ျပိဳင္ဖက္ကို ယွဥ္ရတဲ့ အခါ
ပထမဆံုးၾကည့္သင့္တာက ကိုယ့္ Product ကို ဘယ္ေလာက္ လူသိလို႕ သူ႕ Product ကို ဘယ္ေလာက္ လူသိတယ္ ဆိုတာပါပဲ..။
ျပီးရင္ Brand Image လို႕ ေခၚတဲ့ ကိုယ့္ကုန္စည္ ရဲ႕ တင့္တယ္မႈ .. ေကာင္းသတင္းပါ..။ တင့္တယ္မႈ မရွိတဲ့ ဘယ္ကုန္စည္မဆို ျပိဳင္ပြဲထဲမွာ ၾကာရွည္မေနႏိုင္ပါဘူး..။
ျပီးေတာ့ Competitive Advantage ဆိုတဲ့ သူမ်ားမယွဥ္ႏိုင္တဲ့ အသာစီး ရမႈ .. ဒါကေတာ့ သူ႕ဖက္ကိုယ့္ဖက္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ၾကည့္ရမွာပါ..
ျပီးရင္ ထုတ္လုပ္ ကုန္က်စရိတ္ အဝဝ .. အေသးစိတ္ကစ တြက္တတ္ဖို႕ လိုပါမယ္..။ ‘ဒီေလာက္ဆိုရပါျပီ’ ဆိုရင္ ကုန္ျပီသာမွတ္..။
ထုတ္လုပ္စရိတ္ကို ေျခြတာႏိုုင္မယ့္ ေနာက္တစ္နည္းက လူေတြအမ်ားၾကီသုံးျပီး လုပ္ရတဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ပါ.. တတ္ႏိုင္သမွ် လူေနရာမွာ စက္ကို အစားထိုး..။
ကိုယ့္ကုန္စည္ကို ျဖန္႕ခိ်ေတာ့မယ္ဆိုတရင္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ပမာဏ ကို မျပတ္ေလ့လာပါ..။ ေစ်းကြက္ရဲ႕ အၾကိဳက္ဟာ အျမဲတန္းေျပာင္းေနတယ္ ဆိုတာလဲ မေမ့ပါနဲ႕..။ ကိုယ့္ကုန္စည္ရဲ႕သဘာဝ (Nature of Product) ဟာ ဒါေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္..။
သက္တမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ရွိျပီး ထပ္တလဲလဲ ဝယ္သံုးရမယ့္ ကုန္စည္။
တစ္ခါဝယ္ထားျပီးအခ်ိန္ေတာ္ေ တာ္ၾကာတဲ့ အထိ ထပ္မဝယ္ေတာ့မယ့္ ကုန္စည္။
မူရင္း ကုန္စည္ကိုဝယ္ယူျပီး အပိုပစၥည္းေတြ ထပ္မံ ဝယ္ယူ ျဖည့္တင္းလဲလွယ္ သံုးစြဲရမယ့္ ကုန္စည္။
စားရင္းေသာက္ရင္းကုန္သြားမယ ့္ ကုန္စည္။
ေဖၚေရြမႈကို အေျချပဳရတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ကုန္္စည္။
ဒါေတြကို ဝယ္သူသံုးစြဲမယ့္ ေစ်းကြက္ဟာ အက်ယ္ၾကီးပါ..။ ေစ်းကြက္ သစ္ ရွာဖို႕ မေၾကာက္ပါနဲ႕.. မပ်င္းပါနဲ႕..။ မေရာင့္ရဲပါနဲ႕ ။ ေစ်းကြက္ရွာရာမွာ ကုန္ႏိုင္တဲ့ ပိုက္ဆံကို မႏွေျမာပါနဲ႕..။ လုပ္သင့္တဲ့ ေၾကာ္ျငာကို မတြန္႕တို ပါနဲ႕။ ေစ်းကြက္ အသစ္ေတြ႕တိုင္းလဲ ေရာင္းေကာင္းလိမ့္မယ္.. ျမတ္စြန္းလိမ့္မယ္ လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မထားပါနဲ႕..။ ဒါေတြဟာ စြန္႕စားမႈေတြပါ..။ သတၱိလိုပါတယ္..။ မ “စြန္႕” ရဲရင္ မ “စား” ရပါဘူး..