တန္ဖိုးကို မေဖာ္ျပရင္
***********************
ေရးသူ-ထက္ေက်ာ္
တန္ဖိုုးကိုမေဖာ္ျပရင္ အဲဒီပစၥည္းဟာပိုၿပီးတန္ဖိုး ရွိသြားမလားလို႔ေတြးမိတယ္။
ပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕တန္ဖိုးဟာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ဂဏန္း အေရအတြက္ေပၚမွာ တည္ေနတတ္တယ္။
ဥပမာ- အေခါက္ေရႊ တစ္က်ပ္သားကို ရွစ္သိန္းပဲ ဆိုပါေတာ့၊
ရွစ္သိန္းဆိုတဲ့တန္ဖိုးသတ္မ ွတ္ခ်က္ေဘာင္ထဲကေန အဲဒီပစၥည္း ကိုေရာင္း၀ယ္ရေတာ့မယ္။ ရွစ္သိန္းထက္ေလ်ာ့ရင္လည္းအန ည္းအက်ဥ္း၊ ပိုရင္ လည္းအနည္းအက်ဥ္းပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။အက်ဳိးအေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အဲဒီပစၥည္းဟာ အတက္ၾကမ္းျခင္း၊အက်ၾကမ္းျခင ္းတို႔ေၾကာင့္ တန္ဖိုးသတ္ မွတ္မႈကြာျခားတာရွိေကာင္းရွ ိႏိုင္ေပမဲ့သူ႔ရဲ႕တန္ဖိုးကိ ုစံတစ္ခုနဲ႔သတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္ ေနေလေတာ့အဲဒီမာဂ်င္အနီးအနား တစ္၀ိုက္မွာပဲတန္ဖိုးဟာရွိေ နတတ္ပါတယ္။
အဲဒီသေဘာတရားကိုသိနားလည္ၿပီ း ပစၥည္းရဲ႕တန္ဖိုးကိုကိုယ္ႀက ိဳက္ႏွစ္သက္ သလိုကစားလို႔ရႏိုင္ဖို႔ အတြက္ဆိုရင္အဲဒီပစၥည္းရဲ႕တန ္ဖိုးကိုမေဖာ္ျပဘဲထား တာကကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ေစ်းႏ ႈန္းနဲ႔အနီးဆံုးျဖစ္လာတတ္တယ ္။အဲဒါကိုရွားပါးတဲ့ပစၥည္းထ ုတ္လုပ္ယူဖို႔ခက္ခဲတဲ့ပစၥည္ းေတြကိုစမ္းသပ္ပံုေဖာ္ၾကည့္ ၾကတယ္။အခ်ိန္ကာလတစ္ခုလည္းလိ ုအပ္ပါသည္။ဒီလိုလုပ္ၾကည့္ျခ င္းအားျဖင့္ရွားပါးတဲ့ပစၥည္ းရဲ႕တန္ဖိုးသတ္မွတ္မႈကိုထိန ္းခ်ဳပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္ လို႔လည္း ယံုၾကည္ၾကတယ္။
စိန္ဆိုတာရွားပါးၿပီးတန္ဖို းရွိတဲ့ပစၥည္းအျဖစ္ ကမၻာ့လူသားေတြက သတ္မွတ္ ၾကတယ္။ သူ႔ရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ရွားပါးမႈအေပၚမွာမူတည္တယ္လိ ု႔ေျပာရင္ရတယ္။ စိန္ရဲ႕တန္ဖိုးကိုထပ္ဆင့္တိ ုးျမႇင့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပိုမိုရွားပါးလာမႈနဲ႔ တန္ဖိုးျဖတ္ရ ခက္ခဲမႈေတြေပၚေပါက္လာမယ္ဆို ရင္ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္အေသ အခ်ာကိုပဲျဖစ္ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ စိန္ဆိုတာေျမေအာက္ကီလိုမီတာ ၁၅၀ေအာက္မွာ သဘာ၀အတိုင္းဖိအားနဲ႔အပူတို႔ ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကာဗြန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီရွားပါးတဲ့ကာဗြန္ကို လူေတြကတန္ဖိုး သတ္မွတ္ၿပီးေရာင္းၾက၀ယ္ၾကတာ ။
