Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, October 4, 2014

လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ကုိ တန္ဖုိးထားတဲ့ဂီတသမား


လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ကုိ တန္ဖုိးထားတဲ့ဂီတသမား

Side Effect ေတြထဲက အဆုိသမား၊ ဂစ္တာသမား၊ သူ႔အမည္ကဆန္းသည္ Darko.C ၊ သူ႔အေတြးေတြက သူမ်ားနဲ႔မတူ။ သူကေလးဘဝကတည္းက သူ႔အေဖဖြင့္သည့္ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ရင္း ဂီတက သူ႔ေသြးေၾကာထဲ စီးဝင္ကြန္႔ျမဴးခဲ့သည္။ သူ႔အေဖက ဂစ္တာတီးကာ ျမန္မာျပည္သိန္းတန္၊ မင္းမင္းလတ္တုိ႔ သီခ်င္းေတြ ဆုိတတ္ သည့္ အတြက္ သီခ်င္းေတြကုိ သူနားရည္ဝခဲ့သည္။ အေဒၚေတြနဲ႔ အေနနီးသူပီပီ စုိးလြင္လြင္၊ ညီထြဋ္တို႔သီခ်င္းေတြကုိ သူ ကြၽမ္းရင္းခဲ့သည္။ အဲသည္ေနာက္. . .

ကြၽန္ေတာ့္ကုိ လႈပ္ႏုိးလုိက္သလုိ ႐ူးသြပ္သြားေစတဲ့သူက ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ဗ်။ The Ants ေရာင္စံုေခ်ာကလက္ ၊ သူက own tune လည္း ျဖစ္တယ္။ သီခ်င္းေတြ ကလည္းမုိက္တယ္။ သူ႔သီခ်င္းေတြနားေထာင္ၿပီး ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးလုိ႔ ရတယ္ဆိုတဲ့အေတြးေလး ဝင္လာတယ္။ေက်ာင္းသားဘဝမွာ သီခ်င္းေတြစေရးတယ္။ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ ၁၂ ပုဒ္၊ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ပဲလုပ္ျဖစ္တယ္။ drums က ဗီႏုိ၊ ကုိယ့္သီခ်င္းကုိယ္ဖန္တီးေပးရမယ္ဆုိေတာ့ ဂစ္တာကုိ ကြၽန္ေတာ္ပဲတီးတယ္။ ကုိယ့္သီခ်င္းကုိ သူမ်ားေတြနဲ႔လုပ္တဲ့အခါ တကယ္တမ္း ကုိယ့္ band မဟုတ္ေတာ့၊ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ပံုစံမသြားဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္မ ထား တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။

သူ႔သီခ်င္းေတြက ႐ိုးသည္၊ ႐ုိးေပမယ့္သာမန္ ျမင္ၾကားေနက် ပံုစံလည္းမဟုတ္။ သူ႔သီခ်င္းေတြအေၾကာင္း သူတစ္ပါးကုိ သူရွင္းျပတတ္ပံုမရ။ သူ႔စိတ္ထဲ မတင္မက်။ သူ႔ သီခ်င္းေတြ သမား႐ုိးက်ပံုစံခြက္ထဲ လိမ့္ဝင္သြားခဲ့ရင္ ဒီစုိးရိမ္စိတ္က သူ႔ေသြးေၾကာေတြကုိ ဆူပြက္႐ုန္းၾကြလာ ေစခဲ့သည္။ သူေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္သြားသည္။ ကုိယ္ပုိင္ band နဲ႔တီးမွ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ ပံုစံအျပည့္အဝပံုေဖာ္ႏုိင္မည္လုိ႔ ေတြးတတ္လာသည္။

