ခင္ေအာင္ဘာသာျပန္သည္။ | Wednesday, 14 November 2012
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ျပည္သူေတြဟာ အစုိးရေပါင္းစုံနဲ႔ စနစ္ေပါင္းစုံရဲ႕ဒဏ္ကို ခံစားခဲ့ၾကရၿပီးျဖစ္ပါ
တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစုိးရကိုလည္း ျပည္သူေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လက္ေတြ႕စြမ္းေဆာင္ခ်က္နဲ႔
အဆုံးအျဖတ္ေပးပါလိမ့္မယ္"
(၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္လႊတ္ေတာ္သို႔ ေျပာၾကား သည့္ မိန္႔ခြန္းမွ။)
အထက္ပါ ႏုိင္ငံ၏အျမင့္မားဆုံး အာဏာပုိင္တစ္ဦးက ျပဳလုပ္သည့္ အတိတ္အေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာ
ၾကားခ်က္ႏွင့္ အနာဂတ္အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ထက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ မိန္႔ခြန္း မရွိႏုိင္ေတာ့
ေပ။
သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး စိတ္ဓာတ္အျပည့္အ၀ျဖင့္
အစဥ္အလာအားျဖင့္ မရွိခဲ့ဖူးေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ျပည့္၀ေသာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ
ပစ္ႏုိင္မည့္ ေအာက္ပါအစီအစဥ္သစ္မ်ားျဖင့္ အစဥ္တစုိက္ မိတ္ဆက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးခဲ့
သည္။
ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက် ေနသူမ်ားအား လႊတ္ေပးျခင္း၊ အစိုးရကို ေ၀ဖန္သူမ်ားအား
ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာပိတ္ပင္မႈမ်ား ဖယ္ရွားေပးျခင္း၊ သတင္းမီဒီယာမ်ားအား စာေပစိစစ္မႈမ်ား ဖယ္ရွား
ေပးျခင္း၊ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပပုိင္ခြင့္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အလုပ္သမားဥပေဒကုိ အၿပီးသတ္ျပ႒ာန္း
ေပးျခင္း၊ ျပည္သူလူထု၏ ဆင္းရဲမြဲေတမႈကို လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ စီးပြားေရးကို ျပန္လည္
ရွင္သန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္မႈမ်ားအား ကိုင္တြယ္ေျဖ
ရွင္းရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း စသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသည္ မသိက်ဳိးကြ်န္ျပဳႏုိင္ဖြယ္မရွိသည့္
အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလုံးက စုေပါင္းအားစုိက္ ႀကိဳးပမ္းမႈျဖင့္သာ ႂကြယ္၀
ခ်မ္းသာလာႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔သည္ လက္ရွိ ႏုိင္ငံအစုိးရႏွင့္ အျပဳသေဘာ၀ိုင္း၀န္း ႀကိဳးပမ္းၾကရ
ေပလိမ့္မည္။
လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းအုပ္စုမ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္
အား ျပန္လည္ရွင္သန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေရးသည္ အထက္ပါရည္ မွန္းခ်က္သို႔ ဦးတည္ေသာ
ေနာက္ထပ္ ေျခတစ္လွမ္းျဖစ္သည္။
စစ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၏ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္ျဖင့္ ကာလၾကာရွည္စြာအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ႏွင့္
အျပန္အလွန္ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈကင္းမဲ့ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အစိုးရ၏ ေရွ႕သို႔ရည္မွန္းခ်က္အေပၚ ျပည္တြင္း
ႏွင့္ ျပည္ပရွိ လူအမ်ား၏စိတ္တြင္း၌ သံသယစိတ္မ်ား ကိန္းေအာင္းလ်က္ရွိ ေပသည္။
အဆုိပါအေကာင္းျမင္စိတ္ ႏွင့္ အဆုိးျမင္စိတ္မ်ား ေရာေထြးခံစားေနရမႈမ်ားကို နားလည္သေဘာ
ေပါက္ ႏုိင္သည့္အျပင္ အဆုိပါစိတ္သေဘာထားကို ေလွ်ာ့မတြက္သင့္ေပ။ ႏုိင္ငံအစုိးရအေနျဖင့္
အဆုိပါသံသယစိတ္ သေဘာထားကို ျပတ္သားေသာ အျပဳသေဘာေဆာင္ လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္
ၿငိမ္းေအးေစရမည္ျဖစ္သည္။
ယခုအခ်ိန္ တုိင္ေအာင္မူ ၎တို႔ကိုယ္ပုိင္ထိန္းခ်ဳပ္ ထားေသာေဒသမ်ားအတြင္းရွိ တုိင္းရင္းသား
