ေခတ္ေပၚကားစတီယာရင္ကြင္းေပၚ က ခလုတ္မ်ားႏွင့္ အာရံုခံဆင္ဆာထိန္းခ်ဳပ္မႈစန စ္မ်ား
® ကားစတီယာရင္ကြင္း ဆုိတာ ကားတစ္စီး ဦးတည္ရာလမ္းမ်ား ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရးအတြက္ ေရွ႔ဘီး တာယာကုိ ဘယ္ညာလွည့္ကစားဖုိ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာလက္ကုိင္ ကြင္းတစ္ခုပါပဲ။ ကားေမာင္းေနရင္း ဟြန္းသံျမည္ဖို႔ ဟြန္းခလုတ္ကုိ စတီ ယာရင္ကြင္းမွာ တစ္ခါတည္းတပ္ဆင္ ထားပါတယ္။ အရင္ေခတ္ကာလ ကားေဟာင္းေတြမွာ ကားစတီယာရင္ ကြင္းဆိုတာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။
® ဒီကေန႔ေခတ္ေပၚ အျမင့္ကား ေတြမွာေတာ့ စတီယာရင္ကြင္းမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Multifunction Button ေတြကုိ ဒီဇုိင္းပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ႔
တပ္ဆင္ေပးထားပါတယ္။ ေခတ္ ေဟာင္းကားေတြမွာ ကားေရဒီယုိ ကတ္ဆက္တစ္မ်ဳိးပဲ
ပါတယ္။ ေခတ္ ေပၚ အျမင့္ကားေတြမွာေတာ့ Infotainment စနစ္ေတြ မ်ဳိးစံုတပ္ဆင္
လာပါတယ္။ TV, Navigation စနစ္ေတြ၊ ဖုန္းဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ စနစ္ ေတြ၊ Audio
Control ခလုတ္ေတြ၊ ဒီဗီဒီ၊ ဒီဗီဘီစနစ္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။
ဒီစနစ္ေတြကို ကား ေမာင္းေနရင္း ယာဥ္ေမာင္းသူက အလြယ္တကူ
ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေအာင္ ကားစတီယာရင္ကြင္းမွာ တပ္ဆင္ ထားပါတယ္။
® စတီယာရင္ကြင္းမွာ Multi-function ခလုတ္ေတြကုိ တပ္ဆင္ ေပးထားတာေၾကာင့္ ယာဥ္ ေမာင္းသူ ဟာ စတီယာရင္ကြင္းကုိ လက္လႊတ္ စရာမလိုဘဲ ကားေရွ႔လမ္း ေၾကာင္းကို အာ႐ံုစိုက္ထားၿပီး စတီယာရင္ကြင္း ေပၚက ခလုတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ကစား ႏုိင္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသူရဲ႔ အာ႐ံုစူးစုိက္မႈေတြ ကုိ မပ်က္ျပားေစဘဲ လိုခ်င္တဲ့ ခလုတ္ေတြကုိ အလြယ္တကူ ႏွိပ္ၿပီး ဖြင့္ႏုိင္ ^ပိတ္ႏုိင္ ^ေျပာင္းလဲ ႏုိင္ဖို႔ပါပဲ။
® လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ က ကားေတြမွာ ခလုတ္ေတြကုိ ဒတ္ခ်္ဘုတ္မွာပဲ တပ္ဆင္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒ႐ိုင္ဘာက ခလုတ္တစ္ခုခုကုိ အဖြင့္ ^အပိတ္ ျပဳလုပ္လုိပါက စတီယာရင္ ကြင္းကုိ ကုိင္ထားေသာ လက္တစ္ ဘက္ကုိလႊတ္ၿပီး ခလုတ္လွမ္းကုိင္ ရပါတယ္။ လမ္းေပၚမွာ အျမန္ႏႈန္း အရွိန္တစ္ခုနဲ႔ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ကား တစ္စီးရဲ႔ ပဲ့ကုိင္ရွင္မွာ ယာဥ္ေမာင္း သာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္တစ္စကၠန္႔ ေလးေတာင္ သတိလစ္ဟင္းလို႔မရပါ ဘူး။ စကၠန္႔မလပ္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈရွိရ ပါတယ္။ ကားေမာင္းေနရင္း စမတ္ ဖုန္းကုိင္ၿပီး ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈေတြ မလုပ္ရဆိုၿပီး စည္းကမ္းခ်က္ထုတ္ ျပန္ထားတာ အလကားမဟုတ္ပါဘူး။ ဖုန္းကုိ လက္ထဲမွာကုိင္ၿပီး ေျပာေန စရာမလိုဘဲ Bluetooth ဆက္သြယ္ မႈနည္းပညာနဲ႔ Hand Free စကား ေျပာလို႔ရေနပါၿပီ။
® ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦးရဲ႔ မ်က္လံုး ေတြ၊ ေျခေတြလက္ေတြဟာ ေဘး အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေအာင္ ေမာင္း သြားႏုိင္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါ တယ္။ ေရွ႔တည့္တည့္ ယာဥ္ေၾကာေပၚ က အရာေတြကုိ အၿမဲတမ္းရွင္းလင္း စြာျမင္ႏုိင္ဖို႔ အေရးႀကီးသလို ငိုက္ျမည္းျခင္းမရွိဘဲ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ အထူးအားေကာင္းဖို႔ အလြန္အေရး ႀကီးပါတယ္။ ကားစတီယာရင္လက္ ကိုင္ကြင္းေပၚမွာ မာတီဖန္ရွင္ခလုတ္ ေတြ ေရႊ႔ေျပာင္းတပ္ဆင္ေပးလုိက္တ ာ
ေၾကာင့္ ဒ႐ိုင္ဘာတစ္္ဦးရဲ႔ လႈပ္ရွားမႈ ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ပုိၿပီးေတာ့
ျမန္လာပါတယ္။ မ်က္လံုး အာ႐ံုစူး စုိက္မႈေတြကုိ လမ္းေပၚမွာပဲထိန္းသိမ္း
ထားႏုိင္တဲ့အတြက္ ကားတစ္စီး ေဘး ကင္းလံုၿခံဳမႈအဆင့္ေတြ ပုိၿပီးတိုးတက္
လာပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူ ကုိင္ တြယ္ရမယ့္ ခလုတ္ေတြကုိ စတီ ယာရင္ကြင္းမွာ
တပ္ဆင္ထားတဲ့ အတြက္ ပုိၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပေစပါ တယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူ လက္လွမ္းမီ
တဲ့ေနရာမွာ ခလုတ္ေတြရွိေနတာ ေၾကာင့္ ျမန္ဆန္ထိေရာက္မႈရွိၿပီး
တစ္စုတစ္စည္းတည္း ရွိေနတာက လည္း ပုိၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပေစပါ တယ္။
® ေခတ္ေဟာင္း ကားစတီယာရင္ ကြင္းမွာ ဟြန္းသံျမည္ဖုိ႔ ဟြန္းခလုတ္ တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိေနခဲ့တဲ့ ဒီဇုိင္း ပံုစံကေန ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ကား စတီယာရင္ လက္ကုိင္ကြင္းမွာ မ်ား ျပားလွတဲ့ ခလုတ္ေပါင္းစံုနဲ႔ ကား စတီယာရင္ ဒီဇုိင္းပံုစံပါေျပာင္းလဲ ခဲ့ပါၿပီ။ ေခတ္မီ ဇိမ္ခံကားေကာင္း တစ္စီးမွာ Infotainment စနစ္ေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု တပ္ဆင္ထားတယ္။ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မႈေတြနဲ႔ GPS Navigation လမ္းေၾကာင္းျပ စနစ္ေတြ၊ GPS ေျခရာခံစနစ္ေတြ ပါ၀င္လာတယ္။ FM ေရဒီယိုေတြ၊ ႐ုပ္သံလုိင္းေတြ ေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈလာ ႏုိင္တယ္။ GSM မုိဘုိင္းဖုန္း ဆက္ သြယ္မႈေတြနဲ႔ စကားေတြေျပာႏုိင္ တယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ အျပန္အလွန္ ပုိ႔ႏုိင္တယ္။ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မႈကေန တစ္ကမၻာလံုးကုိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ တယ္။ မာတီမီဒီယာ မ်ဳိးစံုကုိ ခံစားလာႏုိင္တယ္။ ဒီလိုေခတ္မီတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကုိ ဇိမ္ခံကားတစ္စီးမွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳ တဲ့အခါ ယာဥ္ေမာင္းသူက Function ေတြကုိ Operate လုပ္ဖုိ႔ အမိန္႔ေပးရ ပါတယ္။ ထိေတြ႔မ်က္ႏွာျပင္ ထိန္း ခ်ဳပ္မႈေတြ၊ ခလုတ္ေတြ၊ လက္လႈပ္ ရွားမႈနဲ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့စနစ္ေတြ၊ အသံ နဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြ အထိ တိုး တက္ေနပါၿပီ။
