Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, January 25, 2016

အဂၤလိပ္စာ ညံ့ဖ်င္းရျခင္းႏွင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေမးခြန္း


ဒီေန႔ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြး ည့ံဖ်င္းေနတယ္ဆုိတာ အားလုံးအသိ။ အဲဒီလုိ ညံ့ဖ်င္းရတာဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င့္သုံးလာခဲ့ၿပီး ဒီေန႔အထိလည္း က်င့္သုံးေနတဲ့တကၠ သုိလ္ဝင္တန္း အဂၤလိပ္စာ ေမးခြန္းပုံစံနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ပတ္သက္ေနတယ္ဆုိတာ သာမန္ဆုိရင္ေတာ့ သိခ်င္မွသိမယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ေက်ာင္းသားေတြ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းသာ ေအာင္ၾကတယ္။ အဂၤလိပ္စာတစ္ေၾကာင္းျဖစ္ ေအာင္ ေရးႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ရွားပါတယ္။ စကားစပ္ကုိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း သင္ေနတဲ့ ဆရာေတြေရာ၊ ႏုိင္ငံတကာ Matriculation Examination အဆင့္ Essay ေတြကုိ Unseen အမွားကင္းေအာင္ ေရးႏုိင္သလားလုိ႔ေမးရင္ . . . ဘယ္လုိေျဖမလဲ (ဆရာေတြအတြက္ သီး ျခားေရးပါဦးမယ္။) တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ၿပီးသူေတြ အဂၤလိပ္လုိေကာင္းေကာင္းမေရးတတ္႐ုံမက ဘူး။ အဂၤလိပ္စကားေရာ ေျပာတတ္သလားေမးၾကည့္လုိက္ ပုိေတာင္ဆုိးသြားမယ္။ အျပင္သင္တန္း ေတြတက္ၿပီး ေျပာတတ္တာကုိ မဆုိလုိပါဘူး။

တကၠသုိလ္ဘြဲ႕ရသူေတြေရာ အဂၤလိပ္စာေရးတတ္ၿပီလား။ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ဘြဲ႕ရသူေတြေရာ အဂၤလိပ္စာ ေရးတတ္ၿပီလား။ တတ္သလား၊ မတတ္သလားအားလုံးသိၿပီးသားပါ။ ဘြဲ႕ရသူတစ္ေယာက္ အဂၤလိပ္ စာေကာင္းေကာင္း မတတ္ဘူးဆုိတာ အေျခခံမေကာင္းလုိ႔ပါ။ အေျခခံဆုိတာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ ဆုိလုိတာ။ တျခားအေၾကာင္းေတြရွိေသးေပမယ့္ ဒါကအဓိကအေၾကာင္းရင္းပါပဲ။

အထက္တန္းအဆင့္မွာ အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြး ခ်ာတူးလံေနတယ္ဆုိရင္ တကၠသုိလ္အဆင့္မွာ လည္း ညံ့မွာပဲ။ အထက္တန္းအဆင့္မွာ ဘာလုိ႔ညံ့ရသလဲဆုိရင္ ေမးခြန္းပုံစံစနစ္ေၾကာင့္ဆုိတာ အေျဖ ထြက္လာမွာ။ ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း (၁၀ တန္း) အဂၤလိပ္စာေမးခြန္းပုံစံနဲ႔ အဂၤလိပ္ စာအရည္အေသြးကုိပဲ ဆန္းစစ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။

ျပ႒ာန္းထားတဲ့သင္႐ုိးေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီပုံစံအတုိင္း ေမးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သင္႐ုိးပဲျဖစ္ ျဖစ္ အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြး တုိးတက္လာစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ‘ဒါက်က္ ဒါေျဖ’ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ေနလုိ႔။ ဖတ္စာအုပ္နဲ႔ကဗ်ာေတြကုိ က်က္ထား႐ုံနဲ႔ ေအာင္မွတ္နီးပါးရေနၿပီ။ အမွတ္ ေပးစည္းမ်ဥ္းအရ မမွန္လည္းေပး . . . မွန္လည္းေပးတဲ့ . . . စာပါၿပီး ပုံစံက်ေအာင္ ေရးထား႐ံုနဲ႔ အမွတ္ေပးထားတဲ့ Essay နဲ႔ Letter Writing ထပ္ေပါင္းလုိက္ရင္ ေအာင္မွတ္ေလာက္ရေနၿပီ။ ရွာႀကံ အမွတ္ေပးလုိ႔ရတဲ့ Short Paragraph ရွိေသးတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး၊ အမွတ္ဝက္ (½) ေလာက္ ေပးလုိ႔ရတဲ့ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အမွတ္ဝက္ (½) သုံးခါေပးလုိက္ရင္ တစ္မွတ္ခြဲ (1½) ရ သြားၿပီ။ စုစုေပါင္းတဲ့အခါ အမွတ္ဝက္ (½) ကုိထပ္တုိးၿပီး အမွတ္ျပည့္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတယ္။ ဒီၾကား ထဲေအာင္ခ်က္နည္းေနလုိ႔ Moderation မွာေအာင္မွတ္အတြက္ ထပ္ျဖည့္ေပးရတာရွိေသးတယ္။ လုိ ခ်င္တဲ့ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမရမခ်င္း ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖည့္ေပးတယ္ဆုိတာ အာဏာရွင္စနစ္ဆုိး တုန္းက အေတြးအေခၚညံ့ဖ်င္းတဲ့ အမွားေတြပဲ။

