ဂီတပန္းမ်ားကိုပြင့္ေစခဲ့သူ ဂီတစာဆိုကိုေလးလြင္အေၾကာင္း သမီးေဟမာန္ေလးလြင္ ဖြင့္ဆိုျခင္း
“အခုဆို သီခ်င္း တပုဒ္ကို သံုးသိန္းေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္မတို႔ တ၀က္ေၾကးပဲရလိုက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ လို႔ေမးေတာ့ ဒီသီခ်င္းမွာ စိုင္းစိုင္းနဲ႔ ႀကိဳးၾကာဆိုတဲ့အခါမွာ ရက္ပ္ထည့္ထားလို႔ဆိုၿပီး . . .”
------- ------ ------ ------- ------
ကိုေလးလြင္ဆိုသည္ကား ျမန္မာ့ဂီတေလာကတြင္ ေမ့၍မရေဖ်ာက္၍မရေသာ ေတးေရးဆရာတေယာက္ (သို႔မဟုတ္) စြယ္စံုရ ဂီတစာဆိုတဦး ျဖစ္ပါသည္။ ေတးေရးဆိုသည္မွာလည္း အဆိုေတာ္ ေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ဦးစြာေမြးဖြားေပးလိုက္သည့္ မိခင္ေကာင္းတေယာက္ဆိုလည္း မမွားပါ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ ဂီတေလာက၀ယ္ ေတးေရးသူကိုကား သိသူအသိအမွတ္ျပဳသူ အလြန္နည္းပါးလြန္းပါသည္။
ယေန႔ေတးခ်စ္သူမ်ား၏ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ တသသ သီဆိုေနၾကဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာသံစဥ္မ်ားထဲမွ သန္းထြန္းေလး၏ 'ေမြးဌာနီ'၊ 'မေမ့ေသာအညာ'၊ 'မမပုသိမ္သူ'စသည့္ သီခ်င္းမ်ား ပေလးဘိြဳင္းသန္းႏိုင္၊ ပုလဲ၊ ျမန္မာျပည္သိန္းတန္၊ တကၠသိုလ္ေအးေမာင္၊ စိန္လြင္ေလး၊ ခင္ေမာင္ထူး၊ ေမခလာ၊ မိုင္ စသည့္ ေခတ္ေပၚ ေတးသံရွင္မ်ားအား ျမန္မာသံစဥ္ ေက်ာ႐ိုးမပ်က္၊ စတီရီယိုေတးသီခ်င္းမ်ားကိုလ ည္း ေရးစပ္သီသံုးသြားသည့္ နွစ္ဖက္လွဂီတစာဆိုရွင္သည္ ကိုေလးလြင္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ ဂီတခ်စ္သူ ေတးခ်စ္သူမ်ားအားလံုး ဂီတေလာက၀ယ္ ေတးေရးသူသည္ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါ အဓိကက်ခဲ့သည္ကို သိရိွႏိုင္ရန္ စာေရးသူသည္ ကြယ္လြန္သူေတးေရးဆရာ ကိုေလးလြင္၏ သမီး ေဟမာန္ ေလးလြင္ႏွင့္ ၂၁-၁၂-၂၀၁၆ ရက္က ရန္ကုန္တိုင္း သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္ ဂ်န္းရွင္းစင္တာ၌ ေတြ႕ဆံု၍ ဖခင္ျဖစ္သူ၏အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။
ေမး- မေဟမာန္ေရ အခုဆို ဆရာကိုေလးလြင္ ကြယ္လြန္သြားတာ ဘာလိုလိုနဲ႔ ၂၇ ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္သြားၿပီေနာ္။ ေသေသာသူၾကာရင္ေမ့ဆိုေပမဲ့ ေတးခ်စ္သူေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မေမ့ႏိုင္တာ အမွန္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့ အေၾကာင္းေလးေတြ တနည္းအားျဖင့္ ဂီတစာဆို ကိုေလးလြင္ အႏုပညာေလာကကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းလာရတယ္ဆိုတာ ေဖာ္ထုတ္ခ်င္လို့ အခုလို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းရတာပါ။ အျပည့္အစံု မဟုတ္ေတာင္ မေဟမာန္သိသေလာက္ ေျပာျပပါလား။
ေျဖ- အခုလို တကူးတက လာေရာက္ေတြ႕ဆံုတာရယ္၊ ေနာက္ ေဖေဖ့အေၾကာင္းကို ျပန္ျပီးေဖာ္ထုတ္ ေရးျပေပးတဲ့အတြက္ေရာ၊ ကြ်န္မ ရင္ထဲမွာ ေဖာ္မျပႏိုင္ေအာင္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေဖေဖ့ကိုလည္း အရမ္းသတိရလြမ္းမိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဖေဖ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးဟာ တကယ့္ကို ေၾကကဲြစရာပါရွင္၊ ေတြးမိတိုင္းလည္း ၀မ္းနည္းရပါတယ္။
ကြ်န္မ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိပါတယ္။ အ႐ိုးသားဆံုးေျပာရရင္ ေဖေဖက အရက္ေသာက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အရက္ေသာက္ေနရာကေန မိသားစု စား၀တ္ေနေရးကလည္း ဒုကၡေရာက္ ေဖေဖ့ က်န္းမာေရးကလည္း ခ်ဴခ်ာလာၿပီဆိုေတာ့။ ဒါနဲ႔ ေဖေဖ အရက္ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ အရက္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးမွာ အၿမဲပုတီးသြားစိပ္ပါတယ္။
ေမး- အဲဒီလို ဆရာအရက္ျဖတ္ၿပီး တရားဘက္ေျပာင္းသြားေတာ့ မိသားစု၀မ္းသာၾကမွာေပါ့ေနာ္ ။