လူနည္းစု လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားအားလုံးသည္ ဗဟုိအစုိးရအပုိင္းမွ အေရးယူေဆာင္ရြက္
ခ်က္မ်ား၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ားကို ခံစားရျခင္းရွိဟန္ မတူေပ။
ကုိလုိနီေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လုံးက လႊမ္းမုိးခဲ့ေသာ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလူ
နည္းစုမ်ားအား ျပင္ပမွ ဆက္လက္ေထာက္ခံအားေပးမႈတို႔က မီးထုိးေပးခဲ့ေသာ၊ ကာလၾကာရွည္
လွၿပီျဖစ္သည့္ တုိင္းရင္းသားလူနည္းစု ပုန္ကန္မႈမ်ားက လူမ်ားစုႏွင့္ လူနည္းစုမ်ားၾကား အျငင္းပြား
တုိက္ခုိက္မႈမ်ားကို သက္ဆုိးရွည္ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့သမုိင္း၏ ယခုေပၚေပါက္လာ ေသာ သမုိင္းတစ္ဆစ္ခ်ဳိးအေကြ႕ကာလ တြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ
ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိသူမ်ား အားလုံးအေနျဖင့္ လက္ရွိအေျခအေနသည္
ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနရန္ မသင့္ ေတာ္ေသာ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိသတိျပဳမိၾကရန္
သင့္ေတာ္ၿပီျဖစ္သည္။
ပထမေျခလွမ္းအျဖစ္ ယခုလက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရး၏
အစိတ္ အပုိင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္ရန္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ႏွင့္ မိမိတို႔၏ ကုိယ္ပုိင္အက်ဳိးအျမတ္တုိ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေသာ
ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပ အုပ္စုမ်ားအေနျဖင့္ ျပန္လည္ရင္ၾကား ေစ့ေရးလုပ္ငန္းစဥ္အား အဟန္႔အတား
ျပဳျခင္း၊ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းႏွင့္ ေမွး မွိန္သြားေစရန္ တစ္နည္းတစ္ဖုံအားျပဳ ျခင္းတုိ႔ကင္းမွသာ
ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ေပလိမ့္မည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အဓြန္႔ရွည္တည္တံ့သည့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈရရွိေစႏုိင္မည့္ အႀကီးမားဆုံး စိန္ေခၚမႈ
သည္ တုိင္းရင္း သားလူနည္းစု ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား အားလုံးႏွင့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕
အစည္းမ်ားအားလုံးကို ပင္မေရစီး ေၾကာင္း (ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီ) ႏုိင္ငံေရး တြင္ တရား၀င္ပါ၀င္
လုပ္ေဆာင္ၾကေစရန္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံႀကီးတစ္ႏုိင္ငံအတြင္း ၌ ႏုိင္ငံငယ္တစ္ႏုိင္ငံ တည္ေထာင္ထားျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္မေနေစသင့္ေပ။
လက္ရွိ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕မ်ား ရရွိခံစားေနရေသာ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ တစ္ဆင့္ခံ
ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို စြန္႔ လႊတ္ရသည့္ နစ္နာမႈအတြက္ ျပန္လည္ ျဖည့္ဆည္းေပးသည့္ အစီအမံ
မ်ားလည္း တစ္ဖက္တြင္ ရွိေနရမည္ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံအစုိးရသည္ တုိင္းရင္းသားလူ နည္းစုအုပ္စုမ်ားအား လူနည္းစုမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ရန္ အသိ
အမွတ္ျပဳျခင္း ႏွင့္ ၎တု႔ိခံစားပုိင္ခြင့္မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳ ေပးအပ္ျခင္းတုိ႔ ျပဳထားေပသည္။
ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒသစ္သည္ ၿပီးျပည့္စုံျခင္း မရွိေသာ္ျငားလည္း ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကင္းရွင္း
ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ကိုခြင့္ျပဳၿပီး အေသြးအေရာင္စုံလင္ေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားအား အေကာင္းဆုံး
ႏွင့္ လက္ေတြ႕အက်ဆုံးေသာ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ခြင့္ အ၀င္၀ဂိတ္ေပါက္ကုိ ထားရွိေပး
ထားေပသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီအုပ္စုအားလုံးအေနျဖင့္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ေရးလမ္းစဥ္တြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၿပီး
ပုံမွန္ေရြးေကာက္ပြဲလမ္းစဥ္မွတစ္ဆင့္ ႏုိင္ငံေရးအာဏာ ခြဲေ၀ရယူေရးအတြက္ ေရြးေကာက္တင္
ေျမႇာက္ျခင္းကို ခံယူၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ယင္းသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖုံဖုံေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားအၾကား ႏုိင္ငံေရးအာဏာ ခြဲေ၀ရယူေရး၏
ပထမေျခလွမ္းျဖစ္သည္။
၎က တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား အား ၎တုိ႔၏ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ ဘာသာတရား
ကိုးကြယ္မႈမ်ားအား ထင္သာျမင္သာရွိေသာ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္မႈျပဳျခင္းအားျဖင့္ ၎တို႔၏ ကြဲျပားျခားနားေသာ ရပ္တည္မႈကို ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္မည့္
အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖြင့္ ေပးေပလိမ့္မည္။
ႏုိင္ငံအစုိးရအေနျဖင့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ တစ္ဖြဲ႕စီတုိင္းအတြက္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံ
ေရးဆုိင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ခန္႔ခြဲပုိင္ခြင့္ကုိ တစ္စုံတစ္ခုေသာအတုိင္းအတာအထိ ခြင့္ျပဳရေပလိမ့္မည္။
ဤလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ 'ကြဲျပားျခားနားမႈမွတစ္ဆင့္ရရွိေသာ စုစည္းညီၫြတ္
မႈ'၏ အေကာင္းဆုံးႏွင့္ အျပစ္အနာအကင္းဆုံး စံနမူနာျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ မိမိတစ္ကိုယ္တည္း ၾကာရွည္စြာ ရပ္တည္လာခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပင္ပက
ဖိအားေပးသည့္ ႏိုင္ငံေရးပုံစံတစ္စုံတစ္ခုကို လက္ခံက်င့္သုံးျခင္း မျပဳသင့္ေပ။
ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ပယ္ဖ်က္ၿပီးျဖစ္ ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို ထိေရာက္မႈရွိေစရန္ လူေနရပ္ကြက္မ်ား
ဆုိင္ရာ အၾကံေပးမႈမ်ားတြင္ အေျခခံေသာ ပိုမုိက်ယ္ျပန္႔သည့္ ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အဆင့္
လူမႈစီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈစီမံခ်က္မ်ား ရွိရမည္။
၎က ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းပုိင္ဆုိင္ခြင့္အား စိတ္ခ်လက္ခ်ရွိေစမည္ ျဖစ္ၿပီး လူေနရပ္ကြက္မ်ားရွိ ျပည္သူ
မ်ား၏ ျမင့္မားေသာရည္မွန္းခ်က္မ်ားအား ေက်နပ္မႈရွိေစမည့္ ကတိက၀တ္မ်ားကိုလည္း ေသခ်ာ
ေရရာေစလိမ့္မည္။
ယခုအခါဦးစားေပးရမည္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အရည္အေသြးျဖစ္ၿပီး ၎တုိ႔၏ အေရအတြက္
မဟုတ္ေပ။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတုိင္းျပည္မ်ားမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအား ဖြင့္ေပးလုိက္သည္ႏွင့္အမွ် အစိုးရ
အေနျဖင့္ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားအား 'ေခတ္သစ္ စီးပြားေရး လြတ္လပ္ခြင့္'
သမားမ်ားက အသုံးခ်မသြားေစရန္ ေသခ်ာစြာ စီမံေဆာင္ရြက္ရေပလိမ့္မည္။
စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားမွရရွိေသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံသား ျပည္သူလူထု
တစ္ရပ္လုံးအတြက္ အက်ဳိးခံစားေစရမည္ျဖစ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္မွ်သာ မျဖစ္ေစသင့္ေပ။
ႏုိင္ငံလုံး ဆုိင္ရာ စီးပြားေရး၏ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ အားလုံးမွ်ေ၀ခံစားမႈရွိရမည့္ အဓိက
ရည္မွန္းခ်က္မ်ဳိးရွိရန္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေရးရာကိစၥမ်ားတြင္ ဆက္လက္၍ အရွိန္ဩဇာရွိၿပီး ဆက္လက္၍လည္း
ရွိႏိုင္ေသာ ျပည္တြင္းႏွင့္ျပည္ပမွ အက်ဳိးစီးပြားဆက္စပ္မႈရွိသူ အမ်ားအျပားရွိေပသည္။
