Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, August 14, 2016

ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ စကားလံုးမ်ားလဲလွယ္ျခင္း

ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ စကားလံုးမ်ားလဲလွယ္ျခင္း
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ စကားေျပာျဖစ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားသည္မွာၾကာျပီ။
သုိ႔ေသာ္ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားထဲ လြဲသြားရတာပဲ
အဖတ္တင္သည္။

ယခု ေျပာျဖစ္က်ေတာ့လည္း အေတာမသတ္။
ကြ်န္ေတာ္က အေမးစကားလံုးေတြ သူ႔ဆီ ထိုးအပ္လုိက္၏။
သူက အေျဖစကားလံုးမ်ား ကြ်န္ေတာ့္ဆီ ျပန္ပို႔ေပးသည္။
သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္၏ “စကားလံုးမ်ား လဲလွည္ျခင္း” အစီအစဥ္ဟု
အမည္တပ္ရေတာ့မည္။

=================================
Q - ပထမဆံုးေမးခ်င္တာက ကိုထူးအိမ္သင္ ဂီတကိုစျပီး
စိတ္ဝင္စားတဲ့အခ်ိန္၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ဘယ္လုိဂီတေတြ
ေခတ္စားေနျပီလဲ။
=================================
A - အဲဒီတုန္းက ဘာေတြထြန္းကားသလဲဆုိရင္ အေတာ့္ကုိ
ေျပာရခက္တယ္။ ဟို စိုင္းထီးဆုိင္၊ စုိင္းခမ္းလိတ္တုိ႔ Own
Tune ေပါ့။ သူတုိ႔ေရးတဲ့ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြကိုက
နာမည္တပ္ဖုိ႔ ခက္တယ္။ ေျပာရရင္ ျငီးေငြ႔ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့
(ဒုိင္ယာေတာနစ္စေကး) နဲ႔ ေရးထားတဲ့သီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး၊
ျပီးေတာ့ သီခ်င္းေတြကလည္း ေလးေလးအီအီၾကီးေတြ၊
အဲဒါမ်ိဳးဆုိေတာ့ ဘာလုိဂီတမ်ိဳးေခတ္စားေနသလဲ၊ ထြန္းကား
ေနသလဲဆုိတာ ေျပာျပဖုိ႔ခက္တယ္။ Slow Go Go ေတြ
ေခတ္စားေနတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္။ ေနာက္ ကုိင္ဇာတုိေခတ္၊
Major Diatonic Scale နဲ႔ေရးတဲ့ Foxtrot ရယ္၊ Minor
Diatonic Scale နဲ႔ေရးတဲ့ Foxtrot ေတြ၊ Cha...Cha ေတြ၊
Slow Go Go ေတြ ။ အဲဒီလုိပဲ ေျပာရမယ္။

====================================
Q - ဒါဆုိ အဲဒီဂီတေတြနဲ႔ အရင္ဆံုး ထိေတြ႔ရတာေပါ့ ဟုတ္လား။
====================================
A - ဟုတ္တယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ အရင္ဆံုးထိေတြ႔ ရတာေပါ့။ ေနာက္ျပီး
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဂစ္တာစ,တီးတဲ့အခ်ိန္က ဘယ္သူနဲ႔တည့္တည့္
တုိးသလဲဆုိေတာ့ ကုိင္ဇာနဲ႔ တည့္တည့္သြားတုိးတယ္။ ၇၉၊ ၈၀
ကုိင္ဇာနဲ႔ တည့္တည့္တုိးတယ္။ ကိုထီး(စိုင္းထီးဆုိင္) နဲ႔ တုိးတယ္။
ျပီးေတာ့ (၇၉)မွာ ကိုခုိင္ထူး “အဥၥလီ” စျပီး နာမည္ၾကီးတာ။
ကိုခုိင္ထူးနဲ႔တုိးတယ္။

=====================================
Q - ကုိထူးအိမ္သင္က ဒီေတးေရး၊ ေတးဆုိ လမ္းေၾကာင္းအတြက္
ဂစ္တာတီးခဲ့၊ ေလ့လာခဲ့...။ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ေရွ့က အဆုိေတာ္ေတြ၊
ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ခဲ့ျပီး ေျပာရရင္

.......ရည္ရြယ္ခ်က္ေပ့ါေလ။
====================================
A - ဂစ္တာကုိစတီးတုန္းကေတာ့ ဘာမွရယ္ရြယ္ခ်က္ မရိွပါဘူး။
သူမ်ားေတြ ဂစ္တာတီးတာကိုပဲ အားက်တာေပါ့။ သူငယ္ခ်င္းေတြ
ဂစ္တာတီးတာကိုနားေထာင္၊ သီခ်င္းေတြလုိက္ဆုိနဲ႔ ေနာက္က်ေတာ့
သူမ်ားဂစ္တာတီးသလုိ ကုိယ္လည္းတီးခ်င္လာတယ္။ ဒါပါပဲ။
သူမ်ားတီးတာကို ကုိယ္ကလုိက္ဆုိရတာ အားမရေတာ့ဘူး။
ကုိယ္ဘာသာကုိယ္တီးျပီး ဆုိခ်င္တယ္။ အဲဒီကစျပီး
ဂစ္တာတီးမိတာ။