ေျဖ- အရမ္း၀မ္းသာၾကတာေပါ့။ တေန႔ေန႔ဆိုတာက မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔မွာပါ။ ေဖေဖ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္မွာ ပုတီးစိပ္ၿပီး ျပန္ဆင္းလာၿပီး တာေမြမီးသတ္မွတ္တိုင္မွာ အိမ္ျပန္ဖို႔ လိုင္းကားေစာင့္ေန ပါတယ္။ ခဏေလာက္ၾကာေတာ့ အဲဒီကားမွတ္တိုင္နားမွာပဲ မူးလဲသြားတယ္။ လူေတြက ေဖေဖ့ကို အရက္မူးၿပီး လဲတယ္ထင္ၾကၿပီး ဘယ္သူမွ မၾကည့္ၾက၊ မထူေပးၾကဘူးေပါ့။ ကိုေလးလြင္မွန္းလည္း မသိၾကဘူးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ခဏၾကာေတာ့ ဆိုကၠား ဆရာတေယာက္က ဒီလူလဲတာ ၾကာသြားၿပီ။ ဒါ အရက္မူးတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ လက္ထဲ မွာလည္း ကေလးစီး ဖိနပ္တရန္ပါတယ္ဆိုၿပီး သြားထူေပးတယ္ေပါ့ရွင္၊ ေနာက္ ေဖေဖ့ အိတ္ကပ္ထဲက ဘုရား ပုတီးတက္စိပ္ခြင့္ရကတ္ေလး သြားေတြ႕တယ္။ အဲဒီကတ္လိပ္စာပါအတိုင္း ေဖေဖ့ကို အိမ္ကို လိုက္ပို႔ေပးၾကတယ္။ ေဖေဖ အဲဒီလို မူးလဲတဲ့အခိ်န္မွာ မိုးစက္ေလးေတြကလည္း တဖဲြဖဲြက်ေနတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖ့မွာေဆာင္းစရာ ထီးမပါသြားဘူး။
ကြ်န္မတို႔အိမ္ကို တိုက္႐ိုက္ေရာက္လာတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာ။ စမ္းေရတြင္းလမ္းက ေဖေဖ့ ညီမ ေဒၚေလး မစိန္ျမင့္တို႔အိမ္ေရာက္သြာ းတာ။
ကတ္ထဲက လိပ္စာက ေဒၚေလးအိမ္ေပးထားတာ။ ေဒၚေလးကလည္း ေဖေဖ့ကို အရင္လိုပဲ
မူးလာတယ္ထင္ၿပီး အိပ္ရာေပၚမွာ ေစာင္ၿခံဳေပးထားလိုက္တယ္။ ကြ်န္မတို႔
မိသားစုလည္း ေရာက္သြားၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔က ေဖေဖဟာ စကားမေျပာေတာ့ဘဲ ၂၀
ရက္ေန႔မွာ ကြယ္လြန္သြားပါတယ္။ ၂၂ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ႀကံေတာသုသာန္မွာ ေဖေဖ့ကို
မီးသျဂၤိဳဟ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေဖေဖ့ရဲ႕ တပည့္ေတြ အႏုပညာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ
ေတြအားလံုး ေဖေဖရဲ႕ေနာက္ဆံုး ခရီးကို လိုက္ပို႔ခဲ့ၾကပါတယ္ . . . ။
ေမး- ဂီတ အႏုပညာ လတစင္း ဂီတေလာကႀကီးနဲ႔ ေကြကြင္း ရပံုၾကားရတာ တကယ္ပဲ ေၾကကဲြရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဆရာရဲ႕ ဂီတအႏုပညာျဖတ္သန္းမႈ ခရီးစဥ္မေျပာခင္ မိသားစုျဖစ္လာပံု ရပ္တည္လာပံုလည္း ေျပာျပပါဦး မေဟမာန္။
ေျဖ- ဒါလည္း ကြ်န္မ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာမွာပ ါ။
ဘာမွဖံုးကြယ္ထားစရာ မရိွပါဘူး။ အားလံုး ညီအစ္ကို ေမာင္နွမေတြ ရိွၾကေသးတယ္
မဟုတ္လား။ ေဖေဖက အိမ္ေထာင္ႏွစ္ဆက္ရိွပါတယ္။ ေဟမာန္တို႔ အေမ ေဒၚခင္ၾကည္က
ဒုတိယအိမ္ေထာင္ပါ။ ေမေမနဲ႔ သားသမီးေျခာက္ေယာက္ ေမြးပါတယ္။ မသီတာေရႊစင္၊
ကိုေလးႏိုင္မိုး၊ ေဟမာန္ေလးလြင္၊ စိုးယုလြင္၊ ေမာင္ေနာင္ၾကည္လတ္၊
ေမာင္သက္ကိုလြင္ အားလံုးေျခာက္ေယာက္ပါ။
ေဖေဖ့ရဲ႕ ပထမအိမ္ေထာင္ရွင္ရဲ႕အမည္က ေဒၚခင္ျမင့္ပါ။ သမီးႏွစ္ေယာက္ရိွခဲ့ပါတယ္။ အစ္မ ၀ါ၀ါေလးလြင္နဲ႔ နီနီေလးလြင္ပါ။ မမနီနီေလးလြင္ အခု ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္မွာ ကထိကပါ။ မမ၀ါ၀ါကေတာ့ ဆံုးရွာပါၿပီ။
ေမး- အခုလိုျခြင္းခ်န္မထားဘဲ ေျပာျပေပးတဲ့အတြက္ မေဟမာန္ကို ေက်းဇူးလည္းတင္ ေလးလည္း ေလးစား ပါတယ္။ အခုဆို ဆရာလည္းဆံုး ပထမဇနီးလည္းဆံုး၊ ဒုတိယဇနီးလည္း ဆံုးျပီေပါ့ေနာ္။ ဒီေတာ့ မေဟမာန္က သားသမီးေတြ အားလံုးထဲမွာ အေဖ့ရဲ႕ အႏုပညာအေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္းမူပိုင္ခြင့္ရထားတဲ့ သူဆိုေတာ့ အေဖ့ရဲ႕ ဂီတခရီး ဘယ္လိုေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တယ္ဆိ ုတာ သိသေလာက္ေပါ့ေနာ္ ေျပာျပေပးပါလား။
