေတာ္
ဝမ္းသာအားရနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ေဟ့ ကိုေဇာ္တင္
ျပန္ဆံုၾကျပန္ၿပီေပါ့။ သူ႔ေဘးမွာ ငါးတန္းေျခာက္တန္းေလာက ္႐ွိတဲ့
လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ပါလာတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီးက ဒီမွာေလ ကြၽန္ေတာ့္သားတဲ့။
လူငယ္ေလးက ရည္ရည္မြန္မြန္နဲ႔ သူ႔လိုပဲ ကရင္ေလးဆိုေတာ့ အင္းေလ
သူ႔မိသားစုေတြနဲ႔က မဆံုဖူးေတာ့ ဟုတ္တယ္ပဲ ထင္တာေပါ့။ ကေလးကို ဂစ္တာ
သင္ေပးေနတယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ့္မွာ
အိမ္ေထာင္မက်ေသးေတာ့ ဂီတအေမြေပးဖို႔ မ႐ွိတာကို
စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။
အက္စ္ကဲနက္အတြက္ သီခ်င္းေပးၿပီး ျပန္အထြက္မွာ ဘြဲ႔ႀကီးက
ကိုေဇာ္တင္ေရ တပည့္ေမြးဗ်။ ကိုယ္ေတြက ၾကာၾကာသြားႏိုင္မွာ
မဟုတ္ဘူး။ တပည့္ေတြက လက္ဆင့္ကမ္းသြားမွာ။ ကိုယ္က
တစ္မတ္ဖိုးေလာက္ တတ္ေပမယ့္ တပည့္က တစ္က်ပ္ဖိုးေလာက္ေတာ္ ရင္ ကိုယ္ေတြ အေျခအေနက ငါးမတ္ေလာက္ တန္သြားတာဗ်တဲ့။
ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ့ ပိုပို (စိုးလြင္လြင္) တို႔ ရန္ကင္း ဆယ့္ႏွစ္လံုးတန္းက တိုက္ခန္းမွာ ပိုပိုဆီသြားရင္း ဆံုျပန္တယ္။ ပိုပိုက စပယ္ဦး ကိုသန္းလြင္ ျပင္ေပးထားတဲ့ တိုက္ခန္းေလးမွာ သူ႔အတြက္ သီးသန္႔ခန္းေလး လုပ္ထားတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ သီခ်င္းလုပ္ဖို႔ အခန္းေလးေပါ့။ မူးယစ္ ေသာက္စားဖို႔လည္း သီးသန္႔ေပါ့။ သူ႔အမ်ိဳးသမီး မျဖဴတို႔က တစ္ဖက္ခန္းမွာ ေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ပိုပိုဆီမွာ သီခ်င္းသြားလုပ္ရင္း ေမခလာက သူ႔ညီမ ခင္ဥမၼာအတြက္ Own Tune ေလးတစ္ပုဒ္ ေရးေပးပါဆိုလို႔ ပိုပိုကက္ဆက္ထဲမွာ တိတ္ေခြနဲ႔ သီခ်င္းသြင္းထည့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥမၼာက အဲဒီ သီခ်င္းေလးကို မဆိုျဖစ္ဘူး။ သီခ်င္းက မိန္းကေလးအေမ်ွာ္ဆိုက္ သီခ်င္းေလးပါ။ ၾကာေတာ့လည္း ေမ့ေနတယ္။
ေနာက္တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာ ေတာ့
ကြၽန္ေတာ္လည္း ေပါင္းတည္က အေမ့အိမ္မွာ ျပန္လာၿပီး နားခိုရတယ္။
တစ္ေန႔ မနက္ ေစ်းထိပ္နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားထိုင္ေတာ့
(လာေခၚလွည့္) လာေခၚလွည့္ပါ ခ်စ္သူေရဆိုတဲ့ စာသားကို ပိုပိုအသံနဲ႔
ဆိုထားတဲ့စီးရီး ထြက္လာတယ္။ မိန္းကေလးတိုင္း အဲဒီအခ်ိန္က
ႀကိဳက္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပိုပိုရဲ႕ စန္းပဲေပါ့။ သီခ်င္းက
ေကာင္းေနတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဘြဲ႔ႀကီးက ပိုပိုကို ဆိုခိုင္းတာတဲ့။
ဆိုလိုတာက ဘြဲ႔ႀကီးက သီခ်င္းအေၾကာင္းကို သိေနေတာ့ ဒီသီခ်င္းက Pop
