Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Saturday, September 9, 2017

ေတးေရးဆရာ ထူးအိမ္သင္ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း

ေတးေရးဆရာ ထူးအိမ္သင္ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း
| သန္း၀င္းထြဋ္ | Than Win Htut ပိေတာက္ပြင့္သစ္ ၁၉၉၅

● ဂီတဆိုတဲ့ စကားလံုးအတြက္ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ သတ္မွတ္ခ်က္၊ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ တစ္ခုခု။

- ဂီတဆိုတာ စၾက၀ဠာရဲ႕ ရင္ခုန္သံ၊ ႏွလံုးသားမ်ားရဲ႕ ဘာသာစကားပါပဲ။

● "Composer စစ္စစ္" ဆိုတာကို ဘယ္လိုဖြင့္ဆိုခ်င္ပါသလဲ?

- Composer ကေတာ့ ဂီတကို ဖြဲ႕ဆိုသူလို႕ပဲ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ရမွာေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိထားတဲ့ သီခ်င္းေရးသူ (Song writer) ဆိုတာနဲ႕ ျခားနားမွဳရွိပါတယ္။

● သီခ်င္းေရးျခင္း ကိစၥမွာ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ ရွိ/မရွိ၊ သင္ယူစရာ လို/မလို၊ သင္ယူလို႕ရ/မရ။ သင္တန္းေက်ာင္း ရွိလာခဲ့ရင္ တက္ခ်င္စိတ္ ရွိ/မရွိ၊ ေရးနည္း၊ ခ်ဥ္းကပ္နည္းမ်ိဳးကြဲမ်ား ရွိ/မရွိ?

- သီခ်င္းေရးျခင္းအတြက္ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ ဆိုတာရွိပါတယ္။ သင္ဆရာလည္း ရွိပါတယ္။ "ဆရာ" ရွိတဲ့အတြက္ သင္ၾကားမွဳဆိုတာလည္း ရွိပါတယ္။ သီခ်င္းေရးသူတိုင္းဟာ မိမိကိုယ္မိမိ သင္ယူေနရမွန္း သိလ်က္နဲ႕ျဖစ္ေစ၊ မသိဘဲနဲ႕ျဖစ္ေစ၊ သင္ယူခဲ့ၾကရတာခ်ည္းပါပဲ၊ သင္ယူလို႕ ရ/မရ ဆိုတာကေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ပုဂၢလိက ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ေရးနည္း၊ ခ်ဥ္းကပ္နည္းမွာလည္း ကိုယ္သန္ရာသန္ရာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရးရာမွာ အဓိကအားျဖင့္ ေတးသြားဖြဲ႕စည္းမွဳနဲ႕ စကားလံုးဖြဲ႕စည္းမွဳရယ္လို႕ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။

● စကားလံုးျပင္းအားကို၊ အလိုလိုက္မိျခင္းနဲ႕ Scale ဖြဲ႕စည္းမွဳ ေဇာင္းေပးျခင္း၊ ဘာကို ပိုအားသန္ပါသလဲ?

- ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း အေနနဲ႕ကေတာ့ ေတးသြားဖြဲ႕စည္းမွဳမွာ၊ ပိုၿပီး အာရံုက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ပိုင္းစလံုးကို အေလ်ာ႔အတင္းလုပ္ၿပီး ညွိယူရတာေပါ့။

● မေရးခင္ကတည္းက သီခ်င္းရဲ႕ Style အမ်ိဳးအစားကို ႀကိဳတင္သိရွိေနျခင္း ရွိ/မရွိ။

- ႀကိဳသိတာလည္း ရွိ၊ မသိတာလည္း ရွိေပါ့။

● ေရးခဲ့တဲ့သီခ်င္းမ်ားထဲမွာ စကားလံုးအရ၊ Style အရ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမွဳ၊ ၾသဇာသက္ေရာက္မွဳ ရွိ/မရွိ၊ ရွိခဲ့ရင္ ဘယ္သူ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံ?

- ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူဘယ္၀ါရယ္လို႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိပါဘူး။

● သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို နားေထာင္ရာက လွံဳ႕ေဆာ္မွဳတစ္ခုခုရလို႕ သီခ်င္းသစ္တစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့မိျခင္း၊ ရွိ/မရွိ၊ ရွိခဲ့မိရင္ ဘယ္သီခ်င္း?

