ေလွးႏွင့္ တူၾကသူမ်ား
______________
လူအမ်ားက "ငါတို႔ မတီထြင္၊ မဆန္းသစ္ႏိုင္ဘူး" လို႔ အၿမဲဆိုညည္းၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔မွာ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္တဲ့အရည္အ ခ်င္းေတြ မရွိလို႔ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ တီထြင္ဆန္းသစ္တာကို မေျပာခင္ ဉာဏ္စမ္းေလးတစ္ခု အရင္ စမ္းသပ္ၾကည့္ရေအာင္...
ဉာဏ္စမ္းက "မီးျခစ္ဆံ ၆ေခ်ာင္းနဲ႔ ၾတိဂံ ၄ခုရေအာင္ စီပါ။ မီးျခစ္ဆံကို မခ်ဳိးရ"
တကယ္လို႔ ငါးမိနစ္ၾကာတဲ့အထိ ၾတိဂံ ၄ခုရေအာင္ သင္မစီႏိုင္ခဲ့ရင္ စိတ္ပ်က္အားငယ္မသြားပါနဲ႔။ ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ လူအမ်ားစုလည္း ရေအာင္မစီႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ဉာဏ္စမ္းအေျဖကို မေျပာခင္ ခုန္ႏိုင္တ့ဲသန္း (ေလွး) အေၾကာင္းကို ကြ်န္မတို႔ အရင္ေျပာရေအာင္.. ေလွးေတြက တြားသြားသတၱဝါေတြမဟုတ္ဘဲ ခုန္ျပီးသြားတယ္ဆိုတာ အားလံုးသိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေလွးေတြတစ္ခါခုန္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္အရပ္ရဲ႕ အဆတစ္ရာအျမင့္ထိ ခုန္ႏိုင္ၾကသတ့ဲ... ဒါေပမယ့္ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံက "Hans" ဆပ္ကပ္အဖဲြ႔မွာရွိတဲ့ ေလွးေတြက မခုန္ႏိုင္ၾကတဲ့အျပင္ ကစားစရာကားေတြကိုေတာင္ ဆဲြႏိုင္ခဲ့ၾကသတဲ့။ (အဲဒီရႈိးကိုၾကည့္ဖို႔ မွန္ဘီလူးလိုလိမ့္မယ္)
ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုထူးဆန္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေပၚခဲ့သလဲ။
တကယ္ေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာတစ္ဦးက ေလွးေတြကို အထူးေလ့က်င့္ေပးခဲ့လို႔ျဖစ္ တယ္။ ပထမဆံုး ဆပ္ကပ္ဆရာက ေလွးေတြကို မွန္ေဘာင္တစ္ခုထဲ ထည့္ေမြးထားျပီး အဲဒီမွန္ေဘာင္ကို ေလွးခုန္ႏိုင္တဲ့ အျမင့္ထက္နိမ့္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ ေလွးေတြက တစ္ခ်က္ခုန္တိုင္း မွန္ေဘာင္နဲ႔ သြားသြားေဆာင့္လို႔ တျဖည္းျဖည္း အျမင့္ၾကီးမခုန္ရဲေတာ့ဘူး။
ေနာက္ေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာက မွန္ေဘာင္ကို နိမ့္လိုက္ျပန္တယ္။ ေလွးေတြက နာက်င္မွာေၾကာက္ျပီး မွန္ေဘာင္ထိေအာင္ မခုန္ရဲျပန္ဘူး။ မွန္ေဘာင္နိမ့္ေလ၊ ေလွးေတြမခုန္ရဲေလနဲ႔ ေနာက္ဆံုး တြားသြားတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္မႈေၾကာင့္ ခုန္တတ္တဲ့ေလွးေတြဟာ နဂိုေမြးရာပါ ခုန္ႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြ ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရတယ္။
ဉာဏ္စမ္းက အင္မတန္လြယ္ပါတယ္။ ပံုမွာျမင္ရတဲ့အတိုင္း မီးျခစ္ဆံတခ်ဳိ႕ကို ႀတိဂံပံုျဖစ္ေအာင္ေထာင္ျပီး စီလိုက္ရင္ လိုခ်င္တဲ့ႀတိဂံ ၄ခုကို ရပါလိမ့္မယ္။
မူရင္းစာမွာက ဒီလိုဆက္ေရးထားပါတယ္။ စီမရတဲ့ လူတခ်ဳိ႕က အေျဖကို သိျပီးေနာက္ "မီးျခစ္ဆံေတြေထာင္ျပီးစီလိ ု႔ရတယ္လို႔ ဘာလို႔မေျပာလဲ" လို႔ အတြန္႔တက္ေကာင္းတက္လိမ့္မယ္ ။ ပုစာၦမွာလည္း "မေထာင္ရ" လို႔ ေရးမထားပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ လူအမ်ားက ကိုယ့္ကို ကန္႔သတ္လိုက္ၾကတာပါ။ ကိုယ့္အေတြးကိုခ်ဳပ္ထားျပီး မီးျခစ္ဆံေျခာက္ေခ်ာင္းကို အလဲလိုက္ ေတာင္ေရြ႕ေျမာက္ေရြ႕
ေရြ႔ခဲ့ၾကတယ္။ ေထာင္ျပီးစီဖို႔ မေတြးခဲ့ဘူး၊ မရဲခဲ့ဘူး။ ဒီအျဖစ္က မွန္ေဘာင္နဲ႔ အဖိခံရတဲ့ ေလွးနဲ႔ ဘာမ်ားကြာျခားေတာ့မလဲ...