Rock ကေလးမွန္း သိၿပီး ဆိုခိုင္းတာ သူ႔ရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈပဲ။
ကိုင္ဇာဆိုရင္ ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းေတြကို သိပ္ဆိုျဖစ္တယ္။ သူက ဘြဲ႔ႀကီးကို ခ်စ္လည္းခ်စ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းက ဂစ္တာတီးလို႔ေကာင္းတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုမ်ိဳးပါ။ ႏိုင္ျမန္မာတို႔က်ေတာ့ စာသားေရးဖြဲ႔မႈအား သိပ္ေကာင္းတယ္။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေကာင္းၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္လည္း ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းေတြကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးဖြဲ႔ႏိုင္သလို လိုအပ္ရင္ သူကိုယ္တိုင္ ဝင္တီးတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သီခ်င္းက ပိုၿပီးေတာ့ ႂကြလာတာေပါ့။ စာသားနဲ႔ ဂီတနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်တယ္။ အဲဒါမွ Composer အစစ္ပါ။ ဇာလ်န္းက ေတးေရးဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စာေရးဆရာလို႔ ေခၚတတ္တယ္။ ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တယ္။ ေတးေရးဆရာ ဆိုတာက ဘြဲ႔မွဴးတို႔လို လူမ်ိဳးေတြမွ ေတးေရးဆရာအစစ္ ျဖစ္တယ္။ သူ႔သီခ်င္းကို Music ပါ Arrangement လုပ္ႏိုင္တာ။
ေမခလာရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ သီခ်င္းမ်ားကို ဂႏၶမာေတးသံသြင္းကေနသြင္းေတာ ့
ဘြဲ႔ႀကီးလည္း အပ္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ပါတယ္။ ဆရာလိတ္လည္း
ပါတယ္။ လင္းစတူဒီယိုမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘြဲ႔ႀကီးဆီက တစ္ပုဒ္က်န္တယ္။
ေမခလာက ပူဆာေတာ့ သူက လက္ဖဝါးမွာ သီခ်င္း ေရးလာတယ္။ ကဲ လိုက္ဆိုတဲ့
(ကိုကိုက ႏိုး ႏိုး ႏိုး၊ ငယ္ငယ္က ခ်စ္ ခ်စ္ ခ်စ္၊ တဲ့။ 56၊.1.1.1.1၊
...၊ 23 5 .5.5၊ .5....။ ေမခလာက လိုက္ဆိုပါတယ္။ အဲဒါ ဘြဲ႔ႀကီးရဲ႕ သေဘာက
ျပသြားတာပါပဲ။
အဲဒီလိုေတာ္တဲ့ ဂီတဆရာတစ္ေယာက္ဟာ အေႂကြေစာပါတယ္။ သူမေႂကြမီ သူ႔အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီး ဂစ္တာတီးလာတာ ဂီတလုလင္ ဆရာဦးကိုကိုဝိုင္းမွာကတည္ းက တီးလာခဲ့တာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္ထိ ဂစ္တာတီးသြားခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ Iron Cross ဆိုတဲ့ Rock Band တစ္ခု ထင္ထင္႐ွား႐ွား ေအာင္ျမင္လာခဲ့တယ္။ ေလးျဖဴတို႔ အငဲတို႔ အဆိုေတာ္ေတြနဲ႔ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ စတင္ဖြဲ႔စည္းသူက ဘယ္သူဟုတ္႐ိုးလဲ။ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီး ဂီတမွဴး ေစာဘြဲ႔မွဴးပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္က အက္စ္ကဲနက္ သီခ်င္းအတြက္ ျပည္ရတနာ ေတးသံသြင္းမွာ ဘြဲ႔ႀကီးနဲ႔ပါလာတဲ့ လူငယ္ေလးက Lead Guitar တီးတယ္။ ခ်စ္စမ္းေမာင္ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ဂစ္တာသူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ သူလည္းအိမ္က စကားနားမေထာင္တဲ့ သူပုန္တစ္ေယာက္ပဲ။
