ကြၽန္ေတာ္အၿမဲယံုၾကည္ တာက မနက္ျဖန္ေထာင္ကထြက္ ရလိမ့္မယ္ဆိုတာပဲ။
ေထာင္မွာ ၀င္ေပါက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ထြက္ ေပါက္လည္းရွိရမယ္ေလ။
========================== =========================
အင္းစိန္ေထာင္စစ္ေခြးတိုက္က လူရႊင္ေတာ္
-------------------------- -----------------------
ဇာဂနာက ခပ္ညိဳညိဳအသားႏွင့္ လိုက္ဖက္လွသည့္ ခရမ္းေရာင္ေတာက္ေတာက္ ရွပ္
အက်ႌကို ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။ သူ၏ ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ ရႊတ္ရႊတ္ေနာက္ေနာက္
မ်က္လံုးမ်ားက မ်က္မွန္အမည္းေနာက္မွာ အေရာင္ေတာက္ပေနပါသည္။ သူ႕ႏႈတ္ခမ္း
ညာဘက္မွာေတာ့ အေမြးေပါက္ေနေသာ ႀကီးမားသည့္ မွဲ႔ႀကီးတစ္လံုးရွိ၏။ သည္မွဲ႔
က ျမန္မာ့႐ိုးရာယံုၾကည္မႈအရဟာ သ၊ သေရာ္ဉာဏ္တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ သူ၏
မိခင္ေရာ အေဒၚမွာပါ ထိုမွဲ႔မ်ဳိးမ်ားရွိၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဟာသဉာဏ္ရွိသည္ဟု
ဆိုသည္။ အရပ္မရွည္ေသာ္လည္း ဇာဂနာက အား ေကာင္းေမာင္းသန္ပံုမ်ဳိးရွိ ၏။
႐ုပ္ ကသာ မာေသာ္လည္း ႏွစ္လိုခင္ မင္ဖြယ္ရာေကာင္း၏။ သူ႕ဆီမွာ ႏွစ္သက္
ဖြယ္ရာအေကာင္းဆံုးက ေတာ့ အခန္းတစ္ခုလံုးဟိန္းေန ေသာ ၾသဇာအျပည့္
ပါသည့္ အသံပဲျဖစ္၏။ သူစကားေျပာတာကို နားေထာင္ရသည္မွာ အေမရိကန္
အဆိုေတာ္ ေပါလ္ေရာဘီဆင္သီ ခ်င္းဆိုသည္ကိုနားေထာင္ေနရသ ည့္အတိုင္းပင္။
ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာတုန္း က ဇာဂနာက ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္ကို သိပ္နားမလည္ေသး။
သူ႕အေမ ကေတာ့ အာဏာရွင္ေတြက မ ေကာင္းဘူး။ ဒီမိုကေရစီစနစ္သာ အေမ
တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္အေကာင္း ဆံုးဟု သူကိုေျပာခဲ့ဖူး၏။ သို႔ေသာ္(၁၃)ႏွစ္သား
လူငယ္ေလးအဖို႔ သည္အေၾကာင္းကို အနည္းအ က်ဥ္းသာနားလည္ႏိုင္သည္။
သူ က ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာ ေက်ာင္းသားမ်ား မိန္႔ခြန္းေျပာတာ။ ဘုန္းႀကီးေတြ တရားစာဆိုတာ။ ဦးသန္႔ေခါင္းကို လုၾကတာေတြကို သေဘာက်သည္။ အသက္ငယ္ငယ္အရြယ္ကတည္းက လူေတြအေရွ႕မွာ သူစိတ္၀င္စားတာ
ထြက္ေျပာဖို႔ သူက အားေပးခံရသည္။ သူက အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီး ပံုျပင္ေတြေျပာ၊ ကဗ်ာေတြရြတ္ျပရ၏။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က လံုး၀မရွက္ တတ္ဘူး။ လူေတြေရွ႕ထြက္ေျပာရတာလည္း မေၾကာက္
ဘူး’’ဟု သူ၏ ၾသဇာပါေသာအသံႀကီးျဖင့္ေျပာသ ည္။ သူ၏ အဂၤလိပ္စကားက သိပ္အေကာင္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘာသာစကားကို သဘာ၀
ေနာက္ခံစကားေျပာၾကားသူလို ပံုမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာႏိုင္သည္။ သဒၵါအထားအသိုကို စိတ္ပူဂ႐ုမထားဘဲ ေျပာလိုသည့္စကား ကိုရေအာင္ ေျပာသည္။
သူက အထက္တန္းစာေမး ပြဲကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ၿပီး ရန္ကုန္
သြားဘက္ဆိုင္ရာ ေဆးတကၠသိုလ္သို႔ တက္ခြင့္ရသည္။ သူတို႔ မိသားစုထဲမွာ