နဂိုကတည္းက ကိုယ္တုိင္ေရး၊ တီး၊ ဆိုၾကတဲ့ နုိင္ငံျခားက band ေတြကုိ သေဘာက်ေနခဲ့တာ။ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို ကြၽန္ေတာ္ဆုိတာ အေကာင္းဆံုးပဲလုိ႔ ယူဆလုိက္ တယ္။ ကုိအယ္ျဖဴကုိ ၾကည့္ သူကဆုိတဲ့အခါ အသက္ဓာတ္ပါတယ္။ သူ႔အသံႀကီးက သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ခ်ိဳပ်စ္ပ်စ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ အသံမွာ soul အသက္ဝိညာဥ္တစ္ခု ပါေနတယ္။ ေရးတဲ့အေၾကာင္း၊ စကားလံုး lyrics ေတြအေပၚ သူ႔ရဲ႕ခံစားခ်က္ကုိ ႀကိဳက္တယ္။ သူ႔ကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ျမဴး ဇစ္ကုိယ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပုိေကာင္းလိမ့္မယ္လုိ႔ ယံုၾကည္သြားတယ္။ UFL ေက်ာင္းသားဘဝမွာ band စလုပ္လုိက္တယ္။ bass ေဇာ္ထက္၊ ဂစ္တာနဲ႔ vocal က ကြၽန္ေတာ္ပဲ။ drums ခ်မ္းၿငိမ္းမိုး၊ ေနာက္ bass သမားထြက္သြားတယ္ စင္ကာပူမွာ ေက်ာင္းသြားတက္တာ။ ေနာက္ drums လည္း ထြက္သြားတယ္။ drums ဆယ္ထူး မရွိေတာ့ Jozeff.k ကြၽန္ေတာ့္ညီ ဝင္လာတယ္။

player အေျပာင္းအလဲေတြရွိေပမယ့့္ ကိစၥမရွိ။ ဘယ္သူဘယ္ဝါပဲ ျဖစ္ပေစ၊ သူတုိ႔သြားခ်င္တာက band name Side Effect ။ band name ကုိပဲ အဓိကထားခ်င္သည္။ လူကုိပဲ သတ္သတ္ႀကီး သိေနမွာကုိ သူလံုးဝ သေဘာမက်။ ခံစားခ်က္ေပါ့ဗ်ာ။ band name က လူနာမည္ေတြရဲ႕ေနာက္မွာ ကြင္းစကြင္းပိတ္ႀကီးနဲ႔ ျဖစ္ေနမွာကုိ ကြၽန္ေတာ္ မႀကိဳက္ဘူးဗ်။ band name ကုိပဲ ေရွ႕ထြက္ေစခ်င္တာ။ ဦးေဆာင္ အဆုိသမား၊ အဖြဲ႔ ဂစ္တာသမား ဆုိေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိပဲ သိေနတာမ်ဳိး မလုိခ်င္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လုိခ်င္တာ Side Effect ကုိ သိသြား တာပဲ။

ဒီလုိနဲ႔ ၂ဝ၁ဝ ကစၿပီး ေနာက္ပုိင္းတီးလာတဲ့သီခ်င္းေတြမွာ ဂစ္တာအပုိင္းေတြကုိ Darko.C က အိမ္မွာပဲ အသံဖမ္းသည္။ guitar left ေတြ right ေတြ parts ေတြ ခြဲတီးသည္။ ဒရမ္သမား ဂ်ိဳးဇက္ဖ္က ဂစ္တာဝင္တီးလာသည္။ ဒီအတိုင္း မျဖစ္ေသး။ လူထပ္ေခၚမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ bass သမား သိန္းလြင္ေရာက္လာတယ္။ ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ ဂ်ိဳးဇက္ဖ္က band ကေနထြက္သြား ျပန္တယ္။ အခု ေနာက္ဆံုးဝင္လာတာ ဣဒၶိ၊ composer ဦးသစ္မင္းရဲ႕သားေပါ့။ No U trun မဖြဲ႔ခင္ကတည္းက သူနဲ႔ကခင္ေန တာၾကာၿပီ။ band ကုိ အဲဒီလုိ ရင္းႏွီးသူေတြနဲ႔ပဲ လုပ္ခ်င္တယ္။ နီးနီးကပ္ကပ္ လူရင္းေတြဆုိေတာ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာပါ ခ်ိတ္ဆက္မိတယ္ဗ်။ စင္ေပၚမွာပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ စင္ေအာက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ စိတ္တူကုိယ္တူ ခ်ိတ္ဆက္မိေနတာ သေဘာက်တယ္။ အၿမဲတမ္း စိတ္ေရာကိုယ္ပါ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတယ္။ ယံုၾကည္မႈေတြ မွာလည္း ပုိအားေကာင္းလာတယ္ဗ်။

