နည္းလမ္းေဟာင္းေတြကို ပစ္ခ်ႏိုင္ၿပီျဖစ္တဲ့
ယေန႔ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရွာေ ဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရး
++++++++++++++++++++++++++ ++++
ေရးသူ - စည္သူ
"စိတ္ကူးသစ္ေတြနဲ႔တက္လာရတာက လြယ္ပါတယ္။ အခက္ခဲဆုံးအပိုင္း ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကအလ ုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေလ့အထ အေဟာင္းေတြကို စြန္႔ပစ္ႏိုင္ဖို႔ပါ။ ဒါေတြက သိပ္မၾကာခင္ေဟာင္းသြားေတာ့ မွာဗ်"။
Roger von Oech
အထက္ပါစကားကိုဆိုလာသူကေတာ့ ေက်ာ္ၾကားတဲ့အေမရိကန္စာေရးဆ ရာ၊ စကားေျပာသူနဲ႔ဖန္တီးမႈရွိတဲ ့အ႐ုပ္ေတြကို တီထြင္ ဆန္းသစ္သူ Roger von Oech ပါ။
ယေန႔ေခတ္ဟာ တီထြင္ဆန္းသစ္ျခင္းေခတ္ျဖစ္ ပါတယ္။
တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္စြမ္း နဲ႔စိတ္ကူးသစ္ေတြကို ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့နည္း
လမ္းနဲ႔ ေပါင္းစပ္ႏုိင္ဖို႔ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆုံးပါပဲ။ ယခုေဆာင္းပါးမွာေတာ့
တီထြင္ဖန္တီးမႈနယ္ပယ္အားလုံ း မွာပါ၀င္ႏိုင္ေပမဲ့ အဓိက အားျဖင့္ အြန္လိုင္းမားကက္တင္းနဲ႔ပတ္ သက္တဲ့နယ္ ပယ္မွာပါ၀င္တဲ့အမွန္တရားေတြ ပါ။ ေျပာၾကစတမ္းဆိုရင္ ယေန႔ဟာ လူမႈကြန္ ရက္ မီဒီယာေတြအရမ္းကိုတိုးတက္ျဖ စ္ထြန္းေနတဲ့ေခတ္ပါ။ ဒီလိုတိုးတက္ျဖစ္ ထြန္းလာမႈဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ႀကီးမားသလဲဆို ရင္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ ထြင္ေရးဆရာႀကီးေတြေတာင္မွသူ တို႔ေရရွည္အလုပ္ျဖစ္လာခဲ့တဲ ့အေပၚသက္ေသျပၿပီးျဖစ္တဲ့အေလ ့အထ အေဟာင္းေတြနဲ႔ နည္းလမ္းအေဟာင္းေတြကို ျပန္ ၿပီးစဥ္းစားခဲ့ရတဲ့အထိႀကံဳသ လို လက္တန္းအေျပာင္းအလဲေတြ ျပဳလုပ္လာရတဲ့ အထိ ရွိခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၀ မွ ၂၀၁၆ ေနာက္ပိုင္းအထိ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ေစ်းကြက္ရွာေ ဖြခ်ဲ႕
ထြင္ေရးနည္းလမ္းမ်ား
-------------------------- -------------------------- --------------------
ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရးသ ေဘာတရားေတြဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ဆယ္စုႏွစ္ေတြ အတြင္း အေျခခံအားျဖင့္အတူတူပဲျဖစ္ေ နခဲ့တာပါ။
လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ပညာ သေဘာတရားကို အသုံးျပဳကစားၿပီး မွတ္မိလြယ္တဲ့၊
ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ထဲမွာစြဲ ထင္သြားေစမယ့္ အမွတ္တံဆိပ္ေတြဖန္တီးမယ္။
ေစ်း၀ယ္သူေတြကို မိမိေရာင္း ခ်လိုတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ၀ယ္ခ်င္လာေအာင ္ ၀ယ္ဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့တိုက ္ တြန္းႏိႈးေဆာ္ခ်က္ေတြဖန္တီး ၿပီး တြန္းအားေပးမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာတရားမ်ဳိးေတြ ပါ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ ႏွစ္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် လူသားအမ်ားစုရဲ႕စိတ္ႏွလုံးက ို ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္မယ့္ေၾကာ္ျငာခ ်ိတ္ပုံစံလမ္း ေၾကာင္းေတြကေတာ့ေျပာင္းလဲလိ ု႔လာခဲ့ပါၿပီ။ ၁၉၈၀ ေနာက္ပိုင္းနဲ႔ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အေစာပိုင္းကာလေတြတ ုန္းက ဆိုရင္ တီဗီၾကည့္႐ႈ ျခင္းဟာ မိသားစုေတြအတူတကြအပန္းေျဖတဲ ့လုပ္ရပ္တစ္ခု ပါပဲ။ အမ်ားအားျဖင့္ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းမွာ မိသားစုတိုင္းလိုလိုဟာ အစုလိုက္ တီဗီၾကည့္တဲ့အေလ့အထရွိတယ္လိ ု႔ ဆိုလိုပါတယ္။ လူအမ်ားစုတီဗီၾကည့္ေလ့ရွိ တဲ့အခ်ိန္၊ ဒါမွမဟုတ္ အေကာင္းဆုံးတီဗီအစီအစဥ္ၾကည္ ့႐ႈေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ၾကားျဖတ္ျပသေလ့ရွိတဲ့ေၾကာ္ျ ငာဟာေရာင္းအားအေကာင္းဆုံးကု န္ပစၥည္းရဲ႕ ေၾကာ္ျငာျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ရဲ႕ပထမဆယ္စုႏွစ္ေတ ြကို
ေက်ာ္လြန္ ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အရာအားလုံးဟာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါၿပီ။
ဒီအေျပာင္း အလဲအေပၚေက်းဇူး တင္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္မီဒီယာေတြနဲ႔
လူမႈကြန္ ရက္ေတြရဲ႕ေၾကာက္ခမန္းလိလိတိ ုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာမႈအေပၚကို အထူးေက်းဇူး တင္ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မိသားစုတစ္စုရဲ႕မိသားစု၀င္တ ုိင္း ဟာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ Mobile Devices ေတြဆီကေန တစ္ကုိယ္ေရသုံးတီဗီ ကိုယ္စီပိုင္ဆိုင္ထားခဲ့ၾကၿ ပီးျဖစ္ေနပါၿပီ။
မိသားစု၀င္ေတြအားလုံးဟာ အခန္းတစ္ ခန္းထဲမွာစုၿပီး ထုိင္ေကာင္းထိုင္
ေနၾကလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္႐ႈေနၾကတဲ့ဖန္ သားျပင္ေတြကေတာ့
တစ္ေယာက္တစ္လုံးနဲ႔ကြဲျပားလ ို႔ေနပါၿပီ။ မိသားစု၀င္ တစ္ေယာက္စီဟာ ကိုယ့္အႀကိဳက္ကိုယ္လိုက္ၿပီ း ဒစ္ဂ်စ္တယ္႐ုပ္သံအစီအစဥ္၊ ဒါမွမဟုတ္ မဂၢဇင္းေတြကိုလစဥ္ေၾကးေပးသြ င္းၾကည့္႐ႈလာၾကသလိုကိုယ္ႏွစ ္ သက္တဲ့ YouTube Channel ေတြကိုလည္း ကိုယ့္ဘာသာေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈ လာၾကပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အေပၚမူတည္ၿပ ီး ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့လူ မႈကြန္ရက္ေတြကို အသုံးျပဳျခင္းေတြလည္းရွိလာၾ ကပါၿပီ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ နည္း ပညာအသစ္ဟာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့တစ္ကုိယ္ ေရေက်နပ္၀မ္းေျမာက္ျခင္း ရဲ႕ေတာင္းဆိုမႈေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္တယ္ဆိုတာပါပ ဲ။ အဆံုးစြန္ တစ္ကိုယ္ေရသီးသန္႔ဆန္ျခင္းန ဲ႔ မိမိစိတ္ႀကိဳက္အထူးျပဳလုပ္ေ ပးထားျခင္းေတြကို ရရွိေနၾကသူေတြရဲ႕ေစ်းကြက္ကိ ု ဘယ္လိုထိုးေဖာက္မလဲဆိုတဲ့ေမ းခြန္းဟာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ် ဲ႕ထြင္ေရးအတြက္အေရးႀကီးတဲ့ေ မးခြန္းတစ္ခု ပဲျဖစ္ပါတယ္။
မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီးနည္းလမ္းမ ်ားကိုေအာင္ျမင္မႈရရွိေစဖို ႔
အေရာင္တင္ျခင္းနဲ႔ မြမ္းမံျခင္း
-------------------------- -------------------------- ---------