ဆရာ၀န္မရွိေတာ့ မိခင္က အရမ္း၀မ္းသာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သြား ေဆးေက်ာင္း
သားေလး ေမာင္သူ ရက လူေတြ၏ သြားကိုကုသေပး ရန္ စိတ္မ၀င္စား၊ သူ
စိတ္၀င္စား တာက ဟာသပညာျဖစ္သည္။ တျခားေက်ာင္းသားမ်ားစင္ေပၚမ ွာ
ေဖ်ာ္ေျဖေနတာကို ၾကည့္ၿပီး သူက အားက်မနာလိုလာသည္။ သိပ္မ ၾကာပါ
သူလည္း စတင္ကျပလာ ေတာ့သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က သြားေဆး ပညာကိုေန႔မွာ ေလ့လာတယ္။ ညမွာေတာ့ ဟာသပညာ
ကို ေလ့လာ တယ္’’ဟု ဘြဲ႕ရသည့္ နံနက္မွာပင္ သူက သူ႕မိခင္ကို ေျပာလိုက္သည္။
‘‘အေမက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒီဘြဲ႕ ယူေစခ်င္တာမို႔လား။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ယူေပး
ခဲ့ၿပီေနာ္။ ဒါေပမဲ့ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေဆးပညာကို စြန္႔ပစ္လိုက္ၿပီ’’ မိခင္က
သူ႔ကို သြားဆရာ၀န္လုပ္ပါလားဟု ေျပာသည့္အခါ သူကေအာက္ပါအတိုင္း ျပန္ေျပာ
ခဲ့၏။
‘‘သြားဆရာ၀န္က ပါးစပ္တစ္ေပါက္တည္းကိုပဲ ပြင့္ႏိုင္တာပါ အေမ။ လူရႊင္ေတာ္က
တစ္ခ်ိန္ တည္းနဲ႔ ပါးစပ္ေတြေထာင္ခ်ီၿပီး ပြင့္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္’’ ဟာသလူရႊင္
ေတာ္ပညာဆိုသည္မွာ ျမန္မာျပည္မွာ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းေသာ အလုပ္တစ္ခု
ၿဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ေနာက္ဆံုးဘုရင္ သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ လိုင္စင္ရ
အ႐ူးမ်ားကဲ့သို႔ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ သည္။
‘‘အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူရႊင္ ေတာ္ေတြက ဘုရင္နဲ႔ မိဖုရားကို ဟာသလုပ္ရင္ အျပစ္
ေပးမခံရ ဘူး။ ဒါက လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ အ ခြင့္အေရးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မွာ ဦးေန၀င္းအာဏာသိမ္းေတာ့ အဲဒီအခြင့္အေရးဆံုးတာပဲ’’ဇာ ဂနာလူရႊင္ေတာ္အျဖစ္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္လုပ္လာခဲ့ သည္။ သူက ဂ်ပန္လူရႊင္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အဂၤလိပ္
လူမ်ဳိး လူရႊင္ေတာ္ ဘန္နီေဟးလ္တို႔ကို ေလ့လာအတုယူသည္။ သူ အဓိက ေျပာ
တာက မင္းသမီးႏွင့္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား အတူေဖ်ာ္ေျဖရသည့္ အၿငိမ့္ျဖစ္၏။ သူက ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေသာ ျပက္လံုးမ်ားျဖင့္ ပရိသတ္ေတြတိုးပြားလာခဲ့သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က အာဏာရွင္ စနစ္ကို မုန္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သ ေရာ္ၿပီးသူ႕တို႔ကို
ယ္စရာျပက္ လံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတာကို သ ေဘာက်တယ္။’’ မၾကာခင္မွာ သူ က ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာလည္း ပါ၀င္ ႐ုိက္ကူးလာခဲ့ၿပီး အသက္ (၂၀) ေက်ာ္ စြန္းစြန္း
အရြယ္မွာပင္ ႏိုင္ငံ ေက်ာ္တစ္ဦး ျဖစ္လာပါသည္။
