ကြၽန္ေတာ္
တကယ္ relax ယူခ်င္ရင္ ေဘာလံုးပြဲ ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ပြဲ ၾကည့္ လိုက္ တယ္
ဆိုတဲ့ Memorable Person တေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ ေတးေရး ေကေအတီ ႏွင့္
အင္တာဗ်ဴး.......
ဆရာေကေအတီ ဂီတလမ္းေၾကာင္းေပၚ စတင္ ေရာက္ရွိ လာတဲ့ ေတးေရးဆရာ ဘဝအစကို ေျပာျပေပး ပါဦး။
အရင္တုန္းကေတာ့ မႏၲေလး တကၠသိုလ္စတက္ တုန္းက ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ စေရးျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္က အဆိုေတာ္ အသ စ္တစ္ေယာက္ နယ္ကို လိုက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ ဆီက သီခ်င္းေတြလိုက္ စုေနတယ္။ အဲဒီ အဆိုေတာ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ျဖစ္ သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေရး ထား တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို သူယူလိုက္ တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းက ကြၽန္ေတာ့္ ဂီတအစ သီခ်င္းလို႔ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ စေရးတဲ့အခါမွာ အႏုပညာေၾကး လည္း ရတယ္ ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို ဆိုလည္း ဆိုပါ တယ္။ အၿပီးအစီး လုပ္ၿပီးမွ သူက အေခြ မထြက္ျဖစ္ ဘူး။ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာ လိုက္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္သီခ်င္း ကိုယ္ျပန္မၾကားလိုက္ရဘူးေပါ ့။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေလးေတာ့ ရွိ ခဲ့တယ္။
ဆရာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဘယ္ႏွခုႏွစ္ေလာက္ရွိ ၿပီလဲ။
ဘယ္ အခ်ိန္ေလာက္ျဖစ္မလဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ Final ေက်ာင္းသားဘဝက ဆိုေတာ့ ၁၉၈၇ ေပါ့။
ေနာက္ပိုင္း ဂီတလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ဆက္ၿပီးလုပ္ ကိုင္ျဖစ္ပံုေလးကေကာ။
အင္း။ ကြၽန္ေတာ္ ဘြဲ႕ရၿပီး မံုရြာျပန္ေရာက္တဲ့အ ခ်ိန္မွာ သီခ်င္းေတြ ေရးေနတယ္ေပါ့။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ၿမိဳ႕က အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သွ်ဳိင္းေအာင္ ဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္၊ သူက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းပဲ ဆိုတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ ေရးထားတဲ့ သီခ်င္း ေတြ ရွိတယ္လို႔ သူကၾကားေတာ့ သူ႔ကို ျပပါလားလို႔ေျပာ တယ္။ သူ႔ကို သီခ်င္း သံုးပုဒ္ျပလိုက္တယ္။ တစ္ပုဒ္ ႀကိဳက္ တယ္ဆိုၿပီး ယူလိုက္တယ္။ ေနာက္သူက ရန္ကုန္မွာ ျပန္ ၿပီး အေခြ လုပ္တယ္။ သဇင္မင္း ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ပါ။ အဲဒီ အေခြထဲမွာ ‘အားနည္းခ်က္နဲ႔လူ’ ဆိုတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေလး ပါသြားတယ္။ ဒါ ပထမဆံုး ပေရာ္ဖက္ ရွင္ နယ္ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္း၊ ပထမဆံုး ကိုယ္ေရးထားတာ ကိုယ္ ျပန္ၾကားရ တဲ့သီခ်င္းလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုေလးျဖဴတို႔ မံုရြာေရာက္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲၾကတယ္။ ‘ကႏၲာရလမင္း’ အေခြ အတြက္ ကြၽန္ ေတာ့္ကို ေကာ္ ပီသီခ်င္း (၇) ပုဒ္အပ္တယ္။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ ဒီဘက္ပိုင္းမွာပဲ ဆက္တိုက္လုပ္ျဖစ္သြားတာပါ။
ဆရာက ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတးေရးဆရာျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာလား။ေတးေရးတာကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ဝါသနာပါခဲ့တာလား။
ဟုတ္ပါတယ္။ ေတးေရးဆရာပဲျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာပါ ။
တခ်ိဳ႕လူေတြက သိခ်င္ၾကတယ္။ ေတးေရးဆရာ ေတြက အဆိုေတာ္ ဘာလို႔မျဖစ္ တာလဲဆိုတာ။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ေတာ့ သီခ်င္းစေရးက တည္းက ကိုယ္ဆိုဖို႕ ကိုယ္ေရးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ ထက္ အသံ အမ်ားၾကီးေကာင္းတဲ႔ ေလးျဖဴတို႔၊ အငဲတို႔၊ ဝိုင္းဝိုင္း တို႔နဲ႔ ေပါင္းမိတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မဆိုခ်င္ေတာ႔ ပါဘူး။ သီခ်င္းပဲ ေရးခ်င္ေတာ့တယ္။
ဆရာ႔ကို ေကေအတီလို႕ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက သိသြားတဲ့ သီခ်င္းဆိုရင္ ဘယ္သီ ခ်င္းေလးျဖစ္မယ္ထင္လဲ။
သွ်ိဳင္းေအာင္ အေခြတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို သိပ္ မသိပါဘူး။ ေလးျဖဴ အေခြ ထြက္မွ ပိုသိသြားတယ္။ ဘယ္ သီခ်င္းနဲ႔ စသိလဲ ဆိုတာေျပာရ ခက္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ ေလးျဖဴရဲ႕ အဲဒီအေခြက တစ္ေခြလံုးေပါက္ သြားလို႔ပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဒီအေခြထဲမွာ ၇ ပုဒ္ေလာက္ ေရးထားတာ၊ ေနာက္ သီခ်င္းေတြ အားလံုး ကိုလည္း ပရိသတ္ ႀကိဳက္ၾက တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအေခြ ထဲက သီခ်င္း ေတြနဲ႔ပဲ ပရိသတ္ သိသြားတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။
ဆရာ ေတးေရးသက္တမ္းမွာ အခ်ိန္အမ်ားၾကီး ေပးလိုက္ရတဲ့ သီခ်င္းရွိရင္လည္း ထူးထူးျခားျခားရွိရင္ လည္းေျပာျပပါဦး။
ထူးထူးျခားျခား ရွိပါတယ္။ ေလးျဖဴဆုိထားတဲ့ ‘အိမ္မက္ ကဗ်ာ’ အေခြထဲက ‘အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္း’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပါ။ အဲဒီ့ သီခ်င္းကို ေလးငါးေျခာက္လေလာက္ အခ်ိန္ေပး လိုက္ရတယ္။ ဘာလို႕လဲဆုိေတာ့ တစ္ပုဒ္လံုး ေရးၿပီးမွ မႀကိဳက္လို႔ ျပန္ေရးလိုက္ရလို႔ပါ။
