ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး
မူ၀ါဒသစ္ႏွင့္ အစုိးရသစ္အတြက္ အလုပ္လမ္း ညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္၏ ၃၀ မတ္ ၂၀၁၁ မိန္႔ခြန္းကုိ ကုိးကား ေျပာဆုိ ရပါမည္။ ထုိမိန္႔ခြန္းက
လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အဖြင့္မိန္႔ခြန္း ျဖစ္ခဲ့ပါ သည္။
ထုိမိန္႔ခြန္းႏွင့္အတူ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီကုိ
ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည္။ အစုိးရသစ္ကုိ ဖြဲ႕စည္းလုိက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္၊ မေအးခ်မ္း မသာယာမႈ မ်ား၊ မဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ားကုိ
အဆုံးသတ္ၿပီး၊ တုိင္းျပည္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္၊ ျပန္လည္ ထူေထာင္ရန္၊ ဒီမုိကေရစီ
တုိးတက္ျမင့္မားေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊
စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ယဥ္ေက်းမႈ အေထြေထြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ အစုိးရတာ၀န္မ်ားကုိ
ေအာင္ျမင္ေအာင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး အစရွိေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကုိ
မိန္႔ခြန္းအျဖစ္ ေျပာဆုိ တင္ျပလုိက္တာ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ ကတိက၀တ္မ်ား၊
အစုိးရအဖြဲ႕၀င္ မ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အလုပ္လမ္းဩန္ခ်က္မ်ားကုိ အားတက္သေရာ
ေျပာဆုိလုိက္ ေသာ မိန္႔ခြန္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ မိန္႔ခြန္းအၿပီးမွာ ျပည္သူလူထုအတြက္လည္း
ေမွ်ာ္လင့္စရာ မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။
အဆုိပါ မိန္႔ခြန္းမွာအစုိးရအတြက္ အလြန္
အဓိကက်သည့္ အလုပ္လမ္းဩန္ခ်က္ မ်ားထဲက တစ္ခုမွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵ သေဘာထားမ်ားကုိ
အေလးထားေရး၊ ျပည္သူ႔သေဘာထား မ်ား၊ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားကုိ အေလးထားေရး စသည္တုိ႔ပဲ
ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔ သေဘာထားမ်ား၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵမ်ားထဲမွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ
ဘယ္လုိ ျပင္ၾကမလဲဆုိတာ ပါသည္ဟု ထင္ပါသည္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏
မိန္႔ခြန္းထဲမွာပင္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လက္မခံသူမ်ား ရွိေနတာကုိ
အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒကုိ လက္မခံ သူမ်ားႏွင့္ တုိင္းျပည္အက်ဳိးငွာ လက္တြဲ
အလုပ္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစရွိသျဖင့္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။
တုိင္းျပည္၏ အေရးပါေသာ
ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားက ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ရန္ ကိစၥကုိ
ေျပာဆုိေနၾကခ်ိန္မွာ အာဏာရပါတီႏွင့္ အစုိးရတုိ႔က ဒါကုိ အေလးအနက္ ထားၿပီး
ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီဟု ထင္ပါသည္။ ယေန႔ လႊတ္ေတာ္မ်ား အတြင္း
ေရာက္ရွိေနၾကေသာ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္အားလုံးမွာ ျပည္သူ႕ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားခ်ည္း
မဟုတ္ဘူးဆုိတာ အားလုံးအသိပဲ ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတာ့ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိ
ေျပာလွ်င္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အသံတစ္ခုတည္းျဖင့္ ေျပာဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ ေသးပါ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊
ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိ အေလးထားေရးဆုိသည့္ သမၼတ၏ လမ္းဩန္ခ်က္အရဆုိလွ်င္
ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိ အမ်ားႀကီး ဆန္းစစ္သင့္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ သေဘာထားမွာ လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဆႏၵေပၚမွာ မူတည္ေနသည္ဟု ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕တြင္မူ အမ်ဳိးသားေရး
အခန္းက႑မွာ အလြန္ အေရးပါသည့္ေနရာမွာ ရွိေနေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသား
ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ အျခားေသာ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုမ်ား၊ အထူးသျဖင့္
တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ ဆႏၵသေဘာထားတုိ႔ကုိ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားရန္
လုိပါလိမ့္မည္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ သုိ႔မဟုတ္ လက္ရွိ ဥပေဒေၾကာင္းအားျဖင့္ အေျခခံ
ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားက အစဥ္တစုိက္