ယခု အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ အဓိကအားျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားဆက္စပ္မႈရွိသူမ်ားမွာ
ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးအဖြဲ႕က ဦးေဆာင္ေသာ ေရြးေကာက္တင္ ေျမႇာက္ခံအစိုးရအဖြဲ႕၊ အင္အားႀကီး အတိုက္
အခံအုပ္စုျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုေပၚ
အေျခခံသည့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အယူအဆမ်ားရွိသည့္ တိုင္းရင္းသား
လူနည္းစု ႏိုင္ငံေရးအတိုက္ အခံပါတီမ်ားျဖစ္သည္။
အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ အခန္းက႑သည္ အာဏာရအစိုးရအားဆန္႔က်င္ရန္ သက္သက္
သာမဟုတ္ဘဲ ကြဲျပားျခားနား ေသာအျမင္ျဖင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္ ေသာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
ျပဳရန္ပါ တာ၀န္ရွိေပသည္။
အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံ ေရးပါတီမ်ားသည္ ၎တို႔၏ မဲဆႏၵနယ္ ေျမမ်ားအေပၚ တာ၀န္၀တၱရားရွိသည္
မွန္ေသာ္လည္း ၎တို႔၏ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ မ်ားသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ျဖစ္ၿပီး ၎တို႔၏ မဲဆႏၵ
နယ္ေျမကို ေက်ာ္လြန္ က်ယ္ျပန္႔ျခင္း ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
ေလာ ေလာဆယ္တြင္မူ အတိုက္အခံပါတီမ်ား အေနျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အစိုးရႏွင့္ လက္တြဲ
လုပ္ေဆာင္မည့္ အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ႕ရေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ထြန္းကားသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္
အား လူတိုင္းက အျပဳသေဘာ အၾကံ ဉာဏ္ေကာင္းမ်ားေပးရန္ႏွင့္ အျပဳသေဘာ အျပန္အလွန္
ေဆြးေႏြးမႈျပဳရန္ လိုအပ္ေပလိမ့္မည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ေလာေလာ ဆယ္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေရွ႕မတိုး ေနာက္ မဆုတ္သာသည့္
အေျခအေနသည္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစု အတိုက္အခံပါတီ အမ်ားအျပားႏွင့္ ညီၫြတ္မႈရရွိေအာင္
လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္၏ ႀကီးမားေသာအခက္အခဲကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္ ေဖာ္ျပသည့္
စံနမူနာျဖစ္သည္။
အျခားႀကီးမားသည့္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုပါတီမ်ားအား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ပင္မေရစီးေၾကာင္း
ႀကီးတြင္းသို႔ သြတ္သြင္းရေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မွာလည္း အလားတူ စိန္ေခၚမႈႀကီးမားေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္
သည္။
ယင္းသို႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ပင္မေရစီးေၾကာင္းႀကီးတြင္းသို႔ သြတ္သြင္းခံရျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား
လူနည္းစု လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ လက္ရွိတစ္ဆင့္ခံ စီးပြားေရးႏွင့္
ႏိုင္ငံေရး ကိုယ္ပိုင္လုပ္ ေဆာင္ပိုင္ခြင့္အား စြန္႔လႊတ္ရမည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေပသည္။
ထို႔ ေၾကာင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ယင္းလက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားသည္ ထာ၀စဥ္တည္ျမဲသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္း
ေရးတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္၀ အျပန္အလွန္ အေလွ်ာ့အတင္းျပဳလုပ္ၾကရန္ သေဘာတူညီ
ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာအစိုးရ ႏွင့္ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ ပိုင္အေျဖကို ရွာၾကံၿပီး ျပင္ပမွေပးသည့္
