ထူးအိမ္သင္ႏွင့္ စကားလံုးမ်ားလဲလွယ္ျခင္း
(ဇာတ္သိမ္း)
========================== ==========
========================== ===========
Q - ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြ(ကုိယ္ပို င္သံစဥ္) ဖြဲ႔စည္းတဲ့အခါ
ဘာကို အရင္ဖြဲ႔စည္းသလဲ၊ ေတးစာသားလား။
========================== ===========
A - မဟုတ္ဘူး၊ အရင္တုန္းကေတာ့ အဲဒီနည္းကို သံုးဖူးတယ္။
စာသားေတြ ေရးခ်ျပီးမွာ ဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ အသံေတြ လုိက္ထည့္တာမ်ိဳး
သံုးဖူးတယ္။ အဲဒီနည္းနဲ႔လည္း ဒီသီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးဖူးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ဘာသြားေတြ႔ရသလဲဆုိေတာ့၊ အဲဒီနည္းကို..
သံုးျခင္းအားျဖင့္ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ Music အေနအထားကို မေရာက္ဘူး
ဆုိတာ သိလာရတဲ့အျပင္ စာသားေပၚမွာ အေလးသြားထည့္ေတာ့
စာသားရဲ ႔ထိန္းခ်ဳပ္မႈကုိ Music က ခံေနရတယ္။ စကားလံုးေတြရဲ ႔
ေခၚတဲ့ေနာက္ကို Music က ပါသြားေရာ။ ဘာပဲေျပာေျပာ...
စကားလံုးမွာ အသံရိွတယ္။ အဲဒီေတာ့ စကားလံုးေတြမွာရိွတဲ့
အသံေတြေခၚတဲ့ေနာက္ကို Music က လုိက္သြားေနရတယ္။
ဒီေတာ့ Music နဲ႔ စကားလံုးေတြ မမွ်ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ စိတ္ထဲက
စဥ္းစားထားတယ္။ စဥ္းစားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ...
အမ်ားၾကီးရလာမွ မွတ္စုထဲမွာ ခ်ေရးထားတယ္။ ဒါမွမဟုတ္လညး္
ေခါင္းထဲမွာပဲ မွတ္ရင္မွတ္ထားလုိက္တယ္။ အဲ..မွတ္ထားတဲ့
အေၾကာင္းအရာကုိ အျမဲတမ္း သတိရေနတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔
မၾကာမၾကာ ေခါင္းထဲမွာ သီခ်င္းအျဖစ္ ေရးလုိ႔မျပီးေသးဘဲ...
သီခ်င္းျဖစ္မလာေသးတဲ့ အထိေပါ့ေလ။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာက
ေခါင္းထဲမွာ တလည္လည္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္တုိင္း
ဒီအေၾကာင္းအရာကို ေခါင္းထဲမွာပဲ သိမ္းဆည္းထားလုိ႔
ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အဲ...ေနာက္တစ္ခုေပါ့ေလ။ စိတ္ထဲမွာ...
ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတဲ့အသံေတြကို ခ်ျပီးေရးသြားတယ္။
ခ်ျပီးေရးထားတာေတြကို တီးၾကည့္၊ မၾကိဳက္ရင္ထား။
ေနာက္ထပ္ရတဲ့အသံေတြကို ခ်ေရး၊ ျပန္တီးၾကည့္နဲ႔
Music ပံုသ႑ာန္တစ္ခု ပီပီသသ ေပၚလာတဲ့အခါမွာ..။
ဒီ Music ထဲမွာ ေစာေစာက ကုိယ္သိမ္းဆည္းထားခဲ့တဲ့
အေၾကာင္းအရာ ေျမာက္ျမားစြာထဲက အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက
အံက်သြားျဖစ္ေနေရာ။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ သိပ္ျပီးအားစိုက္
ရတာမ်ိဳး မရိွေတာ့ဘဲ ဒီ Music ထဲကို words ေတြက
ေလ်ာကနဲ ဝင္သြားတယ္။ အဲဒီလုိ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္
ျပည့္စံုသြားျပီဆိုေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ တဝဲဝဲလည္လည္ျဖစ္ေနတဲ့
ဒုကၡေပးေနတဲ့ ကိစၥေတြ ေပ်ာက္သြားေတာ့တယ္။
========================== ===========
Q - ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြက်ေတာ့ Music ရဲ ႔ ခုတ္ထစ္လွီးျဖတ္ျခင္းကို
စာသားေတြက ခံရျပန္ေရာ မဟုတ္လား။
========================== ===========
A - ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးမွာ ပရိယာယ္ အမ်ားၾကီး
ရိွတယ္။ Music မွာ ပရိယာယ္နည္းတယ္။ ဥပမာ - ဒီအသံ
တစ္ခုဟာ ဒို..မီ..ေရ ဆုိရင္ ဒို..မီ..ေရ ပဲသြားရတယ္။ အဲဒါကို
ဒို..ေရ..မီ ဆုိရင္ သူက MOOD ပါ ေျပာင္းသြားတယ္။ ဒို..မီ..ေရ
သြားရင္သြား၊ မသြားရင္ ေရ..ဖာ..မီ သြားရင္သြား အဲသလုိ
မသြားရင္ မရသလိုမ်ိဳး၊ ခြင္က်ဥ္းတယ္။ စကားလံုးက်ေတာ့
ပရိယာယ္မ်ားတယ္။ သြားတယ္ဆုိတဲ့ စကားလံုးမွာကိုက
နားတယ္တုိ႔၊ ဒိုးတယ္တုိ႔၊ ယြန္းတယ္၊ ေရႊ႔လ်ားတယ္၊ ျဖဳန္းတယ္..