ဒစ္ဂ်စ္တယ္မီဒီယာသမားေတြဟာ တီထြင္ဆန္းသစ္ထားတဲ့၊ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိတဲ့၊ ဖမ္းစားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အခ် က္အလက္ေတြ ပါ၀င္တဲ့တိုက္႐ိုက္အီးေမးလ္ ေတြ ကိုအသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာရွင္သန္ခဲ ့ၾကပါတယ္။ အီးေမးနဲ႔ေစ်းကြက္ ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ပရိသတ္ေတြနဲ႔ဆ က္သြယ္ရာမွာ အေကာင္းဆုံးလမ္းေၾကာင္းအျဖစ ္တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ေပမဲ့လည္းျမ န္ဆန္လွတဲ့နည္းပညာသစ္ေတြရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္မႈနဲ႔အတူစားသုံးသူ ေတြရဲ႕စိတ္၀င္စားမႈကိုရရွိႏ ိုင္႐ုံမွ်မက အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအတြင္း ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြ ကိုရရွိေစ မယ္လို႔ အာမခံခ်က္ေပးထားႏိုင္တဲ့လမ္ းေၾကာင္းေတြလည္းရွိလာခဲ့ပါၿ ပီ။ ေစ်း ကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေရးသမားေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕အမွတ္ တံဆိပ္ကုန္ပစၥည္း ပရိ သတ္ေတြကို၀ယ္ယူစားသုံးသူေတြ အျဖစ္ဆက္သြယ္ေျပာင္းလဲလာေစဖ ို႔အတြက္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းစိတ္ကူးအသစ္ ေတြကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္ၾကရေလ့ရွိၾကပ ါတယ္။ အခ်ိန္အားျဖင့္ အမ်ားဆုံးလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ ္က စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ ဆိုရင္ ဒီေန႔မွာဆြဲေဆာင္မႈရွိေနေစဖ ို႔အတြက္ အေရာင္တင္ျခင္းနဲ႔မြမ္းမံျခ င္း လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုလုပ္ေပးရေတာ့မွာပါပဲ ။ ကြၽမ္းက်င္မႈအသစ္ေတြ၊ နည္းပညာ အသစ္ေတြ နဲ႔အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေစတဲ့ပစၥ ည္းကိရိယာေတြကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ မီဒီယာေလာ ကပိုမိုအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစဖိ ု႔အတြက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသုံးျပဳ လာၾကပါၿပီ။ ေစ်း ကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရးဆရာႀက ီးေတြဟာ အရင္ကအလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့နည္း လမ္းေဟာင္းေတြကိုပစ္ခ်ထားခဲ ့ၾကၿပီး နည္းဗ်ဴဟာအသစ္ေတြနဲ႔ ေစ်းကြက္ႀကီး တစ္ခုလုံးကို ဖမ္းစားႏိုင္ေစဖို႔စီမံကိန္ းေတြခ်လာၾကတာေတြ႕ၾကရပါတယ္။
ေခတ္သစ္ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရ ွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရး
အခက္အခဲေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္မလဲ
-------------------------- ------------------------
တကယ္လို႔ စာဖတ္သူဟာ အြန္လိုင္းေစ်းကြက္ရွာေဖြခ် ဲ႕ထြင္ေရးရပ္၀န္းမွာ အခ်ိန္နည္းနည္းေနခဲ့ဖူးရင္ေ တာ့
SEO (Search Engine Optimization) နည္းပညာေတြ၊ စာလုံးေရြးျခယ္ပုံေတြ၊
သဘာ၀ဘာသာစကား (ကြန္ပ်ဴတာ ဘာသာစကား၊ ဒါမွမဟုတ္ စက္ကိရိယာေတြအတြက္
တီထြင္ထားတဲ့ဘာသာ စကားေတြမဟုတ္တဲ့) အေပၚအာ႐ံုစိုက္ပုံေတြ၊
ခ်ိတ္ေတြကိုတည္ေဆာက္ပုံေတြ၊ အသုံးျပဳတဲ့ Device ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ နည္းပညာေတြနဲ႔ေလ်ာ္ညီ သင့္ျမတ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ပုံေ တြ၊ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီေအာင္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေပးရပုံေတြ၊ ပစ္မွတ္ျပန္လည္သတ္မွတ္ပုံေတ ြ၊
