Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Wednesday, May 17, 2017

လုုပ္သက္ရင့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးရဲ႕ အေတြးအျမင္မ်ား

 
 
လုုပ္သက္ရင့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးရဲ႕ အေတြးအျမင္မ်ား
+++++++++++++++++++++++++++++++++

လုုပ္သက္ အႏွစ္ သံုုးဆယ္ခန္႔ ရိွၿပီျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး ဟာ မိမိရဲ႕ အေတြ႔ အႀကံဳနဲ႔ အေတြးအျမင္မ်ားကိုု ေအာက္ပါအတိုုင္းေရးခ်ထားပါတယ္.

၁။ ကေလးကိုု “ထိုုင္းအ ” သြားေစတဲ့ သြန္သင္ဆံုုးမမူမ်ား

အျပစ္ျမင္လြန္းျခင္း၊ ေနရာတကာ ၀င္ရူပ္ျခင္း၊ ျပည့္စံုုမူကိုု ေတာင္းဆိုုလြန္းျခင္း၊ အမွတ္ျမင့္ျမင့္ကိုုအေလးထားလြန္းျခင္း၊ အေဖနဲ႔ အေမ မတည့္ျခင္း၊ကေလးမ်ား ျပန္ေမးပိုုင္ခြင့္မေပးျခင္း၊ ေနရာတိုုင္းတြင္လုုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ ၀ါသနာကိုု ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ လူႀကီးစကားနားေထာင္ရမယ္ဆိုုတာကိုု အေလးေပးလြန္းျခင္း၊ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တိုုးတက္ေစလိုုျခင္း၊ အသိရဲ႕ ကေလးမ်ား၊ အမ်ဳိးရဲ႕ ကေလးမ်ားထက္ထူးခြ်န္ေအာင္ တြန္းအားေပးျခင္း စသည္တိုု႔ ပါ၀င္ပါတယ္။

၂။ အၿငိမ္မေနတတ္ျခင္း၊ အေဆာ့မက္ျခင္း တ္ိုု႔ဟာ ကေလးမ်ားရဲ႕ ပင္ကိုုယ္သဘာ၀ျဖစ္တယ္။ တစ္ထိန္းတည္း ထိန္းေနလိုု႔ မရပါဘူး။ ေျမကြက္ေပၚမွာ ျမက္ေတြ၊ ေပါင္းပင္ေတြ မရူပ္ပြေနေစခ်င္ရင္ေတာ့ အသံုုး၀င္တဲ့အပင္ေတြ မ်ားမ်ားစိုုက္ေပးသင့္ပါတယ္

၃။ ပညာေရးဆိုုတာ ဗဟုုသုုသ ေပးျခင္းသက္သက္မဟုုတ္သလိုု အရည္အခ်င္းရိွေအာင္ သင္ေပးျခင္းသက္သက္လည္း မဟုုတ္ပါ။ အေရးႀကီးဆံုုးမွာ ကေလးရဲ႕ အတြင္းစိတ္ကိုု ႏိူးထေစဖိုု႔အတြက္ ႏူိးဆြေပးဖိုု႔နဲ႔ အားေပးအားေျမာက္ျပဳဖိုု႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးဆိုုတာ ကေလးမ်ားကိုု ပညာဥာဏ္ ရိုုက္သြင္းေပးျခင္းမဟုုတ္ပါ။ ပညာဥာဏ္ ထြန္းညိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၄။ ခရမ္းခ်ဥ္ အပင္ကိိိုု ပန္းသီး သီးဖိုု႔ မေတာင္းဆိုုသင့္ပါ။ ခရမ္းခ်ဥ္အပင္ ခရမ္းခ်ဥ္သီးပဲ သီးပါေစ၊ ပန္းသီးပင္ ပန္းသီးပဲ သီးပါေစ။ အသီးတိုုင္းဟာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အသံုုးတည့္သလိုု သူတန္ဖိိုုးနဲ႔သူ ရိွပါတယ္။ ကိုုယ့္အားသန္ရာကိုု ေမြးျမဴပ်ဳိးေထာင္ပါ။ ကေလးတိုုင္းဟာ ထူးခြ်န္ပါတယ္။

