အလယ္လူ
=======
ေရးသူ - ေကာင္းလြန္း
ကိစၥရပ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို လြယ္ကူေခ်ာ ေမြ႕ေစဖို႔ အလယ္လူဆိုတာ လိုအပ္ ပါတယ္။ အလယ္လူေတြဟာ တာဝန္ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးေဆာင္ သူေတြျဖစ္ၾက ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အက်ိဳး ေဆာင္က ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းသူဆိုၿပီး နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေခၚတြင္ ၾကေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အဓိက အလုပ္ဟာ အလယ္ထဲမွာ မွ်မွ်တတ ေနထိုင္ၿပီး တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အဆင္ေျပ ေစေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ႀကိဳးပမ္းေပးၾက ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ႀကီးေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးေတြ၊ ကုန္ ထုတ္ လုပ္ငန္းႀကီးေတြမွာ အလယ္လူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ လုပ္ငန္းေတြက အလယ္လူကိုေတာ့ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး (Supervisor) လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ Supervisor ၊ Foreman၊ Overseer၊ Honcho စတဲ့ အေခၚအေဝၚ ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေပမဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ သူတို႔ဟာ အင္အား အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ အေျခခံ လုပ္သားေတြနဲ႔ အနည္းစု ျဖစ္တဲ့ အထက္ပိုင္း က စီမံခန္႔ခြဲ သူေတြ၊ ဦးေဆာင္သူေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ၾကားမွာ ေျပလည္ ေအာင္ ညႇိႏိႈင္းကြပ္ကဲ ႀကီးၾကပ္ရသူ ေတြျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ႀကီးၾကပ္ရာမွာ ေျပေျပလည္လည္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ လည္ပတ္ေစေရးကို ဦးတည္ ၾကရပါတယ္။ အလယ္လူ ေကာင္းတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းၿပီး ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အလယ္လူေတြရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းဟာ ေရရွည္မွာ ျပႆနာ တက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Supervisor ဆိုတဲ့ အလယ္လူေတြဟာ အဖြဲ႕ အစည္းတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါ တယ္။ သူတို႔ဟာ ေအာက္ေျခက တက္ လာၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား ဘဝကိုလည္း ေကာင္း ေကာင္း နားလည္ ၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီႀကီးၾကပ္သူ ေတြ ဟာ ေအာက္ ေျခဘဝမွာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက သူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝ တစ္ဆင့္ ျမင့္လာဖို႔အတြက္ သူတို႔ဟာ Supervisory Skills သင္တန္းကို တက္ ေရာက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အဲဒီသင္တန္းမွာ သူတို႔ဟာ သူတို႔အလုပ္ကို အေကာင္း ဆံုး လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးေတာ့ဘဲ သူတို႔လိုပဲ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္သူေတြကို ေမြးထုတ္ ေပးၾကရ မယ္ဆိုတာ သိလာၾကသလို ဘယ္လိုေမြးထုတ္ၾကမလဲ ဆိုတာကိုလည္း သင္ယူ ၾကရပါ တယ္။
