၁၀ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၅ေန႔ထုတ္သည္ဗြိဳက္ေဒးလီး
ေန႔စဥ္သတင္းစာမွ။ ။
ၾကယ္သီတဲ့ၾကိဳး
(မင္းဒင္)
ေရႊျပည္ဌာနႏွင့္ေဝးကြာေနရေသ ာကၽြန္ေတာ္သည္၊စာအုပ္တန္းတြ င္
လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုပင္စြန္းခဲ့ေ ပျပီ။
စာအုပ္တန္းတြင္လမ္းေလွ်ာက္၍ ၊မိမိႏွစ္သက္ရာစာအုပ္မ်ဳိးစ ံုတပံုတပင္ကုိ၊
ဝယ္ယူရျခင္းမွာကၽြန္ေတာ္အခံ ုမင္ဆံုးအလုပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းေန
စာဖတ္ပရိတ္အခ်ဳိ႕မွ၊ကၽြန္ေတ ာ့္ထံေကာင္းႏုိးရာရာစာအုပ္မ ်ားေပးပုိ႔ျခင္းျဖင့္
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကြက္လပ္ကုိျဖ ည့္ဆည္းေပးခဲ့ၾကျခင္းအတြက္၊
မ်ားစြာေက်းဇူးတင္ဖြယ္ျဖစ္ပ ါ၏။
လြန္ခဲ့ေသာေအာက္တုိဘာလကုန္ပ ုိင္းက၊ဖူးခက္စာေပေဟာေျပာပြ ဲတြင္
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳႏွင့္ဆံုေတြ႔ခ ြင့္ၾကံဳခဲ့ရျပီး၊ဆရာကအမွတ္ တရအျဖစ္
စာတစ္အုပ္လက္ေဆာင္အျဖစ္ခ်ီး ျမွင့္ခဲ့ရာစာအုပ္အမည္မွာ၊
”ခ်စ္ေသာဆရာျမႏွင့္ခ်စ္ေသာဆ ရာသင္း”ဟူ၍ျုဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာရက္မ်ားကထုိစာအုပ ္ကုိကၽြန္ေတာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့၏။
ရသစာေပစာအဖြဲ႔တြင္ဆရာခ်စ္ဦ းညိဳသည္စံထားေလာက္ေသာပုဂၢိဳ လ္ျဖစ္၏။
စကားလံုးေရြးခ်ယ္မွဳအလြန္အာ းေကာင္းသည္။ေရးသားေသာအေၾကာင ္း
အရာအလုိက္ေပါရာဏစကားလံုး၊ေခ တ္သစ္အသံုးအႏွဳံးအျပင္စကားလ ံုး
အသစ္အဆန္းတုိ႔ကုိပါအံဝင္ခြင ္က်ေရာေမႊေရးသားေလ့ရွိရာ၊စာ ဖတ္သူတုိ႔
အဖုိ႔အေက်ာ္အနင္းေျပျပစ္ေသာ ေလွခါးထစ္တို႔ကုိတက္ရသကဲ့သု ိ႔
မပင္မပန္းပဲ၊လုိရာအထပ္သုိ႔ေ ရာက္သည္ဟုကၽြန္ေတာ္ဆုိခ်င္သ ည္။
ထုိသုိ႔ရသအဖြဲ႔ပုိင္ႏုိင္ေသ ာဆရာသည္သူႏွင့္လက္ပြန္းတတည္ းသြားလာ
လွဳပ္ရွားခဲ့ေသာ၊ဆရာျမသန္းတ င့္ႏွင့္ဆရာဦးေအာင္သင္းတုိ ႔အေၾကာင္း
၊ေရးဖြဲ႔လုိက္သည့္အခါ၊အဆုိပ ါဆရာၾကီး ႏွစ္ေယာက္စလံုး
ကၽြန္ေတာ့္ေဘးသုိ႔ျဗဳန္းဆုိ ေရာက္လာျပီးငုတ္တုတ္လာထုိင္ သလို
ခံစားရေလသည္။
ဤသည္မွာစကားခ်ီးသာျဖစ္၍ဆရာျ မသန္းတင့္ႏွင့္ဆရာဦးေအာင္သ င္းတုိ႔
အေၾကာင္းကုိကၽြန္ေတာ္ေရးလုိ ရင္းမဟုတ္ပါ။ဆရာခ်စ္ဦးညိဳေ ရးဖြဲ႔ခဲ့ေသာ
ဆရာျမသန္းတင့္၏ရုပ္ပံုလႊာကု ိေဖာ္က်ဴးသည့္၊စာတစ္ပုဒ္ထဲမ ွတစ္ခုေသာ
ျဖစ္ရပ္ကုိအေျခခံလ်က္၊ကၽြန္ ေတာ္ခံစားမိေသာဆင့္ပြားအေတြ းတစ္ခုကို
