Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, November 11, 2012

ေအသင္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံ မွာ တုိက္ရိုက္ဒီမိုကေရစီ ေပၚေပါက္လာပံု သမိုင္းအက်ဥ္း အပိုင္း(၅)


ေရွးေဟာင္း ေအသင္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ စစ္ေရးဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး
ေရွးေဟာင္း ဂရိေခါမေခတ္မွာ စစ္ျဖစ္လာရင္ တုိင္းသူျပည္သားေတြကို စစ္ထဲဝင္ဖို႔ ဆင့္ေခၚတာမ်ိဳးမရွိဘူး။ စစ္တိုက္ၾကရာမွာလည္း စစ္သားအျဖစ္နဲ႔ လခကို မေမွ်ာ္မွန္းၾကဘူး။ စစ္သားဘဝ ဆိုတာ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္ဝဖို႔ အတြက္ လမ္းပြင့္တယ္လို႔ေတာင္ ျမင္ၾကတယ္။ ဘာလို႔လည္း ဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ျမင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ရထား၊ ကိုယ္ပိုင္ လက္နက္၊ ကိုယ္ပိုင္သံခ်ပ္ကာ အၤက်ီ စသည္ တို႔ကို ဝယ္ႏိုင္ ျခမ္းႏိုင္ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္ဝသူေတြကို ေအသင္ အတြက္ စစ္တုိက္ေပးဖို႔ အမ်ားစုက ေမွ်ာ္လင့္ ထားၾကတာျဖစ္ၿပီး သူတုိ႔ေတြက စစ္တုိက္ရင္း သိမ္းပိုက္ နယ္ေျမက အဖိုးတန္ ပစၥည္းေတြကို တုိက္ယူ သိမ္းပိုက္ၾကၿပီး ပိုလို႔ေတာင္ ခ်မ္းသာ လာႏိုင္ၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာက အဲဒီေခတ္မွာ ႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ဖို႔ အျမဲတမ္း ေၾကးစား တပ္ေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ကိုယ့္လက္နက္နဲ႔ ကိုယ္ ကိုယ့္ဖာသာ တပ္ဆင္ၿပီး စစ္တုိက္ၾကရတာမို႔ ျမင္းတို႔၊ ရထားတို႔ လက္နက္တို႔ကို သူေဌး သူၾကြယ္ေတြကသာ ဝယ္ယူတပ္ဆင္ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ တာျဖစ္တယ္။
ဒါေပမဲ့ စစ္တုိက္ဖို႔ အတြက္ လူမလံုမေလာက္ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ မင္းစိုးရာဇာ သူေဌး သူၾကြယ္ေတြရဲ႕ ျမင္းတပ္ေတြမွာ ပါဝင္ တိုက္ခိုက္ၾကဖို႔ အတြက္ သာမန္ ႏိုင္ငံသားေတြ နဲ႔ အင္အား ျဖည္းတင္းၾကတယ္။ ဒီစစ္သားေတြကေတာ့ ကိုယ့္မိသားစု အသက္ရွင္ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အႏိုင္ႏိုင္ ရုန္းကန္ရတဲ့ လယ္သမားေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔ တေတြဟာ စစ္ကိုဝင္တုိက္ရတဲ့ အခါၾကေတာ့ ရန္သူ႔ ပစၥည္းေတြ ဓါးျမတိုက္ သိမ္းပိုက္ခြင့္ ရေပမယ့္၊ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးမွာ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္အားေတြ အလိုအပ္ဆံုး အခ်ိန္မွာ အခ်ိန္မီ ျပန္ေရာက္ မလာႏိုင္ရင္ မိသားစုေတြ အတြက္ ဝန္ထုတ္ ဝန္ပိုးေတြက ႀကီးထြားလာေတာ့တယ္။
ေရွးေဟာင္းဂရိေခါမ တဝွမ္းမွာ စစ္တပ္ရဲ႕ ခြန္အားဟာ ျမင္းတပ္ေပၚမွာ မွီတည္းေနရတာ ဆိုေတာ့ ျမင္းတို႔ လွည္း တို႔ကို ကိုယ္ပိုင္ တပ္ဆင္ႏိုင္တဲ့ လူဂုဏ္တန္ ေတြက အလိုလိုေနရင္း တုိင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာကို ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရလာတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြကိ္ု စစ္ေရးမွာ ပံုေအာထား ၾကရတာ ဆိုေတာ့လည္း ဒီလိုပဲျဖစ္ရေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ ေအသင္ မွာလည္း ဒီနည္း ႏွင္ႏွင္ပါပဲ။
အာရစ္တိုတယ္က မွတ္တမ္းတင္ထားရာမွာ “ေရွးေခတ္ ဂရိ ေခါမ ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုမွာ ဘုရင္ၿပီးရင္ စစ္သားက အာဏာ အရွိဆံုး ျဖစ္တယ္။ မူလ အစပိုင္းကာလ စစ္တိုက္ရာမွာ ျမင္းတပ္ေတြက အခရာ က်တယ္။ ျမင္းတပ္ေတြရဲ႕ သူတို႔ရဲ႕ အေရးပါ အရာေရာက္မႈက ေတာ္ေတာ္ကို အခရာ က်ခဲ့ပါတယ္။ ေျခလ်င္တပ္ကို လက္နက္ အျပည့္အစံု တပ္ဆင္ထားသည့္ တိုင္ေအာင္ အေသအခ်ာ စနစ္ တက် ဖြဲ႕စည္းမထားရင္ အဲဒီေျခလ်င္တပ္ဟာ ဘာမွအသံုးမဝင္ဘူး။ ေရွးေဟာင္း ေခတ္ကာလမွာ စစ္ေရးစစ္ရာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ အတတ္ပညာ ေတြကလည္း