By Nyein Chan Aye on Friday, November 16, 2012 at 6:02am
“ႀကိဳးၾကာသံ” ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႕အတူ ဆက္တိုက္
ထြက္ရွိလာခဲ့တဲ့ ေတးစုကေတာ့ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ သီခ်င္းေဟာင္း၊
သီခ်င္းေကာင္းအမ်ားစုကို “မဇၨ်ိမလိႈင္း” ရဲ႕ တီးဟန္ အသစ္ ၊ ဂီတစီစဥ္ဖန္တီးမႈ အသစ္၊
ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ဆိုဟန္ အသစ္ နဲ႕ New Version ထြက္လာခဲ့တဲ့ “မ်က္သြယ္ (၁၉၈၆)”
ျဖစ္ပါတယ္။ တီးဟန္၊ ဆိုဟန္ ေကာင္းလြန္းေတာ့ ဒီအေခြကို ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕
အေကာင္းဆံုးအေခြ ရယ္လို႕ေတာင္ ေလ့လာသူ၊ ဝါသနာရွင္မ်ားအၾကားသတ္မွတ္ေလ့ရွိပါတယ္။
သီခ်င္းသစ္တပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႕ “ႏွင္းဆီပန္သူ”
မွာ ကိုေမာင္ေမာင္ ဖန္တီးစီစဥ္တဲ့ ေတးသံစဥ္ စာသား၊ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ဆိုဟန္ နဲ႕
“မဇၨ်ိမလိႈင္း” ရဲ႕ တီးခတ္ဟန္ဟာ ေနာင္ ဒီလိုဖန္တီးမႈ၊ တီးဟန္၊ ဆိုဟန္မ်ိဳး
ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွ မရေတာ့ဘူးလို႕ေတာင္ လူတခ်ိဳ႕ဆိုေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ေတးစုထဲက သူတို႕
သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ေက်ာင္းသားဘဝ ခရမ္းျပာညေတြမွာ အျမဲသီဆိုခဲ့ၾကတဲ့ ကိုရဲလြင္ရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ “သဇင္ည” နဲ႕ တင္ေမာင္လိႈင္ ရဲ “ညိွဳ႕သူ” သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကို
ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ အဖြဲ႕ အသစ္ျပန္လည္ ခံစားဖန္တီး သီဆို မႈဟာ က်ေနာ့္အတြက္ အျမဲ
နားေထာင္ ခံစားလြမ္းေမာရတဲ့ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲ့ထဲက ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႕
“ေစာင္းႀကိဳးရိႈက္သံ” အသစ္ဗားရွင္း ကလည္း အလားတူပါပဲ။
ဒီေတးစုေတြေနာက္ ထြက္လာခဲ့တဲ့ ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္
(၁၉၈၈) ေတးစုဟာလည္း ပိုမိုရင့္က်က္လာတဲ့ ဆိုဟန္၊ ေတးစာသာ၊ ဂီတ ဖန္တီးမႈေတြနဲ႕
ထံုမႊမ္းလွပခမ္းနားေနပါတယ္။ အဲ့ထဲက ခင္ေမာင္တိုး ကိုယ္တိုင္ ကိုေမာင္ေမာင္နဲ႕
ပူးတြဲ ေရးခဲ့တဲ့ “ကာရန္သီညီေစ့မယ္” အခ်စ္သီခ်င္းလွလွေလးဟာအျမဲ ခံစားနားေထာင္ရတဲ့
သီခ်င္းေလးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ကလပ္စီကယ္ ဂစ္တာ အစြမ္း နဲ႕ ခင္ေမာင္တိုး
ရဲ႕ တည္ၿငိမ္တဲ့ ဆိုဟန္ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ “နန္းခ်ယ္ရီ” သီခ်င္းေလးဟာလည္း
ဗမာ့ဂီတသမိုင္းမွာ မွတ္တိုင္ တခုအျဖစ္ က်န္ရစ္ေနပါတယ္။
၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ထြက္ရွိလာခဲ့တဲ့ “ေဝးခဲ့ၿပီ
ပန္းခရမ္းျပာ” ေတးစုကေတာ့ ကိုရဲလြင္ (သံစဥ္) ၊ ကိုေအာင္ဝင္း (စာသား) တို႕ရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ “ေဝးခဲ့ၿပီ ပန္းခရမ္းျပာ”၊ “ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႕ တဲငယ္ေလး’