တင္ျပလုိရင္းသာျဖစ္ပါသည္။
(၂)
(၁၉၉၅-၉၆)ခုႏွစ္ဝန္းက်င္၊ဆရ ာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏိုင္၏သူ႔ကၽြ န္မခံျပီ ဝတၳဳၾကီးကုိျမတ္မိခင္ရုပ္ရွ င္ထုတ္လုပ္ေရး က၊ရုပ္ရွင္ကားၾကီးအျဖစ္ ရုိက္ကူးရန္စီစဥ္ခဲ့ရာ၊အဆုိ ပါရုပ္ရွင္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအစည ္းအေဝး
တစ္ခုတြင္ဆရာျမသန္းတင့္ႏွင္ ့ဆံုမိၾကသည္ဆုိပါ၏။ျမတ္မိခင ္အဖြဲ႔၏နာယကမွာထုိစဥ္ကမီးရထ ားဝန္ၾကီးဦးဝင္းစိန္ျဖစ္၍၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳက(Art Director) ႏွင့္ ဆရာျမသန္းတင့္က၊ျမတ္မိခင္အဖ ြဲ႔နာယကျဖစ္သည္။
(စကားခ်ပ္။။ထုိအဖြဲ႔တြင္ဆရာ ျမသန္းတင့္နာယကအျဖစ္ေဆာင္ရြ က္
ခဲ့ရျခင္းမွာ၊ဆရာျမသန္းတင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ျငင္းဆန္ေနသည့္ၾ ကားမွ၊
အဆုိပါဝန္ၾကီးကုိယ္တုိင္ဆရာ ျမသန္းတင့္အိမ္သုိ႔ကိုယ္တုိ င္သြားေရာက္ျပီး
လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ ေသာေၾကာင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရျခင ္းျဖစ္သည္
ဟုဆရာခ်စ္ဦးညိဳက၊မွတ္တမ္းျ ပဳထားသည္။)
ဆုိခဲ့ေသာအစည္းအေဝးတြင္၊ဝန္ ၾကီး၏အဖြင့္စကားမွာေအာက္ပါအ တိုင္းျဖစ္၏။
“အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ေျ ပာခ်င္လုိ႔ပါ။အဲဒါကေတာ့သူ႔က ၽြန္မခံျပီဝတၳဳရဲ့
ဇာတ္သိမ္းပုိင္းပါပဲ။ဆရာၾကီ းဘုန္းေရးထားတဲ့အဲဒီဇာတ္သိိ မ္းပုိင္းမွာ
ဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦးရဲ့ဒုိင္ယာေ လာ့…၊ဒီဒုိင္ယာေလာ့အတုိင္းေ တာ့
ရုပ္ရွင္ထဲမွာေျပာလုိ႔မျဖစ္ ႏုိင္ပါဘူး။အဲဒါဘယ္လုိလုပ္ၾ ကမလဲဆုိတာ…”
အဆုိပါဝန္ၾကီး၏သေဘာထားအေပၚဆ ရာခ်စ္ဦးညိဳ၏တုန္႔ျပန္ခ်က္ မွာ
ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
“ဒီလုိရွိပါတယ္။ဇာတ္ညြန္းကဝ တၳဳအေပၚမွာသစၥာရွိရပါမယ္။
ဝတၳဳရဲ့မူလေက်ာရုိး၊ဇာတ္ကြက ္ဇာတ္လမ္း၊ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ေ တြ
အေပၚမွာဇာတ္ညႊန္းဆရာဟာသူ႔သေ ဘာနဲ႔သူတုိးခြင့္ေလွ်ာ့ခြင္ ့မရွိပါဘူး။
ဝတၳဳထဲကစာအေရးအသားေပၚလြင္ေအ ာင္ရုပ္ရွင္အျပအေနနဲ
႔ဇာတ္ညႊန္းဆရာကကူးေျပာင္းေပ းဖုိ႔သာရွိပါတယ္။အခုဇာတ္သိမ ္းပုိင္းမွာ ဗုိလ္ေက်ာ္ေခါင္ေျပာတဲ့စကား လံုးေတြဟာသူ႔ကၽြန္မခံျပီရဲ့ အာေဘာ္