သူဘြဲ႕ရၿပီးသံုးႏွစ္အၾကာမွာ တစ္တိုင္းျပည္လံုးရွိ ျပည္သူမ်ားက ဦးေန၀င္းအစိုးရ
ကိုဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည့္ ၈၈ အေရးအခင္းႀကီးေပၚေပါက္လာခဲ့ သည္။ ဇာဂနာ
က နာမည္ေက်ာ္သတင္းစာဆရာ ဦး၀င္းတင္ႏွင့္အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသား၊
မင္းသမီးေတြကို စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းကာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လည္း ဦး၀င္းတင္တို႔အတူ ေရႊ တိဂံုေစတီေျခရင္းမွာ
လူထုကို စတင္တရားေဟာခဲ့သည္။ စက္ တင္ဘာလကုန္မွာေတာ့ စစ္တပ္ အာဏာ
သိမ္းခဲ့ၿပီး လူေပါင္း ၃၀၀၀ေက်ာ္ အသတ္ခံရသည္ဟု ခန္႔ မွန္းရသည္။ ရာႏွင့္ခ်ီၿပီး
လည္း အဖမ္းခံရသည္။ဇာဂနာကေတာ့ ေအာက္တိုဘာလ ၂ ရက္ေန႔မွာ
ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြား သည္။
ဇာဂနာကားစစ္ေၾကာေရး စခန္းတြင္ သံုးပတ္ေနခဲ့ရသည္။ သူ႔ကို ႐ိုက္ၾက၊
ကန္ေက်ာက္ၾကသ လို လွ်ပ္စစ္က်ဥ္စက္ႏွင့္လည္း တို႔ၾကသည္။ ေနာက္ထပ္ႏွိပ္စက္ နည္းတစ္မ်ဳိးကား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ဆိုသည့္နည္း ျဖစ္သည္။ အ က်ဥ္းသားကို ႀကိဳးျဖင့္ဆြဲၿပီး ေမာ္ ေတာ္ဆိုင္ကယ္လို ေမာင္းခိုင္း သည္။ တစ္ခါေတာ့ သူ႕ကိုယ္ကို
ေၿမမွာျမႇဳပ္ထားၿပီး ေခါင္းေဖာ္ခိုင္း ကာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ဂ်စ္ ကားျဖင့္ ျဖတ္
ေမာင္းသည္။‘‘အဲဒီအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ထဲ ေသခ်င္လည္း ေသပါေစ ေတာ့လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားလိုက္ တယ္။’’ ထိုစခန္းမွာ ၂၁ ရက္ၾကာ ၿပီးသည့္အခါ သူ႕ကို နာမည္ဆိုး ျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားေသာ အင္းစိန္ ေထာင္က စစ္ေခြးမ်ားထားသည့္ စစ္ေခြး
တိုက္သို႔ ပို႔လိုက္သည္။ သူ႕ အတြက္ အစာကိုေျမႀကီးေပၚမွာ ပံုေကြၽးသည္။
ဆပ္ျပာလည္း မရွိ။ လဲစရာအ၀တ္လည္း မရွိသလို။ အိမ္သာသံုး စကၠဴပင္မရွိေခ်။
ေထာင္က်သည့္အထဲမွာ ထို ေျခာက္လတာအခ်ိန္ကား အဆိုး ဆံုးပင္။ ၁၉၉၀ ျပည့္
ႏွစ္မွာ ငါးႏွစ္၊၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာက်တုန္းက သံုးႏွစ္ အပါအ၀င္ ေနာက္ပိုင္းမွာသူက
ေထာင္သံုးခါထပ္က်ခဲ့သည္။ သူ တတိယအႀကိမ္ေထာင္က်ေသာ အခါ သူ႕ဇနီးက ကေလးႏွစ္ဦးကို ေခၚၿပီး အေမရိကသို႔ ထြက္သြား ၏။ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ေထာင္က်
တာကို သူကမမႈေတာ့။
‘‘ကြၽန္ေတာ္အၿမဲယံုၾကည္ တာက မနက္ျဖန္ေထာင္ကထြက္ ရလိမ့္မယ္ဆိုတာပဲ။
ေထာင္မွာ ၀င္ေပါက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ထြက္ ေပါက္လည္းရွိရမယ္ေလ။’’
(ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ေဟာင္း လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေရးသားထားသည့္
The Financial Times မွ အာရွေရးရာ အယ္ဒီတာ David Pilling ၏ The
Comedian Zarganar Stands up to Tyranny in Myanmar ေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ဘာ သာျပန္ဆိုသည္။)
တတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
Posted by 7 Day.