သီခ်င္းေတြနဲ႕အတူ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ဆက္လက္တည္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ “ေဝးခဲ့ၿပီ
ပန္းခရမ္းျပာ” သီခ်င္း ကို ခင္ေမာင္တိုး ဆိုဟန္ ေကာင္းလြန္းၿပီး
လူႀကိဳက္မ်ားလြန္းေတာ့ ခုဆံုးသြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ကိုေအာင္ဝင္း တေယာက္လည္း
“ပန္းခရမ္းျပာ ကိုေအာင္ဝင္း” ရယ္လို႕ ကိုရဲလြင္ (မူလ ပန္းခရမ္းျပာ သီခ်င္းဖန္တီးသူ)
နဲ႕ အတူ “ပန္းခရမ္းျပာ” နာမည္တပ္ လူအမ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ျပဳျခင္းခံခဲ့ရပါေတာ့တယ္။
အဲ့ေတးစုထဲက ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ ကိုေနဝင္း ပူးတြဲေရး “အခ်စ္ရဲ႕ ဘဝမွတ္တမ္း”၊
ကိုေမာင္ေမာင္ ရဲ႕ “ေအးအတူပူအမွ်”၊ ခင္ေမာင္ပါ ေရး “ပ်ိဳးေမတၱာမိုး”၊ ႏိုင္မင္းေရး
“ေဝဒနာညေနခင္း” သီခ်င္းေတြဟာလည္း လူႀကိဳက္မ်ား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတ ေလာက ရဲ႕ ထိပ္ထိပ္ၾကဲ
ဘုရင္ ႏွစ္ပါး ျဖစ္တဲ့ သူရယ္၊ စိုင္းထီးဆိုင္ ရယ္ ရဲ႕ စုစည္း အားထုတ္တင္ဆက္ထားတဲ့
“ေလးညွိဳ႕ရွင္ (၁၉၉၁)” ေတးစုဟာလည္း ထူးျခားလွၿပီး “ခင္ေမာင္တိုး” ဆိုတဲ့
“ဂီတေလးညွိဳ႕ရွင္ႀကီး” ကေန ပစ္လႊတ္လိုက္တဲ့ ဂီတသံစဥ္ ေတးသီခ်င္းေတြဟာ အဲ့ေခတ္
လူငယ္ထုရဲ႕ ရင္ဘတ္ ႏွလံုးသားထဲကို စူးစူးနစ္နစ္ စိုက္ဝင္ခဲ့ရပါတယ္။
သီခ်င္းေတြကို စံခ်ိန္မွီ၊ အရည္အခ်င္းျပည့္၊
ေငြေနာက္မလိုက္၊ စီးပြားမဆန္၊ အႏုပညာအရည္အသြး ဦးစားေပး စီစဥ္၊ ဖန္တီး ေလ့ရွိတဲ့
ခင္ေမာင္တိုး ဟာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား “ပန္ေတာ္ဦး” နဲ႕
“ျမစ္တစ္စင္းျဖစ္တည္မႈ” ဆိုၿပီး တကိုယ္ေတာ္ ေတးစု ႏွစ္ခု ဆက္တိုက္ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။
ေတးစု ႏွစ္ခုစလံုး ဟာလည္း ထြက္တဲ့ အခ်ိန္နီး၊ ျမန္ေပမယ့္ အခ်ိန္ယူ ျပင္ဆင္ထားခဲ့တဲ့
သီခ်င္းေကာင္းေတြနဲ႕ စံခ်ိန္မီဆိုတာ ထက္ ပိုသာတဲ့ အရည္အေသြးေကာင္း ေတးစု
ႏွစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
“ပန္ေတာ္ဦး” ထဲမွာ ပန္းခ်ီေမာင္ဒီ ရဲ႕ နာမည္ႀကီး
ကဗ်ာ “သိန္းငွက္ပ်ိဳတို႕ရဲ႕သဘာဝ” ကို ကိုရဲလြင္ ကဗ်ာစာသားတလံုး မတည္းျဖတ္ဘဲ နဲ႕ (၃)
ႏွစ္ၾကာ သံစဥ္သြင္းဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကို ခင္ေမာင္တိုး ဆိုလုိက္ေတာ့ က်ေနာ့္
အတြက္ အဲ့သီခ်င္းဟာ ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာတပုဒ္လည္း
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘဝ၊ ဒႆန၊ အေတြးအေခၚ တခုေပးတဲ့ က်မ္းစာအုပ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။
“ဒို႕အဘိုးက ကြမ္းတရိုးဝါးရင္းနဲ႕ ေျပာျပခဲ့ဖူး…” တဲ့.. ဘဝ အေၾကာင္း၊ ေလာကအျမင္ေတြ၊
က်င့္ဝတ္ နီတိ ပံုျပင္ေတြ ကို ခင္ေမာင္တိုးက ဂီတေတးသြား အေနနဲ႕ ဟစ္ေၾကြး
ဆံုးမသြားသလို ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ တဦးတည္းသေဘာနဲ႕ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး
သီခ်င္းကို ေရြးခြင့္ရရင္ အဲ့သီခ်င္းကို ေရြးပါမယ္။ ဘဝမွာ အႀကိမ္တေထာင္မက