အဲဒီအဆင့္မွာ သင္ယူၾကရတာ ေတြကေတာ့- ဦးတည္ရာ ပန္းတိုင္ သတ္မွတ္ နည္း (Goal Setting) ၊ ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္း (Problem Solving Skills)၊ ဆံုး ျဖတ္ခ်က္ခ်နည္း (Decision Making)၊ ပဋိပကၡ အေျဖရွာနည္း (Conflict Resolution)၊ ဆက္သြယ္ ဆက္ ဆံ ေျပာဆိုနည္း (Communication Skills)၊ သင္းဖြဲ႕ ငယ္ေတြ ဖြဲ႕စည္းျခင္း (Team Building) ၊ အခ်ိန္ကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ စီမံျခင္း (Time Management Skills)၊ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြ လုပ္ခ်င္ ကိုင္ခ်င္စိတ္ကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္း (Motivation)၊ အေျပာင္း အလဲကို စီမံျခင္း (Managing Change) စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္လူေတြဟာ အဖြဲ႕ အစည္းတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔အလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္း သိသူတတ္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အရည္အခ်င္းမ်ိဳးကိ ု
ေနာက္လူ ေတြ ျပည့္မီေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားေပးၾကရ ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ဘဝဟာ
မန္ေနဂ်ာေတြ ေလာက္ မေခ်ာေမြ႕ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ လက္ေအာက္ ငယ္သားမ်ိဳးစံုနဲ႔
ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရ သူေတြျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ခဲ ဆီ ႀကိတ္ရသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ဟာ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အႀကီးအကဲေတြ ဆံုး ျဖတ္ခ်မွတ္တဲ့ ရလဒ္ကို
ျပည့္မီေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရသူေတြ ျဖစ္ၾက ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ
လုပ္ငန္းကို အမွန္တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ မယ့္သူေတြ ရွိၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕
အထက္မွာေတာ့ သူတို႔ကို တာဝန္ယူမယ့္ မန္ေနဂ်ာေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ဟာ
လုပ္ငန္းအတတ္ပညာကို ေကာင္းစြာ ကြ်မ္းက်င္ တတ္ေျမာက္ ၾကလို႔ အလယ္လူ
(Supervisor) အျဖစ္ ခ်ီးေျမႇာက္ခံၾက ရတာျဖစ္သလို သူတို႔အလုပ္ကို သူတို႔
ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ ကြ်မ္းက်င္ ၾကပါ တယ္။ သူတို႔ဟာ ငယ္သားဘဝမွာ အလုပ္
ႀကိဳးစားခဲ့သူေတြ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ ယူခဲ့ၿပီး အမွားအယြင္း နည္းခဲ့သူေတြ၊
အလုပ္ခြင္ ကေန ရလဒ္ေကာင္းေတြ၊ ထုတ္ ေပးႏိုင္ခဲ့သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီလို ကြ်မ္းကြ်မ္း က်င္က်င္ရွိမွလည္း သူတို႔ရဲ႕ လက္ရွိရာထူးမွာ တာဝန္
ထမ္းေဆာင္ၾကတဲ့အခါ ငယ္သားေတြ လုပ္မိႏိုင္တဲ့၊ လုပ္မိ တတ္တဲ့ အမွားေတြကို
ႀကိဳတင္သိရွိထားၿပီး ကာကြယ္ ႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေန႔ အဲဒီလို
ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ တာဝန္ယူႏိုင္တဲ့ အလယ္လူ (Supervisor) ေတြ
ရွားပါးေနပါတယ္။ ရာထူး တိုးေပးလိုက္တာနဲ႔ တာဝန္ခံလို စိတ္ (Accountability)
ေလ်ာ့သြားၾကတာကို ေတြ႕ေနရ ပါတယ္။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္မ်ား ပါလိမ့္လို႔
ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ သူတို႔မွာ သင္ ေပးမယ့္သူ
မရွိတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ႀကီးၾကပ္သူ (Supervisor) အမ်ားစုဟာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာပ ဲ
ရာထူး တိုးလာ ၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေဆာင္သူေတြက သူတို႔ကို
ရာထူးတိုးေပး လိုက္ တာနဲ႔တင္ ၿပီးသြားၿပီလို႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္
ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ လုပ္ငန္း ကြ်မ္းက်င္ သူေတြ ျဖစ္ၾကတာမွန္ေပမဲ့ Supervisory