။ ေစ်းကြက္ကိုု ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကို အျမဲစဥ္းစားေနပါ..။ သူမ်ားဆီက အၾကံဉာဏ္ယူသင့္ရင္ ယူပါ။ အက်ိဳးအျမတ္ကို အမ်ားၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ထာမယ့္အစား သင့္တင့္မွ်တတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကိုပဲ စဥ္းစားထားပါ..။ ကိုယ္ရင္းႏွီးထားတာနဲ႕ ကိုယ္တင္သင့္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ရာခိုင္ႏႈန္းကို တြက္ခ်က္ သတ္မွတ္ထားပါ။
ေျခလွမ္းသစ္ေတြကို အျမဲျပင္ထားပါ..။ ခရီးစဥ္အသစ္ အတြက္ လန္းဆန္းတက္ၾကြေနပါေစ။ ျပိဳင္ဖက္ ေပၚလာျပီ ဆိုရင္ ေၾကာက္စိတ္ ဝင္တတ္ၾကပါတယ္..။ မေၾကာက္ပါနဲ႕ .. သူ႕မွာ ကိုယ့္ထက္သာတဲ့ေငြေၾကး အတတ္ပညာ လူအင္အား စတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္..။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ အရွံဳးခံျပီး ထိုးေဖာက္ႏိုင္ပါတယ္..။ ဒါေတြကို ရင္ဆိုင္ဖို႕ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားပါ..။ အဲဒါကို ပဲ ဗ်ဴဟာ .. (strategy) လို႕ ေခၚတာပါ..။ အဲဒါကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန ျပင္ဆင္ထားဖို႕ လိုပါတယ္..။ ဗ်ဴဟာ ေရးဆြဲရာမွာလဲ ကိုု္ယ့္ဖက္ကခ်ည္းအသာစီး ရမယ္လို႕ ေတြးမထားပဲ အခက္အခဲၾကံဳရင္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖိုိ႕ အၾကပ္အတည္း ထဲက ရုန္းကန္ေဖါက္ထြက္ ႏိုင္ဖို႕ ဆိုတာေတြပါ စဥ္းစားျပီးထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားဖို႕ လိုပါတယ္..။
ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး လုပ္ျခင္းနဲ႕သာ ျပိဳင္ဖက္ကို ယွဥ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္..။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း (၁၉.၁၂.၂၀၁၇)
#9PlusMyanmar
ပထမဆံုးၾကည့္သင့္တာက ကိုယ့္ Product ကို ဘယ္ေလာက္ လူသိလို႕ သူ႕ Product ကို ဘယ္ေလာက္ လူသိတယ္ ဆိုတာပါပဲ..။
ျပီးရင္ Brand Image လို႕ ေခၚတဲ့ ကိုယ့္ကုန္စည္ ရဲ႕ တင့္တယ္မႈ .. ေကာင္းသတင္းပါ..။ တင့္တယ္မႈ မရွိတဲ့ ဘယ္ကုန္စည္မဆို ျပိဳင္ပြဲထဲမွာ ၾကာရွည္မေနႏိုင္ပါဘူး..။
ျပီးေတာ့ Competitive Advantage ဆိုတဲ့ သူမ်ားမယွဥ္ႏိုင္တဲ့ အသာစီး ရမႈ .. ဒါကေတာ့ သူ႕ဖက္ကိုယ့္ဖက္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ၾကည့္ရမွာပါ..
