လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ မေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ၁၀ခ်က္က ဘာေတြျဖစ္မလဲဆုိတာကို စဥ္းစားၾကည့္ဖူးပါသလားး??
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း၀င္ေရာက္ သူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
ေအာင္ျမင္မႈတိုးတက္မႈရွိေနသ လား၊ မထူးျခားေသာေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခ ြင္ဘ၀ကိုပဲ
ျဖတ္သန္းေနရသလားဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖူးပါသလား။ လူတိုင္းဟာ မိမိ
ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားနဲ႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ရပ္တန္႔မေန
တဲ့ အခ်ိန္ေတြၾကားမွာ ေအာင္ျမင္မႈကို အမ်ားစုက လိုလားၾကမွာပါ။
ေအာင္ျမင္သူေတြဆိုတာ ကံေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာမဟုတ္ပါဘူး။
ထိုသူေတြက လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွအစ အလုပ္
ၿပီးေျမာက္မႈအထိ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာကု ိ သိရွိၿပီး သူတို႔အတြက္
ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေၾကာင္းကို သူတို႔ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြေဖာက ္လုပ္သူေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ေဖာ္ျပေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးကေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း မေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ၁၀ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပမယ့္ ၁၀ ခ်က္ထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ကုိက္ညီတဲ့အခ်က္မ်ာ းရွိေန
မယ္ဆိုရင္ တတ္ႏိုင္သမွ်အခ်ိန္မီ ျပင္ဆင္ႏုိင္မွသာမေအာင္ျမင္ ႏုိင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ကာလမ်ားကိုေက်ာ္လြန္ ျပီးေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္က နီးကပ္လာေစ
မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၁) အခ်ိန္စီမံခန္႔္႔ခြဲြဲမႈအား နည္းျခင္း
အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္း ျခင္းက အခ်ိန္အေလအလြင့္ျဖစ္ေစမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းဆုိရရင္ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္ထက္ အမ်ားအျပားအသံုးျပဳျခင္းျဖစ ္ပါတယ္။ အလုပ္တစ္ခုလုပ္ကိုင္ေနစဥ္အတ ြင္း အာ႐ံုစိုက္လုပ္
ေဆာင္မႈအားနည္းတာမ်ဳိး၊ အျခားကိစ္ၥမ်ားအေပၚ အာ႐ံုေရာက္ေနတာ
မ်ဳိး၊စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတာမ်ဳ ိးေၾကာင့္ မလိုအပ္ဘဲ အခ်ိန္ကုန္ေစပါတယ္။
(၂) အေရးႀကီးသည့့္္အရာကိုို မသိရွိွိျခင္း
အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈ Deadline ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းနဲ႔ ထို႔အတြက္
ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ အလ်င္လိုမႈ၊ ျပႆနာရပ္မ်ားက ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္တြင္
ၾကံဳေတြ႕မႈမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္သူတစ္ဦးအ ေနနဲ႔ ဘယ္အရာက အလ်င္လိုတယ္၊ဘယ္အရာက အေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္အလုပ္ကို
ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတ ာကို ခြဲျခားသိရွိရပါမယ္။ အလုပ္တာ၀န္မ်ားရဲ႕ အေရးႀကီးမႈႏွင့္အလ်င္လိုမႈက ို မစဥ္းစားမသိရွိျခင္းက အလုပ္တာ၀န္မ်ားၿပီးစီးမႈ
အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။အျပဳသေဘ ာေဆာင္ေသာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကိုလက္မခံနိုင္ျ ခင္းအရာအားလံုးၿပီးျပည့္စံု သူ၊ အၿမဲတမ္းမွန္ကန္သူဆိုတာ
မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒီသေဘာကိုနားလည္လက္ခံရပါမယ္ ။ ေအာင္ျမင္တဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္
မ်ားက အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ တုံ႔ျပန္မႈႏွင့္ေ၀ဖန္မႈမ်ား ကို
ၾကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ထိုတံု႔ျပန္မႈ၊ ေ၀ဖန္မႈမ်ားမွ
တစ္ဆင့္ လက္ရွိအေျခအေနထက္ပိုမိုေကာင ္းမြန္ေအာင္ ျပဳျပင္နုိင္
လို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သင့္ရဲ႕အၾကံဥာဏ္၊ အဆိုျပဳခ်က္ကို
မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းက သင့္ကိုပုဂ္ၢိဳလ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘ ဲ
အလုပ္သေဘာရေျပာဆိုရျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။
ထိုအေၾကာင္းရပ္အေပၚမွာ စိတ္ဆိုးတႀကီးျဖင့္ တံု႔ျပန္ျခင္းမ်ဳိးမျပဳလုပ္ သင့္
ပါဘူး။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆန္ဆန္ျပဳမိ တတ္ဖို႔လုိပါတယ္။ ထိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ
သင့္မ်က္ႏွာအေနအထားကအစ ေဒါသထြက္သည့္ပံုစံမ်ဳိးထက္ စဥ္းစားေတြး
ေခၚတဲ့ပံုစံမ်ဳိးသာျဖစ္သင့္ ပါတယ္။
(၃) ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ပါးသူ၏အၾကံၪာဏ္ကိုို လက္မခံျခင္း
ကိုယ့္ကိုယ္ေပးတဲ့ အျခားသူေတြရဲ႕အၾကံၪဏ္တုိင္း က မမွန္ကန္
ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိဳ႕အၾကံၪဏ္မ်ားကေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ အလြန္
အဖိုးတန္လွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္ဆန္းစစ္ၿပီး လက္ခံတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါ
တယ္။ အခ်ဳိ႕သူေတြက အျခားသူေတြရဲ႕အၾကံၪဏ္ကို အေလးအနက္မထား
သလို လက္ခံမႈလည္း မျပဳလုပ္ၾကပါဘူး။ တစ္ခါတရံမွာ ကိုယ္မသိမျမင္တဲ့
အၾကံၪဏ္အေတြးအေခၚေတြက အျခားသူေတြမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။
အျခားသူမ်ားရဲ႕အၾကံၪဏ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္ခံေလ့မရွိသူေတြဟာ
အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားစြာကိ ုဆံုး႐ံႈးတတ္သလို ပိုမိုၿပီးလည္း အလုပ္
လုပ္ေဆာင္ရကာ အမွားမ်ားလည္း ထပ္တလဲလဲျဖစ္တတ္ပါတယ္။ မွီခိုမႈ
ကင္းကင္းႏွင့္ အလုပ္ႀကိဳးစားျခင္းက ေကာင္းမြန္ေသာအခ်က္ျဖစ္ေသာ္ လည္း
တျခားသူရဲ႕အၾကံဥာဏ္ကို လက္မခံတတ္ျခင္းက မေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕
အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေစႏု ိင္ပါတယ္။
(၄) ဆင္ေျခမ်ားႏွင့့္္ျပည့့္္ႏွ က္ေနျခင္း
တစ္ခါတရံမွာ ကိုယ္က ဘယ္လိုပင္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ပါေစ၊
အမွားေတြေတာ့ ျပဳလုပ္မိတတ္ပါတယ္။ မေအာင္ျမင္သူအမ်ားစုက ထိုအေျခ
အေနမ်ဳိးမွာ ဆင္ေျခေပါင္းေျမာက္ျမားစြာန ဲ႔ လက္ညႇိဳးထိုးအျပစ္ လႊဲခ်တတ္
ပါတယ္။ ထိုအျပဳအမူမ်ဳိးက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္မဆန္သလို တာ၀န္ယူမႈမရွိတဲ့
စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးပါ။ ဆင္ေျခေပးအျပစ္လႊဲခ်ေနမယ့္အ စား အမွားအယြင္းကို သိ
ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္အမွားကင္းေစရန ္ သတိျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
မေကာင္းသည့့္္ဘက္မွ ႐ႈျမင္မႈမ်ားျခင္းမၾကာေသးမီ ကေလ့လာေတြ႕ရွိမႈ
တစ္ရပ္အရ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ကံေကာင္းတယ ္လို႔ လက္ခံယံုၾကည္သူမ်ားဟာ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာလည္း ပိုမိုကံေကာင္းမႈကို ပိုင္ဆုိင္ၾကရပါတယ္။
အကယ္၍ သင္ဟာ သင့္ရဲ႕အလုပ္၊သင့္ကုမ္ၸဏီနဲ ႔ပတ္သက္ၿပီး
အေကာင္းျမင္မႈအားနည္းေနမယ္ဆ ိုရင္ ထိုသို႔ေသာ
အျမင္က သင့္ရဲ႕အလုပ္လုပ္မႈအရည္အေသြ းကို အလြယ္တကူ က်ဆင္းေစပါ
တယ္။ အဆိုးျမင္စိတ္ခံစားမႈမ်ားက အင္အားျပည့္၀စြာအလုပ္လုပ္လိ ုမႈကို
က်ဆင္းေစၿပီး ေအာင္ျမင္မႈမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာေစပါတယ္။
(၅) စစ္မွန္တဲ့အသင္းအဖြဲြဲ႔ဝင ္တစ္ေယာက္ျဖစ္မလာျခင္း
သင္ဟာ အသင္းအဖြဲ႕၀င္စိတ္ဓာတ္ရွိသူ ဟုတ္၊ မဟုတ္ နည္းလမ္း
မ်ားစြာျဖင့္ သိရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ္လည္းမကူညီတတ္သလို၊ အျခားအသင္း
အဖြဲ႕၀င္မ်ားကိုလည္း အကူအညီေတာင္းခံေလ့မရွိျခင္း ၊ ကုိယ့္ရဲ႕အားနည္းခ်က္
ကို မသိရွိေစျခင္း၊ အရာတိုင္းကို ကုိယ္တစ္ဦးတည္းသာ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိျခင္းမ်ား
က အသင္းအဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ဖို ႔ အလွမ္းေ၀းလွပါတယ္။ ကုမ္ၸဏီလုပ္ငန္းခြင္
ဆိုတာ လူအမ်ားအျပားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အသင္းအဖြဲ႕တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္
အားလံုးနဲ႔ကင္းကြာသူတစ္ဦးမ ျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဖြဲ႕၀င္အားလံုးရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္းစီ
အလိုက္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အားသာခ်က္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳရပါ
မယ္။ အကူအညီေတာင္းခံျခင္းကို အားနည္းခ်က္ပမာမမွတ္ထင္သင့္ ပါဘူး။
အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ျပ ည့္ဖို႔အတြက္ အားလံုးတက္ညီလက္ညီနဲ႔
လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၆) အဖြဲြဲ႔အစည္းအေပၚ ယံုံုၾကည္မႈအားနည္းျခင္း
အဖြဲ႕အစည္းအေပၚယံုၾကည္မႈအား နည္းျခင္းက သင့္ကို ေအာင္ျမင္
တဲ့အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးမျဖစ္လာေစ ႏုိင္ပါဘူး။ သင္က အျခားသူေတြကို ယံုၾကည္မႈ
ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ ႏွီးေႏွာတုိင္ပင္မႈအားနည္းလ ာသည္ႏွင့္အမွ် အျခားသူမ်ားက
လည္း ဘယ္အရာမဆို သင့္ကို ဦးစားေပးမႈမရွိေတာ့ပါဘူး။ ထိုအခ်က္က
ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အဟန္႔အတားတစ္ခုျဖစ္ေစပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းစနစ္
ကိုယံုၾကည္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး သင့္ရဲ႕အလုပ္တာ၀န္အေပၚမွာ အာ႐ံုစူးစိုက္ဖို႔လိုပါ
တယ္။ အျခားသူေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕အလုပ္တာ၀န္ေတြကို စီမံဖို႔က သင့္တာ၀န္
မဟုတ္ပါဘူး။ စီမံခန္႔ခြဲသူအေနနဲ႔ ထိုအခ်က္ကို တာ၀န္ယူထားတယ္ဆိုတာကို
ယံုၾကည္ဖို႔လိုပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က သင့္
အလုပ္တာ၀န္ကိုပါ ထိခိုက္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထက္လူႀကီးထံတင္ျပ
ေျပာဆိုသင့္ပါတယ္။
(၇) မေျပာင္းလဲေသာနည္းလမ္းေဟာင္ းကိုိုသာ ဖက္တြယ္ေနျခင္း
ယေန႔ေခတ္စီးပြားေရးေလာကတြင္ ဆံုး႐ံႈးပ်က္စီးေစတဲ့အေၾကာင ္း