စိန္ကို လူေတြခံုမင္တဲ့ပစၥည္းျဖစ္လာ တာဟာ ဘယ္လိုအက်ဳိးအေၾကာင္းေၾကာင္ ့ ဆိုတာမသိရေပမဲ့ ပိုမိုတန္ဖိုးတက္လာေအာင္ႀကိ ဳးစားေနတာကိုေတာ့ေတြ႕ရ တယ္။မူလရွိၿပီးျဖစ္တဲ့တန္ဖိ ုးထက္ပိုပိုၿပီးတန္ဖိုးတက္ ေစဖို႔အတြက္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့န ည္းတစ္ခုကိုဒီလိုေတြ႕ရတယ္။ဘ ယ္ေလာက္ေအာင္ျမင္မႈရမယ္ဆိုတ ာကိုမသိႏိုင္သလိုဘယ္ေတာ့ေလာ က္ႏွစ္ကာလေတြမွာေအာင္ျမင္လိ မ့္မယ္လို႔လည္းမသိပါဘူး။ဒါေ ပမဲ့ေလ့လာစရာကိစၥ အျဖစ္ရွိတာ မို႔ ေလ့လာတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
‘A Diamond is Forever’ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ စကား လံုးကိုပဲသံုးၿပီး စိန္ေတြ၊ စိန္ထည္ပစၥည္းေတြကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ကုမၸဏီတစ္ခုရွိ တယ္။ ထူးျခားတာက အဲဒီကုမၸဏီ ဟာ အဲဒီစိန္ေတြနဲ႔ စိန္ထည္ပစၥည္းေတြ ကိုေၾကျငာတာမွန္ေပမဲ့ကုမၸဏီ ရဲ႕နာမည္ကိုလွ်ဳိ႕၀ွက္ထားပါ တယ္။စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြ၀ယ္ယ ူခ်င္တဲ့သူေတြက အဲဒီကုမၸဏီရဲ႕လိပ္စာကို မရအရရွာေဖြၿပီး ဆက္သြယ္၀ယ္ယူရတယ္။
ဒီအတိုင္းပဲ ဘီယာတစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ အေတာ္နာမည္ႀကီးတယ္။ သူက သူ႔ဘီယာ ကိုေၾကာ္ျငာရာမွာ ဘီယာကိုမေၾကာ္ျငာဘဲ စိန္ကို အဓိကထားေၾကာ္ျငာတာ ကိုေတြ႕ရတယ္။ De Beerရဲ႕ ေၾကာ္ျငာမွာ သ႔ူရဲ႕ De Beer တံဆိပ္ေၾကာ္ျငာ ထက္ စိန္ကိုပဲအဓိကထားၿပီး ေၾကာ္ျငာတာကိုေတြ႕ရတယ္။ အေတာ္ထူးဆန္း တယ္။ စိန္၀ယ္မယ့္လူေတြကဘီယာေသာက္ ရင္းစိန္၀ယ္မွာလား၊ စိန္၀ယ္ရင္း ဘီယာေသာက္မွာလားေတာ့မသိေတာ့ ပါဘူး။တကယ္ေတာ့ De Beer ဟာေပါင္းစားတဲ့၊ေပးစားတဲ့ Kingfish Concept ငါးသေလာက္ယူဆခ်က္ မ်ဳိးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္အဲဒီလိုတန္ဖိုး ကိုမေဖာ္ျပဘဲေၾကာ္ျငာတဲ့ေၾက ာ္ျငာနည္းမ်ဳိးဟာစိန္ရဲ႕တန္ ဖိုးကိုမျဖတ္ႏိုင္ ေအာင္လုပ္ထားတာပါ။ရွားပါးတဲ ့စိန္ေတြကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ ့စိန္ကုမၸဏီႀကီးေတြထဲမွာကုမ ၸဏီႀကီးတစ္ခုရွိတယ္။ မိုႏိုပိုလီ(Monopoly)လို႔ေ ခၚ တယ္။သူ႔ကုမၸဏီဟာကမၻာ့စိန္အထ ြက္ရဲ႕၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းကိုေတာ င္ခ်ဳပ္ကိုင္ထား တယ္။ သူကစိန္ကို မေၾကညာဘူး။ေရာင္းမယ္မေျပာသလ ိုေၾကာ္ျငာေတာ့ေ ၾကာ္ျငာတယ္။တန္ဖိုးေတြကိုသတ ္မွတ္မထားဘူး။
ပစၥည္းကိုျပၿပီးလူကိုျမဴဆြယ ္တဲ့သေဘာနဲ႔ပစၥည္း၀ယ္မယ့္လူ ကေပးႏိုင္တဲ့ေစ်းကိုဖြင့္ခိ ုင္းၿပီးမွညိႇႏိႈင္းေရာင္းခ ်တဲ့သေဘာေရာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက ္တာျဖစ္ပါတယ္။စိန္ရဲ႕တန္ဖို းလား၊ေရာင္းတဲ့လူနဲ႔၀ယ္တဲ့လ ူရဲ႕တန္ဖိုးလား၊အခ်ိန္ကာလရဲ ႕တန္ဖိုးလားေတာ့မသိေတာ့ပါဘူ း။တန္ဖိုးျမင့္တဲ့စိန္ေတြကိ ုMononpoly ကအဲဒီလို လုပ္ၿပီးေရာင္းေနတယ္ဆိုတာကိ ု ၾကားဖူးတယ္။
ဒါဟာစိန္သာမကတျခားရွားပါးပစ ၥည္းေတြမွာလည္းဒီလိုပဲေတြ႕ရ တတ္တယ္။ ပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ေရာင္းသူ၊ ၀ယ္သူနဲ႔အခ်ိန္ကာလရဲ႕တန္ဖို း
အရ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ တက္တာရွိသလို က်တာလည္း
ရွိမွာေသခ်ာပါတယ္။ ပစၥည္းရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ခန္႔မွန္းရခက္လိမ့္မယ္။ ကုန္ပစၥည္း
တစ္မ်ဳိးကို ရွားပါးၿပီးတန္ဖိုးရွိတဲ့ပစ ၥည္းျဖစ္ခ်င္ရင္ အခ်က္သံုးခ်က္ကိုအေျခ ခံရတယ္လို႔ၾကားဖူးတယ္။ နံပါတ္ ၁ အခ်က္က ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ရာမွာ အေရးပါတဲ့သြင္းအားစုတစ္မ်ဳိ းမ်ဳိးကိုအဲဒီလုပ္ငန္းက ပိုင္ဆိုင္ထားတာမ်ဳိးျဖစ္ ပါတယ္။
နံပါတ္ ၂ ကေတာ့ အစိုးရက တစ္ဦးတည္းမူပိုင္လုပ္ ပိုင္ခြင့္ေပးထားတာမ်ဳိးနဲ႔ နံပါတ္ ၃ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကုန္ပစၥည္းကိုထုတ္လုပ္တဲ့ေန ရာမွာ ထုတ္လုပ္သူ ဟာ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းနည္းပညာ ေတြရရွိထားတာပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ ။ အဲဒီသံုးခ်က္ နဲ႔ျပည့္စံုရင္ပစၥည္းကိုရွာ းေအာင္လုပ္လို႔ရတယ္။တန္ဖိုး ျမင့္တက္ေအာင္လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ေစ်းကြက္ကိုခ်ဳပ္ကိုင္လို႔ရ တယ္။