® ေမာင္းသူမဲ့ နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့ (၂၁) ရာစုေခတ္သစ္ မွာေတာ့ ကားစတီယာရင္ကြင္းေပၚမွ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ နည္းပညာေတြလည္း တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာပါ တယ္။ ေနာက္ဆံုးေပၚ ထြက္လာတဲ့ စတီယာရင္ကြင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈ နည္း ပညာမွာေတာ့ လက္လႈပ္ရွားဟန္နဲ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ နည္းပညာကုိ Continental က တီထြင္ခဲ့ပါတယ္။ Continental အုပ္စုဆုိတာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဆိုင္ရာ နည္းပညာရပ္မွာ ကမၻာ့ နာမည္ရ Developer ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ဇိမ္ခံကား ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူက ကား စတီယာရင္ကြင္းကို ကုိင္ထားလ်က္ပဲ လက္မ၊ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ လႈပ္ရွားဟန္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈျပဳလုပ္ႏုိင္ တဲ့ နည္းပညာသစ္ကုိ Continental က သုေတသနစမ္းသပ္မႈေတြ လုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ နည္းပညာတစ္ရပ္ အျဖစ္ (၂၀၁၆) ခုႏွစ္ေမလ ပထမ ပတ္အတြင္းမွာပဲ မိတ္ဆက္ျပသခဲ့ပါ တယ္။
® ကားဒတ္ခ်္ဘုတ္ Instrument Cluster မွာ တစ္ခါတည္း Built-in ပါ၀င္တဲ့ Time-of-flight Sensor ေတြနဲ႔ လက္လႈပ္ရွားမႈကုိ အာ႐ံုခံ ေထာက္လွမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္ ပါတယ္။ အာ႐ံုခံဆင္ဆာကုိ အသံုး ျပဳၿပီး Touch-free Operate (ထိေတြ႔ မႈမဲ့လည္ပတ္မႈ) ပံုစံမ်ဳိး လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းက စတီယာရင္ကြင္းကုိ လက္နဲ႔ကုိင္ ထားစဥ္မွာ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကုိ တူညီတဲ့ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အထက္ ေအာက္လႈပ္ရွားေပးၿပီး ဖုန္းေခၚဆို မႈေတြကုိ လက္ခံေျပာဆိုႏုိင္သလို ျငင္းပယ္မႈလည္း လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီစနစ္က လက္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ မွတ္မိႏုိင္စြမ္း ျမင့္မားၿပီး လက္ေခ်ာင္း ေလးေတြရဲ႔ ပံုမွန္လႈပ္ရွားဟန္ေတြကုိ တိက်စြာ တု႔ံျပန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အရည္အေသြးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။
