Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, December 10, 2015

က်ဴရွင္အလာဂ်ီ

Jupiter Myanmar Education feeling thoughtful.
က်ဴရွင္အလာဂ်ီ
“က်ဴရွင္” လို႔ ၾကားလိုက္လၽွင္ အလာဂ်ီထေလ့ရွိၾကသည္။ အျဖဴအစိမ္းဆရာေတြ က်ဴရွင္ျပန္ေပးသည္ဆိုလၽွင္ ႏွာေခါင္းမ်ား ေအာ္တိုရႈံ႔သြားတတ္ၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ ပညာေရးရပ္ဝန္း၌ ေရြ႕လ်ားမႈ လားရာမ်ားကို ခြဲၾကည့္ ျဖဲၾကည့္ ဆြဲၾကည့္ စိၾကည့္လိုက္လၽွင္ အာဏာရွင္နိုင္ငံေရး ေလာင္းရိပ္မ်ားေအာက္ လူးလူးလြန႔္လြန႔္ျဖင့္ ဟိုးတိုးသည္တိုး တိုးမိတိုးရာ တိုးေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕နိုင္သည္။ တီေကာင္မ်ား သကဲ့သို႔။

ထိုစဥ္ က်ဴရွင္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာခဲ့သည္။ ယေန႔ထိတိုင္ က်ဴရွင္ယဥ္ေက်းမႈ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းေနသလို ေဝဖန္သံမ်ားလည္း ဆူညံလ်က္ ရွိေနေလသည္။ က်ဴရွင္ယူသည့္ ဓေလ့သည္ ၁ တန္းမွစ၍ မာစတာတန္းထိ ျဖစ္သည္ဟု ေတြ႕ရွိရသည္။
ေယဘုယ် (၁)။ ၁ တန္းမွ ၉ တန္းထိ က်ဴရွင္ယူေသာ ကေလးမ်ားကို ပုံစံ ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ခြဲၾကည့္နိုင္သည္။ အတန္းပိုင္ဆရာျဖင့္ က်ဴရွင္ျပန္ယူေသာ အုပ္စုသည္ အတန္းပုံမွန္တက္ရန္ (သို႔) ဆရာ၏ ဦးစားေပးခ်စ္ခင္မႈကို ရယူရန္ (သို႔) အဆင့္ ေကာင္းေကာင္းရရွိရန္ စသည္တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ခၽြင္းခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ရွိနိုင္ပါသည္။ ျပင္ပဆရာမ်ားျဖင့္ က်ဴရွင္ယူေသာ အုပ္စုကေတာ့ ရွင္းသည္၊ အေျခခံ တကယ္ေကာင္းခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ ခ်ရေပလိမ့္မည္။
ေယဘုယ် (၂)။ ဆယ္တန္းေရာက္သည့္အခါ က်ဴရွင္ယူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား တူသြားၾကသည္။ အစိုးရစစ္ႀကီးကို ေက်ာ္လႊားနိုင္ရန္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အကူအညီေပးနိုင္သည့္ ဆရာမ်ားထံ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာအတိုင္း ေျပးဝင္ဆည္းကပ္ၾကေတာ့သည္။
ေယဘုယ် (၃)။ တကၠသိုလ္ေရာက္သည့္အခါ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေျပာင္းသြားၾကျပန္သည္။ အမ်ားစုမွာ ခုံနံပါတ္ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ မိုးရြာတုန္း ေရခံတတ္ေသာ ဆရာမ်ားမွာ ကင္ဆာျဖစ္ခဲ့လ်င္ေတာင္ သက္ေတာင့္သက္သာ အသက္ထြက္နိုင္ရန္ ဖူလုံသြားၾကသည္။ က်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ ရိုးရိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ႀကံတတ္ေသာ ဆရာမ်ားမွာမူ ေရတစ္မႈတ္ကြမ္းတစ္ယာျဖင့္ အိမ္လခေပးလိုက္လ်င္ ကုန္သြားနိုင္သည့္ အစိုးရကခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားထားေသာ လစာျဖင့္သာ အသက္ဆက္ၾကသည္။
အားလုံးကို ျခဳံငုံသုံးသပ္ၾကည့္လၽွင္ ဆယ္တန္းအတြက္ က်ဴရွင္ယူၾကေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မွလြဲ၍ အျခားအတန္းမ်ား၌ ျဖစ္ေပၚလၽွက္ရွိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားသည္ နိုင္ငံအေရးအရ တည္ေဆာက္ထားေသာ အနင္းေခ်ခံပညာေရးစံနစ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။
က်ဴရွင္ယူျခင္း က်ဴရွင္ေပးျခင္းသည္ တစ္ကမၻာလုံး၌ရွိသည္။ အေဝးႀကီးကို မၾကည့္ဘဲ ‘ေရႊ’ တို႔ႀကိဳက္တဲ့ ‘စ’ ကို တစ္ခ်က္ေလာက္ တီးေခါက္ၾကည့္ၾကစို႔။ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ပညာေရးအေကာင္းဆုံးဘြဲ႕ခံ စင္ကာပူသည္ က်ဴရွင္နိုင္ငံေတာ္ျဖစ္သည္။ Straits Times သတင္းစာ၏ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈအရ ေက်ာင္းသားအေယာက္ ၁၀၀ ကို အင္တာဗ်ဴးခဲ့ရာ ၃ ေယာက္သာလၽွင္ က်ဴရွင္လုံးဝမယူသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ က်ဴရွင္ယူၾကသူတို႔၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္သည္ သူတို႔အားနည္းေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို တိုးတက္မႈရွိလာေစရန္ျဖစ္သည္။