အခ်ိန္နည္းနည္းပဲေပးၿပီး ပရိသတ္သေဘာက်တဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးရွိရင္ လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္က အခ်ိန္ သိပ္မတြက္ထားေတာ့ သိပ္ မေျပာတတ္ဘူး။ တခိ်ဳ႕ သီခ်င္းေလးေတြလည္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေပးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ ရွိပါတယ္။ ‘အိပ္မက္ ေလွ’ ထဲမွာ လည္း ပါပါတယ္။
ေတးေရး သက္တမ္း ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ ပိုျပီး လြယ္ကူလာတဲ့ အပိုင္းနဲ႔ ပုိျပီး ခက္ခဲလာတဲ့ အပိုင္း ေတြကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ပိုျပီး လြယ္ကူလာတဲ့ အပိုင္းကေတာ့ ျမန္မာလူမိ်ဳး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္ အ ေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ ျမန္မာစာ ကို ပိုျပီးေတာ့ ႏွံ႕စပ္ ကြၽမ္းက်င္ လာ တယ္။ စကားေျပကို ပုိၿပီး ႏိုင္နင္းလာပါတယ္။ ဝါက် အရွည္ႀကီးေတြကို ေရးလာတာ ပိုျပီးေတာ့ အဆင္ေျပလာ တယ္၊ ေပ်ာ္ေမြ႔ လာတယ္ေပါ့။ ပိုျပီးေတာ႔ ခက္ခဲလာတဲ့ အပိုင္း ကေတာ့ အရင္ကထက္ ပိုျပီးေတာ့ စိစစ္တတ္ လာတယ္။ စာလံုး တစ္လံုးခ်င္း တစ္လုံးခ်င္းက အစကို ပိုျပီး စိစစ္လာတယ္။
ဆရာ သီခ်င္းေရးတဲ့ အထဲမွာ ေရးကတည္းက ပရိသတ္ၾကိဳက္မယ္လို႔ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ သတိထသတိထားမိတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးရွိရင္လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ရွိပါတယ္။ မ်ိဳးႀကီးဆုိတဲ့ ‘ဒီကေစာင့္ေနသူ’တုိ႔။ ေဇာ္ပိုင္ ဆိုတဲ့ ‘မင္းနဲ႔မွ ခ်စ္တတ္ၿပီ’ တို႔။ ေလးျဖဴဆိုတဲ့ ‘အသည္းကြဲ သီခ်င္းသစ္’တို႔။ ေနာက္ ဟန္ထြန္း ဆိုတဲ့ ‘ရင္ခုန္ဘက္ သို႔တမ္းခ်င္း’ တို႔ပါ။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြက ေရးၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာကတည္းက ပရိသတ္ ရင္ထဲကို ေရာက္ သြားမယ္ ဆိုတာ သိတယ္။ မွန္းလို႔ရတယ္ေပါ့။
ေနာက္ ခုနက ေမးခြန္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။ ေရးျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာကုိယ္တိုင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ဆရာ အားရေလာက္ေအာင္ ပရိသတ္ မတုံ႔ျပန္တဲ့ သီခ်င္း မ်ိဳးေကာ ရွိလား။
ရွိတာေပါ့။ ေလးျဖဴ ဆုိထားတဲ့ ‘တစ္ကိုယ္ေရလြမ္း ဆြတ္မႈ’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။ ဒီသီခ်င္းေလးကို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းၾကိဳက္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းေလးက ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ငယ္ဘဝအေၾကာင္း ေရးထားတာ။ real story ေပါ့။ ခ်စ္တတ္တဲ့စိတ္လည္း မရွိေသးဘူး၊ မုန္းတတ္တဲ့စိတ္ လည္း မရွိေသးဘူး ဆိုတာေလ။
ဆရာ အဲဒီ သီခ်င္းေလးလည္း ေပါက္ပါတယ္။
ဟုတ္တယ္။ ေပါက္ေတာ့ ေပါက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားရ ေလာက္ေအာင္ မေပါက္ဘူး ဆိုရမွာေပါ့။ ပရိသတ္ ေတြ အားလံုး ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ေတာ႔ ျဖစ္မ လာ ဘူးေပါ့။
ဆရာ သီခ်င္းေရးရင္ ဘယ္အခ်ိန္ အေရးမ်ားလည္း မသိဘူး။
ညပိုင္းပဲ အေရးမ်ားပါတယ္။
ဆရာ သီခ်င္း ေရးတဲ့ နႈန္းကေကာ တစ္ေန႔ တည္း နဲ႔ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးျဖစ္ တာမ်ိဳး ရွိလား။
မရွိပါဘူး။ တစ္ေန႔ တစ္ပုဒ္ေတာင္ မၿပီးပါဘူး။
ဆရာ က ေတးေရး ဆရာ တစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ ဘာ ေတြ ေလ့လာျဖစ္လဲ မသိဘူး။
ပထမဆံုးေတာ့ စာေတြမ်ားမ်ား ဖတ္ရမယ္။ စာဖတ္တဲ့ အခါမွာ အခုမွ ေကာက္ဖတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္ တည္းက စာေတြကို ဝါသနာ ပါရမယ္။ ေနာက္ Music အလုပ္ လုပ္တဲ့ အခါမွာလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သိပ္မသိေပ မယ့္ ေရးမယ့္သူ တစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ တူရိ ယာ တစ္ခုကို တီးတတ္ ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ own tune ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ တူရိယာ တစ္ခု သိပ္ မတီးတတ္ရင္ေတာင္ သီအိုရီကိုေတာ့ တီးမိေခါက္မိဖို႔ လုိတယ္။
ဆရာက ေတးေရးဆရာဘဝကို ဘယ္လုိ ခံယူထား လဲ မသိဘူး။
ကိုယ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတးေရးဆရာပဲ ျဖစ္ခ်င္တာ ဆိုေတာ႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာပဲ ျဖစ္ရတဲ့ အတြက္ ေက်နပ္ပါတယ္။
ဆရာ႔မွာ အႏုပညာမ်ိဳး႐ိုးေကာရွိလားမသ ိဘူး။
အႏုပညာမ်ိဳး႐ိုး မရွိပါဘူး။
ဆရာ႔မိသားစုဝင္ေတြ အေၾကာင္းေျပာျပ ေပးပါဦး။
အေဖက ဦးသိန္းျမင့္၊ အေမက ေဒၚလွေရႊ ပါ။ သူက မြန္လူမ်ိဳး စစ္စစ္ပါ။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ မွာ ေမာင္ႏွမ ေလးေယာက္ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အႀကီးဆံုးသားေပါ့။
ဆရာ့ရဲ႕ ေတးေရးသက္တမ္းနဲ႔ ဆရာေရးျပီးတဲ့ သီခ်င္းအပုဒ္ေရကေကာ။
အပုဒ္ ၃ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိပါျပီ ‘ကႏၱာရလမင္း’ က ၁၉၉၂ မွာ စတာဆုိေတာ့ ဂီတ သက္တမ္းက ႏွစ္ႏွစ္ ဆယ္ေလာက္ေတာ့ ရွိပါၿပီ။
ကိုယ့္သီခ်င္းေတြကို ၾကားရရင္ ခံစားရတဲ့ ခံစားမႈ က ေတးေရး သက္ႏုတုန္း ကနဲ႔ ေတးေရး သက္ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ရွိရင္ ေျပာျပ ေပး ပါဦး။
ငယ္ငယ္တုန္းက နဲ႔ အခုခ်ိန္မွာ ခံစားမႈက မတူတာ ေတာ့ မတူေတာ့ဘူးေပါ့။ ငယ္ငယ္တုန္း ကဆုိ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ကိုယ့္သီခ်င္း ၾကားလုိက္ ရတာ ျဖစ္ ရင္ ၾကားလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏုပ်ိဳ လန္းဆန္းေနတာ ေပါ့။ အခု ေနာက္ပုိင္း မွာျဖစ္ေနတာက ဝမ္းသာတဲ့ ေနာက္က အမွားျပင္ဆင္မႈက ပိုလုိက္ေနတယ္။ ေပါက္ လည္းေပါက္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က ကိုယ့္သီခ်င္း ျပန္ၾကားလုိက္ရင္ ဒီေနရာမွာ ဒီလိုေလး ျပင္လုိက္ရင္ အရမ္း ေကာင္းမွာပဲလို႔ ျပန္ျပန္ေတြးမိေနတယ္။