နားေထာင္ဖူးတဲ့ ရွားပါးသီခ်င္း စာရင္းဝင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ အဲ့သီခ်င္း ရဲ႕
သေဘာ၊ သဘာဝ၊ ဒႆန နဲ႕ ေလာကအျမင္ကို စာေတြ စေရးတတ္တဲ့ အခ်ိန္ကစလို႕
ေဆာင္းပါးရွည္ေရးဖို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕
ပံုေဖာ္ဖန္တီးမႈႏိုင္မႈ အႏုပညာဝမ္းစာ က နည္းလြန္းေတာ့ “ျမင္းထိန္း ငတာ”
မျဖစ္ခ်င္လို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္လက္ေလွ်ာ့ ခဲ့ရပါတယ္။
“ပန္ေတာ္ဦး” ထဲမွာပဲ “ဘာလိုေသးလဲ” (ကိုရဲလြင္
သံစဥ္ ၊ ေမာင္သစ္မင္း ကဗ်ာ ၊ မူရင္း စိုးပိုင္ ဆို) ကို ျပန္လည္ ခံစား အသစ္ဖန္တီး
သီဆိုထားတဲ့ အခ်စ္သီခ်င္း ရိုးရိုးေလး ဟာလည္း စိုးပိုင္ရဲ႕ ဆိုဟန္နဲ႕ အသားက်ၿပီးသား
ျဖစ္ေနတဲ့ နား နဲ႕ ခံစားမႈ ႏွလံုးကို ေက်ာ္လြန္ ျဖတ္သန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ဆိုဟန္က ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
ဒီအေခြထဲက တျခားသီခ်င္းေတြရဲ႕ ေကာင္းမြန္မႈကို
စာဖြဲ႕ရရင္လည္း စာတပုဒ္စာမက ျဖစ္သြားပါမယ္။ ထူးျခားတာပဲ ဆိုရရင္ေတာ့ ၁၉၉၃ မွာ
ထြက္ခဲ့တဲ့ ဒီေတးစု ႏွစ္ခုလံုးမွာ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ရဲ႕
ေတးသံစဥ္ စီစဥ္မႈ၊ တီးခတ္မႈ၊ ဆိုဟန္ေတြဟာ ေခတ္နဲ႕ ပို အံ့ဝင္ ခြင္က် ျဖစ္လာတာကို
ထည့္ေျပာရပါမယ္။ အီလက္ထေရာနစ္ ဂစ္တာ အျပင္းစား အေနာက္တိုင္း သံစဥ္ေတြနဲ႕ ပိုနားစြဲ
ႏွစ္ၿခိဳက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ လူငယ္ထုကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ဖို႕ရာအတြက္ ခံစားမႈတူ
ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဂီတသစ္ဖန္တီးမႈ ပံုစံကြဲေတြ ခ်ျပထားတဲ့
ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈ၊ ပညာျပည့္ဝမႈ နဲ႕ ေစတနာ ကို
ဒီႏွစ္ေခြလံုးမွာ သိသိသာသာ ျမင္ခဲ့ရတဲ့ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ အေနနဲ႕ေတာ့ “ျမစ္တစ္စင္းျဖစ္တည္မႈ” မွာ
ပါခဲ့တဲ့ အႏုပညာေရာင္းရင္း ညီငယ္တဦးျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီ ကိုၿမိဳး ရဲ႕ ကဗ်ာစာသားကို
အေျခခံၿပီးကိုရဲလြင္ နဲ႕ ခင္ေမာင္တိုး ပူးတြဲ သံစဥ္ရွာ ဖန္တီးခဲ့တဲ့
“ခရမ္းျပာအိပ္မက္” ကို ျပရပါမယ္။ အျပင္းစား ဟယ္ဗီးမယ္တဲလ္ သီခ်င္းတပုဒ္လို ခံစားမႈ
ေပးစြမ္းႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေခတ္ဟန္အျပည့္ပါခဲ့ပါတယ္။
ပန္းခ်ီ ကိုၿမိဳး ရဲ႕ တျခား ကဗ်ာစာသားတခုကို
ကိုရဲလြင္ နဲ႕ ခင္ေမာင္တိုးပဲ ပူးတြဲ သံစဥ္ရွာ အသက္သြင္းခဲ့တဲ့
“လြမ္းတမ္းတတယ္ခိုင္” သီခ်င္း၊ ကိုရဲလြင္္ သံစဥ္၊ ကိုေအာင္ဝင္း စာသား ကို
ခင္ေမာင္တိုး လွလွပပ သီဆိုခဲ့တဲ့ “ဆံုးျဖတ္တဲ့အတိုင္း” သီခ်င္းနဲ႕ အျခား ဂီတညီငယ္
“မဇၨ်ိမလိႈင္း” ရဲ႕ ဝိုင္းေတာ္သား သားေထြး ေရးတဲ့ “ရင္ခုန္စြာလိုက္ခဲ့”
သီခ်င္းေတြဟာလည္း ဂႏၱဝင္တြင္မယ့္ အခ်စ္သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြအျဖစ္
“ျမစ္တစ္စင္းျဖစ္တည္မႈ” ေတးစုထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့
