Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, November 4, 2016

“ပိုးတုံးလုံး” (ေနဝင္းျမင့္)

“ပိုးတုံးလုံး” (ေနဝင္းျမင့္)

(၁)

ရန္ကုန္မွာက ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သိသားပဲ။ ဘယ္ဟာမွ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔ေတာလို မဟုတ္ဘူး။ ထမင္းတစ္နပ္ ေရတစ္ေပါက္ေလာက္ကေတာ့ ေတာမွာက ဘယ္အိမ္ဝင္စားစား၊ ဘယ္အိမ္ဝင္ေသာက္ေသာက္ေလ။ ေကြၽးခ်င္လြန္းလို႔မွ။ ရန္ကုန္မွာက ေရေသာက္ခ်င္ရင္လည္း ေရခဲေရသည္ ရွာေပေတာ့ပဲ။ ထမင္းစား ခ်င္ရင္လည္း ခင္ဗ်ားအိတ္ကပ္ထဲ ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္ေလးပါရင္ ဆိုင္ေကာင္းေကာင္း မွာစား၊ မပါရင္ေတာ့ ဗယာေၾကာ္သုပ္ကို ပဲဟင္းပူပူနဲ႔ မဆလာနဲ႔ ေရာေမႊထားတာ ကို စားခ်င္စား၊ တစ္ပြဲတစ္ဆယ္ မုန႔္ဟင္းခါးတစ္ပြဲတေလကို စားခ်င္လည္း စားမွပဲ။ က်န္တာကေတာ့ မလြယ္ဘူး။ စားဖို႔လည္း မလြယ္ဘူး။ ေသာက္ဖို႔လည္း မလြယ္ဘူး။ ဒါက ၿမိဳ႕ထဲကို အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခုနဲ႔ ေရာက္သြားတဲ့အခါကို ေျပာတာပါ။ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားတတ္နိုင္လို႔ ဆိုင္ႀကီးကနားႀကီးမွာ စားခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ။ က်ဳပ္က ေခြၽေခြၽတာတာ ေျပာတာပါ။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းရွိလို႔ ဖိတ္လို႔ၾကားလို႔ကေတာ့ ျမန္မာေတြပဲဗ်ာ မ႐ုိင္းပါဘူး။ ေကြၽးၾကတာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္ကေတာ့ လိုသေလာက္ပဲ။ ကိစၥဝိစၥရွိသေလာက္ပဲ။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ကိုယ့္ အေၾကာင္းနဲ႔ကိုယ္ ေျပးလႊားေနၾကရတာပဲ။ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ တစ္ဖလား ကတိုက္က႐ုိက္ေသာက္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာပဲ ဆုံၾက ေျပာၾကရ တာ။ က်ဳပ္တို႔ေတာမွာလိုမ်ား အိမ္ဦးခန္းႂကြပါဆိုၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းနဲ႔၊ ထန္းလ်က္ခဲနဲ႔၊ လက္ဖက္နဲ႔ဆိုတာမ်ိဳး အေလ့က မရွိသေလာက္နည္းတယ္။ ထားပါေတာ့ဗ်ာ။ ေျပာခ်င္တာ ဒါလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ စကားက ေဘးေခ်ာ္သြားၿပီ။ ေျပာခ်င္တာက ရန္ကုန္မွာ အေပါ့အပါးသြားရတာ လည္း မလြယ္ဘူးဆိုတာကို က်ဳပ္က ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒါလည္း မေနနိုင္မထိုင္နိုင္လို႔ တိုက္တစ္တိုက္ဝင္ၿပီး တပိုတပါးေလး သြားပါရေစလို႔ ေတာမွာလို႔ လုပ္လို႔မရဘူး။ ဘယ္ျခံႀကိဳ ဘယ္ျခံၾကားလည္း ဝင္ၿပီး စခန္းသြားမယ္လုပ္မရဘူး။ အဲသည္ဒုကၡက ရန္ကုန္မွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္။

အခုေျပာခ်င္တာလည္း အဲဒီ အေၾကာင္းပဲ။ အေပါ့အပါးသြားလို႔ ေတြ႕ခဲ့ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းပဲ။ က်ဳပ္စိတ္ထဲ အမွတ္ထင္ထင္လည္း ျဖစ္မိရဲ႕။ တကယ္တကယ္။ ရယ္စရာလည္းေကာင္းရဲ႕။ စဥ္းစားစရာေလးလည္း ပါရဲ႕။ သည္လို။

(၂)
ရန္ကုန္မွာ အေပါ့အပါးသြားခ်င္ရင္ ပလက္ေဖာင္းေပၚက ေျမေအာက္အိမ္ သာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္သိသေလာက္ သိပ္မ်ားမ်ားမရွိဘူး။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္မွာ ၃၊ ၄ ေနရာရွိတယ္။ ဆူးေလဘုရားလမ္းမႀကီးေပၚမွာ လမ္းမ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ ဟိုဘက္သည္ဘက္မွာ တစ္ေနရာစီ ရွိတယ္။ ငါးသုံးလုံးစီးကရက္ေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးေအာက္က အိမ္သာဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လူမျပတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားဟာ ခင္ဗ်ား မ႐ုိေသ့စကား ေျပာပါရေစေတာ့ ဗိုက္နာလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝမ္းရစ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆီးေအာင့္ေနတာ ေခြၽးသီးေခြၽးေပါက္ေတြ က်ေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားေရွ႕မွာ လူ ၂၀ ေယာက္ အၿမဲရွိေနလိမ့္မယ္။ ေျပာခ်င္တာက ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ခင္ဗ်ားအလွည့္ မဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ပဲ။ ခင္ဗ်ား မယုံဘူးလား။ မယုံရင္ သြားသာၾကည့္ဗ်ာ။ အၿမဲကို က်ပ္ညပ္ေနတာ။ အိမ္သာကို အလွည့္က် ေစာင့္ေနရတာ ထားပါေတာ့။ အခင္းႀကီး သြားခ်င္တဲ့အခါ လူက ဘယ္လိုမွကို အႏၱရာယ္မတားနိုင္လို႔ အိမ္သာတံခါးဝမွာ တန္းစီေနၾကတာ ထားပါေတာ့။ အေပါ့သြားခ်င္လို႔လည္း သိပ္မလြယ္ဘူး။ အထဲမွာ ေနရာက က်ဥ္းက်ဥ္းရယ္။ တစ္ခါရွဴးရွဴးေပါက္ ၄ ေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ကိုပဲ မေလာက္ နိုင္ဘူး။ ကိုယ့္အလွည့္ မေရာက္နိုင္ဘူး။ သည္ဘက္လမ္းတစ္ဖက္က ေျမေအာက္ ေရအိမ္ကေတာ့ လူေတာ့က်ဲပါရဲ႕။ နည္းလည္း နည္းပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ သူလည္း လူေတာ့မျပတ္ဘူး။ ရွိေတာ့ရွိေနတာပဲ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ေရာက္ လာတဲ့ လူေတြဆိုတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် နည္းတာမွ မဟုတ္တာကလား။ မိုးတြင္း ပု႐ြက္ဆိတ္ေတြ အသိုက္ေျပာင္းတာ ခင္ဗ်ားေတြ႕ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ သူ႔ထက္ပိုဆိုးတာေပါ့။ လူေတြဆိုတာ တ႐ြ႐ြနဲ႔ကို ျဖစ္ေနေတာ့တာကလား။

* * *

ေနာက္တစ္ေနရာက ဆူးေလဘုရားက ဘုရားဖူးမ်ား သုံးၾကတဲ့ ေရအိမ္ကို ေျပးခ်င္ရင္လည္း ေျပးနိုင္တယ္။ သူက နည္းနည္းလွမ္းတယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံက အခုေျပာခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေနရာကိုပဲ ေျပးၾကရတာ မ်ားတယ္။