အဲသလုိမ်ိဳး စကားလံုးက အမ်ားၾကီးရိွတယ္။ ဆုိေတာ့ Music ထဲမွာ
စကားလံုးအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္း ျပီး အေၾကာင္းအရာကို ခံစားလို႔ရေအာင္
ထည့္သြင္းႏိုင္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာဝင္ေအာင္ Music က
ခ်ိဳးဖဲ့တာထက္စာရင္ Music ကို ဒီအေၾကာင္းအရာထဲဝင္ေအာင္
စကားလံုးေတြကို တုိက္စားတာက ပိုျပီးလြယ္တယ္။ စကားလံုး
ေတြကို အရင္ေရးခ်ျပီး Music ကို ဒီစကားလံုးေတြထဲသြင္းရင္
ကုိယ္စိတ္တုိင္းက်ႏုိင္တဲ့ Music ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။
အင္မတန္ ကံေကာင္းတဲ့အခါမ်ိဳးက လြဲလုိ႔ေပါ့ေလ။ ကံေကာင္းတယ္
ဆုိတာကလည္း ကိုယ္ေရးထားတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ ႔ရမ္သမ္က
ဒီ Music အတြက္ အေတာ္ၾကီး အဆင္ေျပေနမွ ေကာင္းႏိုင္မယ္။
ဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့ Sorry ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ Music ထဲ စကားလံုးေတြ
ထည့္တာက ပိလြယ္တယ္။ စကားလံုးက ပရိယာယ္မ်ားလို႔။
အဲ..ဒါဆုိရင္ Music အႏိုင္က်င့္မႈကုိ စကားလံုးေတြက
မခံရဘူးလားလုိ႔ အျပန္အလွန္ ေမးရင္ေတာ့၊ ခံရတယ္လုိ႔ပဲ
ေျဖရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံရေပမယ့္ စကားလံုးက ပရိယာယ္
မ်ားတဲ့အတြက္၊ Music ကို မလိမ့္တပတ္ လက္တစ္လံုးျခား
လုပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အခံရသက္သာတယ္။
========================== ==========
Q - ခင္ဗ်ား တစ္ခါတုန္းက ေျပာဖူးတယ္။ ေကာ္ပီသီခ်င္းဆုိတာ
ခင္ဗ်ားအတြက္ အဆုိသင္တန္း တက္ၾကည့္တဲ့ သေဘာတဲ့။
အခု ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ေကာ္ပီသီခ်င္း စီးရီးႏွစ္ေခြ ဆုိျပီးသြားျပီေလ။
ဘာေတြ ေတြ႔ၾကံဳရလဲ။
========================== ===========
A - ေကာ္ပီဆုိရတာက နဂိုသိထားတာထက္ ပိုျပီး သေဘာေပါက္
လာတယ္။ တကယ္ဆုိၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေကာ္ပီမွာ လြယ္တဲ့
အပိုင္းေတြ ရိွသလုိ၊ ခက္ခဲတဲ့အပိုင္းေတြလည္း ရိွတယ္။ အဲဒါ
အေတာ္ကို ေၾကေၾကလည္လည္ ရွင္းမွရမယ္။ ဥပမာ....
အၾကမ္းဖ်င္းေျပာရရင္ သူ႔ Original မူရင္းစာသားရဲ ႔ Theme၊
သူ႔ မူရင္းသီခ်င္း Theme အတုိင္း ျပန္ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေပါ့ေလ။
အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ဦးမယ္။ စာသား..ဟိုမူရင္းသီခ်င္းရဲ ႔
အေၾကာင္းအရာအတုိင္း ျပန္ေရးထားတဲ့ စာသားကိုေျပာတာ။
အဲဒီလုိ သီခ်င္းမ်ိဳးဆုိရင္ နဂိုကတည္းက မူရင္းအဆုိေတာ္ရဲ ႔
ဆုိထားတာကို ၾကားရျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာဘယ္လုိ
Expression လုပ္ရမယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိ Style လုပ္ရမယ္။
ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိအသံလွည့္စားရမယ္၊ ဘယ္လုိအသံမ်ိဳးေလး
ထြက္ေအာင္ဆုိရမယ္ဆုိတာကို Own Tune ဆုိသလုိမ်ိဳး ရွာေဖြ
စဥ္းစားစရာ မလုိေတာ့ဘူး။ Own Tune ဆုိစဥ္က ဒီေနရာ
ဒီစာသားေလးကို ဘယ္လုိ Expression, Style နဲ႔ဆုိရင္
ေကာင္းမလဲ။ ဒီအသံနဲ႔ Tone ကို ဘယ္လုိလုပ္ရရင္ ေကာင္းမလဲ။
တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ဆုိရမလား။ ကြဲကြဲရွရွ ဆုိရမလား...