တကိုယ္ေတာ္ စင္တင္ေတးဂီတပြဲႀကီးကို ရန္ကုန္မွာ လုပ္ခဲ့ၿပီး Live သီဆိုထားတဲ့
သီခ်င္းေတြကို အသံသြင္း၊ အေခြႏွစ္ေခြတြဲ (ကက္ဆက္အေခြကာဗာအႀကီး နဲ႕
သီခ်င္းစာအုပ္အေသး ပါတြဲလ်က္) ထူးထူးျခားျခားထြက္ခဲ့ပါတယ္။ Live ဆိုတာကို
ရန္ကုန္မွာ ရွိမေနလို႕ သြားမၾကည့္ရတဲ့ သားျဖစ္သူက်ေနာ္ကို အေဖက ကိုယ္တိုင္
အေခြႏွစ္ေခြတြဲ ဝယ္ေပးခဲ့တာလည္း အျမဲမွတ္မွတ္ရရ ရွိေနရပါတယ္။ ကိုေမာင္ေမာင္ ရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ “ဝတ္မႈံ (မူရင္း မြန္းေအာင္ဆို)” ကို ခင္ေမာင္တိုး ျပန္လည္ဆန္းသစ္ Live
ဆိုဟန္ နားေထာင္ၿပီး “ဒီတပုဒ္နားေထာင္လိုက္ရတာနဲ႕ကို ဒီႏွစ္ေခြတြဲက တန္တယ္” လို႕
အေဖ့ကို ျပန္ေျပာေတာ့ အေဖ ေက်နပ္သြားခဲ့တာလည္း သတိရမိပါတယ္။ အဲ့ေနာက္ပိုင္းဆက္တိုက္
ထြက္ခဲ့တဲ့ “ရည္ရြယ္သူ” မွာ စိုင္းထီးဆိုင္ ရဲ႕ “ေလာင္စာအခ်စ္မီး” ကို ခင္ေမာင္တိုး
ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႕ အသစ္ခံစားဆိုတာကို နားေထာင္ခဲ့ရေတာ့လည္း အလားတူ ခံစားမႈမ်ိဳး
ရရရွိခဲ့ပါတယ္။
(၉၅/၉၆) မွာပဲ တကၠသိုလ္ေနာက္ခံ ကာဗာ နဲ႕
ထြက္လာခဲ့တဲ့ “မွီတြယ္ရာ.. လြမ္း” ေတးစုဟာလည္း တကၠသိုလ္ ဘဝ
အေပ်ာ္၊အပါး၊အလြမ္း၊အေမာေတြကို ႀကိဳတင္ရင္ခုန္တတ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ အရြယ္ဆိုေတာ့
အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆက္တိုက္လိုလိုပဲ ထြက္လာခဲ့တဲ့ “လိႈင္းထက္ကေျခရာ” မွာ
စႏၵာရား လွထြဋ္ ေရး နာမည္ႀကီး ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတး “တျပည္သူမေရႊထား”
ပါဝင္ခဲ့တာကိုလည္း အမွတ္ထားမိခဲ့ပါတယ္။
ႏွစ္ပိုင္းအနည္းငယ္ ျခားၿပီး ၁၉၉၉/၂၀၀၀
ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ထြက္လာခဲ့တဲ့ “သီခ်င္းတပုဒ္” နဲ႕ “တိတ္တခိုး” ေတးစုေတြဟာလည္း
ခင္ေမာင္တိုး ပရိသတ္ေတြ ေစာင့္ရတာ တန္ေအာင္ ေကာင္းတဲ့ အေခြေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ RIT
ေရာင္းရင္း ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ရဲ႕ နာမည္ႀကီး ကဗ်ာေတြကို ဂီတညီငယ္
ႏိုင္မင္းက သံစဥ္သြင္းေပးခဲ့တဲ့ “တိတ္တခိုး” ဟာ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ
မက်ေသးဘူး ဆိုတာကို ျပသႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ပီသ၊ ရွင္းျပတ္ တဲ့ အသံ၊
ညက္ေညာ္တဲ့ ဆိုဟန္ နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” ရဲ႕ လွပတဲ့ ေတးသံစဥ္ေတြေၾကာင့္ ကဗ်ာ က ေန
သံစဥ္သီခ်င္းအျဖစ္ အႏုပညာပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းထားေပမယ့္ အႏုပညာရသ ေပးစြမ္းႏိုင္မႈကေတာ့
မယုတ္ေလ်ာ့ မေျပာင္းလဲ့တဲ့အျပင္ ပိုေတာင္ အသက္ဝင္ ရသေျမာက္ လွပခဲ့ပါတယ္။
၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းေတာ့ က်ေနာ္
စိတ္ႏွလံုး၊အာရံုဟာ သီခ်င္းသစ္၊ အထူးသျဖင့္ ေပၚပင္ ေခတ္စားလာတဲ့ ေခတ္ဂီတ ပံုစံ၊
ရပ္ဝန္း နဲ႕ ေခတ္အဆိုေတာ္ေတြအေပၚ ခံစား မေမြ႕ေလ်ာ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ.. သီခ်င္းေဟာင္း နဲ႕
လူေဟာင္းေတြနဲ႕ပဲ ဂီတခ်င္ျခင္းေျပ ေက်နပ္လာသလို ခင္ေမာင္တိုးလည္း