ေဆးၫႊန္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း ရင္ၾကားေစ့ ေရးအစီအစဥ္သည္ ျမန္မာတို႔၏ ေအးခ်မ္းစြာေျဖရွင္းလိုေသာ ဆႏၵႏွင့္
ကဲြျပားျခားနားသည့္၊ ၎တို႔ကိုယ္ပိုင္ ဦးစားေပးမႈမ်ား ရွိၾကသည့္ ျပင္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ ကိုယ္က်ဳိးရွာသူ
မ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြး ေနမႈမ်ား မျဖစ္ေစသင့္ေပ။
ျပည္ပႏိုင္ငံ မ်ားမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္း ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက သတ္မွတ္ဩဇာေပးသည့္၊ ကဲြအက္သံ
ပါသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္ အမ်ားအျပားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ၾကံဳဖူးလွၿပီျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တ႐ုတ္ႏွင့္ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ား၏ ေဒသဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္ေရးအဖဲြ႕ (SAARC)ေဒသတို႔အား ေပါင္းကူးထားသည့္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး အေနအထားက
ကုန္သြယ္ေရး၊ နည္းပညာႏွင့္ တကၠသိုလ္ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္မားမႈမ်ားအတြက္ ႀကီးမား
ေသာ အသာစီးရမႈကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစီအစဥ္ျပဳလုပ္ ထားသည့္ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းေရး အတြက္ ယင္းေဒသႀကီးႏွစ္ခု၏
အစဥ္တစိုက္ ႀကီးထြားလ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရးအင္အားကို အျမတ္ထုတ္အသုံးခ်ရေပမည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ ၎၏ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈအတြက္ မီးထိုးေပးရန္ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းရွာေဖြလုပ္ေဆာင္
ဖို႔ လိုမည္မဟုတ္ေပ။
လက္ရွိ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးအေနအထားအရ ျမန္မာေတာင္ေစာင္း ေတာင္ကမ္းပါး အခြ်န္အတက္မ်ား
ထူေျပာေသာ နယ္နိမိတ္ေဒသ ကီလို မီတာအရွည္ သံုးေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ျဖင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိ
ေသာ တ႐ုတ္ႏွင့္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံတုိ႔၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ အခန္းက႑အေပၚ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ
ရပ္ကြက္မ်ားက စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ၾကဖြယ္ ရွိေပသည္။
အဆိုပါႏွစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရးအား ျမန္မာအေနျဖင့္ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီမွ်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း
မရွိပါက ျမန္မာ့ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လံုး ေဇာက္ထုိးမိုးေမွ်ာ္ အေျခသို႔ ဆုိက္ေရာက္
သြားႏုိင္သည္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ အလြန္အေရး
ႀကီးသည့္ စီးပြားေရးတုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မ်က္ႏွာစာ တစ္ခုမွာ သယံဇာတမ်ား မွ်ေ၀ခံစားမႈ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သတၱဳတူး ေဖာ္ေရး၊ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕ကဲ့သို႔ေသာ လာမည့္ႏွစ္ကာလမ်ားတြင္
ပိုမိုက်ယ္ ျပန္႔မ်ားျပားလာမည္ကို ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္မရွိေသာ တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း
အမ်ားအျပားရွိေပသည္။
အလားတူပင္ ေရနက္ေဒသသေဘၤာဆိပ္မ်ားႏွင့္ စက္မႈဇုန္မ်ား ထေျမာက္ေအာင္ျမင္လာေသာအခါ
အတုိင္းအတာႀကီးမားေသာ ဘ႑ာေရးအျမတ္ အစြန္းမ်ားကို ၀င္ေငြပမာဏအားျဖင့္ ရရွိလာမည္
ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံအစိုးရသည္ အဆိုပါဘ႑ာေရးအျမတ္အစြန္းမ်ား၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို အဆုိပါသယံဇာတ