ကြ်န္မတို႔က ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ဆံုးရႈံးခဲ့ရသလဲ၊ ေအာက္ကပံုျပင္က ကြ်န္မတို႔ကို အေျဖတခ်ဳိ႕ေပးလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
"ဝါရွင္တန္" ငယ္ငယ္တုန္းက ခ်ယ္ရီပင္ခုတ္လွဲခဲ့ဖူးတယ္ဆ ိုတဲ့ ပံုျပင္ကို ဆရာမေျပာျပေတာ့ သူငယ္တန္းကေလးေတြက စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ပံုျပင္ျပီးလို႔ ဆရာမက "ကေလးတို႔.. ဝါရွင္တန္ကို သူ႔ေဖေဖက ဘာေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္ခဲ့သလဲ" လို႔ ေမးၾကတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္က ခ်က္ခ်င္းလက္ေထာင္ျပီး "သူ႔လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ကိုင္ထားေသးလို႔ပါ" လို႔ ေျဖခဲ့တယ္။ သူ႔အေျဖကုိ ကေလးေတြက တဝါးဝါး ေအာ္ရယ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာမက ေခါင္းခါျပီး "မဟုတ္ဘူး.. သူ႔ေဖေဖ သူ႔ကိုခြင့္လႊတ္ခဲ့တာက ဝါရွင္တန္ဟာ ရိုးသားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ပါပဲ" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။
ကေလးငယ္ေတြးတာလည္း မမွားပါဘူး။ တကယ္လို႔ ဖခင္က ခြင့္မလႊတ္ဘဲ ဝါရွင္တန္ကို ဆူမယ္၊ ဆဲမယ္၊ ရိုက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဝါရွင္တန္က အရိုက္ခံရလို႔ ေဒါသစိတ္ကိုမထိန္းႏိုင္ဘဲ လက္ထဲက ပုဆိန္နဲ႔ ေလွ်ာက္မရမ္း၊ ေလွ်ာက္မခုတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္မလား။
"သူ႔လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ကိုင္ထားေသးလို႔ပါ" ဆိုတဲ့အေျဖက ဆန္းသစ္တဲ့အေျဖ ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ့္ လူ႔ေဘာင္မွာ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳ မခံခဲ့ရပါဘူး။
တစ္ခ်ိန္က ကြ်န္မတို႔လည္း ကေလးျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႕ကိုေျဖဖို႔ မတူတဲ့အေတြး၊ မတူတဲ့အျမင္ေတြရွိေပမယ့္ လူၾကီးေတြက မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ျပီး ဒီလိုမဟုတ္ဘူး.... ဟိုလိုမဟုတ္ဘူးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ "ဝါရွင္တန္က ရိုးသားတဲ့ကေလးငယ္ျဖစ္လို႔" ဆိုတဲ့ အေျဖပဲေျဖဆိုခဲ့ရေတာ့တယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈေတြ ရွိခဲ့ျပီးတဲ့ေနာက္ ကြ်န္မတို႔လည္း ဆပ္ကပ္မွာေမြးထားတဲ့ေလွးလို တီထြင္ဥာဏ္၊ ဆန္းသစ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရေတာ့တယ္။
ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္စြမ္းကို ဖိထားတဲ့ မွန္ေဘာင္က (invisible) မျမင္ရတဲ့မွန္ေဘာင္ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြက ကြ်န္မတို႔ သင္ယူခဲ့တဲ့ပညာေရး၊ ရိုးရာအယူအဆေတြနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္သတ္မတ္တည္းေတြးေတာတတ္တ့ဲ အေလ့အက်င့္၊ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြက ေလွာင္အိမ္တစ္ခုနဲ႔ တူခဲ့ပါတယ္။ ေတြးေတာမႈေတြ၊ စဥ္းစားတီထြင္ဉာဏ္ေတြ ကန္႔သတ္ခံရျပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေဘာင္ထဲ၊ အကန္႔ထဲမွာပဲ ေတြးေတာခြင့္ရခဲ့တယ္။ ကြ်န္မတို႔မွာ နဂိုတည္းက က်ယ္ျပန္႔တဲ့ေကာင္းကင္ၾကီးန ဲ႔ ဆန္းသစ္မႈေတြျပည့္ေနတဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္တစ္ခု ရွိတယ္ဆိုတာကို ေမ့ထားလိုက္ၾကတယ္။
ဆန္းသစ္တီထြင္သူေတြက ေလွာင္အိမ္ထဲက လြတ္ေအာင္ရုန္းသူ၊ မွန္ေဘာင္ထဲက ခုန္ထြက္သူေတြျဖစ္တယ္။ လူနဲ႔ေလွး မတူတ့ဲအခ်က္တစ္ခုက ေလ့က်င့္ခံရျပီးတဲ့ေလွးေတြဟ ာ ထပ္ခုန္ဖို႔ မၾကိဳးစားေတာ့ဘူး။ လူေတြမွာေတာ့ ေတြးေတာဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ဦးေႏွာက္ရွိပါေသးတယ္။ ေလွာင္အိမ္ထဲက လြတ္ေအာင္ရုန္းဖို႔၊ ေဘာင္ထဲကေန ခုန္ထြက္ႏိုင္ဖို႔ အရင္ဆံုး ကိုယ္ေလွာင္ခံထားရတယ္ဆိုတာက ိုသိရပါတယ္။ ဒါမွ ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ေဘာင္ ထဲကေန ကိုယ္အလြတ္ရုန္းႏိုင္မွာျဖစ ္ပါတယ္။
-----
မူရင္းေရးသားသူ -- Wáng yì jiā
မူရင္းလင့္ -- http:// share.youthwant.com.tw/ D31012260.html
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Saturday, April 18, 2009)
______________
လူအမ်ားက "ငါတို႔ မတီထြင္၊ မဆန္းသစ္ႏိုင္ဘူး" လို႔ အၿမဲဆိုညည္းၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔မွာ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္တဲ့အရည္အ
ဉာဏ္စမ္းက "မီးျခစ္ဆံ ၆ေခ်ာင္းနဲ႔ ၾတိဂံ ၄ခုရေအာင္ စီပါ။ မီးျခစ္ဆံကို မခ်ဳိးရ"
တကယ္လို႔ ငါးမိနစ္ၾကာတဲ့အထိ ၾတိဂံ ၄ခုရေအာင္ သင္မစီႏိုင္ခဲ့ရင္ စိတ္ပ်က္အားငယ္မသြားပါနဲ႔။ ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္အရ လူအမ်ားစုလည္း ရေအာင္မစီႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ဉာဏ္စမ္းအေျဖကို မေျပာခင္ ခုန္ႏိုင္တ့ဲသန္း (ေလွး) အေၾကာင္းကို ကြ်န္မတို႔ အရင္ေျပာရေအာင္.. ေလွးေတြက တြားသြားသတၱဝါေတြမဟုတ္ဘဲ ခုန္ျပီးသြားတယ္ဆိုတာ အားလံုးသိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေလွးေတြတစ္ခါခုန္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္အရပ္ရဲ႕ အဆတစ္ရာအျမင့္ထိ ခုန္ႏိုင္ၾကသတ့ဲ... ဒါေပမယ့္ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံက "Hans" ဆပ္ကပ္အဖဲြ႔မွာရွိတဲ့ ေလွးေတြက မခုန္ႏိုင္ၾကတဲ့အျပင္ ကစားစရာကားေတြကိုေတာင္ ဆဲြႏိုင္ခဲ့ၾကသတဲ့။ (အဲဒီရႈိးကိုၾကည့္ဖို႔ မွန္ဘီလူးလိုလိမ့္မယ္)
ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုထူးဆန္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေပၚခဲ့သလဲ။
