Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, October 5, 2017

သက္ခိုင္ကို ဖန္ဆင္းခဲ့သူ (သို႔မဟုတ္) မင္းဒင္


ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီနွင့္နိုင္ငံေရးမွတ္တမ္းမ်ား added 2 new photos.

သက္ခိုင္ကို ဖန္ဆင္းခဲ့သူ (သို႔မဟုတ္) မင္းဒင္
——————————————————
ေဌး၀င္း, The Ladies News
BurmaDemocracy, 4 October 2017
(က)
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၆ ရက္ေန႕ ညဦးပိုင္း။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အျမင့္ဆံုး အေဆာက္အအုံႀကီး တခုျဖစ္ေသာ ဘိုင္းေယာင့္ အေဆာက္ အအုံနားက ဂ်ဴးလဒစ္ ေဟာ္တယ္၏ ၁၄ ထပ္မွာရွိေသာ သူတည္းခုိရာ အခန္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြက ယခုလိုေျပာသည္။
“ဗိုလ္ေဌး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မထင္မွတ္ဘဲနဲ႕ အလုပ္ႀကီးတစ္ခုကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဗ်ာ”
ဟု ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြက ဆုိသည္။
အခုအခ်ိန္မွာ သူဟာ အရင္ကလို ဖူးကက္ၿမိဳ႕က ျမန္မာပစၥည္း ေရာင္း သည့္ ကုန္သည္ သက္သက္ မဟုတ္ေတာ့။ အြန္လိုင္း ေပၚမွာေရာ ပံုႏွိပ္စာေပ ေလာကမွာပါ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ေအာင္ျမင္သည့္ စာေရးဆရာ တေယာက္ ျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။

“မထင္မွတ္ဘဲ လုပ္မိတယ္ရယ္ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ ဆရာဒင္။ ခင္ဗ်ားစာအုပ္က ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ျပတင္းေပါက္က လွမ္းၾကည့္လို႕ ျမင္ရသလိုမ်ိဳး ျမင္ေအာင္ေရးထားတာ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ကလည္း သက္ရွိ ဇာတ္ ေကာင္ေတြ ပါေနတယ္ေလ။ ကာလေဒသ အေျခအေနကလည္း ဒီေန႕ လူလတ္ပိုင္းေတြ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ား ဇာတ္ေကာင္ သက္ခိုင္ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ အခင္းအက်င္းမ်ိဳးမွာ တနည္း မဟုတ္တနည္း ပတ္သက္ေနခဲ့ေတာ့ သူနဲ႕တူသလိုလို ကိုယ္နဲ႕ပဲ ဆင္သလိုလို ထင္မိေယာင္မွား ေတြလည္း ခံစားလို႕ရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ”
ဟု ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို ျပန္ေျပာသည္။
သူသည္ “မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခိုင္” အမည္ရွိ ဇာတ္လမ္းတြဲ ၀တၱဳရွည္ႀကီး တပုဒ္ကို ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့သူ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ မင္းဒင္ ျဖစ္၏။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ကား “သက္ခုိင္” ကို မေရးသားမီ အခ်ိန္ကပင္ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူက မထင္မွတ္ဘဲ အလုပ္ႀကီးတခုကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဗ်ာဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
(ခ)
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဦးပိုင္း
ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ဘန္ေဘာ္အရပ္ရွိ ဧကခ်ိဳင္လမ္းမႀကီးရဲ့ လမ္းသြယ္ ၈၃ တြင္ေနထိုင္ရင္း ရခိုင္အမ်ိဳးသား သတင္းစာကို ထုတ္ေ၀လ်က္ရွိသည္။ တေန႕တြင္ ကိုမင္းဒင္က ကြ်န္ေတာ့္ကို
“ဗိုလ္ေဌး ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဖို႕ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ၀တၳဳေရးဖို႔ ေပါ့။ အရင္က နည္းနည္းပါးပါး ေရးဖူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ရာကို ခင္ဗ်ား နည္းနည္း ျမည္းစမ္းၾကည့္ၿပီး ေ၀ဖန္ေပးပါဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားက တကၠသိုလ္က ျမန္မာစာ နည္းျပဆရာ ေဟာင္းဆိုေတာ့”
လုိ႕ ဆုိလာသည္။
သူစၿပီး ျမည္းခိုင္းသည့္စာက “သက္ခိုင္” စာအုပ္ မဟုတ္ေသး။ သူ႕အရင္ေရးၿပီး အခုရက္ပိုင္းအတြင္း ထြက္ရွိလာသည့္ “ျဖစ္ပ်က္ ရွာပံုေတာ္” ၀တၳဳရွည္ပါ။ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ကေတာ့ သက္ခိုင္ပါပဲ။ သူေပးလာတုန္းက အစအဆံုး ေရးထားသည့္ ၀တၳစာအုပ္ ႀကီး မဟုတ္။ “ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္” ကို စတည္ခါစ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမည္းၾကည့္ ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ မိတ္ေဆြမွာ ေမွာ္ကေလာင္ တေခ်ာင္း ရွိေနပါလား ဆိုတာကို သိလုိက္ရသည္။ ဒါေၾကာင့္
“ကိုယ့္ဆရာ ခင္ဗ်ား လက္ရာ မိုက္တယ္။ ခင္ဗ်ား ေသခ်ာေပါက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ စာေရးဆရာတေယာက္ ျဖစ္ကိုျဖစ္မယ္”
ဟု အားေပးတာလည္းဟုတ္၊ အနာဂတ္ကို ႀကိဳေဟာသည့္ သေဘာ လည္းပါေသာ စကားကို စိတ္ထဲက အရွိအတိုင္း ေျပာခ်လိုက္သည္။ သူစာစေရးတုန္းက မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာေသာ ဖူးကက္ႏွင့္ ဘန္ေကာက္ ၿမိဳ႕မ်ားမွာ ေနထိုင္ ၾကသည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ တခါတခါ အြန္လိုင္းေပၚမွာ။ တခါတေလလည္း တယ္လီဖုန္းနဲ႔ စာေပ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾက ျငင္းၾက ခုံခဲ့ၾကသည္။
(ဂ)
ေရးၿပီးသည့္စာမူမ်ားကို သူ႕ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္သည္။ ဖတ္ၿပီး ခ်ီးမႊန္းသည့္ လူလည္းရွိသလို “ခင္ဗ်ား စာမေရးတတ္ပါ ဘူးဗ်ာ။ ေရးမေနပါနဲ ႔ဟု ေထာပနာ ျပဳသူလည္းျပဳ။ “မင္းသိခၤ” လိုလို “ေရႊဥေဒါင္း” လိုလို ဟု ေင့ါသူကေငါ့။ “ခင္ဗ်ား ေရာင္ႀကီးေဗြ ဇာတ္လမ္းႀကီး မၿပီးေသးဘူးလား” ဆိုၿပီး ခနဲ႕သူက ခနဲ႕။ ဒီၾကားထဲ မင္းဒင္ ကေလာင္က စ်ာန္၀င္ကာ တစ္ခန္းၿပီး တစ္ခန္း ဆက္ေရးေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကား လူပုစိတ္တိုဟုသာ ၾကားဖူးသည္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြကေတာ့ အရပ္ေျခာက္ေပ နီးပါးရွည္ၿပီး ကီလို ၈၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ လူရွည္စိတ္တို အမ်ိဳးအစား ထင္ပါရဲ႕။ တခါတခါ ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွား လုပ္တတ္ သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကို အခုလို ေဖ်ာင္းဖ်ေပးခဲ့ဖူး၏။