စသည္ျဖင့္ Mood နဲ႔ Expression နဲ႔ Tone နဲ႔ကို စဥ္းစားျပီး
ေရြးခ်ယ္ရွာေဖြရေသးတယ္။ ေကာ္ပီမွာက်ေတာ့ မူရင္းအဆိုေတာ္က
ရွာေဖြေပးျပီးသား၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ရင္ ဘယ္လုိေလး ဆုိရမယ္
ဆုိတာ အသံေလးကုိ ဘယ္ေနရာမွာ ကြဲရမယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ
ဘယ္လုိ Mood နဲ႔ Express လုပ္ရမယ္ဆုိတာ မူရင္းအဆုိေတာ္က
ကိုယ့္ကုိ ျပေပးျပီးသား။ တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္ေနာ္ အေၾကာင္းအရာက
သူ႔မူရင္းအေၾကာင္းအရာအတုိင္ း ျဖစ္ေနရမယ္။ ျမန္မာလုိ ျပန္ေရး
ထားတာက အဲဒီလုိျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာတာ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း
အေၾကာင္းအရာက သူ႔မူရင္းန႔ဲ ေတာ္ေတာ္နီးစပ္တဲ့စာသား
ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ သူ႔ရဲ ႔မူရင္း Mood နဲ႔ Expression နဲ႔ Tone ကုိ
ကုိယ္က လုိက္နင္းလုိ႔ရမယ္။ တျခားအေၾကာင္းအရာၾကီး
ထည့္ထားရင္ေတာ့ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားရမယ္။
Own Tune ဆိုရသလို ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ Theme အတူတူက်ေတာ့
မူရင္းအဆုိေတာ္ ေက်ာင္းထားေပးတဲ့ ခင္းထားေပးတဲ့အတုိင္း
ျပန္ဆုိရတာမုိ႔ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ရွာေဖြရမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္။
ေကာ္ပီသီခ်င္းဆုိတာ ေနာက္တစ္ပုိင္းရိွေသးတယ္။ အဲဒီလုိ
မူရင္းဆုိထားတဲ့အတုိင္း သူက ဒီေနရာေလးမွာ အသံကေလး
လွည့္ထားရင္ လွည့္ထားတဲ့အတုိင္း၊ တင္ရင္တင္၊ ဝဲရင္ဝဲ၊
ကြဲရင္ကြဲ လုိက္ဆုိဖုိ႔က်ေတာ့ ကုိယ္ေလ့လာထားတဲ့၊
ကိုယ္ေလ့က်င့္ထားတဲ့အပိုင္း နဲ႔ လုိက္မိသလား၊ မမိဘူးလားဆိုတာ
စကားေျပာလာတယ္။ ကုိယ္ေလ့လာ ေလ့က်င့္ထားတဲ့အပုိင္းက
မမီေသးဘူးဆုိရင္ အသည္းအသန္ လုိက္လုပ္ရတယ္။
အဲဒီမွာ ခက္ခဲသြားေရာ။
========================== ===========
Q - မူရင္းသီခ်င္းရဲ ႔အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္
မူရင္းအဆုိေတာ္ ဆုိသလုိမ်ိဳး၊ ဆုိတတ္ရံုနဲ႔ေရာ မရဘူးလား
========================== ===========
A - ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားရဲ ႔ဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ ၾကိဳးစား
အားထုတ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲဆုိတာ ပရိသတ္က
တန္းျပီး တန္ဖုိးျဖတ္သြားမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားဆိုတဲ့ ေကာ္ပီသီခ်င္းရဲ ႔
မူရင္းကို နားေထာင္ၾကဖူးသူေတြခ်ည္းပဲ။ နားေထာင္ေနၾကသူေတြ
ခ်ည္းပဲ။ ဒီေနရာမွာ မူရင္းအဆုိေတာ္ ဘြန္ဂ်ိဳဗီပဲ ထားပါေတာ့။
ဗြန္ဂ်ိဳဗီ ဒီေနရာ၊ ဒီစာသားမွာ အသံကုိ ဘယ္လုိေလး...
လုပ္သြားျပီဆုိတာ သူတုိ႔(ပရိသတ္)က သိေနျပီးသား။
အဲဒါကုိ ခင္ဗ်ားျပန္ဆိုတဲ့အခါ အဲဒီေနရာမွာ အဲဒီလုိမလုပ္ႏိုင္ဘူး။
မလုပ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ ခင္ဗ်ားရဲ ႔ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ
အာရံုစူးစိုက္မႈ ဘယ္ေလာက္ရိွတယ္၊ မရိွဘူးဆုိတာ သူတုိ႔က
တန္းျပီး တန္ဖုိးျဖတ္သြားမယ္။
========================== ==========
Q - ေနပါဦး..သံစဥ္ရိွျပီးသားပဲ ဗ်ာ။ မူရင္းသီခ်င္းရဲ ႔အေၾကာင္းအရာ
ထားစမ္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္တဲ့ စာသားကုိ အဲဒီသံစဥ္ထဲ...
ဝင္ေအာင္ ထည့္ေရးရင္ေရာ။
========================== ==========
A - ႏိုး..ႏုိး...အဲဒီေလာက္နဲ႔ဆ ုိရင္၊ တကယ္တမ္းေကာင္းတဲ့
ဂုဏ္သိကၡာရိွတဲ့၊ ေကာ္ပီသီခ်င္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား..
မူရင္းသီခ်င္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခံစားထားသလား။ သီခ်င္းရဲ ႔
အဓိပၸာယ္က ဘာလဲ၊ စာလံုးတစ္လံုးခ်င္းရဲ ႔ အဓိပၸာယ္ကဘာလဲ။
ခံစားမႈဆုိတာ ဘာလဲဆုိတာ နားလည္ရမယ္။ နားမလည္လည္း
နားလည္ေအာင္ ရွာေဖြရေတာ့မယ္။ ျပီးေတာ့မွ အဲဒီသီခ်င္းကုိ
ျခံဳငံုျပီး နားလည္ေအာင္ ခံစားထားတဲ့အတြက္ ဒီသီခ်င္းကို
ျပန္ေရးတဲ့အခါ သူ႔ခံစားမႈကုိ ျပန္ျပီးကူးေျပာင္း ေပးႏုိင္မွာေပါ့။
ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဘာသာျပန္တာနဲ႔ပဲ...
