Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, April 7, 2013

အနာဂတ္ကိုစိန္ေခၚဖို႔ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားၾကမလဲ

 

 (ေအာင္ေအာင္(IR))

စာဖတ္သူအခ်ဳိ႕က စာေရးသူကို ခုတေလာ The Voice မွာ ပညာေရးေဆာင္းပါးေတြ မေရးေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း The Voice ရဲ႕ ပညာေရးက႑မွာ အပတ္စဥ္ ေဖာ္ျပတာေတြကို စာေရးသူေရးတယ္ ထင္ၿပီး ေမးလာၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။
စာေရးသူ ပညာေရးေဆာင္းပါးေတြကို ရံဖန္ရံခါမွသာ ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ေရးရင္လည္း ကိုယ္ရခ...ဲ့တဲ့ ပညာသင္ဆုေတြအေပၚ အေျခခံၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ျပည္တြင္းျပည္ပ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ေပါင္းစပ္ေရးခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။ အဲဒါက ကိုယ္တကယ္ရခဲ့တာ၊ ျဖစ္ခဲ့တာကို စာဖတ္သူေတြ ရေစခ်င္၊ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ စာေရးသူ ပညာသင္ဆုအေၾကာင္းေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္ အေၾကာင္းေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေရးေနရင္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီပညာသင္ဆု သတင္းေတြဆို အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ပါေနတာမို႔ အေထြအထူး အက်ယ္ခ်ဲ႕ေရးေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဘာသာျပန္႐ံု သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပညာသင္ဆုရွိတဲ့ Website ေတြဆီသြား၊ လိုအပ္ခ်က္ (Requirement) ေတြဖတ္၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမႈရွိတယ္ဆိုရင္ On-Line က တဆင့္ ေလွ်ာက္လႊာတင္႐ံုပါပဲ။ တင္တယ္မရဘူးဆိုတာ တင္တိုင္းေတာ့ ဘယ္ရမလဲ။ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျပည့္စံုလို႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အေရးအသား အခ်ိတ္အဆက္ အားနည္းလို႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါမယ္။ အရင္ေဆာင္းပါးေတြမွာ ပညာသင္ဆု ဘယ္လိုေလွ်ာက္ရမလဲဆိုတာ ေရးခဲ့ပါတယ္။ The Voice က ေျခာက္ပတ္ဆက္တိုက္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အခုေဆာင္းပါးက အရင္ေဆာင္းပါးရဲ႕ အဆက္ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒီေဆာင္းပါးမ်ာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးဆိုင္ရာ အခြင့္အလမ္းသာမက ေနထိုင္ေတြးေခၚမႈ အတြက္ပါ အေထာက္အကူျဖစ္မယ့္ အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကို ေဝမွ်ပါမယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ျပည္တြင္းျပည္ပ အေတြ႔အႀကံဳေတြအေပၚ အေျခခံေရးသားထားတာမို႔လို႔ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္နဲ႔ မသက္ဆိုင္တာ ေတြလည္း ပါခ်င္ပါမယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးက ပညာေရးနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္ေပမယ့္ ပညာေရးကိုသြယ္ဝိုက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ လူငယ္ဖြံ႕ ၿဖဳိးေရး ေဆာင္းပါးလို႔ မွတ္ေပးပါ။

အေတြးအေခၚ
...............