၅။ ျမင္းနဲ႔ကြ်ဲ အေျပးၿပိဳင္ၾကပါတယ္။ ရာႏူန္းျပည့္ ကြ်ဲရံူးမွာပါ။ ၿပိဳင္ပြဲကိုု ၾကည့္ၿပီး ကြ်ဲညံ႔႔တယ္၊ ကြ်ဲ အသံုုးမက်ဘူးလိုု႔ ဆံုုးျဖတ္လိုု႔ မရပါ။ ၿပိဳင္ပြဲ စီစဥ္တဲ့လူမ်ား အသိဥာဏ္မရိွဘူးလိုု႔ပဲ အျပစ္တင္ပါရေစ။ မိဘမ်ားအေနနဲ႔ မိမိကေလးမ်ားရဲ႕ အားသာခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီး ကေလးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္ကိုု ႀကိဳတင္စဥ္းစားေပးသင့္ပါတယ္

၆။ မိဘမ်ားဟာ ကေလးမ်ားရဲ႕ လက္ဦးဆရာမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရာသက္ပန္ဆရာမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဘယ္သူ႔မွ အစားထိုုးလိုု႔ မရတဲ့ သူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ရ။ လူတစ္ဦးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မူကိုု တိုုင္းတာတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႔ကေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ႏိုုင္သလဲဆိုုတာလည္း တိုုင္းတာတဲ့ အဓိက အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကိုုယ့္လုုပ္ငန္းေတာ့ ေအာင္ျမင္ပါရဲ႕ ၊ ကိုုယ့္သားသမီးေတြ အေမြ ထိုုင္ျဖဳန္းဖိုု႔ေလာက္ပဲ ထိုုင္ေစာင့္ေနၾကရင္ မေအာင္ျမင္တာေတာင္မွ ပိုုေကာင္းပါေသးတယ္။

၈။ သုုေတသန အရ မွန္ကန္စြာ အားေပးအားေျမာက္မူ မခံရတဲ့ ကေလးမ်ားဟာ ပင္ကိုုယ္အရည္အေသြး (သိုု႔) ပင္ကိုုယ္ထူးခြ်န္တဲ့ ဗီဇ ၂၀% နဲ႔ ၃၀% ခန္႔သာ ေဖၚထုုတ္ႏိုုင္ၾကပါတယ္။ ကေလးမ်ားကိုု မွန္မွန္ကန္ကန္ အားေပးအားေျမာက္ျပဳတတ္ရင္ ၇၀%၊ ၈၀% အထိ ေဖၚထုုတ္ႏိုုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုု႔လိုု႔ ထူးခြ်န္တဲ့ကေလးမ်ားဟာ ခ်ီးက်ဴးမူ၊ အားေပးအားေျမာက္မူ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

၉ ။ ကေလးမ်ား အသက္ ၃ ႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္၊ သေဘာထားႀကီးတဲ့၊ ခြင့္လြတ္မူႀကီးတဲ့ မိဘမ်ားျဖစ္ပါေစ၊
ကေလးမ်ား အသက္ ၉ ႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္၊ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့၊ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့ မိဘမ်ားျဖစ္ပါေစ၊
ကေလးမ်ား အသက္ ၁၃ နွစ္ ပတ္၀န္းက်င္၊ ဒီမ္ိုုကေရစီဆန္တဲ့ မိဘမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။

၁၀။ ပညာသင္ၾကားျခင္းဟာ အရည္အခ်င္းကိုု ပိုုင္ဆိုုင္ေစလိုုျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘာမဆိုု မိဘက တိုုင္ခံလုုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းဟာ ကေလးမ်ား ေလ့က်င့္ႏိုု္င္တဲ့ အခြင့္အလမ္း၊ တိုုးတက္ႏိုုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္း တားဆီးပိတ္ပင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဆင္ျခင္ပါ။

