Marketing
ယေန႔ေခတ္မွာေစ်းကြက္စီးပြား ေရးစနစ္ဟာလည္းအလြန္အေရးပါလွ ပါတယ္။Marketingရဲ႕အေျခခံသေ ဘာကေတာ့ကုန္ပစၥည္းေတြ၀န္ေဆာ င္မႈေတြကို၀ယ္ယူသံုးစြဲသူေတ ြဆီေရာက္ေအာင္ျပဳလုပ္ေပးျခင ္းပဲျဖစ္ပါတယ္
။ Marketing မွာအေျခခံသိသင့္တဲ့ 4P ဆိုတာ႐ွိပါတယ္ ။ Mc Carthy ဟာ ၁၉၆၀
ခုႏွစ္မွာကမၻာ့စီးပြားေရး ေလာကကို 4P အေၾကာင္း ကိုေျပာျပ ခဲ့ပါတယ္ ။
(1) Product { ကုန္ပစၥည္း }
-------------------------
ကုန္ပစၥည္းဆိုတာကေတာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု
စတင္လုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ရည္မွန္းထားတဲ့ေစ်းကြက ္ကိုအလြယ္ကူဆံုးေရာက္႐ွိေအာ င္ပထမဦးစြာေရြးခ်ယ္ရမယ့္အရ ာပဲျဖစ္ပါတယ္။မိမိဟာဘယ္လိုက ုန္ပစၥည္းမ်ိဳးထုတ္မွာလဲ၊ဘယ ္လို၀န္ေဆာင္မႈမ်ိဳးေပးမွာလ ဲစသည္ျဖင့္မိမိကြၽမ္က်င္တဲ့ အရာCustomerေတြကိုစြဲေဆာင္ႏ ိုင္မယ့္အရာကိုေရြးခ်ယ္တတ္ရ ပါမယ္။Productလို႔ဆိုတဲ့ေနရ ာမွာလဲမိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းတံဆ ိပ္ (Brand) , ကုန္ပစၥည္းအသစ္တီထြင္မႈ (New Product Development) , ကုန္ပစၥည္းထုတ္ပိုးမႈ (Packaging) , ၀ယ္ယူၿပီးေနာက္ပိုင္း၀န္ေဆာ င္မႈ (After Sales Service) နဲ႔ ကုန္ပစၥည္းဆိုင္ရာစီမံခန္႔ခ ြဲမႈ (Product Management) စတာေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။
(2) Place { ေနရာ }
------------------
ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကိုထုတ္လုပ္ ၿပီးတဲ့အခါ Customerေတြလက္ထဲကိုကိုယ့္ ကုန္ပစၥည္းကအလြယ္ကူဆံုးနည္း လမ္းနဲ႔ေရာက္႐ွိသြားဖို႔အေရ းႀကီးပါတယ္ ။ Customer ေတြကမိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကိုခက ္ခက္ခဲခဲ႐ွာေဖြ၀ယ္ယူရတာမ်ိဳ းမျဖစ္သင့္ပါဘူး ။မိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကိုျဖန္႔ ခ်ိတဲ့လမ္းေၾကာင္း ၊ ကုန္ပစၥည္းကို ကုန္ၾကမ္းကေနၿပီး၀ယ္သူေတြလက ္ထဲေရာက္တဲ့အထိစီမံခန္႔ခြဲမ ႈေတြပါ၀င္ပါတယ္
။ ယေန႔ေခတ္မွာ Internet တိုးတက္မႈေတြေၾကာင့္ Social Media နဲ႔ Online
Website ေတြကလည္းမိမိကုန္ပစၥည္း ကိုျဖန္႔ေ၀ဖို႔အေရး ပါတဲ့ေန
ရာေတြျဖစ္လာပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္လည္း မ်ားျပားလွတဲ့၀ယ္ယူသူေတြလက္ ထဲကိုကုန္ပစၥည္းအလြယ္တကူေရာ က္ႏိုင္ဖို႔ကြဲျပားျခားနားတ ဲ့ျဖန္႔ခ်ိမႈပံုစံေတြလိုအပ္ ပါတယ္ ။
(3) Price { ေစ်းႏႈန္း }
--------------------
ထုတ္လုပ္သူေတြအေနနဲ႔မိမိရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းနည္းတူအျခားၿပိဳင ္ဘက္ထုတ္လုပ္သူေတြရဲ႕ကုန္ပစ ၥည္းေစ်းႏႈန္းေတြကိုအျမဲေလ့ လာေနဖို႔လိုပါတယ္။ ေစ်းကြက္အတြင္းမွာကုန္ပစၥည္ းတစ္ခုရဲ႕ေစ်းႏႈန္းဟာလည္း၀ယ ္ယူသူေတြကိုဆြဲေဆာင္တဲ့ၿပိဳ င္ဆိုင္မႈတစ္မ်ိဳးလည္းျဖစ္ပ ါတယ္
။ Price ဆိုတဲ့ေနရာမွာကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္၊
အျမတ္ရ႐ွိႏိုင္စြမ္း (Profit Ability) ၊ ေစ်းႏႈန္း သက္သာမႈဗ်ဴဟာ (Pricing
Strategy) နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ေရာင္းေစ်းနဲ႔ၿပိဳ င္
ဘက္ရဲ႕ေရာင္းေစ်းကိုႏိႈင္းယ ွဥ္မႈေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။Customer ေတြဟာ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ေစ်းႏႈန္းကိုလ က္မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္စီစဥ္ထာ းတဲ့အားထုတ္မႈမွန္သမ်ွဟာ အလဟႆျဖစ္သြားမွာအေသအခ်ာပါပဲ ။
(4) Promotion { အေရာင္းျမႇင့္တင္မႈ }
-------------------------- --------