“ေဟ့လူ ဒါမ်ား တင္းစရာလားဗ်ာ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းလို ဂႏၳ၀င္ ဆင္ကေလာင္နဲ႕ ႏႈိင္းေျပာခံရတာ။ မင္းသိခၤလို တိုင္းေက်ာ္ ျပည္ေက်ာ္နဲ႕ ႏိႈင္းေျပာခံရတာကျဖင့္ ခင္ဗ်ားအစား ဂုဏ္ယူတယ္ဗ်ာ။ ေျပာတဲ့လူေတြက ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ စာမ်ိဳးေရးဖို႔ အသာထား၊ စဥ္းစားဖို႕ေတာင္ ေခါင္းရွိမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ မင္းသိခၤဆိုတာလည္း ျမန္မာျပည္ စာေပေလာကမွာ အထင္ကရ ဘက္ဆဲလားဗ်ာ။ ဘယ္အရာမဆို အစမွာေတာ့ ဒီလုိပဲ မလို တမာေတြ ေျပာၾကမွာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဒါေတြ အားလံုးဟာ ေလထဲမွာ လြင့္က်န္ရစ္ၿပီး မင္းဒင္ မင္ဒင္ ျဖစ္ေနမွာ ျမင္ေယာင္ေသး” ဟု သူ႕ကို ေျပာျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။
“ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္”ကို ဖတ္႐ႈရသည့္ အြန္လိုင္းပရိသတ္ေတြက စာေတြ ဆက္ေရးဖို႕ ပူဆာၾကသည္။ ေန႕စဥ္ ပို႕စ္အသစ္ေတြ တင္ဖို႕ တြန္း လာၾကသည္။ သူလည္း စာေပစ်ာန္ အေတာ္၀င္သြားၿပီး ျဖစ္သည္။ အစကနဦးကလို မိမိလက္ကို မယံုမရဲ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကေလာင္ ၀င့္လာ သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူက
“ဗိုလ္ေဌး ခင္ဗ်ားေျပာတာ မွန္တယ္ဗ်။ ခုေလာက္ဆို ကြ်န္ေတာ့္လက္က စာေကာင္းေကာင္း ေရးႏိုင္ၿပီဆိုတာ ယံုသြားၿပီ။ ခင္ဗ်ား နိမိတ္ဖတ္ေပး တာ အားေပးတာ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ိဳ႕။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ စာစေရး တုန္းက ေ၀ဖန္ေပး၊ လုိတာကို ေျပာေပးဆိုေပးတာလည္း တကယ္ ေက်းဇူးတင္တယ္"
ဟုလည္း ဆိုသည္။
ထို႕ေနာက္ သူ႔ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳေတြကို အေျခခံၿပီး စာအုပ္ တစ္အုပ္ ေရးမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီဟု ေျပာၿပီး မၾကာခင္ မွာ “မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခုိင္” ကို သူ႔ဘေလာ့ဂ္တြင္ စျမင္ရသည္။
သက္ခိုင္ အခန္း ၂၅ ေလာက္ထိေတာ့ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ အဆက္အသြယ္ သိပ္မျပတ္။ အသစ္တင္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အခ်ီအခ် ေျပာၾကသည္။ အခန္း ၂၅ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူ႕မွာ ပရိသတ္ေတြ အံုခဲလာသည္။ ကမၻာအေရွ႕ျခမ္းက စာဖတ္သူမွသည္ ကမၻာအေနာက္ျခမ္းထိ။ ေျမာက္ျခမ္းမွ ေတာင္ျခမ္းထိ။ အြန္လိုင္းျဖန္႕ၾကက္ရာ ေဒသအသီးသီးမွ ျမန္မာစာဖတ္ ပရိသတ္ အေထာင္အေသာင္းႏွင့္ ေျပာေနဆိုေနရတာ မ်ားလာသည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း ထုိစဥ္က အလုပ္လုပ္ေနေသာ ဧရာ၀တီ သတင္း ေထာက္ဘ၀မွ ႐ုတ္တရက္ ျပဳတ္သြားသျဖင့္ စား၀တ္ေန ေရးခက္ခဲကာ သူ႕စာကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ အရင္လို မဖတ္အားေတာ့။ အလ်ဥ္းသင့္ သည့္အခါ ၾကည့္ျဖစ္႐ုံ မွ်သာ။ သူ႕ကို လည္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပစရာ မလိုေတာ့ပါ။ ဆင္ကေလာင္ ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ား ကမၻာအႏွံ႕ ေက်ာ္ၾကားေသာ ျမန္မာ ျပည္ဖြားမ်ားက ဘရာဗို၊ ခ်ီးယားစ္၊ ကြန္ကရက္ က်ဴးေလးရွင္း လုပ္ခံေနရခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ၀မ္းသာအားရ လက္ခုပ္ တီး႐ုံက လြဲၿပီး မိတ္ေဆြႀကီးကို အႀကံျပဳစရာ လိုမွမလိုေတာ့တာ။