အရင္းတစ္ရပ္ကေတာ့ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ်ေျပာင္းလဲေန ေသာေခတ္တြင္ မေျပာင္း
လဲေသာ နည္းလမ္းေဟာင္းကိုသာ ဖက္တြယ္ထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
အခ်ိန္ေတြေျပာင္းလဲမႈႏွင့္အ ညီ အသစ္သစ္ေသာ အေကာင္းဆံုးလုပ္နည္း
လုပ္ထံုးမ်ားက ေပၚေပါက္လာစၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုသုိ႔ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
မေလ့လာႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ေရရွည္မွာ သင့္အလုပ္ေနရာအတြက္လည္း အာမခံ
ခ်က္မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အကယ္၍ သင့္မွာအၾကံၪဏ္သစ္မ်ားနဲ႔ နည္းလမ္းအသစ္
မ်ားရွိေနမယ္ဆိုရင္ စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔၀န္မေလ းပါနဲ႔။ ဘယ္အရာကိုမွ
သင္မလုပ္ၾကည့္ဘဲ မွန္မမွန္မသိရွိႏုိင္ပါဘူး။ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ စြန္႔စားမႈတိုင္းက
ေအာင္ျမင္မႈကို မဖန္တီးႏုိင္ေပမဲ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ စြန္႔စားမႈ
ျပဳလုပ္သူမ်ားက အေအာင္ျမင္ဆံုးပုဂ္ၢိဳလ္မ်ာ းျဖစ္လာၾကပါတယ္။
(၈) လူမူဆက္သြယ္ေရး မကၽြမ္းက်င္ျခင္း
နည္းပညာရပ္မ်ားျမင့္မားလာတာ နဲ႔အမွ် လူမ်ားရဲ႕လူမႈဆက္သြယ္ရး
စြမ္းရည္မ်ားက တိုးျမင့္လာပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ေသာပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက လူမႈ
ဆက္သြယ္ေရးစြမ္းရည္ဟာ စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ အေရးပါေၾကာင္းလက္ခံ
ထားၾကပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတြင္အဖြဲ႕၀င ္မ်ားအခ်င္းခ်င္းႏွင့္၀ယ္ယူ စား
သံုးသူမ်ားကို အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕အေျခအေန၊ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေၾကာင္း
အခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္မီမသိရွိေစျခင္းက အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္မႈ
မ်ားကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကုိလည္း က်ဆင္းေစပါတယ္။
(၉) မေကာင္းေသာအက်င့့္္စ႐ိုိုက္ ကုိုိုမပယ္ဖ်က္ႏုိုိငျ္ခင္း
အက်င့္ဆိုတာ ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ ခက္ခဲလွပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္
မိမိရဲ႕အ႐ိုးစြဲေနေသာအက်င့္ ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို႔ဆိုတာ ကုိယ့္ရဲ႕သက္သာဇုန္
အျပင္ဘက္ကို တြန္းပို႔ေနသေယာင္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ထိုအခက္
အခဲကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွသာ ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ယခုေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့
မေအာင္ျမင္ႏုိင္ေသာအေၾကာင္း အရင္း အက်င့္စ႐ိုက္ ၁၀ မ်ဳိးကို ေက်ာ္ျဖတ္
ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာသင့္ကိုပိုမ ိုေအာင္ျမင္ေသာ ပေရာ္ဖက္ရွင္
နယ္တစ္ဦးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္မွာျဖစ္ပါ တယ္။ JOB seekers (အလုပ္
ရွာေဖြသူ)တို႔လည္း မေအာင္ျမင္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္ းမ်ားကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး
ေအာင္ျမင္မႈဆီလွမ္းတက္ႏုိင္ ၾကပါေစ။
Ref://business.com
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း၀င္ေရာက္