ဘြဲ႔ႀကီးမွာ ဟိုတီးဝိုင္း ဝင္တီး၊ ဒီတီးဝိုင္း ဝင္တီးနဲ႔ ေနရာတစ္ေနရာ အၿငိမ္ မရခဲ့ဘူး။ အခု သူ ကြယ္လြန္သြားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဝိုင္းဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ထိပ္တန္းတီးဝိုင္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ ႐ွိေနခဲ့ၿပီး ဘြဲ႔ႀကီးဟာလည္း လူလည္း အၿငိမ္ရသြားတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ရင္ထဲမွာ က်န္ခဲ့တယ္။ တပည့္ေမြးဗ်၊ ပညာေပးဗ်၊ ကိုယ္က တစ္မတ္ပဲတန္ေပမယ့္ တပည့္က တစ္က်ပ္တန္ရင္ ကိုယ္က ငါးမတ္တန္တယ္တဲ့။
သူ႔တပည့္ေတြကလည္း ေစာဘြဲ႔မွဴး အမွတ္တရပြဲမွာ ဘြဲ႔ႀကီး႐ွိတုန္းက တီးခတ္သီဆိုခဲ့တာကို ႐ိုက္ထားတဲ့ ဗီဒီယိုကို ေနာက္ခံဖြင့္ျပထားၿပီး သူတို႔ေတြပါ ေရာေႏွာ တီးခတ္ျပသြားၾကတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီးဟာ သူကြယ္လြန္ေပမယ့္ သူ႔ဝီညာဥ္ဟာက သူခ်စ္တဲ့ ပရိသတ္ႀကီးကို တပည့္ေတြနဲ႔ အတူတကြ ေဖ်ာ္ေျဖျပေနဆဲပဲ။
လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသတဲ့ Rock သူပုန္ႀကီး ေစာဘြဲ႔မွဴးပါ၊
ေဇာ္တင္
စံုနံ႔သာ
စာေပနွင့္ အနုပညာ မဂၢဇင္း
ဇူလိုင္ ၂၀၁၄
#KoKaLee
#ေရာ့ခ္ႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္ဂ႐ု
ကိုင္ဇာသီခ်င္းေတြ ေရးေနတဲ့ကာလ ၁၉၈၃ ဝန္းက်င္မွာ Rock သူပုန္တစ္ေယာက္နဲ႔ စသိခဲ့ရတယ္။ ဆံပင္က႐ွည္႐ွည္ လူက ဝဝ၊ အစားအေသာက္ကလည္း ၾကမ္းၾကမ္း၊ စိတ္သေဘာထား ႏူးညံ့၊ ျဖစ္သလို ဝတ္စားတတ္တဲ့သူ၊ အဲဒီလူကေတာ့ I.C အဖြဲ႔ရဲ႕ ေခါင္းကိုင္ႀကီး ျဖစ္လာမယ့္ ေစာဘြဲ႔မွဴးပါပဲ။
သူ႔နာမည္ကို ၾကားဖူးေနတာ ၾကာပါၿပီ။ လူခ်င္းကေတာ့ မဆံုဖူးဘူး။ အလံုဘက္က ဂစ္တာတီးၾကတဲ့ ကိုေဇာ္ဝင္း (G.T.I) နဲ႔ ကိုဘဝင္းတို႔ ေျပာေျပာေနတာနဲ႔ နာမည္ကို ရင္းႏွီးေနတာ ဂစ္တာတီးေကာင္းတဲ့ ေဇာ္ဝင္းဆိုတဲ့လူေပါ့။
သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ကိုင္ဇာစီးရီး သြင္းတဲ့ေန႔ ေရႊေတာင္ၾကားထဲက ရဲေခါင္ (ေမ) စတူဒီယိုမွာ စဆံုၾကတာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္က ေစာဘြဲ႔မွဴးဟာ ဂစ္တာကို (speed) အျမန္ တီးတာကို သိပ္လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ အဲဒီစီးရီးထဲမွာ Hard Rock နဲ႔ တီးတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို Success တီးဝိုင္းက ဗထူးခ်စ္က lead တီးမယ္ စီစဥ္ေနတုန္း ေစာဘြဲ႔မွဴးက