(ဃ)
ေနာက္ပိုင္း ၾကားရတာက သူ႕စာကို ပရင့္ထုတ္ၿပီး မိတၱဴပြားကာ ဖတ္ ေနၾကေၾကာင္း၊ စင္ကာပူမွာ ဆိုလွ်င္ မိတၱဴ ပြားထားသည့္ စာကို အားရပါးရ ၀ယ္ဖတ္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိ႕ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာလည္း ဒိုင္လွ်ိဳ မိတၱဴကူးကာ အခ်င္းခ်င္း ျဖန္႕ေ၀ ေနၾကသျဖင့္ ေခတ္ပ်က္ သူေဌးမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္ အသိုင္းအ ၀ိုင္းၾကား တြင္ “ခင္ဗ်ား ႐ုတ္႐ုတ္ ႐ုတ္႐ုတ္ မလုပ္နဲ႕။ မင္းဒင္ကို ေျပာလိုက္ရမလား” ဟူေသာ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ စကားတခြန္း ေပၚေပါက္ရသည္ထိ “သက္ခိုင္” စာအုပ္က ေပါက္ေနသည္။
ဒီၾကားထဲမွာ သူႏွင့္ ဖုန္းေျပာျဖစ္တိုင္း စာအုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ရန္ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုတြန္းသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ျပည္ပမွာ ထုတ္ေ၀ၾကသည့္ စာေပအမ်ားစုက အလွဴ႕ရွင္ပိုက္ဆံႏွင့္ ထုတ္ၾကေသာ သုတစာေပမ်ား၊ အစီရင္ခံစာမ်ား၊ မွတ္တမ္းမ်ားသာ မ်ားသည္။ ရသစာေပ လံုးခ်င္း၀တၳဳႀကီး တအုပ္ကို ေစ်းကြက္တင္ ေရာင္းသည့္ ျမန္မာစာအုပ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးေသး။ ရွိေတာ့ ရွိပါလိမ့္မည္။ ေခတ္ၿပိဳင္ ၀က္ဘ္ဆိုဒ္ တြင္ ဆရာေမာင္သာရ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ေတြ႕ဖူးသည္။ သို႕ေသာ္ ေစ်းကြက္အရ အဘယ္မွ် ေပါက္ေရာက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မသိ။
“မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခုိင္” ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ယံုသည္။ ထို႕ျပင္ ဆရာမင္းဒင္ ကိုယ္တိုင္၏ မိတၱဗလကို ပိုၿပီး ယံုသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဇြတ္တြန္းခဲ့သည္။ သူ႕စာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀လိုသူမ်ားက ကမ္းလွမ္းမႈေတာ့ ရွိသည္ဟု သဲ့သဲ့ၾကားရသည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာ မင္းဒင္က သူကိုယ္တိုင္ သာ သူ႕စာအုပ္ကို ထုတ္လိုေၾကာင္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အား ဆိုလာသည္။
“ဗိုလ္ေဌး။ သက္ခုိင္ကိုထုတ္ဖုိ႕ အေမရိကန္က တစ္ေယာက္ ကမ္းလွမ္း တယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စာမူကို ကၽြန္ေတာ္ပဲ မူပိုင္ ထားခ်င္တာ။ ကၽြန္ေတာ္မရွိတဲ့ တေန႕မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တဦးတည္းေသာ သမီးေလးအတြက္ မူပိုင္ခြင့္ အေမြေပးခဲ့ ခ်င္တာ။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႕ ကိုယ္ခ်မယ္ဗ်ာ”
ဟု သူကေျပာသည္။