====================================
Q - ဒါဆို အခု “ထူးအိမ္သင္” လုိ႔ ျဖစ္လာရတာကေရာ...။
====================================
A - အဲဒါက ေျပာဖုိ႔ခက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝလမ္းေၾကာင္း
တစ္ခုလံုးေျပာင္းသြားတာက အရမ္းအေရးၾကီးတယ္။ အရမ္းလည္း
ရႈပ္ေထြးတယ္။ ကုိယ့္ဟာကိုယ္လည္း ဘယ္လုိမွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ
မသိလုိက္ဘူး။ ဒီ Music ေပၚကို အာရံုစုိက္သြားတဲ့ စိတ္ကေလး
ေပၚလာတဲ့အေျပာင္းအလဲက အရမ္းၾကီးမား၊ အရမ္းရႈပ္ေထြးျပီး
အရမ္းလဲသိမ္ေမႊ႔တယ္။ အဲသလုိ အေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားၾကီး
ေပၚလာျပီး ဘာေၾကာင့္စူးစိုက္သြားရတယ္ဆုိတာကို ေျပာလုိ႔မရဘူး
ျဖစ္ေနတယ္။

====================================
Q - အဲဒီေတာ့ ကြ်မ္းက်င္ဖုိ႔အတြက္က်ေတာ့.....
====================================
A - ေအာ္..ၾကားထားတဲ့သီခ်င္းေတြ၊ တိတ္ေခြထဲက သူမ်ားဆုိထားတဲ့
သီခ်င္းေတြကို ကိုယ့္ဟာကုိယ္တီးျပီး လုိက္ဆုိခ်င္တယ္။ ဒါပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဂစ္တာစတီးတာပဲ။ တီးရင္းတီးရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း
စနစ္တက်ျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ကေပၚလာတယ္။ ဥပမာ - GoGo ဆုိရင္
ဒုံးခ်ပ္ ဒုံးဒံုးခ်ပ္၊ Foxtrot ဆုိ ဒံုးခ်ပ္ ဒံုးခ်ပ္၊ အဲသလုိမ်ိဳး တီးေနတာ။
ဒါ..ဘာေၾကာင့္ အဲသလုိ ဒံုးခ်ပ္ ဒံုးခ်ပ္ တီးရသလဲ။ ဘာေၾကာင့္
Foxtrot လုိ႔ေခၚတာလဲ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကအစ အေျခခံက်က်
သိခ်င္လာတယ္။ သိခ်င္လာေတာ့ အဲဒီတုန္းက သင္တန္း ဘာညာ
မရိွဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ နယ္မွာ၊ ေတာမွာ ေနရတဲ့ေကာင္ေတြဆိုေတာ့
ဒီလုိပဲ ညက်စုျပီးေတာ့ တီးၾက၊ ဆုိၾက...ဒီေလာက္ပဲဆုိေတာ့
သင္တန္းေတြ၊ စနစ္တက်ျပမယ့္ဆရာေတြ မရိွဘူး။ စနစ္တက်
တတ္တဲ့လူကလည္း အင္မတန္ရွားတယ္။ အဲဒီေတာ့ စာအုပ္ေတြ
လုိက္ရွာဖတ္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘာစာေတြ သြားေတြ႔သလဲဆုိေတာ့
ဂစ္တာ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄ တုိ႔၊ ဆရာျဖစ္ ဂစ္တာပညာတုိ႔၊ သိန္းတန္(ျမန္မာျပည္) ဂစ္တာတီးနည္းတုိ႔..။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ။ အဲဒီစာအုပ္ေတြနဲ႔ သြားတုိးတယ္။
တုိးေတာ့ လက္စြဲထားျပီး ဖတ္ခဲ့တဲ့စာအုပ္က ဦးေက်ာ့မွဴးရဲ ႔ဆရာျဖစ္
ဂစ္တာပညာ၊ အဲဒီစာအုပ္ေလးက အေဟာင္းေလး၊ တစ္ပုိင္းတစ္စ၊
ေရွ့မွာ ျပဲေတာင္ေနေသးတယ္။ အဲဒါေလး ရွားရွားပါးပါးေတြ႔ျပီးေတာ့
အဲဒိစာအုပ္ေလးဖတ္ျပီး။ ေနာက္..ေမာင္စစ္ျငိမ္း၊ ဂစ္တာ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊
ေတြ လုိက္ရွာတီး၊ က်င့္၊ အဲဒီထဲမွာ Chord Construction, Chord
တည္ေဆာက္ပံု၊ ဖြဲ႔စည္းပံုေတြ။ ေနာက္ Scale သံစဥ္ဖြဲ႔စည္းပံုေတြ။
ပထမဖတ္ကာစေတာ့ နားမလည္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဖတ္ရင္းဖတ္ျပီးေတာ့
ဂစ္တာ Finger Board ေပၚမွာ ျပန္ရွာတီးၾကည့္၊ ဖတ္ရင္း Finger
Board ေပၚမွာျပန္ရွာ၊ ျပန္တီးရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း သိလာတယ္။
သံစဥ္တည္ေဆာက္ပံု၊ ခုႏွစ္သံစဥ္၊ ငါးသံစဥ္၊ Diatonic Scale,
Pantatonic Scale, Cromatic ဆယ့္ႏွစ္သံစဥ္ စသျဖင့္ေပါ့ေလ..။
အဲဒီလုိ Scale ေတြ၊ တည္ေဆာက္ပံုေတြ သိလာတယ္။ ေနာက္...
Chord ေတြ၊ Major Chord ဆုိရင္ ဒိုမီဆို၊ Minor Chord ဆုိရင္
ဒိုမာဆုိ၊ Dominant Seventh Chord ဆုိရင္ ဒိုမီဆုိလာ..အဲသလုိေပါ့။
Construction ေလးေတြ သိလာတယ္။ အဲဒီလုိသိလာေလ၊ ပိုျပီးေတာ့
Music ေပၚမွာ စိတ္ဝင္စားလာေလပဲ။ Effect ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ပုိျပီး
သေဘာေပါက္လာတယ္။