ေအာင္ျမင္မႈတိုးတက္မႈရွိေနသ
ျဖတ္သန္းေနရသလားဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖူးပါသလား။ လူတိုင္းဟာ မိမိ
ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားနဲ႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပဲျဖစ္
တဲ့ အခ်ိန္ေတြၾကားမွာ ေအာင္ျမင္မႈကို အမ်ားစုက လိုလားၾကမွာပါ။
ေအာင္ျမင္သူေတြဆိုတာ ကံေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာမဟုတ္ပါဘူး။
ထိုသူေတြက လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွအစ အလုပ္
ၿပီးေျမာက္မႈအထိ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာကု
ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေၾကာင္းကို သူတို႔ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြေဖာက
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္ေဖာ္ျပေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးကေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း မေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ၁၀ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဖာ္ျပမယ့္ ၁၀ ခ်က္ထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔ကုိက္ညီတဲ့အခ်က္မ်ာ
မယ္ဆိုရင္ တတ္ႏိုင္သမွ်အခ်ိန္မီ ျပင္ဆင္ႏုိင္မွသာမေအာင္ျမင္
မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၁) အခ်ိန္စီမံခန္႔္႔ခြဲြဲမႈအား
အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈအားနည္း
ေဆာင္မႈအားနည္းတာမ်ဳိး၊ အျခားကိစ္ၥမ်ားအေပၚ အာ႐ံုေရာက္ေနတာ
မ်ဳိး၊စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတာမ်ဳ
(၂) အေရးႀကီးသည့့္္အရာကိုို မသိရွိွိျခင္း
အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈ Deadline ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းနဲ႔ ထို႔အတြက္
ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ အလ်င္လိုမႈ၊ ျပႆနာရပ္မ်ားက ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္တြင္
ၾကံဳေတြ႕မႈမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတ
အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။အျပဳသေဘ
မရွိႏိုင္ပါဘူး။ ဒီသေဘာကိုနားလည္လက္ခံရပါမယ္
မ်ားက အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ တုံ႔ျပန္မႈႏွင့္ေ၀ဖန္မႈမ်ား
ၾကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ထိုတံု႔ျပန္မႈ၊ ေ၀ဖန္မႈမ်ားမွ
တစ္ဆင့္ လက္ရွိအေျခအေနထက္ပိုမိုေကာင
လို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သင့္ရဲ႕အၾကံဥာဏ္၊ အဆိုျပဳခ်က္ကို
မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းက သင့္ကိုပုဂ္ၢိဳလ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘ
အလုပ္သေဘာရေျပာဆိုရျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။
ထိုအေၾကာင္းရပ္အေပၚမွာ စိတ္ဆိုးတႀကီးျဖင့္ တံု႔ျပန္ျခင္းမ်ဳိးမျပဳလုပ္
ပါဘူး။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆန္ဆန္ျပဳမိ
သင့္မ်က္ႏွာအေနအထားကအစ ေဒါသထြက္သည့္ပံုစံမ်ဳိးထက္ စဥ္းစားေတြး
ေခၚတဲ့ပံုစံမ်ဳိးသာျဖစ္သင့္
(၃) ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ပါးသူ၏အၾကံၪာဏ္ကိုို လက္မခံျခင္း
ကိုယ့္ကိုယ္ေပးတဲ့ အျခားသူေတြရဲ႕အၾကံၪဏ္တုိင္း
ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိဳ႕အၾကံၪဏ္မ်ားကေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ အလြန္
