Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, January 24, 2016

"ဆည္းဆာတုိ႔၏အနာဂတ္" (မင္းလူ)

"ဆည္းဆာတုိ႔၏အနာဂတ္" (မင္းလူ)
========================

သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြမွာ အနာဂတ္ရွိသလား။ ရွိလွ်င္ ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ သက္ၾကီးရြယ္အုိေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲ စဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။

ႏုပ်ဳိသူတို႔အတြက္ အနာဂတ္ဆိုသည္မွာ တက္သစ္စ နံနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္ႏွင့္တူၿပီး လူအိုမ်ားအတြက္ေတာ့ အနာဂတ္ဆိုသည္မွာ ညေနဆည္းဆာေရာင္ျခည္ႏွင့္ တူသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

နံနက္ခင္းေနျခည္သည္ အားတက္စရာအတိျဖစ္၏။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ပိုမိုလင္းလက္ေတာက္ပလာဖို႔သာရွိသည္။ ထို႔အတူ ပုိမိုပူျပင္းလာစရာလည္း ရွိေန၏။ တစ္ေန႔တာလံုး ပင္ပင္ပန္းပန္း လႈပ္ရွားရုန္းကန္ဖို႔ အခ်က္ျပသည့္ အလင္းေရာင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ဆည္းဆာကေတာ့ မွိန္ေဖ်ာ့လြန္းသည္။ အားမရွိ။ မၾကာခင္ အေမွာင္ထဲမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ရေတာ့မည္။ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ေနသူ တစ္ေယာက္ႏွင့္ပင္ တူေသးေတာ့သည္။ ထုိ႔အတူ ဆည္းဆာတြင္ အပူအားနည္းသြားၿပီ။ ေအးခ်မ္းျငိမ္သက္ျခင္း အရိပ္ေတြလႊမ္းလာၿပီ။ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ အနားယူအိပ္စက္ဖို႔ အစပ်ဳိးသည့္ကာလ။

သက္ၾကီးရြယ္အိုတို႔သည္ ဆည္းဆာကို ဘယ္လိုျမင္ၾကပါမည္နည္း။

သူအိုတို႔ အနာဂတ္ကို ရႈေျမာ္ပံု၊ ျပင္ဆင္ပံုတို႔တြင္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးႏွင့္တစ္မ်ဳိး၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံ မတူၾကပါ။

အေနာက္ႏိုင္ငံမွ လူေတြက အိုမင္းျခင္းကို အထီးက်န္ျခင္းဟု ယူဆၾကသည္။ သူတို႔ၾကီးလာလွ်င္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္တည္း သုိ႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္တည္းသာ ေနၾကရသည္။ မိမိတို႔ပိုင္ေသာ အိမ္၊ သို႔မဟုတ္ တိုက္ခန္းက်ဥ္းကေလးမ်ားမွာ၊ တစ္ခ်ဳိ႕လည္း ဘုိးဘြားရိပ္သာမ်ားမွာ ေနၾကရသည္။

သူတို႔မွာ သားေထာက္သမီးခံ မရွိလို႔ေတာ့မဟုတ္။ သူတို႔ထံုးစံအရ သားသမီးမ်ားက အရြယ္ေရာက္လွ်င္ သီးျခားေနၾကရသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ သားသမီးေတြက ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝၾကပါလ်က္ ဘုိးဘြားရိပ္သာမွာ သြားေနၾကသည္။ ဒီအတြက္ ဘယ္လိုမွ မေက်မနပ္မျဖစ္။ ဘယ္သူကမွလည္း သားသမီးေတြကို မကဲ့ရဲ႕ၾက။

တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ သူတို႔ဆီမွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ ဘိုးဘြားရိပ္သာေတြ ရွိသလို အခေၾကးေငြေပးၿပီး ေနရေသာ ပုဂၢိလိက ဘိုးဘြားရိပ္သာေတြလည္းရွိ၏။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူေတြ ေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း သားသမီးေတြက သြားထားေပးတာမ်ဳိးရွိ၏။