ေစ်းကြက္အေနအထားေၾကာင့္ သီခ်င္းအသစ္ေတြ မတင္ဆက္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ နီးစပ္တဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းကတဆင့္၊ စာနယ္ဇင္း အင္တာဗ်ဴးေတြကတဆင့္
ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” သီခ်င္းအသစ္ေတြ ဖန္တီးေနျမဲဆိုတာေတာ့
သိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ခုအခ်ိန္မွာ ခင္ေမာင္တိုး သီခ်င္းအသစ္ ထြက္လို႕ရွိရင္ ခ်က္ခ်င္း
ဝယ္ယူနားေထာင္ ေနဦးမွာ ျဖစ္ေပမယ့္လည္း သူေပးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ က်ေနာ့္ ဘဝအတြက္၊
စိတ္ႏွလံုး အာဟာရ အတြက္ လိုတာထက္ေတာင္ ပိုေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလ မ်ားမွာ
တိုင္းျပည္မွာ ႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ က်ပ္မျပည့္တဲ့
အေတြးအေခၚ နဲ႕ ဆံပင္ရွည္ထား အႏုပညာ ေျဖာ္ေျဖမႈေတြ မလုပ္ရဘူးလို႕ တားျမစ္ၿပီး ျပႆနာ
လူတန္းစာ၊ ျပႆနာေခတ္၊ ျပႆနာ လူငယ္ေတြကို အျမဲကိုယ္စားျပဳတဲ့ “ျပႆနာ အုပ္စု”
အထိမ္းအမွတ္၊ အမွတ္အသား “ဆံပင္ရွည္ထားျခင္း” ကို ထိခိုက္လာေတာ့ “ငါသီခ်င္းဆို
မစားဘူးကြ..” ဆိုၿပီး မႏၱေလး ျပန္သြားခဲ့တယ္လို႕ ၾကားဖူးထားခဲ့တဲ့ ဂီတ ဘဝသာမက လူမႈ
ပုဂၢလိက ဘဝမွာလည္း အေနမွန္ခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုးတေယာက္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ အလယ္မ်ားမွာ
မလုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္တခ်ိဳ႕၊ က်ေနာ္ မျမင္ရက္၊ မျမင္ခ်င္၊ မခံစားႏိုင္တဲ့ အလုပ္တခ်ိဳ႕
စိတ္မပါဘဲ လုပ္ခဲ့ရတာကို ေတြ႕ရေတာ့လည္း ေၾကကြဲဝမ္းနည္းမိခဲ့ေပမယ့္ သူ႕အေပၚ
ေလးစားမႈကေတာ့ မေလ်ာ့ခဲ့ပါဘူး..။ ေနာက္ပိုင္း သူ႕သားအႀကီး နဲ႕ မိတ္ေဆြအရင္း
ျဖစ္ရလို႕ သူ ဒီလို ကိစၥေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ျငင္းပယ္၊ ေရွာင္ပုန္းခဲ့ေပမယ့္
ေနာက္ဆံုး မတတ္သာ၊ အၾကပ္ကိုင္လို႕ လုပ္ခဲ့ရပံုေတြကို အျဖစ္မွန္သိခြင့္ရေတာ့လည္း
သူ႕အေပၚ ပိုလို႕ စာနာနားလည္ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ေခတ္ဆိုး၊ စနစ္ဆိုး နဲ႕ လူဆိုးေတြကို
ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲခ်င္စိတ္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ သူ႕ဘဝတေလွ်ာက္ ထြက္ခဲ့တဲ့
သီခ်င္းမ်ားစြာရဲ႕ စာသားေတြဟာလည္း ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးဖ်က္၊ မင္နီအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ေရွာင္ၿပီးမွ ခံစားသူ ပရိတ္သတ္ေရွ႕ ေရာက္လာခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။ သူတို႕နဲ႕ မထိုက္တန္တဲ့
စနစ္အဖြဲ႕အစည္း၊ ဘက္မညီတဲ့ ေကာင္းကင္၊ သမမမွ်တတဲ့ ရာသီဥတုေတြၾကား ကႏၱာရခရီးၾကမ္း
ႏွစ္မ်ားကို ဂီတအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈ၊ ရူးသြပ္မႈစိတ္နဲ႕ သက္ဆံုးတိုင္
မယိုင္မလဲေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႕
ေပးဆပ္မႈ၊ သက္ေရာက္မႈက က်ေနာ္တို႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ ႀကီးမားလွပါတယ္။