အဖိုးတန္လွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္ဆန္းစစ္ၿပီး လက္ခံတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါ
တယ္။ အခ်ဳိ႕သူေတြက အျခားသူေတြရဲ႕အၾကံၪဏ္ကို အေလးအနက္မထား
သလို လက္ခံမႈလည္း မျပဳလုပ္ၾကပါဘူး။ တစ္ခါတရံမွာ ကိုယ္မသိမျမင္တဲ့
အၾကံၪဏ္အေတြးအေခၚေတြက အျခားသူေတြမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။
အျခားသူမ်ားရဲ႕အၾကံၪဏ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္ခံေလ့မရွိသူေတြဟာ
အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားစြာကိ
လုပ္ေဆာင္ရကာ အမွားမ်ားလည္း ထပ္တလဲလဲျဖစ္တတ္ပါတယ္။ မွီခိုမႈ
ကင္းကင္းႏွင့္ အလုပ္ႀကိဳးစားျခင္းက ေကာင္းမြန္ေသာအခ်က္ျဖစ္ေသာ္
တျခားသူရဲ႕အၾကံဥာဏ္ကို လက္မခံတတ္ျခင္းက မေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕
အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေစႏု
(၄) ဆင္ေျခမ်ားႏွင့့္္ျပည့့္္ႏွ
တစ္ခါတရံမွာ ကိုယ္က ဘယ္လိုပင္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ပါေစ၊
အမွားေတြေတာ့ ျပဳလုပ္မိတတ္ပါတယ္။ မေအာင္ျမင္သူအမ်ားစုက ထိုအေျခ
အေနမ်ဳိးမွာ ဆင္ေျခေပါင္းေျမာက္ျမားစြာန
ပါတယ္။ ထိုအျပဳအမူမ်ဳိးက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္မဆန္သလို တာ၀န္ယူမႈမရွိတဲ့
စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးပါ။ ဆင္ေျခေပးအျပစ္လႊဲခ်ေနမယ့္အ
ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္အမွားကင္းေစရန
မေကာင္းသည့့္္ဘက္မွ ႐ႈျမင္မႈမ်ားျခင္းမၾကာေသးမီ
တစ္ရပ္အရ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ကံေကာင္းတယ
အကယ္၍ သင္ဟာ သင့္ရဲ႕အလုပ္၊သင့္ကုမ္ၸဏီနဲ
အေကာင္းျမင္မႈအားနည္းေနမယ္ဆ
အျမင္က သင့္ရဲ႕အလုပ္လုပ္မႈအရည္အေသြ
တယ္။ အဆိုးျမင္စိတ္ခံစားမႈမ်ားက အင္အားျပည့္၀စြာအလုပ္လုပ္လိ
က်ဆင္းေစၿပီး ေအာင္ျမင္မႈမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာေစပါတယ္။
(၅) စစ္မွန္တဲ့အသင္းအဖြဲြဲ႔ဝင ္တစ္ေယာက္ျဖစ္မလာျခင္း
သင္ဟာ အသင္းအဖြဲ႕၀င္စိတ္ဓာတ္ရွိသူ
မ်ားစြာျဖင့္ သိရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ္လည္းမကူညီတတ္သလို၊ အျခားအသင္း
အဖြဲ႕၀င္မ်ားကိုလည္း အကူအညီေတာင္းခံေလ့မရွိျခင္း
ကို မသိရွိေစျခင္း၊ အရာတိုင္းကို ကုိယ္တစ္ဦးတည္းသာ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိျခင္းမ်ား
က အသင္းအဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ဖို
ဆိုတာ လူအမ်ားအျပားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အသင္းအဖြဲ႕တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္
အားလံုးနဲ႔ကင္းကြာသူတစ္ဦးမ
အလိုက္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အားသာခ်က္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳရပါ
မယ္။ အကူအညီေတာင္းခံျခင္းကို အားနည္းခ်က္ပမာမမွတ္ထင္သင့္
အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ျပ
လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၆) အဖြဲြဲ႔အစည္းအေပၚ ယံုံုၾကည္မႈအားနည္းျခင္း
အဖြဲ႕အစည္းအေပၚယံုၾကည္မႈအား
တဲ့အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးမျဖစ္လာေစ
ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ ႏွီးေႏွာတုိင္ပင္မႈအားနည္းလ
လည္း ဘယ္အရာမဆို သင့္ကို ဦးစားေပးမႈမရွိေတာ့ပါဘူး။ ထိုအခ်က္က
ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အဟန္႔အတားတစ္ခုျဖစ္ေစပါတယ္။