Google ရဲ႕ AdWords ေတြ၊ Webmaster Tools ေတြနဲ႔ တျခား Online Digital
Marketing ရဲ႕ဗဟိုခ်က္ သ႑ာန္ကိုပုံေဖာ္ေပးတဲ့ ကိရိယာတန္ဆာပလာေတြအေၾကာင္းက ို နည္း နည္းေတာ့ တီးေခါက္မိမွာပါ။ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေ ရးရပ္၀န္း မွာေတာ့ နည္းဗ်ဴဟာအားလုံးနဲ႔လိုအပ္တ ဲ့ကိရိယာတန္ဆာပလာအားလုံးရဲ႕ အသုံးျပဳပုံေတြဟာ အၿမဲလိုခပ္ျမန္ျမန္ႀကီးေျပာ င္းလဲလို႔ေနပါတယ္။
အခုဆိုရင္ ပိုၿပီးေကာင္းလာတဲ့ Google ဟာ Online Digital Marketing သမားေတြ
သုံးေလ့သုံးထရွိတဲ့ SEO ဆိုင္ရာနည္းလမ္း ေဟာင္းေတြကိုရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပးတဲ့ပုံစံေတြ လုပ္ေဆာင္ေနပါၿပီ။
လ်င္ျမန္လွတဲ့ နည္းပညာေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ေစ်းကြက္ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးမန္ေနဂ်ာေ တြအတြက္ေတာ့
တကယ့္ကိုႀကီးမားတဲ့ ေခါင္းခဲ စရာကိစၥေတြပါပဲ။ သူတို႔ရဲ႕အလုပ္ရွင္ေတြ၊
ဒါမွမဟုတ္ ေဖာက္သည္ေတြ အတြက္ အေကာင္းဆုံးရလဒ္ရ ရွိေစဖို႔နဲ႔ယုံၾကည္လက္ခံေစ ဖို႔အတြက္ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေခတ္ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထ ုတ္ေရးမန္ေနဂ်ာေတြဟာျပင္းျပ င္းထန္ထန္အလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္ ကိုင္ရသလို နည္းပညာအသစ္ေတြ၊ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္း အသစ္ေတြနဲ႔ရင္းႏွီးသေလာက္အေ ကာင္းဆုံးျပန္လည္ရရွိျခင္း ROI (Return on Investment) ျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့နည္းဗ်ဴဟာအေျပာင္း အလဲေတြကို အခ်ိန္ျပည့္ေလ့လာေနၾကရပါတယ္ ။ ၿပိဳင္ဆိုင္ မႈျမင့္မားတဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးကြင္းႀကီး ထဲမွာ ရွင္သန္ေနႏုိင္ဖို႔အတြက္ကေတ ာ့ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေစ်းကြက္ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ေရးပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ကြၽမ္းက်င္မႈေတြ ကို အၿမဲတမ္းေသြးေနဖို႔လိုအပ္လွ ပါတယ္။
ေအာက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္ငါးခ်က္က ေတာ့ျဖင့္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးဆ ရာသမားေတြက ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖ ာ္ ထုတ္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ စည္းမ်ဥ္းေတြျဖစ္တယ္လို႔ဆို ၾကပါတယ္။
၁။ အေျပာင္းအလဲေတြကို ေပြ႕ဖက္ေျပာင္းလဲျပင္ျခင္း
-------------------------- -------------------------- ----
SEO ေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အရင္အခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ နည္းပညာဗဟု သုတအမ်ားႀကီးမလိုအပ္ခဲ့ေပမဲ ့ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ခ်ိတ္မ်ားတည္ေဆာက္ႏုိင္ဖ ို႔အတြက္ပါ၀င္တဲ့ မာတိကာေတြဖန္တီး တည္ေဆာက္ျခင္းနဲ႔ ေစ်းကြက္ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ေရးလုပ္ငန္းေတြအျပင ္ လူမႈ ကြန္ရက္မီဒီယာေတြအေပၚမွာ စီမံခန္႔ခြဲမႈျပဳလုပ္ႏုိင္ဖ ို႔အတြက္ SEO နည္းပညာ ပိုင္းကိုၿခံဳငုံၿပီး နားလည္ထားရမွာပါ။ ကြဲျပားတဲ့ေၾကာ္ျငာအစီအစဥ္ေ တြကို ႀကိဳး စားၾကည့္ဖို႔လိုအပ္မွာျဖစ္ၿ ပီး လူမႈကြန္ရက္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းတိုင္း ကိုအသုံးျပဳႏိုင္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ထုတ္ ကုန္အတြက္ အမ်ားဆုံးဆြဲေဆာင္အားနဲ႔ ျမင္သာမႈကိုရရွိႏုိင္မွာပါ။