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဒီအဓိပၸာယ္ ဒီအတုိင္းျပန္ျပီး ထည့္ေပး
လုိက္ရံုနဲ႔ေတာင္မွ ဒီကဗ်ာရဲ ႔အဓိပၸာယ္အတုိင္း(ဘာသာ
စကားအရေပါ့ေလ) ဘာသာျပန္ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္
ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ကဗ်ာမွာရိွတဲ့ ခံစားမႈ၊ ဘာသာစကား၊
ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ အလွအပ။ အဲဒါေလးကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ဟိုဘက္ကို
ကူးေျပာင္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားရတယ္။ ေျပာင္းေပးႏုိင္ေလေလ၊
ဒီဘာသာျပန္ထားတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အရည္အေသြး ေတာက္ေျပာင္
ေလေလပဲ။ အဲဒီသေဘာေပါ့။
========================== =============
Q - အတတ္ပညာ အားေကာင္းရင္ေကာ မရဘူးလား။
========================== =============
A - အတတ္ပညာသိရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ ခံစားႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။
ကုိယ္ခံစားႏိုင္သလုိ ပရိသတ္ခံစားႏုိင္ေအာင္ စီးကူးေပးႏုိင္ဖုိ႔
အားရိွရမယ္။ အဲဒါ ဦးေႏွာက္နဲ႔တင္ မဟုတ္ဘူး။ ႏွလံုးသားနဲ႔
ဆုိင္သြားတယ္။
========================== =============
Q - အသံမွာ ဘာသာေဗဒရိွတယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကစျပီး သိတာလဲ။
========================== =============
A - ေအာင္ရင္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့အခ်ိ န္ ရုပ္ရွင္ရိုက္မယ္ဆုိျပီး... .
ဆရာဦးဝင္းေဖနဲ႔ ၾကံစည္ဖူးတယ္။ အဲဒီမွာ Music ပိုင္း တာဝန္ယူဖုိ႔
ေအာင္ရင္က အကူအညီေတာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း လုပ္ေပါ့။
ဒါနဲ႔ ဆရာဦးဝင္းေဖဆီေရာက္ေတာ့ ေအာင္ရင္က မိတ္ဆက္ေပးတယ္။
အဲဒီမွာ ဆရာဦးဝင္းေဖက “ ဟုတ္ျပီ Music လုပ္ေပးမယ္ဆုိတာ
သိျပီ။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ား Audio Language သိလား ” တဲ့။
ဒီစကားလံုးကုိ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ပထမဦးဆံုး ၾကားဖူးတာ။
“ ဟာ..ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး ဆရာ ” လုိ႔ေျပာေတာ့။ “ အဲဒါဆုိရင္
ခင္ဗ်ား ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ တစ္ပတ္ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေပါ့ေလ။
စကားေျပာၾကရေအာင္ ” တဲ့။ စကားေျပာရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ
ေျပာျပသြားမယ္လုိ႔ ဆရာဦးဝင္းေဖက ေျပာတယ္။ စနစ္တက်
သင္တန္းပံုစံမ်ိဳး သင္ၾကားေပးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။
ဆရာဦးဝင္းေဖကလည္း ေျပာပါတယ္။ ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔
ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္သြားမွာပါလ ုိ႔ ေျပာတယ္။ တစ္ေန႔...
တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ ဆရာဦးဝင္းေဖဆီ ေရာက္ျဖစ္
ခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ။
========================== ============
Q - အင္း .. ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ သတိရတယ္။ တခ်ိဳ ႔ Music ေတြ
နားေထာင္ရင္ အဲဒီဂီတဖြဲ႔စည္းမႈက ဘာကိုဆုိလုိေနမွန္း သိသလိုလိုပဲ။
========================== =============
A - ခံစားသိေပါ့။ ၾကားေနရတဲ့အသံ၊ ဒါတင္မဟုတ္ဘူး၊ အသံရဲ႔ေနာက္မွာ
တစ္ခုခုရိွေနတယ္ဆုိတာေတာ့ သိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေျပာတတ္ဘူး။
တခ်ိဳ ႔ဆုိရင္ Music ကိုနားေထာင္ျပီး ေဟာ..လိႈင္းကေလးေတြ၊
ေဟာ..ငွက္ကေလးေတြ ထျပန္သြားတယ္လုိ႔ ခံစားႏုိင္ၾကတယ္။
ဒါလည္းဟုတ္တယ္။ Classic ဂီတေတြ နားေထာင္တဲ့အခါက်ေတာ့
ပိုျပီးေပၚတယ္။ ဟာ..စီးေနတဲ့ ေရျပင္ထဲမွာ ဝဲဂယက္ပလံုစီေတြ
ထြက္လာတာတုိ႔၊ မ်က္စိထဲ ျမင္လာတယ္။ သစ္လံုးအိမ္ၾကီးနဲ႔
ျမက္ရိုင္းေတာေတြ ျမင္လာတယ္။ ျမက္ရုိင္းပင္ေတြ တႏြဲ႔ႏြဲ႔..၊
သစ္လံုးအိမ္ၾကီးေပၚက ဖန္မီးအိမ္ကေလး တစ္ခ်က္ပြင့္လာျပီး
ပိုးစုန္းၾကဴးေတြ ပ်ံသန္းတုိးဝင္ေနတာမ်ိဳး ျမင္ရတယ္။ အဲဒီ
Music မ်ိဳးေတြ ရိွလာတယ္။
========================== ===========
Q - အခုေနာက္ပိုင္း အဲဒီ Audio Language နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး
ဘယ္ေလာက္တုိးတက္မႈရိွလာသလဲ။
========================== ===========
A - အေျခခံ သီအုိရီကို ၾကားဖူး၊ သင္ဖူးျပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္ဟာကုိယ္
ဆက္ျပီး လက္ေတြ႔ေလ့လာတယ္။ အေျခခံသီအုိရီကုိ ေလ့လာရင္းနဲ႔
သေဘာေပါက္သြားတာေတြလည္း ရိွပါတယ္။
========================== ===========
Q - ကဲ...ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ။
========================== ==========
A - ဘာေျပာေစခ်င္လုိ႔လဲ။
ဟုတ္သားပဲ။
ေမးသာေမးလုိက္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ သူ႔ကုိ ဒီထက္ပိုျပီး
မေျပာေစခ်င္ေတာ့။ သည္လုိႏွင့္............... ......