========================================
Q - မသိမသာနဲ႔ ဂီတရဲ ႔ဖမ္းစားျခင္းကို ခံလာရတယ္ေပါ့။ ဟုတ္လား။
=======================================
A - ဒါေတြကလည္း စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းထားတာ။ အလကားေနရင္း
ဒံုးခ်ပ္ ဒံုးဒံုးခ်ပ္ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ လူၾကီးေတြေျပာသလုိ
ျဗင္းျဗန္း ျဗင္းျဗန္း လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကို တျဖည္းျဖည္း
ေလ့လာရင္းနဲ႔ သေဘာေပါက္လာတာ။ ပိုျပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားလာတာ။
အဲဒီမွာ အာရံုက ပိုျပီးေတာ့ စူးနစ္သြားခဲ့တာ။

=======================================
Q - လူၾကီးေတြရဲ ႔ဂစ္တာအေပၚအျမင္ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးပဲေနာ္။
=======================================
A - လူၾကီးေတြကေတာ့ သိတဲ့အတုိင္း ရံႈ႔ခ်တာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ့္အေဖ
ဆုိရင္ ခဏခဏ ေျပာဖူးတယ္။ “ေဟ့ေကာင္..မင္းတုိ႔ဂစ္တာၾကီးက
တျဗင္းျဗင္းပဲ ၾကားေနရတယ္။ ဘာမွလည္း အသံမၾကားရပါလား။
မင္းတို႔သာ လက္က ဟိုေရႊ႔ဒီေရႊ႔ လုပ္ေနတာ၊ ငါကေတာ့ နားထဲမွာ
တျဗင္းျဗင္းပဲ ၾကားတယ္” လုိ႔ ေျပာတယ္။ :D အဲဒါကို ရွင္းျပခ်င္တယ္။
“အေဖ..အေဖၾကားတာ၊ သိတာက မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာ စနစ္တက်
တည္ေဆာက္ဖြဲ႔စည္းထားတာေတြ ရိွတယ္။ စနစ္တက် သတ္မွတ္
ထားတာေတြ ရိွတယ္” လုိ႔ ေျပာခ်င္တာ။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္
ကိုယ္တုိင္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္းေကာင္းမသိေသးေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္အေဖကုိ မရွင္းျပတတ္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ
ပိုျပီး ေလ့လာျဖစ္သြားတယ္။

=======================================
Q - အဲဒီလုိ Music ကုိ ေလ့လာျပီး ဘယ္ႏွစ္ေလာက္က်မွ သီခ်င္း
စ,ေရးျဖစ္တာလဲ။
=======================================
A - အင္း .. သီခ်င္းေရးတာက ဂစ္တာမတီးတတ္ခ်င္ကတည္းက
စေရးတာ။ ဟုိ ABBA စျပီးေတာ့ ေခတ္စားတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ဂစ္တာစျပီး
မတီးခင္ ၇၈ ခုႏွစ္ေလာက္အခ်ိန္ေလး။ အဲဒီအခ်ိန္ေလးေက်ာ္ေတာ့
ဂစ္တာစတီးျဖစ္ျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ABBA စျပီး နာမည္ၾကီးတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။
ဘာသီခ်င္း နာမည္ၾကီးေနလဲဆုိေတာ့ Hastamanana အဲဒီသီခ်င္းကို
အရမ္းၾကိဳက္သြားတယ္။ ၾကိဳက္ျပီး အဂၤလိပ္လုိဆုိရတာကိုလည္း
သိပ္ျပီး တစ္မ်ိဳးၾကီးပဲ။ ဒါကို ျမန္မာလုိျပန္ဆုိခ်င္တာ။ ဂစ္တာကလည္း
မတီးတ္ေသးဘူး။ ဂစ္တာမတီးတတ္ေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္က ဘာလုပ္လဲ
ဆုိေတာ့ ဟို..ပုသိမ္မွာ ဘင္ခရာအဖြဲ႔ထဲ ကြ်န္ေတာ္ဝင္ထားတယ္ေလ။
ပုသိမ္မွာ ပထမဆံုးစဖြင့္တဲ့ ဘင္ခရာသင္တန္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ပါတယ္။
အဲဒီဘင္ခရာအဖြဲ႔မွာ ကြ်န္ေတာ္အစံုလုပ္တယ္။ Side Drum တီးတယ္။
ဘင္တီးတယ္။ Symbal တီးတယ္။ ပုေလြမႈတ္တယ္။ ပုေလြကေတာ့
အိမ္မွာ လြယ္လြယ္ကူကူရိွတယ္။ အဲဒီပုေလြေလးနဲ႔ ခုနသီခ်င္းကို
မွတ္မိေအာင္ ျပန္ျပီးမႈတ္ၾကည့္ ျပီးေတာ့ Notes ကေလး ေရးခ်သြားတယ္။
ေရးခ်ထားျပီး သီခ်င္းကလည္း အျမဲတမ္း ၾကားေနရတာ မဟုတ္ဘူး။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ကက္ဆက္ကလည္း မရိွဘူး ကက္ဆက္ကလည္း
အရမ္းရွားေနတဲ့အခ်ိန္။ ဒီေတာ့ ေရဒီယုိကေန လာတဲ့အခိုက္
ဖမ္းဖမ္းမွတ္ျပီးေတာ့ Notes ကေလး ေရးေရးထားရတယ္။ ျပီးေတာ့
ျမန္မာလုိ ျပန္ေရးတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းေရးေတာ့ ဂစ္တာမတီးတတ္ေသးဘူး။
ဒါေပမယ့္ “ကႏၱရႏွလံုးသား” လုိ႔ အမည္တပ္ျပီး ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ဟဲရတာ။
အဲဒါ ပထမဆံုး စေရးတဲ့သီခ်င္း။