သူတို႔သည္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးလိုစိတ္ ေမြးျမဴေပးသည္ဟူေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ကေလးေတြကို ေမြးကတည္းက မိဘႏွင့္ တူတူသိပ္ေလ့မရွိ။ အခန္းေထာင့္မွာ သီးျခားပုခက္ေလးျဖင့္ ထားသည္။ သိတတ္တဲ့အရြယ္ေရာက္တာနဲ႔ အခန္းခဲြပစ္လုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္သားသမီးေတြကလည္းအသက္ၾကီးလာေသာ မိဘကို တသီးတျခားထားျခင္းျဖင့္ လက္စားေခ်ၾကသလုိျဖစ္ေန၏။ ဝဋ္လည္ျခင္းတစ္မ်ဳိးဟု ဆိုလွ်င္လည္း ဆုိႏိုင္မည္ထင္၏။

သူတို႔လူမ်ဳိးေတြက အသက္အရြယ္ အုိမင္းလာၿပီဆိုလွ်င္ ဘဝ၏ က်န္ရွိေသာ ကာလမ်ားကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ခ်င္ၾကသည္။ အမ်ားအက်ဳိးလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ကိုယ္တစ္ဦးတည္းအတြက္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။

တခ်ဳိ႕က တစ္သက္လံုး ရွာလာခဲ့သမွ် ေငြေၾကးဥစၥာမ်ားကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးတြင္ ရႏိုင္သေလာက္ သံုးျဖဳန္းႏိုင္ၿပီး စည္းစိမ္အျပည့္ ခံစားသြားၾကသည္။ တခ်ဳိ႕လည္း မိမိဝါသနာပါရာ အလုပ္မ်ားလုပ္ၾကသည္။ သစ္ပင္စိုက္ျခင္း၊ ခရီးသြားျခင္း၊ လိပ္ျပာငွက္တုိ႔ေလ့လာျခင္း၊ သုေတသနျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္း၊ စာေရးျခင္းစသည္တို႔ျဖစ္၏။

တမလြန္အတြက္ ဘုရားတရားဘက္ အာရုံစိုက္သူမ်ဳိးေတာ့ နည္းပါးလွသည္ဟု ဆုိရမည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေရွ႕တိုင္းသားေတြကေတာ့ အုိမင္းျခင္းကို လူ႔ဘဝ၏ ျဖစ္ျမဲဓမၼတာအျဖစ္ ၾကည္ျဖဴစြာ ဆက္ခံေလ့ရွိၾက၏။ အိုမင္းျခင္းကို ဉာဏ္ပညာၾကီးျခင္း၊ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားျခင္း၊ ရင့္က်က္ျခင္း စသည္ျဖင့္ အေကာင္းဘက္ ျမင္ေလ့ရွိသည္။

အေရွ႕တိုင္းက သက္ၾကီးရြယ္အိုတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထီးက်န္ဆန္ျခင္းလည္း မရွိၾက။ မိသားစု ေနထိုင္မႈပံုစံေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေမြးရာမွ ေသသည္အထိ မိသားစု သုိက္သိုက္ဝန္းဝန္းေနေလ့ရွိၾက၏။

ကေလးေမြးလာလွ်င္ ကိုယ္ႏွင့္အတူ သိပ္သည္။ ေတာ္ေတာ္အရြယ္ေရာက္မွပင္ အိပ္ရာခြဲေလ့ရွိၾက၏။ တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ အပ်ဳိေပါက္၊ လူပ်ဳိေပါက္ျဖစ္မွပင္ မိဘႏွင့္ အိပ္ရာခဲြတာမ်ဳိးရွိသည္။ ပညာစံုေတာ့လည္း မိဘႏွင့္တူတူ။ အိမ္ေထာင္က်လွ်င္ ဒီဘက္မိဘအိမ္ မဟုတ္လွ်င္ ဟိုဘက္မိဘအိမ္မွာပဲ ေနေလ့ရွိသည္။ သူတို႔က သားသမီးေတြ ဆက္ေမြးလာေတာ့လည္း အဘုိးအဘြား၊ အေဖအေမ၊ ေျမးျမစ္ေတြ တစ္ျပံဳတစ္မၾကီး စုေပါင္းေနၾကျပန္သည္။ အိမ္က က်ဥ္းေနလွ်င္ ဟိုဘက္တစ္ေဆာင္ ဒီဘက္တစ္ေဆာင္ခ်ဲ႕ထြင္ၾကမည္

သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားအေနႏွင့္လည္း ဘာမွသိပ္ပူပန္စရာမလို။ သားသမီးတို႔အေနႏွင့္ မိအိုဖအိုတို႔ကို ေကၽြးေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔တာဝန္ရွိသည္ဟု အလိုအေလွ်ာက္ နားလည္ၿပီးသားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါပဲ။

