စြန္႕ဦးတီထြင္သူေတြ သိသင့္တဲ႔ Tai Lopex ရဲ႕ အႀကံေပးခ်က္
Tai Lopex ကေတာ့ social media marketing expert တစ္ေယာက္ပါ။ သူဟာ multimillion-dollar business ေတြအတြက္ အႀကံေပးလဲလုပ္ပါတယ္။
1. Pick an idea that works for you.
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဘယ္ေနရာမွာ ေတာ္တယ္ဆိုတာ သိႀကတယ္လို႔ ထင္ႀကပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ မွားေနႀကတာပါ။
Peter Drucker က သူ႔ရဲ႕ Managing oneself ဆိုတဲ႔ စာအုပ္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။
ဒီအရာဟာ က်ြန္ေတာ္ ေတြ႔ရွိခဲ႔သမ်ွထဲမွာ အေရးအႀကီးဆံုး စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုပါပဲ လို႔ Lopex က ေျပာပါတယ္။ entrepreneur ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႔ business ေတြ ဘာလို႔ က်ရႈံးႀကလဲဆိုတဲ႔ အေႀကာင္းရင္းကို မရွာေဖြႏိုင္ႀကပါဘူး။
မင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အားသာခ်က္ရွိတဲ႔ေပၚမွာပဲ business တစ္ခု တည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။ Doing what you love ဆိုတာ မင္းရဲ႕ ဝါသနာေတြအတြက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္တာပါ။ မင္းရဲ႕ business ကို မင္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြမွာ မတည္ေဆာက္မိပါေစနဲ႕။
က်ြန္ေတာ္က basketball ကစားရတာ ဝါသနာပါတယ္။ professional တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကစားဖို႔ေလာက္ေတာ့ မေတာ္ပါဘူး။ က်ြန္ေတာ္ ဒါကို က်ြန္ေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေႀကာင္း အလုပ္အကိုင္တစ္ခု အေနနဲ႕ လုပ္လိုက္ရင္ က်ြန္ေတာ္ ေငြေႀကးအရ အဆင္ေျပႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ က်ြန္ေတာ္ basketball ကို ဝါသနာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ကစားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ က်ြန္ေတာ့္အတြက္ သဘာဝအေလ်ာက္ အလြယ္တကူျဖစ္ေစတဲ႔ public speaking တို႔ video makings တို႔ social media marketing တို႔မွာ business ေတြ တည္ေထာင္ခဲ႔တယ္။
Lopex အႀကံေပးတာကေတာ့ ကိုဟ့္အေႀကာင္းကို ကိုယ္ပိုသိဖို႔ပါပဲတဲ႔။
၂။ Spot Trends
လတ္တေလာ ေခတ္စားေနတဲ႔ trend ေတြကို လ်စ္လ်ဴမရႈမိပါေစနဲ႔။
social media နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး business ေတြဟာ struggle လုပ္ေနရပါတဟ္။ ဒါေႀကာင့္ Tai Lopex က business ေတြအတြက္ social media နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး manage လုပ္ေပးတဲ႔ business ကို တည္ေထာင္ခဲ႔တယ္။
ု
ျပႆနာေတြကို အခြင့္အေရးလို႔ျမင္လိုက္ျပီ း လူေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ ကူညီလိုက္ပါ။ ဒါဆိုရင္ မင္းရဲ႕ အေျဖေတြအတြက္ ဆုလာဘ္အေနနဲ႕ ပိုက္ဆံရွာႏိုင္မွာပါ။
3. Launch quickly.
Lopex က သူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုး mentor ျဖစ္တဲ႔ Joel Salatinက သူ႔ကို ေျပာထားတာကို မ်ွေဝထားပါတယ္။
Sometimes, Good enough is perfect. ပါတဲ႔။
ဒီအယူအဆကေတာ့ building prototypes that are just good enough versions to test in the market. လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
entrepreneur ေတြ က်ရံႈးရတဲ႔အေႀကာင္းရင္းကေတာ ့ ဘယ္သူမွ မဝယ္ခ်င္တဲ႔ အရာေတြကို ဖန္တီးေနႀကလို႔ပါတဲ႔။
prototyping ကို အသံုးျပဳျပီး မင္းက လူေတြ ျမန္ျမန္နဲ႔ ေစ်းသက္သက္သာသာ ေပးဝယ္ႀကမဲ႔အရာကို ဖန္တီးႏိုင္မွာပါ။ "Speed of launch" က procrastinate လုပ္ေနတာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမွာပါ။
က်ြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ initial launch မွာ perfect ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ဆြဲေနတတ္ႀကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်ြန္ေတာ္တို႔ စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘဲ ဒီ project က ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ ပါဘူး။