သူ႔ဆီမွအျပန္ ႏွလံုးခုန္သံ လိႈင္းၾကပ္ခြပ္တုိ႔ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲ
တြတ္ထုိးေနေတာ့သည္။
ဘားလမ္းတဝိုက္ Facebook page တြင္တင္ထားေသာ
မဂၢဇင္းဓါတ္ပံုအား ဖတ္ရအဆင္ေျပေအာင္ စာရုိက္တင္ေပးသည္။
#KoNaing
(ဇာတ္သိမ္း)
==========================
==========================
Q - ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြ(ကုိယ္ပို
ဘာကို အရင္ဖြဲ႔စည္းသလဲ၊ ေတးစာသားလား။
==========================
A - မဟုတ္ဘူး၊ အရင္တုန္းကေတာ့ အဲဒီနည္းကို သံုးဖူးတယ္။
စာသားေတြ ေရးခ်ျပီးမွာ ဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ အသံေတြ လုိက္ထည့္တာမ်ိဳး
သံုးဖူးတယ္။ အဲဒီနည္းနဲ႔လည္း ဒီသီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးဖူးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ဘာသြားေတြ႔ရသလဲဆုိေတာ့၊ အဲဒီနည္းကို..
သံုးျခင္းအားျဖင့္ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ Music အေနအထားကို မေရာက္ဘူး
ဆုိတာ သိလာရတဲ့အျပင္ စာသားေပၚမွာ အေလးသြားထည့္ေတာ့
စာသားရဲ ႔ထိန္းခ်ဳပ္မႈကုိ Music က ခံေနရတယ္။ စကားလံုးေတြရဲ ႔
ေခၚတဲ့ေနာက္ကို Music က ပါသြားေရာ။ ဘာပဲေျပာေျပာ...
စကားလံုးမွာ အသံရိွတယ္။ အဲဒီေတာ့ စကားလံုးေတြမွာရိွတဲ့
အသံေတြေခၚတဲ့ေနာက္ကို Music က လုိက္သြားေနရတယ္။
ဒီေတာ့ Music နဲ႔ စကားလံုးေတြ မမွ်ေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ စိတ္ထဲက
စဥ္းစားထားတယ္။ စဥ္းစားထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ...
အမ်ားၾကီးရလာမွ မွတ္စုထဲမွာ ခ်ေရးထားတယ္။ ဒါမွမဟုတ္လညး္
ေခါင္းထဲမွာပဲ မွတ္ရင္မွတ္ထားလုိက္တယ္။ အဲ..မွတ္ထားတဲ့
အေၾကာင္းအရာကုိ အျမဲတမ္း သတိရေနတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔
မၾကာမၾကာ ေခါင္းထဲမွာ သီခ်င္းအျဖစ္ ေရးလုိ႔မျပီးေသးဘဲ...
သီခ်င္းျဖစ္မလာေသးတဲ့ အထိေပါ့ေလ။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာက
ေခါင္းထဲမွာ တလည္လည္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္တုိင္း
ဒီအေၾကာင္းအရာကို ေခါင္းထဲမွာပဲ သိမ္းဆည္းထားလုိ႔
ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အဲ...ေနာက္တစ္ခုေပါ့ေလ။ စိတ္ထဲမွာ...
ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတဲ့အသံေတြကို ခ်ျပီးေရးသြားတယ္။
ခ်ျပီးေရးထားတာေတြကို တီးၾကည့္၊ မၾကိဳက္ရင္ထား။
ေနာက္ထပ္ရတဲ့အသံေတြကို ခ်ေရး၊ ျပန္တီးၾကည့္နဲ႔
Music ပံုသ႑ာန္တစ္ခု ပီပီသသ ေပၚလာတဲ့အခါမွာ..။
ဒီ Music ထဲမွာ ေစာေစာက ကုိယ္သိမ္းဆည္းထားခဲ့တဲ့
အေၾကာင္းအရာ ေျမာက္ျမားစြာထဲက အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက
အံက်သြားျဖစ္ေနေရာ။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ သိပ္ျပီးအားစိုက္
ရတာမ်ိဳး မရိွေတာ့ဘဲ ဒီ Music ထဲကို words ေတြက
ေလ်ာကနဲ ဝင္သြားတယ္။ အဲဒီလုိ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္
ျပည့္စံုသြားျပီဆိုေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ တဝဲဝဲလည္လည္ျဖစ္ေနတဲ့
ဒုကၡေပးေနတဲ့ ကိစၥေတြ ေပ်ာက္သြားေတာ့တယ္။
==========================
Q - ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြက်ေတာ့ Music ရဲ ႔ ခုတ္ထစ္လွီးျဖတ္ျခင္းကို
စာသားေတြက ခံရျပန္ေရာ မဟုတ္လား။
==========================
A - ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးမွာ ပရိယာယ္ အမ်ားၾကီး
ရိွတယ္။ Music မွာ ပရိယာယ္နည္းတယ္။ ဥပမာ - ဒီအသံ
တစ္ခုဟာ ဒို..မီ..ေရ ဆုိရင္ ဒို..မီ..ေရ ပဲသြားရတယ္။ အဲဒါကို
ဒို..ေရ..မီ ဆုိရင္ သူက MOOD ပါ ေျပာင္းသြားတယ္။ ဒို..မီ..ေရ
သြားရင္သြား၊ မသြားရင္ ေရ..ဖာ..မီ သြားရင္သြား အဲသလုိ
မသြားရင္ မရသလိုမ်ိဳး၊ ခြင္က်ဥ္းတယ္။ စကားလံုးက်ေတာ့
ပရိယာယ္မ်ားတယ္။ သြားတယ္ဆုိတဲ့ စကားလံုးမွာကိုက
နားတယ္တုိ႔၊ ဒိုးတယ္တုိ႔၊ ယြန္းတယ္၊ ေရႊ႔လ်ားတယ္၊ ျဖဳန္းတယ္..