'စိန္'နဲ႔ပတ္သက္ရင္လည္းဒီလိ ုပါပဲ။အာဖရိကတိုက္မွာစိန္ေတ ြအမ်ားႀကီးထြက္တယ္လို႔ၾကားဖ ူးၾကလိမ့္မယ္။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီစိန္ေတြကို ဘယ္လိုလူေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားသလဲ။ ေစ်းကြက္မွာ
ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုကစားကြက္ေတြနဲ႔ ကစားေန ၾကသလဲ ဆိုတာ
ေလ့လာၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။ ပစၥည္းေတြရွားေလ၊ တန္ဖိုး ရွိေလဆိုတာကေလးကစၿပီးသိေနတဲ ့ကိစၥပဲေလ။ ဒီေတာ့တန္ဖိုးကိုမေဖာ္ျပ ဘဲေရာင္း၀ယ္ေနတဲ့စိန္ေစ်းကြ က္ဟာ အလြန္ဆန္းတဲ့ ႐ိုး႐ိုးေလးေစ်းကြက္ပဲျဖစ္ လိမ့္မယ္။
တန္ဖိုးကိုမေဖာ္ျပရင္ ပိုၿပီးတန္ဖိုးရွိသြားေလမလာ းဆိုတဲ့အေတြးေၾကာင့္ ရွားပါးတဲ့ပစၥည္းေတြ ပိုမိုရွားပါးတန္ဖိုးရွိလာေ အာင္ လုပ္တတ္ၾကတဲ့ပညာ ကလည္း ေလ့လာစရာပါပဲ။
#MyanmarB2BManagementMagaz ine
***********************
ေရးသူ-ထက္ေက်ာ္
တန္ဖိုုးကိုမေဖာ္ျပရင္ အဲဒီပစၥည္းဟာပိုၿပီးတန္ဖိုး
အဲဒီသေဘာတရားကိုသိနားလည္ၿပီ
စိန္ဆိုတာရွားပါးၿပီးတန္ဖို
စိန္ကို လူေတြခံုမင္တဲ့ပစၥည္းျဖစ္လာ
‘A Diamond is Forever’ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ စကား လံုးကိုပဲသံုးၿပီး စိန္ေတြ၊ စိန္ထည္ပစၥည္းေတြကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ကုမၸဏီတစ္ခုရွိ တယ္။ ထူးျခားတာက အဲဒီကုမၸဏီ ဟာ အဲဒီစိန္ေတြနဲ႔ စိန္ထည္ပစၥည္းေတြ ကိုေၾကျငာတာမွန္ေပမဲ့ကုမၸဏီ
ဒီအတိုင္းပဲ ဘီယာတစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ အေတာ္နာမည္ႀကီးတယ္။ သူက သူ႔ဘီယာ ကိုေၾကာ္ျငာရာမွာ ဘီယာကိုမေၾကာ္ျငာဘဲ စိန္ကို အဓိကထားေၾကာ္ျငာတာ ကိုေတြ႕ရတယ္။ De Beerရဲ႕ ေၾကာ္ျငာမွာ သ႔ူရဲ႕ De Beer တံဆိပ္ေၾကာ္ျငာ ထက္ စိန္ကိုပဲအဓိကထားၿပီး ေၾကာ္ျငာတာကိုေတြ႕ရတယ္။ အေတာ္ထူးဆန္း တယ္။ စိန္၀ယ္မယ့္လူေတြကဘီယာေသာက္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္အဲဒီလိုတန္ဖိုး
ပစၥည္းကိုျပၿပီးလူကိုျမဴဆြယ
ဒါဟာစိန္သာမကတျခားရွားပါးပစ
နံပါတ္ ၂ ကေတာ့ အစိုးရက တစ္ဦးတည္းမူပိုင္လုပ္ ပိုင္ခြင့္ေပးထားတာမ်ဳိးနဲ႔
'စိန္'နဲ႔ပတ္သက္ရင္လည္းဒီလိ
တန္ဖိုးကိုမေဖာ္ျပရင္ ပိုၿပီးတန္ဖိုးရွိသြားေလမလာ
#MyanmarB2BManagementMagaz
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။