======================================
Q - အဲဒီသီခ်င္းေလးကို ခင္ဗ်ားအဆုိေတာ္ျဖစ္ေတာ့ ျပန္ဆုိေသးလား။
======================================
A - ဟာ...ဘယ္ဆုိျဖစ္ေတာ့မလဲ။ ေကာင္းေကာင္းေတာင္ မမွတ္မိ
ေတာ့ဘူး။ အရမ္းရယ္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကေလးအေတြးနဲ႔
ေရးထားတဲ့ စာသားေတြ ဟဲ..ဟဲ...။

Q - သီခ်င္းေရးဆရာတုိင္း ကုိယ့္သီခ်င္းကိုယ္ Arrange
လုပ္ႏိုင္သလားဗ်။
===============================
A - မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ အဆုိေတာ္ဆုိ ပိုေတာင္ေဝးေသး။ ခင္ဗ်ားကလည္း
ဂစ္တာတီးတတ္တဲ့ အဆုိေတာ္ေတာင္ ခပ္ရွားရွား၊ မိန္းမအဆုိေတာ္ဆို
ပိုေတာင္ေဝးေသးတယ္။

=================================
Q - ဒီ Rock N' Roll တုိ႔၊ Country တုိ႔ဟာ jazz တို႔၊ Blue's တုိ႔ကေန
ေတာ္လွန္တုိးတက္ ေျပာင္းလဲလာတာလို႔ ေျပာလုိ႔ရသလား။
=================================
A - အင္း..ရတယ္။ ဒါအဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ျဖစ္စဥ္
Evolution ။ Music ရဲ ႔ Evalution ျဖစ္စဥ္ေပါ့။ Music ရဲ ႔
အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ ျဖစ္စဥ္ေပါ့။ အဲဒါရိွတယ္။
ေျပာလုိ႔ရတယ္။

=================================
Q - ဒါဆုိရင္ ကဗ်ာေလာကမွာ အျငင္းပြားသလုိမ်ိဳး၊ ဂႏၱဝင္ေက်မွ
ေမာ္ဒန္ေရးရမယ္တုိ႔၊ ေမာ္ဒန္ေရးသာေရး၊ ဂႏၱဝင္ျပန္ၾကည့္စရာ
မလုိဘူးတုိ႔၊ အဲသလိုမ်ိဳး Heavy Metal တုိ႔၊ Rock တုိ႔ဟာ.....
Jazz တုိ႔ Blue's တုိ႔က လာတာ၊ ျပန္ၾကည့္ဖုိ႔ သင့္တယ္လုိ႔
ေျပာလုိ႔ရပါသလား။
==================================
A - အဲသလုိသိရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ အခုကေတာ့ ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔
လုပ္ၾကတာေတြ မ်ားတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီဥစၥာေတြ
လုပ္ေနရင္းနဲ႔ အလုိလုိ အဲဒီ Blue's တုိ႔၊ ဘာတုိ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီးေတာ့
ေလ့လာျဖစ္သြားတာ မ်ားတယ္။ အဲဒီေတာ့ သီးျခားၾကီး တည္ရိွ
ေနတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ Metal ကို ေလ့လာရင္ ဒီ Metal သီခ်င္းကို
တည္ေဆာက္ထားတဲ့ Scale က ဘာ Scale လဲ ဆုိတာ ေလ့လာ
ေနရျပီ။ ဒီစေကးကို သိေတာ့ ဒါ Blue's Scale နဲ႔ တည္ေဆာက္
ထားတဲ့ Metal အမ်ိဳးအစား၊ Blue's Scale နဲ႔ ဖြဲ႔ထားတဲ့ Metal
သီခ်င္းဆုိတာ သိလာရင္ ဒီ Blue's Scale ကိုေလ့လာရျပီ။ ဒါနဲ႔
အလုိလုိ Blue's Music ကုိ ေလ့လာမိသား ျဖစ္သြားတယ္။