ဒါေၾကာင့္ သူသည္ မဲေဆာက္က စာေပ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ၿပီး စိစစ္တာ တည္းျဖတ္တာ ဒီဇိုင္းဆင္တာေတြကို ကိုယ္ တိုင္ေဘးမွေန၍ ႀကီးၾကပ္ၿပီး စာမ်က္ႏွာ ၇၀၀ ေက်ာ္ရွိေသာ စာအုပ္ကို သုတ္သင္ တည္းျဖတ္၍ ၿပီးစီးေၾကာင္း သတင္း ပို႕လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ ၀မ္းသာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြႀကီး ေရး သားေသာ မဆလေခတ္၊ န၀တေခတ္၊ နအဖေခတ္ ေနာက္ခံႏွင့္ သက္ရွိ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ သမိုင္းဇာတ္လမ္းတြဲႀကီး၊ သို႕မဟုတ္ “မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခိုင္” ၀တၳဳႀကီး အမွန္တကယ္ ျမန္မာ စာေပေလာကတြင္ ေပၚထြက္လာေတာ့မည္ေလ။
(င)
၂၀၁၀ ကုန္ခါနီး ကာလေလာက္က ထင္သည္။
ကိုမင္းဒင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ရွိရာ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ဖက္လန္ေဆာင္ စြယ္ ၆၆ သို႕ တကၠစီစီးၿပီး ေပါက္ခ်လာသည္။
“ဗိုလ္ေဌး စာအုပ္ထုတ္မယ္။ ပံုႏွိပ္စက္အပ္မယ္။ ခင္ဗ်ား အပ္ေနက် ပံုႏွိပ္တုိက္ သြားမယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားမဒမ္က ထိုင္းစကား တတ္တယ္ မဟုတ္လား”
ဟု ဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ဇနီး ေဒၚငယ္ကိုပါ ေခ်ာဆြဲေလသည္။
သူသည္ ပံုႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ေစ်းစကား ေျပာၾကေတာ့ ပံုႏွိပ္တိုက္က ဘတ္ သံုးသိန္းနီးပါး က်မည္ဟု ေျပာသည္။ ကိုယ့္ဆရာ ေတြသြားသည္။ ပံုႏွိပ္တုိက္မတင္ခင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားႏွင့္ပါ ဆုိလွ်င္ စာအုပ္တအုပ္ကို ဘတ္ သံုးရာေက်ာ္ေတာ့မည္။ တအုပ္သံုးရာ ဆုိလွ်င္ အရင္းသက္သက္ပင္ ဘတ္ သံုးသိန္းအထက္ ကုန္ေတာ့မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရန္ကုန္က ဇနီးႏွင့္ စင္ကာပူက သမီးကို အေျခအေနအား ရွင္းျပသည္။
အံ့ဖြယ္ေကာင္းလိုက္သည့္ ဇနီးႏွင့္ သမီးပါပဲ။
စာေရးဆရာကေတာ္က
“ရွင္ သိပ္ထုတ္ခ်င္ေနတဲ့ စာအုပ္ကို ထုတ္သာထုတ္။ ဘာမွ ေနာက္ မတြန္႕နဲ႕။ မေတြေ၀နဲ႕”
တဲ့။ သမီးျဖစ္သူကလည္း
“အေဖ ေနာက္မဆုတ္နဲ႕ လုိတာအကုန္ သမီးေပးမယ္။ သမီးဟာ အေဖ့ သမီး။ စာေရးဆရာ မင္းဒင္သမီး ျဖစ္ရတာကို အရမ္းဂုဏ္ယူမိတယ္ အေဖ။ အေဖ လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္”
ဟု ပါရမီျဖည့္ဖက္ ဇနီးသည္ႏွင့္ သမီး လိမၼာတို႕က ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံအားေပးခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ အြန္လိုင္းတြင္ ေက်ာ္ၾကားမင္းမူခဲ့ေသာ “မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခုိင္” သည္ ဤကမၻာေျမေပၚသို႕ စကၠဴျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားေသာ ခံ့ညားသည့္ စာအုပ္အျဖစ္ျဖင့္ ေရာက္လာခဲ့ရသည္။
စာအုပ္အပ္ၿပီး တပတ္အတြင္း ဘန္ေကာက္မွ ဖူးကက္သို႕ သက္ခိုင္ စာအုပ္ အုပ္ေရ ၁,၀၀၀ ေရာက္ရွိ သြားေတာ့သည္။ မင္းဒင္၏လက္ရာ သက္ခုိင္ကား ၆ လေလာက္ အၾကာတြင္ လက္က်န္ အနည္းငယ္သာ က်န္သည့္ အဆင့္သို႕ ေရာက္လာသည္။
သက္ခုိင္စာအုပ္မ်ားသည္ စင္ကာပူ၊ တိုက်ိဳ၊ ဆိုးလ္၊ ဆစ္ဒနီ၊ လန္ဒန္၊ ၀ါရွင္တန္၊ ေအာ့တ၀ါ၊ ကာတာ၊ ဆုိက္ပရပ္စ္၊ ကြာလာလမ္ပူ အစရွိေသာ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားေန မင္းဒင္ပရိသတ္မ်ားက အလုအယက္ မွာယူၾကသည္။ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မ်ားမွလည္း သူ႕ အဆက္အသြယ္ႏွင့္သူ မွာယူဖတ္႐ႈ ၾကသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္၊ ခ်င္းမိုင္၊ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မ်ားမွ လည္း အားေပးၾကသည္။