Promotion အပိုင္းမွာေတာ့ Personal Selling , Mass selling နဲ႔ Sale promotion ဆိုၿပီး႐ွိပါတယ္ ။ Personal selling ဆိုတာကေတာ့ေရာင္း
ခ်သူနဲ႔၀ယ္ယူသူတိုက္႐ိုက္ဆက ္ဆံတဲ့ပံုစံျဖစ္ပါတယ္။ Mass selling ကေတာ့မ်ားျပားလွတဲ့Customer ေတြနဲ႔တစ္ခ်ိန္တည္းမႈဆက္သြယ ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။Mass selling မွာေတာ့ မိမိရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကို Media
ေတြ ၊ သီတင္းစာေတြ ၊တီဗီအစီအစဥ္ေတြကတစ္ဆင့္ေၾက ာ္ျငာျခင္းေတြ ပါ၀င္ပါတယ္ ။ Sale promotion ကေတာ့ ကုန္ပစၥည္းအတြက္ကူပြန္
ေတြ၊နမူနာေပးတာေတြ၊Discount ခ်တာေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။ အေရာင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈ ၊ ျပည္သူလူထုနဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈ (Public relation ) ေတြက လည္း Promotion ရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတျဖစ္ပါတယ ္ ။
၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းကာလေတြမ ွာ
ေစ်းကြက္ေလ့လာသူေတြဟာ Marketing Mix နဲ႔ပက္သက္ၿပီးအႂကံဥာဏ္ ၊ Theory
ေတြျမႇင့္တင္သင့္တယ္ လို႔ယူဆလာၾကပါတယ္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၈၁ မွာ Booms နဲ႔
Biter ဟာ Marketing mix ရဲ႕ 4 P မွာ P အသစ္(၃) မ်ိဳးကိုထပ္မံထည့္သြင္းခဲ့ ပါတယ္ ။ အသစ္ထပ္ထည့္တဲ့ P အမ်ိဳးအစားေတြဟာ Marketing Mix မွာကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ဖို႔သ ာ မက Serviceလုပ္ငန္းေတြအတြက္ လည္းအသံုး၀င္ခဲ့ပါတယ္ ။
(5) People { လူ }
-----------------
People ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကိုေရာင္းခ်တ ဲ့သူေတြ
၊ ၀န္ထမ္းေတြ ၊ အဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကုန္ပစၥည္းကို၀ယ္ယူတဲ့ Customer ေတြ ၊
ကိုယ္ဦးတည္ထားတဲ့ target customer ေတြပါ၀င္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔ သင္ဟာIT
Company ကိုတည္ေထာင္တဲ့သူဆိုရင္ Technician ေတြဟာ
သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ပံုရိပ္ကိုေ ဖာ္ျပေနပါတယ္။Marketing Mix မွာလည္းဒီလိုပါပဲဲ ၀န္ထမ္းေတြဟာလည္းသင့္လုပ္ငန ္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္အေရးပါလွ ပါတယ္ ။
(6) Process { လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား }
-------------------------- ----
Process ေတြကေတာ့ service လုပ္ငန္းေတြအတြက္အသံုး၀င္ပါ တယ္ ။ Service တစ္ခုကိုစတင္ျပဳလုပ္ခ်ိန္ကေ နၿပီး Customer ေက်နပ္တဲ့အ
ခ်ိန္ထိလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြျဖစ ္ပါတယ္ ။ မိမိရဲ႕service ေတြျမန္ဆန္ တိက်ေသသပ္ဖို႔ျဖည့္ဆည္းလုပ္ ေဆာင္ရတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြကို Process လို႔ေခၚပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ - Online shopping တစ္ခုရဲ႕အိမ္တိုင္ ရာေရာက္ပို႔တဲ့၀န္ေဆာင္မႈမွ ာ မိမိရဲ႕ပစၥည္း Customer လက္ထဲကို အေကာင္းဆံုးအလ်င္ျမန္ဆံုးေရ ာက္႐ွိေအာင္ၾကားထဲမွာလုပ္ေဆ ာင္ရတဲ့အရာေတြျဖစ္ပါတယ္ ။
(7) Physical evidence
{ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေထာက္အထာ း }
-------------------------- -----