အဲသလုိမ်ိဳး စကားလံုးက အမ်ားၾကီးရိွတယ္။ ဆုိေတာ့ Music ထဲမွာ
စကားလံုးအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္း
ထည့္သြင္းႏိုင္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာဝင္ေအာင္ Music က
ခ်ိဳးဖဲ့တာထက္စာရင္ Music ကို ဒီအေၾကာင္းအရာထဲဝင္ေအာင္
စကားလံုးေတြကို တုိက္စားတာက ပိုျပီးလြယ္တယ္။ စကားလံုး
ေတြကို အရင္ေရးခ်ျပီး Music ကို ဒီစကားလံုးေတြထဲသြင္းရင္
ကုိယ္စိတ္တုိင္းက်ႏုိင္တဲ့ Music ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။
အင္မတန္ ကံေကာင္းတဲ့အခါမ်ိဳးက လြဲလုိ႔ေပါ့ေလ။ ကံေကာင္းတယ္
ဆုိတာကလည္း ကိုယ္ေရးထားတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ ႔ရမ္သမ္က
ဒီ Music အတြက္ အေတာ္ၾကီး အဆင္ေျပေနမွ ေကာင္းႏိုင္မယ္။
ဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့ Sorry ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ Music ထဲ စကားလံုးေတြ
ထည့္တာက ပိလြယ္တယ္။ စကားလံုးက ပရိယာယ္မ်ားလို႔။
အဲ..ဒါဆုိရင္ Music အႏိုင္က်င့္မႈကုိ စကားလံုးေတြက
မခံရဘူးလားလုိ႔ အျပန္အလွန္ ေမးရင္ေတာ့၊ ခံရတယ္လုိ႔ပဲ
ေျဖရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံရေပမယ့္ စကားလံုးက ပရိယာယ္
မ်ားတဲ့အတြက္၊ Music ကို မလိမ့္တပတ္ လက္တစ္လံုးျခား
လုပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အခံရသက္သာတယ္။
==========================
Q - ခင္ဗ်ား တစ္ခါတုန္းက ေျပာဖူးတယ္။ ေကာ္ပီသီခ်င္းဆုိတာ
ခင္ဗ်ားအတြက္ အဆုိသင္တန္း တက္ၾကည့္တဲ့ သေဘာတဲ့။
အခု ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ေကာ္ပီသီခ်င္း စီးရီးႏွစ္ေခြ ဆုိျပီးသြားျပီေလ။
ဘာေတြ ေတြ႔ၾကံဳရလဲ။
==========================
A - ေကာ္ပီဆုိရတာက နဂိုသိထားတာထက္ ပိုျပီး သေဘာေပါက္
လာတယ္။ တကယ္ဆုိၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေကာ္ပီမွာ လြယ္တဲ့
အပိုင္းေတြ ရိွသလုိ၊ ခက္ခဲတဲ့အပိုင္းေတြလည္း ရိွတယ္။ အဲဒါ
အေတာ္ကို ေၾကေၾကလည္လည္ ရွင္းမွရမယ္။ ဥပမာ....
အၾကမ္းဖ်င္းေျပာရရင္ သူ႔ Original မူရင္းစာသားရဲ ႔ Theme၊
သူ႔ မူရင္းသီခ်င္း Theme အတုိင္း ျပန္ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေပါ့ေလ။
အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ဦးမယ္။ စာသား..ဟိုမူရင္းသီခ်င္းရဲ ႔
အေၾကာင္းအရာအတုိင္း ျပန္ေရးထားတဲ့ စာသားကိုေျပာတာ။
အဲဒီလုိ သီခ်င္းမ်ိဳးဆုိရင္ နဂိုကတည္းက မူရင္းအဆုိေတာ္ရဲ ႔
ဆုိထားတာကို ၾကားရျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာဘယ္လုိ
Expression လုပ္ရမယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိ Style လုပ္ရမယ္။
ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိအသံလွည့္စားရမယ္၊ ဘယ္လုိအသံမ်ိဳးေလး
ထြက္ေအာင္ဆုိရမယ္ဆုိတာကို Own Tune ဆုိသလုိမ်ိဳး ရွာေဖြ
စဥ္းစားစရာ မလုိေတာ့ဘူး။ Own Tune ဆုိစဥ္က ဒီေနရာ
ဒီစာသားေလးကို ဘယ္လုိ Expression, Style နဲ႔ဆုိရင္
ေကာင္းမလဲ။ ဒီအသံနဲ႔ Tone ကို ဘယ္လုိလုပ္ရရင္ ေကာင္းမလဲ။
တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ဆုိရမလား။ ကြဲကြဲရွရွ ဆုိရမလား...
