ဂီတအေၾကာင္း ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ
ေမာေျမမွ ဂီတၾကယ္တစ္ပြင့္ (သို႔မဟုတ္) စိုင္းထီးဆိုင္ (အပိုင္း တစ္)
#ပို႔စ္ကိုအကုန္ဖတ္ပါ
၁၉၆၈ ခုႏွစ္၊ ျမန္မာ့ဂီတသစ္ အားယူေမြးဖြားလာေတာ့မည့္အခ်ိန္ (သို႔မဟုတ္) ဂီတသစ္၊ ဂီတေဟာင္း ပဋိပကၡ၊ သမ႐ိုးက် ေ႐ွး႐ိုးမယ္လိုဒီႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ကမၻာ့ဂီတ ျမန္မာျပည္သို႔ ကူးလူးစိမ့္ဝင္လာသည့္ကာလ၊ တစ္နည္း မိခင္ဂီတႏွင့္ ေမြးစားဂီတတို႔ ေပါင္းစည္းစပ္ႏြယ္လာမႈ ဂီတသမိုင္း အလွည့္အေျပာင္းေတြ ျမန္ဆန္လာသည္။ ၆၆၊ ၆၇ ခုႏွစ္တြင္ အေနာက္တိုင္းဂီတေတြ ဟိုတစ္စဒီတစ္စ စဝင္ေရာက္လာၿပီး New Music Renesance ျပန္လည္ ေမြးဖြားဆန္းသစ္လာေသာေခတ္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္သည္။
ထိုေခတ္ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕တြင္ အေတြးစေတြ ပြင့္လင္းလာသည္။
လက္လွမ္းမီွသမ်ွ ေလ့လာၾကသည္။ အေနာက္တိုင္း ကမၻာ့ဂီတေတြထဲမွာ ဘာေတြ
သီဆိုထားၾကသလဲ။ သူတို႔၏ ရင္ဖြင့္သံ၊ အခ်စ္၊ ေၾကကြဲမႈ၊ အလြမ္းအေဆြး၊
နာက်င္ထိခိုက္မႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ႏွစ္သိမ့္မႈ၊ အားရဝမ္းသာမႈ၊
အမွတ္တရ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ေန႔ရက္မ်ား၊ ေမြးေန႔၊ အသုဘေန႔ စသည့္
ခံစားမႈမ်ားမွ ခံစားေပါက္ကြဲ သံစဥ္မ်ားအထိ ဂီတအမ်ိဳးအစား ရသမ်ားစြာ
စံုစံုလင္လင္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ဆိုကေရးတီး ဆိုသည့္အတိုင္း ဆိုၾက၊ ကၾက၊
ေရးၾက၊ တီးၾကျဖင့္ ဂီတ အေတာင္အလက္ေတြ စံုလင္
အားေကာင္းလာေတာ့သည္။
ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ထိုနည္းတူပင္ ယဥ္ေက်းမႈ ဂီတေတြ ပ်ံ့လြင့္လာမႈကို ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ေႏြးေထြးၾကသည္။ သူတို႔၏ သံစဥ္ အသစ္မ်ားကို ခံစားႏွစ္ၿခိဳက္လာၾကသည္။ နစ္ေမ်ာစီးဝင္ရင္း သူတို႔လို ဂီတေတြ ဖန္တီးခ်င္လာၾကသည္။ စမ္းသပ္အားယူၾကၿပီး ပစၥည္းက မစံု၊ စက္ပစၥည္းေတြက အျပည့္အစံုမ႐ွိ၊ ဂီတတူရိယာမ်ားလည္း အင္အားနည္းေနေသးသည္။ ဝါသနာတူသူခ်င္း၊ လူငယ္တစ္စု ေတာင္ႀကီးမွာ လာဆံုၾကသည္။ ထိုစဥ္က ၁၉၆၈၊ ၆၉ ခုႏွစ္ ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ မတိုင္မီ တစ္လေက်ာ္အလို၊ အားလံုး လူငယ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူႏွင့္ ညီအစ္ကို တစ္ဝမ္းကြဲေတာ္သူ ေမာရစ္ (ယုလြင္) က အ.ထ.က (၇) မွ၊ ကြၽန္ေတာ္က အ.ထ.က (၁) မွ၊ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္၊ တေယာ ကိုညိဳ၊ ဂစ္တာထြန္းေရႊ (ကရင္ႀကီး) ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္၊ အ.ထ.က (၅) မွ ေစာသိန္းဝင္း (ေနာက္ပိုင္း The Wild Ones Band တြင္ ပင္တိုင္အဆို႐ွင္ ျဖစ္လာသူ) အ.ထ.က (၄) မွ ပြဲေတာ္အတြက္ ကိုေမာရစ္က မိတ္ဆက္ေပးေသာ လူငါးေယာက္ႏွင့္ စတင္ ဆံုဆည္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔မွာ ကိုတင္ဦး၊ ကိုၫြန္႔ေမာင္၊ ေမာင္တီး (ခ) ငတီး၊ ရဲေမာင္ႏွင့္ အိဝါ (တ႐ုတ္) တို႔ ျဖစ္သည္။ ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲအတြက္ သီခ်င္းေတြ တိုက္ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသား သီခ်င္းမ်ား၊ တ႐ုတ္၊ ကုလားသီခ်င္းမ်ား၊ အေနာက္တိုင္း သီခ်င္းမ်ား စံုလင္သည္။ ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ ႐ူးသြပ္ျခင္းေတြ ဂီတႏွင့္ ေျဖေဖ်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းစာထဲ သိပ္စိတ္မဝင္စားၾက။
အထက္က စတင္ေတြ႔ဆံု သိကြၽမ္းရသူမွာ ကိုတင္ဦး၊ ေနာင္တြင္ ငယ္ေပါင္း ေက်ာင္းေနဖက္ေတြက သူ႔ကို (သြားေခါ) ဟု ေခၚသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေရးေရးႏွင့္ သြားနည္းနည္းေခၚသည္။ သူကေတာ့ ကိုတင္ဦး (႐ွမ္းအမ်ိဳးသား) ေနာင္တြင္ စိုင္းထီးဆိုင္ အမည္ျဖင့္ ဂီတစင္ျမင့္ေပၚ ေရာက္လာသူျဖစ္သည္။ သူ႔ဇာတိက လင္းေခးၿမိဳ႕မွ။ ေနာက္တစ္ဦးက ၫြန္႔ေမာင္ (ဂစ္တာႏွင့္တေယာ) ႏွစ္မ်ိဳးတီးသူ။ သူကေနာက္ပိုင္း ႐ွမ္းသီခ်င္း၊ ခ်စ္ဇနီးေအး၊ ေတာင္ျပာတန္းနဲ႔ ေက်ာပိုးအိတ္၊ ႐ွမ္းသံဝဲဝဲ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေအာင္ျမင္လာသူ ၫြန္႔ေမာင္ (သို႔မဟုတ္) စိုင္းဆိုင္ေမာဝ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ရဲေမာင္ (အင္းသား)၊ ဒရမ္ရဲေမာင္ဟုေခၚသည္။ သူကား မ႐ွိေတာ့။ အႏွစ္သံုးဆယ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ၊ ေနာက္တစ္ဦး ငတီး (လစ္ဖ္တီး) ဟုေခၚသည္။ ယခုမ႐ွိေတာ့။ ႏွစ္ဦးလံုး ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကၿပီ။ ကရင္ ထြန္းေရႊႀကီးကေတာ့ ယေန႔တိုင္ ေတာင္ႀကီးမွာ ႐ွိေနေသးသည္။ သူက ေမး႐ိုးကားကား၊ မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ ျပံဳးျပံဳးေနတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ မယ္ဒလင္ႏွင့္ ဘာဂ်ာတီးမႈတ္လ်ွင္ ဂစ္တာႀကီးလြယ္ၿပီး အိမ္ေရာက္လာတတ္သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္အတြက္ ပညာပံ့ပိုး ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ေသာ ဆရာတစ္ပိုင္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ဦးက အ.ထ.