က်ဳပ္ကေတာ့ မီးရထားလက္မွတ္႐ုံ ေရအိမ္ကို သြားေလ့ရွိတယ္။ သန႔္တယ္။ လူနည္းတယ္။ နည္းနည္းေလးလွမ္းတယ္ဆိုေပမယ့္ သီးသန႔္ျဖစ္တယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ခါတစ္ခါ ကားစီးလာရင္း ဆီးသိပ္ေအာင့္ရင္ေတာ့ ဘုရားေရအိမ္ကို တက္လိုက္တာပါပဲ။ အလွဴေငြပုံးထဲ တစ္က်ပ္ေလာက္ ထည့္လိုက္တယ္။ ဒါေတြ ေျပာေနတာက အေၾကာင္းရွိတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ေရအိမ္နည္းတယ္။ သန႔္ရွင္းမႈနည္းတယ္။ လူဦးေရနဲ႔ ေရအိမ္နဲ႔ အခ်ိဳးမက်ဘူး။ ေနာက္တစ္ခု ဆိုးတာက ဒီနားတစ္ဝိုက္မွာ ဗိုက္နာရင္ေတာ့ ဘာအေၾကာင္းလဲ။ ဆီးသြားခ်င္တာကလည္း အဲသည္နားေရာက္မွ ဆိုရင္ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ တျခားေနရာတစ္ေနရာ (ေရအိမ္မရွိတဲ့ေနရာ)ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ စဥ္းစားသာၾကည့္ေလ။ ဒါက ျပႆနာခပ္ႀကီးႀကီးေတာ့ မဟုတ္ ေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူကမွလည္း ေအာ္ဟစ္ေနရတဲ့ ကိစၥလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။

ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ား ဒီကိစၥ စဥ္းစားၾကည့္ဖူးသလား။ အခုကလည္း ေရအိမ္ တစ္ခုထဲမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်ဳပ္အေတြ႕အၾကံဳေတြထဲက တစ္ခုပါ။

တစ္ခါက ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းဘက္ က်ဳပ္ေရာက္သြားေတာ့၊ မဂၢဇင္းတိုက္ ကလည္း ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းမွာ ရွိေတာ့ စာမူေလးကိုင္ၿပီး သြားေနရင္းက ဆီးသြား ခ်င္လာေရာ။ သြားခ်င္တာမွ မတရားကို သြားခ်င္တာ။

အဲဒီမွာ ျပႆနာ တက္ေတာ့တာပဲ။ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း အနားက ကြမ္းယာ ဆိုင္ေလးကို ေမးရတယ္။ ဘယ္နားသြားရင္ ရမလဲေပါ့။

'အိမ္သာသြားခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ဘယ္နားမွာ သြားရမလဲ'
'ဟိုမွာေလ ေျမေအာက္အိမ္သာ'

ဟာ ဟုတ္သားပါလား။ က်ဳပ္တစ္ခါမွ သတိမထားမိဘူး။ သည္ဘက္လည္း ေရာက္ခဲတာကိုး။ ဝမ္းလည္းသာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ကြမ္းယာသည္ ေကာင္ေလးေတာင္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း မေျပာခဲ့ရဘူး။ ေျပးရေတာ့တာေပါ့။