သီခ်င္းကိုဖီလင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးတာမ်ား လား။ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္တစ္ခု လုိ ေရးျဖစ္တာမ်ိဳးရွိလား။
ဖီလင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ေရးပါတယ္။ အပ္တဲ့ အခါမွာလည္းေရးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ အခ်ိန္မေရြး ေရးျဖစ္လာပါ တယ္။
ဆရာေရးေပးတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြေၾကာင့္ ပရိသတ္ ပိုျပီးေတာ့ သိသြားတဲ့ အဆုိေတာ္နဲ႔ သီခ်င္းအတြဲေလးေတြ ကိုလည္း ေျပာျပေပးပါလား။
အင္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ေဇာ္ပိုင္ရဲ႕ ‘မင္းနဲ႔မွခ်စ္ တတ္ၿပီ’ေပါ့။ ေဇာ္ပိုင္က ေခ်ာစုခင္နဲ႔ အေခြထြက္ကတည္း ပရိသတ္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သိေနပါၿပီ။ ‘မင္းနဲ႔မွ ခ်စ္တတ္ျပီ’ နဲ႔က်ေတာ့ မွ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔ ပရိသတ္ သိသြားတယ္ လို႔ေျပာရင္ ရပါတယ္။ ေနာက္ မ်ိဳးႀကီး လည္း ‘ဒီကေစာင့္ေနသူ’ နဲ႔ ပရိသတ္ ပိုသိသြားတယ္။ ေလးျဖဴ ဆုိရင္ လည္း ပထမ အေခြကလည္း ေပါက္ျပီး သားပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယ အေခြက ပိုေပါက္ သြားေတာ့ ေလးျဖဴ ဆိုၿပီး ပိုျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေနာက္ ဟန္ထြန္း ဆို လည္း ‘ရင္ခုန္ဘက္သို႔ တမ္းခ်င္း’ သီခ်င္းနဲ႔ အဆိုေတာ္ ျဖစ္သြားတယ္ ဆုိရင္လည္း ရပါတယ္။ ေနာက္ ေကာင္း ျမတ္ေလး ဆိုရင္လည္း ‘ခ်စ္ခြင့္ရခ်င္ၿပီ’ သီခ်င္းေလးေပါ့။
ဆရာ အမ်ိဳးသမီးသီခ်င္း ေရးတာ နည္းတယ္ ထင္တယ္ေနာ္။
ဟုတ္ပါတယ္။
ဆရာ အမ်ားဆံုးေရးျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္က။
မဒီပဲျဖစ္မွာပါ။
ေတးေရးဆရာ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္လုိက္ခဲ့တာ စြန္႔လႊတ္လုိက္ရတဲ့ တျခားလုပ္ခ်င္ျပီး မလုပ္လုိက္ရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးရွိလား။
အဲဒီလုိမ်ိဳးေတာ႔ မရွိပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အစကတည္းက ကြၽန္ေတာ္က သီခ်င္းပဲ ေရးခ်င္ခဲ့တာပါ။
ေတးေရးဆရာ မျဖစ္ခဲ့ရင္ေကာ ဆရာ ဘာျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာလဲ။
ကဗ်ာဆရာ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာပါ။
ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ သီခ်င္းေရးတဲ့ အလုပ္အျပင္ ဆရာတုိးၿပီး လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ရွိရင္လည္း ေျပာျပေပး ပါဦး။
Vocal Guide ပါ။ အခုလည္း လုပ္ေနပါၿပီ။ ဆရာ က အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ကို သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို အစအ ဆံုးေမာင္းရတဲ့ အလုပ္ကို ဝါသနာပါပါတယ္။ တစ္ေခြ လံုး ေမာင္းတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေပါ့။ အခု ေလာေလာဆယ္ မွာလည္း နီနီခင္ေဇာ္ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြကို စျပီး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ျဖိဳးျပည့္စံုရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြ လည္း လုပ္ဖို႔ရွိပါတယ္။
ဒါကေတာ့ အႏုပညာ အသိုင္းအဝိုင္း မဟုတ္တဲ့ အျပင္ ပရိသတ္ေတြ သိခ်င္မယ့္ ေမးခြန္း မ်ိဳးပါ။ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္က သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ လာအပ္္ ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဆရာ တို႕ဘက္က တာဝန္ ယူရတဲ့အ ပိုင္းကို ေျပာျပေပးပါ။
ေကာ္ပီ သီခ်င္း ဆိုရင္လည္း သူတို႔နဲ႔ လုိက္မယ့္ သီခ်င္းေလးေတြ ေရြးေပးရတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ေပါက္မလား စဥ္းစားေပးရတယ္။ ကီးခ်ိိန္ေပးရတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ ဆိုရင္ လည္း သူတို႔ အသံ နဲ႔လုိက္မယ့္ သီခ်င္းေတြကို စဥ္းစားေပးရတယ္။ေနာက္ studio အထိ လုိက္ျပီး Key ခ်ိန္ေပးရတယ္။
ဆရာေရးတဲ့ ကိုယ္ပုိင္ သံစဥ္သီခ်င္းေတြထဲက အမွတ္တရရွိတဲ့ သီခ်င္းရွိ ရင္လည္း ေျပာျပေပးပါ။
အကုန္လံုးကို အမွတ္တရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္က ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ နည္းေန ေသးေတာ့ေလ။ ကိုယ္ပုိင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေတြ ကို ေရးရင္ အၿမဲ ဖီလင္ လာမွေရးတာပါ။ လုပ္မေရးပါဘူး။ မွတ္ မွတ္ရရ ရွိတဲ့သီခ်င္းကို ေျပာရရင္ ၁၉၉၉ တုန္းက ထြက္ထားတဲ့ ဟန္ထြန္း အားေပးသီခ်င္းပါ။
အခုလတ္တေလာမွာ ဆရာေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြ ထဲက ဆရာႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္း ကိုေျပာပါဆိုရင္ ဘာသီ ခ်င္းကို ေရြးေပးမလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ အၿမဲတမ္း ႀကိဳက္ေနတဲ့ သီခ်င္း ဆုိရင္ ေတာ့ ေလးျဖဴဆိုတဲ့ ‘အတိတ္ ျမက္ခင္းစိမ္း’ နဲ႔ ‘တစ္ကိုယ္ ေရလြမ္းဆြတ္မႈ’ ပါ။ ‘အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္း’ က ကြၽန္ ေတာ့္ real story ကို ေရးထားတာပါ။ ေနာက္ ‘တစ္ကိုယ္ေရ လြမ္းဆြတ္မႈ’ က ကြၽန္ေတာ့္ ငယ္ဘဝကို ေရး ထားတာပါ။ ေလးျဖဴ ဆိုခဲ့တာလည္း ႏွစ္ပုဒ္ စလံုးမုဒ္အ ရမ္းေကာင္း တယ္။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးထားတဲ့ပံုစံ၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပါ။
ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ဂီတ ေလာကမွာ တစ္ကိုယ္ ေတာ္အေခြေတြ အရမ္း ထုတ္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေအာင္ျမင္တာ မ်ားတယ္။ အဲဒီ့အေပၚ ဆရာ့ အျမင္ေလး ကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ေျပာရရင္ေတာ့ အဓိက ကေတာ့ အရည္အခ်င္း မျပည့္မီဘဲနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာလည္း ပါတယ္။ အခ်ိန္ကို မေစာင့္တာလည္း ပါပါတယ္။ သူတို႔ေဘး နားကေန ၿပီး ဂိုက္လိုင္း လုပ္ေပးမယ့္ သူ မရွိတာလည္းပါ တယ္။ စနစ္တက် ပ်ိဳးေထာင္ေပးမယ့္ သူမရွိတာလည္း ပါတယ္ေပါ့။ ခိုးကူး အေခြေႀကာင့္လည္း ပါပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဂီတေလာကမွာ တစ္ပုဒ္တည္း အရမ္းေပါက္ျပီ၊ ရပ္ေနတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြလည္း ရွိ တယ္ေလ။ သူတို႔ အေပၚလည္း ဆရာ႔ အျမင္ကို ေျပာျပ ေပးပါဦး။
ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက အဆိုဘက္မွာေကာ အေရးဘက္ မွာေကာရွိပါတယ္။ တစ္သက္မွာ တစ္ပုဒ္ ေကာင္းပဲ ထြက္လာတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ အဲဒီတစ္ပုဒ္ ကုိ ေက်ာ္ မလာႏိုင္ဘူး ဆုိတာ သူ႔ရဲ႕ အားထုတ္မႈလည္း လိုပါ တယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေက်ာ္ႏိုင္ရမယ္ ၊ေက်ာ္ႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
အဆိုၿပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီးေပၚလာတဲ့ အေပၚ ဆရာ့ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာေပးပါဦး။
အဆို ျပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာတာ ေကာင္း ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြက အရည္အခ်င္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပိုက္ဆံ မရွိဘူး။ အသိုင္းအဝိုင္း အလွမ္းကြာတယ္။ အဲဒီ လို လူေတြအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ ေပးေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Melody World ၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုိရင္လည္း ေကာင္းေကာင္း ေရြးတယ္။ အေကာင္း ဆံုး အေတြ႕အႀကံဳေတြဆီ တြန္းပို႔ေပးတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ေယာက္ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ေယာက္ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာရင္ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ တီဗီ ပ႐ိုဂရမ္ေတြမွာေကာ၊ Shopping center ေတြမွာပါ အဆို ျပိဳင္ပြဲေတြ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ေနၾကတယ္။ အဆုိျပိဳင္ပြဲ တစ္ခု လုပ္ ေတာ့ မယ္ ဆိုရင္ ဘာေတြကို သတိထားျပီး လုပ္ကိုင္ သင့္တယ္ဆုိတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ အႀကံေပးစကားေလး ေျပာေပး ပါဦး။
မရွိပါဘူး။ လုပ္ေနတာေတြ အကုန္လံုးက ျပည္႔စံု ၾကပါတယ္။ ဒိုင္ေတြလည္း အမွတ္ေပးတာ ေတာ္ၾကပါ တယ္။ တိက်ၾကပါတယ္။ ဘက္လုိက္မႈ မရွိပါဘူး။
ၿပိဳင္ပြဲဝင္ကေလးေတြအတြက္ အႀကံေပးစကား ဆိုရင္ေကာ။
ၿပိဳင္တဲ့ ကေလးေတြ stage မေၾကာက္ရင္ ပို ေကာင္းပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အျပင္မွာ ဆုိတာ အရမ္း ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္တမ္း က်ရင္ လြဲေခ်ာ္သြားတာ မ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ Melody World မွာလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာ့ အေနနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကို ဘယ္လုိထားလဲ မသိဘူး။
တတ္ႏိုင္သမွ် စေန၊ တနဂၤေႏြဆို ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ ရေအာင္ ယူတတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ relax ယူခ်င္ရင္ ေဘာလံုးပြဲ ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ပြဲ ၾကည့္ လိုက္ တယ္။ အဲဒါပါပဲ။
တခ်ဳိ႕ဝါသနာရွင္ေလးေတြက သူတို႔ ထင္သေလာက္ မျဖစ္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်ေန တာမ်ဳိးရွိတယ္။ သူတို႔ကို လည္း အားေပး စကား တစ္ခုခုေျပာေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ႀကိဳးစားေစခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ ပါလို႔စိတ္ ဓာတ္မက်ပါနဲ႔လို႔။ ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အထိ ေရာက္မလာခဲ့ဘူး။ လမ္း တစ္ဝက္ မွာ ပ်က္က်န္ခဲ့ရင္၊ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲနဲ႔ ေနာက္တစ္ ႏွစ္ေနာက္ တစ္ေနရာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ၿပိဳင္ပါ။ ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ဒီ့ထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ ၾကပါလို႔။
ဆရာ့ေတးေရး သက္တမ္းမွာ ေတးေရး အလုပ္ကို ဆက္မလုပ္ခ်င္ေ လာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတဲ့ခံစားမႈမ်ဳိးရွိ ရင္လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ဒီအလုပ္ကိုပဲ ဝါသနာပါ ေတာ့ ဒီအလုပ္လုပ္ ရတာပဲ သိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ အရမ္း ညံ့တဲ့သူ တစ္ေယာက္ကို သင္ေပးေနရတယ္။ သူက မ လိုက္ႏိုင္ လို႔ ပင္ပန္းတယ္လို႔ ညည္းေနတယ္။ သူ႔ကိုလည္း ေဟာက္ေနမိတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကိုလည္း ရင္ဖြင့္ရင္ ရင္ဖြင့္ေနမိမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ စိတ္ညစ္တာကို ျပန္ေတြး ၾကည့္ မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါေလးေတြကို ကြၽန္ေတာ္က ေပ်ာ္ေနတာပါ။
အဆက္အသြယ္ မရွိတဲ့ အဆို ဝါသနာပါတဲ့ သူေတြကို ၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ေပးသ လို ေတးေရး ဝါသနာပါတဲ့သူေတြ ကိုေကာ အဲဒီလိုမ်ဳိး အစီအစဥ္မ်ဳိးမရွိဘူးလား။
ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ပ႐ိုဂရမ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ခ်န္နယ္တစ္ခုကေန သြားမယ္လို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္။
ေတးေရးဆရာေတြကို ဒီဘက္ေခတ္မွာ အရင္ေခတ္ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ အေလးေပး လာတာေတြ႕ရတယ္ေနာ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဟိုးအရင္တုန္းကဆို သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ေပါက္သြားေပမယ့္ ဘယ္သူေရး တယ္ ဆိုတာကို သိပ္ မသိပါဘူး။ ဒီဘက္ေခတ္ ကိုမင္းခ်စ္သူ တို႔ ေခတ္ ေလာက္ ကစၿပီး ေတးေရးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလာၾက ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေခတ္က်ေတာ့ အားလံုး သိလာ ၾကပါတယ္။ လမ္းမွာ ေတြ႕ရင္ေတာင္မွပဲ ေကေအတီဆို ၿပီး လာႏႈတ္ဆက္ ၾကတာမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။
