Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, October 16, 2014

CREDIT INSURANCE အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ


CREDIT INSURANCE အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
---------------------------------------------------------------
Credit Insurance ဆိုတာကို ပစၥည္းေရာင္းခ်သူ၊ တင္ပို႔သူမ်ားကို လိမ္လည္ေသာ အေၾကြးျပန္မဆပ္ႏိုင္ေသာ ၀ယ္ယူသူမ်ားထံမွ ကာကြယ္ေပးေသာ အာမခံတစ္ခုဟု အလြယ္တကူ ညႊန္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Credit Insurance ဟာ ကုန္သြယ္မႈအေပၚမွာ အဓိကထားတဲ့ အာမခံတစ္ခုဟု ဆိုမယ္ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။
ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္တခ်ဳိ႕မွာေတာ့ အေၾကြး၀ယ္ကတ္ (Credit Card) အသံုးမ်ားေတာ့ အေၾကြးနဲ႔ပစၥည္းေတြ ၀ယ္သံုးၿပီး ျပန္မဆပ္ႏိုင္ေသးတဲ့ကာလအတြင္း Credit Insurance ကို အသံုးျပဳၾကပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ေျခလွမ္းဆန္႔လာႏိုင္ၿပီး ကုန္သြယ္ေရးက႑တြင္လည္း သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔မႈစုစုေပါင္းတန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၇၅၇.၆၀ သန္းသို႔ စံခ်ိန္တင္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ပတင္ပို႔မႈကို ပ်မ္းမွ် တြက္ခ်က္ၾကည့္ပါက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၈၀၀ ေက်ာ္၀န္းက်င္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရမွာပါ။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ထိုမ်ားျပားလွေသာ ပို႔ကုန္အမ်ဳိးအစားမ်ား၊ ပစၥည္းမ်ားကို မ႐ိုးမသားေသာ ျပည္ပ ၀ယ္ယူသူမ်ားမွ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ အာမခံစနစ္တစ္ခု လိုအပ္လာပါတယ္။ ယခုလက္ရွိတြင္ပင္ မိမိလုပ္ငန္းထံမွ အေၾကြး၀ယ္ယူေသာသူမ်ားမွ လိမ္လည္၍ အမ်ားအျပားကို ေတြ႕ႏိုင္မွာပါ။ ထိုျပႆနာမ်ားကို သိျမင္၍ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေသးစိတ္ႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို Credit Guarantee Insurance မ်ား ေရာင္းခ်ရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရပါတယ္။ (Credit Guarantee Insurance ရွိျခင္းျဖင့္ ဘဏ္မ်ားမွ အလြယ္တကူ ေငြေခ်းႏိုင္ေသာ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုလည္း ရရွိေစႏိုင္ပါသည္။)
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ပုဂၢလိက အာမခံလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ေပါက္ဖြားၿပီးစ ကာလအေျခအေနတြင္သာ ရွိေနၿပီး အာမခံအမ်ဳိးအစားမ်ား အေနျဖင့္လည္း အေရအတြက္အနည္းငယ္သာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိထား ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားထံသို႔ အာမခံသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စိမ့္၀င္မႈအား နည္းေသး တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အာမခံက႑အတြက္ Public Awareness ရရွိမႈကို ပိုမို အေထာက္အကူျပဳရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရးတြင္ အေရးပါေသာ Credit Insurance အေၾကာင္း ပိုမိုသိရွိေစရန္အလို႔ငွာ Global Banking & Finance Review မွ Atradius Trade Credit Insurance ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းထားသည္ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္။
------------
ယခုလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အခ်ိန္ေပးတာ အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။ မိမိအေၾကာင္းနဲ႔ Atradius Trade Credit Insurance အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ေပးပါဦး။
-------------
Atradius ဟာ ကမၻာေပၚမွာ ဒုတိယအႀကီးဆံုး Credit Insurance ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ႏုိင္ငံေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္မွာရွိတဲ့ ႐ံုးခန္းေပါင္း ၁၆၀ ကေန ရယူႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေစ်းကြက္အရာရွိခ်ဳပ္ (Chief Marketing Officer) ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကမၻာအႏွံ႔မွာရွိတဲ့ Atradius ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ တာ၀န္ယူထားပါတယ္။

Credit Insurance က ဘယ္လို အလုပ္လုပ္ပါသလဲ?