ေျမေအာက္အိမ္သာက အမ်ိဳးသားသီးသန႔္အိမ္သာဗ်။ (ရန္ကုန္မွာ တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးသတ္သတ္၊ အမ်ိဳးသားေရအိမ္သတ္သတ္ မနီးမေဝးမွာ တြဲထားတာမ်ိဳး ရွိတတ္တယ္။) သည္ေနရာမွာက အမ်ိဳးသမီးအိမ္သာကို မရွိဘူး။ အမ်ိဳးသားေျမေအာက္ အိမ္သာတစ္လုံးတည္း သတ္သတ္ရွိတယ္။ ဒါလည္း က်ဳပ္ ကံေကာင္းတာေပါ့ေလ။ တကယ္လို႔သာ သည္အိမ္သာက အမ်ိဳးသမီး သီးသန႔္အိမ္သာ ဆိုရင္ က်ဳပ္ ဒုကၡေရာက္မွာေလ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း မဂၢဇင္းတိုက္ေရာက္မွ အယ္ဒီတာကို ေတာင္းပန္ၿပီး သြားဖို႔ပဲရွိတာ မဟုတ္လား။ ထားပါေတာ့။

ဒါနဲ႔ က်ဳပ္ ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ ထုတ္ေပးလိုက္တယ္။ အေပါက္ေစာင့္တာက အသက္ႀကီးႀကီး အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ဗ်။ အိပ္ငိုက္ေနတယ္။ က်ဳပ္ေပးတဲ့ ပိုက္ဆံ ကို မယူခ်င္သလိုလို၊ ယူခ်င္သလိုလိုနဲ႔ ယူၿပီး ျပန္ငိုက္ေနတယ္။ အေရာင္းအဝယ္ ပါးတဲ့သေဘာ ဆိုပါေတာ့ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္လည္း ကမန္းကတန္းပဲ အုတ္ေလွကားထစ္ ေတြအတိုင္း ဆင္းလာခဲ့တယ္။

(၃)
အဲသည္မွာ၊ အဲသည္မွာ ျပႆနာစတာပဲ။

အိမ္သာထဲမွာ က်ဳပ္လို အေပါ့အပါးသြားတဲ့လူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ေရအိမ္က သန႔္ရွင္းေရးဝန္ထမ္းသုံးေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ က်ဳပ္ ေျခလွမ္းေတြက ေလွကားထစ္ေတြကို ဆင္းရင္း ေအာက္ဆုံးေလွကားထစ္မွာ ရပ္သြားတယ္။

သူတို႔ကို က်ဳပ္ အဲ- ဘယ္လို ေျပာရမလဲ။ လန႔္သြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လန႔္သြားတယ္ဆိုလို႔ က်ဳပ္ျမင္လိုက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းက က်ဳပ္ဆီက ပစၥည္းလုဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့ပုံစံနဲ႔ စိန္းစိန္းႀကီး ဝိုင္းၾကည့္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔အလုပ္ သူတို႔ လုပ္ေနတာပါ။ က်ဳပ္ကို တစ္ခ်က္ကေလးေတာင္ လွည့္မၾကည့္ပါဘူး။ ဂ႐ုေတာင္ မစိုက္ဘူး။ အေရးေတာင္ မလုပ္ဘူး။ အသိအမွတ္ေတာင္ မျပဳဘူး။

သုံးေယာက္စလုံးလည္း ေရေတြစို႐ႊဲလို႔။ တစ္ေယာက္က ထိုင္ေနတယ္။ ခဏေမာလို႔ ထိုင္ေနတာမ်ိဳး။ တစ္ေယာက္က ျပဳတ္တူႀကီးတစ္လက္နဲ႔ ပိုက္ေခါင္းႀကီး တစ္ခုကို တအားလွည့္တပ္ေနတယ္။ တစ္ေယာက္က မတ္တတ္ရပ္ၿပီး အဲဒါကိုပဲ (ျပဳတ္တူနဲ႔ လွည့္ေနတာကိုပဲ) စိုက္ၾကည့္ေနတယ္။ သူ႔လူ မရရင္ သူပါဝင္ကူေတာ့မယ့္ ပုံမ်ိဳး။