Credit - #MrMagazine
ဆရာေကေအတီ ဂီတလမ္းေၾကာင္းေပၚ စတင္ ေရာက္ရွိ လာတဲ့ ေတးေရးဆရာ ဘဝအစကို ေျပာျပေပး ပါဦး။
အရင္တုန္းကေတာ့ မႏၲေလး တကၠသိုလ္စတက္ တုန္းက ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ စေရးျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္က အဆိုေတာ္ အသ စ္တစ္ေယာက္ နယ္ကို လိုက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ ဆီက သီခ်င္းေတြလိုက္ စုေနတယ္။ အဲဒီ အဆိုေတာ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ျဖစ္ သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေရး ထား တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲက သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို သူယူလိုက္ တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းက ကြၽန္ေတာ့္ ဂီတအစ သီခ်င္းလို႔ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ စေရးတဲ့အခါမွာ အႏုပညာေၾကး လည္း ရတယ္ ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို ဆိုလည္း ဆိုပါ တယ္။ အၿပီးအစီး လုပ္ၿပီးမွ သူက အေခြ မထြက္ျဖစ္ ဘူး။ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာ လိုက္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္သီခ်င္း ကိုယ္ျပန္မၾကားလိုက္ရဘူးေပါ
ဆရာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဘယ္ႏွခုႏွစ္ေလာက္ရွိ ၿပီလဲ။
ဘယ္ အခ်ိန္ေလာက္ျဖစ္မလဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ Final ေက်ာင္းသားဘဝက ဆိုေတာ့ ၁၉၈၇ ေပါ့။
ေနာက္ပိုင္း ဂီတလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ဆက္ၿပီးလုပ္ ကိုင္ျဖစ္ပံုေလးကေကာ။
အင္း။ ကြၽန္ေတာ္ ဘြဲ႕ရၿပီး မံုရြာျပန္ေရာက္တဲ့အ ခ်ိန္မွာ သီခ်င္းေတြ ေရးေနတယ္ေပါ့။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ၿမိဳ႕က အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သွ်ဳိင္းေအာင္ ဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္၊ သူက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းပဲ ဆိုတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ ေရးထားတဲ့ သီခ်င္း ေတြ ရွိတယ္လို႔ သူကၾကားေတာ့ သူ႔ကို ျပပါလားလို႔ေျပာ တယ္။ သူ႔ကို သီခ်င္း သံုးပုဒ္ျပလိုက္တယ္။ တစ္ပုဒ္ ႀကိဳက္ တယ္ဆိုၿပီး ယူလိုက္တယ္။ ေနာက္သူက ရန္ကုန္မွာ ျပန္ ၿပီး အေခြ လုပ္တယ္။ သဇင္မင္း ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ပါ။ အဲဒီ အေခြထဲမွာ ‘အားနည္းခ်က္နဲ႔လူ’ ဆိုတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေလး ပါသြားတယ္။ ဒါ ပထမဆံုး ပေရာ္ဖက္ ရွင္ နယ္ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္း၊ ပထမဆံုး ကိုယ္ေရးထားတာ ကိုယ္ ျပန္ၾကားရ တဲ့သီခ်င္းလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုေလးျဖဴတို႔ မံုရြာေရာက္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲၾကတယ္။ ‘ကႏၲာရလမင္း’ အေခြ အတြက္ ကြၽန္ ေတာ့္ကို ေကာ္ ပီသီခ်င္း (၇) ပုဒ္အပ္တယ္။ ေနာက္ ပိုင္းမွာ ဒီဘက္ပိုင္းမွာပဲ ဆက္တိုက္လုပ္ျဖစ္သြားတာပါ။
ဆရာက ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတးေရးဆရာျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာလား။ေတးေရးတာကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ဝါသနာပါခဲ့တာလား။
ဟုတ္ပါတယ္။ ေတးေရးဆရာပဲျဖစ္ခ်င္ခဲ့တာပါ
တခ်ိဳ႕လူေတြက သိခ်င္ၾကတယ္။ ေတးေရးဆရာ ေတြက အဆိုေတာ္ ဘာလို႔မျဖစ္ တာလဲဆိုတာ။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ေတာ့ သီခ်င္းစေရးက တည္းက ကိုယ္ဆိုဖို႕ ကိုယ္ေရးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ ထက္ အသံ အမ်ားၾကီးေကာင္းတဲ႔ ေလးျဖဴတို႔၊ အငဲတို႔၊ ဝိုင္းဝိုင္း တို႔နဲ႔ ေပါင္းမိတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မဆိုခ်င္ေတာ႔ ပါဘူး။ သီခ်င္းပဲ ေရးခ်င္ေတာ့တယ္။
ဆရာ႔ကို ေကေအတီလို႕ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက သိသြားတဲ့ သီခ်င္းဆိုရင္ ဘယ္သီ ခ်င္းေလးျဖစ္မယ္ထင္လဲ။
သွ်ိဳင္းေအာင္ အေခြတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္ကို သိပ္ မသိပါဘူး။ ေလးျဖဴ အေခြ ထြက္မွ ပိုသိသြားတယ္။ ဘယ္ သီခ်င္းနဲ႔ စသိလဲ ဆိုတာေျပာရ ခက္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ ေလးျဖဴရဲ႕ အဲဒီအေခြက တစ္ေခြလံုးေပါက္ သြားလို႔ပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဒီအေခြထဲမွာ ၇ ပုဒ္ေလာက္ ေရးထားတာ၊ ေနာက္ သီခ်င္းေတြ အားလံုး ကိုလည္း ပရိသတ္ ႀကိဳက္ၾက တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအေခြ ထဲက သီခ်င္း ေတြနဲ႔ပဲ ပရိသတ္ သိသြားတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။
ဆရာ ေတးေရးသက္တမ္းမွာ အခ်ိန္အမ်ားၾကီး ေပးလိုက္ရတဲ့ သီခ်င္းရွိရင္လည္း ထူးထူးျခားျခားရွိရင္ လည္းေျပာျပပါဦး။
ထူးထူးျခားျခား ရွိပါတယ္။ ေလးျဖဴဆုိထားတဲ့ ‘အိမ္မက္ ကဗ်ာ’ အေခြထဲက ‘အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္း’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပါ။ အဲဒီ့ သီခ်င္းကို ေလးငါးေျခာက္လေလာက္ အခ်ိန္ေပး လိုက္ရတယ္။ ဘာလို႕လဲဆုိေတာ့ တစ္ပုဒ္လံုး ေရးၿပီးမွ မႀကိဳက္လို႔ ျပန္ေရးလိုက္ရလို႔ပါ။
အခ်ိန္နည္းနည္းပဲေပးၿပီး ပရိသတ္သေဘာက်တဲ့ သီခ်င္းမ်ဳိးရွိရင္ လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္က အခ်ိန္ သိပ္မတြက္ထားေတာ့ သိပ္ မေျပာတတ္ဘူး။ တခိ်ဳ႕ သီခ်င္းေလးေတြလည္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေပးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ ရွိပါတယ္။ ‘အိပ္မက္ ေလွ’ ထဲမွာ လည္း ပါပါတယ္။