® 3D ကင္မရာစနစ္မွာ အာ႐ံုခံ ဆင္ဆာေတြ ပါ၀င္ၿပီး 3D ပံုရိပ္ ဆင္ဆာေတြပါ ထပ္မံေပါင္းစပ္ထား တာေၾကာင့္ ကင္မရာက ႐ိုက္ကူးေပး တဲ့ပံုရိပ္ေတြဟာ 3D ပံုရိပ္ေတြအျဖစ္ ထြက္ရွိလာေစပါတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာရဲ႔ လက္ေခ်ာင္းလႈပ္ရွားမႈ ပံုစံကုိ မီလီ မီတာအကြာအေ၀းအတြင္း တိက်စြာ ေထာက္လွမ္းေပးႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိ ပါတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦးရဲ႔ စတီယာ ရင္ကြင္း ဆုတ္ကုိင္ထားတဲ့ လက္ ေခ်ာင္းေလးေတြဟာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ စတီယာရင္နဲ႔ ေ၀း ကြာတတ္ၿပီး မ်က္လံုးအၾကည့္ေတြက လည္း လမ္းေၾကာင္း ယာဥ္ေၾကာေပၚ က ေသြဖည္သြားတဲ့အခ်ိန္အခိုက္ အတန္႔ေလးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ဆိုတာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကား ေမာင္းတယ္ဆိုတာ အခ်ိန္ စကၠန္႔ မလပ္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ ရွိေနရပါတယ္။ ဒီနည္းပညာက ယာဥ္ေမာင္းတဲ့ အခါမွာ ပုိၿပီးေတာ့ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ ရွိေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ လုပ္ေပးႏုိင္ တာေၾကာင့္ Gesture Control နည္းနဲ႔ စတီယာရင္ကြင္းကို လက္ ထဲမွာ ဆုတ္ကုိင္ထားရင္း အမိန္႔ေပး ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေအာင္ တီထြင္ဆန္း သစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔ Continental က ဆိုထားပါတယ္။
® ဒီစနစ္က လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လက္လႈပ္ရွားမႈ ေလးမ်ဳိးကုိ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါၿပီ။ အဲ့ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ့ -
- Navigation
- Browsing through apps; and starting music
- Answering Calls
- Controlling the on-board computer တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ စတီယာ ရင္ကြင္းကုိ ယာဥ္ေမာင္းက ဆုပ္ကုိင္ ထားဆဲမွာပဲ လက္မကေလး လႈပ္ရွား ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ ကား ေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာပုိၿပီးေတာ့ ေဘးကင္းလံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈကုိ ရရွိ ေစပါတယ္။
® ဒီနည္းပညာသစ္ကုိ ံ Human machine interface system ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳသြားႏုိင္မွာျဖစ္ၿပ ီး
ခလုတ္နဲ႔ Touch-sensitive surface element ေတြကုိလည္း စတီယာရင္
ကြင္းေပၚမွာ အစားထုိးအသံုးျပဳသြား ႏုိင္တယ္လို႔ Continental ကဆိုထား
ပါတယ္။ ေခတ္ေပၚ အဆင့္ျမင့္ ကား ေတြရဲ႔ စတီယာရင္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္နဲ႔
စတီယာရင္ဒီဇုိင္း ပံုစံေတြကေတာ့ အေတာ္ေလးကုိ ေခတ္မီဆန္းျပားစြာ နဲ႔
ေပၚထြက္လာေနပါၿပီ။ နည္းပညာ အသစ္အဆန္းေတြကုိ သိရွိေလ့လာ ခြင့္ရေစရန္
တင္ျပလ်က္...