===================================
Q - အရင္တုန္းက အဲဒီ Heavy တုိ႔၊ Metal တုိ႔ကို နားေထာင္ရတာ
အရသာလည္းမေတြ႔ဘူး။ အသံေတြက ျပင္းျပင္းေတြနဲ႔ တစ္ခါတစ္ခါ
ေအာ္ေနတာပဲသိတယ္။ အဆုိေတာ္ရဲ ႔ပင္ကုိယ္သံရယ္၊ သီခ်င္းစာသား
ေတြရယ္၊ ေတးဂီတသံေတြရယ္။ အေတာ့္ကုိ ေရာေထြးေနတယ္လုိ႔
ခံစားရတယ္။ အခု...........
===================================
A - ဒါက သီခ်င္းပံုသ႑ာန္ေတြ ေျပာင္းလဲလာတာလည္း ပါတယ္။
ပထမဆံုး Heavy Metal ရယ္လုိ႔စျပီး ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ....
သူ႔သီခ်င္းေတြက တကယ့္ကုိ Melody မဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြပဲ။
ေတးသြား အနိမ့္အျမင့္ ေတာ္ေတာ့္ကုိ နည္းတယ္။ ဟုိ..အဓိကက
ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆူညံေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲေနတာပဲ မ်ားတယ္။
အဲဒီေတာ့ သီခ်င္းဆုိေနတာထက္ ေအာ္ဟစ္ေနတာက ပိုမ်ားတယ္။
Melody ပံုစံက်က်ေပါ့ေလ။ ပုံသ႑ာန္တိတိက်က် လွလွပပရိွတဲ့
Melody မ်ိဳးေတြ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီ Heavy Metal စေပၚတဲ့အခ်ိန္က
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ နားထဲမဝင္ခဲ့ဘူး၊ ေအာ္ဟစ္ေနတာပဲ ၾကားတယ္။
ဒရမ္သံ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေတြ၊ ဂစ္တာေတြ လက္ကုန္ဖြင့္ျပီး တျဗီးျဗီး
တျဗဲျဗဲ မည္ေအာင္ တီးမယ္။ ဆုိတဲ့လူကလည္း ဆူညံေအာ္ဟစ္ျပီး
ေပါက္ကြဲေနမယ္။ အဲဒါမ်ိဳးကေနစျပီး Heavy Metal ေပၚလာတာ။
ေနာက္ပိုင္းက် တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဆင့္ကဲတုိးတက္တဲ့သေဘာ
ုျဖစ္သြားတယ္။ အစပုိင္းကေတာ့ နည္းနည္းပရမ္းပတာ ဆန္တာေပါ့။
သိပ္ ပုံသ႑ာန္အတိအက် မေပၚေသးဘူး။ စည္းကမ္းစနစ္ဆုိတာလည္း
မရိွေသးဘူး။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဒီ Heavy Metal
Music အမ်ိဳးအစားတစ္ခု ခုိင္ခုိင္မာမာ ပုံသ႑ာန္ေပၚလြင္ တိက်လာတယ္။
ေရးတဲ့ဆုိတဲ့ အပုိင္းေတြလည္း လွလွပပ ပညာသားပါပါ ျဖစ္လာတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ Metal Music မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေခါင္းစဥ္ကြဲေလးေတြ
ေပၚလာၾကျပီးေတာ့ Blue's Metal တုိ႔၊ Pop Metal တုိ႔၊ Classic Metal တုိ႔
အဲဒါမ်ိဳးေလးေတြ ေပၚလာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နားထဲမွာ
ပိုျပီးေတာ့ ဝင္လာတာက Blue's Metal ရယ္၊ ဟို..Melodic Metal ေပါ့။
Melody လွလွပပေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းေရးထားတဲ့ ဆိုထားတဲ့ အမ်ိဳးအစား
ေတြေပ့ါ။ Europe တုိ႔၊ Bon Jovi တုိ႔ အဲဒီလုိ အဖြဲ႔ထဲက ေပၚလာတယ္။
သူတုိ႔ေရးၾက၊ ဆုိၾကတဲ့ သီခ်င္းေတြက လွလွပပ ပံုစံက်က် ျဖစ္လာတယ္။
အဲဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နားထဲ ဝင္လာတယ္။ ခံစားလုိ႔ ရလာတယ္။

=================================
Q - အခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ Heavy Metal တုိ႔၊ Heavy Rock တုိ႔
ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး ဆုိေနၾကတာက မူရင္းေခြရဲ ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္မႈကုိပဲ
ျပန္သံုးလုိက္တာေပါ့ ဟုတ္လား။
====================================
A - အဲ..သူတုိ႔ကေတာ့ အဲဒီသေဘာနဲ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၾကတယ္လုိ႔ပဲ
ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္း တခ်ိဳ ႔ေတြက
တပ္တဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကုိက္ညီေအာင္ မွန္လာၾကတယ္။ ဟုိ အစပုိင္းကေတာ့
အဲဒီလုိ မဟုတ္ၾကဘူး။ Heavy Metal ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေပမယ့္
Metal မဟုတ္တဲ့ တျခား Rock သီခ်င္းေတြလည္း ပါေနတတ္တာပဲ။
Rock N' Roll ေတြ ပါေနတတ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ Country Rock
ေတြ ပါေနတတ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း တျခား Progressive Rock
ေတြ ပါေနတတ္တယ္။ အဲသလုိ ေရာေထြးေနတယ္။ ဒါေတြကို
Heavy Metal လုိ႔ ေျပာမရတဲ့ Rock အမ်ိဳးအစားေတြ။