အခုအခ်ိန္ဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲကာလ ျဖစ္တယ္။ အရင္က မေရးရဲတာေတြ ေရးရဲလာတယ္။ မေျပာရဲ တာေတြ ေျပာရဲလာတယ္ ဆိုေတာ့ အရင္က မေတြးရဲတာေတြလည္း ေတြးရဲလာရမယ္။ ဆိုလိုတာ ကိုယ့္အေတြးအေခၚေတြ ေျပာင္း သင့္ရင္ေျပာင္းပစ္ရမယ္။ ပညာေရးကို လူမႈေရးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ရမယ္ လူမႈေရးကို ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ရမယ္။ ဆိုလိုတာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ဆက္စပ္ ေတြးေခၚ တတ္ရမယ္။ ပညာေရးေကာင္းမွ လူမႈေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးမယ္။ လူမႈေရးဖြံ႕ၿဖဳိးမွ ႏိုင္ငံေရး တိုးတက္မယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပဋိပကၡေတြ နည္းလာမယ္။ သုေတသန (Research) ေတြမ်ားမ်ား လုုပ္ရမယ္။ ေဝဖန္စစ္ေၾကာတဲ့ အေလ့အက်င့္ကို မ်ားမ်ားေမြးရမယ္။ တစ္သက္ လံုးမွန္တယ္လို႔ထင္တဲ့ အရာဟာ မွားခ်င္လည္း မွားေနလိမ့္မယ္။
ႏိုင္ငံျခားမွာ အေနာက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေရွ႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုးတက္တယ္ဆိုတာ သုေတသနေတြလုပ္လို႔ တိုးတက္တာ၊ သူတို႔ဆီမွာ လုပ္ငန္းေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြက သုေတသနအတြက္ ေငြေတြျပန္သံုးတာ၊ ျမႇဳပ္ႏွံတာ မနည္းဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ Think-tank ဆိုတာေတြ ေနရာတကာမွာ ေပၚလာတယ္။ Think-tank ဆိုတာ စဥ္းစားေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ေနတာ၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္တတ္တာကို ညႊန္းတာ၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုက Think-tank ျဖစ္ႏိုင္သလို လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းကလည္း Think-tank ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ Research ျပန္လုပ္ၾကည့္၊ ကိုယ္ဘာေတြအားသာလဲ၊ ကိုယ္ဘာေတြ အားနည္းလဲ၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို သံုးသပ္၊ တိုးသင့္တန္တိုး၊ ဆုတ္သင့္တန္ ဆုတ္၊ တခ်ဳိ႕ဆို ပညာသင္ဆုေတြ လိုက္ေလွ်ာက္ရင္း မရတဲ့အခါ၊ အဆင္မေျပတဲ့အခါ မေက်နပ္မႈ ေတြ၊ မၾကည္လင္မႈေတြက တစ္ဆင့္ အခ်င္းခ်င္း ရန္လိုတာေတြ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရန္လို တာေတြ ေတြ႔ဖူးတယ္။ မေက်နပ္စိတ္ေတြ၊ မၾကည္လင္မႈေတြ သိပ္မ်ားၿပီး စိတ္ေတြ အတင္းျပန္ေခြသြားရင္ စိတ္က်ေရာဂါေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံျခား ပညာသင္ဆုတို႔၊ NGO မွာ အလုပ္ေလွ်ာက္တာ တို႔ဟာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဆိုရင္ စိတ္ျဖတ္ၿပီး တျခားက႑ေတြမွာ ကိုယ္စြမ္းအားကို သံုးလိုက္ပါ။

အမူအက်င့္
............

ကြၽန္ေတာ္ ကိုရီးယားမွာ ေက်ာင္းတက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကိုရီးယား ေက်ာင္းသားကို အင္တာနက္ကတစ္ဆင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္မင္းသမီး တစ္ေယာက္ကို ျပတယ္။ ဒါငါတို႔ဆီက ေမာ္ဒယ္လ္ေပါ့။ သူက ဓါတ္ပံုကို ေျခအစေခါင္းအဆံုး ေသခ်ာ ၾကည့္ၿပီး “လွလည္းမလွဘူး” လို႔ ခပ္တိတိပဲ မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ လက္ကမသြယ္ဘူး။ ေျခဆစ္ႀကီးတယ္။ အသားအရည္ မစိုဘူး စသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဒါ ငါတို႔ဆီက သာမန္မိန္းကေလး တစ္ေယာက္၊ တက္သစ္စတစ္ေယာက္ ဆိုၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေလွ်ာခ်ရတာေပါ့။ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ သူတို႔ ကိုရီးယားမွာ အလွအပ ဆိုတာ အေသးစိတ္ကအစ ၾကည့္တယ္။ ေျခသည္းလက္သည္း၊ သြား၊ သြားဖံုးကအစ ၾကည့္တယ္။ တစ္ေန႔ကို သြားအနည္းဆံုး သံုးႀကိမ္ တိုက္တယ္။ ေက်ာင္းမွာဆို ေန႔လယ္ဘက္ အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသားအိမ္သာမွာ သြားတိုက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ ျပည့္ေနတယ္။ ကိုရီးယားမွာ တကယ္လွတဲ့ မိန္းကေလးေတြ ခဏခဏ ေတြ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းမွာ၊ ဘတ္စ္ကားဂိတ္မွာ ဘယ္သူက အရပ္သူလဲ၊ ေမာ္ဒယ္လ္လဲ၊ မင္းသမီးလဲ ခြဲလို႔မရဘူး။ ကိုရီးယားမေလးေတြ လွတယ္ ဆိုေပမယ့္ ျခြင္းခ်က္ေတာ့ရွိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ကိုရီးယား ေက်ာင္းသားကေတာ့ သူတို႔ ကိုရီးယား အမ်ဳိးသားေတြ ကိုရီးယားမိန္းကေလးေတြ ကို သိပ္ၿပီး သေဘာမက်လွ ပါဘူးတဲ့။ အမ်ဳိးသမီး ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမက က ပလပ္စတစ္ ဆာဂ်ီရီေတြသံုးၿပီး သူတို႔မ်က္ႏွာေတြ ျပဳျပင္ထားလို႔ အမ်ဳိးသားေတြအေနနဲ႔ သဘာဝ အစစ္အမွန္ အလွအပကိုသာ လိုခ်င္ပါသတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေကာ သဘာဝအလွအပ နဲ႔ မိန္းကေလးေတြ အမ်ားအျပားေတာ့ ရွိပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာကဆင္းရဲတယ္မို႔လား။ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုက ဖုန္ထူျခင္ကိုက္ေလ။ အထူးသျဖင့္ နယ္မွာေပါ့ဗ်ာ။ မိန္းကေလး အမ်ားစုက စမတ္က်က် ဘယ္ေနႏိုင္ပါ့မလဲ ဗ်ာ။ ဒီၾကားထဲ ကိုယ္နဲ႔ မလိုက္တာေတြ ဝတ္ေတာ့ပိုဆိုးတာေပါ့။ ဝတ္လိုက္ကာမွ လိမ္းလိုက္ကာမွ နဂိုအလွပ်က္ၿပီး ျပဴးျပဴးၿပဲၿပဲ ျဖစ္ေနတာေတြ ခဏခဏေတြ႔ရတယ္။

စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေက်ာင္းေတြမွာ လူေရွ႕သူေရွ႕ ဘယ္လိုျပဳမူ ေနထိုင္ရမယ္ဆို တာ ဘာသာရပ္တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ သင္ၾကား ေပးေစခ်င္တယ္။ ႐ုပ္ေကာ၊ စိတ္ေကာ၊ အမူအက်င့္ေကာ ျပဳျပင္ႏိုင္မွ ႏိုင္ငံတကာကို ဝင္ဆံ့ႏိုင္မယ္။ စာေရးသူတို႔ဝတ္တဲ့ ပုဆိုး ထမီဆိုတာ ႐ို႐ိုေသေသ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ မဝတ္တတ္ရင္ လက္ႏွီးစုတ္ပဲ။ ႏိုင္ငံျခားက ေဘာင္းဘီ၊ စကတ္ဆိုတာက ခဏခဏ ျပင္ဝတ္စရာမလိုဘူး။ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္၊ အေပၚနဲ႔ေအာက္ မွားစရာမရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာေတာ့ လူေရွ႕သူေရွ႕လည္း ပုဆိုး၊ ထမီ ျဖန္႔ဝတ္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆို ထိုင္ခံုက တစ္ခါထ တစ္ခါဝတ္၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အျမင္မွာ ေတာ့ အေတာ္ ကိုးလို႔ကန္႔လန္႔ႏိုင္တယ္။ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ လစ္ဟာျပသတယ္။ ဆြဲေဆာင္တယ္ ထင္မွာေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ အနံ႔ထုတ္တယ္လို႔ ထင္မလား။ ပုဆိုး၊ ထမီဆိုလို႔ အေမရိကား အေတြ႔အၾကံဳတစ္ခုကို ေရးခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ အလုပ္ သင္အေနနဲ႔ နယူးေယာ့ျပည္နယ္ရဲ႕ ၿမဳိ႕တစ္ ၿမဳိ႕မွာ ျမန္မာျပည္ကလာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြ ကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အေမရိကန္ ေအဂ်င္စီ တစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ရတယ္။ သံုးလၾကာခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ႐ံုးကိုခဏခဏ လာတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသူ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းစိမ္းထမီဝတ္ဝတ္ လာတာ သတိထားမိတယ္။ ခဏခဏ ဝတ္ပံုရတယ္။ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း ခပ္ေၾကေၾက၊ ဒီၾကားထဲ ထမီက ခဏခဏျဖန္႔ဝတ္၊ ကြၽန္ေတာ္ စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ ခုမွေရာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ အေမရိကားကို ေရာက္ေနတာ ေျခာက္လမက ရွိေတာ့မယ္။