ဒါက ေရွးရိုးအစဥ္အလာ ဓေလ့ထံုးစံျဖစ္၏။

ေခတ္ေတြက ေျပာင္းလာသည္။ လူေနမႈပံုစံေတြ ေျပာင္းလာသည္။ ထိုအခါ အာရွမွ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြအဖို႔လည္း မ်က္ခံုးလႈပ္စရာျဖစ္လာ၏။

လူဦးေရ တိုးလာသျဖင့္ ေနစရာေျမေနရာ က်ဥ္းလာသည္။ စားေသာက္ကုန္ေတြ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္လာေသာေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ကိုေကၽြးထားဖို႔ဆိုတာ အရင္ေလာက္မလြယ္ေတာ့။ အရြယ္ေရာက္ၿပီး အိမ္ရွိလူကုန္အလုပ္လုပ္ၾကရသျဖင့္ လူအိုေတြကို ဂရုတစိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔အခက္အခဲေတြျဖစ္လာ၏။ အလုပ္အကိုင္အဆင္ေျပသည့္ ေနရာမ်ားသုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ရမႈမ်ားလာသျဖင့္ မိဘႏွင့္ အတူမေနႏုိင္သူေတြမ်ားလာသည္။ လူေတြကလည္း အသက္ပိုရွည္လာၾကသျဖင့္ အမိအဖသာမက အဘိုးအဘြားေတြကိုပါ ေစာင့္ေရွာက္ရတဲ့ဝန္ေတြပိုလာသည္။

ဒီျပႆနာကို အခံစားရဆံုးမ်ာ အတိုးတက္ဆံုးႏိုင္ငံမ်ားပင္ျဖစ္ေန၏။ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြက အရမ္းတိုးတက္သည္။ လူေနမႈစားရိတ္ကလည္းေခါင္ခုိက္ေနသည္။ တိုက္ခန္းေတြက လူပိုမထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ က်ဥ္းေျမာင္းလွသည္။ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားသည္ လူပိုေတြလုိျဖစ္လာ၏။

သားသမီးေတြက မိဘေတြကို ေကၽြးေမြးျပဳစုခ်င္ပါလ်က္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္၊ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္တာမ်ိဳးလည္း ရွိလာ၏။ တခ်ဳိ႕လည္း တာဝန္ဝတၱရား အရျဖစ္ေစ၊ အမ်ားသူငါ ကဲ့ရဲ႕မွာစိုးလို႔ျဖစ္ေစ၊ လူအိုေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ရေသာ္လည္း စိတ္ထဲက သိပ္မပါေတာ့တာမ်ဳိး ျဖစ္လာသည္ ဟုဆို၏။

စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ဖူးသည္။ သူတို႔ဆီမွာ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈအားနည္းလာသျဖင့္ သတိေပးလႈံ႕ေဆာ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ မိဘေတြကို ေကၽြးေမြးေထာက္ပံ့ရန္ ပ်က္ကြက္ေသာ သားသမီးမ်ားကို မိဘမ်ားက တရားစဲြပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ျပဌာန္းရန္ စဥ္းစားေနသည္ဟုလည္း သိရ၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ဒီေလာက္အေျခအေန မဆိုးလွေသးပါ။ အိမ္မွာ အဘိုးၾကီး၊ အဘြားၾကီးတစ္ေယာက္ေယာက္ရွိလွ်င္ အိမ္က်က္သေရရွိသည္ဟု ယူဆၾကေသးသည္။ အနည္းဆံုးမိဘကို လုပ္ေကၽြးႏိုင္သည္ဆုိၿပီး ဂုဏ္ယူစရာ ျပယုဂ္ေလးတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ေသးသည္ဟု လက္ခံၾကေသးသည္။

ဒါေတာင္မွ တစ္သက္လံုး တစ္ေယာက္တည္းကုန္းရုန္းရွာေဖြၿပီး ေကၽြးေမြးခဲ့၊ ပညာစံုေအာင္ သင္ေပးခဲ့ေသာ မိဘႏွစ္ပါးကို သားသမီးေလးငါးေၿခာက္ေယာက္က ျပည့္စံုုေအာင္ ျပန္ၿပီးမေထာက္ပ့ံႏိုင္တာမ်ဳိးေတြ႔ၾကံဳစ ျပဳလာၾကၿပီ။



သက္ၾကီးရြယ္အိုတို႔သည္ သူတို႔၏ အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုရႈျမင္ သံုးသပ္ၾကသလဲဟု ကၽြန္ေတာ္တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ၾကည့္သည္။ တခ်ဳိ႕မွာ သူတို႔ေျပာေသာ စကားေတြထဲက ေကာက္ခ်က္ဆဲြယူရျခင္းျဖစ္ၿပီး တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မသိမသာ တီးေခါက္ေမးျမန္းၾကည့္ရာမွ သိရျခင္းျဖစ္၏။

အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္က....