Solo သူ တီးမယ္ဆိုၿပီး ဝင္တီးတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီးဟာ သူဖီလင္လာရင္ လာသလို လုပ္တတ္တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းဟာ သူ႔လက္သံနဲ႔ ထြက္လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ေသေသသပ္သပ္ တီးေပးသြားတယ္။ သူဟာ ေတးေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လာတာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတီးခ်င္စိတ္ေပါက္လာရင
အဲဒီေနာက္ပိုင္း သူနဲ႔ သိပ္မဆံုျဖစ္ေတာ့ဘူး။ Show ပြဲေတြမွာေတာ့ သူတီးတာ မၾကာခဏ ေတြ႕ေနရတယ္။ ပင္တိုင္ Band ေတာ့ မ႐ွိဘူး။ လႊမ္းမိုးတို႔ ဝိုင္းမွာလည္း ဝင္တီးေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူနဲ႔ဂစ္တာဟာ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနတာပါပဲ
သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတြ႔ရတာ ေတာ္ေတာ္စိပ္လာတယ္။ ေမခလာ စီးရီးသြင္းေတာ့လည္း သူ ေရာက္လာတတ္တယ္။ ဝင္ဒါမီယာထဲက တိုနီရဲ႕ (လင္း) စတူဒီယိုမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတးေရးေတြဟာ ဝင္ေငြက မမွန္ဘူး။ ရတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ရ၊ မရတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ က်ားကန္ေပးၾကရတယ္။ အဲဒီေခတ္က ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြက အႏုပညာသမားေတြ အေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ႏိွမ္ထားၾကတယ္
ကြၽန္ေတာ္ဟာ စာေပအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည
ကြၽန္ေတာ္လည္း လင္းစတူဒီယိုကို ျပန္လာၿပီး အလုပ္ ဆက္လုပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္မညစ္တတ္တဲ့ ဘြဲ႔ႀကီးက စိတ္ညစ္ေနတယ္။ ဘာျဖစ္တာလဲဆိုေတာ့ အိမ္မွာ ရိကၡာ ဝယ္မေပးႏိုင္ခဲ့လို႔တဲ့။
သူသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္လာတယ္။ မ်က္ႏွာႀကီးက ဖိုးလမင္းႀကီးလို၊ ကိုေဇာ္တင္ ခင္ဗ်ား ဘာစားမလဲ၊ ဘာေသာက္မလဲေပါ့။ မစားပါဘူး ဘြဲ႔ႀကီးရာ၊ ကိုယ္တို႔က ဘဝတူေတြပဲ၊ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္းနဲ႔ ကူညီရတာပါ၊ ဝမ္းေတာင္သာမိေသး။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းသြင္းတဲ့ ရက္ေတြမွာ စတူဒီယိုမွာ သြားသြား ထမင္းစားၾကတယ္။ မနက္ ၁၁း၀၀ နာရီေလာက္ဆို ထုတ္လုပ္သူေတြက ဘယ္သူ ဘာနဲ႔စားမလဲ၊ ဘယ္ဆိုင္ကလဲ၊ အဲဒီတုန္းက M.3 sea food နားမွာ ေရႊဘထမင္းဆိုင္က နာမည္ႀကီးပဲ။ ဘြဲ႔ႀကီးက်ေတာ့ စားလိုက္ရင္ ဝက္သား၊ ဘဲသား၊ သူ႔ခႏၱာကိုယ္က ဝဝႀကီး။ အဆီေတြတက္ေနတဲ့ ပါးစံုႀကီးေတြ ေမးေစ့ႀကီးေတြနဲ႔၊ မတည့္တာေတြ သိပ္စားတယ္။ စားၿပီးလည္း တေရးတေမာ အိပ္တယ္။ သူ ဂစ္တာတီးရင္ Multi ခဏခဏ လုပ္ေပးရတယ္။ စိတ္တိုင္းမက်မခ်င္း ျပန္တီးေလ့႐ွိတယ္။ အိပ္တာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ခႏၱာကိုယ္က ေတာင္းဆိုရင္ေတာ့ ဝီရိယ အားေကာင္းတယ္။ သူ႔သီခ်င္းေလးေတြဆိုရင္
