ကြ်န္ေတာ္ ႏွစ္သက္ေသာ ပညာေရး အယူအဆ အခ်ဳိ႕
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
ပညာေရး နဲ႔ “ ကေလး ”
-------------------
ပညာေရးဆိုုတာ “ ကေလး ” အေၾကာင္းကိုု ေကာင္းစြာသိဖိုု႔ လုုိပါတယ္။
ကေလးဆိုုတာ “ လူႀကီးအငယ္စား” မဟုုတ္ပါ။ ကေလးမွာ ကေလးအျမင္၊
ကေလးအႀကိဳက္၊ ကေလးအေတြး၊ ကေလးအိမ္မက္၊
စသည္ျဖင့္ ကေလးဘာသာရပ္ သပ္သပ္ရိွပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သင္ၾကားေရး အပိုုင္းမွာ ကေလးကိုု ကေလးအျမင္ ကေလးအေတြး နဲ႔
ဆီေလ်ွာ္ေအာင္ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ ကိုုက္ညီေအာင္ သင္ျပျခင္းဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။
ကေလးကိုု လူႀကီးအငယ္စားလိုု သေဘာထားၿပီး
အသက္ငယ္ရင္ နည္းနည္းလြယ္တဲ့ သင္ခန္းစာသင္ေပးမယ္။
အသက္နည္းနည္းႀကီးရင္ နည္းနည္းခက္တဲ့ သင္ခန္းစာသင္ေပးမယ္
ဆိုုတဲ့ အယူအဆမ်ားဟာ ကေလးငယ္မ်ားရဲ႕ ဖန္တီးမူစြမ္းရည္ကိုု
အလြန္ထိခိုုက္တယ္လိုု႔ ဆိုုပါတယ္။
ကေလးကိုု ကေလးသေဘာသဘာ၀အတိုုင္း ပညာဆည္းပူးေစျခင္းကိုု ဆိုုလိုုပါတယ္။
ငါးခ်ေၾကြးျခင္းႏွင့္ ငါးဖမ္းတတ္ျခင္း
-------------------------- --
အသင့္ခ်က္ၿပီးသားငါးကိုု စားတတ္ျခင္းထက္
ငါးဖမ္းအတတ္ကိုု တတ္ေျမာက္ျခင္းကသာ ဦးတည္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ပညာေရးလည္း အတူတူပါ။
ဆရာမ်ားသင္ေပးေသာ ပညာကိုု အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းထက္
မိမိကိုုယ္တိုုင္ လိုုအပ္ေသာပညာရပ္ကိုု ရွာေဖြအသံုုးျပဳတတ္ျခင္းက ပိုုမိုု အဓိက က်ပါတယ္။
“ပညာရွာေဖြတတ္ေသာအတတ္” ကိုု ေလ့လာဆည္းပူးျခင္းဟာ
ပညာသင္ၾကားျခင္းရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
အုုပ္ခ်ဳပ္မူ နဲ႔ ဦးေဆာင္မူ
--------------------
ေက်ာင္းေကာင္းတစ္ေကာင္းျဖစ္ ဖိုု႔ဆိုုတာ အုုပ္ခ်ဳပ္မူ႔ ေကာင္းျခင္းထက္
ဦးေဆာင္မူ႔ ေကာင္းျခင္းက ပိုုမိုု အေရးႀကီးပါတယ္။
အုုပ္ခ်ဳပ္မူ ဟာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ေကာင္းျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲမူ ပိုုင္ႏိုုင္ျခင္းတိုု႔
ႏွင့္သက္ဆိုုင္ၿပီး ေက်ာင္းတိုုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမူ ႔အတြက္ အေရးပါပါတယ္။
ဒါေပမဲ့၊ အေမ်ွာ္အျမင္ရိွျခင္း၊
ဆရာဆရာမမ်ားအားလံုုးနဲ႔ ေက်ာင္း၀န္ထမ္း မ်ားကိုု စိတ္ဓါတ္ အားေကာင္းေစၿပီး
အစြမ္းကုုန္ ႀကိဳးစားေစျခင္းတိုု႔ဟာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု ပိုုမိုု တိုုးတက္ေစႏိုုင္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ ဦးေဆာင္မူနဲ႔ ပိုုမိုုသက္ဆိုုင္ပါတယ္။
စည္းကမ္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမူ
-------------------