က (၅) ဂႏၶီေက်ာင္းမွ ေစာသိန္းဝင္း။ သူက ဆက္တိုက္ထြက္လာေသာ ထိုေခတ္က ဗိုလ္ထီး စီးရီးတြင္ ဆက္တိုက္ ပါဝင္လာခဲ့သူျဖစ္သည္။ ေစာႀကီးတစ္ေစာ က်န္ေသးသည္။ သူက ေစာဂ်က္ဆင္ (ခ) ကြၽဲႀကီး။ ေဘ့စ္တီးခတ္သူ။ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္သူ၊ စကားနည္းသူ၊ တစ္ခါတရံ အားပါးတရ သီခ်င္းဆို ရယ္ေမာတတ္သူ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္တြဲျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ သူ႔အေၾကာင္း (ဗီသိုဘင္ မုန္တိုင္းပံုရိပ္မ်ားႏွင့္ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီသစ္ ေတာ္လွန္သူ ေပၚေဂၚဂင္ (အေရာင္သစ္) စတင္ခဲ့သူ၊ သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွ ဆင္တူေသာ ဘဝေၾကကြဲ ႐ုပ္ပံုမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္သြားခဲ့သူအျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးရဦးမည္။) ယခု သူမ႐ွိေတာ့။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၏ အ႐ိုးထိေအးစက္ေသာ ႏွင္းမုန္တိုင္းၾကားထဲမွာ သူအိပ္စက္နားေနရာ၊ ေရေအးကြင္း ရပ္ကြက္မွ ဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းေလးမွာ ဂစ္တာတစ္လက္၊ သူခ်စ္ေသာ စာအုပ္စာေပအခ်ိဳ႕၊ အရက္ပုလင္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေစာင္ပါးပါးေလး တစ္ထည္ျဖင့္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ ေဆာင္းညႀကီးထဲမွာ သူကြယ္လြန္သြား႐ွာၿပီ။ ေနာက္မွ သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ဂီတအႏုပညာ အစိတ္အပိုင္း ႐ုပ္ပံုတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေနာင္တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
၁၉၅၅ - ၆၀ ခုႏွစ္က ကြၽန္ေတာ္ မႏၱေလးမွာ ေနသည္။ ဖခင္မွာ အလုပ္ေျပာင္းသျဖင့္ ေတာင္ႀကီးမွာ ေခတၱ (ကေလးဘဝ) ေနခဲ့စဥ္က ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း (ၿမိဳ႕မတီးဝိုင္း) စတင္ ႐ွင္သန္အားေကာင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ပထမဆံုးေသာ ျမန္မာသံစဥ္ႏွင့္ ကမၻာ့သံစဥ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ဆန္းသစ္ တီထြင္ခဲ့ေသာ ဂီတဖခင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ The First Birth Of Symphony And Orchestra ျဖစ္ၿပီး၊ သံစံုတီးဝိုင္းကို အစပ်ိဳး ဖန္တီး တည္ေထာင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆရာႀကီး၏ ၿမိိဳ႕မသီခ်င္း၊ သၾကၤန္သီခ်င္းမ်ား၊ တိမ္ဦးေလျပည္ ေမာင့္ကိုေစ စသည့္ သီခ်င္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ယေန႔ထိ သက္ဝင္လႈပ္႐ွားလ်က္ ႐ွိေနေပသည္။
ထိုေခတ္ထိုစဥ္ အခ်ိန္ကတည္းက ၿမိဳ႕မ၏ အေငြ႔အသက္၊ မႏၱေလးေျမ၊ မႏၱေလးရနံ့၊ ပန္တ်ာနယ္ေျမမွာ ကေလးဘဝ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ ဂီတဆိုတာ ဘာမွန္းမသိေသး။ ဘာတစ္ခုမွ သင္ယူခဲ့ျခင္းလည္း မ႐ွိခဲ့။ သို႔ေပမယ့္ သီခ်င္းေတြမ်ားစြာ အလြတ္ရတာေကာ၊ မရတာေကာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ မႏၱေလး အေ႐ွ့ျပင္ ညေတြမွာ ေအာ္ဆိုခဲ့ဖူးသည္။
တူးပို႔တူးပို႔ဆိုလ်ွင္ ပိုးက ထလာသည္။ ကဗ်ာလြတ္အက၊ ယိမ္းအက၊ အၿငိမ့္ျပဇာတ္ဆိုလ်ွင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ေအာင္ ႐ူးသြပ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ျပဇာတ္ မိုးလင္းခဲ့ဖူးၿပီး၊ ပန္တ်ာေက်ာင္းဝင္းထဲက တ႐ုတ္ - ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကဇာတ္အဖြဲ႔တြင္လည္း ေန႔တိုင္း သြားၾကည့္သည္။ အၿငိမ့္မွာ လူရႊင္ေတာ္ ေသာင္းဒန္အၿငိမ့္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္မိသည္။ သူ႔အၿငိမ့္ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးမွာ ယခု ႐ုပ္႐ွင္မင္းသမီးႀကီး ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းျဖစ္သည္။ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းအျဖစ္ နာမည္ႀကီးလာသူျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ငါးတန္းစာေမးပြဲက်ၿပီး ေျခာက္တန္းေအာင္ေတာ့ ေတာင္ႀကီး ျပန္ေရာက္လာသည္။ သည္လိုႏွင့္ ဂီတအႏုပညာပိုးေလး ဝင္ေရာက္လာပံု အစကို ျပန္လည္သတိရမိၿပီး၊ ဒီေရာဂါႏွင့္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ ျပန္ေရာက္လာျခင္းဆိုက မွားအံ့မထင္။
အလယ္တန္းမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ဆရာမ႐ွိဘဲ (ဘာဂ်ာ၊ မယ္ဒလင္) နည္းနည္းပါးပါး တီးမႈတ္တတ္လာသည္။ ပတၱလား၊ တေယာ.(နားထဲက ၾကားသည့္အတိုင္း) တီးစမ္းၾကည့္သည္။ ေရဒီယို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ကိုယ္ႀကိဳက္ၿပီးဆိုလ်ွင္ မရရေအာင္ မယ္ဒလင္ႏွင့္ လိုက္တီးသည္။ ဂစ္တာလည္း ထိုနည္းတူ ျပည့္စံုျခင္းေတာ့ မဟုတ္၊ Key D,A,F ေလာက္ ေခါက္တတ္ေအာင္ သင္ဖူးသည္။ မွတ္မွတ္ရရ အန္ကယ္ ဦးေမာင္ေအးထံမွ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသားပြဲေတာ္၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ကိုတင္ဦး (စိုင္းထီးဆိုင္) တို႔ အဖြဲ႔ႏွင့္ ဆံုျဖစ္ၾကသည္။ ထိုစဥ္ကပင္ အသံေအးေအးႏွင့္ အတက္အက်၊ အတိုင္အေဖာက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ သီဆိုႏိုင္ေသာ ကိုတင္ဦးကို သတိထားမိလာသည္။