ေ၀ဖန္ေနခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စု မူ၊ ဖယ္ဒရယ္မူ ကိစၥမွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
ဟူေသာ အေျခခံအခ်က္ေပၚတြင္ အမ်ားႀကီး တည္ေနတာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏
ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးႏွင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးတုိ႔မွာ အေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ေရးဟူေသာ အခ်က္က အဓိက ေနရာမွာ တည္ရွိေန သည္ဟု ယူဆပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္
တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားတြင္ ခုိင္မာေသာ စည္းလုံးညီၫြတ္ေသာ
ရပ္တည္ခ်က္မ်ားေပၚတြင္ ရွိေနၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။ တုိင္းရင္း သား
မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားၾကားမွာ ျပႆနာမ်ဳိးစုံ၊ အယူအဆမ်ဳိးစုံ၊ ခံယူခ်က္မ်ဳိးစုံ၊
ကြဲလြဲမႈမ်ဳိးစုံ ရွိေနၾကေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ တူညီေသာ
သေဘာထားမ်ား ကုိသာ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကတာကုိ မ်က္ႏွာလႊဲထား၍ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုသားမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုမူ အေပၚမွာ ေဆြးေႏြးၾကရတာမ်ား အမ်ားႀကီး
ရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ သုိ႔ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ား၏ တန္းတူညီမွ်ေရး
ေတာင္းဆုိမႈအေပၚမွာမူ အားလုံး တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္း ရွိေနၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကုိ
အေလးအနက္ထား စဥ္းစားလွ်င္ အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒကုိ
ျပင္ဆင္ရန္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား ရွိေနသည္ ဆုိသည့္အခ်က္ကုိမူအရ အားလုံး သေဘာတူၾကဖုိ႔
လုိပါသည္။
ဒါသည္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏
ဒီမုိကေရစီေရးရာ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အေျခခံ သေဘာထားတစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနသင့္ၿပီဟု
ထင္ပါသည္။ အလြန္ခုိင္မာသည့္ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရးကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ အလုိ႔ငွာ
အေျခခံ ဥပေဒ၏ အေျခခံမူမ်ားမွ စတင္ ေျပာင္းလဲရန္ ျပည္ေထာင္စုသား အားလုံး
အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ ဟူေသာ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္တစ္ခု လုိအပ္ေနၿပီဟု ယူဆပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္
ျပည္ေထာင္စု သားမ်ား၏ ဆႏၵသေဘာထားမ်ား ေပၚမွာ အေျချပဳရပါလိမ့္မည္။
ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအၾကား ဒီမုိကေရစီ ေဘာင္အတြင္းမွာ အားလုံးတန္းတူညီမွ်
ရွိေနပါသည္ဟူေသာ အခ်က္ကုိ ယုံၾကည္ေနၾကဖုိ႔ လုိပါသည္။ ဒီလုိ ယုံၾကည္ထားၾကမည္ဆုိလွ်င္
အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆုိတာကုိ ေယဘုယ် သုံးသပ္ခ်က္မ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ျပင္ဆင္ေရးမူ၊
ျပင္ဆင္ေရး နည္းလမ္းမ်ား အားလုံးကုိ စဥ္းစားသင့္ၾကပါမည္။
ဒါဟာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏
ဆႏၵေပၚမွာ မူတည္ေနသည္ဆုိတာ ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ ဟုတ္မွန္သေယာင္ ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႕
အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရး ခုိင္မာ ေအာင္ တည္ေဆာက္ေနၾကခ်ိန္မွာ ဥပေဒေၾကာင္း တစ္ခုတည္းျဖင့္
စဥ္းစားဖုိ႔ မလုံေလာက္ ႏုိင္ပါ။
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၏
လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး ဆုိသည္မွာ ထိပ္တန္း ႏုိင္ငံေရးျပႆနာတစ္ခု
ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ၾကဖုိ႔လုိသလုိ၊ အထက္မွာ ဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒ
ျပင္ဆင္ရန္ကုိ အားလုံးမူအရ သေဘာတူထားၾကဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု ထင္ပါ သည္။
အာဏာရပါတီႏွင့္ အတုိက္အခံမ်ားၾကားမွာ မတူညီေသာ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစု မ်ားၾကားမွာ၊
တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ား အသီးသီးၾကားမွာ တူညီေသာ အေျခခံမူတစ္ခုျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ၾကရန္ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္ ဟု အားလုံး
သေဘာတူၾကသည့္ ပထမေျခလွမ္းကုိ စတင္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဟု
ယူဆမိပါေၾကာင္း။
ျပည္သူ႕ေခတ္ အယ္ဒီတာ
၁၂ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၀၁၂
(အတြဲ-၃၊အမွတ္ ၁၂၀)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။