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
awjmyanmar
® ကားစတီယာရင္ကြင္း ဆုိတာ ကားတစ္စီး ဦးတည္ရာလမ္းမ်ား ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရးအတြက္ ေရွ႔ဘီး တာယာကုိ ဘယ္ညာလွည့္ကစားဖုိ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာလက္ကုိင္ ကြင္းတစ္ခုပါပဲ။ ကားေမာင္းေနရင္း ဟြန္းသံျမည္ဖို႔ ဟြန္းခလုတ္ကုိ စတီ ယာရင္ကြင္းမွာ တစ္ခါတည္းတပ္ဆင္ ထားပါတယ္။ အရင္ေခတ္ကာလ ကားေဟာင္းေတြမွာ ကားစတီယာရင္ ကြင္းဆိုတာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။
® ဒီကေန႔ေခတ္ေပၚ အျမင့္ကား ေတြမွာေတာ့ စတီယာရင္ကြင္းမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Multifunction Button ေတြကုိ ဒီဇုိင္းပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ
® စတီယာရင္ကြင္းမွာ Multi-function ခလုတ္ေတြကုိ တပ္ဆင္ ေပးထားတာေၾကာင့္ ယာဥ္ ေမာင္းသူ ဟာ စတီယာရင္ကြင္းကုိ လက္လႊတ္ စရာမလိုဘဲ ကားေရွ႔လမ္း ေၾကာင္းကို အာ႐ံုစိုက္ထားၿပီး စတီယာရင္ကြင္း ေပၚက ခလုတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ကစား ႏုိင္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသူရဲ႔ အာ႐ံုစူးစုိက္မႈေတြ ကုိ မပ်က္ျပားေစဘဲ လိုခ်င္တဲ့ ခလုတ္ေတြကုိ အလြယ္တကူ ႏွိပ္ၿပီး ဖြင့္ႏုိင္ ^ပိတ္ႏုိင္ ^ေျပာင္းလဲ ႏုိင္ဖို႔ပါပဲ။
® လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ က ကားေတြမွာ ခလုတ္ေတြကုိ ဒတ္ခ်္ဘုတ္မွာပဲ တပ္ဆင္ခဲ့ၾကပါ တယ္။ ကားေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒ႐ိုင္ဘာက ခလုတ္တစ္ခုခုကုိ အဖြင့္ ^အပိတ္ ျပဳလုပ္လုိပါက စတီယာရင္ ကြင္းကုိ ကုိင္ထားေသာ လက္တစ္ ဘက္ကုိလႊတ္ၿပီး ခလုတ္လွမ္းကုိင္ ရပါတယ္။ လမ္းေပၚမွာ အျမန္ႏႈန္း အရွိန္တစ္ခုနဲ႔ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ကား တစ္စီးရဲ႔ ပဲ့ကုိင္ရွင္မွာ ယာဥ္ေမာင္း သာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္တစ္စကၠန္႔ ေလးေတာင္ သတိလစ္ဟင္းလို႔မရပါ ဘူး။ စကၠန္႔မလပ္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈရွိရ ပါတယ္။ ကားေမာင္းေနရင္း စမတ္ ဖုန္းကုိင္ၿပီး ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈေတြ မလုပ္ရဆိုၿပီး စည္းကမ္းခ်က္ထုတ္ ျပန္ထားတာ အလကားမဟုတ္ပါဘူး။ ဖုန္းကုိ လက္ထဲမွာကုိင္ၿပီး ေျပာေန စရာမလိုဘဲ Bluetooth ဆက္သြယ္ မႈနည္းပညာနဲ႔ Hand Free စကား ေျပာလို႔ရေနပါၿပီ။
® ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦးရဲ႔ မ်က္လံုး ေတြ၊ ေျခေတြလက္ေတြဟာ ေဘး အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေအာင္ ေမာင္း သြားႏုိင္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါ တယ္။ ေရွ႔တည့္တည့္ ယာဥ္ေၾကာေပၚ က အရာေတြကုိ အၿမဲတမ္းရွင္းလင္း စြာျမင္ႏုိင္ဖို႔ အေရးႀကီးသလို ငိုက္ျမည္းျခင္းမရွိဘဲ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ အထူးအားေကာင္းဖို႔ အလြန္အေရး ႀကီးပါတယ္။ ကားစတီယာရင္လက္ ကိုင္ကြင္းေပၚမွာ မာတီဖန္ရွင္ခလုတ္ ေတြ ေရႊ႔ေျပာင္းတပ္ဆင္ေပးလုိက္တ