- ရွိပါတယ္။ " အေမ့အိမ္ " ပါ။

● စိတ္တိုင္းက် ေရးဖြဲ႕ခဲ့မိတဲ့ သီခ်င္း၊ သမီးကေလးကို သေဘာမတူႏိုင္တဲ့ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္နဲ႕ ေပးစားခဲ့ဖူးျခင္း ရွိ/မရွိ၊ ရွိခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သီခ်င္း၊ ဘယ္အဆိုေတာ္။

- အင္မတန္နည္းပါးတဲ့ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ႀကံဳဖူးပါတယ္။ ဘယ္သီခ်င္း၊ ဘယ္သူလို႕ ကၽြန္ေတာ္မေျပာႏိုင္ပါဘူး။

● ေတးေရး၊ ထူးအိမ္သင္နဲ႕ ေတးဆို ထူးအိမ္သင္တို႕ တည့္တည့္ရွဳရွဳပဲလား၊ အဆိုပိုင္း၊ ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားျခင္း ရွိ/မရွိ။

- အဲဒီႏွစ္ေယာက္ဟာ အၿမဲတမ္းရန္ျဖစ္ေနၾကတာခ်ည္းပဲ။

● ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းကို၊ ကိုယ္ပိုင္ Arrangement လုပ္/မလုပ္၊ တီး၀ိုင္းတစ္ခုခုကို အပ္/မအပ္။ Band ကို ပံုအပ္မိၿပီး Illustration ကို အလုိမတူခဲ့ျခင္း ရွိ/မရွိ။

တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္တိုင္ Arrangement လုပ္ၿပီး၊ တစ္ခါတစ္ေလ Band ကိုအပ္ပါတယ္။ Band ရဲ႕ Arrangement ကို သေဘာမတူခဲ့တာလည္း ရွိဖူးပါတယ္။ အရမ္းႀကိဳက္သြားတာလည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။

● တူရိယာေတြထဲမွာ အႀကိဳက္ဆံုး တစ္ခု ရွိ/မရွိ၊ ဘာေၾကာင့္? (အႀကိဳက္ဆံုး ဂစ္တာေကာ့ဒ္နဲ႕ Timing အမ်ိဳးအစား)

- Piano ကိုႀကိဳက္တယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ။

● သားမွတ္မွတ္၊ မယားမွတ္မွတ္ ေပါင္းသင္းဖို႕ Music Style တစ္ခုခု ရွိႏိုင္၊ မရွိႏိုင္။

- Style ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုခုရဲ႕ေအာက္မွာ ေသဆံုး ပစ္လိုက္ဖို႕အထိ ကၽြန္ေတာ္ မမိုက္မဲပါဘူး။

● ႏိုင္ငံတကာ ဂီတႀကိဳး၀ိုင္းတြင္း၀င္ဖို႕ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ၊ ရွိခဲ့ရင္ ၀ိတ္တန္း ဘယ္ေလာက္?

- မစဥ္းစားႏိုင္ေသးတဲ့ အေနအထားပါ။ " ျမန္မာ့ဂီတေလာက ကမၻာကို လႊမ္းေစရမည္။ " ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႕ ပံ့ပိုးမွဳေတြ ရခဲ့ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။

● English ဘာသာနဲ႕ ေရးဖြဲ႕ဖို႕ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ။

- ရွိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ႀကိဳးစားေနတယ္။ သူမ်ားကိုလည္း တိုက္တြန္းေနတယ္။ ေခ်ာက္တြန္းတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။

● Female Vocal အတြက္ ေရးတဲ့အခါ ဘယ္လို၀င္စား၊ ခံစားၿပီး ေရးခဲ့?

- အမ်ိဳးသမီး ခံစားခ်က္ရယ္လို႕ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ ခံစားခ်က္မ်ိုးကိုသာ ေရးခဲ့ပါတယ္။

● သီခ်င္းေရးဖို႕ကို Order မွာလို႕ ရမရ၊ ဥပမာ (ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ၊ ျပဇာတ္၊ သရုပ္ေဖာ္၊ ဇီးထုပ္ေၾကာ္ျငာ)

- ရတာရွိတယ္။ မရတာလည္း ရွိတယ္။

● အရင္ကေရးခဲ့တဲ့ လြမ္းစရာ၊ တသစရာ၊ ၾကည္ႏူးစရာေတြအျပင္ ရယ္စရာ၊ ေၾကာက္စရာ၊ ေအာ္ဂလီဆန္စရာေတြ ေရးဖို႕ ရွိ/မရွိ။

- ေရးတတ္ရင္၊ ေရးႏိုင္ရင္၊ ေရးခ်င္ပါတယ္။

● ျမားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္းမွာ ကိုယ့္သီခ်င္းကိုယ္ "အလြန္ဆံုး Slow Rock အဆင့္ပဲ ရွိပါတယ္" ဆိုတဲ့အတြက္ သူ႕ေအာက္မွာ(သို႕)အထက္မွာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိႏိုင္မလား?