သူလည္း ငယ္စဥ္က သီခ်င္းေရြးသူမဟုတ္။ လူငယ္ ဘာသာဘာဝ အကုန္လိုက္ဆိုသည္။ သူၾကားဖူးသည့္ သီခ်င္းဆိုလ်ွင္ လာဆိုျပသည္။ ႐ွမ္းသီခ်င္း၊ တ႐ုတ္သီခ်င္း၊ အဂၤလိပ္သီခ်င္း ရသမ်ွ သီဆိုခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းမ်ားလည္း သူႏွစ္ၿခိဳက္သည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကို အလည္တစ္ေခါက္၊ အေမ သီခ်င္းမ်ားမွသည္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ဝင္ဦးျပန္ဆိုေသာ သီခ်င္းမ်ားလည္း သူအကုန္ရသည္။ တဖက္မွလည္း Cliff ၏ Ever Green Tree, Summer Holiday, Elvis Presley ၏ Girls Girls, Giblue ႏွင့္ Rock Songs မ်ား၊ ေတာင္ႀကီးပြဲေတာ္ ရက္မ်ားတြင္ သံကုန္ဟစ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ တစ္ဖက္မွ ဘီးတဲလ္စ္၊ ေဒၚရစ္ေဒးတို႔၏ သီခ်င္းမ်ား၊ ဓာတ္ျပား၊ တိတ္ရီေကာ္ဒါမွတစ္ဆင့္ နားေထာင္က်က္မွတ္ သီဆိုခဲ့သည္။ Love You More Than I Can Say ဆိုလ်ွင္ အားလံုး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသည္။
သည္လိုႏွင့္ ေတာင္ႀကီးမွာ ထင္း႐ူးၿမိဳင္ ဂီတအဖြဲ႔) ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအထဲတြင္ စိုင္းထီးဆိုင္၊ စိုင္းဆိုင္ေမာဝ့္၊ ရဲေမာင္၊ ငတီး၊ ကုလားေအးေမာင္၊ ထြန္းေရႊ၊ ေစာသိန္းဝင္း၊ ေမာရစ္ (ယုလြင္)၊ အေကာ္ဒီယံ ဦးသန္းေရႊ၊ ဆရာဆင္ေပါက္ (ကလဲနက္ႏွင့္ ဆိုက္ဆိုဖုန္းအဖြဲ႔)၊ စိုင္းမ်ိဳးျမတ္ (စႏၱရားနွင့္ပန္းခ်ီ)၊ အင္းေလး ကိုတင္ေအာင္၊ အယ္ေတာ (ဒံုမင္း) ႏွင့္ ျမန္မာ့အသံ ေရႊတံဆိပ္ဆုရ ေတာတန္းဆရာၾကန္တို႔ ပါဝင္သည္။ တက္ညီလက္ညီ႐ွိၿပီး ဝိုင္းဝန္းျဖည့္ဆည္း ကူညီၾကသည္။ ပြဲျဖစ္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ရန္ အားႀကိဳးမန္တက္ ႐ွိၾကျခင္းမွာ အားရစရာ ေကာင္းလွသည္။ ဤသည္မွာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္ စာေရးသူ၏ ဂုဏ္ရည္ဂုဏ္ေသြးကို တင္ျပခ်င္လြန္း၍ မဟုတ္။ ေတြ႔ထိျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ မိမိတို႔ လူငယ္သဘာဝ ဂီတ အေကြ႔စီးေၾကာင္းေလးကို တင္ျပလိုရင္းျဖစ္ၿပီး ၊ ထိုအထဲမွာမွ ကိုတင္ဦး (ခ) စိုင္းထီးဆိုင္ တစ္ေယာက္၏ လူငယ္ဘဝ၊ ဂီတဘဝ စတင္ေမြးဖြား ႐ွင္သန္လာမႈကို အစစ္အမွန္အတိုင္း ပံုေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအထဲမွ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးပြဲေတာ္တြင္ ႐ွမ္းအက၊ ပအို႔ဝ္အက၊ လန္းမံုးအက၊ ႏွစ္ပါးသြား၊ ယိုးဒယား၊ ျပဇာတ္ေတြ တင္ဆက္ခဲ့ၾကစဥ္က အမွတ္ရရ စိုင္းထီးဆိုင္၊ မိမိစာေရးသူတို႔အဖြဲ႔ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ ကျဖစ္ခဲ့ပံုျဖစ္သည္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေနာက္ခံ သူ႔ကြၽန္မခံ လြတ္လပ္ေရး ရယူခဲ့ပံုကို သ႐ုပ္ေဖာ္ တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီေနရာတြင္လည္း စိုင္းထီးဆိုင္သည္ ဂစ္တာႏွင့္ အဆိုအတီးသမားသာမက ျပဇာတ္ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ သူတတ္ႏိုင္သည့္ အပိုင္းက ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ဇာတ္လမ္းအရ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ယုလြင္တို႔က ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔မွ၊ စိုင္းထီးဆိုင္က ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္အျဖစ္ ထိထိမိမိ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ``ဒီမွာ ဘီမာစစ္သား ႐ွိဒကား။ ခူးရကား'' ဆိုၿပီး ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ဝတ္စံု၊ ဂ်ပန္ဆာမူ႐ိုင္း ဓားႀကီးႏွင့္ က်ရာေနရာမွ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ပံု၊ သူ႔စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားမိသည္။ ထိုစဥ္က လူဆိုးအခန္း၊ ဗီလိန္အခန္း၊ လူမိုက္ေနရာတို႔တြင္ မည္သူမ်ွ သိပ္သ႐ုပ္ေဆာင္ လိုၾကသည္မဟုတ္။ အႏုပညာ စြယ္စံုရ တစ္ဦးဟုဆိုလ်ွင္ မွားမည္မထင္ပါ။ Show ပြဲၿပီးတြင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ႀကီး ထင္း႐ူးၿမိဳင္ ဝိုင္းေတာ္သားမ်ား မီးပံုပြဲ တေပ်ာ္တပါး က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေပၚေခါင္ရည္၊ ႐ွမ္းမီးျဖတ္အရက္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ အေၾကာ္၊ အမဲေျခာက္ကင္တို႔ျဖင့္ ေပ်ာ္မဆံုးခဲ့ပံုမ်ား၊ ယခုေတာ့ ၃၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။
သည္လိုႏွင့္ သူ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ေရာက္သြားသည္။ စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ ဆံုစည္းၾကသည္။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ Own Tune ေတြ စေနၿပီ။ သီခ်င္း မထြက္ျဖစ္ေသး။ သူက သိႏၵီဘက္မွ မႏၱေလး ေရာက္လာသူ။ သူ႔မိဘ မ်ိဳး႐ိုးမ်ားက ႐ွမ္းစာဆိုႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ စိုင္းခမ္းလိတ္မွ ႐ွမ္းသီခ်င္းမ်ားစြာ ေရးစပ္သီကံုးခဲ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မ်ားကို စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔လာသူ ျဖစ္သည္။ Own Tune ဦးေဆာင္သူအျဖစ္ ဂီတေလာကတြင္ လူသိမ်ားလာသည္မွာ ဒီဘက္အပိုင္းအထိ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ဆံုျဖစ္ၿပီး (သဘာဝ၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ား) ေတးဂီတအဖြဲ႔ The Wild Ones ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ တကၠသိုလ္ ငါးႏွစ္ခရီးတြင္ ကြၽန္ေတာ္က စာေပေလာကထဲ ေရာက္ေနၿပီ။ ေတာင္ႀကီးမွပင္ စာတိုက္မွတစ္ဆင့္ စာမူမ်ား (ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား) ဆက္တိုက္ ေရးပို႔ေနခဲ့သည္။ ထိုေခတ္က ဆယ္ျပားတန္ဖလင္စတား၊ ဘားမားစတားဂ်ာနယ္၊ ႐ႈ့ေဒါင့္၊ မိုးေဝ မဂၢဇင္း၊ လ်ွိဳ႕ဝွက္သည္းဖို၊ စံုေထာက္ မဂၢဇင္း၊ ႐ုပ္႐ွင္ေအာင္လံ၊ တိုင္းရင္းေမ၊ သင့္ဘဝတို႔တြင္ ကေလာင္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ သမိန္မိုးေဆြ ကေလာင္ျဖင့္ လ်ွိဳ႕ဝွက္သည္းဖို မဂၢဇင္းတြင္ စတင္ပံုႏိွပ္ ေဖာ္ျပျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ ႐ုပ္ျပဇာတ္လမ္းမ်ားေရးၿပီး ဝမ္းေရး ေျဖ႐ွင္းခဲ့ဖူးသည္။ တဆက္တည္း ေတာင္ႀကီးမွာ သီခ်င္းေတြ စမ္းေရးေနၿပီး ေကာ္ပီလည္းပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္လည္းပါသည္။ ေတာင္ႀကီး အဆိုေတာ္ ဂ်ီပီ၊ ဘိုဘို၊ ေမာင္ေမာင္သန္းေအာင္ (ရပ္ေစာက္) တို႔အတြက္ သီခ်င္းမ်ား ေရးခဲ့သည္။ စီးရီးႏွစ္ေခြ ထြက္ဖူးသည္။
စိုင္းထီးဆိုင္က ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ျပန္လာတိုင္း ယုလြင္အိမ္မွာ ဆံုျဖစ္ၾကသည္။ အခ်စ္ႏွင့္ဘဝ ခံစားမႈ သီခ်င္းစာသားမ်ား ညိွဳႏိႈင္းဖူးသည္။ တဖက္က ဂ်င္မီဟင္းဒရစ္၊ ဆာတားနား၊ လိုပိုေဆာင္း၊ ဘီးတဲလ္စ္ သီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္နားေထာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူတို႔ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့စာသား၊ တီးကြက္၊ သံစဥ္ အတက္အက်မ်ားကို ေလ့လာဖလွယ္မိသည္။
မၾကာခင္မွာပင္ သူ႔ထံမွ သတင္းေကာင္းဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ၾကားသိရသည္။ ပထမစီးရီး ``ေႏြရာသီ'' ထုတ္ဖို႔ ေသခ်ာသြားၿပီဆိုသည့္ သတင္း။ ဒီကိစၥကလည္း လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ခဲ့သည္မဟုတ္။ အၾကမ္းသြင္းေခြကို တစ္ဆိုင္ၿပီးတစ္ဆိုင္ ဝင္ျပခဲ့ရသည္။ မႀကိဳက္သည္ကမ်ားသည္။ တခ်ိဳ႕က ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္အသစ္၊ အဆိုေတာ္ အသစ္ဆိုၿပီး လက္တြန္႔ေနၾကသည္။ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ထမင္းနပ္မမွန္ခဲ့သည္က အႀကိမ္ႀကိမ္၊ မုန္႔ဟင္းခါးႏွင့္ တစ္ေနကုန္ၿပီးရသည့္ ေန႔မ်ားကလည္း မနည္းေတာ့။ ထုတ္ေဝသူေတြက အႏုပညာစိတ္ဓာတ္ အင္အားခ်ိနဲ႔သျဖင့္ ေ႐ွာင္ေနၾကသည္။ ဗိုလ္ထီးတို႔က သည္ဒုကၡေတြကို မမႈ၊ စြန္႔လႊတ္သူတိုင္း ထိုက္တန္သည့္ ရင္းႏီွးမႈေတာ့ ေပးရမည္။ ဇြဲမေလ်ွာ့ခဲ့၊ ေနာက္မဆုတ္ခဲ့၊ လာရာလမ္းကို ျပန္မလွည့္ခဲ့။
ဤသို႔ျဖင့္ ``ေႏြရာသီ'' အေခြ ေအာင္ျမင္စြာ ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ တကၠသိုလ္ အဝန္းအဝိုင္း လူငယ္ေလာကထဲ စကားေတြ ေျပာလာၾကသည္။ ရပ္ကြက္တိုင္း၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တုိင္း၊ အေအးဆိုင္တိုင္း၊ သူတို႔အေခြ ပ်ံ့သြားသည္။ တမဟုတ္ခ်င္း ဂီတသတင္းေတြ ဟိုမွသည္မွ ပ်ံ့လြင့္လို႔လာသည္။ အံ့ၾသမႈမ်ား၊ ခ်ီးက်ဴးမႈမ်ား၊ ဘဝႏွင့္တထပ္တည္းက်ေသာ ခံစားမႈမ်ား၊ ေဝဖန္သံမ်ား၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ အားေပးၾကသည့္ လက္ခုပ္ၾသဘာသံမ်ား။ ဂီတ အေဟာင္းအသစ္ ပဋိပကၡ။ ဂီတသစ္ကို အားလံုးက ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဒါသည္ပင္ ထိုေခတ္က ျမန္မာျပည္ဂီတသစ္ ပရိသတ္ အလံုးအရင္းႏွင့္ ႐ွိေနေၾကာင္း သက္ေသျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခ်က္ခ်င္း ျမန္မာျပည္ တနံတလ်ား သူတို႔သီခ်င္းသံမ်ား ပ်ံ့ႏွံ့သြားသည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ စိုင္းခမ္းလိတ္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ ထုတ္ေဝသူတိုင္း ဝိုင္းအံုလာၾကၿပီ။ ဂီတခ်စ္သူ မိတ္ေဆြမ်ားစြာ (ပရိသတ္ သံုးမ်ိဳးစလံုး) သူတို႔အေၾကာင္း ေမးလာၾကသည္။
ထိုစဥ္က ရန္ကုန္တြင္ ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္၊ ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္းတို႔ သီခ်င္းေတြ ထြက္ေနသည္။ ေတးေရး ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ၊ ကိုေလးလြင္၊ ေမာင္ေဆြႏြယ္တို႔ ေရးေနၿပီး။ သူတို႔ေတြ အေတာ္အတန္ နာမည္ ရေနၾကၿပီ။ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးသီခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အခ်စ္၊ အမုန္း၊ အလြမ္း၊ အေဆြး၊ လူေနမႈဘဝ ႐ုန္းကန္ရင္ဆိုင္ရမႈမွသည္ ဘဝဒသနေတြ စီးဝင္ေနသည္။ ေတာင္ေပၚေျမခ်စ္စရာ ႐ိုးရာဓေလ့ ဘဝမ်ားလည္း မႊန္းထံုေနသည္။ ဂီတျဖင့္ စာသားေျပေျပ ႏုႏုေလးတြင္ ႐ိုးသားမႈ ဂုဏ္အျပည့္ ပါ႐ွိသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ေႏြရာသီ၊ မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္၊ ရန္ကုန္မွာ သာတဲ့လ၊ ေရဒီယို ကမာရြတ္ေတြ ထပ္ထြက္လာသည္။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ သူ ေတာင္ႀကီး ေရာက္လာသည္။ ယုလြင္ႏွင့္ စာေရးသူတို႔ ဆံုျဖစ္ၾကၿပီး၊ စိုင္းခမ္းသီ (စိုင္းခမ္းလိတ္၏ညီ) ေစာဂ်က္ဆင္တို႔ႏွင့္ ရန္ကုန္ဆင္းၿပီး အသစ္တစ္ေခြထုတ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ အမွန္က စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ စီစဥ္ၿပီးျဖစ္သည္။ ယုလြင္အိမ္မွာ အၾကမ္းထည္ေတြ ျပန္ေခ်ာၿပီး သီခ်င္းတိုက္ၾကသည္။ စိုင္းခမ္းသီက မိမိႏွင့္ တစ္ေခြထုတ္ခ်င္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ဗိုလ္ထီးကလည္း ယခုစီးရီးအတြက္ သီခ်င္းသစ္ေတာင္းသည္။ ကြၽန္ေတာ္ မေပးျဖစ္။ အေၾကာင္းမွာ ေရးၿပီးစ သီခ်င္းမ်ား ဂ်ီပီ၊ ဘိုဘို (ေတာင္ႀကီး) တို႔ကို ေပးၿပီးၿပီ။ စိုင္းထီးဆိုင္က သူတို႔ႏွင့္လက္တြဲၿပီး အေၾကာင္းအရာ ခံစားခ်က္ စံုစံုလင္လင္ ျဖစ္ေစခ်င္၍ ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ မေပးျဖစ္။ သို႔ေသာ္...။
