"ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုအတြက္ အေျခခံ"
လူတိုင္း အေရာင္းသမားပါ။ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ေရာင္းခ်ေနရတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါ။ ေန႔စဥ္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ေနၾကရတဲ့ အေရာင္းတစ္ခု ေအာင္ျမင္ၾကေစဖို႔ အေရာင္းတစ္ခု မစတင္မီ ရွိရမယ့္ အေျခခံ အခ်က္ေတြကေတာ့...
၁။ PROSPECTING (ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္)
လူတိုင္း အလုပ္တစ္ခု၊ Sales Call (အေရာင္းတစ္ခု) ကို မိမိကိုယ္တိုင္ အေသအခ်ာသင္ယူကာ တကယ္လည္း နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး စိတ္အားထက္သန္မႈ အျပည့္ နဲ ့ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ပါက အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာဒ္ေကာင္းေတြရရွိလိမ့္မယ္ လို႔ေမွ်ာ္လင့္တာကို Prospecting လို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။
လူတိုင္းေမ်ွာ္လင့္ခ်က္နဲ ့ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ၾကသလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိမွလည္း အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ ရပ္တည္နိုင္မွာပါ။
အဓိက အေနနဲ ့ အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ အေၾကာင္းအရာ၊ Subject (ဘာသာရပ္) ေတြကို ကြ်မ္းက်င္ပိုင္နိုင္ေနဖို႔ ကေတာ့ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ခ်က္ပါ။
တကယ္လည္း ကြ်မ္းက်င္ပိုင္နိုင္တယ္ဆုိ ခဲ့ရင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔အတြက္ Prospecting (ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္) အလားအလာေကာင္းေတြရရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ အေရာင္းတစ္ခု မစတင္ခင္မွာ ႀကိဳတင္ၿပီး ဒီကေန႔ ဘယ္နွစ္ဆိုင္သြားမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ေရာင္းခ်ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္နိုင္သလဲ၊ ဝယ္သူေဖာက္သည္ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ခန္႔မွန္းထားသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ျမတ္နိုင္သလဲ ...အစရွိတဲ့ Prospecting (ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္) အလားအလာေကာင္းေတြရွိထားမွသာ တကယ့္ကို ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုအတြက္ ျပင္ဆင္နိုင္မွာပါ...
၂။ RECORD KEEPING (မွတ္တမ္းလက္ဝယ္ထားရွိျခင္း )
ဒီအတြက္ အေရာင္းသမားတစ္ဦးအေနနဲ ့အေရာင္းတစ္ခုစတင္ဖို႔ရာ အမွန္တကယ္လိုအပ္မယ့္ Data & Information (သတင္း၊အခ်က္အလက္) မွတ္တမ္းေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီး လက္ဝယ္ ရွာေဖြရယူ ေလ့လာထားမွသာလ်ွင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ဖို႔ အလားအလာ ရွိေနမွာပါ...
၃။ ROUTE PLANNING (လမ္းေၾကာင္းေရးဆြဲျခင္း)
ဆက္လက္ၿပီး အေရာင္းတစ္ခုအတြက္ ဘယ္လို ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ ေတြ႕ဆံုရမယ့္သူ တို႔ကို အတိအက် အေသအခ်ာ ခ်ိန္းဆိုၿပီး အဆင္ေျပမယ့္ Route Planing (လမ္းေၾကာင္းေရးဆြဲ) ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ စီစဥ္ထားရိွမွသာလ်ွင္ အေရာင္းတစ္ခုကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ေအာင္ျမင္နိုင္ရန္ အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္လာမွာပါ...
၄။ SETTING REALISTIC & ACHIEVABLE OBJECTIVE
(ျဖစ္နိုင္ေျခရွိေသာ၊ မီနိုင္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ျခင္း)
အဆင့္တစ္ဆင့္ျခင္းကို အေသးစိတ္ ေလ့လာစိစစ္ သုံးသပ္ၿပီး ျဖစ္ပါမွ မိမိေမ်ွာ္မွန္းထားေသာ အေရာင္း ရည္မွန္းခ်က္မွာ ျဖစ္နိုင္ေျခ၊ မီနိုင္ေျခရွိ-မရွိ ေလ့လာသုံးသပ္ရန္ အမွန္တကယ္ Setting (ခ်မွတ္ျခင္း) လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
မျဖစ္နိုင္မွန္း၊ မမီနိုင္မွန္း သိပါရက္နဲ ့ ရည္မွန္းခ်က္၊ Target (လ်ာထားခ်က္)၊ Objective (ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္) ခ်မွတ္ၿပီး အထက္လူၾကီးအႀကိဳက္ မသတ္မွတ္မိဖို႔ေတာ့ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။
အထက္ပါအတိုင္း အေရာင္းတစ္ခုမစတင္မီ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေဆာင္႐ြက္ထား ရွိပါက သင့္အတြက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုကို ေပါက္ေျမာက္ေစဖို ့ရာ အေထာက္အကူမ်ားစြာ ေပးပါလိမ့္မယ္...