ဒါပဲ ျမင္ကြင္းက ဒါပဲ။ ဘာမွလည္း မထူးဆန္းဘူး။ ေရအိမ္က ဝန္ထမ္း သုံးေယာက္ ေရအိမ္သန႔္ရွင္းေရး(ေရရရွိေရးကိစၥ)လုပ္ေနတယ္။ က်ဳပ္က က်ဳပ္ေနရာ ေလး က်ဳပ္သြားၿပီး အေပါ့သြား၊ ၿပီးရင္ျပန္၊ ဒါပဲ ျဖစ္ရမွာ မဟုတ္လား။

မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ ေရွ႕တိုးလို႔ မရဘူး။ သူတို႔ကလည္း က်ဳပ္ကို မလာနဲ႔ တားတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ ေျပာပါပေကာ၊ အေရးေတာင္ မလုပ္ၾကပါဘူးလို႔။ က်ဳပ္ဟာက်ဳပ္ကို ျဖစ္ေနတာ။ က်ဳပ္လည္း မရွက္တတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေယာက်္ားေလး အိမ္သာထဲ ေယာက်္ားသုံးေယာက္ရွိတာ ဆန္းတာမွတ္လို႔။

ဒါေပမဲ့ ျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ၿပီး က်ဳပ္မ်က္ႏွာ မထားတတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ က်ဳပ္ မ်က္ႏွာေတြလည္း ထူပူေနတယ္။ က်ဳပ္တစ္သက္နဲ႔ တစ္ကိုယ္လည္း ဒါမ်ိဳး မျမင္ဖူးဘူး ေျပာပါေတာ့။

'လာေလ သြားပါ ရပါတယ္။ ေရပိုက္ကြဲသြားၿပီး ေရေတြလွ်ံေနလို႔ဗ်ာ။ လြတ္တဲ့ေနရာသာ ၾကည့္သာသြားေတာ့'

မတ္တတ္ရပ္ေနတဲ့ အလုပ္သမားက က်ဳပ္ကို လွမ္းေျပာရွာတယ္။ က်န္ တဲ့ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ လွည့္ေတာင္မၾကည့္ဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ေနၾကတယ္။ ခပ္တည္တည္ ခပ္ေအးေအးပဲ။

အလုပ္သမားေတြကို က်ဳပ္ ခဏေလး အကဲခတ္လိုက္တယ္။ အသားကေတာ့ သုံးေယာက္စလုံး ခပ္မည္းမည္းပါ။ တစ္ေယာက္က အရပ္ပုပု ဂင္တိုတိုရယ္၊ ထိုင္ေနတဲ့တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆံပင္ေတြ ေကာက္လိမ္ေနတယ္။ ေက်ာေပးထားတဲ့ ေက်ာျပင္ကလည္းေျပာင္ၿပီး အဖုႀကီးနဲ႔။ ေရပိုက္ကိုလွည့္ၿပီး ျပဳတ္တူနဲ႔ လွည့္ေနသူကေတာ့ တကယ့္လူၾကမ္း႐ုပ္။ တစ္ခုခုကို မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး၊ မရရင္ ႐ုိက္ခ်ိဳးမယ္ဆိုတဲ့ ႐ုပ္မ်ိဳး။

'အရစ္ေတြ ေခ်ာ္ေနတယ္ကြ စြတ္လွည့္ မေနနဲ႔'
'မေခ်ာ္ပါဘူးဗ်။ က်ဳပ္လုပ္ေနတာ က်ဳပ္ သိပါတယ္'
'ျပန္ျဖဳတ္ၾကည့္ကြာ၊ မင္းဟာက ေရကို မလုံဘူး'
'ဒါဆို ခင္ဗ်ား ဆင္းလုပ္ဗ်ာ'

သူတို႔ခ်င္းလည္း ၾကည္ပုံေတာ့ မရဘူး။ ပင္ပန္းလို႔ေနမွာေပါ့ေလ။ က်ဳပ္ ကေတာ့ ေရွ႕ကိုမတိုးနိုင္ေသးဘူး။ က်ဳပ္ ေျမေပၚျပန္တက္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္တယ္။ မဂၢဇင္းတိုက္ေရာက္မွပဲ ေတာင္းပန္ၿပီး သြားေတာ့မယ္လို႔ပဲ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။