တစ္ႏွစ္လုံးသင္ၿပီး က်က္ထားတာေတြကုိ တုိက္႐ုိက္ေမးတဲ့ အပုဒ္ေတြက မ်ားမ်ား။ ေက်ာင္းသားေတြ ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြးကုိ ေဖာ္ထုတ္စစ္ေဆးတဲ့အပုိင္းက နည္းနည္း။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္စာအ ရည္အေသြးက ဘယ္လုိလုပ္တက္လာမွာလဲ။ ေအာင္ေစခ်င္တာလား၊ စာတတ္ေစခ်င္တာလား။ တတ္ ၿပီးေအာင္မွျဖစ္မွာေပါ့။

သင္တဲ့ဆရာေတြကလည္း တတ္တာ၊ မတတ္တာ မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ေအာင္ဖုိ႔သာ အဓိကျဖစ္ေန တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖတ္စာအုပ္နဲ႔ကဗ်ာေတြကုိ က်က္ခုိင္းေတာ့တာပဲ။

အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြးရွိမွ ေျဖဆုိႏုိင္မယ့္ ေမးခြန္းပုံစံမ်ဳိးဆုိရင္ ဆရာေတြလည္း ပုံစံေျပာင္းသင္ၾက မွာပါ။ တကယ္တတ္ေအာင္ သင္လာၾကမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဘက္ကလည္း ေျပာင္းလဲလာၾကမွာ။ ဒီေမးခြန္းပုံစံက တကၠသုိလ္ဝင္တန္း (Matriculations Examination) စာေမးပဲြအဆင့္မရွိပါဘူး။ Seen passage ကုိ Direct answer နဲ႔ေမးတယ္ဆုိတာ ကမၻာမွာ ျမန္မာပဲရွိမယ္ထင္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ေမးခြန္းေတြကုိ Critical analysis လုပ္ၾကည့္ၾကည့္ပါရေစ။ Optimistic Personal View သက္ သက္နဲ႔ပါ။

နံပါတ္ (I) Read the passage ဆိုၿပီး Reading Comprehension တစ္ပုဒ္ေပးထားတယ္။ ဖတ္စာ အုပ္ထဲက တုိက္႐ုိက္။ စာပုိဒ္ေအာက္က (A) မွာ ကြက္လပ္ျဖည့္ဖုိ႔စာေၾကာင္း ငါးေၾကာင္းေပးထား တယ္။ အရင္တုန္းကဆုိရင္ စာပုိဒ္ထဲကစာေၾကာင္းေတြကုိ တုိက္႐ုိက္ေပးတာ။ ေက်ာင္းသားက စာပုိဒ္ ထဲကယူၿပီး ထည့္လုိက္႐ုံပဲ။ ဥပမာ He Lives in Yangon ဆုိတဲ့ သင္ထားၿပီးသားစာေၾကာင္းကုိ (He Live ------ Yangon) ဆုိၿပီးေမးသလုိျဖစ္ေနတယ္။ ေပ်ာက္ေနတဲ့ စကားလုံးကုိ စာပုိဒ္ထဲက ယူလုိက္ ႐ုံပဲ။

ေမးခြန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ စာပုိဒ္ကုိနားလည္မႈ (Comprehension) ေပ်ာက္ေနတယ္။ (B) မွာ ေတာ့ ေမးခြန္းတုိ ငါးေၾကာင္း။ အေျဖေတြကစာပုိဒ္ထဲမွာ ရွိၿပီသား (ဒီႏွစ္ေတာ့ စာပုိဒ္ကုိနားလည္မွ ေျဖ လုိ႔ရႏုိင္မယ့္ စာေၾကင္းတစ္ေၾကာင္းတေလပါတာ ေတြ႕ရတယ္။) အမွန္ေတာ့ တကယ္နားလည္မွ ေျဖ လုိ႔ရႏုိင္မယ့္ ေမးခြန္းမ်ဳိးျဖစ္သင့္တယ္။