ျပီးရင္ ထုတ္လုပ္ ကုန္က်စရိတ္ အဝဝ .. အေသးစိတ္ကစ တြက္တတ္ဖို႕ လိုပါမယ္..။ ‘ဒီေလာက္ဆိုရပါျပီ’ ဆိုရင္ ကုန္ျပီသာမွတ္..။
ထုတ္လုပ္စရိတ္ကို ေျခြတာႏိုုင္မယ့္ ေနာက္တစ္နည္းက လူေတြအမ်ားၾကီသုံးျပီး လုပ္ရတဲ့လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ပါ.. တတ္ႏိုင္သမွ် လူေနရာမွာ စက္ကို အစားထိုး..။
ကိုယ့္ကုန္စည္ကို ျဖန္႕ခိ်ေတာ့မယ္ဆိုတရင္ ေစ်းကြက္ရဲ႕ ပမာဏ ကို မျပတ္ေလ့လာပါ..။ ေစ်းကြက္ရဲ႕ အၾကိဳက္ဟာ အျမဲတန္းေျပာင္းေနတယ္ ဆိုတာလဲ မေမ့ပါနဲ႕..။ ကိုယ့္ကုန္စည္ရဲ႕သဘာဝ (Nature of Product) ဟာ ဒါေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္..။
သက္တမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ရွိျပီး ထပ္တလဲလဲ ဝယ္သံုးရမယ့္ ကုန္စည္။
တစ္ခါဝယ္ထားျပီးအခ်ိန္ေတာ္ေ
မူရင္း ကုန္စည္ကိုဝယ္ယူျပီး အပိုပစၥည္းေတြ ထပ္မံ ဝယ္ယူ ျဖည့္တင္းလဲလွယ္ သံုးစြဲရမယ့္ ကုန္စည္။
စားရင္းေသာက္ရင္းကုန္သြားမယ
ေဖၚေရြမႈကို အေျချပဳရတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ကုန္္စည္။
ဒါေတြကို ဝယ္သူသံုးစြဲမယ့္ ေစ်းကြက္ဟာ အက်ယ္ၾကီးပါ..။ ေစ်းကြက္ သစ္ ရွာဖို႕ မေၾကာက္ပါနဲ႕.. မပ်င္းပါနဲ႕..။ မေရာင့္ရဲပါနဲ႕ ။ ေစ်းကြက္ရွာရာမွာ ကုန္ႏိုင္တဲ့ ပိုက္ဆံကို မႏွေျမာပါနဲ႕..။ လုပ္သင့္တဲ့ ေၾကာ္ျငာကို မတြန္႕တို ပါနဲ႕။ ေစ်းကြက္ အသစ္ေတြ႕တိုင္းလဲ ေရာင္းေကာင္းလိမ့္မယ္.. ျမတ္စြန္းလိမ့္မယ္ လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မထားပါနဲ႕..။ ဒါေတြဟာ စြန္႕စားမႈေတြပါ..။ သတၱိလိုပါတယ္..။ မ “စြန္႕” ရဲရင္ မ “စား” ရပါဘူး..။ ေစ်းကြက္ကိုု ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကို အျမဲစဥ္းစားေနပါ..။ သူမ်ားဆီက အၾကံဉာဏ္ယူသင့္ရင္ ယူပါ။ အက်ိဳးအျမတ္ကို အမ်ားၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ထာမယ့္အစား သင့္တင့္မွ်တတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကိုပဲ စဥ္းစားထားပါ..။ ကိုယ္ရင္းႏွီးထားတာနဲ႕ ကိုယ္တင္သင့္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ရာခိုင္ႏႈန္းကို
ေျခလွမ္းသစ္ေတြကို အျမဲျပင္ထားပါ..။ ခရီးစဥ္အသစ္ အတြက္ လန္းဆန္းတက္ၾကြေနပါေစ။ ျပိဳင္ဖက္ ေပၚလာျပီ ဆိုရင္ ေၾကာက္စိတ္ ဝင္တတ္ၾကပါတယ္..။ မေၾကာက္ပါနဲ႕ .. သူ႕မွာ ကိုယ့္ထက္သာတဲ့ေငြေၾကး အတတ္ပညာ လူအင္အား စတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္..။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ အရွံဳးခံျပီး ထိုးေဖာက္ႏိုင္ပါတယ္..။ ဒါေတြကို ရင္ဆိုင္ဖို႕ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားပါ..။ အဲဒါကို ပဲ ဗ်ဴဟာ .. (strategy) လို႕ ေခၚတာပါ..။ အဲဒါကေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန ျပင္ဆင္ထားဖို႕ လိုပါတယ္..။ ဗ်ဴဟာ ေရးဆြဲရာမွာလဲ ကိုု္ယ့္ဖက္ကခ်ည္းအသာစီး ရမယ္လို႕ ေတြးမထားပဲ အခက္အခဲၾကံဳရင္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖိုိ႕ အၾကပ္အတည္း ထဲက ရုန္းကန္ေဖါက္ထြက္ ႏိုင္ဖို႕ ဆိုတာေတြပါ စဥ္းစားျပီးထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားဖို႕ လိုပါတယ္..။
ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္ အေကာင္းဆံုး လုပ္ျခင္းနဲ႕သာ ျပိဳင္ဖက္ကို ယွဥ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္..။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း (၁၉.၁၂.၂၀၁၇)
#9PlusMyanmar
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။