ေတးေရး သက္တမ္း ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ ပိုျပီး လြယ္ကူလာတဲ့ အပိုင္းနဲ႔ ပုိျပီး ခက္ခဲလာတဲ့ အပိုင္း ေတြကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ပိုျပီး လြယ္ကူလာတဲ့ အပိုင္းကေတာ့ ျမန္မာလူမိ်ဳး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တစ္ေယာက္ အ ေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ ျမန္မာစာ ကို ပိုျပီးေတာ့ ႏွံ႕စပ္ ကြၽမ္းက်င္ လာ တယ္။ စကားေျပကို ပုိၿပီး ႏိုင္နင္းလာပါတယ္။ ဝါက် အရွည္ႀကီးေတြကို ေရးလာတာ ပိုျပီးေတာ့ အဆင္ေျပလာ တယ္၊ ေပ်ာ္ေမြ႔ လာတယ္ေပါ့။ ပိုျပီးေတာ႔ ခက္ခဲလာတဲ့ အပိုင္း ကေတာ့ အရင္ကထက္ ပိုျပီးေတာ့ စိစစ္တတ္ လာတယ္။ စာလံုး တစ္လံုးခ်င္း တစ္လုံးခ်င္းက အစကို ပိုျပီး စိစစ္လာတယ္။
ဆရာ သီခ်င္းေရးတဲ့ အထဲမွာ ေရးကတည္းက ပရိသတ္ၾကိဳက္မယ္လို႔ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ သတိထသတိထားမိတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးရွိရင္လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ရွိပါတယ္။ မ်ိဳးႀကီးဆုိတဲ့ ‘ဒီကေစာင့္ေနသူ’တုိ႔။ ေဇာ္ပိုင္ ဆိုတဲ့ ‘မင္းနဲ႔မွ ခ်စ္တတ္ၿပီ’ တို႔။ ေလးျဖဴဆိုတဲ့ ‘အသည္းကြဲ သီခ်င္းသစ္’တို႔။ ေနာက္ ဟန္ထြန္း ဆိုတဲ့ ‘ရင္ခုန္ဘက္ သို႔တမ္းခ်င္း’ တို႔ပါ။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြက ေရးၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာကတည္းက ပရိသတ္ ရင္ထဲကို ေရာက္ သြားမယ္ ဆိုတာ သိတယ္။ မွန္းလို႔ရတယ္ေပါ့။
ေနာက္ ခုနက ေမးခြန္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။ ေရးျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာကုိယ္တိုင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ဆရာ အားရေလာက္ေအာင္ ပရိသတ္ မတုံ႔ျပန္တဲ့ သီခ်င္း မ်ိဳးေကာ ရွိလား။
ရွိတာေပါ့။ ေလးျဖဴ ဆုိထားတဲ့ ‘တစ္ကိုယ္ေရလြမ္း ဆြတ္မႈ’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။ ဒီသီခ်င္းေလးကို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းၾကိဳက္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းေလးက ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ငယ္ဘဝအေၾကာင္း ေရးထားတာ။ real story ေပါ့။ ခ်စ္တတ္တဲ့စိတ္လည္း မရွိေသးဘူး၊ မုန္းတတ္တဲ့စိတ္ လည္း မရွိေသးဘူး ဆိုတာေလ။
ဆရာ အဲဒီ သီခ်င္းေလးလည္း ေပါက္ပါတယ္။
ဟုတ္တယ္။ ေပါက္ေတာ့ ေပါက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားရ ေလာက္ေအာင္ မေပါက္ဘူး ဆိုရမွာေပါ့။ ပရိသတ္ ေတြ အားလံုး ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ေတာ႔ ျဖစ္မ လာ ဘူးေပါ့။
ဆရာ သီခ်င္းေရးရင္ ဘယ္အခ်ိန္ အေရးမ်ားလည္း မသိဘူး။
ညပိုင္းပဲ အေရးမ်ားပါတယ္။
ဆရာ သီခ်င္း ေရးတဲ့ နႈန္းကေကာ တစ္ေန႔ တည္း နဲ႔ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးျဖစ္ တာမ်ိဳး ရွိလား။
မရွိပါဘူး။ တစ္ေန႔ တစ္ပုဒ္ေတာင္ မၿပီးပါဘူး။
ဆရာ က ေတးေရး ဆရာ တစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ ဘာ ေတြ ေလ့လာျဖစ္လဲ မသိဘူး။
ပထမဆံုးေတာ့ စာေတြမ်ားမ်ား ဖတ္ရမယ္။ စာဖတ္တဲ့ အခါမွာ အခုမွ ေကာက္ဖတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ငယ္ငယ္ တည္းက စာေတြကို ဝါသနာ ပါရမယ္။ ေနာက္ Music အလုပ္ လုပ္တဲ့ အခါမွာလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သိပ္မသိေပ မယ့္ ေရးမယ့္သူ တစ္ေယာက္ အေန နဲ႔ တူရိ ယာ တစ္ခုကို တီးတတ္ ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ own tune ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ တူရိယာ တစ္ခု သိပ္ မတီးတတ္ရင္ေတာင္ သီအိုရီကိုေတာ့ တီးမိေခါက္မိဖို႔ လုိတယ္။
ဆရာက ေတးေရးဆရာဘဝကို ဘယ္လုိ ခံယူထား လဲ မသိဘူး။
ကိုယ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတးေရးဆရာပဲ ျဖစ္ခ်င္တာ ဆိုေတာ႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာပဲ ျဖစ္ရတဲ့ အတြက္ ေက်နပ္ပါတယ္။
ဆရာ႔မွာ အႏုပညာမ်ိဳး႐ိုးေကာရွိလားမသ
အႏုပညာမ်ိဳး႐ိုး မရွိပါဘူး။
ဆရာ႔မိသားစုဝင္ေတြ အေၾကာင္းေျပာျပ ေပးပါဦး။
အေဖက ဦးသိန္းျမင့္၊ အေမက ေဒၚလွေရႊ ပါ။ သူက မြန္လူမ်ိဳး စစ္စစ္ပါ။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ မွာ ေမာင္ႏွမ ေလးေယာက္ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အႀကီးဆံုးသားေပါ့။
ဆရာ့ရဲ႕ ေတးေရးသက္တမ္းနဲ႔ ဆရာေရးျပီးတဲ့ သီခ်င္းအပုဒ္ေရကေကာ။
အပုဒ္ ၃ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိပါျပီ ‘ကႏၱာရလမင္း’ က ၁၉၉၂ မွာ စတာဆုိေတာ့ ဂီတ သက္တမ္းက ႏွစ္ႏွစ္ ဆယ္ေလာက္ေတာ့ ရွိပါၿပီ။
ကိုယ့္သီခ်င္းေတြကို ၾကားရရင္ ခံစားရတဲ့ ခံစားမႈ က ေတးေရး သက္ႏုတုန္း ကနဲ႔ ေတးေရး သက္ၾကာလာတဲ့ အခါမွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ရွိရင္ ေျပာျပ ေပး ပါဦး။
ငယ္ငယ္တုန္းက နဲ႔ အခုခ်ိန္မွာ ခံစားမႈက မတူတာ ေတာ့ မတူေတာ့ဘူးေပါ့။ ငယ္ငယ္တုန္း ကဆုိ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ကိုယ့္သီခ်င္း ၾကားလုိက္ ရတာ ျဖစ္ ရင္ ၾကားလုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏုပ်ိဳ လန္းဆန္းေနတာ ေပါ့။ အခု ေနာက္ပုိင္း မွာျဖစ္ေနတာက ဝမ္းသာတဲ့ ေနာက္က အမွားျပင္ဆင္မႈက ပိုလုိက္ေနတယ္။ ေပါက္ လည္းေပါက္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က ကိုယ့္သီခ်င္း ျပန္ၾကားလုိက္ရင္ ဒီေနရာမွာ ဒီလိုေလး ျပင္လုိက္ရင္ အရမ္း ေကာင္းမွာပဲလို႔ ျပန္ျပန္ေတြးမိေနတယ္။
သီခ်င္းကိုဖီလင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးတာမ်ား လား။ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္တစ္ခု လုိ ေရးျဖစ္တာမ်ိဳးရွိလား။