၂။ ရွာေဖြျခင္းနဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း
-------------------------- ------
ေခတ္သစ္ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရ ွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးသမားေတြဟာ လွ်ဳိ႕၀ွက္ ဆန္းၾကယ္မႈေတြကိုသဲလြန္စေတြ အမ်ားႀကီးဆီကေန စုေပါင္းၿပီးအေျဖထုတ္ ရတဲ့ စုံစမ္းစစ္ေဆးသူေတြနဲ႔အလားသ ဏၭာန္သြားတူေနပါတယ္။ ကိုယ့္ကုန္ ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ကိုေစ်း ကြက္ထဲမွာ သိမ္းသြင္းဆြဲေဆာင္ႏုိင္စြမ ္းရွိဖို႔ အတြက္ရွာေဖြျခင္း၊ သင္ယူျခင္းနဲ႔ျဖစ္ႏုိင္ေျခရ ွိတဲ့ သဲလြန္စအပိုင္းအစေတြကို ဆက္စပ္ အေျဖ ရွာျခင္းေတြကို ျပင္းျပတဲ့သိလိုစိတ္ေတြနဲ႔ေ ဆာင္ရြက္သင့္တာ ကေတာ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ေစ်းကြက္ရွာေ ဖြေဖာ္ထုတ္ေရးသမားေတြရဲ႕တာ၀ န္ျ ဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကုန္ပစၥည္း စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ပြဲေတြအတြက ္ ေၾကာ္ျငာျပဳ လုပ္ရာမွာလည္း အျခားၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ အသာရႏုိင္ဖို႔အျမင္သစ္ေတြေပ ါင္း ထည့္ႏုိင္ဖို႔လိုအပ္လွပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းေရာင္းခ်သူတစ္ဦး ဟာ အမ်ဳိးသမီးအ၀တ္ အစားေတြကိုေရာင္းခ်မယ္ဆိုရင ္ ကိုယ္ေရာင္းခ်မယ့္အ၀တ္ အထည္ရဲ႕ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ပုံစံကို တိတိက်က်ေဖာ္ျပေပးႏုိင္စြမ္ းဟာ စိတ္၀င္စား သူေတြပိုမ်ားလာႏိုင္ေစတဲ့အျ ပင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအရၾကည့္ ရင္လည္း အရမ္းႀကီး မ်ားမေနတာကိုေတြ႕ၾကရမွာပါ။
၃။ ဗဟုသုတအေပၚမွာ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵရွိျခင္း
-------------------------- -------------------
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးသ မားေကာင္းေတြဟာ အၿမဲ တမ္းသင္ယူဖို႔ဆာေလာင္ေနၾကသူ ေတြပါ။ ကိုယ္ သင္ယူမိတဲ့အသစ္ေတြကို လည္း ကိုယ့္ရဲ႕နယ္ပယ္မွာ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္အသုံးျ ပဳရင္း ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ထက္ အသာစီးရေအာင္ အားထုတ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အမွန္တကယ္ တမ္းေတာ့ သင္ယူျခင္းဆိုတာဟာ ျပင္းျပတဲ့စိတ္ဆႏၵရွိျခင္းအ ေပၚကိုသာ တည္ မီေနတတ္ပါတယ္။ ဆႏၵျပင္းျပမႈရွိေလ သင္ယူႏိုင္စြမ္းပိုမိုမ်ားျ ပားေလေပါ့။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ေစ်းကြက္ရွာေ ဖြေဖာ္ထုတ္ေရးနယ္ပယ္ဟာ ကစား ကြက္ေတြျပည့္ေနတဲ့ကြင္းျပင္ ႀကီးတစ္ခုနဲ႔ အလားသဏၭာန္တူၿပီး ကိုယ္ရရွိထား တဲ့ဗဟုသုတေတြကို အခ်ဳိးအစားက်က်အသုံးျပဳႏိုင ္မယ္ဆိုရင္ မႀကံဳစဖူးထူးျခား တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေတြရရွိလာႏုိင္ပ ါတယ္။ တကယ္လို႔ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ ထုတ္ေရးဟာ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဆႏၵဆိုရင္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးန ဲ႔သက္ ဆိုင္တဲ့ ဗဟုသုတေတြအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာလူမႈကြန္ရက္ေ စ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ ထုတ္ေရးေတြ၊ အြန္လိုင္း လမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာေတြသာ
မက နည္းလမ္းေဟာင္းႀကီးျဖစ္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းေစ်းကြက္ ရွာေဖြေဖာ္
ထုတ္ေရးပညာေတြကိုပါ ေလ့လာထားသင့္ပါတယ္။ အသစ္အဆန္းဆိုတာ တခ်ဳိ႕အခ်ိန္ေတြမွာ
အေဟာင္းကိုေပါင္းထည့္ထားျခင ္းပဲမဟုတ္ပါလား။
၄။ အခ်က္အလက္ေတြကိုပိုင္းျခားစ ိတ္ျဖာျခင္းနဲ႔
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလြယ္တဲ့ ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ျခင္ း
-------------------------- -------------------------- -
အခုေခတ္ဟာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိ ေနတဲ့ေခတ္ျဖစ္ ပါတယ္။ ႀကီးမားမ်ားျပားလွတဲ့အခ်က္အ လက္ေတြနဲ႔ တျခားနည္းပညာဆိုင္ရာ လက္နက္ကိရိယာေတြဟာ အသုံးတည့္ေအာင္အသုံးျပဳမယ္ဆ ိုရင္ ၀ယ္သူေတြ ရဲ႕အမူအက်င့္ေတြ၊ ၀ယ္ယူျခင္းဆိုင္ရာဓေလ့ေတြကိ ု တိတိက်က်သိေအာင္အကူ အညီေပးႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအလိုက္ ဘယ္သူဟာ ဘယ္လို ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားမ်ဳိးႀကိဳက ္တယ္၊ ဘယ္သူဟာ ဘယ္လိုပစၥည္းေတြလိုအပ္ေနၿပီ စတဲ့အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြကိ ု ရယူႏုိင္စြမ္းရွိေနၿပီး လိုက္ဖက္တဲ့ ကုန္ ပစၥည္းကို လိုအပ္ေနတဲ့သူဆီေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိေနပါၿပ ီ။ ဥပမာ အေနနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္လူမႈကြန္ရက္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆိုရင္ ကိုယ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကိုကိုယ့္ထက္ပိုၿပီ းေတာင္သိႏုိင္စြမ္းရွိတယ္လိ ု႔ေျပာစမတ္ျပဳေလာက္တဲ့ အထိ ဘီလီယံခ်ီတဲ့လူေတြဆီက အခ်က္အလက္အေသးစိတ္ေတြကို မွတ္တမ္းျပဳထားႏိုင္စြမ္းရွ ိေနတာပါ။ ေနရာေဒသ၊ ၀ယ္ယူတဲ့အခ်ိန္၊ Google ရဲ႕ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္စြမ ္းနဲ႔ တျခားနည္းပညာေတြကိုအသုံးျပဳ ၿပီး လက္ရွိေခတ္ေရ စီးေၾကာင္းကိုလိုက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ကိုလိုခ်င ္သူေတြဆီ တိုက္႐ိုက္ေၾကာ္ျ ငာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နည္းပညာကအစြမ္းထက္လို႔ေနပါၿ ပီ။ အဓိကအခ်က္ ကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့အခ်က္အလက ္ေတြကိုရရွိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ ရမယ္ဆိုတဲ့နည္းပညာဆိုင္ရာအသ ုံး၀င္မႈေတြကိုသိရွိဖို႔လို အပ္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြအေပၚတည္မီၿပီး ေစ်းကြက္ကိုခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ မယ့္ဗ်ဴဟာေတြကို ဖန္တီးခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရမွာပါ။ အခ်က္အလက္ဆိုတာ ဒစ္ဂ်စ္ တယ္ေခတ္ရဲ႕မရွိမျဖစ္ရင္းျမစ ္တစ္ခုပါပဲ။