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း အမူိက္ေတြ႔လိုု႔ မေကာက္မေနရ အမိန္႔ထုုပ္ၿပီး
ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု အမိူက္ေကာက္ခိုုင္းတာ “ ေက်ာင္းစည္းကမ္း” လိုု႔ ေခၚပါတယ္။
အဲ..ဘာစည္းကမ္းမွ ထုုတ္မထားပဲ အမိုုက္ေတြ႔ရင္
ကိုုယ့္အသိစိတ္နဲ႔ကိုုယ္ေကာ က္တတ္ျခင္းဟာ “ ေက်ာင္းယဥ္ေက်းမူ႔” လိုု႔ေခၚ ပါတယ္။
ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း
-------------------------
ပညာေရး စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖိုု႔ စဥ္းစားၾကၿပီဆိုုရင္
အခန္းက႑ေပါင္းစံုု၊ ရူ႕ ေတာင့္ေပါင္းစံုုကေန ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကရမယ္ဆိုု တာကိုု
သေပါေပါက္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္ပညာေရးစနစ္ပဲ သြားသြား၊ ဆရာမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ
အေရးႀကီးဆံုုး ျဖစ္လိမ့္မယ္လိုု႔ ယူဆမိပါတယ္။
ဆရာဆရာမမ်ား ေကာင္းမြန္စြာနားမလည္တဲ့၊
ဆရာဆရာမမ်ား တက္ၾကြစြာ မပါ၀င္တဲ့ ဘယ္ပညာေရး ေျပာင္းလဲမူ ျဖစ္ျဖစ္၊
ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္ႏိုုင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္မိုု႔လိုု႔ ပညာေရးဘတ္ဂ်က္ကိုု ခြဲေ၀သံုုးစြဲတဲ့ ေနရာမွာ
ေပၚလစီေတြ၊ သင္ရိုုးညြန္းတမ္းေတြဟာ အေရးႀကီးသလိုု
ဆရာဆရာမမ်ားကိုု ျပဳစုုုုပ်ဳိးေထာင္ဖိုု႔ ပိုုမိုုအေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊
Ref: we chat
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ပညာေရး နဲ႔ “ ကေလး ”
-------------------
ပညာေရးဆိုုတာ “ ကေလး ” အေၾကာင္းကိုု ေကာင္းစြာသိဖိုု႔ လုုိပါတယ္။
ကေလးဆိုုတာ “ လူႀကီးအငယ္စား” မဟုုတ္ပါ။ ကေလးမွာ ကေလးအျမင္၊
ကေလးအႀကိဳက္၊ ကေလးအေတြး၊ ကေလးအိမ္မက္၊
စသည္ျဖင့္ ကေလးဘာသာရပ္ သပ္သပ္ရိွပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သင္ၾကားေရး အပိုုင္းမွာ ကေလးကိုု ကေလးအျမင္ ကေလးအေတြး နဲ႔
ဆီေလ်ွာ္ေအာင္ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ ကိုုက္ညီေအာင္ သင္ျပျခင္းဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။
ကေလးကိုု လူႀကီးအငယ္စားလိုု သေဘာထားၿပီး
အသက္ငယ္ရင္ နည္းနည္းလြယ္တဲ့ သင္ခန္းစာသင္ေပးမယ္။
အသက္နည္းနည္းႀကီးရင္ နည္းနည္းခက္တဲ့ သင္ခန္းစာသင္ေပးမယ္
ဆိုုတဲ့ အယူအဆမ်ားဟာ ကေလးငယ္မ်ားရဲ႕ ဖန္တီးမူစြမ္းရည္ကိုု
အလြန္ထိခိုုက္တယ္လိုု႔ ဆိုုပါတယ္။
ကေလးကိုု ကေလးသေဘာသဘာ၀အတိုုင္း ပညာဆည္းပူးေစျခင္းကိုု ဆိုုလိုုပါတယ္။
ငါးခ်ေၾကြးျခင္းႏွင့္ ငါးဖမ္းတတ္ျခင္း
--------------------------
အသင့္ခ်က္ၿပီးသားငါးကိုု စားတတ္ျခင္းထက္
ငါးဖမ္းအတတ္ကိုု တတ္ေျမာက္ျခင္းကသာ ဦးတည္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ပညာေရးလည္း အတူတူပါ။