- Music အမ်ိဳးအစားတစ္ခုဟာ နိမ့္ျမင့္ႏွိဳင္းယွဥ္မွဳ မဟုတ္ပါဘူး။ Jazz ဟာ Rock ရဲ႕ ေအာက္က မဟုတ္သလို၊ Rock ဟာလည္း Blues ရဲ႕ အထက္က မဟုတ္တဲ့အတြက္ သူ႕အထက္၊ သူ႕ေအာက္မရွိပါဘူး။

● ပဥၥင္းလူထြက္ဆိုေတာ့ ဗုဒၶအဘိဓမၼာေတြထဲက သီခ်င္းစာသား ျဖစ္လာႏိုင္၊ မလာႏိုင္?

- အလုပ္ခ်င္ဆံုး ဆႏၵတစ္ခုပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဗုဒၶဒႆန ဓမၼသီခ်င္းမာ်း ဖြဲ႕ဆိုႏိုင္ဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိထားပါတယ္။

● Composer ေတြစကားလံုးနဲ႕ Style ထပ္လာျခင္း ရွိ/မရွိ။ ဘာေတြဖတ္ဖို႕ ဘာေတြ နားေထာင္ဖို႕၊ ေလ့လာဖို႕လိုတယ္ ထင္မလဲ?

- သီခ်င္းေရးသူမ်ား စကားလံုးနဲ႕ Style ထပ္တူမွဳဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီက ေတးေရးသူမ်ားသာ ဒီလိုျဖစ္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး အမ်ားအထင္ႀကီးၾကတဲ့ America က ဂီတသမားမ်ားလည္း Style, words ထပ္ၾကတာပါပဲ။ Scales ေတြ၊ melody ေတြ ထပ္ၾကတာပါပဲ။ စာမ်ားမ်ားဖတ္၊ သီခ်င္းမ်ားမ်ား နားေထာင္ေပါ့ဗ်ာ။

● ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ သီခ်င္းမ်ားရဲ႕ Evolution ဟာ Atmosphere အေျခအေနနဲ႕ ဘယ္ေလာက္ ဆက္စပ္ႏိုင္ပါမလဲ?

- အမ်ားႀကီး ဆက္စပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာက က်ယ့္ျပန္႕လြန္းလို႕ ဒီေနရာမွာ မေျပာႏိုင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။

● နယ္နိမိတ္မဲ့၊ အကန္႕အသတ္မဲ့တဲ့ တစ္ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ ဂီတပံုစံ ဆိုတာမ်ိဳး အိပ္မက္ခဲ့ဖူးပါသလား?

- ဂီတဆိုတာ နဂိုကတည္းက နယ္နိမိတ္အကန္႕အသတ္ မဲ့ၿပီးသားပါ။ ရိုးရာစရိုက္ လကၡဏာေတြအေပၚ အစြဲအလန္း သိပ္ႀကီးေနၾကလို႕သာ ၿခံစည္းရိုးေတြလိုက္ခတ္ေနၾကတာပါ။

● ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လတ္တေလာ ဂီတလမ္းေၾကာင္းရဲ႕ အလားအလာမ်ား (အားနညး္ခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ား)

- အလားအလာကေတာ့ သိပ္အားမရွိစရာပါပဲ။ သီခ်င္းဆိုခ်င္သူေတြသာမ်ားလာတယ္။ သီခ်င္းေရးသူေတြ မ်ားမလာဘူး။ တူရိယာ ပညာရွင္ေတြ ေပၚမလာဘူး။ ေတးဂီတ အဖြဲ႕အသစ္ေတြ ေလာက္ေလာက္လားလား ထြက္မလာဘူး။ ေလမွဳတ္တူရိယာ ပညာရွင္ဆိုရင္ လူငယ္ပိုင္းမွာ ခါးျပတ္သြားၿပီ။ အားထားေလာက္စရာ Piano, Keyboard ပညာရွင္၊ တေယာပညာရွင္ အသစ္ေတြ ေပၚထြန္းမလာဘူး။ စဥ္းစားၾကဖို႕ ေကာင္းၿပီလို႕ ကၽြန္ေတာ္ယူဆပါတယ္။