-----------------------------------------------------------
အ႐ိုးရွင္းဆံုးေျဖရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အေၾကြးေပးဖို႔ စိတ္ခ်လို႔မရတဲ့ ကုမၸဏီေတြ (non-creditworthy companies) ကို ေဖာ္ထုတ္ေပးတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အာမခံထားထားတဲ့ ေရာင္းသူ (Seller) ရဲ႕ Customer က သူ၀ယ္ထားတဲ့ ပစၥည္းအတြက္ ေငြေခ်းဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ထိုေငြေၾကးကို ေရာင္းသူကို ေပးအပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ေၾကြးဆံုးမႈကို ကူညီေပးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ Credit Insurance ကို အသံုးျပဳတဲ့ ကုမၸဏီအမ်ားစုအတြက္ကေတာ့ ဒီဟာ အေျခခံအခ်က္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ျခားအာမခံေတြလိုပဲ အႏၱရာယ္ေတြကိုလည္း အာမခံေပးပါတယ္။ အႏၱရာယ္ေတြလို႔ဆိုရာမွာ ၀ယ္သူေတြရဲ႕ သူတို႔ပစၥည္းေတြ၀ယ္ရာမွာ ေပးရမည့္ ေပးေခ်မႈစည္းမ်ဥ္းေတြကို လိုက္နာႏိုင္မႈလည္း ပါပါတယ္။ ဥပမာ- တခ်ဳိ႕အထူးထုတ္ထားတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြဟာ ၀ယ္သူတစ္ေယာက္အတြက္ပဲျဖစ္ၿပီး တျခားတစ္ေယာက္ကို ျပန္ေရာင္းလို႔မရတာ မ်ဳိးေတြရွိပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ၀ယ္ယူကပစၥည္းေရာက္တာနဲ႔ ေငြေပးေခ်မယ္ (Cash on delivery) လို႔ ေျပာထားၿပီးမွ ပ်က္ျပယ္သြားတာမ်ဳိးေတြအတြက္ အာမခံေပးပါတယ္။
Atradius ဟာ ၀ယ္သူေတြ (buyer) မိမိ၀ယ္ထားတဲ့ပစၥည္းအေပၚ ေငြေခ်ႏိုင္မေခ်ႏိုင္ ၾကည့္႐ံု တင္မကပဲ တစ္ျခားအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ၿခံဳငံုသံုးသပ္ပါတယ္။ ထိုမွရတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကိုသံုးၿပီး ေရာင္းသူကေတာ့ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးအထိပဲ ေရာင္းသင့္ တယ္၊ ၀ယ္သူကေတာ့ ဒီတန္ဖိုးထိပဲ ၀ယ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးကို စီစစ္တြက္ခ်က္ပါတယ္။

Credit Insurance အေပၚမွာရွိတဲ့ လူေတြရဲ႕ အျမင္မွားေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
---------------------------------------------------------------------