၂ဝ၁ဝ မွာ Side Effect ပြဲဦးထြက္ album ထုတ္သည္။ ကုိယ့္ေငြနဲ႔ကုိ္ယ္ စုိက္ထုတ္လုပ္ၾကတဲ့ album ၊ website ကေန ႏုိင္ငံတကာက ဝုိင္းဝန္းပံ့ပုိးသူေတြရဲ႕ အကူအညီ ကို ယူရသည္။ fund ေငြ ေဒၚလာသံုးေသာင္းရခဲ့ၿပီးမွ မရလုိက္တာလည္း ရွိဖူးသည္ဟု ရင္ဖြင့္သည္။ ကုိယ့္ေငြရယ္လုိ႔ ဟုတ္တိပတ္တိမပါဘူးဗ်။ website ကေန album ထုတ္ဖုိ႔ဆုိၿပီး ဝုိင္းလွဴ ၾကတာ။ အဲဒီကိစၥ ျဖစ္သြားၿပီးေနာက္ပိုင္း ဒီမွာရွိတဲ့ မိတ္ေဆြအမ်ားစုႏုိင္ငံျခားသားေတြေပါ့ သူတုိ႔က ဝုိင္းၿပီးစုေပးၾကတယ္။ အဲဒီကေန album လုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ title က မိုးညအိပ္မက္မ်ား။ အဲဒီ album က အခုမရွိေတာ့ဘူး။ copy ခ်ပ္ေရ တစ္ေထာင္ပဲထုတ္တာဆုိေတာ့၊ ကုန္သြားၿပီဗ်။

၂ဝ၁၂ ဒီဇင္ဘာမွာ ဂ်ာမနီကုိ Side Effect ေတြသြားသည္။ သီခ်င္းသံုးပုဒ္ recording လုပ္ခဲ့သည္။ သီခ်င္းသံုးပုဒ္ပဲပါတဲ့ album ။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္က recording ဖမ္းေပးတဲ့ producer က သူ႔ record label ကေန ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေပးခဲ့သည္။ အဲဒါက ႏုိင္ငံတကာ world wide ျဖန္႔ခဲ့တာဗ်။ အဲဒီသံုးပုဒ္လံုး အခုထြက္မယ့္ album သစ္မွာ ျပန္ပါမယ္။ title က The Change ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလုိင္က album အသစ္အတြက္ ျပင္သစ္မွာသြင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ Europe ကုိ တစ္ေခါက္ထပ္သြားရမယ္ဆိုေတာ့ အခါ အခြင့္သင့္တာနဲ႔ ၈ ပုဒ္သြင္းျဖစ္ခဲ့တာ။ အခ်ိန္ကတစ္ပတ္ပဲရတယ္။ The Lady ႐ုိက္တဲ့ ျပင္သစ္ဒါ႐ုိက္တာ။ သူ႔ studio မွာ သြားသြင္းတယ္။ ဒီ ၈ပုဒ္နဲ႔ ဂ်ာမနီမွာ သြင္းခဲ့တဲ့ ၃ပုဒ္။ ၁၁ ပုဒ္ကုိ ေနာက္ႏွစ္ထဲမွာပဲ album ထုတ္မယ္။ mixdown ကုိ NY ပဲ လုပ္မယ္။

Side Effect ေတြကုိ ျပည္တြင္းကထက္ ျပည္ပက ဂီတပရိသတ္ေတြက လက္ခံမႈအတုိင္းအဆက ပုိမ်ားသည္လုိ႔ ဆိုႏိုင္သည္။ အင္ဒုိနီးရွား ဘာလီကုိ ၂ဝ၁၁မွာ သြားျဖစ္ သည္။၂ဝ၁၂ ဒီဇင္ဘာမွာ ဂ်ာမနီ၊ ၂ဝ၁၃ ဇူလိုင္မွာ ဂ်ာမနီနဲ႔ ျပင္သစ္ အဲဒီလုိ show ေတြဆုိျဖစ္ခဲသလုိ ျပင္သစ္မွာေတာ့ show မဆုိဘဲ၊ recording ဖမ္းခဲ့႐ံု သက္သက္သာ။ ေနာက္ဆံုး show က မေလးရွားမွာ music festival တစ္ခု။ ၿပီးေတာ့့ မၾကာခင္မတ္လမွာ US, NY မွာလုပ္တ show …Texas မွာ ၆ ရက္ကေန ၁၆ ရက္ေန႔ထိ ရွိမည္လုိ႔ သိရသည္။ show ေတြ ဆုိေနရသည့္ Side Effect ေတြကုိ ေမးခ်င္ေသးသည္က band အလုိက္ ေလ့က်င့္မႈအပုိင္း။