အပိုင္းႏွစ္ ဆက္လက္ဖတ္႐ႈေပးပါ။
အပိုင္းႏွစ္ လင့္ခ္
https://m.facebook.com/story.php…
ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ထိုနည္းတူပင္ ယဥ္ေက်းမႈ ဂီတေတြ ပ်ံ့လြင့္လာမႈကို ႀကိဳဆိုၾကသည္။ ေႏြးေထြးၾကသည္။ သူတို႔၏ သံစဥ္ အသစ္မ်ားကို ခံစားႏွစ္ၿခိဳက္လာၾကသည္။ နစ္ေမ်ာစီးဝင္ရင္း သူတို႔လို ဂီတေတြ ဖန္တီးခ်င္လာၾကသည္။ စမ္းသပ္အားယူၾကၿပီး ပစၥည္းက မစံု၊ စက္ပစၥည္းေတြက အျပည့္အစံုမ႐ွိ၊ ဂီတတူရိယာမ်ားလည္း အင္အားနည္းေနေသးသည္။ ဝါသနာတူသူခ်င္း၊ လူငယ္တစ္စု ေတာင္ႀကီးမွာ လာဆံုၾကသည္။ ထိုစဥ္က ၁၉၆၈၊ ၆၉ ခုႏွစ္ ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ မတိုင္မီ တစ္လေက်ာ္အလို၊ အားလံုး လူငယ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူႏွင့္ ညီအစ္ကို တစ္ဝမ္းကြဲေတာ္သူ ေမာရစ္ (ယုလြင္) က အ.ထ.က (၇) မွ၊ ကြၽန္ေတာ္က အ.ထ.က (၁) မွ၊ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္၊ တေယာ ကိုညိဳ၊ ဂစ္တာထြန္းေရႊ (ကရင္ႀကီး) ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္၊ အ.ထ.က (၅) မွ ေစာသိန္းဝင္း (ေနာက္ပိုင္း The Wild Ones Band တြင္ ပင္တိုင္အဆို႐ွင္ ျဖစ္လာသူ) အ.ထ.က (၄) မွ ပြဲေတာ္အတြက္ ကိုေမာရစ္က မိတ္ဆက္ေပးေသာ လူငါးေယာက္ႏွင့္ စတင္ ဆံုဆည္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔မွာ ကိုတင္ဦး၊ ကိုၫြန္႔ေမာင္၊ ေမာင္တီး (ခ) ငတီး၊ ရဲေမာင္ႏွင့္ အိဝါ (တ႐ုတ္) တို႔ ျဖစ္သည္။ ေတာင္ႀကီး တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲအတြက္ သီခ်င္းေတြ တိုက္ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသား သီခ်င္းမ်ား၊ တ႐ုတ္၊ ကုလားသီခ်င္းမ်ား၊ အေနာက္တိုင္း သီခ်င္းမ်ား စံုလင္သည္။ ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ ႐ူးသြပ္ျခင္းေတြ ဂီတႏွင့္ ေျဖေဖ်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းစာထဲ သိပ္စိတ္မဝင္စားၾက။
အထက္က စတင္ေတြ႔ဆံု သိကြၽမ္းရသူမွာ ကိုတင္ဦး၊ ေနာင္တြင္ ငယ္ေပါင္း ေက်ာင္းေနဖက္ေတြက သူ႔ကို (သြားေခါ) ဟု ေခၚသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေရးေရးႏွင့္ သြားနည္းနည္းေခၚသည္။ သူကေတာ့ ကိုတင္ဦး (႐ွမ္းအမ်ိဳးသား) ေနာင္တြင္ စိုင္းထီးဆိုင္ အမည္ျဖင့္ ဂီတစင္ျမင့္ေပၚ ေရာက္လာသူျဖစ္သည္။ သူ႔ဇာတိက လင္းေခးၿမိဳ႕မွ။ ေနာက္တစ္ဦးက ၫြန္႔ေမာင္ (ဂစ္တာႏွင့္တေယာ) ႏွစ္မ်ိဳးတီးသူ။ သူကေနာက္ပိုင္း ႐ွမ္းသီခ်င္း၊ ခ်စ္ဇနီးေအး၊ ေတာင္ျပာတန္းနဲ႔ ေက်ာပိုးအိတ္၊ ႐ွမ္းသံဝဲဝဲ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေအာင္ျမင္လာသူ ၫြန္႔ေမာင္ (သို႔မဟုတ္) စိုင္းဆိုင္ေမာဝ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ရဲေမာင္ (အင္းသား)၊ ဒရမ္ရဲေမာင္ဟုေခၚသည္။ သူကား မ႐ွိေတာ့။ အႏွစ္သံုးဆယ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ၊ ေနာက္တစ္ဦး ငတီး (လစ္ဖ္တီး) ဟုေခၚသည္။ ယခုမ႐ွိေတာ့။ ႏွစ္ဦးလံုး ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကၿပီ။ ကရင္ ထြန္းေရႊႀကီးကေတာ့ ယေန႔တိုင္ ေတာင္ႀကီးမွာ ႐ွိေနေသးသည္။ သူက ေမး႐ိုးကားကား၊ မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ ျပံဳးျပံဳးေနတတ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ မယ္ဒလင္ႏွင့္ ဘာဂ်ာတီးမႈတ္လ်ွင္ ဂစ္တာႀကီးလြယ္ၿပီး အိမ္ေရာက္လာတတ္သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္အတြက္ ပညာပံ့ပိုး ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ေသာ ဆရာတစ္ပိုင္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ဦးက အ.ထ.က (၅) ဂႏၶီေက်ာင္းမွ ေစာသိန္းဝင္း။ သူက ဆက္တိုက္ထြက္လာေသာ ထိုေခတ္က ဗိုလ္ထီး စီးရီးတြင္ ဆက္တိုက္ ပါဝင္လာခဲ့သူျဖစ္သည္။ ေစာႀကီးတစ္ေစာ က်န္ေသးသည္။ သူက ေစာဂ်က္ဆင္ (ခ) ကြၽဲႀကီး။ ေဘ့စ္တီးခတ္သူ။ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္သူ၊ စကားနည္းသူ၊ တစ္ခါတရံ အားပါးတရ သီခ်င္းဆို ရယ္ေမာတတ္သူ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္တြဲျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ သူ႔အေၾကာင္း (ဗီသိုဘင္ မုန္တိုင္းပံုရိပ္မ်ားႏွင့္ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီသစ္ ေတာ္လွန္သူ ေပၚေဂၚဂင္ (အေရာင္သစ္) စတင္ခဲ့သူ၊ သူတို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွ ဆင္တူေသာ ဘဝေၾကကြဲ ႐ုပ္ပံုမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္သြားခဲ့သူအျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးရဦးမည္။) ယခု