ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ ကေလးငယ္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္နည္း
-------------------------- ------------------
(၁) ေနအိမ္ဆိုတာ အက်င့္ေတြေမြးဖြားရာေနရာ၊
မိဘဆိုတာ အက်င့္ေတြကို ေမြးဖြားေပးတဲ့ဆရာျဖစ္တယ္။
.
(၂) ကေလးငယ္ေတြရဲ႕အျပဳအမူ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
(ဥပမာ- ကိစၥရပ္ ၅ရပ္ဆိုပါစို႔)
ကိစၥရပ္ ၃ရပ္ကို ခ်ီးက်ဴးပါ၊ က်န္ကိစၥရပ္ ၂ ရပ္ကို ေဝဖန္ပါ။
(ခ်ီးက်ဴးတ့ဲစကားက ေဝဖန္တဲ့စကားထက္ပုိပါေစဆိုတ ဲ့သေဘာ)
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သူဦးတည္ၿပီး တိုးတက္ႀကီးျပင္းလာပါလိမ့္မ ယ္။
.
(၃) ကေလးငယ္ကို ဗဟုသုတေပးမယ့္အစား
သူကိုယ္တိုင္ခံစားၾကည့္ႏိုင ္ဖို႔ ခံစားခြင့္ေပးလိုက္ပါ။
သူ႔ကိုခံစားခ်က္ေတြေပးမယ့္အ စား
သူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ခြင့္ေပးလိ ုက္ပါ။
.
(၄) ကေလးငယ္ကို စတင္သင္ယူေစတဲ့အ႐ြယ္မွာ အက်င့္စရိတၱေကာင္းတဲ့ ဆရာကို ဦးစားေပး႐ွာပါ၊ အသိဉာဏ္ပညာ၊ ဘဲြ႔ေတြကို အဓိကမထားပါနဲ႔။ အက်င့္စရိတၱပ်က္ျပားတဲ့ဆရာက ကေလးငယ္ေတြရဲ႕အတုယူစံျပဳထို က္တဲ့ ဆရာမဟုတ္ပါဘူး။
.
(၅) လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာဝကိုနားလည္တဲ့သူဟာ ကိုယ့္ကေလးကို အရက္ေသစာမေသာက္စားဖို႔၊ ေငြေၾကးမတပ္မက္ဖို႔ သြန္သင္သင့္ပါတယ္။
.
(၆) မိဘဆရာသမားတို႔ရဲ႕အႀကံက ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ေျမၾသဇာျဖ စ္လည္း
အသက္ ၂ဝေက်ာ္သူေတြကို ဆိုဆံုးမလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
အက်င့္ဆိုးေတြမကူးစက္ဖို႔ ကေလးငယ္ေတြ ငယ္႐ြယ္ခ်ိန္ကတည္းက
ပ်ဳိးေထာင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
----------
အခ်က္ (၆)ခ်က္ က်န္ပါေသးတယ္.. က်န္တာကို ေနာက္ရက္မွ ဆက္ေရးမယ္။ တင္ထားတဲ့ပံုက ဂ်ပန္ကေလး်ေတြ ေက်ာင္းေန႔လယ္စာအတြက္ ျပင္ဆင္ေနပံုပါ။ က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အသိပ ညာကို ငယ္႐ြယ္စဥ္ကတည္းက သင္ေပးတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းေန႔လယ္စာေလးဆိုေပမယ္ ့ အစားအစာထဲ ဆံပင္ေတြမက်ေအာင္ ေခါင္းစြပ္စြပ္ထားတယ္၊ စကားေျပာတဲ့အခါ တံေထြးေတြမဝင္ဖို႔ ပါးစပ္ကိုပါ အဝတ္စနဲ႔ပိတ္ထားတာမ်ဳိးေတြ႔ ရတယ္။
.