ဖီလင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ေရးပါတယ္။ အပ္တဲ့ အခါမွာလည္းေရးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ အခ်ိန္မေရြး ေရးျဖစ္လာပါ တယ္။
ဆရာေရးေပးတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြေၾကာင့္ ပရိသတ္ ပိုျပီးေတာ့ သိသြားတဲ့ အဆုိေတာ္နဲ႔ သီခ်င္းအတြဲေလးေတြ ကိုလည္း ေျပာျပေပးပါလား။
အင္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ေဇာ္ပိုင္ရဲ႕ ‘မင္းနဲ႔မွခ်စ္ တတ္ၿပီ’ေပါ့။ ေဇာ္ပိုင္က ေခ်ာစုခင္နဲ႔ အေခြထြက္ကတည္း ပရိသတ္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သိေနပါၿပီ။ ‘မင္းနဲ႔မွ ခ်စ္တတ္ျပီ’ နဲ႔က်ေတာ့ မွ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔ ပရိသတ္ သိသြားတယ္ လို႔ေျပာရင္ ရပါတယ္။ ေနာက္ မ်ိဳးႀကီး လည္း ‘ဒီကေစာင့္ေနသူ’ နဲ႔ ပရိသတ္ ပိုသိသြားတယ္။ ေလးျဖဴ ဆုိရင္ လည္း ပထမ အေခြကလည္း ေပါက္ျပီး သားပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယ အေခြက ပိုေပါက္ သြားေတာ့ ေလးျဖဴ ဆိုၿပီး ပိုျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေနာက္ ဟန္ထြန္း ဆို လည္း ‘ရင္ခုန္ဘက္သို႔ တမ္းခ်င္း’ သီခ်င္းနဲ႔ အဆိုေတာ္ ျဖစ္သြားတယ္ ဆုိရင္လည္း ရပါတယ္။ ေနာက္ ေကာင္း ျမတ္ေလး ဆိုရင္လည္း ‘ခ်စ္ခြင့္ရခ်င္ၿပီ’ သီခ်င္းေလးေပါ့။
ဆရာ အမ်ိဳးသမီးသီခ်င္း ေရးတာ နည္းတယ္ ထင္တယ္ေနာ္။
ဟုတ္ပါတယ္။
ဆရာ အမ်ားဆံုးေရးျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္က။
မဒီပဲျဖစ္မွာပါ။
ေတးေရးဆရာ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္လုိက္ခဲ့တာ စြန္႔လႊတ္လုိက္ရတဲ့ တျခားလုပ္ခ်င္ျပီး မလုပ္လုိက္ရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးရွိလား။
အဲဒီလုိမ်ိဳးေတာ႔ မရွိပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အစကတည္းက ကြၽန္ေတာ္က သီခ်င္းပဲ ေရးခ်င္ခဲ့တာပါ။
ေတးေရးဆရာ မျဖစ္ခဲ့ရင္ေကာ ဆရာ ဘာျဖစ္ ခ်င္ခဲ့တာလဲ။
ကဗ်ာဆရာ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာပါ။
ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ သီခ်င္းေရးတဲ့ အလုပ္အျပင္ ဆရာတုိးၿပီး လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ရွိရင္လည္း ေျပာျပေပး ပါဦး။
Vocal Guide ပါ။ အခုလည္း လုပ္ေနပါၿပီ။ ဆရာ က အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ကို သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို အစအ ဆံုးေမာင္းရတဲ့ အလုပ္ကို ဝါသနာပါပါတယ္။ တစ္ေခြ လံုး ေမာင္းတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေပါ့။ အခု ေလာေလာဆယ္ မွာလည္း နီနီခင္ေဇာ္ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြကို စျပီး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ျဖိဳးျပည့္စံုရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြ လည္း လုပ္ဖို႔ရွိပါတယ္။
ဒါကေတာ့ အႏုပညာ အသိုင္းအဝိုင္း မဟုတ္တဲ့ အျပင္ ပရိသတ္ေတြ သိခ်င္မယ့္ ေမးခြန္း မ်ိဳးပါ။ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္က သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ လာအပ္္ ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဆရာ တို႕ဘက္က တာဝန္ ယူရတဲ့အ ပိုင္းကို ေျပာျပေပးပါ။
ေကာ္ပီ သီခ်င္း ဆိုရင္လည္း သူတို႔နဲ႔ လုိက္မယ့္ သီခ်င္းေလးေတြ ေရြးေပးရတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ေပါက္မလား စဥ္းစားေပးရတယ္။ ကီးခ်ိိန္ေပးရတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ ဆိုရင္ လည္း သူတို႔ အသံ နဲ႔လုိက္မယ့္ သီခ်င္းေတြကို စဥ္းစားေပးရတယ္။ေနာက္ studio အထိ လုိက္ျပီး Key ခ်ိန္ေပးရတယ္။
ဆရာေရးတဲ့ ကိုယ္ပုိင္ သံစဥ္သီခ်င္းေတြထဲက အမွတ္တရရွိတဲ့ သီခ်င္းရွိ ရင္လည္း ေျပာျပေပးပါ။
အကုန္လံုးကို အမွတ္တရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္က ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ နည္းေန ေသးေတာ့ေလ။ ကိုယ္ပုိင္ သံစဥ္ သီခ်င္းေတြ ကို ေရးရင္ အၿမဲ ဖီလင္ လာမွေရးတာပါ။ လုပ္မေရးပါဘူး။ မွတ္ မွတ္ရရ ရွိတဲ့သီခ်င္းကို ေျပာရရင္ ၁၉၉၉ တုန္းက ထြက္ထားတဲ့ ဟန္ထြန္း အားေပးသီခ်င္းပါ။
အခုလတ္တေလာမွာ ဆရာေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြ ထဲက ဆရာႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္း ကိုေျပာပါဆိုရင္ ဘာသီ ခ်င္းကို ေရြးေပးမလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ အၿမဲတမ္း ႀကိဳက္ေနတဲ့ သီခ်င္း ဆုိရင္ ေတာ့ ေလးျဖဴဆိုတဲ့ ‘အတိတ္ ျမက္ခင္းစိမ္း’ နဲ႔ ‘တစ္ကိုယ္ ေရလြမ္းဆြတ္မႈ’ ပါ။ ‘အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္း’ က ကြၽန္ ေတာ့္ real story ကို ေရးထားတာပါ။ ေနာက္ ‘တစ္ကိုယ္ေရ လြမ္းဆြတ္မႈ’ က ကြၽန္ေတာ့္ ငယ္ဘဝကို ေရး ထားတာပါ။ ေလးျဖဴ ဆိုခဲ့တာလည္း ႏွစ္ပုဒ္ စလံုးမုဒ္အ ရမ္းေကာင္း တယ္။ ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးထားတဲ့ပံုစံ၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပါ။
ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ဂီတ ေလာကမွာ တစ္ကိုယ္ ေတာ္အေခြေတြ အရမ္း ထုတ္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ မေအာင္ျမင္တာ မ်ားတယ္။ အဲဒီ့အေပၚ ဆရာ့ အျမင္ေလး ကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ေျပာရရင္ေတာ့ အဓိက ကေတာ့ အရည္အခ်င္း မျပည့္မီဘဲနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာလည္း ပါတယ္။ အခ်ိန္ကို မေစာင့္တာလည္း ပါပါတယ္။ သူတို႔ေဘး နားကေန ၿပီး ဂိုက္လိုင္း လုပ္ေပးမယ့္ သူ မရွိတာလည္းပါ တယ္။ စနစ္တက် ပ်ိဳးေထာင္ေပးမယ့္ သူမရွိတာလည္း ပါတယ္ေပါ့။ ခိုးကူး အေခြေႀကာင့္လည္း ပါပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဂီတေလာကမွာ တစ္ပုဒ္တည္း အရမ္းေပါက္ျပီ၊ ရပ္ေနတဲ့ အဆိုေတာ္ေတြလည္း ရွိ တယ္ေလ။ သူတို႔ အေပၚလည္း ဆရာ႔ အျမင္ကို ေျပာျပ ေပးပါဦး။
ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက အဆိုဘက္မွာေကာ အေရးဘက္ မွာေကာရွိပါတယ္။ တစ္သက္မွာ တစ္ပုဒ္ ေကာင္းပဲ ထြက္လာတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ အဲဒီတစ္ပုဒ္ ကုိ ေက်ာ္ မလာႏိုင္ဘူး ဆုိတာ သူ႔ရဲ႕ အားထုတ္မႈလည္း လိုပါ တယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေက်ာ္ႏိုင္ရမယ္ ၊ေက်ာ္ႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
အဆိုၿပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီးေပၚလာတဲ့ အေပၚ ဆရာ့ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာေပးပါဦး။
အဆို ျပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာတာ ေကာင္း ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြက အရည္အခ်င္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပိုက္ဆံ မရွိဘူး။ အသိုင္းအဝိုင္း အလွမ္းကြာတယ္။ အဲဒီ လို လူေတြအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ ေပးေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Melody World ၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုိရင္လည္း ေကာင္းေကာင္း ေရြးတယ္။ အေကာင္း ဆံုး အေတြ႕အႀကံဳေတြဆီ တြန္းပို႔ေပးတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ေယာက္ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ေယာက္ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာရင္ ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ တီဗီ ပ႐ိုဂရမ္ေတြမွာေကာ၊ Shopping center ေတြမွာပါ အဆို ျပိဳင္ပြဲေတြ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ေနၾကတယ္။ အဆုိျပိဳင္ပြဲ တစ္ခု လုပ္ ေတာ့ မယ္ ဆိုရင္ ဘာေတြကို သတိထားျပီး လုပ္ကိုင္ သင့္တယ္ဆုိတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ အႀကံေပးစကားေလး ေျပာေပး ပါဦး။
မရွိပါဘူး။ လုပ္ေနတာေတြ အကုန္လံုးက ျပည္႔စံု ၾကပါတယ္။ ဒိုင္ေတြလည္း အမွတ္ေပးတာ ေတာ္ၾကပါ တယ္။ တိက်ၾကပါတယ္။ ဘက္လုိက္မႈ မရွိပါဘူး။
ၿပိဳင္ပြဲဝင္ကေလးေတြအတြက္ အႀကံေပးစကား ဆိုရင္ေကာ။
ၿပိဳင္တဲ့ ကေလးေတြ stage မေၾကာက္ရင္ ပို ေကာင္းပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အျပင္မွာ ဆုိတာ အရမ္း ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္တမ္း က်ရင္ လြဲေခ်ာ္သြားတာ မ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ Melody World မွာလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႕ရပါတယ္။
ဆရာ့ အေနနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကို ဘယ္လုိထားလဲ မသိဘူး။
တတ္ႏိုင္သမွ် စေန၊ တနဂၤေႏြဆို ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ ရေအာင္ ယူတတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ relax ယူခ်င္ရင္ ေဘာလံုးပြဲ ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ပြဲ ၾကည့္ လိုက္ တယ္။ အဲဒါပါပဲ။
တခ်ဳိ႕ဝါသနာရွင္ေလးေတြက သူတို႔ ထင္သေလာက္ မျဖစ္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်ေန တာမ်ဳိးရွိတယ္။ သူတို႔ကို လည္း အားေပး စကား တစ္ခုခုေျပာေပးပါဦး။
ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ႀကိဳးစားေစခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ ပါလို႔စိတ္ ဓာတ္မက်ပါနဲ႔လို႔။ ၿပိဳင္ပြဲ ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အထိ ေရာက္မလာခဲ့ဘူး။ လမ္း တစ္ဝက္ မွာ ပ်က္က်န္ခဲ့ရင္၊ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲနဲ႔ ေနာက္တစ္ ႏွစ္ေနာက္ တစ္ေနရာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ၿပိဳင္ပါ။ ကိုယ့္ဘက္ကလည္း ဒီ့ထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ ၾကပါလို႔။
ဆရာ့ေတးေရး သက္တမ္းမွာ ေတးေရး အလုပ္ကို ဆက္မလုပ္ခ်င္ေ လာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတဲ့ခံစားမႈမ်ဳိးရွိ
မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ဒီအလုပ္ကိုပဲ ဝါသနာပါ ေတာ့ ဒီအလုပ္လုပ္ ရတာပဲ သိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ အရမ္း ညံ့တဲ့သူ တစ္ေယာက္ကို သင္ေပးေနရတယ္။ သူက မ လိုက္ႏိုင္ လို႔ ပင္ပန္းတယ္လို႔ ညည္းေနတယ္။ သူ႔ကိုလည္း ေဟာက္ေနမိတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကိုလည္း ရင္ဖြင့္ရင္ ရင္ဖြင့္ေနမိမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ စိတ္ညစ္တာကို ျပန္ေတြး ၾကည့္ မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါေလးေတြကို ကြၽန္ေတာ္က ေပ်ာ္ေနတာပါ။
အဆက္အသြယ္ မရွိတဲ့ အဆို ဝါသနာပါတဲ့ သူေတြကို ၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ေပးသ လို ေတးေရး ဝါသနာပါတဲ့သူေတြ ကိုေကာ အဲဒီလိုမ်ဳိး အစီအစဥ္မ်ဳိးမရွိဘူးလား။
ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ပ႐ိုဂရမ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ခ်န္နယ္တစ္ခုကေန သြားမယ္လို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္။
ေတးေရးဆရာေတြကို ဒီဘက္ေခတ္မွာ အရင္ေခတ္ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ အေလးေပး လာတာေတြ႕ရတယ္ေနာ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဟိုးအရင္တုန္းကဆို သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ေပါက္သြားေပမယ့္ ဘယ္သူေရး တယ္ ဆိုတာကို သိပ္ မသိပါဘူး။ ဒီဘက္ေခတ္ ကိုမင္းခ်စ္သူ တို႔ ေခတ္ ေလာက္ ကစၿပီး ေတးေရးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳလာၾက ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေခတ္က်ေတာ့ အားလံုး သိလာ ၾကပါတယ္။ လမ္းမွာ ေတြ႕ရင္ေတာင္မွပဲ ေကေအတီဆို ၿပီး လာႏႈတ္ဆက္ ၾကတာမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။
Credit - #MrMagazine
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။