မထြန္းကားေသးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမင္းတပ္ရဲ႕ အင္အားကို အားျပဳၿပီး စစ္တုိက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ႀကီးထြားလာတာနဲ႔ အမွ် သံခ်ပ္ကာ ဝတ္တဲ့ စစ္သားေတြ တိုးပြားလာတယ္။ အဲဒီလို တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔ အမွ် အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းမွာလည္း လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါဝင္လာႏိုင္ခ့ဲတယ္။” ဆိုလိုတာကေတာ့ သံခ်ပ္ကာဝတ္ စစ္သားေတြ တိုးပြား လာတာနဲ႔ အမွ် ႏိုင္ငံ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ အာဏာ ခ်ိန္ခြင္လ်ာ ကလည္း ထိုနည္းအတူ ေျပာင္းလဲစ ျပဳလာတာျဖစ္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ အစဥ္ တိုးပြားလာေနတဲ့ အဲဒီ ျမင္းမစီးတဲ့ hoplite ေခၚ သံခ်ပ္ကာဝတ္ ေျခလ်င္ တပ္သားေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ အေရးပါအရာ ေရာက္လာတာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ တနည္းေျပာရရင္ ေအသင္ရဲ႕ သာမန္ျပည္သူ ေတြဆီကိုပါ ႏိုင္ငံ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာေတြ ခြဲေဝ လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ hoplite ေခၚ သံခ်ပ္ကာဝတ္ စစ္သည္ေတာ္ေတြဟာ ေအသင္ရဲ႕ အဆင္းရဲတကာ့ အဆင္းရဲဆံုး ထဲကေတာ့ မဟုတ္ၾကဘူး။ သံခ်ပ္ကာ အၤက်ီေတြကို ကုိယ္တုိင္ဝယ္ယူ တပ္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဒီ hoplite ေတြမွာ လံုေလာက္တဲ့ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈရွိရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိင္းျပည္ရဲ႕ စစ္ေရးစစ္ရာမွာေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာပါ အေရးပါတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ရာမွာ သာမန္ ျပည္သူေတြဟာ ပိုၿပီး ပါဝင္လာႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပကေန ရန္သူေတြ က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ လာရင္ အရင္ဦးဆံုး စစ္ရဲ႕ဒဏ္ကို ခံၾကရတာကေတာ့ ျပည္သူအမ်ားစု ေနထိုင္တဲ့ ကမ္းေျခ နဲ႔ ကုန္းတြင္း ေျမျပန္႔ပိုင္းကလူေတြျဖစ္တယ္။
Cleistenes ဟာ စစ္တပ္ကိုပါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ ေအသင္ရဲ႕ မ်ိဳးႏြယ္စုတိုင္း ကိုယ္စီက hoplite တပ္ရင္း နဲ႔ ျမင္းတပ္ကို သီးျခားဖြဲ႕စည္းေစၿပီး၊ hoplite ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကို မိမိတို႔ မ်ိဳးႏြယ္စု အလိုက္ ျမွင့္တင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမင္းတပ္ အားလံုးရဲ႕ အရည္အေသြးကိုေတာ့ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာင္စီ က ၾကည့္က်ပ္ေစ ပါတယ္။ ဒီစစ္သားေတြကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာ မ်ိဳးႏြယ္စုထဲက စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တဦးဆီ ကေန အုပ္ခ်ဳပ္ ကြပ္ကဲ ေစပါတယ္။ ျပည္သူ ေတြကသာ အုပ္ခ်ဳပ္လာတဲ့ ေအသင္မွာ လံုလံုျခံဳျခံဳ အကာအကြယ္ ေတြရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚကေန ဘုရင္လုပ္သူက စစ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သူ႔သေဘာ နဲ႔သူ ဆံုးျဖတ္တာမ်ိဳး မရွိေတာ့ပဲ စစ္ရဲ႕ အနိဌာရံုေတြကို တိုက္ရိုက္က်က် ခံစားၾကရတဲ့ သာမန္ ျပည္သူ ေတြကပါ စစ္ေရးစစ္ရာမွာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ရလာတယ္။ စစ္တိုက္ဖို႔ မတုိက္ဖို႔ ဆိုတာ လူတဦးတေယာက္တည္းက ဆံုးျဖတ္လို႔ မရေတာ့ဘူး၊ ၿမိဳ႕သားအားလံုး ပါဝင္တဲ့ ၿမိဳ႕လံုးကြ်တ္ ညီလာခံ ကသာ စစ္ေရးစစ္ရာ ကိစၥကို အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္အပိုင္းမွာ ေအသင္ဒီမိုကေရစီ က်ဆံုးခန္းကို တင္ျပေဆြးေႏြးပါမယ္။
http://vansangva.com/athen-history/athen-history-part5/

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။