ေျဖ- ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ကြ်န္မ မွတ္မိသေလာက္ ေတာ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္မွာ ေဖေဖ့ ဂီတေလာကထဲ စေရာက္လာပါတယ္။ လက္ဦးဆရာ က စႏၵရား ဆရာခါျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာခါက ဂီတနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပညာေတြ သင္ေပးတယ္။ ေဖေဖက ရပ္ကြက္ပဲြေတြမွာ လိုက္ဆိုတယ္ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ေဖေဖက အဆို၀ါသနာပါခဲ့တာ အေရးမဟုတ္ဘူး။ ေဖေဖ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာ့အသံမွာဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းက ေတးေရး ကိုသက္မွဴးေရးစပ္တဲ့ ေတးခ်စ္သူမ်ားနဲ႔ ေရႊလသာသာသီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- ေၾသာ္- ပထမ ဆရာ့ရည္ရြယ္ခ်က္က အဆိုေတာ္လုပ္မယ္ေပါ့။ ေတးေရးက်ေတာ့ ဘယ္အခိ်န္ ေလာက္စခဲ့သလဲ။
ေျဖ- ကြ်န္မ မွတ္မိတာေတာ့ အစ္ကိုသန္းထြန္းေလး နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ 'ေမြးဌာနီ'က စခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္လည္း သန္းထြန္းေလးရဲ႕ ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့ 'ဗံုႀကီးသံ၊ မေမ့ေသာအညာ၊ ကြ်န္ေတာ့္ေမြးဌာနီ၊ မမပုသိမ္သူ သီခ်င္းေတြအားလံုး ေဖေဖေရးေပးတဲ့ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဓာတ္ျပားအရ အဆိုေတာ္ နာမည္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ သန္းထြန္းေလး၊ ခင္ေမာင္သန္းေလး၊ ထြန္းထြန္းေလး၊ ညိဳျမေလးတို႔ကို ေဖေဖ စင္တင္ေပးခဲ့တာပါရွင့္။
ေမး- ေနာက္ ဆရာကိုေလးလြင္က သီခ်င္းေရးတဲ့ေနရာမွာ တခၤဏုပၸတၱိဥာဏ္ အရမ္းေတာ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေရးၿပီး တကယ္လည္းရသေျမာက္ အဆင့္အတန္းရိွတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ခ်က္ခ်င္းတခဏအတြင္း ေရးႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။
ေျဖ- သိပ္ဟုတ္တာေပါ့ရွင္။ တပုဒ္မေျပာနဲ႔ စီးရီးတေခြလံုးစာကိုေတာင္ တညတည္းနဲ႔ အၿပီးေရးႏိုင္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဆိုေတာ္ႀကီး ေဒၚတင္တင္ျမဆိုတဲ့ 'ခ်စ္သူတို႔ေလွ်ာက္ေသာလမ္းက ေလး'
ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဆိုရင္ တထိုင္တည္း ခဏေလးစပ္လိုက္တာ ျပင္စရာကို
မလိုေတာ့ဘူးတဲ့၊ ဂီတမွဴးေအ၀မ္းစိုးျမင့္ (ေဒၚတင္တင္ျမ၏ ခင္ပြန္း)နဲ႔
ေဒၚတင္တင္ျမတို႔ကေတာင္ ခီ်းက်ဴးၾကတယ္။ ေဖေဖ့ကို ေဒၚတင္တင္ျမက ဟဲ့- ေလးလြင္
နင္ငါ့ကို သီခ်င္းေရးေပးမယ္ဆို ဘယ္မွာလဲ နင့္သီခ်င္းလို႔ေျပာေတာ့ ေဖေဖက
လက္ေလးကာၿပီး အစ္မ ခဏေနာ္ ကြ်န္ေတာ္ အခုေရးလိုက္မယ္၊ ဒီအခါ ေဒၚတင္တင္ျမက
ဟုတ္မွလည္းလုပ္ပါ ေလးလြင္ရယ္၊ ငါအိမ္သာသြားလိုက္ဦးမယ္ေရးထ ားဆိုၿပီး ျပန္လည္းထြက္လာေရာ အစ္မ ဒီမွာၿပီးၿပီဆိုၿပီး ေဖေဖကေပးလိုက္တယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ပါတပ္ၿပီးသ ား ဒါနဲ႔ေအးေနဦး နင့္အစ္ကို (ေအ၀မ္းစိုးျမင့္) ျပလိုက္ဦးမယ္။ သူဘာျပင္ဦးမလဲေပါ့။ အန္ကယ္ကလည္း ျပင္စရာမလိုဘူးေကာင္းတယ္လို ႔ လိုက္တယ္တဲ့။ အဲဒီမွာဆိုတာ အသံလႊင့္႐ံုမွာပဲ ခ်က္ခ်င္းအသံသြင္းၿပီးဆိုလိ ုက္တယ္။
ေမး- ကြ်န္ေတာ္လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ဆရာ ဘယ္လိုမ်ား ခ်က္ခ်င္းစိတ္ကူးေပၚသြားတယ္ မသိဘူးေနာ္။
ေျဖ- ေဖေဖ ေျပာဖူးပါတယ္။ ျမန္မာ့အသံ ျမက္ခင္းျပင္ ေလွ်ာက္လွမ္းေလးမွာ ေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလးလက္ေလးတဲြၿပီး ေလွ်ာက္လာတာ ေဖေဖက လွမ္းျမင္လိုက္တယ္။ အဲဒါကိုၾကည့္ၿပီး အခ်စ္ဦးေရ ေသာကဟူသမွ် တူတကြ မွ်ခံစားေ၀ အသည္းႏွလံုးက ဒီေလာက္ခ်စ္ၾက တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ေပၚ အသက္ထက္မက ေရေျမဆံုးတိုင္ၾကင္နာၾကဆိုၿ ပီး အဲဒီလို ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ကိုၾကည့္ၿပီး စပ္လိုက္တာလို႔ ေျပာပါတယ္။
ေမး- ဟုတ္ကဲ့ပါ။ မေဟမာန္တကယ္လည္း ခီ်းက်ဴးထိုက္ပါေပတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိထားတာက ဆရာေလးလြင္ဟာ ျမန္မာ့အသံသီခ်င္းေတြပဲေရးတ ယ္ထင္ခဲ့တာ။ ဒါေပမဲ့ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ စတီရီယိုသီခ်င္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးေရးခဲ့တယ္ေနာ္။