Skill ဆိုတဲ့ ႀကီးၾကပ္သူတို႔ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ေတြကို သိဖို႔လိုအပ္ပါ
ေသးတယ္။ အဲဒီလိုသင္ ေပးသင္ယူမႈ မရွိရင္ သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ရာထူးမွာ
ဘာလုပ္ရမွန္း မသိၾကတဲ့ အတြက္ အရင္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြကိုပဲ လက္ေအာက္
ငယ္သားေတြနဲ႔ အတူတူေရာ ၿပီးလုပ္ေနတတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ကို Supervisor ရာထူးတိုး ေပး
ေတာ့မယ္ဆိုရင္ Supervisory Skills Training တက္ ခိုင္းၿပီးမွ တိုးေပးသင့္
ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေရွ႕တန္း တိုက္စစ္မွဴးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ လက္ေအာက္
ငယ္သားေတြဆီက အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္ ေတြ ထုတ္ယူႏိုင္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
စြမ္းေဆာင္ရည္ အားနည္းေနသူ ေတြကို အားေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပး ႏိုင္တာ
သူတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း လိုအပ္ခ်က္အရ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံၫႊန္း
ျပည့္မီေရးဟာ အလယ္လူေတြ အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕သင္ျပမႈ၊
သူတို႔ရဲ႕ လမ္းၫႊန္ ထိန္းေက်ာင္း မႈေကာင္းရင္ ေကာင္း သလို အမွားအယြင္း
အပ်က္အစီး နည္းၿပီး ရလဒ္ေကာင္းႏိုင္သလို သူတို႔ ကိုယ္တိုင္အား နည္းရင္
လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္း က်ဆင္း သြားတတ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း လုပ္ငန္းတိုင္းမွာ ဦးေဆာင္သူ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ လုပ္ငန္း
ကို အမွန္တကယ္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ေပးၾကတဲ့ လုပ္အားရွင္တို႔ၾကားမွာ
အငယ္တန္း စီမံခန္႔ခြဲေရး သမားေတြျဖစ္ၾကတဲ့ အလယ္လူ Supervisor ေတြဟာ
မရွိမျဖစ္လိုအပ္လွ ပါတယ္။
သူတို႔ဟာ သူတို႔လုပ္ငန္းကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ လုပ္တတ္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္း အတတ္ကို သင္ေပးစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လိုက္နာရမယ့္ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ စည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ေနထိုင္ျပဳမူေျပာဆိုပံုေတြျ ပင္ရေတာ့
မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို သင္ယူရမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ ငယ္သားဘဝမွာ အႀကီးအကဲက
ခိုင္းသမွ် လုပ္ခဲ့ရသူေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ ကိုယ္ခိုင္းရမယ့္အလွည့္မွာ စနစ္တက်
မခိုင္းတတ္မွာ စိုးရိမ္ရပါတယ္။ အဲဒီလို စနစ္တက် မခိုင္းတတ္ရင္ သူတို႔ဟာ
သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဝင္လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ မခိုင္း တတ္သူ ေတြရဲ႕ လက္သံုးစကားက
(အားမရဘူး) လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕အားမရ တာေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့
နည္းလမ္းကေတာ့ သူတို႔ကို သင္ေပးဖို႔ပါပဲ။
Supervisor ေတြဟာ လက္ေအာက္ငယ္သားကို ထိန္းသိမ္း႐ံု၊ ႀကီးၾကပ္႐ံု၊ အလုပ္ ၿပီးေျမာက္ ေစ႐ံုတို႔အျပင္ အဲဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ လုပ္ႏိုင္ ေအာင္လည္း သင္ေပးရပါတယ္။ အလယ္လူေတြရဲ႕ သင္ေပးပံု သင္ေပး နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို သုေတသန လုပ္ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ ဒီလိုေတြ႕ရပါ တယ္။