အသက္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီဒုိင္ယာေလာ ့ကုိစာလံုးမည္းနဲ႔ေတာင္ေဖာ္ ျပထားပါတယ္။
…နတ္ေမာက္ေကာင္းကင္ဆီကထြန္း တက္လာတဲ့ၾကယ္တစ္ပြင့္ဆုိတာ
၊ျမိဳ႔လုလင္သူၾကီးဦးမင္းေရ ာင္၊ေရႊလေရာင္ကုိညြန္းတဲ့နိ မိတ္ပံုအဖြဲ႔ပါ။
သမုိင္းေၾကာင္းအရလည္းဟုတ္မွ န္၊အလြန္လည္းလွတဲ့တင္စားခ်က ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္ဇာတ္ညႊန္ းေရးသူအေနနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့၊
ဝတၳဳအေပၚသစၥာရွိရမွာပဲျဖစ္ပ ါတယ္”
(၃)
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ရွင္းလင္းခ်က ္ကုိဆရာျမသန္းတင့္၏ေထာက္ခံေ ဆြးေႏြးခ်က္
မွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
“ခ်စ္ဦးညိဳေျပာတာကၽြန္ေတာ္ ေထာက္ခံတယ္။သူကုိယ္တုိင္ကလည ္း
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပဲ။ဒီေတာ့ဇ ာတ္ညြန္းဟာ၊ဝတၳဳအေပၚ
သစၥာရွိရမယ္ဆုိတဲ့စကားကုိကၽ ြန္ေတာ္အျပည့္အဝေထာက္ခံတယ္။
ဝတၳဳအာေဘာ္အတုိင္းမလုိက္နာဘ ဲ၊ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာက သုိ႔မဟုတ္ ဒါရုိက္တာကျပင္ေရးျပင္ရုိက္ လိုက္လုိ႔ပ်က္သြားတဲ့ရုပ္ရွ င္ေတြ ရွိတယ္။ခ်စ္ဦးညိဳေျပာတာနည္ းလမ္းက်ပါတယ္”
ဤတြင္ယင္းဝတၳဳကုိဖန္တီးသူဆရ ာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ခံယူခ် က္အျမင္
လုိအပ္လာသျဖင့္၊ထုိအစည္းအေဝ းတြင္ပင္သေဘာထားေတာင္းခံခဲ့ ရာ၊
ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္က..“ျ ပင္ေရးျပင္ရုိက္လုိ႔ပ်က္သြာ းရတဲ့ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့သူ႔ကၽြန္မခံျပီ မပါေစခ်င္ပါဘူး”ဟူ၍သူ႔ဆႏၵကု ိေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။
ထုိ႔အတူဒါရုိက္တာ(ဦး)ၾကည္စ ုိးထြန္းကလည္း…၊
“ကၽြန္ေတာ္ကဇာတ္ညြန္းေရးဆရာ ေရးေပးတဲ့အတိုင္းရုိက္ရမွာပ ဲ။
ၾကည္စုိးထြန္းရုိက္လုိက္လုိ ႔သူ႔ကၽြန္မခံျပီပ်က္သြားျပီ လုိ႔အေျပာခံရတဲ့
ဒါရုိက္တာအျဖစ္မခံႏုိင္ပါဘူ း”ဟုရွင္းလင္းစြာဆုိသည္။
ထုိအခါဝန္ၾကီး၏တုံ႔ျပန္ေဆြး ေႏြးခ်က္ကုိဆရာခ်စ္ဦးညိဳကေ အာက္ပါအတုိင္း
မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သည္။
“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင ္ေတာ့အားလံုးလည္းသိထားၾကတဲ့ အတုိင္း၊
ဒီဇာတ္သိမ္းပုိင္းဒုိင္ယာေလ ာ့အတုိင္းရုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ ့