ခုေတာ့ သူတေယာက္ အားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး
ေအာင္ျမင္မႈေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေပးဆပ္မႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ ေက်းဇူးတရား
တေပြ႕တပိုက္ႀကီးကို ထားခဲ့ၿပီး လူေလာကကို လွလွပပ၊ သိကၡာ ရွိရွိ ေက်ာခိုင္း
ထြက္ခြာသြားခဲ့ၿပီ။
သူရဲ႕ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ဂီတ ေရာင္းရင္း ညီအကို
“မဇၨ်ိမလိႈင္း” ဝိုင္းေတာ္သားေတြျဖစ္တဲ့ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေနဝင္း၊ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္၊
သားေထြး၊ တြတ္ကီ စတဲ့ ဂီတရဲေဘာ္ေတြက သူ႕အေၾကာင္းေတြေျပာ၊ အလြမ္းသီခ်င္းေတြ
ေရး/တီး/ဆို ရင္းနဲ႕ပဲ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းသာယာလွပၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားရေတာ့မွာေပါ့..။
သူတို႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” ဝိုင္းေတာ္သားခ်င္း
ဘယ္ေလာက္ အေနနီး၊ စိတ္သေဘာနီး၊ ႏွလံုးေသြးခ်င္းနီး၊ ရင္ဘတ္ခ်င္းနီးၿပီး
ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကတာဆိုတာ သူတို႕ ပူးေပါင္း ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေကာင္းေတြက သက္ေသပါပဲ..။
ကိုေမာင္ေမာင္ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ (ခင္ဝမ္း
အပါအဝင္) က Live Show က်င္းပၿပီး မဂၤလာ လက္ဖြဲ႕ေပးဖူးခဲ့တယ္။ ခင္ေမာင္တိုး
မဂၤလာေဆာင္ေတာ့ ကိုရဲလြင္ နဲ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ က “ဘ၀လမ္းအစခရီး” ဆိုတဲ့
သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကို ခင္ေမာင္တိုးနဲ႕ တြဲေရးၿပီး လက္ဖြဲ႕ေပးဖူးခဲ့တယ္။ အဲ့လို
ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့ ဘဝေတြမွာ ခုေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့သူေတြက
လြမ္းဆြတ္တသရေတာ့မွာေပါ့..။
ဗမာျပည္ရဲ႕ ရွားပါး ဂီတပညာရွင္ တဦးျဖစ္တဲ့
မိုးေက်ာ္ (အေမရိကန္ကျပား) ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ဆံုးရွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕
ဂီတေရာင္းရင္းေတြျဖစ္တဲ့ ရာျပည့္ က "ေတးျမံဳငွက္သို႕ တမ္းခ်င္း" ၊ တင္ဝင္း
(ေဆး/မန္း) က "မိုးေက်ာ္" (ခိုင္ထူး ဆို) ၊ ကိုေနဝင္း က
"ေၾကြခ်ိန္မသင့္ေၾကြတဲ့ပန္းမို႕'၊ ကိုဇာလ်န္း "ၾကယ္ေၾကြခ်ိန္ က်ဴးရင့္ၾကိဳး”
ဆိုၿပီး သီခ်င္းစပ္ဆို၊ သီဆို ဂုဏ္ျပဳလြမ္းၾကသလို ခင္ေမာင္တိုး ကလည္း
“ျပန္မလွည့္ေတာ့ဘူး” ဆိုတဲ့ သခၤါရတရား သေဘာအျပည့္ပါတဲ့ သီခ်င္းေလးကို ဆိုၿပီး
အမွတ္တရ လြမ္းဆြတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ခုေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ သူ႕ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြနဲ႕
ပရိတ္သတ္ကို ေက်နပ္ေအာင္ ႏႈတ္ဆက္ခြင့္ မရဘဲ ေရျခားေျမျခားမွာ ေဆးကုရင္း
“ျပန္မလွည့္ေတာ့မယ့္ လမ္းကို” ေလွ်ာက္လွမ္းသြားခဲ့ပါၿပီ..။