ေထာင္မွာ ၀င္ေပါက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ထြက္ ေပါက္လည္းရွိရမယ္ေလ။
==========================
အင္းစိန္ေထာင္စစ္ေခြးတိုက္က
--------------------------
ဇာဂနာက ခပ္ညိဳညိဳအသားႏွင့္ လိုက္ဖက္လွသည့္ ခရမ္းေရာင္ေတာက္ေတာက္ ရွပ္
အက်ႌကို ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။ သူ၏ ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ ရႊတ္ရႊတ္ေနာက္ေနာက္
မ်က္လံုးမ်ားက မ်က္မွန္အမည္းေနာက္မွာ အေရာင္ေတာက္ပေနပါသည္။ သူ႕ႏႈတ္ခမ္း
ညာဘက္မွာေတာ့ အေမြးေပါက္ေနေသာ ႀကီးမားသည့္ မွဲ႔ႀကီးတစ္လံုးရွိ၏။ သည္မွဲ႔
က ျမန္မာ့႐ိုးရာယံုၾကည္မႈအရဟာ
မိခင္ေရာ အေဒၚမွာပါ ထိုမွဲ႔မ်ဳိးမ်ားရွိၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဟာသဉာဏ္ရွိသည္ဟု
ဆိုသည္။ အရပ္မရွည္ေသာ္လည္း ဇာဂနာက အား ေကာင္းေမာင္းသန္ပံုမ်ဳိးရွိ
႐ုပ္ ကသာ မာေသာ္လည္း ႏွစ္လိုခင္ မင္ဖြယ္ရာေကာင္း၏။ သူ႕ဆီမွာ ႏွစ္သက္
ဖြယ္ရာအေကာင္းဆံုးက ေတာ့ အခန္းတစ္ခုလံုးဟိန္းေန ေသာ ၾသဇာအျပည့္
ပါသည့္ အသံပဲျဖစ္၏။ သူစကားေျပာတာကို နားေထာင္ရသည္မွာ အေမရိကန္
အဆိုေတာ္ ေပါလ္ေရာဘီဆင္သီ ခ်င္းဆိုသည္ကိုနားေထာင္ေနရသ
ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာတုန္း က ဇာဂနာက ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္ကို သိပ္နားမလည္ေသး။
သူ႕အေမ ကေတာ့ အာဏာရွင္ေတြက မ ေကာင္းဘူး။ ဒီမိုကေရစီစနစ္သာ အေမ
တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္အေကာင္း ဆံုးဟု သူကိုေျပာခဲ့ဖူး၏။ သို႔ေသာ္(၁၃)ႏွစ္သား
လူငယ္ေလးအဖို႔ သည္အေၾကာင္းကို အနည္းအ က်ဥ္းသာနားလည္ႏိုင္သည္။
သူ က ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာ ေက်ာင္းသားမ်ား မိန္႔ခြန္းေျပာတာ။ ဘုန္းႀကီးေတြ တရားစာဆိုတာ။ ဦးသန္႔ေခါင္းကို လုၾကတာေတြကို သေဘာက်သည္။ အသက္ငယ္ငယ္အရြယ္ကတည္းက လူေတြအေရွ႕မွာ သူစိတ္၀င္စားတာ
ထြက္ေျပာဖို႔ သူက အားေပးခံရသည္။ သူက အတန္းေရွ႕ထြက္ၿပီး ပံုျပင္ေတြေျပာ၊ ကဗ်ာေတြရြတ္ျပရ၏။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က လံုး၀မရွက္ တတ္ဘူး။ လူေတြေရွ႕ထြက္ေျပာရတာလည္း မေၾကာက္
ဘူး’’ဟု သူ၏ ၾသဇာပါေသာအသံႀကီးျဖင့္ေျပာသ
ေနာက္ခံစကားေျပာၾကားသူလို ပံုမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာႏိုင္သည္။ သဒၵါအထားအသိုကို စိတ္ပူဂ႐ုမထားဘဲ ေျပာလိုသည့္စကား ကိုရေအာင္ ေျပာသည္။
သူက အထက္တန္းစာေမး ပြဲကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ၿပီး ရန္ကုန္
သြားဘက္ဆိုင္ရာ ေဆးတကၠသိုလ္သို႔ တက္ခြင့္ရသည္။ သူတို႔ မိသားစုထဲမွာ
ဆရာ၀န္မရွိေတာ့ မိခင္က အရမ္း၀မ္းသာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သြား ေဆးေက်ာင္း
သားေလး ေမာင္သူ ရက လူေတြ၏ သြားကိုကုသေပး ရန္ စိတ္မ၀င္စား၊ သူ
