Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, January 23, 2017

စဥ္ဆက္မျပတ္_ေလ့လာပါ


Bamaw Thein Pe added 3 new photos.

ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ေရးအက်င့္ (၁၃)
# စဥ္ဆက္မျပတ္_ေလ့လာပါ
အခု ၂၁ ရာစုေခတ္မွာ ေခတ္စားေနတဲ့ စကားလံုးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါက Continual Learning ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စာလံုးပါ။ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အဲဒီထက္မက ပိုပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကို ပိုၿပီးတိုးတက္ေအာင္ အၿမဲတမ္း ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မေနတဲ့လူ သို႔မဟုတ္ ကုမၸဏီဟာ ၂၁ ရာစုေခတ္မွာ က်ဆံုးသြားလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။

ကုမၸဏီအႀကီးႀကီးေတြမွာ R & D (Research & Development) သုေတသနနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး႒ါနဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ႒ာနေတြက ဘာလုပ္သလဲ။ သူတို႔ကုမၸဏီက ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ နည္းပညာေတြကို သံုးျပီး ထုတ္လုပ္တဲ့ ပစၥည္းကို ပိုေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္၊ ပိုေစ်းသက္သာေအာင္၊ လူႀကိဳက္ပိုမ်ားေအာင္ သုေတသနလုပ္ စမ္းသပ္ၿပီး ျပဳျပင္ထုတ္လုပ္ၾကတယ္။
အဲဒီလို သုေတသနလုပ္ ျပဳျပင္တီထြင္မႈေတြေၾကာင့္ ယေန႔ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ အံ့ၾသစဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ေခတ္မီဆန္းသစ္လာၾကျပီး ဝယ္ခ်င့္စဖြယ္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ဥပမာ ယေန႔တယ္လီဖုန္းေတြကို ၾကည့္ပါ။ အရင္ေခတ္က တယ္လီဖုန္းဆိုတာ ဖုန္းလိုင္းနဲ႔ ဆက္ထားျပီး အိမ္ေတြ၊ ရံုးေတြမွာပဲ တတ္ဆင္ထားတာပါ။ အျပင္ကို သယ္ယူသြားလို႔ မရပါဘူး။ (ျခင္းဖုန္းကလြဲရင္ေပါ့)။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ အစိပ္ေက်ာ္ကာလမွာ မိုဘိုင္းဖုန္းဆိုတဲ့ လက္ကိုင္ဖုန္းေတြ ေပၚလာတယ္။ စေပၚေပၚခ်င္း မိုဘိုင္းဖုန္းေတြဟာ အုတ္နီခဲလံုးေလာက္ကို ၾကီးတယ္။ ေလးလည္း ေလးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အကၤ်ီအိပ္ေထာင္ထဲမွာေတာင္ ထည့္လို႔ ရတဲ့ မိုဘိုင္းဖုန္းျပားျပားေသးေသးေလးေတြ ေပၚလာတယ္။ သိတ္မၾကာခင္မွာ ဖုန္းမွန္သားျပင္ဟာ အျဖဴအမည္းပဲ ၾကည့္လို႔ ရေနရာက ေရာင္စံု ျဖစ္လာတယ္။ စာလံုးနဲ႔ နံပါတ္ေရးထားတဲ့ key pad ကီးပက္အစား ဖုန္းမွန္သားျပင္ကို လက္နဲ႔ ပြတ္ၿပီး ဖုန္းဆက္လို႔ ရတဲ့ touch pad ဆိုတာ ေပၚလာျပန္တယ္။ အခု မိုဘိုင္းဖုန္းေတြက်ေတာ့ ဖုန္းဆက္ရံုမကဘဲ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္လို႔ရတယ္။ သီခ်င္းနားေထာင္လို႔ရတယ္။ အင္တာနက္ ၾကည့္လို႔ရတယ္။ အီးေမး ပို႔လို႔ရတယ္။ အီးဘုတ္စာအုပ္ ဖတ္လို႔ရတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး လုပ္နိုင္တာေတြ အားလံုးနီးနီး လုပ္နုိင္လာလို႔ လက္ဖဝါးေပၚတင္လို႔ ရတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာလို႔ေတာင္ တင္စားေခၚေဝၚေနၾကၿပီ။
အခုလို ေရးျပခဲ့ရျခင္းက တယ္လီဖုန္းကုမၸဏီေတြဟာ သူတို႔ကုမၸဏီ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေရး အျမတ္ရေရးအတြက္ လူေတြႀကိဳက္ေအာင္ လူေတြစိတ္ဝင္စားေအာင္ တီထြင္ရင္းနဲ႔ ေနၾကတာပါ။ အဲဒီလို ပစၥည္းေတြကို လူေတြ ႀကိဳက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ ဘာျဖစ္သြားၾကသလဲ။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က အရမ္းေရာင္းေကာင္းၿပီး လူၾကိဳက္အရမ္းမ်ားခဲ့ၾကတဲ့ Nokia, Ericsson, Motorola မိုဘိုင္းဖုန္းေတြဟာ လူေတြလိုခ်င္တာကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ Continual Learning စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့လာျခင္းကို မလုပ္ခဲ့လို႔ ကမာၻ႔ေစ်းကြက္က ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။
စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာျခင္းမလုပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြ ဆက္လက္မရပ္တည္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေျပာျပၿပီးသြားၿပီ။ အခု အဲဒါမ်ိဳး မလုပ္တဲ့ လူေတြေရာ ဘာျဖစ္သြားသလဲ ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ရံုးေတြမွာ ကြန္ပ်ဴတာေတြကို စတင္သံုးလာၾကတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က စာေတြကို လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ ႐ိုက္ရတယ္။ စာ႐ိုက္တာ မွားသြားရင္ စာကို အသစ္ျပန္႐ိုက္ရလို႔ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ စာရြက္ဆံုးရွဳံးတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာမွာ အမွား႐ိုက္မိရင္ လြယ္လြယ္ကူကူ ျပင္ႏိုင္လို႔ အခ်ိန္မကုန္ဘူး။ စာရြက္မရွံဳးဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာမွာ လက္နိွပ္စက္လို မဟုတ္ဘဲ ႀကိဳက္တဲ့ စာလံုးေဖါင့္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ ေရြးလို႔ရတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ သံုးရတာ ပိုအက်ိဳးရွိလို႔ လက္ႏွိပ္စက္ စာေရးမေတြကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ စာ႐ိုက္နည္းသင္တန္း တက္ခိုင္းတယ္။ အသက္ႀကီးႀကီး အမ်ိဳးသမီးေတြက ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္း မတက္ခ်င္ၾကဘူး၊ လက္နွိပ္စက္ပဲ သံုးမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ကို ေျဖာင့္ျဖေျပာျပေပမယ့္္ သူတို႔ဟာ ေခါင္းမာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ ဘာျဖစ္သြားၾကသလဲ။ အလုပ္ျပဳတ္သြားတာေပါ့။ သူတို႔ေနရာမွာ အရြယ္ငယ္ငယ္ ေလ့လာသင္ယူခ်င္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးေႏွာက္ကို ဗဟုသုတအသစ္၊ နည္းပညာအသစ္ေတြနဲ႔ မျဖည့္္ဆည္းေပးရင္ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္္အၾကာမွာ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။
စကၤာပူက အေတြ႕အၾကံဳေလးတစ္ခုကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဟာ စာရင္းကိုင္ပညာနဲ႔ ဘြဲ႕ရၿပီး ကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုမွာ အလုပ္ဝင္လုပ္တယ္။ အလုပ္စဝင္ေတာ့ လက္ေထာက္စာရင္းကိုင္အရာရွိရာထူးနဲ႔ အဆင့္နိမ့္နိမ့္ကေန စလုပ္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေတြ႕အၾကံဳရလာတာရယ္၊ ႀကိဳးစားမႈေတြေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ရာထူးအဆင့္ေတြ အတိုးခံရၿပီး မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ သူ မန္ေနဂ်ာျဖစ္ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ ကုမၸဏီက ေခၚတဲ့ လက္ေထာက္မန္ေနဂ်ာရာထူးအတြက္ ဘြဲ႕ရၿပီး လူငယ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား လာေလွ်ာက္ၾကတယ္။ အဲဒီလူငယ္ေတြ ကိုင္ထားတဲ့ ဘြဲ႕လက္မွတ္၊ ဒီပလိုမာလက္မွတ္ေတြဟာ သူငယ္ခ်င္းမန္ေနဂ်ာရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ ဘြဲ႕လက္မွတ္ထက္ ပိုမ်ားေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတာင္းတဲ့ လစာကလည္း သိတ္မမ်ားဘူး။ ဒီေတာ့ ကုမၸဏီက ထိပ္ပိုင္းလူႀကီးေတြက ခုလို စဥ္းစားလာၾကတယ္။ အခု အလုပ္လာေလွ်ာက္ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ အသက္လည္း ငယ္ၾကတယ္။ ဘြဲ႕၊ ဒီပလိုမာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရထားၾကတယ္။ ေတာင္းတဲ့ လစာကလည္း နည္းတယ္။ ဒီေတာ့ လစာအမ်ားႀကီး ေပးထားရတဲ့ မန္ေနဂ်ာကို ျဖဳတ္လိုက္ၿပီး လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ အစားထိုးရင္ ေကာင္းမလားေပါ့။ အဲဒါဆိုရင္ ကုမၸဏီအတြက္ လစာေပးရတဲ့ ကုန္က်စရိတ္အမ်ားႀကီး သက္သာသြားမယ္။ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ အဲဒီ လူငယ္ကို အေတြ႕အၾကံဳရတဲ့အထိ ၁ ႏွစ္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ အခ်ိန္ေပး ေစာင့္ရမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ သူငယ္ခ်င္း မန္ေနဂ်ာ ဘာလုပ္ရသလဲ။ Continual Learning စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာျခင္းကို လုပ္ရေတာ့တာေပါ့။ အဲဒါကို သူ မလုပ္ရင္ သူအလုပ္ျပဳတ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္ေလ။