၅။ ဖန္တီးျခင္းနဲ႔ လက္တန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း
-------------------------- -------------------
ေဖာက္ထြက္ေတြးျခင္းဆိုတာဟာ ဖန္တီးျခင္းနဲ႔ျပႆနာေတြရဲ႕အ ေျဖေတြကို အႀကိမ္တိုင္းအႀကိမ္တိုင္းဖ် က္ဆီးျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္မရပါဘူး။ ဖန္တီးမႈရွိ စြာေတြးေတာျခင္းနဲ႔အတူ ျပႆနာေတြကိုေျဖရွင္းဖို႔ခ်ဥ ္းကပ္ျခင္းဟာ အျမင္ သစ္ေတြကိုျဖစ္ေစၿပီး အေတြးအျမင္သစ္ေတြနဲ႔အတူ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့လက္ တန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကိုျဖစ ္ေပၚေစပါတယ္။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ကြၽမ္း က်င္မႈျပည့္၀ေနဖို႔ ပထမလိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေန႔
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္မွာသာမက ဘယ္ေခတ္မွာမဆို ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးန ည္းလမ္းေတြအရ ခ်ဥ္းကပ္ မယ္ဆိုရင္ နည္းလမ္းကတစ္ခုထက္မကရွိေနရမ ွာပါ။ အခ်က္အလက္ေတြကို စုေဆာင္းတြက္ခ်က္ၿပီးၿပီဆို ရင္ရရွိတဲ့ရလဒ္ အေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းကို ကြဲျပားျခားနားတဲ့အဖြဲ႕အစည္ းႏွစ္ခုထက္ပိုေအာင္ ရွာေဖြပစ္မွတ္ထား စည္း႐ုံးလႈံ႔ေဆာ္ ေၾကာ္ျငာမႈေတြလုပ္သင့္ပါတယ္ ။ ေနာက္ထပ္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကမၻာမွာ ေက်ာ္ၾကားမႈရရွိႏုိင္ဖို႔အတ ြက္ပါ။ ဒီလိုေက်ာ္ေဇာမႈဟာ လည္း ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရးမ ွာ အေရးပါလွပါတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ ေကာင္း သတင္းနဲ႔နာမည္ေက်ာ္ေနဖို႔ဆိ ုတာဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ လက္တန္းေဆာင္ရြက္မႈေတြ လိုအပ္လွတာေတြ႕ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရွ ာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရး သမားေတြဟာ အင္တာနက္မွာ၊ လူမႈကြန္ရက္ေတြမွာ၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္နယ္ပယ္မွာ နာမည္ေကာင္းနဲ႔ေက်ာ္ၾကားဖို ႔အတြက္လည္း ပစ္မွတ္ထားေဆာင္ရြက္လာတာ ကို ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေတြ႕ေတြ႕လာၾကရပါၿပီ။
ေနာက္ဆုံးဥေပဒသတစ္ခုကေတာ့ 'ဆီေလ်ာ္မႈရွိစြာ ရွင္သန္ႏုိင္ျခင္း' ပါ။ ဆီေလ်ာ္မႈရွိေအာင္ႀကိဳးစားၾ ကသူေတြဟာ လိုက္ဖက္ညီေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏု ိင္ စြမ္းရွိၾကသလို နယ္ပယ္မ်ဳိးစုံမွာ ရွင္သန္ႏိုင္ေအာင္လည္းေနႏုိ င္ၾကတဲ့သူမ်ဳိးေတြ ပါ။ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီတဲ့နည္းပညာေတ ြကိုသင္ယူမယ္၊ လက္ေတြ႕ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိေအာင္ အသုံးခ်ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အနည္းဆုံးေတာ့ကိုယ့္ရဲ႕နယ္ပ ယ္ထဲမွာ ရွင္သန္ႏုိင္ၾကမွာပါပဲ။ ကိုယ္ရဲ႕နယ္ပယ္တစ္ခုလုံးကို သိမ္းပိုက္ႏုိင္စြမ္းရွိဖို ႔ ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဖန္တီးႏိုင္မႈအေျမ ာ္အျမင္အေပၚသာမူတည္ေနပါေတာ့ တယ္။