သူမ႐ွိေတာ့။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၏ အ႐ိုးထိေအးစက္ေသာ ႏွင္းမုန္တိုင္းၾကားထဲမွာ သူအိပ္စက္နားေနရာ၊ ေရေအးကြင္း ရပ္ကြက္မွ ဘုရား႐ွိခိုးေက်ာင္းေလးမွာ ဂစ္တာတစ္လက္၊ သူခ်စ္ေသာ စာအုပ္စာေပအခ်ိဳ႕၊ အရက္ပုလင္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေစာင္ပါးပါးေလး တစ္ထည္ျဖင့္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ ေဆာင္းညႀကီးထဲမွာ သူကြယ္လြန္သြား႐ွာၿပီ။ ေနာက္မွ သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ဂီတအႏုပညာ အစိတ္အပိုင္း ႐ုပ္ပံုတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေနာင္တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
၁၉၅၅ - ၆၀ ခုႏွစ္က ကြၽန္ေတာ္ မႏၱေလးမွာ ေနသည္။ ဖခင္မွာ အလုပ္ေျပာင္းသျဖင့္ ေတာင္ႀကီးမွာ ေခတၱ (ကေလးဘဝ) ေနခဲ့စဥ္က ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း (ၿမိဳ႕မတီးဝိုင္း) စတင္ ႐ွင္သန္အားေကာင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ပထမဆံုးေသာ ျမန္မာသံစဥ္ႏွင့္ ကမၻာ့သံစဥ္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ဆန္းသစ္ တီထြင္ခဲ့ေသာ ဂီတဖခင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ The First Birth Of Symphony And Orchestra ျဖစ္ၿပီး၊ သံစံုတီးဝိုင္းကို အစပ်ိဳး ဖန္တီး တည္ေထာင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆရာႀကီး၏ ၿမိိဳ႕မသီခ်င္း၊ သၾကၤန္သီခ်င္းမ်ား၊ တိမ္ဦးေလျပည္ ေမာင့္ကိုေစ စသည့္ သီခ်င္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ယေန႔ထိ သက္ဝင္လႈပ္႐ွားလ်က္ ႐ွိေနေပသည္။
ထိုေခတ္ထိုစဥ္ အခ်ိန္ကတည္းက ၿမိဳ႕မ၏ အေငြ႔အသက္၊ မႏၱေလးေျမ၊ မႏၱေလးရနံ့၊ ပန္တ်ာနယ္ေျမမွာ ကေလးဘဝ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ ဂီတဆိုတာ ဘာမွန္းမသိေသး။ ဘာတစ္ခုမွ သင္ယူခဲ့ျခင္းလည္း မ႐ွိခဲ့။ သို႔ေပမယ့္ သီခ်င္းေတြမ်ားစြာ အလြတ္ရတာေကာ၊ မရတာေကာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ မႏၱေလး အေ႐ွ့ျပင္ ညေတြမွာ ေအာ္ဆိုခဲ့ဖူးသည္။
တူးပို႔တူးပို႔ဆိုလ်ွင္ ပိုးက ထလာသည္။ ကဗ်ာလြတ္အက၊ ယိမ္းအက၊ အၿငိမ့္ျပဇာတ္ဆိုလ်ွင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ေအာင္ ႐ူးသြပ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ျပဇာတ္ မိုးလင္းခဲ့ဖူးၿပီး၊ ပန္တ်ာေက်ာင္းဝင္းထဲက တ႐ုတ္ - ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကဇာတ္အဖြဲ႔တြင္လည္း ေန႔တိုင္း သြားၾကည့္သည္။ အၿငိမ့္မွာ လူရႊင္ေတာ္ ေသာင္းဒန္အၿငိမ့္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္မိသည္။ သူ႔အၿငိမ့္ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးမွာ ယခု ႐ုပ္႐ွင္မင္းသမီးႀကီး ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းျဖစ္သည္။ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စန္းအျဖစ္ နာမည္ႀကီးလာသူျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ငါးတန္းစာေမးပြဲက်ၿပီး ေျခာက္တန္းေအာင္ေတာ့ ေတာင္ႀကီး ျပန္ေရာက္လာသည္။ သည္လိုႏွင့္ ဂီတအႏုပညာပိုးေလး ဝင္ေရာက္လာပံု အစကို ျပန္လည္သတိရမိၿပီး၊ ဒီေရာဂါႏွင့္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ ျပန္ေရာက္လာျခင္းဆိုက မွားအံ့မထင္။
အလယ္တန္းမွ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ဆရာမ႐ွိဘဲ (ဘာဂ်ာ၊ မယ္ဒလင္) နည္းနည္းပါးပါး တီးမႈတ္တတ္လာသည္။ ပတၱလား၊ တေယာ.(နားထဲက ၾကားသည့္အတိုင္း) တီးစမ္းၾကည့္သည္။ ေရဒီယို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ကိုယ္ႀကိဳက္ၿပီးဆိုလ်ွင္ မရရေအာင္ မယ္ဒလင္ႏွင့္ လိုက္တီးသည္။ ဂစ္တာလည္း ထိုနည္းတူ ျပည့္စံုျခင္းေတာ့ မဟုတ္၊ Key D,A,F ေလာက္ ေခါက္တတ္ေအာင္ သင္ဖူးသည္။ မွတ္မွတ္ရရ အန္ကယ္ ဦးေမာင္ေအးထံမွ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသားပြဲေတာ္၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ကိုတင္ဦး (စိုင္းထီးဆိုင္) တို႔ အဖြဲ႔ႏွင့္ ဆံုျဖစ္ၾကသည္။ ထိုစဥ္ကပင္ အသံေအးေအးႏွင့္ အတက္အက်၊ အတိုင္အေဖာက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ သီဆိုႏိုင္ေသာ ကိုတင္ဦးကို သတိထားမိလာသည္။
သူလည္း ငယ္စဥ္က သီခ်င္းေရြးသူမဟုတ္။ လူငယ္ ဘာသာဘာဝ အကုန္လိုက္ဆိုသည္။ သူၾကားဖူးသည့္ သီခ်င္းဆိုလ်ွင္ လာဆိုျပသည္။ ႐ွမ္းသီခ်င္း၊ တ႐ုတ္သီခ်င္း၊ အဂၤလိပ္သီခ်င္း ရသမ်ွ သီဆိုခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းမ်ားလည္း သူႏွစ္ၿခိဳက္သည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကို အလည္တစ္ေခါက္၊ အေမ သီခ်င္းမ်ားမွသည္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ဝင္ဦးျပန္ဆိုေသာ သီခ်င္းမ်ားလည္း သူအကုန္ရသည္။ တဖက္မွလည္း Cliff ၏ Ever Green Tree, Summer Holiday, Elvis Presley ၏ Girls Girls, Giblue ႏွင့္ Rock Songs မ်ား၊ ေတာင္ႀကီးပြဲေတာ္ ရက္မ်ားတြင္ သံကုန္ဟစ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ တစ္ဖက္မွ ဘီးတဲလ္စ္၊ ေဒၚရစ္ေဒးတို႔၏ သီခ်င္းမ်ား၊ ဓာတ္ျပား၊ တိတ္ရီေကာ္ဒါမွတစ္ဆင့္ နားေထာင္က်က္မွတ္ သီဆိုခဲ့သည္။ Love You More Than I Can Say ဆိုလ်ွင္ အားလံုး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသည္။