ဒီဇာတ္ကားျပခြင့္ရမွာမဟုတ္ေ တာ့ဘူး။ျပခြင့္ရသြားလည္း..၊
အင္း..ကၽြန္ေတာ္ျပဳတ္မွာေသခ ်ာတယ္။ဝုိင္းစဥ္းစားၾကပါဦး ”
ထုိေဆာင္းပါးဤေနရာသုိ႔အေရာက ္တြင္ဆရာခ်စ္ဦးညဳိအေနျဖင့္
သူ႔ဆင္ျခင္ေတြးေတာခ်က္တစ္ခု ကုိေအာက္ပါအတုိင္းေဖာ္ျပေရး သားခဲ့ျပန္သည္။
“ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္ သူ႔ကၽြန္မခံျပီကုိေရးခဲ့ေသာ ကာလမွာ ၁၉၅၉၊ယခုရုပ္ရွင္ရုိက္ဖုိ႔ေ ဆြးေႏြးေသာကာလ မွာ၁၉၉၅။ နတ္ေမာက္ေကာင္းကင္သည္အကယ္ပင ္ဦးမင္းေရာင္(ေရႊလေရာင္)ကု ိ
ရည္ညြန္းသည္။ျပီးေတာ့ဆက္ယူဆ ုိလွ်င္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၊
သုိ႔ေသာ္အားလံုးပင္ခုန္ပ်ံေ က်ာ္လႊား၍ေတြးလုိက္ၾကသည္ကေဒ ၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္။ႏုိင္ငံေရးရာသီဥတုကလည္ းမွဳန္မွဳိင္းဆဲ”
ထုိေန႔ကအစည္းအေဝးသည္ဆံုးျဖတ ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမခ်ႏုိင္ပဲ ျပီးဆံုး
သြားခဲ့သည္။ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကမ ူ၊အဆုိပါ ဇာတ္သိမ္းစကားလံုးကုိ “နတ္ေမာက္ေကာင္းကင္”ဟုသာမူရ င္းမပ်က္ေရးသားခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ဆင္ဆာတင္ျပီး ခ်ိန္တြင္မူ၊နတ္ေမာက္ဟူေသာ စာလံုးျပဳတ္သြားျပီး၊မုိးေက ာင္းကင္ဟုသာျဖစ္သြားခဲ့သည္ဟ ုဆုိပါ၏။
(၄)
ဆရာျမသန္းတင့္၏ဘဝပံုရိပ္ကုိ ခ်ယ္မွဳန္းေလေသာထုိေဆာင္းပါ းကုိ
ကၽြန္ေတာ္အဆံုးတုိင္ဖတ္ျပီး ခ်ိန္တြင္၊အေတြးစဥ္ရွည္ၾကီး တစ္ခု
ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲသုိ႔တုိး ဝင္လာခဲ့သည္။
အထက္ပါအစည္းအေဝးျဖစ္စဥ္တြင္ ၊ဂုဏ္သေရရွိအႏုပညာရွင္တုိ႔သ ည္၊
အႏုပညာ၏သိကၡာတရားမပ်က္ယြင္း စိမ့္ေသာငွာ၊အႏုပညာ၏
ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးမေမွးမွိန ္ေစျခင္းငွာ၊တညီတညြတ္တည္း ခုိင္မာျပတ္သားစြာ၊ရပ္တည္ခဲ ့ေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။
တဆက္တည္းမွာပင္အဆုိပါနာမည္ေ က်ာ္ျမန္မာ့သမုိင္းေနာက္ခံဝ တၳဳၾကီးကုိ
ရုပ္ရွင္အျဖစ္၊ဦးေဆာင္ဖန္တ ီးခဲ့သည့္အဖြဲ႔၏ရည္ရြယ္ခ်က္ မွာ အႏုပညာကုိေလးစားျမတ္ႏုိးသည္ ့စိတ္ရင္းအေျခခံျဖင့္၊ရုိးေ ျဖာင့္စြာ
ဖန္တီးခဲ့ျခင္းမွဟုတ္ပါေလစ။
ထုိကာလသည္အာဏာသိမ္းစစ္တပ္တန ္ခုိးအာဏာအျမင့္မားဆံုး
အခ်ိန္ျဖစ္၍၊ယင္းတုိ႔ေၾကြးေ ၾကာ္ေနခဲ့ေသာအမ်ဳိးဂုဏ္ဇာတိ ဂုဏ္ျမင့္မားေရးႏွင့္