စိတ္၀င္စား တာက ဟာသပညာျဖစ္သည္။ တျခားေက်ာင္းသားမ်ားစင္ေပၚမ
ေဖ်ာ္ေျဖေနတာကို ၾကည့္ၿပီး သူက အားက်မနာလိုလာသည္။ သိပ္မ ၾကာပါ
သူလည္း စတင္ကျပလာ ေတာ့သည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္က သြားေဆး ပညာကိုေန႔မွာ ေလ့လာတယ္။ ညမွာေတာ့ ဟာသပညာ
ကို ေလ့လာ တယ္’’ဟု ဘြဲ႕ရသည့္ နံနက္မွာပင္ သူက သူ႕မိခင္ကို ေျပာလိုက္သည္။
‘‘အေမက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒီဘြဲ႕ ယူေစခ်င္တာမို႔လား။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ယူေပး
ခဲ့ၿပီေနာ္။ ဒါေပမဲ့ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေဆးပညာကို စြန္႔ပစ္လိုက္ၿပီ’’ မိခင္က
သူ႔ကို သြားဆရာ၀န္လုပ္ပါလားဟု ေျပာသည့္အခါ သူကေအာက္ပါအတိုင္း ျပန္ေျပာ
ခဲ့၏။
‘‘သြားဆရာ၀န္က ပါးစပ္တစ္ေပါက္တည္းကိုပဲ ပြင့္ႏိုင္တာပါ အေမ။ လူရႊင္ေတာ္က
တစ္ခ်ိန္ တည္းနဲ႔ ပါးစပ္ေတြေထာင္ခ်ီၿပီး ပြင့္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္’’
ေတာ္ပညာဆိုသည္မွာ ျမန္မာျပည္မွာ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းေသာ အလုပ္တစ္ခု
ၿဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ေနာက္ဆံုးဘုရင္ သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ လိုင္စင္ရ
အ႐ူးမ်ားကဲ့သို႔ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ သည္။
‘‘အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူရႊင္ ေတာ္ေတြက ဘုရင္နဲ႔ မိဖုရားကို ဟာသလုပ္ရင္ အျပစ္
ေပးမခံရ ဘူး။ ဒါက လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ အ ခြင့္အေရးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မွာ ဦးေန၀င္းအာဏာသိမ္းေတာ့ အဲဒီအခြင့္အေရးဆံုးတာပဲ’’ဇာ
လူမ်ဳိး လူရႊင္ေတာ္ ဘန္နီေဟးလ္တို႔ကို ေလ့လာအတုယူသည္။ သူ အဓိက ေျပာ
တာက မင္းသမီးႏွင့္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား အတူေဖ်ာ္ေျဖရသည့္ အၿငိမ့္ျဖစ္၏။ သူက ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားကို
‘‘ကြၽန္ေတာ္က အာဏာရွင္ စနစ္ကို မုန္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သ ေရာ္ၿပီးသူ႕တို႔ကို
ယ္စရာျပက္ လံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတာကို သ ေဘာက်တယ္။’’ မၾကာခင္မွာ သူ က ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာလည္း ပါ၀င္ ႐ုိက္ကူးလာခဲ့ၿပီး အသက္ (၂၀) ေက်ာ္ စြန္းစြန္း
အရြယ္မွာပင္ ႏိုင္ငံ ေက်ာ္တစ္ဦး ျဖစ္လာပါသည္။
သူဘြဲ႕ရၿပီးသံုးႏွစ္အၾကာမွာ
ကိုဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည့္ ၈၈ အေရးအခင္းႀကီးေပၚေပါက္လာခဲ့
က နာမည္ေက်ာ္သတင္းစာဆရာ ဦး၀င္းတင္ႏွင့္အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသား၊