သည္လိုႏွင့္ ေတာင္ႀကီးမွာ ထင္း႐ူးၿမိဳင္ ဂီတအဖြဲ႔) ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအထဲတြင္ စိုင္းထီးဆိုင္၊ စိုင္းဆိုင္ေမာဝ့္၊ ရဲေမာင္၊ ငတီး၊ ကုလားေအးေမာင္၊ ထြန္းေရႊ၊ ေစာသိန္းဝင္း၊ ေမာရစ္ (ယုလြင္)၊ အေကာ္ဒီယံ ဦးသန္းေရႊ၊ ဆရာဆင္ေပါက္ (ကလဲနက္ႏွင့္ ဆိုက္ဆိုဖုန္းအဖြဲ႔)၊ စိုင္းမ်ိဳးျမတ္ (စႏၱရားနွင့္ပန္းခ်ီ)၊ အင္းေလး ကိုတင္ေအာင္၊ အယ္ေတာ (ဒံုမင္း) ႏွင့္ ျမန္မာ့အသံ ေရႊတံဆိပ္ဆုရ ေတာတန္းဆရာၾကန္တို႔ ပါဝင္သည္။ တက္ညီလက္ညီ႐ွိၿပီး ဝိုင္းဝန္းျဖည့္ဆည္း ကူညီၾကသည္။ ပြဲျဖစ္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ရန္ အားႀကိဳးမန္တက္ ႐ွိၾကျခင္းမွာ အားရစရာ ေကာင္းလွသည္။ ဤသည္မွာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္ စာေရးသူ၏ ဂုဏ္ရည္ဂုဏ္ေသြးကို တင္ျပခ်င္လြန္း၍ မဟုတ္။ ေတြ႔ထိျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ မိမိတို႔ လူငယ္သဘာဝ ဂီတ အေကြ႔စီးေၾကာင္းေလးကို တင္ျပလိုရင္းျဖစ္ၿပီး ၊ ထိုအထဲမွာမွ ကိုတင္ဦး (ခ) စိုင္းထီးဆိုင္ တစ္ေယာက္၏ လူငယ္ဘဝ၊ ဂီတဘဝ စတင္ေမြးဖြား ႐ွင္သန္လာမႈကို အစစ္အမွန္အတိုင္း ပံုေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအထဲမွ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးပြဲေတာ္တြင္ ႐ွမ္းအက၊ ပအို႔ဝ္အက၊ လန္းမံုးအက၊ ႏွစ္ပါးသြား၊ ယိုးဒယား၊ ျပဇာတ္ေတြ တင္ဆက္ခဲ့ၾကစဥ္က အမွတ္ရရ စိုင္းထီးဆိုင္၊ မိမိစာေရးသူတို႔အဖြဲ႔ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ ကျဖစ္ခဲ့ပံုျဖစ္သည္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေနာက္ခံ သူ႔ကြၽန္မခံ လြတ္လပ္ေရး ရယူခဲ့ပံုကို သ႐ုပ္ေဖာ္ တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီေနရာတြင္လည္း စိုင္းထီးဆိုင္သည္ ဂစ္တာႏွင့္ အဆိုအတီးသမားသာမက ျပဇာတ္ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ သူတတ္ႏိုင္သည့္ အပိုင္းက ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ဇာတ္လမ္းအရ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ယုလြင္တို႔က ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔မွ၊ စိုင္းထီးဆိုင္က ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္အျဖစ္ ထိထိမိမိ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ``ဒီမွာ ဘီမာစစ္သား ႐ွိဒကား။ ခူးရကား'' ဆိုၿပီး ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ဝတ္စံု၊ ဂ်ပန္ဆာမူ႐ိုင္း ဓားႀကီးႏွင့္ က်ရာေနရာမွ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ပံု၊ သူ႔စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားမိသည္။ ထိုစဥ္က လူဆိုးအခန္း၊ ဗီလိန္အခန္း၊ လူမိုက္ေနရာတို႔တြင္ မည္သူမ်ွ သိပ္သ႐ုပ္ေဆာင္ လိုၾကသည္မဟုတ္။ အႏုပညာ စြယ္စံုရ တစ္ဦးဟုဆိုလ်ွင္ မွားမည္မထင္ပါ။ Show ပြဲၿပီးတြင္ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ႀကီး ထင္း႐ူးၿမိဳင္ ဝိုင္းေတာ္သားမ်ား မီးပံုပြဲ တေပ်ာ္တပါး က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေပၚေခါင္ရည္၊ ႐ွမ္းမီးျဖတ္အရက္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ အေၾကာ္၊ အမဲေျခာက္ကင္တို႔ျဖင့္ ေပ်ာ္မဆံုးခဲ့ပံုမ်ား၊ ယခုေတာ့ ၃၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။
သည္လိုႏွင့္ သူ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ေရာက္သြားသည္။ စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ ဆံုစည္းၾကသည္။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ Own Tune ေတြ စေနၿပီ။ သီခ်င္း မထြက္ျဖစ္ေသး။ သူက သိႏၵီဘက္မွ မႏၱေလး ေရာက္လာသူ။ သူ႔မိဘ မ်ိဳး႐ိုးမ်ားက ႐ွမ္းစာဆိုႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ စိုင္းခမ္းလိတ္မွ ႐ွမ္းသီခ်င္းမ်ားစြာ ေရးစပ္သီကံုးခဲ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မ်ားကို စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔လာသူ ျဖစ္သည္။ Own Tune ဦးေဆာင္သူအျဖစ္ ဂီတေလာကတြင္ လူသိမ်ားလာသည္မွာ ဒီဘက္အပိုင္းအထိ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ဆံုျဖစ္ၿပီး (သဘာဝ၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ား) ေတးဂီတအဖြဲ႔ The Wild Ones ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔ တကၠသိုလ္ ငါးႏွစ္ခရီးတြင္ ကြၽန္ေတာ္က စာေပေလာကထဲ ေရာက္ေနၿပီ။ ေတာင္ႀကီးမွပင္ စာတိုက္မွတစ္ဆင့္ စာမူမ်ား (ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား) ဆက္တိုက္ ေရးပို႔ေနခဲ့သည္။ ထိုေခတ္က ဆယ္ျပားတန္ဖလင္စတား၊ ဘားမားစတားဂ်ာနယ္၊ ႐ႈ့ေဒါင့္၊ မိုးေဝ မဂၢဇင္း၊ လ်ွိဳ႕ဝွက္သည္းဖို၊ စံုေထာက္ မဂၢဇင္း၊ ႐ုပ္႐ွင္ေအာင္လံ၊ တိုင္းရင္းေမ၊ သင့္ဘဝတို႔တြင္ ကေလာင္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ သမိန္မိုးေဆြ ကေလာင္ျဖင့္ လ်ွိဳ႕ဝွက္သည္းဖို မဂၢဇင္းတြင္ စတင္ပံုႏိွပ္ ေဖာ္ျပျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ ႐ုပ္ျပဇာတ္လမ္းမ်ားေရးၿပီး ဝမ္းေရး ေျဖ႐ွင္းခဲ့ဖူးသည္။ တဆက္တည္း ေတာင္ႀကီးမွာ သီခ်င္းေတြ စမ္းေရးေနၿပီး ေကာ္ပီလည္းပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္လည္းပါသည္။ ေတာင္ႀကီး အဆိုေတာ္ ဂ်ီပီ၊ ဘိုဘို၊ ေမာင္ေမာင္သန္းေအာင္ (ရပ္ေစာက္) တို႔အတြက္ သီခ်င္းမ်ား ေရးခဲ့သည္။ စီးရီးႏွစ္ေခြ ထြက္ဖူးသည္။