မ်ား ထုတ္လုပ္ရယူသည့္ေဒသမ်ား တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေၾကာင္း ေသခ်ာမႈရွိ ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ရမည္
ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းက အဆုိပါေဒသ၏ စီးပြားေရးကို တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္ ကူညီ ေထာက္ပံ့
မည့္အျပင္ ေဒသတြင္းျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈကို ရရွိေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါေဒသမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက ေတာနယ္မ်ားမွ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားဆီသို႔ လူမ်ားေျပာင္းေရႊ႕အေျခ
ခ်ျခင္းကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ရပ္တန္႔ ေစလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ေသာ သယံဇာတဆိုင္ရာမွ်ေ၀အက်ဳိးခံစားမႈေပၚလစီကို ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ အာဏာမွ်
ေ၀မႈႏွင့္ မ်ဥ္းၿပိဳင္သေဘာမ်ဳိး တစ္ၿပိဳင္တည္းယွဥ္၍ ယခုကပင္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
သယံဇာတ ထုတ္လုပ္ေသာေဒသႏွင့္ အနီးအပါးပတ္၀န္းက်င္ေဒသမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ငယ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား
ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာျခင္းက နယ္အေ၀းေဒသမ်ား၏ စီးပြားေရး တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမႈအား ကူညီ
ပံ့ပိုးၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ လူဦးေရ ပိုမုိက်ပ္သိပ္မ်ားျပားလာမႈကို ေရွာင္ရွားေစႏုိင္
ေပလိမ့္မည္။
လူဦးေရစုစုေပါင္း၏ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ ေနထုိင္သူမ်ားျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ
သားတို႔၏ စီးပြား ေရးသည္ ေျမယာလုပ္ငန္းႏွင့္ နီးစပ္စြာ ေထြးေရာယွက္တင္ျဖစ္လ်က္ ရွိေပသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသား အမ်ားစုတြင္ လယ္ယာထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးခြင့္ရွိၾကေသာ္လည္း ေျမယာပိုင္ဆိုင္ခြင့္
မရွိၾက ေပ။
ႏိုင္ငံအစိုးရအေနျဖင့္ ေျမယာထက္တြင္ စိုက္ပ်ဳိးမႈအားစီမံခန္႔ခြဲျခင္းႏွင့္ သီးႏွံစိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္မႈတုိ႔ကို
ကူညီအဆင့္ျမႇင့္ေပးမည့္ လယ္ယာေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ရဲရင့္ျပတ္သား
ေသာ ေျခလွမ္းမ်ားလွမ္းရမည္ ျဖစ္သည္။
၎က ေက်းလက္တြင္ေနထုိင္ေသာ လူအမ်ားစုအတြက္ ေျမယာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိသည္ဟူေသာခံစားမႈ
ကိုလည္း အေသအခ်ာ ရရွိခံစားေစႏုိင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးကို တံခါးဖြင့္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိးေမြးျမဴေရးတြင္ အေလးအနက္ထား၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ
မ်ား ေပၚေပါက္လာၿပီး ယင္းက သီးႏွံစိုက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းစုႀကီးကို တြန္းအားေပးမည့္ သီးႏွံ
အမ်ဳိးအစား ေဈးကြက္ေတာင္းဆိုမႈ ႏွင့္အညီ ေျပာင္းလဲစိုက္ပ်ဳိးမႈမ်ား၊ ေရသြင္းစိုက္ပ်ဳိးမႈတုိးခ်ဲ႕ျခင္း
မ်ားႏွင့္ စက္မႈလယ္ယာစနစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေစေပလိမ့္မည္။
စာေရးသူ ရာမတ္ရွ္ရွရတ္သာသည္ ကုလသမဂၢကေလးမ်ားရန္ပုံေငြအဖြဲ႕ (ယူနီဆက္ဖ္)၏ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံဆုိင္ရာ ဌာနကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္သည္။
- ရာမက္ရွ္ရွရက္စ္သာ
ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
comment.myanmar.times@gmail.com သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။
comment.myanmar.times@gmail.com သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။