တကယ္ေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာတစ္ဦးက ေလွးေတြကို အထူးေလ့က်င့္ေပးခဲ့လို႔ျဖစ္
ေနာက္ေတာ့ ဆပ္ကပ္ဆရာက မွန္ေဘာင္ကို နိမ့္လိုက္ျပန္တယ္။ ေလွးေတြက နာက်င္မွာေၾကာက္ျပီး မွန္ေဘာင္ထိေအာင္ မခုန္ရဲျပန္ဘူး။ မွန္ေဘာင္နိမ့္ေလ၊ ေလွးေတြမခုန္ရဲေလနဲ႔ ေနာက္ဆံုး တြားသြားတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္မႈေၾကာင့္ ခုန္တတ္တဲ့ေလွးေတြဟာ နဂိုေမြးရာပါ ခုန္ႏိုင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြ ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရတယ္။
ဉာဏ္စမ္းက အင္မတန္လြယ္ပါတယ္။ ပံုမွာျမင္ရတဲ့အတိုင္း မီးျခစ္ဆံတခ်ဳိ႕ကို ႀတိဂံပံုျဖစ္ေအာင္ေထာင္ျပီး
မူရင္းစာမွာက ဒီလိုဆက္ေရးထားပါတယ္။ စီမရတဲ့ လူတခ်ဳိ႕က အေျဖကို သိျပီးေနာက္ "မီးျခစ္ဆံေတြေထာင္ျပီးစီလိ
ေရြ႔ခဲ့ၾကတယ္။ ေထာင္ျပီးစီဖို႔ မေတြးခဲ့ဘူး၊ မရဲခဲ့ဘူး။ ဒီအျဖစ္က မွန္ေဘာင္နဲ႔ အဖိခံရတဲ့ ေလွးနဲ႔ ဘာမ်ားကြာျခားေတာ့မလဲ...
ကြ်န္မတို႔က ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ဆံုးရႈံးခဲ့ရသလဲ၊ ေအာက္ကပံုျပင္က ကြ်န္မတို႔ကို အေျဖတခ်ဳိ႕ေပးလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
"ဝါရွင္တန္" ငယ္ငယ္တုန္းက ခ်ယ္ရီပင္ခုတ္လွဲခဲ့ဖူးတယ္ဆ
ကေလးငယ္ေတြးတာလည္း မမွားပါဘူး။ တကယ္လို႔ ဖခင္က ခြင့္မလႊတ္ဘဲ ဝါရွင္တန္ကို ဆူမယ္၊ ဆဲမယ္၊ ရိုက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဝါရွင္တန္က အရိုက္ခံရလို႔ ေဒါသစိတ္ကိုမထိန္းႏိုင္ဘဲ လက္ထဲက ပုဆိန္နဲ႔ ေလွ်ာက္မရမ္း၊ ေလွ်ာက္မခုတ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္မလား။
"သူ႔လက္ထဲမွာ ပုဆိန္ကိုင္ထားေသးလို႔ပါ" ဆိုတဲ့အေျဖက ဆန္းသစ္တဲ့အေျဖ ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ့္ လူ႔ေဘာင္မွာ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳ မခံခဲ့ရပါဘူး။
တစ္ခ်ိန္က ကြ်န္မတို႔လည္း ကေလးျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေမးခြန္းတခ်ဳိ႕ကိုေျဖဖို႔ မတူတဲ့အေတြး၊ မတူတဲ့အျမင္ေတြရွိေပမယ့္ လူၾကီးေတြက မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ျပီး ဒီလိုမဟုတ္ဘူး.... ဟိုလိုမဟုတ္ဘူးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ "ဝါရွင္တန္က ရိုးသားတဲ့ကေလးငယ္ျဖစ္လို႔"
ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္စြမ္းကို
ဆန္းသစ္တီထြင္သူေတြက ေလွာင္အိမ္ထဲက လြတ္ေအာင္ရုန္းသူ၊ မွန္ေဘာင္ထဲက ခုန္ထြက္သူေတြျဖစ္တယ္။ လူနဲ႔ေလွး မတူတ့ဲအခ်က္တစ္ခုက ေလ့က်င့္ခံရျပီးတဲ့ေလွးေတြဟ
-----
မူရင္းေရးသားသူ -- Wáng yì jiā
မူရင္းလင့္ -- http://
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Saturday, April 18, 2009)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။