၁၉၈ဝ ဝန္းက်င္ေလာက္ကေပါ့။ Black Track ဆုိတဲ့ band အေမရိကန္ ့hard core band တစ္ခုအေၾကာင္း။ သူတုိ႔ band ဖြဲ႔ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းေျပာထားတာ။ သူတုိ႔ ဘေညိ စေထာင္ေတာ့ တီးတတ္တဲ့သူ၊ တီးႏိုင္တဲ့သူကုိမရွာဘူးတဲ့။ စိတ္ပါတဲ့သူကုိပဲ ရွာတယ္တဲ့ဗ်ာ။ studio မွာလည္း တစ္ပတ္ ၆ ရက္ တစ္ေန႔ ၅ နာရီက်င့္တယ္တဲ့။ အဲဒါကုိ သေဘာက်သြားတာ။ သူတုိ႔ ဒီလိုေလ့က်င့္လုိ႔လည္း show ေတြမွာ ဆိုတဲ့အခါ ဘယ္လုိပဲမူးမူးဘယ္လုိပဲ႐ူး႐ူး အၿမဲေကာင္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ဆီမွာ အဲဒါေတြလုိေနတာ။ သူတုိ႔အဲဒီတုန္းက နာမည္ႀကီး band မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေတာင္ ဒီလုိပံုစံေလ့က်င့္ၾကတယ္ဆုိတာကို ေလးစားသြားတယ္။ ကြၽန္တာ္တုိ႔ဆီမွာ အဲဒီေလာက္ေတာ့ လုပ္လုိ႔မရဘူး။ အဓိကက ကိုယ္ပိုင္ studio မရွိတဲ့ ျပႆနာ။ ငွားၿပီးတီးရတာ ေန႔တုိင္းသြားတီးရင္မြဲသြားမယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ့္ member ေတြကို ေျပာရတယ္။ ငါတုိ႔လည္း show ရွိရွိ၊ မရွိရွိ တစ္ပတ္တစ္ရက္၊ တစ္ရက္ သံုးနာရီေတာ့က်င့္ၾကမယ္ဆုိၿပီး စေနေန႔တုိင္း က်င့္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။

Side Effect ေတြ သီခ်င္းက်င့္တယ္ဆုိတာ သီခ်င္းရေအာင္တုိက္ျခင္းမဟုတ္။ မသိစိတ္ရဲ႕အတြင္းသားထဲထိ ထိုးထြင္းဝင္ေရာက္ သြားေအာင္ ေလ့က်င့္မႈ ယူျခင္း ျဖစ္ေ နျပန္သည္။ လူဆိုတာက အာ႐ံုလြင့္ပ်ံ႕တတ္ေတာ့ တီးေနရင္းနဲ႔ သိစိတ္က လြင့္ၿပီး တစ္ေနရာရာ ေရာက္သြားရင္ေတာင္ စင္ေပၚမွာ အမွားအယြင္း အတိမ္း အေစာင္း မရွိဘဲ မသိစိတ္က အလုိ အေလ်ာက္ ဆက္ၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ လိမ့္ဆင္း သြားႏုိင္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီေလာက္ထိ ရသြား ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က်င့္ တာဗ်။ ဘာလုိ႔ဆုိ သီခ်င္းအသစ္ေတြဆုိရင္လည္း စိတ္က လႈပ္ရွား ေနတတ္တယ္။ ထပ္တလဲလဲ သီဆုိတီးခတ္ ေလ့က်င့္ထားတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္ ေလာက္ပဲ စိတ္လႈပ္ရွားလႈပ္ရွား လြတ္လပ္ေပါ့ပါး ၿပီး စိတ္နဲ႔လူနဲ႔ တစ္သားတည္း က်တယ္။ စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကစိတ္ကင္းကင္းနဲ႔ ဆုိသြားႏုိင္တာမ်ဳိး ေပါ့ဗ်ာ။