စသည္ျဖင့္ Mood နဲ႔ Expression နဲ႔ Tone နဲ႔ကို စဥ္းစားျပီး
ေရြးခ်ယ္ရွာေဖြရေသးတယ္။ ေကာ္ပီမွာက်ေတာ့ မူရင္းအဆိုေတာ္က
ရွာေဖြေပးျပီးသား၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ရင္ ဘယ္လုိေလး ဆုိရမယ္
ဆုိတာ အသံေလးကုိ ဘယ္ေနရာမွာ ကြဲရမယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ
ဘယ္လုိ Mood နဲ႔ Express လုပ္ရမယ္ဆုိတာ မူရင္းအဆုိေတာ္က
ကိုယ့္ကုိ ျပေပးျပီးသား။ တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္ေနာ္ အေၾကာင္းအရာက
သူ႔မူရင္းအေၾကာင္းအရာအတုိင္
ထားတာက အဲဒီလုိျဖစ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာတာ။ ဒါမွမဟုတ္လည္း
အေၾကာင္းအရာက သူ႔မူရင္းန႔ဲ ေတာ္ေတာ္နီးစပ္တဲ့စာသား
ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ သူ႔ရဲ ႔မူရင္း Mood နဲ႔ Expression နဲ႔ Tone ကုိ
ကုိယ္က လုိက္နင္းလုိ႔ရမယ္။ တျခားအေၾကာင္းအရာၾကီး
ထည့္ထားရင္ေတာ့ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားရမယ္။
Own Tune ဆိုရသလို ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ Theme အတူတူက်ေတာ့
မူရင္းအဆုိေတာ္ ေက်ာင္းထားေပးတဲ့ ခင္းထားေပးတဲ့အတုိင္း
ျပန္ဆုိရတာမုိ႔ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ရွာေဖြရမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတယ္။
ေကာ္ပီသီခ်င္းဆုိတာ ေနာက္တစ္ပုိင္းရိွေသးတယ္။ အဲဒီလုိ
မူရင္းဆုိထားတဲ့အတုိင္း သူက ဒီေနရာေလးမွာ အသံကေလး
လွည့္ထားရင္ လွည့္ထားတဲ့အတုိင္း၊ တင္ရင္တင္၊ ဝဲရင္ဝဲ၊
ကြဲရင္ကြဲ လုိက္ဆုိဖုိ႔က်ေတာ့ ကုိယ္ေလ့လာထားတဲ့၊
ကိုယ္ေလ့က်င့္ထားတဲ့အပိုင္း
စကားေျပာလာတယ္။ ကုိယ္ေလ့လာ ေလ့က်င့္ထားတဲ့အပုိင္းက
မမီေသးဘူးဆုိရင္ အသည္းအသန္ လုိက္လုပ္ရတယ္။
အဲဒီမွာ ခက္ခဲသြားေရာ။
==========================
Q - မူရင္းသီခ်င္းရဲ ႔အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္
မူရင္းအဆုိေတာ္ ဆုိသလုိမ်ိဳး၊ ဆုိတတ္ရံုနဲ႔ေရာ မရဘူးလား
==========================
A - ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားရဲ ႔ဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ ၾကိဳးစား
အားထုတ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲဆုိတာ ပရိသတ္က
တန္းျပီး တန္ဖုိးျဖတ္သြားမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားဆိုတဲ့ ေကာ္ပီသီခ်င္းရဲ ႔
မူရင္းကို နားေထာင္ၾကဖူးသူေတြခ်ည္းပဲ။
ခ်ည္းပဲ။ ဒီေနရာမွာ မူရင္းအဆုိေတာ္ ဘြန္ဂ်ိဳဗီပဲ ထားပါေတာ့။
ဗြန္ဂ်ိဳဗီ ဒီေနရာ၊ ဒီစာသားမွာ အသံကုိ ဘယ္လုိေလး...
လုပ္သြားျပီဆုိတာ သူတုိ႔(ပရိသတ္)က သိေနျပီးသား။
အဲဒါကုိ ခင္ဗ်ားျပန္ဆိုတဲ့အခါ အဲဒီေနရာမွာ အဲဒီလုိမလုပ္ႏိုင္ဘူး။
မလုပ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ဒီသီခ်င္းအေပၚမွာ ခင္ဗ်ားရဲ ႔ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ
အာရံုစူးစိုက္မႈ ဘယ္ေလာက္ရိွတယ္၊ မရိွဘူးဆုိတာ သူတုိ႔က
တန္းျပီး တန္ဖုိးျဖတ္သြားမယ္။
==========================
Q - ေနပါဦး..သံစဥ္ရိွျပီးသားပဲ
ထားစမ္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္တဲ့ စာသားကုိ အဲဒီသံစဥ္ထဲ...
ဝင္ေအာင္ ထည့္ေရးရင္ေရာ။
==========================
A - ႏိုး..ႏုိး...အဲဒီေလာက္နဲ႔ဆ
ဂုဏ္သိကၡာရိွတဲ့၊ ေကာ္ပီသီခ်င္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား..
မူရင္းသီခ်င္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခံစားထားသလား။ သီခ်င္းရဲ ႔
အဓိပၸာယ္က ဘာလဲ၊ စာလံုးတစ္လံုးခ်င္းရဲ ႔ အဓိပၸာယ္ကဘာလဲ။
ခံစားမႈဆုိတာ ဘာလဲဆုိတာ နားလည္ရမယ္။ နားမလည္လည္း
နားလည္ေအာင္ ရွာေဖြရေတာ့မယ္။ ျပီးေတာ့မွ အဲဒီသီခ်င္းကုိ
ျခံဳငံုျပီး နားလည္ေအာင္ ခံစားထားတဲ့အတြက္ ဒီသီခ်င္းကို
ျပန္ေရးတဲ့အခါ သူ႔ခံစားမႈကုိ ျပန္ျပီးကူးေျပာင္း ေပးႏုိင္မွာေပါ့။
ရွင္းရွင္းေလးပါ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဘာသာျပန္တာနဲ႔ပဲ...