" ဟ... ငါတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္က ေသဆံုးျခင္းပဲေပါ့ကြ "

ဟု ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာသည္။

အဘြားၾကီးတစ္ေယာက္ကေတာ့...

" အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းဆိုတာ ဘယ္သူမွ လြန္ဆန္ႏိုင္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ မေသခင္ စိတ္ႏွလံုး၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနသြားဖို႔ပဲ အေရးၾကီးတယ္ "

ဟုဆို၏။

" တစ္သက္လံုး သူမ်ားေတြအတြက္ လုပ္လာျပီးၿပီ မေသခင္ေတာ့ကိုယ့္အတြက္ပါေအာင္ လုပ္ရမွာပဲ "ဆိုၿပီး ဘုရားတရားဘက္ အာရုံႏွစ္ထားသူလည္းရွိ၏။

ပညာရွင္တစ္ေယာက္ကေတာ့....

" ငါလုပ္ခ်င္တာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသးတယ္၊ အခ်ိန္က သိပ္မရေတာ့ဘူးကြာ "

ဟု အားမလိုအားမရ ေျပာသည္။

" ငါကေတာ့ ရသမွ် အခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာ၊ လူအမ်ားအက်ဳိးအတြက္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္သြားဦးမွာပဲ "

ဟု ပရဟိတဝါသနာၾကီးသူ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္က ဆို၏။

" ကံတရားေပါ့ကြယ္၊ ေလာကဓံက ဘယ္လိုဖန္တီးလာဦးမယ္မွန္းမွ မသိဘဲ "

ဟု အဘြားၾကီးတစ္ေယာက္က မေရမရာေျပာသည္။

" ငါ့ရဲ႕ အနာဂတ္ကေတာ့ ေဟာဒီငါ့ရဲ႕ေျမးေတြေပါ့ကြ"

သူကေတာ့ သူ႔အနာဂတ္ မ်ဳိးဆက္သစ္တို႔ထံ ယံုၾကည္စြာပံုအပ္ထားပံုရ၏။

ဒီထဲမွာ ထူးျခားသည့္ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္ရွိ၏။ သူသည္ တစ္ခ်ိန္က ဘဝမွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရခဲ့သူျဖစ္၏။ သူႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ရာအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း လူအမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳခဲ့ရသူျဖစ္၏။

သူက ပညာရွိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူ႔အနာဂတ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေမးခြန္းကို ပညာတတ္ဆန္ဆန္ သြယ္ဝိုက္၍ေမးသည္။

" ဆရာၾကီးအေနနဲ႔ မနက္ျဖန္အတြက္ ဘယ္လိုစိတ္ကူး၊ ဘယ္လိုအစီအစဥ္ေတြမ်ားခ်မွတ္ထားပါသလဲ "

သူသည္ " နက္ျဖန္...နက္ျဖန္... "ဟုခပ္တိုးတိုး ေရရြတ္ၿပီး ဟုိးအေဝးတစ္ေနရာသို႔ အေတာ္ၾကာေအာင္ ေငးၾကည့္ေန၏။ ၿပီးေတာ့မွ....

" အိမ္း...မနက္ျဖန္က်ရင္ မနက္ေစာေစာထၿပီး လမ္းထိပ္က ဆိုင္မွာ မလိုင္နဲ႔ နံျပားစားမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားတယ္ " ဟုျပန္ေျပာလိုက္ေလသည္။



လူငယ္ဆိုတာ

အနာဂတ္ရဲ႕

မ်ဳိးဆက္သစ္

သက္ၾကီးရြယ္အိုပါပဲ။



------------------------------------

မင္းလူ

၃၊၁၀၊ ၉၉။

သက္ၾကီးရြယ္အိုစာအုပ္။

ဩဂုတ္၊ ၂၀၁၂။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။