လူသားတိုင္း ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေပးနိုင ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလ်ွက္...
ေလးစားစြာျဖင့္
TZK(DEVICE)
လူတိုင္း အေရာင္းသမားပါ။ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ေရာင္းခ်ေနရတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါ။ ေန႔စဥ္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ေနၾကရတဲ့ အေရာင္းတစ္ခု ေအာင္ျမင္ၾကေစဖို႔ အေရာင္းတစ္ခု မစတင္မီ ရွိရမယ့္ အေျခခံ အခ်က္ေတြကေတာ့...
၁။ PROSPECTING (ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္)
လူတိုင္း အလုပ္တစ္ခု၊ Sales Call (အေရာင္းတစ္ခု) ကို မိမိကိုယ္တိုင္ အေသအခ်ာသင္ယူကာ တကယ္လည္း နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး စိတ္အားထက္သန္မႈ အျပည့္ နဲ ့ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ပါက အမွန္တကယ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာဒ္ေကာင္းေတြရရွိလိမ့္မယ္
လူတိုင္းေမ်ွာ္လင့္ခ်က္နဲ ့ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ၾကသလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိမွလည္း အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ ရပ္တည္နိုင္မွာပါ။
အဓိက အေနနဲ ့ အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ အေၾကာင္းအရာ၊ Subject (ဘာသာရပ္) ေတြကို ကြ်မ္းက်င္ပိုင္နိုင္ေနဖို႔
တကယ္လည္း ကြ်မ္းက်င္ပိုင္နိုင္တယ္ဆုိ
အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ အေရာင္းတစ္ခု မစတင္ခင္မွာ ႀကိဳတင္ၿပီး ဒီကေန႔ ဘယ္နွစ္ဆိုင္သြားမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ေရာင္းခ်ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္နိုင္သလဲ၊ ဝယ္သူေဖာက္သည္ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ခန္႔မွန္းထားသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ျမတ္နိုင္သလဲ ...အစရွိတဲ့ Prospecting (ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္) အလားအလာေကာင္းေတြရွိထားမွသာ
၂။ RECORD KEEPING (မွတ္တမ္းလက္ဝယ္ထားရွိျခင္း
ဒီအတြက္ အေရာင္းသမားတစ္ဦးအေနနဲ ့အေရာင္းတစ္ခုစတင္ဖို႔ရာ အမွန္တကယ္လိုအပ္မယ့္ Data & Information (သတင္း၊အခ်က္အလက္) မွတ္တမ္းေတြကို ႀကိဳတင္ၿပီး လက္ဝယ္ ရွာေဖြရယူ ေလ့လာထားမွသာလ်ွင္ ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ဖို႔ အလားအလာ ရွိေနမွာပါ...
၃။ ROUTE PLANNING (လမ္းေၾကာင္းေရးဆြဲျခင္း)
ဆက္လက္ၿပီး အေရာင္းတစ္ခုအတြက္ ဘယ္လို ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ ေတြ႕ဆံုရမယ့္သူ တို႔ကို အတိအက် အေသအခ်ာ ခ်ိန္းဆိုၿပီး အဆင္ေျပမယ့္ Route Planing (လမ္းေၾကာင္းေရးဆြဲ) ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ စီစဥ္ထားရိွမွသာလ်ွင္ အေရာင္းတစ္ခုကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ေအာင္ျမင္နိုင္ရန္ အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္လာမွာပါ...
၄။ SETTING REALISTIC & ACHIEVABLE OBJECTIVE
(ျဖစ္နိုင္ေျခရွိေသာ၊ မီနိုင္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ျခင္း)
အဆင့္တစ္ဆင့္ျခင္းကို အေသးစိတ္ ေလ့လာစိစစ္ သုံးသပ္ၿပီး ျဖစ္ပါမွ မိမိေမ်ွာ္မွန္းထားေသာ အေရာင္း ရည္မွန္းခ်က္မွာ ျဖစ္နိုင္ေျခ၊ မီနိုင္ေျခရွိ-မရွိ ေလ့လာသုံးသပ္ရန္ အမွန္တကယ္ Setting (ခ်မွတ္ျခင္း) လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
မျဖစ္နိုင္မွန္း၊ မမီနိုင္မွန္း သိပါရက္နဲ ့ ရည္မွန္းခ်က္၊ Target (လ်ာထားခ်က္)၊ Objective (ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္) ခ်မွတ္ၿပီး အထက္လူၾကီးအႀကိဳက္ မသတ္မွတ္မိဖို႔ေတာ့ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။
အထက္ပါအတိုင္း အေရာင္းတစ္ခုမစတင္မီ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေဆာင္႐ြက္ထား
လူသားတိုင္း ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းတစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ေပးနိုင
ေလးစားစြာျဖင့္
TZK(DEVICE)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။