ေျဖ- ဟုတ္ကဲ့။ ေဖေဖ့ရဲ႕ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က ျမန္မာ့အသံနဲ႔ပဲ ဘ၀ကိုရပ္တည္မယ္လို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္ေတာ့ စတီရီယိုေတးေတြကလည္း ေခတ္စားခိ်န္ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံအ၀င္ ျမန္တဲ့ဘက္ကူးၿပီး ေရးခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ပါရွင့္။ ပေလးဘိြဳင္းသန္းႏိုင္နဲ႔ ပုလဲဆိုထားတဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီခ်စ္သည္းရွင္၊ ျမန္မာ ျပည္သိန္းတန္ဆိုထားတဲ့ ေရႊ႐ုပ္ကေလးေကာက္ရသူ၊ စေနေထာင့္ပန္းလွဴမယ္၊ ကိုသန္းႏိုင္ဆိုထားတဲ့ အတၱ သမားကြ်န္ေတာ္၊ ျဖည္းျဖည္းေလးနဲ႔ၿငိမ့္ၿငိမ ့္ေလး၊ မီးမေဆာ့နဲ႔ မာနမင္းသား၊ ပုလဲဆိုတဲ့ ေကာင္မေလး ႀကိဳက္တယ္၊ ခိုက္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီသီခ်င္းေတြ အားလံုးေပါက္ပါတယ္။
ေမး- ကြ်န္ေတာ္ သိတာေျပာမယ္ေနာ္။ ခုနက ေကာင္မေလးႀကိဳက္တယ္၊ ခိုက္တယ္ သီခ်င္းကို စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္နဲ႔ ႀကိဳးၾကာမ်ား ျပန္ဆိုေသးသလားလို႔။
ေျဖ- ဟုတ္ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ဆီက၀ယ္ၿပီးဆိုတာပ ါ။
ဒီေနရာမွာလည္း ကြ်န္မေျပာခ်င္တာက အခုဆို သီခ်င္း တပုဒ္ကို
သံုးသိန္းေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္မတို႔ တ၀က္ေၾကးပဲရလိုက္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ လို႔ေမးေတာ့ ဒီသီခ်င္းမွာ စိုင္းစိုင္းနဲ႔
ႀကိဳးၾကာဆိုတဲ့အခါမွာ ရက္ပ္ထည့္ထားလို႔ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ ဒါမျဖစ္
သင့္တဲ့အရာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဗိုလ္လုပဲြစီးရီးမွာရယ္၊ ေနာက္ ပတၱျမား FM
မွာရယ္၊ အားတီဆိုတဲ့ ညေမႊးပန္း၊ မီးမေဆာ့နဲ႔ ဒီသီခ်င္းေတြမွာ
ရက္ပ္ထည့္ထားတာပဲ ဘာမွႏုတ္မယူသြားဘူး။ အျပည့္ေပးတယ္။ သူတို႔ဘာသာ
ရက္ပ္ထည့္တာနဲ႔ သီခ်င္းတပုဒ္ရဲ႕ တန္ဖိုးေလ်ာ့ရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥပါ။
တခါတည္းပဲ ေျပာပါရေစ။ ကြ်န္မရဲ႕ ခင္ပြန္းက အမ်ဳိးသားစာေပ ပထမဆုရ
စာေရးဆရာညိဳ၀င္း (ေမွာင္လြန္းေသာညမ်ား) ရဲ႕သား ကိုေက်ာ္ဇင္ပါ) ေဖေဖ့ရဲ႕
သီခ်င္းေတြအားလံုးကို ေဖေဖမရိွတဲ့ေနာက္ ေမေမပိုင္ပါတယ္။ တခါ ေမေမက
ကြ်န္မကိုမူပိုင္အျဖစ္ လဲႊခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္မို႔ ေဖေဖ့သီခ်င္းမ်ားကို
ျပန္ဆိုခ်င္တယ္။ ျပန္ဆိုမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္မ(ေဟမာန္ေလးလြင္) ဒါမွမဟုတ္
ကြ်န္မခင္ပြန္း ဦးေက်ာ္ဇင္ေပါ့ေနာ္။ တဦးဦးထံမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီးမွ
ျပန္ဆိုၾကပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
ေမး- ဟုတ္ကဲ့၊ ေျပာသင့္တဲ့ စကားပါ။ ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိတာက မေဟမာန္ေျပာတဲ့ စကားထဲမွာ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္လို႔ ေဖေဖက စတီရီယိုသီခ်င္းေရးရတယ္ဆိုပ ါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဆင္းရဲဒုကၡႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရလဲ။
ေျဖ- ရွက္စရာ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။ ဘ၀မွာ ဆင္းရဲတာနဲ႔ ခ်မ္းသာတာ ႏွစ္ခုပဲ ရိွပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ဘယ္ေလာက္ဒုကၡႀကံဳခဲ့ရသလဲဆို ရင္
တေန႔မွာ ေဖေဖဟာ သူ႔တပည့္ ကိုခင္ေမာင္ထူး (အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္ထူး)ဆီမွာ
အိမ္မွာ ဘယ္လိုမွ မေျပလည္လို႔ အကူအညီသြားေတာင္းတယ္။ ကိုခင္ေမာင္ထူးကလည္း
ကူညီပါတယ္။ ကိုထူးဆီက ကူညီလိုက္တဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ ကြ်န္မ ေမာင္ေလးအတြက္