ဤတြင္ စင္ကာပူနိုင္ငံ၏ ေပၚလစီကို ျပန္ၾကည့္ရလိမ့္မည္။ မည့္သည့္သဘာဝ သယံဇာတမွ မထြက္ေသာ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံကို ကမၻာ့အလည္ တင့္တယ္ေစရန္အလို႔ငွာ Man Power ေခၚ လူ႔စြမ္းအားကို ဟိုး … အျမင့္ဆုံးထိ ျမႇင့္ယူသုံးဆြဲနိုင္ေရးသည္ ‘စ’ ၏ ပကတိနိုင္ငံေရးေပၚလစီျဖစ္သည္။ လူ႔စြမ္းအားျဖင့္ နိုင္ငံကို ေမာင္းႏွင္လည္ပတ္နိုင္ရန္ အရည္အေသြးမွီေသာ ပညာစြမ္းအင္ရရွိမွျဖစ္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားဘဝတစ္ေလ်ာက္ ရရွိလာေသာ Grade မ်ားကို ထိုေက်ာင္းသား၏ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္၊ အထူးပရိုဂရမ္ဝင္ခြင့္ႏွင့္ အလုပ္ေလ်ာက္သည့္အခါတို႔၌ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ အရာမ်ားအျဖစ္ လက္ခံအကဲျဖတ္ေလ့ရွိၾကသည္။
က်ဴရွင္ယူသူမ်ားတြင္ ရိုးရွင္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိသည့္အေလ်ာက္ က်ဴရွင္ေပးသူတို႔တြင္လည္း ပရိုဖက္ရွင္နယ္စိတ္ဓာတ္ ရွိၾကသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ က်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ ရွာေဖြစားေသာက္တတ္ၾကသည္။
စင္ကာပူပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ တရားဝင္ ရပ္တည္ခ်က္မွာ အစိုးရေက်ာင္းဆရာေတြအေနနဲ႔ က်ဴရွင္ကို မေထာက္ခံသင့္ဖူးလို႔ ဆိုထားေသာ္လည္း၊ အစိုးရရပ္တည္ခ်က္တြင္ ကေလးမိဘေတြ၏ သူတို႔ကေလးေတြကို အေကာင္းျဖစ္ေစခ်င္ေသာ ဆႏၵကိုနားလည္ေၾကာင္းႏွင့္ က်ဴရွင္ထားျခင္း မထားျခင္းဆိုသည္မွာ မိဘေတြ၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။
နိကုံးခ်ဳပ္ရလၽွင္ --
(၁) ျမန္မာတို႔၏ က်ဴရွင္ယူေသာ က်ဴရွင္ေပးေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ စင္ကာပူတို႔ႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လၽွင္ သိသိသာသာ ျခားနားလ်က္ရွိသည္။
(၂) ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ Philosophy of Education မတူေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
(၃) ဤသို႔ဆိုလၽွင္ က်ဴရွင္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ပညာေရး ပ်က္စီးရတာပါ ဟုဆိုေသာ က်ဴရွင္အလာဂ်ီမ်ား ပေပ်ာက္ရန္ လက္ရွိလည္ပတ္ေနေသာ ပညာေရးယႏၲရားႀကီးကို Reform အရင္လုပ္ရပါလိမ့္မည္။

မွတ္ခ်က္။ က်ဴရွင္မသင္ရဟု အမိန႔္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒေသာ္လည္းေကာင္း တစ္စုံတစ္ခုေပၚထြက္လာပါက လူ႔အခြင့္အေရးကို ဆန႔္က်င္ရာေရာက္၏။ ဥပမာ -- အသည္းအထူးကု ဆရာဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္က အစိုးရေဆး႐ုံမွာ ထိုင္ၿပီးလို႔ Duty ထြက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္မွာ အျပင္ေဆးခန္း ထိုင္တယ္ဆိုရင္ အျပစ္ရွိသလား။ ……. လူနာနဲ႔ တူတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ကိုယ့္မွာရွိေနတဲ့ ေရာဂါေတြ တကယ္ေပ်ာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္လာသလို၊ ဆရာဝန္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာေတြဘက္ကလည္း ထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကားနည္းေတြနဲ႔ ေစတနာထားၿပီး ကုသေပးလိုက္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်င့္ဝတ္သာလၽွင္ အေရးႀကီးဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာင္ႀကီး
(02:03, Dec 9, 2015)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။