အဓိက အျမင္မွားႏွစ္ခုကေတာ့ Credit Insurance ဟာ ကုမၸဏီႀကီးေတြအတြက္ပဲ ဆိုတာရယ္ Credit Insurance ထားရင္ ေစ်းအရမ္းႀကီးတယ္ဆိုတာပါပဲ။ Credit Insurance ထားျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေၾကြးမီစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ (Credit Management) ကို စိတ္ဖိစီးမႈကင္းစြာနဲ႔ ပိုမိုအာ႐ံုစိုက္ႏိုင္မွာပါ။ ၀ယ္သူအေရအတြက္ေတြ၊ ရရွိရန္ (receivable) ေတြ မ်ားျပားလာတာနဲ႔အမွ် ကုမၸဏီအေသး၊ အႀကီးမဆို စြန္႔စားရမည့္ အႏၱရာယ္ေတြလည္း မ်ားျပားလာပါ တယ္။ ကုမၸဏီႀကီးေတြအတြက္ေတာ့ Credit Insurance ရွိျခင္းအားျဖင့္ ေၾကြးၿမီအပိုင္းေတြအတြက္ စိတ္ပူစရာမလိုေတာ့ပဲ တျခားက႑ေတြကို ပိုမိုအာ႐ံုစိုက္ႏိုင္မွာပါ
ကုမၸဏီအေသးေတြ အတြက္က်ေတာ့ သာမန္သူတို႔ ရယူဖို႔မလြယ္ကူတဲ့ ၀ယ္သူရဲ႕ Credit Information ေတြ ရရွိႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ေငြေၾကးအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကုမၸဏီအေသးအမ်ားစုဟာ အာမခံထားတဲ့ေစ်းႏႈန္းကို ေစ်းႀကီးတယ္လို႔ထင္ျမင္ၾကၿပီး သူတို႔ျပန္ရရွိမည့္ တန္ဖိုးေတြကိုလည္း ေလ်ာ့တြက္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တစ္ႏွစ္စာအာမခံ ၀ယ္ယူမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေပးရမည့္တန္ဖိုးက ကုမၸဏီရဲ႕ တစ္ႏွစ္စာေရာင္းအားရဲ႕ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရွိပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ Trade Credit Insurance က Letter of Credit L/C ထက္ပိုၿပီး အေရးပါတာပါလဲ?
---------------------------------------------------------------------------------
L/C နဲ႔ Credit Insurance တို႔ဟာ Third party ဆီက ေငြေပးေခ်ရန္ ပ်က္ကြက္မႈ အႏၱရာယ္ကို ေလ်ာ့က်ႏိုင္ဖို႔ဆိုတဲ့အခ်က္ကေတာ့ တူညီၾကပါတယ္။ သို႔ေပသည့္ L/C ဟာ အေရာင္းအ၀ယ္တစ္ရပ္အတြက္သာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၀ယ္သူရဲ႕ ေၾကြးၿမီတခ်ဳိ႕ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ Buyer ဘက္ျခမ္းက သူတို႔အတြက္ ေစ်းႀကီးမႈေတြ၊ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးေတြ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
Credit Insurance ကေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္တစ္ရပ္အတြက္သာမဟုတ္ဘဲ ရရန္ရွိ (Receivable) ေအာက္က အမ်ဳိးအစားအားလံုးအတြက္ အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။ ၀ယ္ယူသူ (Buyer) ဘက္ျခမ္းကေတာ့ မိမိေငြေပးေခ်ႏိုင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ up-to-date အခ်က္အလက္မ်ားကို အၿမဲ ေထာက္ပံ့ေပးဖို႔လိုအပ္တာေပါ့။

လက္ရွိ ဘယ္လိုအလားအလာမ်ဳိး ေတြ႕ရွိမယ္လို႔ျမင္ပါသလဲ?