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွင္သန္ထက ္ျမက္ေရးဟူေသာေဆာင္ပုဒ္အား၊
ဂႏၳဝင္ေျမာက္ဝတၳဳရွည္ၾကီး တစ္ပုဒ္ကုိရုပ္ရွင္အျဖစ္ကူး ေျပာင္းရုိက္ကူးျခင္းျဖင့္ ဇြတ္အတင္းဇန္းတင္ခဲ့သေလာဟုက ၽြန္ေတာ္အေလးအနက္ေစာေၾကာမိသ ည္။
မင္းဧကရာဇ္၊အစုိးရတုိ႔အေနျဖ င့္ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ဘုန္းေတ ာ္ဘြဲ႔၊
အာဏာရွင္ေခတ္တြင္အာဏာရွင္ေမ ာ္ကြန္းအစရွိသည္တုိ႔ကုိ
မွတ္တမ္းျပဳေရးထုိးၾကရာတြင္ ၊သမုိင္းအမွန္ကုိေဖ်ာက္ဖ်က္ ျခင္း၊
အႏုပညာကုိယင္းတုိ႔လုိရာသုိ႔ ပံုသြင္းျခင္းတုိ႔ျပဳျမဲထံု းစံျဖစ္၏။
ထုိသုိ႔ျပဳရာတြင္အႏုပညာရွင္ အခ်ဳိ႕မွာအခြင့္အေရး၊ေငြေၾက းအပါအဝင္
မလႊဲမေရွာင္သာသည့္အေၾကာင္းတ ုိ႔ေၾကာင့္၊မင္းအစုိးရတုိ႔၏
ဂုဏ္ပုဒ္ကုိဇြတ္အမႊန္းတင္သည ့္အမႊန္းဇာတ္တုိ႔တြင္ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ပါဝင္ခဲ့ၾက၏။တခ်ိန္တည္းမွာပ င္အႏုပညာစစ္စစ္ကုိဖန္တီးလုိ ေသာ
အႏုပညာရွင္တုိ႔အေနျဖင့္ယင္း တုိ႔၏အႏုပညာကုိလြတ္လပ္စြာဖန ္တီးခြင့္မရ။
ဖိႏွိပ္ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္တ ားဆီးမွဳမ်ဳိးစံုႏွင့္ၾကံဳၾ ကရသည္။
ယင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲရလာဒ္ကား၊စ ာေပ၊ရုပ္ရွင္၊ဂီတ၊ဇာတ္သဘင္စ သည္တုိ႔
အက်ဳံးဝင္ေသာအႏုပညာသမားစစ္စ စ္တုိ႔အရွားၾကီးရွားကာ၊ျမန္ မာ့အႏုပညာသစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္လ ံုး၊ဗုန္းဗုန္းလဲျပိဳက်ပ်က္ စီးရျခင္း၏အရင္းခံအေၾကာင္းတ ရား ပင္ျဖစ္သည္ဟု၊ကၽြန္ေတာ္ရွဳျ မင္သည္။
(၅)
အႏုပညာဟူူသည္လူထုႏွင့္ပြန္း တီးလြန္းေသာအရာျဖစ္၏။ထုိအႏု ပညာကုိ
သင္းသတ္လုိက္ေသာအခါျပည္သူလူ ထုသည္အသိမွား၊အျမင္မွားတုိ႔ ျဖင့္သာ
၊ၾကံဳရာေခတ္ကိုျဖစ္သလုိကူးျ ဖတ္ၾကရေလရာ၊အခ်ည္းႏွီး၊ခါးသ ီးေသာ
ဘဝမ်ားျဖင့္သာဆံုးခန္းနိဂံု းတုိင္ရေတာ့သည္။
အႏုပညာကုိသတ္ျခင္းကား၊တုိင္ းျပည္ကုိသတ္ျခင္းမည္၏။ျပည္သ ူကုိ
သတ္ျခင္းမည္၏ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆသည္။
ယခုေသာ္အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားမ ်ဳိးစံုတုိ႔၊ေကာင္းစြာေတြ႔ဆ ံုေပါင္းဖက္ႏုိင္ၾကျပီ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ဆရာတကၠသုိလ္ ဘုန္းႏုိင္၏သူ႔ကၽြန္မခံျပီဇ ာတ္သိမ္းခန္းတြင္