Good enough is perfect ဆိုတာ မေမ႔ပါနဲ႔။
4. Pivot around what customers want.
Lopex က Apple နဲ႔ Kodak ကေန entrepreneur ေတြ ဘယ္လို သင္ခန္းစာယူႏိုင္လဲဆိုတာ ေျပျပထားပါတယ္။
i phone ဟာ user request ေတြကို ျဖည့္စည္းေပးရင္း အျမဲမျပတ္ ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္ေနတဲ႔အတြက္ smartphone market ကို ႀကီးစိုးထားႏိုင္ပါတယ္။
ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ Kodak ဟာ ဆယ္စုႏွစ္အေတာ္ႀကာ top photography brand တစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနရင္း ေျပာင္းလဲမႈေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈျပီး အျမန္ဆံုး ေျပာင္းလဲမႈေတြ မလုပ္ႏိုင္တဲ႔အတြက္ 2012 မွာ ေဒဝါလီခံခဲ႔ရပါတယ္။
business တစ္ခု grow လုပ္ဖို႔ မင္းရဲ႕ idea အေပၚမွာပဲ မီခိုမေနပါနဲ႔။ idea က မင္းကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ေစတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႔ အျမဲ ဆႏၵရွိေနပါေစ။ မင္းရဲ႕ idea ကို စမ္းသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ျပီး တိုးတတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ မင္းက်ရံႈးရမွာပါ။
5. Optimize your pricing.
Lopex က business ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္တဲ႔ေနရာမွာ မွားယြင္းေနႀကပါတယ္။
price optimize လုပ္တာဟာ အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းဟာ အရမ္းမ်ားေနလို႔ မျဖစ္သလို အရမ္းနည္းေနလို႔လဲ မျဖစ္ပါဘူး။ different prices ေတြကို စမ္းသပ္ႀကည့္ပါ။
6. Use a trainer.
Lopex က world-class performer ေတြအားလံုးမွာ trainer ေတြ coaches ေတြ mentors ေတြ ရွိႀကတယ္ဆိုတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ သူ႔ဘဝကိုလဲ ဒီအတိုင္းပဲ coach ေတြ trainer ေတြ ထားပါတယ္။
ဘယ္လို business ကိုပဲ မင္းစတင္ပါေစ။ mentor ေတြက မင္း online မွာ ရွာေဖြလို႔မရတဲ႔ အေျဖေတြ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ personal experience ေတြက မင္းကို လမ္းျပေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
reference : entrepreneur.com
Chit Su Moe Oo
Content Distributor
Dream Lab ( Y.E.C Learning Centre)
Tai Lopex ကေတာ့ social media marketing expert တစ္ေယာက္ပါ။ သူဟာ multimillion-dollar business ေတြအတြက္ အႀကံေပးလဲလုပ္ပါတယ္။
1. Pick an idea that works for you.
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဘယ္ေနရာမွာ ေတာ္တယ္ဆိုတာ သိႀကတယ္လို႔ ထင္ႀကပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ မွားေနႀကတာပါ။
Peter Drucker က သူ႔ရဲ႕ Managing oneself ဆိုတဲ႔ စာအုပ္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။
ဒီအရာဟာ က်ြန္ေတာ္ ေတြ႔ရွိခဲ႔သမ်ွထဲမွာ အေရးအႀကီးဆံုး စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုပါပဲ လို႔ Lopex က ေျပာပါတယ္။ entrepreneur ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူတို႔ business ေတြ ဘာလို႔ က်ရႈံးႀကလဲဆိုတဲ႔ အေႀကာင္းရင္းကို မရွာေဖြႏိုင္ႀကပါဘူး။
မင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အားသာခ်က္ရွိတဲ႔ေပၚမွာပဲ business တစ္ခု တည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။ Doing what you love ဆိုတာ မင္းရဲ႕ ဝါသနာေတြအတြက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္တာပါ။ မင္းရဲ႕ business ကို မင္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြမွာ မတည္ေဆာက္မိပါေစနဲ႕။
က်ြန္ေတာ္က basketball ကစားရတာ ဝါသနာပါတယ္။ professional တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကစားဖို႔ေလာက္ေတာ့ မေတာ္ပါဘူး။ က်ြန္ေတာ္ ဒါကို က်ြန္ေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေႀကာင္း အလုပ္အကိုင္တစ္ခု အေနနဲ႕ လုပ္လိုက္ရင္ က်ြန္ေတာ္ ေငြေႀကးအရ အဆင္ေျပႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ က်ြန္ေတာ္ basketball ကို ဝါသနာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ကစားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ က်ြန္ေတာ့္အတြက္ သဘာဝအေလ်ာက္ အလြယ္တကူျဖစ္ေစတဲ႔ public speaking တို႔ video makings တို႔ social media marketing တို႔မွာ business ေတြ တည္ေထာင္ခဲ႔တယ္။
Lopex အႀကံေပးတာကေတာ့ ကိုဟ့္အေႀကာင္းကို ကိုယ္ပိုသိဖို႔ပါပဲတဲ႔။
၂။ Spot Trends
လတ္တေလာ ေခတ္စားေနတဲ႔ trend ေတြကို လ်စ္လ်ဴမရႈမိပါေစနဲ႔။
social media နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး business ေတြဟာ struggle လုပ္ေနရပါတဟ္။ ဒါေႀကာင့္ Tai Lopex က business ေတြအတြက္ social media နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး manage လုပ္ေပးတဲ႔ business ကို တည္ေထာင္ခဲ႔တယ္။