၁၁။ ျဖစ္ႏိုုင္ရင္ အလယ္တန္းမတက္ခင္မွာ အက်င့္ ၄ မ်ဳိးကိုု ပ်ဳိးေထာင္ေပးပါ။

က။ သိလိုုစိတ္ျပင္းျပတဲ့ စာဖတ္ရူ႕တဲ့ ၀ါသနာ၊

ခ။ ဘာမဆိုု အေကာင္းဘက္ကေန ရူ႔ ျမင္တတ္တဲ့စိတ္ထား

ဂ။ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားတတ္တဲ့ အက်င့္

ယ။ တစ္သက္တာ ၀ါသနာ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုု ပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္

၁၁။ ကေလးစိတ္ဓါတ္ဆိုုတာ ႏုုနယ္လြန္းပါတယ္။ ထိလြယ္ရွလြယ္ပါတယ္။ စာမေတာ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဟာ အရည္အခ်င္းေၾကာင့္မဟုုတ္သလိုု၊ အေျခခံညံ႔ဖ်င္းမူေၾကာင့္လည္း မဟုုတ္တတ္ပါ။ မႀကိဳးစားတာလည္း မဟုုတ္ပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စိတ္ဖိအားေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ေက်ာင္းစာျပင္ပက ကိစၥမ်ားေနလိုု႔ ျဖစ္တယ္။ ကေလးကိုု အေနာက္အယွက္ေပးလြန္းေနပါတယ္။ ေက်ာင္းစာျပင္ပက ကိစၥဆိုုတာ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ လက္ကိုုင္ဖုုန္းလား၊ ဂိမ္းလား၊ သူငယ္ခ်င္းေၾကာင့္လား၊ ရုုပ္ရွင္ဗြီတီယိုုေၾကာင့္လား၊ ရည္းစားေၾကာင့္လား၊ စသည့္စသည့္......

၁၂။ ကေလးေကာင္းတစ္ေယာက္ပ်ဳိးေထာင္ဖိုု႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႀကိဳးပမ္းရပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ ေအာင္ျမင္ခ်င္မွ ေအာင္ျမင္မွာပါ။ ကေလးတစ္ေယာက္ကိုု ဖ်က္ဆီးခ်င္ရင္ေတာ့၊ စကားတစ္ခြန္း၊ ကိစၥတစ္ခုုနဲ႔တင္ လံုုေလာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုု႔လိုု ကေလးတစ္ေယာက္ ဒုုကၡေရာက္သြားတာ မိသားစုု၀င္မ်ားနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ လူမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆရာမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုုင္ပါတယ္။ မိဘမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုုင္ပါတယ္။

၁၃။ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့အရသာကိုု ေတြ႔ႀကံဳ ႏွစ္သက္ေစျခင္းျဖင့္ ကေလးကိုု တိုုးတက္ခ်င္ေအာင္ အားေပးအားေျမာက္ျပဳႏိုုင္ပါတယ္။

၁၄။ ကေလးကိုု ခ်စ္တယ္ဆိုုတာ အေျပာသက္သက္ မဟုုတ္ပါ။ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ပါရပါတယ္။ကေလးကိုု ခ်စ္တယ္ဆိုုတာ ကေလးကိုု ေလးစားတာပါတယ္။ ကိုုယ္ခ်င္းစာတာ ပါတယ္။ ေနရာလဲၿပီး စဥ္းစားေပးတာပါပါတယ္။ စိတ္ခ်င္းဖလွယ္တာ ပါပါတယ္။

၁၅။ ေလာကႀကီးမွာ စိတ္ဓါတ္က်ရံူးတာက လႊဲလိုု႔ က်ရံူးျခင္း စစ္စစ္ မရိွပါ။

၁၆။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့၊ အေကာင္းျမင္တဲ့စိတ္ထားဟာ ဥာဏ္ပညာထက္ ပိုုၿပီးအင္အားႀကီးမားပါတယ္