Side Effect ေတြရဲ႕ သီခ်င္းပံုေဖာ္မႈက စိတ္ဝင္စားစရာ။ သီခ်င္း႐ုိး႐ုိးေတြကုိပဲ သမား႐ုိးက်ပံုစံခြက္ထဲက အေတြးဆန္႔ထြက္ကာ ျဖန္႔က်က္ရက္ဖြဲ႔ထားသည္။ သီခ်င္းေရး တာက ပံုေသမရွိဘူး။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာခံစားမႈ အေျခအေနနဲ႔ ဆုိင္တယ္။ တစ္ခါတေလ Melody က အရင္ထြက္က်လာတယ္။ အဲဒီ့ Melody တစ္စက chrous လည္း ျဖစ္ႏုိင္သလုိ verse လည္းျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒါကုိ chord ဆြဲတယ္ရွာတယ္ ထည့္တယ္။ ေျပာင္းၾကည့္တယ္။ ၿပီးရင္ဆြဲဆန္႔ေခၚသြားလုိက္တယ္။ တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း guitar riff ေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးေလွ်ာက္တီးၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ ေခါင္းထဲမွာ melody ေတြ ေရးေရးေလး လိမ့္ဆင္းက်လာတယ္။ အဲဒါကုိ chords ေတြ melody ေတြ တစ္ခါတည္း ဖမ္းၿပီးခ်ထားလုိက္တယ္။ ၿပီးမွ စကားလံုးရွာၿပီး ျဖည့္တယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ထူးဆန္းတယ္ဗ်။ အေၾကာင္းအရာႀကီးတစ္ခုက ဘြားခနဲအာ႐ံုထဲ ေပၚလာတယ္။ စာသားစကားလံုးေတြေပါ့။ ဒီအတုိင္းႀကီးအသားလြတ္ေတာ့ မဟုတ္တတ္ဘူးဗ်။ စကားလံုးေတြေနာက္မွာ melody မသိမသာေလး ကပ္ခုိတြယ္ၿပီး ထြက္ က်လာတတ္တယ္။ ဒါကုိ အဲဒီအေၾကာင္းအရာကို ဘယ္လုိတင္ျပမလဲစဥ္းစားၿပီး verse တုိ႔၊ chorus တုုိ႔လုပ္တယ္။

စကားလံုးေတြကုိ lyrics ပံုစံေရးဖြဲ႔ရာမွာ ဖန္တီးမႈေတြအားေကာင္းေမာင္းသန္ရွိေစဖုိ႔ ေနာက္ကြယ္မွာ အေၾကာင္းရင္းခံတစ္ခုခု ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္ ပံ့ပုိးေနပံုရသည္။ စကားလံုးေတြ အား ေကာင္းဖုိ႔ဆုိတဲ့စကားကုိ ၾကားေတာ့ မ်က္ႏွာၿပံဳးခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ အဆုိသမား Darko က ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ရယ္ရင္းေျပာသည္။