သက္ခိုင္ကို ေမြးဖြားရာ ဖူးကက္တြင္ေတာ့ သိပ္စြံပံုမရ။ အထူးသျဖင့္ စာအုပ္ေစ်းႀကီး၍ လား၊ ဒါမွမဟုတ္ စာဖတ္အား နည္း၍လားေတာ့ မေျပာ တတ္။ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားက ၀ယ္ယူအားေပးမႈ အနည္း အက်ဥ္းသာ ရွိပါသည္။ စာအုပ္ထြက္ ၿပီး တစ္ႏွစ္ခန္႕ အၾကာတြင္ေတာ့ အမွတ္တရ သိမ္းဆည္းထားရန္ လက္က်န္ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိေတာ့ ေၾကာင္း သူက ေျပာလာသည္။
(စ)
လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ကံၾကမၼာသည္ ႀကိဳတင္မွန္းဆ၍ မရစေကာင္းပါ။ သီခ်င္း တစ္ေခြတည္းႏွင့္ ေပါက္ခဲ့သူမ်ား အျဖစ္ အဆိုေတာ္ ဖိုးခ်ိဳ၊ ထူးအိမ္သင္ စသည့္ ႏိုင္ငံေက်ာ္မ်ားကို ေတြ႕ဖူးပါသည္။ စာအုပ္ တအုပ္ တည္းႏွင့္ ေပါက္သည့္ ျမန္မာ ၀တၳဳေရးဆရာက ဆယ္စုႏွစ္ တခု၊ ႏွခုတြင္ တေယာက္ ေပၚထြန္းခ်င္မွ ေပၚထြန္းပါမည္။
ထို႕ျပင္ ရသစာေပ ေရးသားျခင္းဆိုသည္က အခက္တကာ့ အခက္ခဲဆံုး အလုပ္ထဲက တစ္ခု ျဖစ္၏။ ယင္း အခက္အခဲကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ နတ္ေမာက္သား မင္းဒင္သည္ ဖူးကက္ကၽြန္းမွ တဆင့္ အြန္လိုင္းမွ စတင္ေပၚထြန္းၿပီး ယခုအခါ စာေပေလာ ကထဲတြင္ အထင္ကရ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေပၿပီ။ ယင္းသို႕ ေအာင္ျမင္ လာျခင္းမွာ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္လာျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ ဤ စာအုပ္ကို သံုးႏွစ္သံုးမိုး အပတ္တကုတ္ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံတြင္းက စာေရးဆရာမ်ား ကဲ့သို႕၊ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသား ေသာ စာေရးဆရာမ်ားကဲ့သို႕ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ ရန္လည္း ကနဦးက တင္ကူး ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိ၍လည္း မဟုတ္။ သူ႕ရင္ဘတ္ထဲတြင္ ေအာင္း ေနေသာ သက္ခုိင္ကို ေမြးဖြားခဲ့ျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။
လူမ်ားစြာတို႕သည္ ပိုက္ဆံရေသာ အလုပ္မ်ားကိုပင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ဇြဲနပဲႏွင့္မလုပ္ဘဲ ေမ်ာက္လႊဲေက်ာ္ပမာ ဟိုကသည္ ကူး၊ သည္ကဟိုကူးျဖင့္ က်င္လည္ေနတတ္ၾက၏။ ကုန္သြယ္ စီးပြားျဖင့္ အလုပ္ကို လုပ္ေနသူ ကုန္သည္ ကိုမင္းဒင္အဖို႕မွာ ေတာ့ တဖက္က အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ရင္း က်န္သည့္ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ “သက္ခိုင္” ကို ဖန္တီးေနခဲ့သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ထင္၏။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က ခ်င္းမိုင္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ျမန္မာ့ သတင္းသမဂၢ ညီလာခံသဘင္တြင္ သူ႕ကို တႏွစ္တာ အေကာင္းဆံုး ရသစာေပ ကေလာင္ရွင္အျဖစ္ ဆုေပးကာ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ထို႕ထက္ ႀကီးမားေသာ ဆုတခု က်န္ပါေသး သည္။ ယင္းကား အျခားမဟုတ္။ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခိုင္” ကို ဖတ္ခ်င္သည္ဆုိ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းစာအုပ္ကို ရန္ကုန္သို႔ သြားမည့္ ဗိုလ္မွဴး ေသာင္းထိုက္လက္ထဲသို႔ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕လည္ရွိ စယမ္ မိုးပ်ံရထားဘူတာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ ထည့္ေပးခဲ့ရပါ သည္။