နိမိတ္ပံုျဖင့္ဥဒါန္းက်ဴးရင ့္ခဲ့ေသာနတ္ေမာက္ေကာင္းကင္မ ွၾကယ္တစ္ပြင့္၏
မ်ဳိးဆက္သစ္ကုိကၽြန္ေတာ္တုိ ႔၊လက္တစ္ကမ္းတြင္ေကာင္းစြာျ မင္ႏုိင္ၾကေလျပီ။
ဤသည္ပင္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တုိင္း ျပည္အနာဂတ္၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေ ငြၾကယ္ပြင့္မ်ား၏
အဦးအစ၊စစ္ကၽြန္ဘဝမွလြတ္လမ္ း၏ေရႊဘံုနိဒါန္းဟု
ကၽြန္ေတာ္မွတ္ထင္ယံုၾကည္သည္ ။
ထုိၾကယ္တုိ႔၏အလင္းစြမ္းအင္ေ ၾကာင့္ပင္၊ေခတ္စနစ္ဆုိး၏
ဆူးေညွာင့္ခလုပ္တုိ႔ကုိျမင္ သိဖယ္ရွားႏုိင္ေပေတာ့မည္။
အႏုပညာရွင္စစ္စစ္တုိ႔ဖန္တီး အပ္ေသာအႏုပညာစစ္စစ္တုိ႔ျဖင္ ့ျပည္သူလူထု၏
အသိဥာဏ္မ်က္စိကုိပြင့္လင္း ေစႏုိင္ေပေတာ့မည္။
အလႊာေပါင္းစံုမွအႏုပညာရွင္တ ုိ႔သည္ထုိေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေငြ ၾကယ္ပြင့္တုိ႔အား
ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္ျဖင့္လင္ းလက္သည့္ၾကယ္စင္ပန္းခုိင္ပန ္းကံုးမ်ား
ျဖစ္လာေအာင္သီႏုိင္စြမ္းေသာ ၾကိဳးမ်ားအျဖစ္ပမာျပဳတင္စား လုိပါ၏။
ယင္းတုိ႔၏စြမ္းပကားျဖင့္အနာ ဂတ္တုိင္းျပည္ေရွ႕ခရီးအနာဂတ ္၌
အႏုပညာစစ္စစ္ကုိဖန္တီးၾကျခင ္းျခင့္ေတာက္ပေသာသမုိင္းသစ္ ကုိ
စြမ္းစြမ္းတမံေရးထုိးႏုိင္ၾ ကလိိမ့္မည္ဟုကၽြန္ေတာ္စိတ္ေ ဇာတၾကီး
ရည္သန္ေမွ်ာ္လင့္ေနမိသည္။
ေန႔စဥ္သတင္းစာမွ။ ။
ၾကယ္သီတဲ့ၾကိဳး
(မင္းဒင္)
ေရႊျပည္ဌာနႏွင့္ေဝးကြာေနရေသ
လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ
စာအုပ္တန္းတြင္လမ္းေလွ်ာက္၍
ဝယ္ယူရျခင္းမွာကၽြန္ေတာ္အခံ
စာဖတ္ပရိတ္အခ်ဳိ႕မွ၊ကၽြန္ေတ
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကြက္လပ္ကုိျဖ
မ်ားစြာေက်းဇူးတင္ဖြယ္ျဖစ္ပ
လြန္ခဲ့ေသာေအာက္တုိဘာလကုန္ပ
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳႏွင့္ဆံုေတြ႔ခ
စာတစ္အုပ္လက္ေဆာင္အျဖစ္ခ်ီး
”ခ်စ္ေသာဆရာျမႏွင့္ခ်စ္ေသာဆ
လြန္ခဲ့ေသာရက္မ်ားကထုိစာအုပ
ရသစာေပစာအဖြဲ႔တြင္ဆရာခ်စ္ဦ
စကားလံုးေရြးခ်ယ္မွဳအလြန္အာ
အရာအလုိက္ေပါရာဏစကားလံုး၊ေခ
အသစ္အဆန္းတုိ႔ကုိပါအံဝင္ခြင
အဖုိ႔အေက်ာ္အနင္းေျပျပစ္ေသာ
မပင္မပန္းပဲ၊လုိရာအထပ္သုိ႔ေ
ထုိသုိ႔ရသအဖြဲ႔ပုိင္ႏုိင္ေသ
လွဳပ္ရွားခဲ့ေသာ၊ဆရာျမသန္းတ
၊ေရးဖြဲ႔လုိက္သည့္အခါ၊အဆုိပ
ကၽြန္ေတာ့္ေဘးသုိ႔ျဗဳန္းဆုိ
ခံစားရေလသည္။
ဤသည္မွာစကားခ်ီးသာျဖစ္၍ဆရာျ
အေၾကာင္းကုိကၽြန္ေတာ္ေရးလုိ