က်ဳပ္လည္း ျပန္လွည့္ေရာ မတ္တတ္ရပ္ေနတဲ့လူက-

'ေဟ့ ဆရာသမား၊ လာေလဗ်ာ သြားပါ။ ရပါတယ္'
'ေနပါေစေတာ့ဗ်ာ'

အဲသည္ေတာ့မွ က်န္ႏွစ္ေယာက္စလုံးက က်ဳပ္ကိုေမာ့ၾကည့္တယ္။ သုံးေယာက္စလုံးက ၾကည့္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ ၾကည့္တာမွ က်ဳပ္ကို အထူးအဆန္းသတၱဝါ တစ္ေကာင္လိုကို ၾကည့္ေနတာဗ်။ က်ဳပ္သိတာေပါ့။ သည္ငနဲ ဘာဆင္းေၾကာင္ တာလဲဆိုတဲ့ ပုံေပါ့ဗ်ာ။ က်ဳပ္လည္း ထူထူပူပူနဲ႔ ျပန္တက္လာခဲ့တယ္။

ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား သိပၸံစာအုပ္ေတြမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ စြယ္စုံက်မ္းေတြမွာ ကမၻာဦးလူေတြကို သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတာ ေတြ႕ဖူးတယ္ မဟုတ္ လား။ အဲသည့္အတိုင္းပဲ။ ေက်ာက္ဂူထဲမွာ ကမၻာဦးလူသား သုံးေယာက္ဟာ ပစ္ ခတ္ရလာတဲ့အမဲကို ေက်ာက္လက္နက္ေတြနဲ႔ ဖ်က္ေနၾကတဲ့အတိုင္းပဲ။ သူတို႔ သုံးေယာက္လုံး တစ္ေယာက္မွ အဝတ္မပါဘူးဗ်။ မပါဘူးဆိုမွ ဘာကိုမွမပါတာ။ တကယ့္ ပကတိအတိုင္းပဲ။ လူေတြက ေရေတြ႐ႊဲနစ္ေနေတာ့ သူတို႔အဝတ္အစား လည္း အစိုမခံနိုင္ဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။ သည္အတိုင္း လုပ္ေနၾကတာ။ က်ဳပ္လည္း အသက္ေလးဆယ္ ရွိပါၿပီဗ်ာ။ လူသားသုံးေယာက္ အဲဒီ လိုေနေနတာ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဘုရားစူးရေစရဲ႕။

(၄)
ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေရာက္ေတာ့မွ ေက်ာက္ခတ္မဟုတ္မွန္း သတိထား မိေတာ့တယ္။ မ်က္ႏွာပူတဲ့ၾကားက ရယ္ခ်င္ရဲ႕။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခုလည္း စဥ္းစားမိ တယ္။ ဘယ့္ႏွယ္၊ ငါက အဝတ္အစားအျပည့္အစုံနဲ႔လူက ရွက္ေနၿပီး သည္လူေတြ က ဘာလို႔ မရွက္ၾကတာလဲေပါ့ေလ။

မရွက္တဲ့လူေတြ စုမိရင္လည္း မရွက္ၾကေတာ့ဘူးလား။ သည္လိုလား။ ေရမ်ား ေရနိုင္ဆိုတာ ဒါလားေပါ့။

အင္းေလ- ခင္ဗ်ားလည္း စဥ္းစားၾကည့္ေလဗ်ာ။ ေျပာင္းေတာ့ ေျပာင္းျပန္ ႀကီးဗ်ေနာ့။

ေနဝင္းျမင့္
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၉၃။

https://web.facebook.com/chosen1bookhouse/?hc_ref=SEARCH&fref=nf မွရယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။