လႊမ္းမိုးဆိုခဲ့တဲ့ ကိုေပါဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးဆိုရင္ သိပ္ႏံုခ်ာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမ်ွာ္လင့္ျခင္းကို ဖြဲ႔သီခဲ့တာပါ။ စိတၱဇဆန္တဲ႔ သီခ်င္းဆိုရင္လည္း ကိုစိုးပိုင္ရဲ႕ `သီတာ' သီခ်င္းမွာ ပီပီျပင္ျပင္ ေရးဖြဲ႔ႏိုင္တယ္။ ကိုင္ဇာဆိုခဲ့တဲ့ `ရံုးေတာ္' သီခ်င္းဆိုရင္လည္း မခိုင္မာတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ အိမ္ေထာင္သည္ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဖြဲ႔သီတတ္တယ္။ သူဟာ အေၾကာင္းအရာေပါင္းစံုကိ
ေနာက္ သူနဲ႔ မဆံုျဖစ္ျပန္ဘူး။ ျပည္ရတနာ ေတးသံသြင္းက အက္စ္ကဲနက္ရဲ႕ `ရင္ကိုတိုးေဝွ့ဆဲပါခိုင္
ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ့ ပိုပို (စိုးလြင္လြင္) တို႔ ရန္ကင္း ဆယ့္ႏွစ္လံုးတန္းက တိုက္ခန္းမွာ ပိုပိုဆီသြားရင္း ဆံုျပန္တယ္။ ပိုပိုက စပယ္ဦး ကိုသန္းလြင္ ျပင္ေပးထားတဲ့ တိုက္ခန္းေလးမွာ သူ႔အတြက္ သီးသန္႔ခန္းေလး လုပ္ထားတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ သီခ်င္းလုပ္ဖို႔ အခန္းေလးေပါ့။ မူးယစ္ ေသာက္စားဖို႔လည္း သီးသန္႔ေပါ့။ သူ႔အမ်ိဳးသမီး မျဖဴတို႔က တစ္ဖက္ခန္းမွာ ေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ပိုပိုဆီမွာ သီခ်င္းသြားလုပ္ရင္း ေမခလာက သူ႔ညီမ ခင္ဥမၼာအတြက္ Own Tune ေလးတစ္ပုဒ္ ေရးေပးပါဆိုလို႔ ပိုပိုကက္ဆက္ထဲမွာ တိတ္ေခြနဲ႔ သီခ်င္းသြင္းထည့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥမၼာက အဲဒီ သီခ်င္းေလးကို မဆိုျဖစ္ဘူး။ သီခ်င္းက မိန္းကေလးအေမ်ွာ္ဆိုက္
ေနာက္တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာ
ကိုင္ဇာဆိုရင္ ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းေတြကို သိပ္ဆိုျဖစ္တယ္။ သူက ဘြဲ႔ႀကီးကို ခ်စ္လည္းခ်စ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းက ဂစ္တာတီးလို႔ေကာင္းတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုမ်ိဳးပါ။ ႏိုင္ျမန္မာတို႔က်ေတာ့ စာသားေရးဖြဲ႔မႈအား သိပ္ေကာင္းတယ္။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေကာင္းၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္လည္း ဘြဲ႔ႀကီးသီခ်င္းေတြကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ခ်စ္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးဖြဲ႔ႏိုင္သလို လိုအပ္ရင္ သူကိုယ္တိုင္ ဝင္တီးတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သီခ်င္းက ပိုၿပီးေတာ့ ႂကြလာတာေပါ့။ စာသားနဲ႔ ဂီတနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်တယ္။ အဲဒါမွ Composer အစစ္ပါ။ ဇာလ်န္းက ေတးေရးဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စာေရးဆရာလို႔ ေခၚတတ္တယ္။ ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တယ္။ ေတးေရးဆရာ ဆိုတာက ဘြဲ႔မွဴးတို႔လို လူမ်ိဳးေတြမွ ေတးေရးဆရာအစစ္ ျဖစ္တယ္။ သူ႔သီခ်င္းကို Music ပါ Arrangement လုပ္ႏိုင္တာ။
ေမခလာရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ သီခ်င္းမ်ားကို ဂႏၶမာေတးသံသြင္းကေနသြင္းေတာ
အဲဒီလိုေတာ္တဲ့ ဂီတဆရာတစ္ေယာက္ဟာ အေႂကြေစာပါတယ္။ သူမေႂကြမီ သူ႔အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ Iron Cross ဆိုတဲ့ Rock Band တစ္ခု ထင္ထင္႐ွား႐ွား ေအာင္ျမင္လာခဲ့တယ္။ ေလးျဖဴတို႔ အငဲတို႔ အဆိုေတာ္ေတြနဲ႔ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ စတင္ဖြဲ႔စည္းသူက ဘယ္သူဟုတ္႐ိုးလဲ။ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီး ဂီတမွဴး ေစာဘြဲ႔မွဴးပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္က အက္စ္ကဲနက္ သီခ်င္းအတြက္ ျပည္ရတနာ ေတးသံသြင္းမွာ ဘြဲ႔ႀကီးနဲ႔ပါလာတဲ့ လူငယ္ေလးက Lead Guitar တီးတယ္။ ခ်စ္စမ္းေမာင္ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ဂစ္တာသူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ သူလည္းအိမ္က စကားနားမေထာင္တဲ့ သူပုန္တစ္ေယာက္ပဲ။
ဘြဲ႔ႀကီးမွာ ဟိုတီးဝိုင္း ဝင္တီး၊ ဒီတီးဝိုင္း ဝင္တီးနဲ႔ ေနရာတစ္ေနရာ အၿငိမ္ မရခဲ့ဘူး။ အခု သူ ကြယ္လြန္သြားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဝိုင္းဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ထိပ္တန္းတီးဝိုင္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ ႐ွိေနခဲ့ၿပီး ဘြဲ႔ႀကီးဟာလည္း လူလည္း အၿငိမ္ရသြားတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ရင္ထဲမွာ က်န္ခဲ့တယ္။ တပည့္ေမြးဗ်၊ ပညာေပးဗ်၊ ကိုယ္က တစ္မတ္ပဲတန္ေပမယ့္ တပည့္က တစ္က်ပ္တန္ရင္ ကိုယ္က ငါးမတ္တန္တယ္တဲ့။
သူ႔တပည့္ေတြကလည္း ေစာဘြဲ႔မွဴး အမွတ္တရပြဲမွာ ဘြဲ႔ႀကီး႐ွိတုန္းက တီးခတ္သီဆိုခဲ့တာကို ႐ိုက္ထားတဲ့ ဗီဒီယိုကို ေနာက္ခံဖြင့္ျပထားၿပီး သူတို႔ေတြပါ ေရာေႏွာ တီးခတ္ျပသြားၾကတယ္။ ဘြဲ႔ႀကီးဟာ သူကြယ္လြန္ေပမယ့္ သူ႔ဝီညာဥ္ဟာက သူခ်စ္တဲ့ ပရိသတ္ႀကီးကို တပည့္ေတြနဲ႔ အတူတကြ ေဖ်ာ္ေျဖျပေနဆဲပဲ။
လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသတဲ့ Rock သူပုန္ႀကီး ေစာဘြဲ႔မွဴးပါ၊
ေဇာ္တင္
စံုနံ႔သာ
စာေပနွင့္ အနုပညာ မဂၢဇင္း
ဇူလိုင္ ၂၀၁၄
#KoKaLee
#ေရာ့ခ္ႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္ဂ႐ု
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။