------------------------------------------------------------------
Globalization က ပိုမိုႀကီးထြားလာၿပီး အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ကုန္သြယ္မႈကလည္း ပို၍အေရးပါလာတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၆ ႏွစ္က ဥေရာပမွာျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ စီးပြားေရးက်ဆင္းမႈက ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈက႑ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲဆိုတာ ေဖာ္ျပေနတယ္။ ပို႔ကုန္အသားေပးႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ဂ်ာမနီက ျပည္တြင္းကုန္သြယ္မႈႀကီးစိုးတဲ့ UK တို႔ Italy တို႔ထက္ ထိခိုက္မႈေလ်ာ့နည္းခဲ့တယ္ဆိုတာ အားလံုးအသိျဖစ္မွာပါ။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း အဓိက ဥေရာပေစ်းကြက္ေတြမွာ ေၾကြးမဆပ္ႏိုင္မႈေတြ ျမင့္တက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းမဟုတ္ပါဘူး။ Atradius လိုပဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ သူတို႔ဦးတည္တဲ့ ေစ်းကြက္ရွိရာေဒသေတြမွာ ႐ံုးခြဲေတြ၊ စက္႐ံုေတြ ဖြင့္လွစ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ ႀကီးမားတဲ့ စီးပြားေရးခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ လမ္းစရေစပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ Customer မ်ားဟာ ပို႔ကုန္တင္ပို႔မႈကို အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ႐ံုးခြဲေတြရွိျခင္းေၾကာင့္ သူတို႔လုိအပ္မည့္ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွိေနဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တူရကီ၊ ႐ုရွား၊ ထိုင္း၊ မေလးရွားႏိုင္ငံေတြမွာ ယခုႏွစ္အတြက္ ႐ံုးခြဲမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ဖို႔ စီစဥ္ေနၿပီး ေျမာက္အေမရိကနဲ႔ ေတာင္အေမရိကမွာရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ငန္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္လည္း ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။

Atradius က ႏိုင္ငံေပါင္း ၅၀ မွာ လုပ္ငန္းေတြလုပ္ကိုင္ေနေတာ့ ထိုေစ်းကြက္ေတြမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈအတြက္ အက်ဳိးတရားေတြ စိန္ေခၚမႈေတြက ဘယ္ဟာေတြျဖစ္မလဲ။ ႏိုင္ငံတစ္ခုခ်င္းဆီမွာ ျပည္တြင္းအမာခံ ပရိသတ္ရေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ပါလဲ။
---------------------------------------------------------------------------------------
ကိုယ့္ Customer ေတြ ကိုယ့္ကိုလိုအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္ရွိေနမွသာ Customer ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မယ္လို႔ Atradius က ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Customer ေတြရွိေနတဲ့ ေစ်းကြက္တိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ထားထားၿပီး ထုိရည္မွန္းခ်က္အတိုင္းလည္း တိုးခ်ဲ႕မႈေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ထိုအတြက္ စိန္ေခၚမႈေတြက ေတာ့ Customer ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အေကာင္းဆံုး၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ကို ၂၄ နာရီပတ္လံုး ကြဲျပားတဲ့ ဘာသာစကားေပါင္းစံုနဲ႔ လိုအပ္ေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အျပင္ သူတုိ႔ဟာ ေစ်းကြက္တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ အထူးျပဳလုပ္ေပးၿပီး ေစ်းကြက္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို တစ္သမတ္တည္း ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း အလိုရွိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့ မ်ဳိးစံုေသာ Customer ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး ၀န္ေဆာင္မႈေတြေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ စတင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုလိုက္ကတည္းကေဖာက္သည္ေတြဟာ သူတို႔နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ Account ေတြကို ရရွိသြားမွာျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေပါင္း ၅၀ က Atradius ရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈကို တစ္ၿပိဳင္တည္းရရွိမွာပါ။ ထို႔အျပင္ ေဖာက္သည္ေတြလိုအပ္တဲ့ ကုမၸဏီမ်ဳိးစံုရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာစကားေပါင္းစံုနဲ႔ ထုတ္ျပန္ေပးပါတယ္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ ကုန္ပစၥည္းအသစ္ေတြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈအသစ္ေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ရာ အစီအစဥ္ရွိပါသလား?