၁။ သူတို႔ဟာ သူတို႔လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြကို အေတြ႕အႀကံဳ ရွိၿပီးသား ကြ်မ္းက်င္ ဝန္ထမ္း ေတြနဲ႔ အတူတူေရာေႏွာၿပီး လုပ္ကိုင္ေလ့က်င့္ေစတဲ့နည္း ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္း။
၂။ သင္ယူစရာရွိတာေတြကို ကိုယ္တိုင္ သီးျခားေလ့က်င့္ေပးတဲ့နည္း ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္း။
၃။ ကုမၸဏီရဲ႕သင္တန္းဌာနမွာ တက္ ေရာက္သင္ယူေစတဲ့နည္း ၄၂ ရာခိုင္ ႏႈန္း။
၄။ ကုမၸဏီရဲ႕ျပင္ပကသင္တန္းေတြမ ွာ အပ္ႏွံသင္ၾကားေစတဲ့နည္း ၂၇ ရာခိုင္ ႏႈန္း။
၅။ ဘာကိုမွ သီးျခားသင္မေပးပါဘူး (ၾကည့္ရင္းလိုက္လုပ္ရင္း တတ္ရတာ) ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း။
Supervisor ေတြက လုပ္ငန္း အတတ္ပညာကို လက္ေအာက္ငယ္သား ေတြ တတ္ေျမာက္ ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသင္ေပးဘဲ သူမ်ားလုပ္တာၾကည့္ရင္းလိုက္
လုပ္ရင္းနဲ႔ တတ္လာ တာမ်ိဳးကို Monkey See ၊ Monkey Do လို႔ေျပာေလ့ ရွိပါ
တယ္။ ေမ်ာက္ေတြဟာ အတု ခိုးျမန္ပါတယ္။ တစ္ေကာင္ လုပ္ေနတာကိုၾကည့္ၿပီး
ေနာက္တစ္ေကာင္က အတုယူၿပီးလိုက္ လုပ္တာမ်ိဳးပါ။
အလယ္လူ Supervisor ေတြဟာ စြန္႔စားလိုစိတ္ ရွိသူေတြ ျဖစ္တတ္ၾကၿပီး အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အလုပ္ေတြအတြက္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ ပါဝင္ၾကေလ့ ရွိပါ တယ္။ သူတို႔မွာရွိရမယ့္ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ Adaptability ၊ Positive Attitude၊ Supportive ၊ Planning၊ Team Development ဆိုတာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဟာ စိတ္ရွည္ သီးခံ တတ္သူေတြ ျဖစ္ဖို႔လည္း လိုသလို ကိုယ္ခ်င္း စာတတ္သူေတြလည္း ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုရၿပီးရင္ မေတြေဝဖို႔နဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ Supervisor ေတြဟာ ေအာက္ေျခ လုပ္သားေတြနဲ႔ အမ်ားဆံုး ထိေတြ႕ ၾကရသူေတြျဖစ္လို႔ ဘက္လိုက္မႈ ကင္းဖို႔ သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ခံစားၿပီး ခ်ီးက်ဴးေျပာဆို တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာ ျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္လာရင္ အရင္ဆံုး သိႏိုင္တာကလည္း အဲဒီ Supervisor ေတြပဲျဖစ္လို႔ ျပႆနာကို အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ Supervisor ေကာင္းေတြ ဟာ အလုပ္လုပ္ရာမွာ ေစ့စပ္လြန္းလို႔ အျပစ္ရွာသူေတြအျဖစ္ အျမင္ခံရတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦး ေဆာင္သူေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ ေတြ က သူတို႔ ကို Accuracy အတြက္ ေလ့က်င့္ေပးရမွာ ျဖစ္ၿပီး Nitpicking ဆိုတဲ့ အရာရာလိုက္ၾကည့္ၿပီး အျပစ္တင္ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေပးဖို႔လည္း လိုပါတယ္။
#MyanmarB2BManagementMagaz ine,September2017
=======
ေရးသူ - ေကာင္းလြန္း
ကိစၥရပ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို လြယ္ကူေခ်ာ ေမြ႕ေစဖို႔ အလယ္လူဆိုတာ လိုအပ္ ပါတယ္။ အလယ္လူေတြဟာ တာဝန္ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးေဆာင္ သူေတြျဖစ္ၾက ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အက်ိဳး ေဆာင္က ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းသူဆိုၿပီး နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေခၚတြင္ ၾကေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အဓိက အလုပ္ဟာ အလယ္ထဲမွာ မွ်မွ်တတ ေနထိုင္ၿပီး တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အဆင္ေျပ ေစေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ႀကိဳးပမ္းေပးၾက ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ႀကီးေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးေတြ၊ ကုန္ ထုတ္ လုပ္ငန္းႀကီးေတြမွာ အလယ္လူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီ လုပ္ငန္းေတြက အလယ္လူကိုေတာ့ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး (Supervisor) လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ Supervisor ၊ Foreman၊ Overseer၊ Honcho စတဲ့ အေခၚအေဝၚ ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေပမဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ သူတို႔ဟာ အင္အား အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ အေျခခံ လုပ္သားေတြနဲ႔ အနည္းစု ျဖစ္တဲ့ အထက္ပိုင္း က စီမံခန္႔ခြဲ သူေတြ၊ ဦးေဆာင္သူေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ၾကားမွာ ေျပလည္ ေအာင္ ညႇိႏိႈင္းကြပ္ကဲ ႀကီးၾကပ္ရသူ ေတြျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ႀကီးၾကပ္ရာမွာ ေျပေျပလည္လည္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ လည္ပတ္ေစေရးကို ဦးတည္ ၾကရပါတယ္။ အလယ္လူ ေကာင္းတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းၿပီး ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အလယ္လူေတြရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းဟာ ေရရွည္မွာ ျပႆနာ တက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Supervisor ဆိုတဲ့ အလယ္လူေတြဟာ အဖြဲ႕ အစည္းတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါ တယ္။ သူတို႔ဟာ ေအာက္ေျခက တက္ လာၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား ဘဝကိုလည္း ေကာင္း ေကာင္း နားလည္ ၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီႀကီးၾကပ္သူ ေတြ ဟာ ေအာက္ ေျခဘဝမွာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾက သူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝ တစ္ဆင့္ ျမင့္လာဖို႔အတြက္ သူတို႔ဟာ Supervisory Skills သင္တန္းကို တက္ ေရာက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အဲဒီသင္တန္းမွာ သူတို႔ဟာ သူတို႔အလုပ္ကို အေကာင္း ဆံုး လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးေတာ့ဘဲ သူတို႔လိုပဲ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္သူေတြကို ေမြးထုတ္ ေပးၾကရ မယ္ဆိုတာ သိလာၾကသလို ဘယ္လိုေမြးထုတ္ၾကမလဲ ဆိုတာကိုလည္း သင္ယူ ၾကရပါ တယ္။
အဲဒီအဆင့္မွာ သင္ယူၾကရတာ ေတြကေတာ့- ဦးတည္ရာ ပန္းတိုင္ သတ္မွတ္ နည္း (Goal Setting) ၊ ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္း (Problem Solving Skills)၊ ဆံုး ျဖတ္ခ်က္ခ်နည္း (Decision Making)၊ ပဋိပကၡ အေျဖရွာနည္း (Conflict Resolution)၊ ဆက္သြယ္ ဆက္ ဆံ ေျပာဆိုနည္း (Communication Skills)၊ သင္းဖြဲ႕ ငယ္ေတြ ဖြဲ႕စည္းျခင္း (Team Building) ၊ အခ်ိန္ကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ စီမံျခင္း (Time Management Skills)၊ လက္ ေအာက္ငယ္သားေတြ လုပ္ခ်င္ ကိုင္ခ်င္စိတ္ကို ျမႇင့္တင္ေပးျခင္း (Motivation)၊ အေျပာင္း အလဲကို စီမံျခင္း (Managing Change) စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္လူေတြဟာ အဖြဲ႕ အစည္းတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔အလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္း သိသူတတ္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အရည္အခ်င္းမ်ိဳးကိ