ဂ်ပန္မွာေတာ့ မသိဘူး... ထိုင္ဝမ္မွာ (တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေျဖဖို႔) ကၽြန္မေက်ာင္းတက္တုန္းကေတာ့ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားမို႔ ေက်ာင္းမွာ မီးဖိုေဆာင္ႀကီးတစ္ခု႐ွိတယ္ ။
အဲဒီမီးဖိုေဆာင္မွာကူဖို႔ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းတိုင္းက ေက်ာင္းသား ၄၊ ၅
ေယာက္ေလာက္ကို အဖဲြ႔တစ္ဖဲြ႔ဖဲြ႔ရတယ္။ ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ခါနီးတို င္း
အကူေက်ာင္းသားေတြက တျခားေက်ာင္းသားေတြစားဖို႔ စားပဲြမွာ ထမင္းဟင္းေတြ
အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ အရင္ခ်ေပးရတယ္။ ဒီလို ထမင္းဟင္းဝိုင္းခ်ေပးတဲ့
ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းက အမွတ္ေပးတယ္။ အခန္းတိုင္း မလုပ္မေနရလုပ္ရတယ္။
ကၽြန္မတို႔က အသက္ႀကီးမွ အဲဒီလိုေက်ာင္းမ်ဳိးကို တက္ဖူးတယ္။
ဒီလိုအဖဲြ႔အစည္းစိတ္ဓာတ္႐ွိ ဖို႔၊ စည္းကမ္း႐ွိဖို႔ကို သူတို႔က မူလတန္းကတည္းက သင္ေနၿပီျဖစ္တယ္။
.
ကၽြန္မတက္ခဲ့တဲ့ေက်ာင္းက အိုဗာစီးေက်ာင္းသားေတြပဲ လက္ခံတဲ့ေက်ာင္း၊ ထိုင္ဝမ္နယ္ခံေတြ တက္ခြင့္မရတဲ့ေက်ာင္းေပါ့။ အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသား ၂၅ ေယာက္ပဲထားတယ္။ သိပၸံ၊ ဝိဇၨာခဲြထားတယ္။ ေက်ာင္းသား ၂၅ ေယာက္လံုး အဖဲြ႔တစ္ခုခုထဲ ပါဝင္ရတယ္။ မီးဖိုေဆာင္အကူအဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ နံရံကပ္စာေစာင္အဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ အဆိုအကအဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ အားကစားအဖဲြ႔ထဲဝင္မလား... ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အဖဲြ႔ထဲ ဝင္ခြင့္႐ွိတယ္။ ပြဲေတြ အခမ္းအနားေတြ တစ္ခုခု႐ွိရင္ ကိုယ္တာဝန္ယူတဲ့အပိုင္းကို ကိုယ္ေက်ေက်ပြန္ပြန္ အဖဲြ႔လိုက္လုပ္ရတယ္။ အေခ်ာင္ခိုၿပီး ဘယ္အဖဲြ႔ထဲမွ မဝင္ခ်င္လို႔မရဘူး။ ဒါဟာ အဖဲြ႔အစည္းစိတ္ဓာတ္၊ အမ်ားနဲ႔ အတူလုပ္ေဆာင္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ယူတဲ့စိတ္ဓ ာတ္ကို စာသင္ခန္း၊ ေက်ာင္းကေန စေမြးျမဴေပးေနတာျဖစ္တယ္။
.
တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းအိပ္ေပမယ့္ ေက်ာင္းစားမဟုတ္ေတာ့လို႔ မီးဖိုေဆာင္အကူေတြ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဖဲြ႔အဖဲြ႔ေတြေတာ့႐ွိတယ္။ တကၠသိုလ္က လြတ္လပ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အဖဲြ႔ထဲ ဝင္ခ်င္လည္းရတယ္။ မဝင္ခ်င္လည္း ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အားကစားဘာသာရပ္ကေတာ့ တတိယႏွစ္အထိ အမွတ္မေပးေပမယ့္ မေ႐ြးမေနရဘာသာရပ္အျဖစ္ ေ႐ြးရတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတဲ့အေတြ႔အႀကံ ဳေတြ မွ်ေဝပါဦးမယ္။
---
#NineNineSaNay
--------------------------
(၁) ေနအိမ္ဆိုတာ အက်င့္ေတြေမြးဖြားရာေနရာ၊
မိဘဆိုတာ အက်င့္ေတြကို ေမြးဖြားေပးတဲ့ဆရာျဖစ္တယ္။
.
(၂) ကေလးငယ္ေတြရဲ႕အျပဳအမူ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
(ဥပမာ- ကိစၥရပ္ ၅ရပ္ဆိုပါစို႔)
ကိစၥရပ္ ၃ရပ္ကို ခ်ီးက်ဴးပါ၊ က်န္ကိစၥရပ္ ၂ ရပ္ကို ေဝဖန္ပါ။
(ခ်ီးက်ဴးတ့ဲစကားက ေဝဖန္တဲ့စကားထက္ပုိပါေစဆိုတ
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သူဦးတည္ၿပီး တိုးတက္ႀကီးျပင္းလာပါလိမ့္မ
.