အား…ခင္ဗ်ားေမးမွပဲ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြ စကားလံုးအားေကာင္းရဲ႕လား ကြၽန္ေတာ္ေတာင္မသိဘူးဗ်။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ စာဖတ္တာမ်ားလုိ႔ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္က post modern စာေပေတြ စိတ္ဝင္စားတယ္။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ေနမ်ိဳး၊ ျမတ္သစ္တုိ႔ကို အကုန္ဖတ္ေလ့ရွိတယ္ဗ်ာ။ ခုေနာက္ပိုင္း သူတုိ႔ စာေပအသစ္ေတြ မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႕ရေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က အဓိပၸာယ္တစ္ခုဆုိ အဲဒီေနရာမွာပဲ ရပ္တန္႔မေနခ်င္ဘူး။ ျဖာထြက္ၿပီး စဥ္းစားရတာမ်ိဳး သိပ္ႀကိဳက္တာဗ်။ အေတြးကုိ တံခါးပိတ္မထားဘဲ ဖြင့္ထုတ္ ခုန္ေပါက္ျဖန္႔က်က္ ဆန္႔ထြက္သြားတာမ်ဳိး။ စာအုပ္ေတြအဖတ္မ်ားေပမဲ့ သူမ်ားသီခ်င္းေတြ နားေထာင္တာမ်ဳိးေတာ့ ရွားတယ္။ စကား လံုးပုိင္းဆုိင္ရာမွာ လႊမ္းမိုးမႈခံရမွာစုိးလုိ႔။ ကြၽန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ကြၽန္ေတာ့္အထဲကေန တစ္ခါတစ္ခါေျပးမလြတ္ဘူး။ ဒီစကားလံုးကုိပဲထပ္တလဲလဲ သံုးျဖစ္သြားတာ ရွိတတ္ တယ္။ မနည္းကုိ ေရွာင္ရတယ္။

ဒီ vocal နဲ႔ ဂစ္တာသမားက အားလပ္ခ်ိန္မွာ စာဖတ္သည္၊ movie ၾကည့္သည္။ contemporary art, performance art , traditintional art ေတြကုိ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ ေလ့ရွိသည္။ သူ႔အဖြဲ႔သားေတြနဲ႔ ဂီတအေၾကာင္း ကြဲလြဲမႈေတြကုိ အျငင္းအခံုအေဆြးအေႏြး လုပ္ေလ့ရွိသည္။ ဒါေပမဲ့ အၾကာႀကီးမဟုတ္။ Side Effect အတြက္ ငါတုိ႔ band အတြက္လုိ႔စဥ္းစားလုိက္ခ်ိန္မွာတစ္ေယာက္ရဲ႕အသည္းႏွလံုးကုိ တစ္ေယာက္လွမ္းျမင္သြားကာ အတုိက္အခံ စကားလံုးျပင္းျပင္းေတြ လြင့္စဥ္ထြက္ေျပးကုန္ သည္။ ဒါျဖင့္ Side Effect မဟုတ္သည့္ တျခား Band ေတြအၾကားမွာေရာ ဘယ္လုိစကားလံုး အသံေတြ ၾကားရႏုိင္မလဲ။

ဆင္ေျခေပးေနသံေတြ ၾကားၾကားေနရတယ္ဗ်။ ကုိယ္တကယ္လုပ္ခ်င္တာကတျခား၊ အေျခအေနအရ ဒါပဲလုပ္ေနရတယ္ဆိုတာမ်ိဳး။ ဒါေတြ ၾကားရင္စိတ္မေကာင္းဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ကုိ အင္မတန္တန္ဖိုးထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆုိ လူအမ်ားရဲ႕ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရတဲ့ band ေတာ့မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လည္း ကုိယ္ေရြးခ်ယ္တာ ကုိယ္ႏွစ္သက္တာကုိပဲ ရင္ခုန္ၿပီးလုပ္တယ္။ show ေတြဆုိၿပီဆုိရင္ မနက္ျဖန္ေသသြားရင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ၊ အဲဒီအေတြးကုိ ေခါင္းထဲထည့္ၿပီး တီးတယ္ဆုိတယ္ဗ်ာ။ show ေသးေသးေလးလည္း ဒီလုိပဲတီးတယ္၊ ႏုိင္ငံျခားမွာလုပ္တဲ့ show လည္း ဒီလုိပဲတီးတယ္။ 50th st Bar မွာလည္း ဒီပံုစံပဲ။ performance ဘာမွ ေျပာင္းမသြားဘူး။ တျခား band ေတြလည္း သူတုိ႔ႏွစ္သက္ရာသူတုိ႔ ‘ေရြးခ်ယ္ၿပီးၾကၿပီ’ လုိ႔ပဲ ယူဆပါတယ္ဗ်ာ။

#Zigzag : Yati Magazine
February 25th, 2014

Photo : #Side_Effect's official page

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။