စိုင္းထီးဆိုင္က ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ျပန္လာတိုင္း ယုလြင္အိမ္မွာ ဆံုျဖစ္ၾကသည္။ အခ်စ္ႏွင့္ဘဝ ခံစားမႈ သီခ်င္းစာသားမ်ား ညိွဳႏိႈင္းဖူးသည္။ တဖက္က ဂ်င္မီဟင္းဒရစ္၊ ဆာတားနား၊ လိုပိုေဆာင္း၊ ဘီးတဲလ္စ္ သီခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္နားေထာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူတို႔ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့စာသား၊ တီးကြက္၊ သံစဥ္ အတက္အက်မ်ားကို ေလ့လာဖလွယ္မိသည္။
မၾကာခင္မွာပင္ သူ႔ထံမွ သတင္းေကာင္းဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ၾကားသိရသည္။ ပထမစီးရီး ``ေႏြရာသီ'' ထုတ္ဖို႔ ေသခ်ာသြားၿပီဆိုသည့္ သတင္း။ ဒီကိစၥကလည္း လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ခဲ့သည္မဟုတ္။ အၾကမ္းသြင္းေခြကို တစ္ဆိုင္ၿပီးတစ္ဆိုင္ ဝင္ျပခဲ့ရသည္။ မႀကိဳက္သည္ကမ်ားသည္။ တခ်ိဳ႕က ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္အသစ္၊ အဆိုေတာ္ အသစ္ဆိုၿပီး လက္တြန္႔ေနၾကသည္။ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ထမင္းနပ္မမွန္ခဲ့သည္က အႀကိမ္ႀကိမ္၊ မုန္႔ဟင္းခါးႏွင့္ တစ္ေနကုန္ၿပီးရသည့္ ေန႔မ်ားကလည္း မနည္းေတာ့။ ထုတ္ေဝသူေတြက အႏုပညာစိတ္ဓာတ္ အင္အားခ်ိနဲ႔သျဖင့္ ေ႐ွာင္ေနၾကသည္။ ဗိုလ္ထီးတို႔က သည္ဒုကၡေတြကို မမႈ၊ စြန္႔လႊတ္သူတိုင္း ထိုက္တန္သည့္ ရင္းႏီွးမႈေတာ့ ေပးရမည္။ ဇြဲမေလ်ွာ့ခဲ့၊ ေနာက္မဆုတ္ခဲ့၊ လာရာလမ္းကို ျပန္မလွည့္ခဲ့။
ဤသို႔ျဖင့္ ``ေႏြရာသီ'' အေခြ ေအာင္ျမင္စြာ ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ တကၠသိုလ္ အဝန္းအဝိုင္း လူငယ္ေလာကထဲ စကားေတြ ေျပာလာၾကသည္။ ရပ္ကြက္တိုင္း၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တုိင္း၊ အေအးဆိုင္တိုင္း၊ သူတို႔အေခြ ပ်ံ့သြားသည္။ တမဟုတ္ခ်င္း ဂီတသတင္းေတြ ဟိုမွသည္မွ ပ်ံ့လြင့္လို႔လာသည္။ အံ့ၾသမႈမ်ား၊ ခ်ီးက်ဴးမႈမ်ား၊ ဘဝႏွင့္တထပ္တည္းက်ေသာ ခံစားမႈမ်ား၊ ေဝဖန္သံမ်ား၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ အားေပးၾကသည့္ လက္ခုပ္ၾသဘာသံမ်ား။ ဂီတ အေဟာင္းအသစ္ ပဋိပကၡ။ ဂီတသစ္ကို အားလံုးက ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဒါသည္ပင္ ထိုေခတ္က ျမန္မာျပည္ဂီတသစ္ ပရိသတ္ အလံုးအရင္းႏွင့္ ႐ွိေနေၾကာင္း သက္ေသျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခ်က္ခ်င္း ျမန္မာျပည္ တနံတလ်ား သူတို႔သီခ်င္းသံမ်ား ပ်ံ့ႏွံ့သြားသည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ စိုင္းခမ္းလိတ္ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ၊ ထုတ္ေဝသူတိုင္း ဝိုင္းအံုလာၾကၿပီ။ ဂီတခ်စ္သူ မိတ္ေဆြမ်ားစြာ (ပရိသတ္ သံုးမ်ိဳးစလံုး) သူတို႔အေၾကာင္း ေမးလာၾကသည္။
ထိုစဥ္က ရန္ကုန္တြင္ ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္၊ ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္းတို႔ သီခ်င္းေတြ ထြက္ေနသည္။ ေတးေရး ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ၊ ကိုေလးလြင္၊ ေမာင္ေဆြႏြယ္တို႔ ေရးေနၿပီး။ သူတို႔ေတြ အေတာ္အတန္ နာမည္ ရေနၾကၿပီ။ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးသီခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အခ်စ္၊ အမုန္း၊ အလြမ္း၊ အေဆြး၊ လူေနမႈဘဝ ႐ုန္းကန္ရင္ဆိုင္ရမႈမွသည္ ဘဝဒသနေတြ စီးဝင္ေနသည္။ ေတာင္ေပၚေျမခ်စ္စရာ ႐ိုးရာဓေလ့ ဘဝမ်ားလည္း မႊန္းထံုေနသည္။ ဂီတျဖင့္ စာသားေျပေျပ ႏုႏုေလးတြင္ ႐ိုးသားမႈ ဂုဏ္အျပည့္ ပါ႐ွိသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ေႏြရာသီ၊ မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္၊ ရန္ကုန္မွာ သာတဲ့လ၊ ေရဒီယို ကမာရြတ္ေတြ ထပ္ထြက္လာသည္။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ သူ ေတာင္ႀကီး ေရာက္လာသည္။ ယုလြင္ႏွင့္ စာေရးသူတို႔ ဆံုျဖစ္ၾကၿပီး၊ စိုင္းခမ္းသီ (စိုင္းခမ္းလိတ္၏ညီ) ေစာဂ်က္ဆင္တို႔ႏွင့္ ရန္ကုန္ဆင္းၿပီး အသစ္တစ္ေခြထုတ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ အမွန္က စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ စီစဥ္ၿပီးျဖစ္သည္။ ယုလြင္အိမ္မွာ အၾကမ္းထည္ေတြ ျပန္ေခ်ာၿပီး သီခ်င္းတိုက္ၾကသည္။ စိုင္းခမ္းသီက မိမိႏွင့္ တစ္ေခြထုတ္ခ်င္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ဗိုလ္ထီးကလည္း ယခုစီးရီးအတြက္ သီခ်င္းသစ္ေတာင္းသည္။ ကြၽန္ေတာ္ မေပးျဖစ္။ အေၾကာင္းမွာ ေရးၿပီးစ သီခ်င္းမ်ား ဂ်ီပီ၊ ဘိုဘို (ေတာင္ႀကီး) တို႔ကို ေပးၿပီးၿပီ။ စိုင္းထီးဆိုင္က သူတို႔ႏွင့္လက္တြဲၿပီး အေၾကာင္းအရာ ခံစားခ်က္ စံုစံုလင္လင္ ျဖစ္ေစခ်င္၍ ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ မေပးျဖစ္။ သို႔ေသာ္...။
အပိုင္းႏွစ္ ဆက္လက္ဖတ္႐ႈေပးပါ။
အပိုင္းႏွစ္ လင့္ခ္
https://m.facebook.com/story.php…
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။