ဆရာျမသန္းတင့္၏ရုပ္ပံုလႊာကု
ျဖစ္ရပ္ကုိအေျခခံလ်က္၊ကၽြန္
တင္ျပလုိရင္းသာျဖစ္ပါသည္။
(၂)
(၁၉၉၅-၉၆)ခုႏွစ္ဝန္းက်င္၊ဆရ
တစ္ခုတြင္ဆရာျမသန္းတင့္ႏွင္
(စကားခ်ပ္။။ထုိအဖြဲ႔တြင္ဆရာ
ခဲ့ရျခင္းမွာ၊ဆရာျမသန္းတင့္
အဆုိပါဝန္ၾကီးကုိယ္တုိင္ဆရာ
လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ေတာင္းပန္
ဟုဆရာခ်စ္ဦးညိဳက၊မွတ္တမ္းျ
ဆုိခဲ့ေသာအစည္းအေဝးတြင္၊ဝန္
“အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ေျ
ဇာတ္သိမ္းပုိင္းပါပဲ။ဆရာၾကီ
ဇာတ္ေဆာင္တစ္ဦးရဲ့ဒုိင္ယာေ
ရုပ္ရွင္ထဲမွာေျပာလုိ႔မျဖစ္
အဆုိပါဝန္ၾကီး၏သေဘာထားအေပၚဆ
ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
“ဒီလုိရွိပါတယ္။ဇာတ္ညြန္းကဝ
ဝတၳဳရဲ့မူလေက်ာရုိး၊ဇာတ္ကြက
အေပၚမွာဇာတ္ညႊန္းဆရာဟာသူ႔သေ
ဝတၳဳထဲကစာအေရးအသားေပၚလြင္ေအ
႔ဇာတ္ညႊန္းဆရာကကူးေျပာင္းေပ
အသက္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီဒုိင္ယာေလာ
…နတ္ေမာက္ေကာင္းကင္ဆီကထြန္း
၊ျမိဳ႔လုလင္သူၾကီးဦးမင္းေရ
သမုိင္းေၾကာင္းအရလည္းဟုတ္မွ
ဒါေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ္ဇာတ္ညႊန္
ဝတၳဳအေပၚသစၥာရွိရမွာပဲျဖစ္ပ
(၃)
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ရွင္းလင္းခ်က
မွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
“ခ်စ္ဦးညိဳေျပာတာကၽြန္ေတာ္
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပဲ။ဒီေတာ့ဇ
သစၥာရွိရမယ္ဆုိတဲ့စကားကုိကၽ
ဝတၳဳအာေဘာ္အတုိင္းမလုိက္နာဘ
ဤတြင္ယင္းဝတၳဳကုိဖန္တီးသူဆရ
လုိအပ္လာသျဖင့္၊ထုိအစည္းအေဝ
ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္က..“ျ
ထုိ႔အတူဒါရုိက္တာ(ဦး)ၾကည္စ
“ကၽြန္ေတာ္ကဇာတ္ညြန္းေရးဆရာ
ၾကည္စုိးထြန္းရုိက္လုိက္လုိ
ဒါရုိက္တာအျဖစ္မခံႏုိင္ပါဘူ
ထုိအခါဝန္ၾကီး၏တုံ႔ျပန္ေဆြး
မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သည္။
“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင
ဒီဇာတ္သိမ္းပုိင္းဒုိင္ယာေလ
ဒီဇာတ္ကားျပခြင့္ရမွာမဟုတ္ေ
အင္း..ကၽြန္ေတာ္ျပဳတ္မွာေသခ
ထုိေဆာင္းပါးဤေနရာသုိ႔အေရာက
သူ႔ဆင္ျခင္ေတြးေတာခ်က္တစ္ခု
“ဆရာတကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္ သူ႔ကၽြန္မခံျပီကုိေရးခဲ့ေသာ
ရည္ညြန္းသည္။ျပီးေတာ့ဆက္ယူဆ
သုိ႔ေသာ္အားလံုးပင္ခုန္ပ်ံေ
ထုိေန႔ကအစည္းအေဝးသည္ဆံုးျဖတ