Knowledge is Power ဆိုတဲ့ စကား ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ျမန္မာလို ေျပာရရင္ေတာ့ “ပညာဗဟုသုတဟာ စြမ္းအားတစ္ခုပါပဲ”တဲ့။ ပညာဗဟုသုတဆိုတာဟာ ကမာၻေပၚက ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္နာမည္ေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာက သမၼတ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ေခါင္းေဆာင္နာမည္ေတြကို အလြတ္ေျပာႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ အဲဒါေတြကို ဗဟုသုတလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ အသံုးခ်လို႔ ရတဲ့ပညာ မဟုတ္ပါဘူး။ Knowledge ဆိုတာ အသံုးခ်လို႔ ရ,ရပါမယ္။ ဘယ္မွာ အသံုးခ်ရမွာလဲ။ အခက္အခဲ၊ အက်ပ္အတည္း၊ ျပႆနာေတြနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါ အသံုးခ်ရပါမယ္။ Knowledge ဆိုတာ အဲဒါေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ပညာပါ။ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားသူေတြမွာ အဲဒီ knowledge ရွိေနလို႔ သူတို႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္မွာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့လို႔လည္း ေနာက္ဆံုးမွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရသြားခဲ့ၾကတာပါ။
ဒါဆိုရင္ knowledge ရေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။ ေက်ာင္းက သင္ေပးတဲ့ အတန္းပညာကေန ရႏိုင္ေပမယ့္ အဲဒါနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ အခုေခတ္မွာ knowledge ရွာရတာ အရင္ေခတ္ကလို မခက္ေတာ့ပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ knowledge ကို လက္ေတြ႕လုပ္ၾကည့္ျခင္းနဲ႔ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ျခင္းကေန ရတယ္။ အေတြ႕အၾကံဳရွိသူေတြဆီက ေမးျမန္းသင္ယူရတယ္။
အခုအခါမွာ knowledge ကို ေနရာတကာမွာ ရွာေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ တေန႔တေန႔ သိန္းခ်ီထြက္ေနတဲ့ စာအုပ္ေတြကေန ဖတ္ၾကည့္လို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ အင္တာနက္မွာ ရွာေဖြလို႔ ရတယ္။ တီဗီြကေန ထုတ္လႊင့္ျပသတဲ့ ပညာေပးအစီအစဥ္ေတြကို ၾကည့္ရင္း ရႏိုင္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲေတြ တက္ေရာက္နားေထာင္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔ ေဟာေျပာထားတာကို ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဗီဒီယိုအေခြေတြ ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔ ေဟာေျပာတာကို အသံသြင္းထားတဲ့ စီဒီအေခြေတြကို နားေထာင္ၾကည့္လို႔ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကြန္ပ်ဴတာကေန၊ မိုဘိုင္းဖုန္းကေန၊ YouTube, Google တို႔ကေန knowledge ကို ရွာေဖြၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ရွာေဖြနိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေရးျပရမယ္ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးပါ။ အခုေခတ္မွာ knowledge ဆိုတဲ့ ပညာဟာ လက္တစ္ကမ္းမွာ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ယေန႔ သိန္းသန္းခ်ီမ်ားျပားလွတဲ့ information ထဲကေန ဘယ္ဟာက knowledge ျဖစ္ျပီး ဘယ္ဟာကေတာ့ အမွိဳက္ဆိုတာကို ခြဲျခားေရြးထုတ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ Continual Learning မလုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း၊ ကုမၸဏီဟာ မၾကာခင္ ေပ်ာက္ကြယ္တိမ္ျမဳပ္သြားမယ္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာျခင္း မလုပ္တဲ့ ဝန္ထမ္းဟာလည္း အလုပ္ျပဳတ္သြားမယ္။ မျပဳတ္ရင္လည္း ရာထူးတိုးခံရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အဲဒီလူဟာ ၂၁ ရာစုေခတ္မွာ ဘယ္လိုမွ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဗန္းေမာ္သိန္းေဖ
၂၃-၀၁-၂၀၁၇

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။