ဖိနပ္ေလးတရန္၀ယ္တယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာ ပုတီးစိပ္ၿပီး ဖိနပ္ေလးကိုင္ၿပီး
ျပန္ဆင္းလာတယ္။ ကားမွတ္တိုင္မွာ ကားေစာင့္ရင္းမူးလဲၿပီး အေဖဆံုးခဲ့ရတာ
အဲဒီတုန္းက ဆိုကၠားဆရာေတြ႕တဲ့ ဖိနပ္တရန္ဆိုတာေပါ့။ ေမာင္ေလးအတြက္
၀ယ္ခဲ့တာပါ။
ေမး- ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိတာက တခုရိွေသးတယ္။ မေဟမာန္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆရာက အရက္လည္း ေသာက္တယ္။ အေပါင္းအသင္းကလည္းမ်ားဆိုေတ ာ့ ဇနီးျဖစ္တဲ့ ေဒၚခင္ၾကည္ ဘယ္လိုမ်ား သည္းခံခဲ့ သလဲဆိုတာ။
ေျဖ- ေမေမက ေဖေဖ့ကို ခ်စ္လည္းခ်စ္တယ္။ အလိုလည္းလိုက္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ဆင္းရဲပါေစ။ တခ်က္မညည္းဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ရွင္ ေမေမ့ရဲ႕အလုပ္က လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းေရာင္း၀ ယ္ေရးမွာ
စာေရး၀န္ထမ္း ဒီရတဲ့လစာေလးနဲ႔ သားသမီး ေျခာက္ေယာက္ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး
ပညာေရးအတြက္ ဘယ္လို႐ုန္းကန္ခဲ့ရတယ္။ ခါးစည္းခံခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ေဖေဖ့
သီခ်င္းေရးခဆိုတာက အၿမဲရေနတာ မဟုတ္ ဘူးေလ။
ေၾသာ္- ဆရာရယ္၊ ေျပာျပရဦးမယ္။ ေဖေဖ့ရဲ႕ ပထမအိမ္ေထာင္ဆံုးသြားေတာ့ ေမေမနဲ႔ ႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီ တုန္းက ကိုးတန္းေက်ာင္းသူ ဂြတၱလစ္မွာေနတယ္။ ေမေမ့ မိဘေတြက သေဘာမတူၾကဘူး။ ေဖေဖက မုဆိုးဖို ေလ။ ေနာက္ေမေမ့ရဲ႕အေဖက မွတ္ပံုတင္အရာရိွဆိုေတာ့ ၿမိတ္(ဘိတ္) ေျပာင္းသြားတယ္။ ေမေမ့ကိုလည္း ရန္ကုန္မွာမထားခဲ့ဘဲ ေခၚသြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖနဲ႔ မခဲြႏိုင္ေတာ့ ေမေမက မိဘေတြမသိေအာင္ ရန္ကုန္ျပန္လာၿပီး ေဖေဖနဲ႔ယူလိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့ ။ ၀ါသနာခ်င္းကလည္း တူတယ္။ ေမေမကလည္း ကဗ်ာေရးတယ္။ မိုးငယ္ငယ္ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ေလ။
ေမး- သေဘာေပါက္ပါၿပီ။ ဆရာ့ရဲ႕ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ ေတးေရးသူငယ္ခ်င္းေတြ တပည့္ရင္းေတြရိွ ရင္လည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ- ဆရာေသာင္းတင္ေဌးတို႔ ဆရာျမသန္းထိုက္၊ ဆရာကိုလြင္ျမင့္စတဲ့ ဂီတစာဆိုေတြက ေဖေဖ့ရဲ႕ ေတးေရးညီအစ္ကိုေတြပါ။ တပည့္ေတြက အခုရိွေနၾကေသးတဲ့ အဆိုေတာ္သန္းထြန္းေလးတို႔ အလြမ္း သီခ်င္းေရးတဲ့ ကိုေက်ာ္ေဇာတို႔ေပါ့ရွင္။ ေနာက္ ပုသိမ္ ေမာင္စိမ္းသူ၊ ေမာင္ေဆြႏြယ္၊ ေမာင္စစ္ၿငိမ္း၊ ဟသၤာတျမင့္ေငြတို႔လည္း ေဖေဖ့ရဲ႕ တပည့္ေတြပါပဲ။
ေမး- အခုလိုေမးသမွ် ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ အ႐ိုးသားဆံုးေျပာျပေပးတဲ့အတ ြက္ မေဟမာန္ကိုေရာ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ဇင္ကိုေရာ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေျဖ- ကြ်န္မတို႔ဇနီးေမာင္ႏံွကလည္ း ေဖေဖ့အေၾကာင္းကို အခုလိုလာေမးၿပီး ေဖာ္ထုတ္ေပးတဲ့အတြက္ အရမ္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။
ဘ၀လမ္းမည္သို႔ပင္ ၾကမ္းတမ္းေစကာမူ ဂီတဗိမာန္ ဂီတဥယ်ာဥ္နန္းမွာ အႏုပညာဂီတပန္းေလးမ်ား ပြင့္ေစ လန္းေစ ေအးျမေစခဲ့သည့္ ဥယ်ာဥ္မွဴးႀကီး (သို႔မဟုတ္) ဂီတစာဆိုေတးေရး ကိုေလးလြင္သည္ အသက္ (၄၈) ႏွစ္အရြယ္မွာ ေၾကလြင့္ခဲ့ရရွာပါသည္။ သို႔ေပမဲ့ သူပ်ဳိးခဲ့သည့္ပန္း သူစိုက္ခဲ့သည့္ ပန္းပြင့္ေလးမ်ား (သို႔မဟုတ္) ေတးအလွေလးမ်ားကေတာ့ ဂီတခ်စ္သူမ်ား၏ ႏွလံုးသားထဲ ယေန႔တိုင္ ၀ဲပံ်ေမႊးျမေနဆဲပင္။
မိုးျမင့္လြင္
From new watch
“အခုဆို သီခ်င္း တပုဒ္ကို သံုးသိန္းေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္မတို႔ တ၀က္ေၾကးပဲရလိုက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ လို႔ေမးေတာ့ ဒီသီခ်င္းမွာ စိုင္းစိုင္းနဲ႔ ႀကိဳးၾကာဆိုတဲ့အခါမွာ ရက္ပ္ထည့္ထားလို႔ဆိုၿပီး . . .”