====================================
Q - ကိုထူးအိမ္သင္က ဘယ္လုိဂီတအမ်ိဳးအစားထိ သီဆုိေနပါသလဲ။
=====================================
A - အလြန္ဆံုး Slow Rock အဆင့္ထိပဲ ရိွပါတယ္။

======================================
Q - ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ အျခားဂီတအမ်ိဳးအစားေတြကို သေဘာမက်လုိ႔လား
======================================
A - သေဘာက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူတစ္ေယာက္သေဘာက်တုိင္း
ကိုယ္လုပ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ယူဆလုိ႔မွ မရႏုိင္တာ။ ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္ဟာ
Jazz ဂီတကို သေဘာက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ Jazz ဂီတကို သူကုိယ္တုိင္
လုပ္ဖုိ႔က်ေတာ့ သူ႔မွာ ဒီစြမ္းရည္ရိွဦးမွကိုး။ ဒါနဲ႔ကုိက္ညီတဲ့ သူ႔ပင္ကုိယ္
အရည္အခ်င္းလည္း ရိွဦးမွကိုး။

=======================================
Q - ဟုိ...ကြ်န္ေတာ္ၾကားဖူးတာေလး တစ္ခုရိွတယ္။ “ ငွားဝတ္တဲ့
အကီ် ၤဟာ ဘယ္လုိမွ အံဝင္္ခြင္က် မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ” ဆုိတာေလ။
=======================================
A - ေျပာၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း...
ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ အကီ် ၤငွားဝတ္တယ္ဆုိေပမယ့္ အလကားၾကီး
မ်က္စိမိွတ္ျပီး ဥပမာ ေပါင္(၂၅၀)ေလာက္ရိွတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔
အက်ီ ၤကို ပိန္ပိန္ေလးက ဘယ္ငွားဝတ္မလဲ။ ကြ်န္ေတာ့္လုိ..
ေပါင္(၁၀၀)ဝန္းက်င္ေလာက္ ရိွတဲ့လူ၊ ကြ်န္ေတာ့္လုိ ခႏၶာနီးပါးေလာက္
ရိွတဲ့လူတစ္ေယာက္ဆီကပဲ ငွားဝတ္မွာေပါ့။ အဲသလုိ နည္းနည္းပါးပါး
ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကေလးနဲ႔ စဥ္းစားေတြးဆျပီး ငွားဝတ္တဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႔
အံဝင္ခြင္က် မျဖစ္ေတာင္မွ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ၾကီးမားပြေယာင္း
ေနတာတုိ႔၊ တုိးၾကပ္ေသးျပီးေတာ့ မဆန္႔မျပဲ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးလည္း
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။