ု
ျပႆနာေတြကို အခြင့္အေရးလို႔ျမင္လိုက္ျပီ
3. Launch quickly.
Lopex က သူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုး mentor ျဖစ္တဲ႔ Joel Salatinက သူ႔ကို ေျပာထားတာကို မ်ွေဝထားပါတယ္။
Sometimes, Good enough is perfect. ပါတဲ႔။
ဒီအယူအဆကေတာ့ building prototypes that are just good enough versions to test in the market. လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
entrepreneur ေတြ က်ရံႈးရတဲ႔အေႀကာင္းရင္းကေတာ
prototyping ကို အသံုးျပဳျပီး မင္းက လူေတြ ျမန္ျမန္နဲ႔ ေစ်းသက္သက္သာသာ ေပးဝယ္ႀကမဲ႔အရာကို ဖန္တီးႏိုင္မွာပါ။ "Speed of launch" က procrastinate လုပ္ေနတာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမွာပါ။
က်ြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ initial launch မွာ perfect ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ဆြဲေနတတ္ႀကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်ြန္ေတာ္တို႔ စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘဲ ဒီ project က ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္
Good enough is perfect ဆိုတာ မေမ႔ပါနဲ႔။
4. Pivot around what customers want.
Lopex က Apple နဲ႔ Kodak ကေန entrepreneur ေတြ ဘယ္လို သင္ခန္းစာယူႏိုင္လဲဆိုတာ ေျပျပထားပါတယ္။
i phone ဟာ user request ေတြကို ျဖည့္စည္းေပးရင္း အျမဲမျပတ္ ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္ေနတဲ႔အတြက္ smartphone market ကို ႀကီးစိုးထားႏိုင္ပါတယ္။
ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ Kodak ဟာ ဆယ္စုႏွစ္အေတာ္ႀကာ top photography brand တစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနရင္း ေျပာင္းလဲမႈေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈျပီး အျမန္ဆံုး ေျပာင္းလဲမႈေတြ မလုပ္ႏိုင္တဲ႔အတြက္ 2012 မွာ ေဒဝါလီခံခဲ႔ရပါတယ္။
business တစ္ခု grow လုပ္ဖို႔ မင္းရဲ႕ idea အေပၚမွာပဲ မီခိုမေနပါနဲ႔။ idea က မင္းကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ေစတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႔ အျမဲ ဆႏၵရွိေနပါေစ။ မင္းရဲ႕ idea ကို စမ္းသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ျပီး တိုးတတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ မင္းက်ရံႈးရမွာပါ။
5. Optimize your pricing.
Lopex က business ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္တဲ႔ေနရာမွာ
price optimize လုပ္တာဟာ အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းဟာ အရမ္းမ်ားေနလို႔ မျဖစ္သလို အရမ္းနည္းေနလို႔လဲ မျဖစ္ပါဘူး။ different prices ေတြကို စမ္းသပ္ႀကည့္ပါ။
6. Use a trainer.
Lopex က world-class performer ေတြအားလံုးမွာ trainer ေတြ coaches ေတြ mentors ေတြ ရွိႀကတယ္ဆိုတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ သူ႔ဘဝကိုလဲ ဒီအတိုင္းပဲ coach ေတြ trainer ေတြ ထားပါတယ္။
ဘယ္လို business ကိုပဲ မင္းစတင္ပါေစ။ mentor ေတြက မင္း online မွာ ရွာေဖြလို႔မရတဲ႔ အေျဖေတြ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ personal experience ေတြက မင္းကို လမ္းျပေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
reference : entrepreneur.com
Chit Su Moe Oo
Content Distributor
Dream Lab ( Y.E.C Learning Centre)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။