Ref : Why Digital Marketing NOW is all about letting go of old Pracices! By Rajiv Kumar, iamwire.com
#MyanmarB2BManagementMagaz ine
ယေန႔ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရွာေ
++++++++++++++++++++++++++
ေရးသူ - စည္သူ
"စိတ္ကူးသစ္ေတြနဲ႔တက္လာရတာက
Roger von Oech
အထက္ပါစကားကိုဆိုလာသူကေတာ့ ေက်ာ္ၾကားတဲ့အေမရိကန္စာေရးဆ
ယေန႔ေခတ္ဟာ တီထြင္ဆန္းသစ္ျခင္းေခတ္ျဖစ္
၁၉၈၀ မွ ၂၀၁၆ ေနာက္ပိုင္းအထိ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ေစ်းကြက္ရွာေ
ထြင္ေရးနည္းလမ္းမ်ား
--------------------------
ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ေရးသ
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ၊ ႏွစ္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် လူသားအမ်ားစုရဲ႕စိတ္ႏွလုံးက
မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီးနည္းလမ္းမ
အေရာင္တင္ျခင္းနဲ႔ မြမ္းမံျခင္း
--------------------------
ဒစ္ဂ်စ္တယ္မီဒီယာသမားေတြဟာ တီထြင္ဆန္းသစ္ထားတဲ့၊ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိတဲ့၊ ဖမ္းစားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အခ်
ေခတ္သစ္ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရ
အခက္အခဲေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္မလဲ
--------------------------
တကယ္လို႔ စာဖတ္သူဟာ အြန္လိုင္းေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်
လ်င္ျမန္လွတဲ့ နည္းပညာေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ေစ်းကြက္ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးမန္ေနဂ်ာေ
ေအာက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္ငါးခ်က္က
၁။ အေျပာင္းအလဲေတြကို ေပြ႕ဖက္ေျပာင္းလဲျပင္ျခင္း
--------------------------
SEO ေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ အရင္အခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ နည္းပညာဗဟု သုတအမ်ားႀကီးမလိုအပ္ခဲ့ေပမဲ
၂။ ရွာေဖြျခင္းနဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း
--------------------------
ေခတ္သစ္ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေစ်းကြက္ရ
၃။ ဗဟုသုတအေပၚမွာ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵရွိျခင္း
--------------------------
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေရးသ
၄။ အခ်က္အလက္ေတြကိုပိုင္းျခားစ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလြယ္တဲ့ ေစ်းကြက္ရွာေဖြခ်ဲ႕ထြင္ျခင္
--------------------------
အခုေခတ္ဟာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိ
၅။ ဖန္တီးျခင္းနဲ႔ လက္တန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း
--------------------------
ေဖာက္ထြက္ေတြးျခင္းဆိုတာဟာ ဖန္တီးျခင္းနဲ႔ျပႆနာေတြရဲ႕အ
ေနာက္ဆုံးဥေပဒသတစ္ခုကေတာ့ 'ဆီေလ်ာ္မႈရွိစြာ ရွင္သန္ႏုိင္ျခင္း' ပါ။ ဆီေလ်ာ္မႈရွိေအာင္ႀကိဳးစားၾ
Ref : Why Digital Marketing NOW is all about letting go of old Pracices! By Rajiv Kumar, iamwire.com
#MyanmarB2BManagementMagaz
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။