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Atrdius ဟာ ယခုလက္ရွိေပးႏိုင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈထက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ အၿမဲႀကိဳးစားေနၿပီး ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံလုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္း ယခုထက္မက ပိုမို၀န္ေဆာင္မႈေတြ ေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိပါတယ္။
ယခုလက္ရွိေတာ့ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား (SMEs) ေပၚေပးေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြတိုးတက္ဖို႔ ႀကံေဆာင္ေနပါတယ္။
နယ္သာလန္မွာဆိုရင္ SME လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ကုန္ပစၥည္းအသစ္ႏွစ္ခုကို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ SME အမ်ားစုဟာ သူတို႔ဆီက ကုန္ပစၥည္း၀ယ္ယူမည့္သူေတြရဲ႕ အေၾကြးဆပ္ ႏိုင္အားေကာင္းမႈ (Credit Worthiness) ကို စစ္ေဆးဖို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ အျပည့္အစံုမရရွိၾက ပါဘူး။ အသစ္မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့ ကုန္ပစၥည္းႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Infozeker က ထိုလိုအပ္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို သင့္တင့္တဲ့ေစ်းနဲ႔ ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ MKBZeker ကေတာ့ တစ္ႏွစ္အတြင္း ယူ႐ို ၁၅,၀၀၀ အထိရွိတဲ့ ကုန္ပို႔လႊာ (Invoice) ေတြအတြက္ အက်ဳံး၀င္တဲ့ အာမခံ ကုန္ပစၥည္းအမ်ဳိးအစား တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ထိုကုန္ပစၥည္း ႏွစ္မ်ဳိးဟာဆိုရင္ SME ေတြ လိုအပ္ေနတဲ့ ေၾကြးမီစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ (Credit Management) ကို အေထာက္အကူျပဳၿပီး သံုးစြဲရလြယ္ကူသလို သူတို႔စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္တိုင္းအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ရန္ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ရွိေအာင္လည္း ျပဳလုပ္ေပးထားပါတယ္။
ထိုနည္းလည္းေကာင္း စပိန္မွာဆိုရင္လည္း CyCred ဆိုတဲ့ Online ေၾကြးမီ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ကို မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ေရာင္းခ်မႈအသစ္ေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ကူညီေပးလ်က္ရွိပါတယ္။ ယမန္ႏွစ္ကပဲ Early Cost Assessment Program ကိုလည္း စတင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ထို Program အရ ေဖာက္သည္မ်ားဟာ အာမခံေၾကးထားၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ (အကယ္၍ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ထဲက အခ်က္အလက္ေတြအားလံုး မေဖာက္မပ်က္ပဲ ရွိမယ္ဆိုပါက) မိမိ၏ ေငြပင္ေငြရင္းကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျပန္လည္ထုတ္ေပးမည္၊ ဘယ္အခ်ိန္ ျပန္လည္ထုတ္ေပးမည္ ကို အၾကမ္းဖ်င္းသိရွိရမွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယခုႏွစ္အေစာပိုင္းက စတင္ခဲ့တဲ့ New Cover Opportunity Program ဟာ ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဖာက္သည္ေတြကို အႏၱရာယ္မ်ားတဲ့ ၀ယ္သူေတြရဲ႕ အေၾကြးဆပ္ႏိုင္အား ေကာင္းလာလွ်င္ အားေကာင္းမႈေပၚမူတည္၍ မည္ကဲ့သို႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ပံုကို အေၾကာင္းၾကားေပး ႏိုင္မွာပါ။
ယခုလက္ရွိအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဖာက္သည္လုပ္ငန္းေတြအတြက္ သူတို႔ရဲ႕ရရန္ရွိ အမ်ဳိးအစားေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ဖို႔ account information အျပည့္အစံု ပါ၀င္မည့္ Customer Report ကိုလည္း ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၀န္ေဆာင္မႈကို ရယူေနၾကတဲ့ Customer ေတြရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔၀န္ေဆာင္မႈအေပၚ ေက်နပ္မႈရရွိေရးဟာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ၿပီး ထိုကဲ့သို႔ ေက်နပ္မႈရရွိေစမည့္ မည္သည့္ကုန္ပစၥည္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိးမဆို ဆက္လက္ၿပီး မိတ္ဆက္ေပးသြားမွာပါ။

ဇင္ထြန္း၀င္း
(Myanmar Banking and Finance Magazine)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။