------- ------ ------ ------- ------
ကိုေလးလြင္ဆိုသည္ကား ျမန္မာ့ဂီတေလာကတြင္ ေမ့၍မရေဖ်ာက္၍မရေသာ ေတးေရးဆရာတေယာက္ (သို႔မဟုတ္) စြယ္စံုရ ဂီတစာဆိုတဦး ျဖစ္ပါသည္။ ေတးေရးဆိုသည္မွာလည္း အဆိုေတာ္ ေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ဦးစြာေမြးဖြားေပးလိုက္သည့္ မိခင္ေကာင္းတေယာက္ဆိုလည္း မမွားပါ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ ဂီတေလာက၀ယ္ ေတးေရးသူကိုကား သိသူအသိအမွတ္ျပဳသူ အလြန္နည္းပါးလြန္းပါသည္။
ယေန႔ေတးခ်စ္သူမ်ား၏ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ တသသ သီဆိုေနၾကဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာသံစဥ္မ်ားထဲမွ သန္းထြန္းေလး၏ 'ေမြးဌာနီ'၊ 'မေမ့ေသာအညာ'၊ 'မမပုသိမ္သူ'စသည့္ သီခ်င္းမ်ား ပေလးဘိြဳင္းသန္းႏိုင္၊ ပုလဲ၊ ျမန္မာျပည္သိန္းတန္၊ တကၠသိုလ္ေအးေမာင္၊ စိန္လြင္ေလး၊ ခင္ေမာင္ထူး၊ ေမခလာ၊ မိုင္ စသည့္ ေခတ္ေပၚ ေတးသံရွင္မ်ားအား ျမန္မာသံစဥ္ ေက်ာ႐ိုးမပ်က္၊ စတီရီယိုေတးသီခ်င္းမ်ားကိုလ
ဒါေၾကာင့္ ဂီတခ်စ္သူ ေတးခ်စ္သူမ်ားအားလံုး ဂီတေလာက၀ယ္ ေတးေရးသူသည္ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါ အဓိကက်ခဲ့သည္ကို သိရိွႏိုင္ရန္ စာေရးသူသည္ ကြယ္လြန္သူေတးေရးဆရာ ကိုေလးလြင္၏ သမီး ေဟမာန္ ေလးလြင္ႏွင့္ ၂၁-၁၂-၂၀၁၆ ရက္က ရန္ကုန္တိုင္း သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္ ဂ်န္းရွင္းစင္တာ၌ ေတြ႕ဆံု၍ ဖခင္ျဖစ္သူ၏အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။
ေမး- မေဟမာန္ေရ အခုဆို ဆရာကိုေလးလြင္ ကြယ္လြန္သြားတာ ဘာလိုလိုနဲ႔ ၂၇ ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္သြားၿပီေနာ္။ ေသေသာသူၾကာရင္ေမ့ဆိုေပမဲ့ ေတးခ်စ္သူေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မေမ့ႏိုင္တာ အမွန္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့ အေၾကာင္းေလးေတြ တနည္းအားျဖင့္ ဂီတစာဆို ကိုေလးလြင္ အႏုပညာေလာကကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းလာရတယ္ဆိုတာ ေဖာ္ထုတ္ခ်င္လို့ အခုလို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းရတာပါ။ အျပည့္အစံု မဟုတ္ေတာင္ မေဟမာန္သိသေလာက္ ေျပာျပပါလား။
ေျဖ- အခုလို တကူးတက လာေရာက္ေတြ႕ဆံုတာရယ္၊ ေနာက္ ေဖေဖ့အေၾကာင္းကို ျပန္ျပီးေဖာ္ထုတ္ ေရးျပေပးတဲ့အတြက္ေရာ၊ ကြ်န္မ ရင္ထဲမွာ ေဖာ္မျပႏိုင္ေအာင္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေဖေဖ့ကိုလည္း အရမ္းသတိရလြမ္းမိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဖေဖ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးဟာ တကယ့္ကို ေၾကကဲြစရာပါရွင္၊ ေတြးမိတိုင္းလည္း ၀မ္းနည္းရပါတယ္။
ကြ်န္မ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိပါတယ္။ အ႐ိုးသားဆံုးေျပာရရင္ ေဖေဖက အရက္ေသာက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အရက္ေသာက္ေနရာကေန မိသားစု စား၀တ္ေနေရးကလည္း ဒုကၡေရာက္ ေဖေဖ့ က်န္းမာေရးကလည္း ခ်ဴခ်ာလာၿပီဆိုေတာ့။ ဒါနဲ႔ ေဖေဖ အရက္ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ အရက္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးမွာ အၿမဲပုတီးသြားစိပ္ပါတယ္။
ေမး- အဲဒီလို ဆရာအရက္ျဖတ္ၿပီး တရားဘက္ေျပာင္းသြားေတာ့ မိသားစု၀မ္းသာၾကမွာေပါ့ေနာ္
ေျဖ- အရမ္း၀မ္းသာၾကတာေပါ့။ တေန႔ေန႔ဆိုတာက မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔မွာပါ။ ေဖေဖ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္မွာ ပုတီးစိပ္ၿပီး ျပန္ဆင္းလာၿပီး တာေမြမီးသတ္မွတ္တိုင္မွာ အိမ္ျပန္ဖို႔ လိုင္းကားေစာင့္ေန ပါတယ္။ ခဏေလာက္ၾကာေတာ့ အဲဒီကားမွတ္တိုင္နားမွာပဲ မူးလဲသြားတယ္။ လူေတြက ေဖေဖ့ကို အရက္မူးၿပီး လဲတယ္ထင္ၾကၿပီး ဘယ္သူမွ မၾကည့္ၾက၊ မထူေပးၾကဘူးေပါ့။ ကိုေလးလြင္မွန္းလည္း မသိၾကဘူးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ခဏၾကာေတာ့ ဆိုကၠား ဆရာတေယာက္က ဒီလူလဲတာ ၾကာသြားၿပီ။ ဒါ အရက္မူးတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ လက္ထဲ မွာလည္း ကေလးစီး ဖိနပ္တရန္ပါတယ္ဆိုၿပီး သြားထူေပးတယ္ေပါ့ရွင္၊ ေနာက္ ေဖေဖ့ အိတ္ကပ္ထဲက ဘုရား ပုတီးတက္စိပ္ခြင့္ရကတ္ေလး သြားေတြ႕တယ္။ အဲဒီကတ္လိပ္စာပါအတိုင္း ေဖေဖ့ကို အိမ္ကို လိုက္ပို႔ေပးၾကတယ္။ ေဖေဖ အဲဒီလို မူးလဲတဲ့အခိ်န္မွာ မိုးစက္ေလးေတြကလည္း တဖဲြဖဲြက်ေနတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖ့မွာေဆာင္းစရာ ထီးမပါသြားဘူး။