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဒီအဓိပၸာယ္ ဒီအတုိင္းျပန္ျပီး ထည့္ေပး
လုိက္ရံုနဲ႔ေတာင္မွ ဒီကဗ်ာရဲ ႔အဓိပၸာယ္အတုိင္း(ဘာသာ
စကားအရေပါ့ေလ) ဘာသာျပန္ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္
ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ကဗ်ာမွာရိွတဲ့ ခံစားမႈ၊ ဘာသာစကား၊
ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ အလွအပ။ အဲဒါေလးကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ဟိုဘက္ကို
ကူးေျပာင္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားရတယ္။ ေျပာင္းေပးႏုိင္ေလေလ၊
ဒီဘာသာျပန္ထားတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အရည္အေသြး ေတာက္ေျပာင္
ေလေလပဲ။ အဲဒီသေဘာေပါ့။
==========================
Q - အတတ္ပညာ အားေကာင္းရင္ေကာ မရဘူးလား။
==========================
A - အတတ္ပညာသိရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ ခံစားႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။
ကုိယ္ခံစားႏိုင္သလုိ ပရိသတ္ခံစားႏုိင္ေအာင္ စီးကူးေပးႏုိင္ဖုိ႔
အားရိွရမယ္။ အဲဒါ ဦးေႏွာက္နဲ႔တင္ မဟုတ္ဘူး။ ႏွလံုးသားနဲ႔
ဆုိင္သြားတယ္။
==========================
Q - အသံမွာ ဘာသာေဗဒရိွတယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကစျပီး သိတာလဲ။
==========================
A - ေအာင္ရင္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့အခ်ိ
ဆရာဦးဝင္းေဖနဲ႔ ၾကံစည္ဖူးတယ္။ အဲဒီမွာ Music ပိုင္း တာဝန္ယူဖုိ႔
ေအာင္ရင္က အကူအညီေတာင္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း လုပ္ေပါ့။
ဒါနဲ႔ ဆရာဦးဝင္းေဖဆီေရာက္ေတာ့ ေအာင္ရင္က မိတ္ဆက္ေပးတယ္။
အဲဒီမွာ ဆရာဦးဝင္းေဖက “ ဟုတ္ျပီ Music လုပ္ေပးမယ္ဆုိတာ
သိျပီ။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ား Audio Language သိလား ” တဲ့။
ဒီစကားလံုးကုိ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ပထမဦးဆံုး ၾကားဖူးတာ။
“ ဟာ..ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး ဆရာ ” လုိ႔ေျပာေတာ့။ “ အဲဒါဆုိရင္
ခင္ဗ်ား ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ တစ္ပတ္ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေပါ့ေလ။
စကားေျပာၾကရေအာင္ ” တဲ့။ စကားေျပာရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ
ေျပာျပသြားမယ္လုိ႔ ဆရာဦးဝင္းေဖက ေျပာတယ္။ စနစ္တက်
သင္တန္းပံုစံမ်ိဳး သင္ၾကားေပးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။
ဆရာဦးဝင္းေဖကလည္း ေျပာပါတယ္။ ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔
ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္သြားမွာပါလ
တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ ဆရာဦးဝင္းေဖဆီ ေရာက္ျဖစ္
ခဲ့တယ္ေပါ့ဗ်ာ။
==========================
Q - အင္း .. ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ သတိရတယ္။ တခ်ိဳ ႔ Music ေတြ
နားေထာင္ရင္ အဲဒီဂီတဖြဲ႔စည္းမႈက ဘာကိုဆုိလုိေနမွန္း သိသလိုလိုပဲ။
==========================
A - ခံစားသိေပါ့။ ၾကားေနရတဲ့အသံ၊ ဒါတင္မဟုတ္ဘူး၊ အသံရဲ႔ေနာက္မွာ
တစ္ခုခုရိွေနတယ္ဆုိတာေတာ့ သိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေျပာတတ္ဘူး။
တခ်ိဳ ႔ဆုိရင္ Music ကိုနားေထာင္ျပီး ေဟာ..လိႈင္းကေလးေတြ၊
ေဟာ..ငွက္ကေလးေတြ ထျပန္သြားတယ္လုိ႔ ခံစားႏုိင္ၾကတယ္။
ဒါလည္းဟုတ္တယ္။ Classic ဂီတေတြ နားေထာင္တဲ့အခါက်ေတာ့
ပိုျပီးေပၚတယ္။ ဟာ..စီးေနတဲ့ ေရျပင္ထဲမွာ ဝဲဂယက္ပလံုစီေတြ
ထြက္လာတာတုိ႔၊ မ်က္စိထဲ ျမင္လာတယ္။ သစ္လံုးအိမ္ၾကီးနဲ႔
ျမက္ရိုင္းေတာေတြ ျမင္လာတယ္။ ျမက္ရုိင္းပင္ေတြ တႏြဲ႔ႏြဲ႔..၊
သစ္လံုးအိမ္ၾကီးေပၚက ဖန္မီးအိမ္ကေလး တစ္ခ်က္ပြင့္လာျပီး
ပိုးစုန္းၾကဴးေတြ ပ်ံသန္းတုိးဝင္ေနတာမ်ိဳး ျမင္ရတယ္။ အဲဒီ
Music မ်ိဳးေတြ ရိွလာတယ္။
==========================
Q - အခုေနာက္ပိုင္း အဲဒီ Audio Language နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး
ဘယ္ေလာက္တုိးတက္မႈရိွလာသလဲ။
==========================
A - အေျခခံ သီအုိရီကို ၾကားဖူး၊ သင္ဖူးျပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္ဟာကုိယ္
ဆက္ျပီး လက္ေတြ႔ေလ့လာတယ္။ အေျခခံသီအုိရီကုိ ေလ့လာရင္းနဲ႔
သေဘာေပါက္သြားတာေတြလည္း ရိွပါတယ္။
==========================
Q - ကဲ...ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ။
==========================
A - ဘာေျပာေစခ်င္လုိ႔လဲ။
ဟုတ္သားပဲ။
ေမးသာေမးလုိက္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ သူ႔ကုိ ဒီထက္ပိုျပီး
မေျပာေစခ်င္ေတာ့။ သည္လုိႏွင့္...............
သူ႔ဆီမွအျပန္ ႏွလံုးခုန္သံ လိႈင္းၾကပ္ခြပ္တုိ႔ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲ
တြတ္ထုိးေနေတာ့သည္။
ဘားလမ္းတဝိုက္ Facebook page တြင္တင္ထားေသာ
မဂၢဇင္းဓါတ္ပံုအား ဖတ္ရအဆင္ေျပေအာင္ စာရုိက္တင္ေပးသည္။
#KoNaing
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။