● စာေပနယ္ထဲက Ghost Writer ရွဲဒိုးဆိုတာမ်ိဳး၊ သီခ်င္းေရးဆရာေတြထဲက Ghost Composer မ်ားအေပၚ သေဘာထား။

- မေျပာလိုပါဘူး ခင္ဗ်ား။

● ထူးအိမ္သင္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ကာ့ဖ္ကာက ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာနဲ႕ အိုင္းစတိုင္းက ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာ ဘာကို ပိုရင္ခုန္၊ ဘာေၾကာင့္?

- ဘာကိုမွ ပိုရင္မခုန္ပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတဲ့ အျဖစ္ထက္ ဘာကမွ ပိုႀကီးက်ယ္မွဳ မရွိပါဘူး။

● သီခ်င္းေတြကို ေ၀ဖန္ေနၾကတဲ့ ဆရာေတြထဲမွာ ဘယ္လိုအဂၤါရပ္၊ အရည္အခ်င္းမ်ား ရွိသင့္ပါသလဲ?

- ရိုးသားမွဳရွိရမယ္၊ ေစတနာရွိရမယ္၊ ဂီတပညာရွိရမယ္။

● ၿမိဳ႕မၿငိမ္းနဲ႕ ကိုေစာညိန္း ဘယ္သူ႕ကို ပိုႀကိဳက္၊ ဘာေၾကာင့္?

- ဘယ္သူ႕ကို ပိုႀကိဳက္တယ္လို႕ ေျပာမရပါဘူး။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂီတေတြက တူမွမတူတာ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကို ႀကိဳက္တဲ့အတိုင္း၊ ကိုေစာညိန္းကို ႀကိဳက္တယ္။

● ကိုယ့္ရဲ႕ Masterpiece ကို ကိုယ္တိုင္ ျပန္ေက်ာ္မတက္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္?

- Masterpiece ဆိုတာ သက္တမ္းကုန္မွ ေျပာႏိုင္တာမ်ိဳးပါ။ ဂီတဖန္တီးမွဳ သက္တမ္းမကုန္မခ်င္း ဘယ္ဟာက Masterpiece ရယ္လို႕ မသတ္မွတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။

● ေရာ့ဒ္စတီး၀ပ္ ေဘာလံုးခ်စ္သလိုမ်ိဳး စြဲလန္းမွဳတစ္ခု ရွိမရွိ?

- လက္နက္ေတြကို စြဲလန္းတယ္။

● ဂီတဆိုတာကုိ Commercial နဲ႕ Artificial ဆိုၿပီး ခြဲျခားရင္ လက္ခံႏိုင္ မခံႏိုင္၊ ဘာေၾကာင့္?

- ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ စာတမ္းတစ္ေစာင္ေရးလို႕ ရႏိုင္တယ္။ မေျပာခ်င္ပါဘူးဗ်ာ။ ဂီတဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို အရင္ဆံုးျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ရမွာမို႕ပါ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ လက္ခံရမလိုပါဘဲ။

● ေရးတဲ့ ထူးအိမ္သင္နဲ႕ ဆိုတဲ့ ထူးအိမ္သင္ တစ္ေန႕ေန႕မွာ အသက္ခ်င္းလုၿပီး စီးခ်င္းထိုးရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ ႏိုင္ေခ် ရွိမလဲ?

- သန္စြမ္းတဲ့သူ၊ အင္အားႀကီးတဲ့သူ ႏိုင္မွာေပါ့။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ခပ္ေမ်ာ့ေမ်ာ့ခ်ည္းပါပဲ။

● သီခ်င္းေရးခ်င္စိတ္ ျပင္းထန္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ေယာက္အတြက္ ၀စီကံအားျဖင့္ ဘယ္လို ကူညီအႀကံေပးႏိုင္မလဲ?

- ေလ့လာပါ။ ေလ့က်င့္ပါ။ ဇြဲရွိပါ။ ဒီေလာက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

| သန္း၀င္းထြဋ္ |

Credit to : Ko Mg Mg Tin
စာစီ- ကိုဖိုးသား

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။