တစ္ရက္သူ႔ကို ႐ံုးမွာသီးသန္႔ခ်ိန္းၿပီး ေနပံု၊ ထိုင္ပံု ေျပာင္းလဲဖို႔ ေဆြးေႏြးရတယ္။ အဲဒီက အေမရိကန္ေတြက စာေရးသူကို ျမန္မာျပည္ကလာတဲ့ သူေတြက အလြယ္တကူ ေျပာင္းလဲမသြားဘူး။ မေျပာင္းလဲဘူး ဆိုတာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ဘာတို႔ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ျဖစ္သလိုေန၊ ျဖစ္သလိုစား အမူအက်င့္ ဓေလ့စ႐ိုက္ကို ေျပာတာ။ အရင္အမူအက်င့္ေတြ အတိုင္းပဲ ေနၾကတာမ်ားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အေမရိကန္မိတ္ေဆြေတြ အဆိုအရ သူတို႔ ကေမၻာဒီယားတို႔၊ လာအိုတို႔ကလာတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြကိုလည္း လက္ခံကူညီ ဖူးတယ္။ ေျခာက္လ၊ တစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ အဲဒီဒုကၡသည္ေတြ ေနသားတက် ျဖစ္သြားၾကတယ္။ အသြင္သဏၭာန္ ေျပာင္းလဲသြား တယ္။ တျဖည္းျဖည္း ဒုကၡသည္ကူညီ ေထာက္ပံ့ေရး႐ံုးနဲ႔ အဆက္ျပတ္ၿပီး သူတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို သူတို႔ အေမရိကားမွာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ တည္ေဆာက္သြားၾကတယ္ ဆိုပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းခ်င္တယ္ ဆိုရင္ အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ၾကရလိမ့္မယ္။

အတုခိုးပါ၊ ကိုယ္ပိုင္မႈျပဳပါ
.............................

လူတစ္ေယာက္မွာ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ဆိုတာ ရွိတယ္။ ကိုယ္က ဘာအားနည္းတယ္။ ဘာအားသာတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အသိဆံုး။ လိုအပ္ရင္ တစ္ပါးသူဆီက အတုခိုးရတယ္။ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ အားသာ ခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ အတြက္ ႀကဳိးစားႀကံဆ လုပ္ကိုင္ၾကရင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈဟာ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရွိခဲ့တယ္။ သူမ်ားဆီက အတုခိုးတဲ့ ေနရာမွာ အရမ္းေတာ္တယ္။ ယူလို႔ယူလိုက္မွန္းေတာင္ မသိလိုက္ၾကဘူး။ ေနာက္ ဂ်ပန္မႈျပဳ၊ ဂ်ပန္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး အစကနဦးပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ မေအာင္ျမင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ဂ်ပန္မွာ ေအာင္ျမင္တာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ေရရွည္တည္တဲ့ေနတာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ စာေရးသူ အစိုးရဘဏ္တစ္ခုမွာ အလုပ္ဝင္ေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးဌာန (Telex Section) မွာ တာဝန္က်တယ္။ စာေရးသူတို႔ ဘဏ္က ႏိုင္ငံတကာဘဏ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာ ဆိုေတာ့ ေန႔စဥ္ ကမၻာအႏွံ႔ကစာ (telex message) ေတြ ဝင္တယ္။ ဒီေတာ့ ေန႔စဥ္ ဒီစာေတြကို အဂၤလိပ္လိုဖတ္ရတယ္။ ျပန္ပို႔ရတယ္။ စာေရးသူက ဖတ္႐ံု၊ ျပန္႐ံု တင္မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဆီက ေကာင္းတဲ့ အေရးအသားေလးေတြကို ကူးထားလိုက္တယ္။ ဘဏ္ေတြအမ်ားႀကီး ထဲကမွ အေမရိကားတို႔၊ အဂၤလန္တို႔ကလာတဲ့ စာေတြထဲ က ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ စာသားေတြဆို ယူထားလိုက္တယ္။

ေနာက္ေတာ့ကိုယ္ေရးတဲ့စာ၊ ကိုယ္ျပန္တဲ့စာေတြထဲမွာ ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႔ ျပန္ေရး၊ ျပန္သံုးတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ဖက္က ကိုယ့္ကိုယ္ အေရးအသားေကာင္းတယ္။ အေတြ႔အၾကံဳ မ်ားတယ္လို႔ထင္၊ မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ ဒီလိုနဲ႔ e-mail ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ စာေရးသူ Telex ဌာနစိတ္မွာ လုပ္စဥ္ ယူထား၊ မွတ္ထားခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္စာ ဗဟုသုတေတြဟာ အမ်ားႀကီး အသံုးဝင္လာတယ္။ ကိုယ္ေရး တဲ့ e-mail ေတြကို တစ္ဖက္က ေကာင္းေကာင္း အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ ခုခ်ိန္ထိ e-mail သံုးေပမယ့္ အဂၤလိပ္လို ရဲရဲမ႐ိုက္ရဲတဲ့ လူငယ္ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္ဆိုတာေတြ ေတြ႔ရေတာ့ “အင္း” လို႔ပဲ သက္ျပင္းခ်မိရဲ႕။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။