Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, June 26, 2016

Marketing

Marketing
ယေန႔ေခတ္မွာေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဟာလည္းအလြန္အေရးပါလွပါတယ္။Marketingရဲ႕အေျခခံသေဘာကေတာ့ကုန္ပစၥည္းေတြ၀န္ေဆာင္မႈေတြကို၀ယ္ယူသံုးစြဲသူေတြဆီေရာက္ေအာင္ျပဳလုပ္ေပးျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ Marketing မွာအေျခခံသိသင့္တဲ့ 4P ဆိုတာ႐ွိပါတယ္ ။ Mc Carthy ဟာ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မွာကမၻာ့စီးပြားေရး ေလာကကို 4P အေၾကာင္း ကိုေျပာျပ ခဲ့ပါတယ္ ။

(1) Product { ကုန္ပစၥည္း }
-------------------------
ကုန္ပစၥည္းဆိုတာကေတာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု
စတင္လုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ကိုယ္ရည္မွန္းထားတဲ့ေစ်းကြက္ကိုအလြယ္ကူဆံုးေရာက္႐ွိေအာင္ပထမဦးစြာေရြးခ်ယ္ရမယ့္အရာပဲျဖစ္ပါတယ္။မိမိဟာဘယ္လိုကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးထုတ္မွာလဲ၊ဘယ္လို၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳးေပးမွာလဲစသည္ျဖင့္မိမိကြၽမ္က်င္တဲ့အရာCustomerေတြကိုစြဲေဆာင္ႏိုင္မယ့္အရာကိုေရြးခ်ယ္တတ္ရပါမယ္။Productလို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာလဲမိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းတံဆိပ္ (Brand) , ကုန္ပစၥည္းအသစ္တီထြင္မႈ (New Product Development) , ကုန္ပစၥည္းထုတ္ပိုးမႈ (Packaging) , ၀ယ္ယူၿပီးေနာက္ပိုင္း၀န္ေဆာင္မႈ (After Sales Service) နဲ႔ ကုန္ပစၥည္းဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခြဲမႈ (Product Management) စတာေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။

(2) Place { ေနရာ }
------------------
ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကိုထုတ္လုပ္ၿပီးတဲ့အခါ Customerေတြလက္ထဲကိုကိုယ့္ ကုန္ပစၥည္းကအလြယ္ကူဆံုးနည္းလမ္းနဲ႔ေရာက္႐ွိသြားဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္ ။ Customer ေတြကမိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကိုခက္ခက္ခဲခဲ႐ွာေဖြ၀ယ္ယူရတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး ။မိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကိုျဖန္႔ခ်ိတဲ့လမ္းေၾကာင္း ၊ ကုန္ပစၥည္းကို ကုန္ၾကမ္းကေနၿပီး၀ယ္သူေတြလက္ထဲေရာက္တဲ့အထိစီမံခန္႔ခြဲမႈေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။ ယေန႔ေခတ္မွာ Internet တိုးတက္မႈေတြေၾကာင့္ Social Media နဲ႔ Online Website ေတြကလည္းမိမိကုန္ပစၥည္း ကိုျဖန္႔ေ၀ဖို႔အေရး ပါတဲ့ေန ရာေတြျဖစ္လာပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္လည္း မ်ားျပားလွတဲ့၀ယ္ယူသူေတြလက္ ထဲကိုကုန္ပစၥည္းအလြယ္တကူေရာက္ႏိုင္ဖို႔ကြဲျပားျခားနားတဲ့ျဖန္႔ခ်ိမႈပံုစံေတြလိုအပ္ပါတယ္ ။

(3) Price { ေစ်းႏႈန္း }
--------------------
ထုတ္လုပ္သူေတြအေနနဲ႔မိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းနည္းတူအျခားၿပိဳင္ဘက္ထုတ္လုပ္သူေတြရဲ႕ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းေတြကိုအျမဲေလ့လာေနဖို႔လိုပါတယ္။ ေစ်းကြက္အတြင္းမွာကုန္ပစၥည္းတစ္ခုရဲ႕ေစ်းႏႈန္းဟာလည္း၀ယ္ယူသူေတြကိုဆြဲေဆာင္တဲ့ၿပိဳင္ဆိုင္မႈတစ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါတယ္ ။ Price ဆိုတဲ့ေနရာမွာကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္၊ အျမတ္ရ႐ွိႏိုင္စြမ္း (Profit Ability) ၊ ေစ်းႏႈန္း သက္သာမႈဗ်ဴဟာ (Pricing Strategy) နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ေရာင္းေစ်းနဲ႔ၿပိဳင္
ဘက္ရဲ႕ေရာင္းေစ်းကိုႏိႈင္းယွဥ္မႈေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။Customer ေတြဟာ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ေစ်းႏႈန္းကိုလက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္စီစဥ္ထားတဲ့အားထုတ္မႈမွန္သမ်ွဟာ အလဟႆျဖစ္သြားမွာအေသအခ်ာပါပဲ