“မဇၨ်ိမလိႈင္း” ဝိုင္းေတာ္သားလိုလို ျဖစ္ခဲ့တဲ့
ဂီတ မိတ္ေဆြ ေရာင္းရင္းႀကီး၊ ဗမာျပည္ရဲ႕ ရွားပါး အႏုပညာ အစိုင္အခဲႀကီး ခင္ဝမ္း
(ဂ်ပန္ကျပား) တေယာက္ဆံုးေတာ့ သူက “ခုႏွစ္ႏွစ္အလြန္” ဆိုၿပီး လြမ္းတသသ
ျဖစ္ခဲ့ရတယ္..။ ခုေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြက သူ႕ကို ျပန္ၿပီး လြမ္းဆြတ္ရင္းနဲ႕ သူ႕ရဲ႕
ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးခဲ့မႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရဦးေတာ့မွာေပါ့..။
ဒီေနရာမွာ စကားခ်ပ္ အေနနဲ႕ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕
က်န္ရစ္သူ မိသားစု၊ ဂီတေလာက က ေတးထုတ္လုပ္သူေတြ နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ကို
အႏူးအညြတ္ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်င္တာကေတာ့ ခင္ေမာင္တိုး သီဆိုခဲ့တဲ့
ဂႏၱဝင္ေတးသီခ်င္းေကာင္းေတြကို ခုေခတ္ ေနာက္ေပါက္ အဆိုေတာ္မ်ားေပးဆို ဖ်က္ဆီးၿပီး
ေပါ့ပ်က္ပ်က္၊ ပစ္စလက္ခတ္၊ ျဖစ္ကတတ္စမ္း လြမ္းဆြတ္မႈမ်ိဳး မလုပ္ဖို႕ပါပဲ ခင္ဗ်ာ..။
ရင္ဘတ္ခ်င္းတူတဲ့ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အုပ္စုဝင္ထဲကေတာ့ ဘယ္သူဆိုဆို
ဆိုၾကပါခင္ဗ်ာ..။
ခင္ေမာင္တိုး ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီသေဘာ ရွိတယ္ဆိုတာ၊
သူ႕ နဲ႕ သူ႕ရဲေဘာ္ ေတးေရး နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” ဝိုင္းေတာ္သားေတြ ႏွလံုးသားခ်င္းနီး
နားလည္သေဘာတူညီမႈထားကာ သူအသက္ရွင္စဥ္တုန္း သူ႕သီခ်င္းေဟာင္း၊ အေကာင္းေတြ
သူမ်ားေပးဆို အမ်ားစု ဖ်က္ဆီးျခင္း မခံခဲ့ရတာကိုၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
သိပ္မၾကာေသးခင္တုန္းက ကိုေနဝင္းကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့
Live Show လုပ္ေတာ့ ကိုေနဝင္းရဲ႕ သီခ်င္းေကာင္းေတြ ဆိုခ်င္သလို ဆိုၾကၿပီး
ပ်က္စီးသြားတာ ခံစားရလို႕ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္အနာ မေပ်ာက္ေသးခင္ ခုအခ်ိန္
ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို အလားတူ အျဖစ္ဆိုးမ်ိဳး မၾကံဳပါရေစနဲ႕
ခင္ဗ်ာ..။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႕ေတာ့ သခၤါရ သေဘာကိုပဲ ေတြးမိ
သံေဝဂျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကို ေရးခ်င္ပါတယ္။ ဟိုတေလာက သုခမိန္လိႈင္ (သိဒၶတၱလိႈင္
ကဗ်ာဆရာ/ေတးေရးဆရာ) က သူ႕ရဲ႕ လူမႈကြယ္ရက္စာမ်က္ႏွာမွာ “မင္းမင္းလတ္ကို
လိုက္ပို႕ျခင္း” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္တခု တင္ပါတယ္။ မင္းမင္းလတ္
ဆံုးေတာ့ (၁၉၉၇) လုိက္ပို႕ၾကတဲ့ ဂီတ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ပံုေတြ စုစည္းထားတာပါ။ အဲ့ထဲမွာ
ပါခဲ့တဲ့ ခင္ဝမ္း (၂၀၀၀)၊ ထူးအိမ္သင္ (၂၀၀၄) ၊ စိုင္းထီးဆိုင္ (၂၀၀၈) အစရွိတဲ့
ဗမာျပည္ရဲ႕ ရွားပါးအဖိုးတန္တဲ့ ၾကယ္ပြင့္ႀကီးေတြ တပြင့္ၿပီးတပြင့္
ေျမခသက္ဆင္းခဲ့ရပံုကို ဓာတ္ပံုစုစည္းမႈ အႏုပညာနဲ႕ သုခမိန္လိႈင္ က
တင္ဆင္ထားတာပါ..။
ခုေတာ့ ေနာက္ထပ္ ၾကယ္ပြင့္တပြင့္