ဆရာမ်ားသင္ေပးေသာ ပညာကိုု အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းထက္
မိမိကိုုယ္တိုုင္ လိုုအပ္ေသာပညာရပ္ကိုု ရွာေဖြအသံုုးျပဳတတ္ျခင္းက ပိုုမိုု အဓိက က်ပါတယ္။
“ပညာရွာေဖြတတ္ေသာအတတ္” ကိုု ေလ့လာဆည္းပူးျခင္းဟာ
ပညာသင္ၾကားျခင္းရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
အုုပ္ခ်ဳပ္မူ နဲ႔ ဦးေဆာင္မူ
--------------------
ေက်ာင္းေကာင္းတစ္ေကာင္းျဖစ္
ဦးေဆာင္မူ႔ ေကာင္းျခင္းက ပိုုမိုု အေရးႀကီးပါတယ္။
အုုပ္ခ်ဳပ္မူ ဟာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ေကာင္းျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲမူ ပိုုင္ႏိုုင္ျခင္းတိုု႔
ႏွင့္သက္ဆိုုင္ၿပီး ေက်ာင္းတိုုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမူ
ဒါေပမဲ့၊ အေမ်ွာ္အျမင္ရိွျခင္း၊
ဆရာဆရာမမ်ားအားလံုုးနဲ႔ ေက်ာင္း၀န္ထမ္း မ်ားကိုု စိတ္ဓါတ္ အားေကာင္းေစၿပီး
အစြမ္းကုုန္ ႀကိဳးစားေစျခင္းတိုု႔ဟာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု ပိုုမိုု တိုုးတက္ေစႏိုုင္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ ဦးေဆာင္မူနဲ႔ ပိုုမိုုသက္ဆိုုင္ပါတယ္။
စည္းကမ္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမူ
-------------------
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း အမူိက္ေတြ႔လိုု႔ မေကာက္မေနရ အမိန္႔ထုုပ္ၿပီး
ေက်ာင္းသားမ်ားကိုု အမိူက္ေကာက္ခိုုင္းတာ “ ေက်ာင္းစည္းကမ္း” လိုု႔ ေခၚပါတယ္။
အဲ..ဘာစည္းကမ္းမွ ထုုတ္မထားပဲ အမိုုက္ေတြ႔ရင္
ကိုုယ့္အသိစိတ္နဲ႔ကိုုယ္ေကာ
ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း
-------------------------
ပညာေရး စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖိုု႔ စဥ္းစားၾကၿပီဆိုုရင္
အခန္းက႑ေပါင္းစံုု၊ ရူ႕ ေတာင့္ေပါင္းစံုုကေန ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကရမယ္ဆိုု
သေပါေပါက္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္ပညာေရးစနစ္ပဲ သြားသြား၊ ဆရာမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ
အေရးႀကီးဆံုုး ျဖစ္လိမ့္မယ္လိုု႔ ယူဆမိပါတယ္။
ဆရာဆရာမမ်ား ေကာင္းမြန္စြာနားမလည္တဲ့၊
ဆရာဆရာမမ်ား တက္ၾကြစြာ မပါ၀င္တဲ့ ဘယ္ပညာေရး ေျပာင္းလဲမူ ျဖစ္ျဖစ္၊
ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္ႏိုုင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္မိုု႔လိုု႔ ပညာေရးဘတ္ဂ်က္ကိုု ခြဲေ၀သံုုးစြဲတဲ့ ေနရာမွာ
ေပၚလစီေတြ၊ သင္ရိုုးညြန္းတမ္းေတြဟာ အေရးႀကီးသလိုု
ဆရာဆရာမမ်ားကိုု ျပဳစုုုုပ်ဳိးေထာင္ဖိုု႔ ပိုုမိုုအေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊
Ref: we chat
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။