ႀကီးၾကပ္သူ (Supervisor) အမ်ားစုဟာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းမွာပ
သူတို႔ဟာ သူတို႔လုပ္ငန္းကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ လုပ္တတ္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္း အတတ္ကို သင္ေပးစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လိုက္နာရမယ့္ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ စည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြနဲ႔ ေနထိုင္ျပဳမူေျပာဆိုပံုေတြျ
Supervisor ေတြဟာ လက္ေအာက္ငယ္သားကို ထိန္းသိမ္း႐ံု၊ ႀကီးၾကပ္႐ံု၊ အလုပ္ ၿပီးေျမာက္ ေစ႐ံုတို႔အျပင္ အဲဒီလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ လုပ္ႏိုင္ ေအာင္လည္း သင္ေပးရပါတယ္။ အလယ္လူေတြရဲ႕ သင္ေပးပံု သင္ေပး နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို သုေတသန လုပ္ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ ဒီလိုေတြ႕ရပါ တယ္။
၁။ သူတို႔ဟာ သူတို႔လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြကို အေတြ႕အႀကံဳ ရွိၿပီးသား ကြ်မ္းက်င္ ဝန္ထမ္း ေတြနဲ႔ အတူတူေရာေႏွာၿပီး လုပ္ကိုင္ေလ့က်င့္ေစတဲ့နည္း
၂။ သင္ယူစရာရွိတာေတြကို ကိုယ္တိုင္ သီးျခားေလ့က်င့္ေပးတဲ့နည္း ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္း။
၃။ ကုမၸဏီရဲ႕သင္တန္းဌာနမွာ တက္ ေရာက္သင္ယူေစတဲ့နည္း ၄၂ ရာခိုင္ ႏႈန္း။
၄။ ကုမၸဏီရဲ႕ျပင္ပကသင္တန္းေတြမ
၅။ ဘာကိုမွ သီးျခားသင္မေပးပါဘူး (ၾကည့္ရင္းလိုက္လုပ္ရင္း တတ္ရတာ) ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း။
Supervisor ေတြက လုပ္ငန္း အတတ္ပညာကို လက္ေအာက္ငယ္သား ေတြ တတ္ေျမာက္ ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသင္ေပးဘဲ သူမ်ားလုပ္တာၾကည့္ရင္းလိုက္
အလယ္လူ Supervisor ေတြဟာ စြန္႔စားလိုစိတ္ ရွိသူေတြ ျဖစ္တတ္ၾကၿပီး အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အလုပ္ေတြအတြက္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ ပါဝင္ၾကေလ့ ရွိပါ တယ္။ သူတို႔မွာရွိရမယ့္ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ Adaptability ၊ Positive Attitude၊ Supportive ၊ Planning၊ Team Development ဆိုတာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဟာ စိတ္ရွည္ သီးခံ တတ္သူေတြ ျဖစ္ဖို႔လည္း လိုသလို ကိုယ္ခ်င္း စာတတ္သူေတြလည္း ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုရၿပီးရင္ မေတြေဝဖို႔နဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ Supervisor ေတြဟာ ေအာက္ေျခ လုပ္သားေတြနဲ႔ အမ်ားဆံုး ထိေတြ႕ ၾကရသူေတြျဖစ္လို႔ ဘက္လိုက္မႈ ကင္းဖို႔ သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ငယ္သားေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ခံစားၿပီး ခ်ီးက်ဴးေျပာဆို တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္မွာ ျပႆနာတစ္ခုခု ျဖစ္လာရင္ အရင္ဆံုး သိႏိုင္တာကလည္း အဲဒီ Supervisor ေတြပဲျဖစ္လို႔ ျပႆနာကို အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ Supervisor ေကာင္းေတြ ဟာ အလုပ္လုပ္ရာမွာ ေစ့စပ္လြန္းလို႔ အျပစ္ရွာသူေတြအျဖစ္ အျမင္ခံရတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦး ေဆာင္သူေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ ေတြ က သူတို႔ ကို Accuracy အတြက္ ေလ့က်င့္ေပးရမွာ ျဖစ္ၿပီး Nitpicking ဆိုတဲ့ အရာရာလိုက္ၾကည့္ၿပီး အျပစ္တင္ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္း ေပးဖို႔လည္း လိုပါတယ္။
#MyanmarB2BManagementMagaz
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။