ေၾကြသြားခဲ့ရျပန္တာေပါ့..။
ရတနာၿမိဳင္ မွာ “သံၿပိဳင္တင့္ဆန္း ပြင့္ေဝခဲ့တဲ့”
“အရိုင္း (The Wild Ones)” နဲ႕ “လိူင္း (The Medium Wave)” ရဲ႕ ထိပ္သီး
အဆိုေတာ္ႀကီး ႏွစ္ဦးလံုး ခု မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဒီလို အေကာင္းသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တို႕
ရဲ႕ ေလာကလူ႕ေဘာင္အတြက္ ဘုရားလိုတန္ခိုးထက္ အစြမ္းျဖစ္ေစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကို ခဏခဏ
ေခၚ.. ေခၚ သြားတတ္ေတာ့ ခု က်န္ေနေသးတဲ့ ကိုေနဝင္း၊ ကိုရဲလြင္၊ သားေထြး အစရွိတဲ့
က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ဂီတ ရဲေဘာ္ေရာင္းရင္းႀကီးေတြကိုေတာ့
က်ေနာ္တို႕နဲ႕အတူ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္ရွိေပးဖို႕ ဘုရားသခင္ကို တပါတည္း
ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။
ဂီတမိတ္ေဆြ ေရာင္းရင္း သူငယ္ခ်င္းအရင္းေတြကို
ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အမွီ လိုက္လိုက္ေတြ႕ေနရတဲ့ ေဂ်ေမာင္ေမာင္ ကိုလည္း ေနာင္ဒီလို
ခရီးေတြ ထြက္ ထြက္ေနရတာလည္း မျမင္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
လူေလာက ကို ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာျပဳခဲ့တဲ့
ခင္ေမာင္တိုး တေယာက္ ေကာင္းရာသုဂတိလားမွာ ေသခ်ာတဲ့ အတြက္ အထူးဆုမေတာင္းေတာ့ပါ..။
ဒါေပမယ့္ ခင္ေမာင္တိုး တေယာက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘံုဘဝမွာ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ခင္ဝမ္း၊
ကိုမ်ိဳးခင္၊ မုိးေက်ာ္၊ ပန္းခ်ီ ေကၿမိဳး၊ ကိုေအာင္ဝင္း တို႕နဲ႕ အတူ သီခ်င္းေတြ
တြဲေရး၊ တီး၊ ဆို လုပ္ခြင့္ရဖို႕ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ရင္
ဆုေတာင္းေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္..။
ေၾကကြဲဝမ္းနည္းစြာျဖင့္ဆိုတာထက္ပိုတဲ့
စိတ္ခံစားမႈျဖင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၆ ၊ ႏိုဝင္ဘာ ၊၂၀၁၂
ေသာၾကာေန႕၊ ၁၁ နာရီ ၊ ၃၄ မိနစ္
မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီစာကို ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ညေန (၆) နာရီ
ခန္႕မွာ စတင္ေရးသားၿပီး ည ၁၁ နာရီ ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္မွာ ၿပီးတယ္..။ ဦးေႏွာက္ျဖင့္
မေရးဘဲ ႏွလံုးသားခံစားခ်က္အတိုင္းေရးတယ္..။ ခံစားရသလို ေရးထားျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္
ခုႏွစ္ နဲ႕ အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပန္လည္ မစီစစ္၊ လြဲေနတဲ့ အခ်က္မ်ား၊ (အထူးသျဖင့္
ေတးစုမ်ားထြက္ခဲ့တဲ့ ခုႏွစ္ေတြ လြဲေနရင္) ေနာင္ သမိုင္းမွတ္တမ္းအမွန္က်န္ေအာင္
သိသူမ်ား ေထာက္ျပ ျပင္ေပးႏိုင္ပါတယ္..။ စာထဲတြင္ ခင္ေမာင္တိုး အပါအဝင္
အႏုပညာရွင္မ်ားရဲ႕ နာမည္ေတြကို အႏုပညာနာမည္အတိုင္း ညႊန္းဆိုေခၚေဝၚထားပါတယ္။
တဆက္တည္း မိုးမခ တြင္
ဖတ္ႏိုင္ရန္: http://moemaka.com/?p=29173
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။