® ေခတ္ေဟာင္း ကားစတီယာရင္ ကြင္းမွာ ဟြန္းသံျမည္ဖုိ႔ ဟြန္းခလုတ္ တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိေနခဲ့တဲ့ ဒီဇုိင္း ပံုစံကေန ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ကား စတီယာရင္ လက္ကုိင္ကြင္းမွာ မ်ား ျပားလွတဲ့ ခလုတ္ေပါင္းစံုနဲ႔ ကား စတီယာရင္ ဒီဇုိင္းပံုစံပါေျပာင္းလဲ ခဲ့ပါၿပီ။ ေခတ္မီ ဇိမ္ခံကားေကာင္း တစ္စီးမွာ Infotainment စနစ္ေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံု တပ္ဆင္ထားတယ္။ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မႈေတြနဲ႔ GPS Navigation လမ္းေၾကာင္းျပ စနစ္ေတြ၊ GPS ေျခရာခံစနစ္ေတြ ပါ၀င္လာတယ္။ FM ေရဒီယိုေတြ၊ ႐ုပ္သံလုိင္းေတြ ေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈလာ ႏုိင္တယ္။ GSM မုိဘုိင္းဖုန္း ဆက္ သြယ္မႈေတြနဲ႔ စကားေတြေျပာႏုိင္ တယ္။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ အျပန္အလွန္ ပုိ႔ႏုိင္တယ္။ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မႈကေန တစ္ကမၻာလံုးကုိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ တယ္။ မာတီမီဒီယာ မ်ဳိးစံုကုိ ခံစားလာႏုိင္တယ္။ ဒီလိုေခတ္မီတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကုိ ဇိမ္ခံကားတစ္စီးမွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳ တဲ့အခါ ယာဥ္ေမာင္းသူက Function ေတြကုိ Operate လုပ္ဖုိ႔ အမိန္႔ေပးရ ပါတယ္။ ထိေတြ႔မ်က္ႏွာျပင္ ထိန္း ခ်ဳပ္မႈေတြ၊ ခလုတ္ေတြ၊ လက္လႈပ္ ရွားမႈနဲ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့စနစ္ေတြ၊ အသံ နဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြ အထိ တိုး တက္ေနပါၿပီ။
® ေမာင္းသူမဲ့ နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့ (၂၁) ရာစုေခတ္သစ္ မွာေတာ့ ကားစတီယာရင္ကြင္းေပၚမွ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ နည္းပညာေတြလည္း တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာပါ တယ္။ ေနာက္ဆံုးေပၚ ထြက္လာတဲ့ စတီယာရင္ကြင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈ နည္း ပညာမွာေတာ့ လက္လႈပ္ရွားဟန္နဲ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ နည္းပညာကုိ Continental က တီထြင္ခဲ့ပါတယ္။ Continental အုပ္စုဆုိတာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဆိုင္ရာ နည္းပညာရပ္မွာ ကမၻာ့ နာမည္ရ Developer ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ဇိမ္ခံကား ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူက ကား စတီယာရင္ကြင္းကို ကုိင္ထားလ်က္ပဲ လက္မ၊ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ လႈပ္ရွားဟန္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈျပဳလုပ္ႏုိင္ တဲ့ နည္းပညာသစ္ကုိ Continental က သုေတသနစမ္းသပ္မႈေတြ လုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ နည္းပညာတစ္ရပ္ အျဖစ္ (၂၀၁၆) ခုႏွစ္ေမလ ပထမ ပတ္အတြင္းမွာပဲ မိတ္ဆက္ျပသခဲ့ပါ တယ္။