(4) Promotion { အေရာင္းျမႇင့္တင္မႈ }
----------------------------------
Promotion အပိုင္းမွာေတာ့ Personal Selling , Mass selling နဲ႔ Sale promotion ဆိုၿပီး႐ွိပါတယ္ ။ Personal selling ဆိုတာကေတာ့ေရာင္း
ခ်သူနဲ႔၀ယ္ယူသူတိုက္႐ိုက္ဆက္ဆံတဲ့ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။ Mass selling ကေတာ့မ်ားျပားလွတဲ့Customer ေတြနဲ႔တစ္ခ်ိန္တည္းမႈဆက္သြယ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။Mass selling မွာေတာ့ မိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကို Media
ေတြ ၊ သီတင္းစာေတြ ၊တီဗီအစီအစဥ္ေတြကတစ္ဆင့္ေၾကာ္ျငာျခင္းေတြ ပါ၀င္ပါတယ္ ။ Sale promotion ကေတာ့ ကုန္ပစၥည္းအတြက္ကူပြန္
ေတြ၊နမူနာေပးတာေတြ၊Discountခ်တာေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။ အေရာင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈ ၊ ျပည္သူလူထုနဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ (Public relation ) ေတြက လည္း Promotion ရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတျဖစ္ပါတယ္ ။

၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းကာလေတြမွာ ေစ်းကြက္ေလ့လာသူေတြဟာ Marketing Mix နဲ႔ပက္သက္ၿပီးအႂကံဥာဏ္ ၊ Theory ေတြျမႇင့္တင္သင့္တယ္ လို႔ယူဆလာၾကပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၈၁ မွာ Booms နဲ႔
Biter ဟာ Marketing mix ရဲ႕ 4 P မွာ P အသစ္(၃) မ်ိဳးကိုထပ္မံထည့္သြင္းခဲ့ ပါတယ္ ။ အသစ္ထပ္ထည့္တဲ့ P အမ်ိဳးအစားေတြဟာ Marketing Mix မွာကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ဖို႔သာ မက Serviceလုပ္ငန္းေတြအတြက္ လည္းအသံုး၀င္ခဲ့ပါတယ္ ။

(5) People { လူ }
-----------------
People ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကိုေရာင္းခ်တဲ့သူေတြ ၊ ၀န္ထမ္းေတြ ၊ အဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူတဲ့ Customer ေတြ ၊ ကိုယ္ဦးတည္ထားတဲ့ target customer ေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔ သင္ဟာIT Company ကိုတည္ေထာင္တဲ့သူဆိုရင္ Technician ေတြဟာ သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ပံုရိပ္ကိုေဖာ္ျပေနပါတယ္။Marketing Mix မွာလည္းဒီလိုပါပဲဲ ၀န္ထမ္းေတြဟာလည္းသင့္လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္အေရးပါလွပါတယ္ ။

(6) Process { လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား }
------------------------------
Process ေတြကေတာ့ service လုပ္ငန္းေတြအတြက္အသံုး၀င္ပါတယ္ ။ Service တစ္ခုကိုစတင္ျပဳလုပ္ခ်ိန္ကေနၿပီး Customer ေက်နပ္တဲ့အ
ခ်ိန္ထိလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္ ။ မိမိရဲ႕service ေတြျမန္ဆန္ တိက်ေသသပ္ဖို႔ျဖည့္ဆည္းလုပ္ေဆာင္ရတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြကို Process လို႔ေခၚပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ - Online shopping တစ္ခုရဲ႕အိမ္တိုင္ ရာေရာက္ပို႔တဲ့၀န္ေဆာင္မႈမွာ မိမိရဲ႕ပစၥည္း Customer လက္ထဲကို အေကာင္းဆံုးအလ်င္ျမန္ဆံုးေရာက္႐ွိေအာင္ၾကားထဲမွာလုပ္ေဆာင္ရတဲ့အရာေတြျဖစ္ပါတယ္ ။

(7) Physical evidence
{ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေထာက္အထား }
-------------------------------
Physical evidence ဆိုတာကလည္း Service လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေန ပါတယ္ ။ မိမိအေနနဲ႔ Customer ကိုေပးႏိုင္တဲ့ Service ေကာင္းမြန္ မႈေတြကို Physical evidence ကေဖာ္ျပေနပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ - စားေသာက္ဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္႐ွိတယ္ဆိုပါစို႔ ။ ပထမဆိုင္က႐ိုး႐ိုးစားပြဲခံုရယ္ ၊ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ရယ္နဲ႔ စားစရာအခ်ိဳ႕ပဲရပါတယ္ ။ ဒုတိယဆိုင္ကေတာ့ စားပြဲခံုေတြမွာလည္းအခင္းေလးေတြနဲ႔၀န္ထမ္းေတြလည္းသန္႔႐ွင္းသပ္ရပ္စြာ၀တ္ဆင္ထားၿပီးအစားအေသာက္ေတြကိုလည္းႏိုင္ငံေက်ာ္စားဖိုမွဴးေတြကခ်က္ျပဳတ္ေပးပါတယ္ ။ဒါဆိုသင့္အေနနဲ႔ဘယ္ဆိုင္ကိုေရြးမလဲ ။
အေျဖကေတာ့႐ွင္းပါတယ္ ။ ေစ်းႏႈန္းတူဆိုင္ ၂ ဆိုင္မွာဘယ္သူမဆို ဒုတိယဆိုင္ကိုေရြးခ်ယ္မိမွာပါ ။ အဲ့ဒါကို Physical evidence လို႔ေခၚပါတယ္ ။ကုန္ပစၥည္းထုတ္သလိုထိေတြ႕ကိုင္တြယ္လို႔မရတဲ့ Service ရဲ႕အရည္အေသြးကို Customer ေတြသိ႐ွိေအာင္ Physical evidence ေတြကေျပသၾကပါတယ္ ။

Credit Pacemaker Research Organization က Marketing Mix မွာအေရးပါတဲ့ 7 P အေၾကာင္းကိုေလ့လာႏိုင္ဖို႔ို႔စုစည္းတင္ျပေပးထားတာ
ပဲျဖစ္ပါတယ္ ..

Reshare by:
www.EntrepreneurSME.com

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။