========================================
Q - ေမးဦးမယ္ဗ်ာ။ အဲဒီ ဦးေက်ာ့မွဴး ဂီတစာအုပ္ေတြ၊ ဘာေတြကို
ေလ့လာတီးခတ္ျပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း Music နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး စူးနစ္
လာတဲ့အပုိင္းေရာက္ေရာ..ဘယ္ေလာက္ထိဆက္ျပီး ေလ့လာျဖစ္ခဲ့လဲ။
=======================================
A - အဲဒါ ေမာ္လျမိဳင္ကို အေမတုိ႔ေနာက္ိကုိ ကြ်န္ေတာ္လုိက္သြားတဲ့
အခ်ိန္ကစျပီး ျပန္ေျပာရလိမ့္မယ္။ အဲဒီေမာ္လျမိဳင္ ေရာက္သြားတဲ့
အခ်ိန္က အရပ္ထဲမွာ ဂစ္တာတီးတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြနဲ႔ ခင္သြားတယ္။
ျပီးေတာ့ အတူတူတြဲျပီး ညဘက္ ဂစ္တာတီးျဖစ္ၾကတယ္။ ဂီတာ
တီးေနရင္းနဲ႔ သူတို႔ထဲက လူငယ္တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ သူ႔မွာ
ဆရာတစ္ေယာက္ရိွတယ္ေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အျမဲတမ္း
ေျပာေျပာေနဖူးတယ္။ “ကြ်န္ေတာ္ဗ်ာ...အရမ္းသင္ခ်င္တယ္။
Notaion ေတြ၊ ဘာေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ သင္ေပးႏုိင္မယ့္
ထိထိေရာက္ေရာက္ သင္ေပးႏုိင္မယ့္ ဆရာ၊ တကယ္လည္း တတ္ကြ်မ္း
နားလည္တတ္သိတဲ့ ဆရာမ်ိဳးဆုိရင္ အရမ္းသင္ခ်င္တယ္” လုိ႔
ေျပာဖူးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူက ေျပာတာ။ ဆရာတစ္ေယာက္ရိွတယ္။
အဲဒီလုိမ်ိဳး သင္ေပးေနတာေပါ့။ တကယ္လည္းတတ္တယ္။ အဘုိးၾကီး
အသက္ေတာ့ၾကီးျပီ ေမာ္လျမိဳင္ တကၠသိုလ္သြားတဲ့လမ္းနားမွာ
ေနတယ္ေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို လုိက္ပုိ႔ေပးစမ္းပါဆုိျပီး
ေတာင္းပန္၊ ဒါနဲ႔ ဒီေကာင္က အိမ္လိုက္ပို႔မယ္ဆုိျပီး သြားၾကတယ္။
အဲဒီမွာ ကြ်န္ေတာ့္ဆရာျဖစ္မယ့္ အဖုိးၾကီးကို ေတြ႔ရေတာ့တာပဲ။
အိမ္ေပၚတက္မယ္လည္းၾကံေရာ၊ ဘိနပ္ခြ်တ္ပဲ တက္ရေသးတယ္
အဖိုးၾကီးက ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚက ထလာျပီး “ သူငယ္ခ်င္း
ကုိယ္အသက္ၾကီးျပီ အဲဒါေတြမလုပ္ေတာ့ဘူး။ မလာနဲ႔ သြားေတာ့”
လုိ႔ေျပာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဖိနပ္ခြ်တ္ပဲ တက္ရရံုရိွေသးတယ္။
ေျခေထာက္တစ္ဖက္က တန္းလန္းၾကီး၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လည္း
သြားျဖဲေလးေတြနဲ႔ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ “ဆရာ..ကြ်န္ေတာ္တုိ႔
သိခ်င္တာ၊ ေမးခ်င္တာေလးေတြ နည္းနည္းရိွလုိ႔ လာတာပါ” လုိ႔
ေျပာလုိက္တယ္။ “ ဒါဆုိလည္း တက္ လာ...လာ” တဲ့။
အဲဒါနဲ႔ ကုပ္ေခ်ာင္းကုပ္ေခ်ာင္းေလးေတြ ထုိင္ေနၾကရတယ္။
ေနာက္ .. “ခင္ဗ်ား ဘာသိခ်င္တာလဲ” လုိ႔ ေမးတယ္။
ကြ်န္ေတာ္က Notation နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး သိခ်င္ပါတယ္လုိ႔ေျပာေတာ့
“ ခင္ဗ်ာ Notation ကိုုေျပာေတာ့ Note ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရိွတာ သိလုိ႔လဲ”
ဆုိျပီး ျပန္ေမးေရာ။ ကြ်န္ေတာ္သိထားတာက တစ္ႏွစ္သံုးနဲ႔ ေရးထားတာ
အုိရီရင္တယ္ႏုတ္ (အေရွ့တုိင္းသံုး) သေကၤတေပါ့။ ဒီပဲတီပင္ေပါက္လုိ
မ်ဥ္းငါးလုိင္းနဲ႔ ေရးထားတာကိုေတာ့ အင္တာေနရွင္နယ္ႏုတ္(ကမၻာသံုး)
သေကၤတေပါ့။ အဲသလုိမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္နားလည္ထားတာကိုး။ အဲဒါနဲ႔
ႏွစ္မ်ိဳးရိွတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ “ ဟုတ္ျပီ ဘာနဲ႔ဘာလဲ” လုိ႔
ဆက္ေမးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အိုရီရင္တယ္ႏုတ္နဲ႔ ပတ္ကား..အဲ...
အင္တာေနရွင္နယ္ႏုတ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီဆရာၾကီးက
ဘာေျပာသလဲဆုိရင္ “ သူငယ္ခ်င္း လံုးဝမဟုတ္ဘူး မွားတယ္” တဲ့။
ဟာ..ဟုတ္က့ဲဆရာ၊ ဘာနဲ႔ ဘယ္လုိႏွစ္မ်ိဳးလဲလုိ႔ ျပန္ေမးရတာေပါ့။
“ မွတ္ထား ႏုတ္မွာ ႏွစ္မ်ိဳးပဲရိွတယ္။ အဲဒါက Note on the Line န႔ဲ
Note Between the Lines ဆိုျပီး (၂)မ်ိဳးပဲ ရိွတယ္။ သူေျပာတာက
လုိင္းေပၚမွာရိွတဲ့ သေကၤတနဲ႔ လုိင္းၾကားမွာရိွတဲ့ သေကၤတလုိ႔ေျပာတာ။
ဟဲ..ဟဲ..ကြ်န္ေတာ္လည္း သြားျဖဲေလးနဲ႔ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဟုတ္ကဲ့ဆရာ။ ကြ်န္ေတာ္မသိပါဘူး။ အခု ဆရာေျပာမွ သိပါတယ္လုိ႔
ေျပာလိုက္တယ္။ “ ေနဦး ခင္ဗ်ားက်ဳပ္ကို ဆရာ..ဆရာ..ေခၚမေနနဲ႔
ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ ဘာမွ သင္ေပးရေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား
က်ဳပ္ကို အန္ကယ္ေခၚရင္ရျပီ ” ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း
ဟုတ္ကဲ့ အန္ကယ္၊ ဟုတ္ကဲ့အန္ကယ္နဲ႔ေခၚရင္း ဒီေန႔ထိ
အန္ကယ္ပဲေခၚရေတာ့တယ္။ ေရေရလည္လည္ ရီရတယ္။
အဲဒီကေနျပီး တျဖည္းျဖည္း သူနဲ႔စကားေျပာရင္း တည့္သြားျပီး
ကြ်န္ေတာ့္ကို သင္ေပးတယ္။ အဲဒီကစျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ၊ စနစ္တက်
ပိုျပီး တိတိက်က် ေလ့လာျဖစ္သြားတယ္။ သူ႔ဆီကလည္း စာအုပ္ေတြ
အမ်ားၾကီးရတယ္။