ကိုယံုၾကည္ဖို႔လိုအပ္ၿပီး သင့္ရဲ႕အလုပ္တာ၀န္အေပၚမွာ အာ႐ံုစူးစိုက္ဖို႔လိုပါ
တယ္။ အျခားသူေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕အလုပ္တာ၀န္ေတြကို စီမံဖို႔က သင့္တာ၀န္
မဟုတ္ပါဘူး။ စီမံခန္႔ခြဲသူအေနနဲ႔ ထိုအခ်က္ကို တာ၀န္ယူထားတယ္ဆိုတာကို
ယံုၾကည္ဖို႔လိုပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က သင့္
အလုပ္တာ၀န္ကိုပါ ထိခိုက္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထက္လူႀကီးထံတင္ျပ
ေျပာဆိုသင့္ပါတယ္။
(၇) မေျပာင္းလဲေသာနည္းလမ္းေဟာင္
ယေန႔ေခတ္စီးပြားေရးေလာကတြင္
အရင္းတစ္ရပ္ကေတာ့ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ်ေျပာင္းလဲေန
လဲေသာ နည္းလမ္းေဟာင္းကိုသာ ဖက္တြယ္ထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္
အခ်ိန္ေတြေျပာင္းလဲမႈႏွင့္အ
လုပ္ထံုးမ်ားက ေပၚေပါက္လာစၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုသုိ႔ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
မေလ့လာႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ေရရွည္မွာ သင့္အလုပ္ေနရာအတြက္လည္း အာမခံ
ခ်က္မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အကယ္၍ သင့္မွာအၾကံၪဏ္သစ္မ်ားနဲ႔ နည္းလမ္းအသစ္
မ်ားရွိေနမယ္ဆိုရင္ စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔၀န္မေလ
သင္မလုပ္ၾကည့္ဘဲ မွန္မမွန္မသိရွိႏုိင္ပါဘူး။
ေအာင္ျမင္မႈကို မဖန္တီးႏုိင္ေပမဲ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ စြန္႔စားမႈ
ျပဳလုပ္သူမ်ားက အေအာင္ျမင္ဆံုးပုဂ္ၢိဳလ္မ်ာ
(၈) လူမူဆက္သြယ္ေရး မကၽြမ္းက်င္ျခင္း
နည္းပညာရပ္မ်ားျမင့္မားလာတာ
စြမ္းရည္မ်ားက တိုးျမင့္လာပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ေသာပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက
ဆက္သြယ္ေရးစြမ္းရည္ဟာ စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ အေရးပါေၾကာင္းလက္ခံ
ထားၾကပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတြင္အဖြဲ႕၀င
သံုးသူမ်ားကို အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕အေျခအေန၊ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေၾကာင္း
အခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္မီမသိရွိေစျခင္းက အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္မႈ
မ်ားကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကုိလည္း က်ဆင္းေစပါတယ္။
(၉) မေကာင္းေသာအက်င့့္္စ႐ိုိုက္
အက်င့္ဆိုတာ ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ ခက္ခဲလွပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္
မိမိရဲ႕အ႐ိုးစြဲေနေသာအက်င့္
အျပင္ဘက္ကို တြန္းပို႔ေနသေယာင္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ထိုအခက္
အခဲကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွသာ ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ယခုေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့
မေအာင္ျမင္ႏုိင္ေသာအေၾကာင္း
ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာသင့္ကိုပိုမ
နယ္တစ္ဦးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္မွာျဖစ္ပါ
ရွာေဖြသူ)တို႔လည္း မေအာင္ျမင္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္
ေအာင္ျမင္မႈဆီလွမ္းတက္ႏုိင္
Ref://business.com
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။