(၃) ကေလးငယ္ကို ဗဟုသုတေပးမယ့္အစား
သူကိုယ္တိုင္ခံစားၾကည့္ႏိုင
သူ႔ကိုခံစားခ်က္ေတြေပးမယ့္အ
သူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ခြင့္ေပးလိ
.
(၄) ကေလးငယ္ကို စတင္သင္ယူေစတဲ့အ႐ြယ္မွာ အက်င့္စရိတၱေကာင္းတဲ့ ဆရာကို ဦးစားေပး႐ွာပါ၊ အသိဉာဏ္ပညာ၊ ဘဲြ႔ေတြကို အဓိကမထားပါနဲ႔။ အက်င့္စရိတၱပ်က္ျပားတဲ့ဆရာက
.
(၅) လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာဝကိုနားလည္တဲ့သူဟာ ကိုယ့္ကေလးကို အရက္ေသစာမေသာက္စားဖို႔၊ ေငြေၾကးမတပ္မက္ဖို႔ သြန္သင္သင့္ပါတယ္။
.
(၆) မိဘဆရာသမားတို႔ရဲ႕အႀကံက ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ေျမၾသဇာျဖ
----------
အခ်က္ (၆)ခ်က္ က်န္ပါေသးတယ္.. က်န္တာကို ေနာက္ရက္မွ ဆက္ေရးမယ္။ တင္ထားတဲ့ပံုက ဂ်ပန္ကေလး်ေတြ ေက်ာင္းေန႔လယ္စာအတြက္ ျပင္ဆင္ေနပံုပါ။ က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အသိပ
.
ဂ်ပန္မွာေတာ့ မသိဘူး... ထိုင္ဝမ္မွာ (တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေျဖဖို႔) ကၽြန္မေက်ာင္းတက္တုန္းကေတာ့
.
ကၽြန္မတက္ခဲ့တဲ့ေက်ာင္းက အိုဗာစီးေက်ာင္းသားေတြပဲ လက္ခံတဲ့ေက်ာင္း၊ ထိုင္ဝမ္နယ္ခံေတြ တက္ခြင့္မရတဲ့ေက်ာင္းေပါ့။ အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသား ၂၅ ေယာက္ပဲထားတယ္။ သိပၸံ၊ ဝိဇၨာခဲြထားတယ္။ ေက်ာင္းသား ၂၅ ေယာက္လံုး အဖဲြ႔တစ္ခုခုထဲ ပါဝင္ရတယ္။ မီးဖိုေဆာင္အကူအဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ နံရံကပ္စာေစာင္အဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ အဆိုအကအဖဲြ႔ထဲ ဝင္မလား၊ အားကစားအဖဲြ႔ထဲဝင္မလား... ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အဖဲြ႔ထဲ ဝင္ခြင့္႐ွိတယ္။ ပြဲေတြ အခမ္းအနားေတြ တစ္ခုခု႐ွိရင္ ကိုယ္တာဝန္ယူတဲ့အပိုင္းကို ကိုယ္ေက်ေက်ပြန္ပြန္ အဖဲြ႔လိုက္လုပ္ရတယ္။ အေခ်ာင္ခိုၿပီး ဘယ္အဖဲြ႔ထဲမွ မဝင္ခ်င္လို႔မရဘူး။ ဒါဟာ အဖဲြ႔အစည္းစိတ္ဓာတ္၊ အမ်ားနဲ႔ အတူလုပ္ေဆာင္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ယူတဲ့စိတ္ဓ
.
တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းအိပ္ေပမယ့္ ေက်ာင္းစားမဟုတ္ေတာ့လို႔ မီးဖိုေဆာင္အကူေတြ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဖဲြ႔အဖဲြ႔ေတြေတာ့႐ွိတယ္။ တကၠသိုလ္က လြတ္လပ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အဖဲြ႔ထဲ ဝင္ခ်င္လည္းရတယ္။ မဝင္ခ်င္လည္း ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အားကစားဘာသာရပ္ကေတာ့ တတိယႏွစ္အထိ အမွတ္မေပးေပမယ့္ မေ႐ြးမေနရဘာသာရပ္အျဖစ္ ေ႐ြးရတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတဲ့အေတြ႔အႀကံ
---
#NineNineSaNay
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။