မင္းသမီးေတြကို စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းကာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လည္း ဦး၀င္းတင္တို႔အတူ ေရႊ တိဂံုေစတီေျခရင္းမွာ
လူထုကို စတင္တရားေဟာခဲ့သည္။ စက္ တင္ဘာလကုန္မွာေတာ့ စစ္တပ္ အာဏာ
သိမ္းခဲ့ၿပီး လူေပါင္း ၃၀၀၀ေက်ာ္ အသတ္ခံရသည္ဟု ခန္႔ မွန္းရသည္။ ရာႏွင့္ခ်ီၿပီး
လည္း အဖမ္းခံရသည္။ဇာဂနာကေတာ့ ေအာက္တိုဘာလ ၂ ရက္ေန႔မွာ
ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြား သည္။
ဇာဂနာကားစစ္ေၾကာေရး စခန္းတြင္ သံုးပတ္ေနခဲ့ရသည္။ သူ႔ကို ႐ိုက္ၾက၊
ကန္ေက်ာက္ၾကသ လို လွ်ပ္စစ္က်ဥ္စက္ႏွင့္လည္း တို႔ၾကသည္။ ေနာက္ထပ္ႏွိပ္စက္ နည္းတစ္မ်ဳိးကား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ဆိုသည့္နည္း ျဖစ္သည္။ အ က်ဥ္းသားကို ႀကိဳးျဖင့္ဆြဲၿပီး ေမာ္ ေတာ္ဆိုင္ကယ္လို ေမာင္းခိုင္း သည္။ တစ္ခါေတာ့ သူ႕ကိုယ္ကို
ေၿမမွာျမႇဳပ္ထားၿပီး ေခါင္းေဖာ္ခိုင္း ကာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက ဂ်စ္ ကားျဖင့္ ျဖတ္
ေမာင္းသည္။‘‘အဲဒီအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ထဲ ေသခ်င္လည္း ေသပါေစ ေတာ့လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားလိုက္ တယ္။’’ ထိုစခန္းမွာ ၂၁ ရက္ၾကာ ၿပီးသည့္အခါ သူ႕ကို နာမည္ဆိုး ျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားေသာ အင္းစိန္ ေထာင္က စစ္ေခြးမ်ားထားသည့္ စစ္ေခြး
တိုက္သို႔ ပို႔လိုက္သည္။ သူ႕ အတြက္ အစာကိုေျမႀကီးေပၚမွာ ပံုေကြၽးသည္။
ဆပ္ျပာလည္း မရွိ။ လဲစရာအ၀တ္လည္း မရွိသလို။ အိမ္သာသံုး စကၠဴပင္မရွိေခ်။
ေထာင္က်သည့္အထဲမွာ ထို ေျခာက္လတာအခ်ိန္ကား အဆိုး ဆံုးပင္။ ၁၉၉၀ ျပည့္
ႏွစ္မွာ ငါးႏွစ္၊၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာက်တုန္းက သံုးႏွစ္ အပါအ၀င္ ေနာက္ပိုင္းမွာသူက
ေထာင္သံုးခါထပ္က်ခဲ့သည္။ သူ တတိယအႀကိမ္ေထာင္က်ေသာ အခါ သူ႕ဇနီးက ကေလးႏွစ္ဦးကို ေခၚၿပီး အေမရိကသို႔ ထြက္သြား ၏။ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ေထာင္က်
တာကို သူကမမႈေတာ့။
‘‘ကြၽန္ေတာ္အၿမဲယံုၾကည္ တာက မနက္ျဖန္ေထာင္ကထြက္ ရလိမ့္မယ္ဆိုတာပဲ။
ေထာင္မွာ ၀င္ေပါက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ထြက္ ေပါက္လည္းရွိရမယ္ေလ။’’
(ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ေဟာင္း လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေရးသားထားသည့္
The Financial Times မွ အာရွေရးရာ အယ္ဒီတာ David Pilling ၏ The
Comedian Zarganar Stands up to Tyranny in Myanmar ေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ဘာ သာျပန္ဆိုသည္။)
တတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
Posted by 7 Day.
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။