Physical evidence ဆိုတာကလည္း Service လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေန ပါတယ္ ။ မိမိအေနနဲ႔ Customer ကိုေပးႏိုင္တဲ့ Service ေကာင္းမြန္ မႈေတြကို Physical evidence ကေဖာ္ျပေနပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ - စားေသာက္ဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္႐ွိတ ယ္ဆိုပါစို႔ ။ ပထမဆိုင္က႐ိုး႐ိုးစားပြဲခံု ရယ္ ၊ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ရယ္နဲ႔ စားစရာအခ်ိဳ႕ပဲရပါတယ္ ။ ဒုတိယဆိုင္ကေတာ့ စားပြဲခံုေတြမွာလည္းအခင္းေလ းေတြနဲ႔၀န္ထမ္းေတြလည္းသန္႔႐ ွင္းသပ္ရပ္စြာ၀တ္ဆင္ထားၿပီး အစားအေသာက္ေတြကိုလည္းႏိုင္င ံေက်ာ္စားဖိုမွဴးေတြကခ်က္ျပ ဳတ္ေပးပါတယ္ ။ဒါဆိုသင့္အေနနဲ႔ဘယ္ဆိုင္ကိ ုေရြးမလဲ ။
အေျဖကေတာ့႐ွင္းပါတယ္ ။ ေစ်းႏႈန္းတူဆိုင္ ၂ ဆိုင္မွာဘယ္သူမဆို ဒုတိယဆိုင္ကိုေရြးခ်ယ္မိမွာ ပါ ။ အဲ့ဒါကို Physical evidence လို႔ေခၚပါတယ္ ။ကုန္ပစၥည္းထုတ္သလိုထိေတြ႕က ိုင္တြယ္လို႔မရတဲ့ Service ရဲ႕အရည္အေသြးကို Customer ေတြသိ႐ွိေအာင္ Physical evidence ေတြကေျပသၾကပါတယ္ ။
Credit Pacemaker Research Organization က Marketing Mix မွာအေရးပါတဲ့ 7 P အေၾကာင္းကိုေလ့လာႏိုင္ဖို႔ိ ု႔စုစည္းတင္ျပေပးထားတာ
ပဲျဖစ္ပါတယ္ ..
Reshare by:
www.EntrepreneurSME.com
ယေန႔ေခတ္မွာေစ်းကြက္စီးပြား
(1) Product { ကုန္ပစၥည္း }
-------------------------
ကုန္ပစၥည္းဆိုတာကေတာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု
စတင္လုပ္ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
(2) Place { ေနရာ }
------------------
ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကိုထုတ္လုပ္
(3) Price { ေစ်းႏႈန္း }
--------------------
ထုတ္လုပ္သူေတြအေနနဲ႔မိမိရဲ႕
ဘက္ရဲ႕ေရာင္းေစ်းကိုႏိႈင္းယ
(4) Promotion { အေရာင္းျမႇင့္တင္မႈ }
--------------------------
Promotion အပိုင္းမွာေတာ့ Personal Selling , Mass selling နဲ႔ Sale promotion ဆိုၿပီး႐ွိပါတယ္ ။ Personal selling ဆိုတာကေတာ့ေရာင္း
ခ်သူနဲ႔၀ယ္ယူသူတိုက္႐ိုက္ဆက
ေတြ ၊ သီတင္းစာေတြ ၊တီဗီအစီအစဥ္ေတြကတစ္ဆင့္ေၾက
ေတြ၊နမူနာေပးတာေတြ၊Discount
၁၉၇၀ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းကာလေတြမ
Biter ဟာ Marketing mix ရဲ႕ 4 P မွာ P အသစ္(၃) မ်ိဳးကိုထပ္မံထည့္သြင္းခဲ့ ပါတယ္ ။ အသစ္ထပ္ထည့္တဲ့ P အမ်ိဳးအစားေတြဟာ Marketing Mix မွာကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ဖို႔သ
(5) People { လူ }
-----------------
People ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကိုေရာင္းခ်တ
(6) Process { လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား }
--------------------------
Process ေတြကေတာ့ service လုပ္ငန္းေတြအတြက္အသံုး၀င္ပါ
ခ်ိန္ထိလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြျဖစ
(7) Physical evidence
{ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေထာက္အထာ
--------------------------
Physical evidence ဆိုတာကလည္း Service လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေန ပါတယ္ ။ မိမိအေနနဲ႔ Customer ကိုေပးႏိုင္တဲ့ Service ေကာင္းမြန္ မႈေတြကို Physical evidence ကေဖာ္ျပေနပါတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ - စားေသာက္ဆိုင္ႏွစ္ဆိုင္႐ွိတ
အေျဖကေတာ့႐ွင္းပါတယ္ ။ ေစ်းႏႈန္းတူဆိုင္ ၂ ဆိုင္မွာဘယ္သူမဆို ဒုတိယဆိုင္ကိုေရြးခ်ယ္မိမွာ
Credit Pacemaker Research Organization က Marketing Mix မွာအေရးပါတဲ့ 7 P အေၾကာင္းကိုေလ့လာႏိုင္ဖို႔ိ
ပဲျဖစ္ပါတယ္ ..
Reshare by:
www.EntrepreneurSME.com
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။