ကြ်န္မတို႔အိမ္ကို တိုက္႐ိုက္ေရာက္လာတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာ။ စမ္းေရတြင္းလမ္းက ေဖေဖ့ ညီမ ေဒၚေလး မစိန္ျမင့္တို႔အိမ္ေရာက္သြာ
ေမး- ဂီတ အႏုပညာ လတစင္း ဂီတေလာကႀကီးနဲ႔ ေကြကြင္း ရပံုၾကားရတာ တကယ္ပဲ ေၾကကဲြရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဆရာရဲ႕ ဂီတအႏုပညာျဖတ္သန္းမႈ ခရီးစဥ္မေျပာခင္ မိသားစုျဖစ္လာပံု ရပ္တည္လာပံုလည္း ေျပာျပပါဦး မေဟမာန္။
ေျဖ- ဒါလည္း ကြ်န္မ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာမွာပ
ေဖေဖ့ရဲ႕ ပထမအိမ္ေထာင္ရွင္ရဲ႕အမည္က ေဒၚခင္ျမင့္ပါ။ သမီးႏွစ္ေယာက္ရိွခဲ့ပါတယ္။ အစ္မ ၀ါ၀ါေလးလြင္နဲ႔ နီနီေလးလြင္ပါ။ မမနီနီေလးလြင္ အခု ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္မွာ ကထိကပါ။ မမ၀ါ၀ါကေတာ့ ဆံုးရွာပါၿပီ။
ေမး- အခုလိုျခြင္းခ်န္မထားဘဲ ေျပာျပေပးတဲ့အတြက္ မေဟမာန္ကို ေက်းဇူးလည္းတင္ ေလးလည္း ေလးစား ပါတယ္။ အခုဆို ဆရာလည္းဆံုး ပထမဇနီးလည္းဆံုး၊ ဒုတိယဇနီးလည္း ဆံုးျပီေပါ့ေနာ္။ ဒီေတာ့ မေဟမာန္က သားသမီးေတြ အားလံုးထဲမွာ အေဖ့ရဲ႕ အႏုပညာအေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္းမူပိုင္ခြင့္ရထားတဲ့
ေျဖ- ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ကြ်န္မ မွတ္မိသေလာက္ ေတာ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္မွာ ေဖေဖ့ ဂီတေလာကထဲ စေရာက္လာပါတယ္။ လက္ဦးဆရာ က စႏၵရား ဆရာခါျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာခါက ဂီတနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပညာေတြ သင္ေပးတယ္။ ေဖေဖက ရပ္ကြက္ပဲြေတြမွာ လိုက္ဆိုတယ္ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ေဖေဖက အဆို၀ါသနာပါခဲ့တာ အေရးမဟုတ္ဘူး။ ေဖေဖ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာ့အသံမွာဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းက ေတးေရး ကိုသက္မွဴးေရးစပ္တဲ့ ေတးခ်စ္သူမ်ားနဲ႔ ေရႊလသာသာသီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- ေၾသာ္- ပထမ ဆရာ့ရည္ရြယ္ခ်က္က အဆိုေတာ္လုပ္မယ္ေပါ့။ ေတးေရးက်ေတာ့ ဘယ္အခိ်န္ ေလာက္စခဲ့သလဲ။
ေျဖ- ကြ်န္မ မွတ္မိတာေတာ့ အစ္ကိုသန္းထြန္းေလး နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ 'ေမြးဌာနီ'က စခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္လည္း သန္းထြန္းေလးရဲ႕ ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့ 'ဗံုႀကီးသံ၊ မေမ့ေသာအညာ၊ ကြ်န္ေတာ့္ေမြးဌာနီ၊ မမပုသိမ္သူ သီခ်င္းေတြအားလံုး ေဖေဖေရးေပးတဲ့ သီခ်င္းေတြခ်ည္းပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဓာတ္ျပားအရ အဆိုေတာ္ နာမည္ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ သန္းထြန္းေလး၊ ခင္ေမာင္သန္းေလး၊ ထြန္းထြန္းေလး၊ ညိဳျမေလးတို႔ကို ေဖေဖ စင္တင္ေပးခဲ့တာပါရွင့္။
ေမး- ေနာက္ ဆရာကိုေလးလြင္က သီခ်င္းေရးတဲ့ေနရာမွာ တခၤဏုပၸတၱိဥာဏ္ အရမ္းေတာ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေရးၿပီး တကယ္လည္းရသေျမာက္ အဆင့္အတန္းရိွတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ခ်က္ခ်င္းတခဏအတြင္း ေရးႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။
ေျဖ- သိပ္ဟုတ္တာေပါ့ရွင္။ တပုဒ္မေျပာနဲ႔ စီးရီးတေခြလံုးစာကိုေတာင္ တညတည္းနဲ႔ အၿပီးေရးႏိုင္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဆိုေတာ္ႀကီး ေဒၚတင္တင္ျမဆိုတဲ့ 'ခ်စ္သူတို႔ေလွ်ာက္ေသာလမ္းက
ေမး- ကြ်န္ေတာ္လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ဆရာ ဘယ္လိုမ်ား ခ်က္ခ်င္းစိတ္ကူးေပၚသြားတယ္
ေျဖ- ေဖေဖ ေျပာဖူးပါတယ္။ ျမန္မာ့အသံ ျမက္ခင္းျပင္ ေလွ်ာက္လွမ္းေလးမွာ ေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလးလက္ေလးတဲြၿပီး ေလွ်ာက္လာတာ ေဖေဖက လွမ္းျမင္လိုက္တယ္။ အဲဒါကိုၾကည့္ၿပီး အခ်စ္ဦးေရ ေသာကဟူသမွ် တူတကြ မွ်ခံစားေ၀ အသည္းႏွလံုးက ဒီေလာက္ခ်စ္ၾက တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ေပၚ အသက္ထက္မက ေရေျမဆံုးတိုင္ၾကင္နာၾကဆိုၿ