=====================================
Q - ဟုတ္ကဲ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း သီခ်င္းေတြနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး သတိထား
နားေထာင္မိပါတယ္။ ဘာကို သေဘာတက် ေတြ႔ထိခံစားရသလဲဆုိရင္
တခ်ိဳ ႔သီခ်င္းေတြမွာ ေတးစာသားနဲ႔လုိက္ဖက္တဲ့ ဂီတသံေတြကို
ျမင္ရ၊ ၾကားရတယ္။ အဲဒါ ဂီတသံရဲ ႔အဓိပၸာယ္ေပါ့ေလ။ အဲဒီအသံရဲ ႔
အဓိပၸာယ္ေခၚမလား။ အဲဒါ ရိွသလား။
======================================
A - ရိွတယ္လုိ႔ ယူဆႏုိင္တယ္။ ဂီတသံမွာ ဘာသာေဗဒ။ အသံရဲ ႔
ဘာသာေဗဒ၊ ဂီတမွာတင္မဟုတ္ဘဲ အျခားမွာရိွတဲ့ အသံေတြေပ့ါ။
အဲဒီအသံေတြအားလံုးမွာ ဘာသာေဗဒ ရိွတယ္။ အသံမွာကို သီးျခား
ဘာသာေဗဒ ရိွတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ျမန္မာစကား၊ အဂၤလိပ္စကား စတဲ့
ဒီလုိဘာသာစကားမ်ိဳးကိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ မည္သည့္ဘာသာစကား
ၾကိဳက္တဲ့ဘာသာစကားျဖစ္ေစ ဒီဘာသာစကားကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ့
အသံေတြမွာကို သီးသန္႔ ဘာသာေဗဒရိွတယ္။ ဒီအသံေတြရဲ ႔
အနိမ့္အျမင့္၊ တုန္ခါမႈ၊ အစိပ္အက်ဲ၊ အေလးအေပါ့၊ အတုိအရွည္၊
စသျဖင့္ အဲဒီအေပၚမွာ ဘာသာေဗဒဆုိတာ သပ္သပ္ကုိရိွတယ္။
အသံရဲ ႔ Language..၊ Audio Language ဒါအသံလိႈင္းနဲ႔ အက်ံဳး
ဝင္တယ္။

======================================
Q - ခင္ဗ်ားသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုပဲ ထုတ္ျပီး ေမးရဦးမယ္။ ေတးစာသား
ေတြက ရာဇဝင္အမွတ္တရ၊ အလြမ္းနဲ႔အလြမ္းထဲက ေပါက္ဖြားေစတဲ့
အား၊ အခ်စ္၊ အဲ..တီးခတ္ထားတဲ့ ဂီတသံကလည္း ေနရာတစ္ခုကုိ
ျပန္ေခၚသြားသလုိလုိ ျဖစ္တည္ေနတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့.....
======================================
A - သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာ အပုိင္း ၂ ပိုင္းရိွတယ္။ အဲဒီမွာ Lyric အပုိင္းနဲ႔
Music ဂီတဖြဲ႔စည္းမႈအပိုင္းနဲ႔ စာသားဖြဲ႔စည္းမႈအပိုင္းဆုိျပီး ၂ ပိုင္း
ရိွတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုစလံုးက အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကို ေဖာ္ေဆာင္
ရမွာျဖစ္တယ္။ စာသားဖြဲ႔စည္းမႈ ျပင္းထန္ျပီးေတာ့ တက္ၾကြျပီး
ေပါက္ကြဲတဲ့ ခံစားမႈကို ေဖာ္ေဆာင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီ Lyric ကုိ ေနာက္ကေန
ပံ့ပိုးေပးတဲ့၊ ေထာက္ခံေပးတဲ့ Music က ဝမ္းနည္းေၾကကြဲေနျပီး
ေလးလံထုိင္းမႈိင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ေဖာ္ေဆာင္ေနမယ္ဆိုရင္
ျဖစ္မလား ဒီႏွစ္ခုဟာ လံုးဝ ဆန္႔က်င္ေနျပီ။ ေပးခ်င္တဲ့အဓိပၸာယ္
ေပးခ်င္တဲ့ခံစားမႈကို လံုးဝ အျပည့္အဝရႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။
ပ်က္ေတာင္ပ်က္စီးသြားႏုိင္ေသးတယ္။ စာသားရဲ ႔ဘာသာစကားနဲ႔
ဖြင့္ဆုိမႈေၾကာင့္ေသာ္...ေအာ္..ဒါေပါက္ကြဲေနပါလား။ သူျပင္းထန္
တက္ၾကြေနပါလားဆိုျပီးေတာ့ စကားလံုးေၾကာင့္သာ သိမယ္။
ေနာက္ကေန တီးခတ္ေပးေနတဲ့ Music က ဂီတက၊ အိေလးဆြဲ
ျပီးေတာ့ ပ်င္းရိေလးလံထုိင္းမိႈင္းေနရင္ စိတ္ထဲ ဘယ္လိုမွ
အျပည့္အဝ ခံစားလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီ Lyric က ေပးတဲ့
ခံစားမႈနဲ႔ အေနာက္က Music ကေပးတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း
က်ေနဖုိ႔ လုိအပ္တာေပါ့။ ဒါမွ ကိုယ္ ရည္ရြယ္တာကို
ေဖာ္ေဆာင္တာကို စူးရွရွ ေဖာ္ေဆာင္လုိ႔ရမယ္။

(ဆက္ရန္)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။