သြားခဲ့သည္။ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကမ
သုိ႔ေသာ္ဆင္ဆာတင္ျပီး ခ်ိန္တြင္မူ၊နတ္ေမာက္ဟူေသာ စာလံုးျပဳတ္သြားျပီး၊မုိးေက
(၄)
ဆရာျမသန္းတင့္၏ဘဝပံုရိပ္ကုိ
ကၽြန္ေတာ္အဆံုးတုိင္ဖတ္ျပီး
ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲသုိ႔တုိး
အထက္ပါအစည္းအေဝးျဖစ္စဥ္တြင္
အႏုပညာ၏သိကၡာတရားမပ်က္ယြင္း
ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးမေမွးမွိန
တဆက္တည္းမွာပင္အဆုိပါနာမည္ေ
ရုပ္ရွင္အျဖစ္၊ဦးေဆာင္ဖန္တ
ဖန္တီးခဲ့ျခင္းမွဟုတ္ပါေလစ။
ထုိကာလသည္အာဏာသိမ္းစစ္တပ္တန
အခ်ိန္ျဖစ္၍၊ယင္းတုိ႔ေၾကြးေ
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွင္သန္ထက
ဂႏၳဝင္ေျမာက္ဝတၳဳရွည္ၾကီး တစ္ပုဒ္ကုိရုပ္ရွင္အျဖစ္ကူး
မင္းဧကရာဇ္၊အစုိးရတုိ႔အေနျဖ
အာဏာရွင္ေခတ္တြင္အာဏာရွင္ေမ
မွတ္တမ္းျပဳေရးထုိးၾကရာတြင္
အႏုပညာကုိယင္းတုိ႔လုိရာသုိ႔
ထုိသုိ႔ျပဳရာတြင္အႏုပညာရွင္
မလႊဲမေရွာင္သာသည့္အေၾကာင္းတ
ဂုဏ္ပုဒ္ကုိဇြတ္အမႊန္းတင္သည
အႏုပညာရွင္တုိ႔အေနျဖင့္ယင္း
ဖိႏွိပ္ဟန္႔တားေႏွာင့္ယွက္တ
ယင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲရလာဒ္ကား၊စ
အက်ဳံးဝင္ေသာအႏုပညာသမားစစ္စ
(၅)
အႏုပညာဟူူသည္လူထုႏွင့္ပြန္း
သင္းသတ္လုိက္ေသာအခါျပည္သူလူ
၊ၾကံဳရာေခတ္ကိုျဖစ္သလုိကူးျ
ဘဝမ်ားျဖင့္သာဆံုးခန္းနိဂံု
အႏုပညာကုိသတ္ျခင္းကား၊တုိင္
သတ္ျခင္းမည္၏ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆသည္။
ယခုေသာ္အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားမ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ဆရာတကၠသုိလ္
နိမိတ္ပံုျဖင့္ဥဒါန္းက်ဴးရင
မ်ဳိးဆက္သစ္ကုိကၽြန္ေတာ္တုိ
ဤသည္ပင္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တုိင္း
အဦးအစ၊စစ္ကၽြန္ဘဝမွလြတ္လမ္
ကၽြန္ေတာ္မွတ္ထင္ယံုၾကည္သည္
ထုိၾကယ္တုိ႔၏အလင္းစြမ္းအင္ေ
ဆူးေညွာင့္ခလုပ္တုိ႔ကုိျမင္
အႏုပညာရွင္စစ္စစ္တုိ႔ဖန္တီး
အသိဥာဏ္မ်က္စိကုိပြင့္လင္း ေစႏုိင္ေပေတာ့မည္။
အလႊာေပါင္းစံုမွအႏုပညာရွင္တ
ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္ျဖင့္လင္
ျဖစ္လာေအာင္သီႏုိင္စြမ္းေသာ
ယင္းတုိ႔၏စြမ္းပကားျဖင့္အနာ
အႏုပညာစစ္စစ္ကုိဖန္တီးၾကျခင
စြမ္းစြမ္းတမံေရးထုိးႏုိင္ၾ
ရည္သန္ေမွ်ာ္လင့္ေနမိသည္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။