၁၇။ အတန္းပညာရဲ႕ အဓိကျပသနာက ဘာလဲ၊ စိတ္ေနစိတ္ထားပါ။ စိတ္ေနစိတ္ထားရဲ႕ အဓိက ေသာ့ခ်က္ကဘာလဲ၊ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုုယံုုၾကည္မူပါ။ ဘယ္ပညာေရးစနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ယံုုၾကည္မူမွ မေမြးထုုတ္ေပးႏိုုင္ရင္ က်ရံူးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၈။ ဘ၀မွာ အခြင့္အေရးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုု ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရပါဘူး၊ ဥပမာ မိဘ၊ ေမြးရပ္ေဒသ၊ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု သင္ၾကားမဲ့ဆရာဆရာမ၊ ႏိုုင္ငံေရးစနစ္ စသည္တိုု႔ ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု အျပည့္အ၀ ေရြးခ်ယ္ႏိုုင္တာ တစ္ခုုရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ စိတ္ေနစိတ္ထား” ပဲျဖစ္ပါတယ္။

၁၉။ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ယံုုၾကည္ျခင္းဆိုုတာ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ ၁% ရိွေပမဲ့ ၁၀၀% ႀကိဳးစားျခင္းကိုုဆိုုလိုုပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုုတာ အဲဒီ ၁% ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုု ၁၀၀% ရလဒ္အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖၚ ျပႏိုုင္ျခင္းျဖစ္တယ္။

၂၀။ ဘယ္အခ်ိန္အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုုယ္လက္လွမ္းမွီႏိုုင္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုုကိုုေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေနသင့္ပါတယ္။

၂၁။ အေမရိကန္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Douglas MacArthur ေျပာဖူးတယ္။ “ ေသတာမေၾကာက္တဲ့လူမွ အသက္ ပိုုရွင္ထိုုက္တယ္” တဲ့၊ ဒီစကားကိုု ေက်ာင္းသားအေပၚမွာ သံုုးရင္ “ ဆံုုးရံူးတာကိုု မေၾကာက္တဲလူမွ ပိုုေအာင္ျမင္မယ္။” လိုု႔ ဆိုုရမွာပါ။

၂၂။ တပ္မေတာ္မွာ လက္သံုုးစကားတစ္ခြန္းရိွတယ္။ “ ေခြ်းထြက္မ်ားမွ ေသြးထြက္နည္းမယ္။” ဒီစကား ေက်ာင္းသားအေပၚ မွာ အသံုုးခ်မယ္ဆိုုရင္ “ မ်ားမ်ား အမွားေတြ႔မွ၊ မ်ားမ်ား ေလ့က်င့္ထားႏိုုင္ပါမွ၊ ေနာက္ဆံုုးေအာင္ျမင္မူ ပန္းတိုုင္ေရာက္ရိွႏိုုင္မွာ ျဖစ္တယ္။”

၂၃။ ငယ္ရည္းစားထားတာဟာ ရုုပ္ရွင္ထဲမွာ ေရာ၊ ၀တၳဳ ကာတြန္းထဲမွာပါ အရမ္းလွပ စိတ္ကူးယာဥ္ ဆန္ေပမဲ့ အခ်ိန္အခါ မမွန္ကန္ပါ။ “ အတူးရယ္၊ အသဲရယ္” ဆိုုတာ အရမ္းလွပတယ္လိုု႔ ထင္ရသေလာက္ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ အေျဖ မေကာင္းတတ္ပါဘူး။

၂၄။ စာႀကိဳးစားတယ္ဆိုုတာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ႀကိဳးစားစရာ မလိုုေပမဲ့၊ ႀကိဳးစားတဲ့ မိနစ္တိုုင္းေတာ့ ထိေရာက္ဖိုု႔ လိုုပါတယ္။

၂၅။ ပညာသင္ၾကားတယ္ဆိုုတာလည္း အမွားမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႔ရၿပီး အဆိုုပါ အမွားနဲ႔ အခက္အခဲမ်ားကိုု ေတာက္ေလ်ွာက္ ေျဖရွင္းေက်ာ္လႊားရတဲ့ ကာလျဖစ္ပါတယ္။ အခက္အခဲနဲ႔ အမွားမ်ားဟာ ေၾကာက္စရာမေကာင္းပါ။ လြယ္လြယ္နဲ႔ အေလ်ွာ့ေပးတတ္တဲ့ အက်င့္နဲ႔ စိတ္ဓါတ္သာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။

Ref: WeChat

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။