(ဆ)
ဖူးကက္ၿမိဳ႕မွ အာမခန္အရပ္သည္ ဆိတ္ၿငိမ္ ရပ္ကြက္တခု ျဖစ္၏။ စီးပြားေရး ေျပလည္သူမ်ားေနသည့္ အရပ္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ လူသြား လူလာ နည္းပါးကာ တခါတရံ ကားႏွင့္ ဆိုင္ကယ္မ်ား ျဖတ္ေမာင္း သြားသည့္ အသံမွလြဲ၍ ေန႕ခင္း ေန႕လယ္မ်ားဆိုလွ်င္ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ရွိလွသည္။
သူသည္ ယင္းဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ အတြင္းရွိ ႏွစ္ထပ္တိုက္အိမ္၏ အေပၚ ထပ္တြင္ အြန္လိုင္း ျပတင္းေပါက္ကတဆင့္ ကမၻာ အႏွံ႕မွ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စကားေျပာေနတတ္သည္။ “မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္” ကား ယခုစာေရးေန ခ်ိန္တြင္ ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္ပင္ ႐ိုက္ႏွိပ္ေနရေလျပီ။ စာေပေဝဖန္ေရး ဂု႐ုႀကီး ဆရာေအာင္သင္းကလည္း “မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္” ကုိ အားရလွ သည္ဟု ဆုိသည္။ တကၠသုိလ္စိန္တင္လုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကလည္း ျမန္မာစာကုိ ေခ်ာေမြ႔ ေျပျပစ္ေအာင္ ေရးႏုိင္စြမ္းသူဟု ဆုိျပန္၏။ “မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခိုင္” အေပၚ ခ်ီးက်ဴးၾကသည့္ ရီဗ်ဴးမ်ား ျပည္တြင္းထုတ္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေနရာယူေနလ်က္ရွိေနၿပီ။ သူ၏ ပထမဆံုး လက္ရာျဖစ္ၿပီး ဒုတိယေျမာက္ လံုးခ်င္းအျဖစ္ ႐ိုက္ႏွိပ္ေသာ “ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္ ခရီးသည္” ႏွင့္ ေနာက္ ထပ္လက္ရာ စာအုပ္ေတြလည္း ထြက္လာခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္အား မထင္မွတ္ဘဲ အလုပ္ႀကီးတခုကို လုပ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနၿပီဟု ဆုိခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ယင္းအလုပ္ကား ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ သူ႕ဘ၀ကိုလည္း ေအာင္ျမင္ေသာ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေစခဲ့သလို ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ သမုိင္းကိုလည္း ေနာင္အခါ ဂႏၳ၀င္တင္ခံရ မည့္ စာအုပ္တအုပ္ကို ေရးမိလ်က္သား ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းပင္တည္း။
ေဌး၀င္း
The Ladies News
The Ladies News မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။#BurmaDemocracy
—————————————————————————

မင္းဒင္စာအုပ္မ်ား link -
https://m.facebook.com/LinktotheBooks/photos/a.1503287736658732.1073742010.1442553069398866/1744530292534474/?type=3

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။