ေမး- ဟုတ္ကဲ့ပါ။ မေဟမာန္တကယ္လည္း ခီ်းက်ဴးထိုက္ပါေပတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိထားတာက ဆရာေလးလြင္ဟာ ျမန္မာ့အသံသီခ်င္းေတြပဲေရးတ
ေျဖ- ဟုတ္ကဲ့။ ေဖေဖ့ရဲ႕ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က ျမန္မာ့အသံနဲ႔ပဲ ဘ၀ကိုရပ္တည္မယ္လို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္ေတာ့ စတီရီယိုေတးေတြကလည္း ေခတ္စားခိ်န္ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံအ၀င္ ျမန္တဲ့ဘက္ကူးၿပီး ေရးခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ပါရွင့္။ ပေလးဘိြဳင္းသန္းႏိုင္နဲ႔ ပုလဲဆိုထားတဲ့ စေတာ္ဘယ္ရီခ်စ္သည္းရွင္၊ ျမန္မာ ျပည္သိန္းတန္ဆိုထားတဲ့ ေရႊ႐ုပ္ကေလးေကာက္ရသူ၊ စေနေထာင့္ပန္းလွဴမယ္၊ ကိုသန္းႏိုင္ဆိုထားတဲ့ အတၱ သမားကြ်န္ေတာ္၊ ျဖည္းျဖည္းေလးနဲ႔ၿငိမ့္ၿငိမ
ေမး- ကြ်န္ေတာ္ သိတာေျပာမယ္ေနာ္။ ခုနက ေကာင္မေလးႀကိဳက္တယ္၊ ခိုက္တယ္ သီခ်င္းကို စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္နဲ႔ ႀကိဳးၾကာမ်ား ျပန္ဆိုေသးသလားလို႔။
ေျဖ- ဟုတ္ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ဆီက၀ယ္ၿပီးဆိုတာပ
ေမး- ဟုတ္ကဲ့၊ ေျပာသင့္တဲ့ စကားပါ။ ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိတာက မေဟမာန္ေျပာတဲ့ စကားထဲမွာ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္လို႔ ေဖေဖက စတီရီယိုသီခ်င္းေရးရတယ္ဆိုပ
ေျဖ- ရွက္စရာ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။ ဘ၀မွာ ဆင္းရဲတာနဲ႔ ခ်မ္းသာတာ ႏွစ္ခုပဲ ရိွပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ဘယ္ေလာက္ဒုကၡႀကံဳခဲ့ရသလဲဆို
ေမး- ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိတာက တခုရိွေသးတယ္။ မေဟမာန္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆရာက အရက္လည္း ေသာက္တယ္။ အေပါင္းအသင္းကလည္းမ်ားဆိုေတ
ေျဖ- ေမေမက ေဖေဖ့ကို ခ်စ္လည္းခ်စ္တယ္။ အလိုလည္းလိုက္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ဆင္းရဲပါေစ။ တခ်က္မညည္းဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ရွင္ ေမေမ့ရဲ႕အလုပ္က လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းေရာင္း၀
ေၾသာ္- ဆရာရယ္၊ ေျပာျပရဦးမယ္။ ေဖေဖ့ရဲ႕ ပထမအိမ္ေထာင္ဆံုးသြားေတာ့ ေမေမနဲ႔ ႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီ တုန္းက ကိုးတန္းေက်ာင္းသူ ဂြတၱလစ္မွာေနတယ္။ ေမေမ့ မိဘေတြက သေဘာမတူၾကဘူး။ ေဖေဖက မုဆိုးဖို ေလ။ ေနာက္ေမေမ့ရဲ႕အေဖက မွတ္ပံုတင္အရာရိွဆိုေတာ့ ၿမိတ္(ဘိတ္) ေျပာင္းသြားတယ္။ ေမေမ့ကိုလည္း ရန္ကုန္မွာမထားခဲ့ဘဲ ေခၚသြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖနဲ႔ မခဲြႏိုင္ေတာ့ ေမေမက မိဘေတြမသိေအာင္ ရန္ကုန္ျပန္လာၿပီး ေဖေဖနဲ႔ယူလိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့
ေမး- သေဘာေပါက္ပါၿပီ။ ဆရာ့ရဲ႕ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ ေတးေရးသူငယ္ခ်င္းေတြ တပည့္ရင္းေတြရိွ ရင္လည္း ေျပာပါဦး။
ေျဖ- ဆရာေသာင္းတင္ေဌးတို႔ ဆရာျမသန္းထိုက္၊ ဆရာကိုလြင္ျမင့္စတဲ့ ဂီတစာဆိုေတြက ေဖေဖ့ရဲ႕ ေတးေရးညီအစ္ကိုေတြပါ။ တပည့္ေတြက အခုရိွေနၾကေသးတဲ့ အဆိုေတာ္သန္းထြန္းေလးတို႔ အလြမ္း သီခ်င္းေရးတဲ့ ကိုေက်ာ္ေဇာတို႔ေပါ့ရွင္။ ေနာက္ ပုသိမ္ ေမာင္စိမ္းသူ၊ ေမာင္ေဆြႏြယ္၊ ေမာင္စစ္ၿငိမ္း၊ ဟသၤာတျမင့္ေငြတို႔လည္း ေဖေဖ့ရဲ႕ တပည့္ေတြပါပဲ။
ေမး- အခုလိုေမးသမွ် ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ အ႐ိုးသားဆံုးေျပာျပေပးတဲ့အတ
ေျဖ- ကြ်န္မတို႔ဇနီးေမာင္ႏံွကလည္
ဘ၀လမ္းမည္သို႔ပင္ ၾကမ္းတမ္းေစကာမူ ဂီတဗိမာန္ ဂီတဥယ်ာဥ္နန္းမွာ အႏုပညာဂီတပန္းေလးမ်ား ပြင့္ေစ လန္းေစ ေအးျမေစခဲ့သည့္ ဥယ်ာဥ္မွဴးႀကီး (သို႔မဟုတ္) ဂီတစာဆိုေတးေရး ကိုေလးလြင္သည္ အသက္ (၄၈) ႏွစ္အရြယ္မွာ ေၾကလြင့္ခဲ့ရရွာပါသည္။ သို႔ေပမဲ့ သူပ်ဳိးခဲ့သည့္ပန္း သူစိုက္ခဲ့သည့္ ပန္းပြင့္ေလးမ်ား (သို႔မဟုတ္) ေတးအလွေလးမ်ားကေတာ့ ဂီတခ်စ္သူမ်ား၏ ႏွလံုးသားထဲ ယေန႔တိုင္ ၀ဲပံ်ေမႊးျမေနဆဲပင္။
မိုးျမင့္လြင္
From new watch

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။