® ကားဒတ္ခ်္ဘုတ္ Instrument Cluster မွာ တစ္ခါတည္း Built-in ပါ၀င္တဲ့ Time-of-flight Sensor ေတြနဲ႔ လက္လႈပ္ရွားမႈကုိ အာ႐ံုခံ ေထာက္လွမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္ ပါတယ္။ အာ႐ံုခံဆင္ဆာကုိ အသံုး ျပဳၿပီး Touch-free Operate (ထိေတြ႔ မႈမဲ့လည္ပတ္မႈ) ပံုစံမ်ဳိး လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းက စတီယာရင္ကြင္းကုိ လက္နဲ႔ကုိင္ ထားစဥ္မွာ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကုိ တူညီတဲ့ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အထက္ ေအာက္လႈပ္ရွားေပးၿပီး ဖုန္းေခၚဆို မႈေတြကုိ လက္ခံေျပာဆိုႏုိင္သလို ျငင္းပယ္မႈလည္း လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီစနစ္က လက္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ မွတ္မိႏုိင္စြမ္း ျမင့္မားၿပီး လက္ေခ်ာင္း ေလးေတြရဲ႔ ပံုမွန္လႈပ္ရွားဟန္ေတြကုိ တိက်စြာ တု႔ံျပန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အရည္အေသြးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။
® 3D ကင္မရာစနစ္မွာ အာ႐ံုခံ ဆင္ဆာေတြ ပါ၀င္ၿပီး 3D ပံုရိပ္ ဆင္ဆာေတြပါ ထပ္မံေပါင္းစပ္ထား တာေၾကာင့္ ကင္မရာက ႐ိုက္ကူးေပး တဲ့ပံုရိပ္ေတြဟာ 3D ပံုရိပ္ေတြအျဖစ္ ထြက္ရွိလာေစပါတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာရဲ႔ လက္ေခ်ာင္းလႈပ္ရွားမႈ ပံုစံကုိ မီလီ မီတာအကြာအေ၀းအတြင္း တိက်စြာ ေထာက္လွမ္းေပးႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိ ပါတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာတစ္ဦးရဲ႔ စတီယာ ရင္ကြင္း ဆုတ္ကုိင္ထားတဲ့ လက္ ေခ်ာင္းေလးေတြဟာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ စတီယာရင္နဲ႔ ေ၀း ကြာတတ္ၿပီး မ်က္လံုးအၾကည့္ေတြက လည္း လမ္းေၾကာင္း ယာဥ္ေၾကာေပၚ က ေသြဖည္သြားတဲ့အခ်ိန္အခိုက္ အတန္႔ေလးမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ဆိုတာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကား ေမာင္းတယ္ဆိုတာ အခ်ိန္ စကၠန္႔ မလပ္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ ရွိေနရပါတယ္။ ဒီနည္းပညာက ယာဥ္ေမာင္းတဲ့ အခါမွာ ပုိၿပီးေတာ့ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ ရွိေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ လုပ္ေပးႏုိင္ တာေၾကာင့္ Gesture Control နည္းနဲ႔ စတီယာရင္ကြင္းကို လက္ ထဲမွာ ဆုတ္ကုိင္ထားရင္း အမိန္႔ေပး ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေအာင္ တီထြင္ဆန္း သစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔ Continental က ဆိုထားပါတယ္။
® ဒီစနစ္က လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လက္လႈပ္ရွားမႈ ေလးမ်ဳိးကုိ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါၿပီ။ အဲ့ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ့
- Navigation
- Browsing through apps; and starting music
- Answering Calls
- Controlling the on-board computer တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ စတီယာ ရင္ကြင္းကုိ ယာဥ္ေမာင္းက ဆုပ္ကုိင္ ထားဆဲမွာပဲ လက္မကေလး လႈပ္ရွား ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္
® ဒီနည္းပညာသစ္ကုိ ံ Human machine interface system ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳသြားႏုိင္မွာျဖစ္ၿပ
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
awjmyanmar
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။