နံပါတ္ (II) Cloze Type မွာဖတ္စာအုပ္ထဲက တုိက္႐ုိက္သာမကဘဲ အေပၚမွာေပးထားတဲ့ စကားလုံး ေတြကလည္း ဒီစာပုိဒ္ထဲကရွိၿပီးသား စကားလုံးေတြပဲ။ စာမ်ားမ်ားဖတ္ထားရင္ အသာေလးေျဖႏိုင္ တယ္။ အဂၤလိပ္စာအရည္အေသြးကုိ စစ္ေဆးတဲ့ပုံစံမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေမးခြန္းမ်ဳိးက Unseen passages ပဲျဖစ္သင့္တယ္။ Seen passage ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ အေပၚကျဖည့္စရာစကားလုံးေတြ ေပး မထားသင့္ဘူး။ အနိမ့္ဆုံးေတာ့ တုိက္႐ုိက္မျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ေရးသားထားတဲ့ Retold passage ေလာက္ေတာ့ လုပ္သင့္တယ္။

နံပါတ္ (III) က ကြက္လပ္ျဖည့္ဖုိ႔ (၁၀) ေၾကာင္းေပးထားတာမွာလည္း တုိက္႐ုိက္ပဲ။ ရွိတဲ့ကဗ်ာေလး ေတြ က်က္လုိက္႐ုံနဲ႔ ငါးမွတ္ေျပးမလြတ္ရေနၿပီ။

ၾကက္တူေရြးက်က္သလုိက်က္ဖုိ႔ တြန္းအားေပးသလုိျဖစ္ေနတယ္။ က်က္ထားရင္ရမယ္ဆုိတာသိေန ေတာ့ က်က္မွာပဲေလ။ တတ္တာမတတ္တာ မစဥ္းစားၾကေတာ့ဘူး။

နံပါတ္ (V) မွာ Read the passage ဆုိၿပီး Reading comprehension ထပ္လာတယ္။ ဖတ္စာအုပ္ထဲ ကပဲ။ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲ ေမးခ်င္တာ။ သင္ထားၿပီးသားစာပုိဒ္ကုိ နားလည္႐ုံ နဲ႔နားလည္တယ္ (Comprehension) လုိ႔ေခၚသလား။ ေနာက္ၿပီးေမးခြန္းနံပါတ္ (I) မွာလည္း ဒါမ်ဳိးေပး ထားတယ္။ ပုံစံခ်င္းထပ္သလုိျဖစ္ေနတာေပါ့။

နံပါတ္ (VI) မွာ Punctuation ေမးထားတယ္။ ဒါလည္းဖတ္စာအုပ္ထဲကပဲ တုိက္႐ုိက္ေမးလာတာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုေလာက္ရွိေနၿပီ။ ဒီႏွစ္က်မွပဲ unseen sentences ေတြထည့္ေပးထားတာေတြ႕ရ တယ္။ တုိက္႐ုိက္စာေၾကာင္းေတြေမးေတာ့ မ်ားမ်ားဖတ္ထားတဲ့ သူကငါးမွတ္အေခ်ာင္ရလုိက္တာ။ အဂၤလိပ္စာတတ္ဖုိ႔ မလုိဘူးေပါ့။ အမွန္ကအားလုံး unseen sentences ေတြပဲေမးသင့္တယ္။

ေနာက္ဆုံးႏွစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ Essay နဲ႔ Letter Writing ကုိလည္း အလြတ္က်က္ေျဖလုိ႔ ရႏုိင္တဲ့ပုံစံမ်ဳိး မေမးသင့္ပါဘူး။ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ ဒီပုံစံမေမးဘူး။ ေတြးေခၚစဥ္းစားမွ ေျဖႏုိင္မယ့္ ေမးခြန္းမ်ဳိးပဲေမးပါ တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ အဲဒီပုံစံကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမးလာခဲ့တာ။ ဥပမာ-Myambition, The person I admire most ဆုိတာမ်ဳိးေတြက အလြတ္က်က္ေျဖလုိ႔ရတာမ်ဳိးေတြ။ အေတြးအေခၚမပါဘူး။ အနီးဆုံး ၂၀၁၄ မွာေမးတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္ဆုိရင္ ‘The importance of sports and games’ လုိ႔ေမး ထားတယ္။ ဒါကုိ ‘Why sports and games are important?’ ဆုိရင္ အေတြးအေခၚပါလာမယ္။ ကုိယ္ပုိင္စိတ္ကူး၊ ကုိယ္ပုိင္အေရးအသားနဲ႔ ေျဖဆုိရေတာ့မွာ။

ဒါေတြက အားနည္းခ်က္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္တာပါ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဆရာႀကီးေတြ၊ ပါေမာ ကၡႀကီးေတြ ထားခဲ့တဲ့အေမြဆုိးႀကီးပါ။ လက္ရွိအဂၤလိပ္စာဌာနက ပါေမာကၡေတြနဲ႔ ဝါရင့္ဆရာႀကီးေတြ ညႇိႏႈိင္းၿပီးလုိအပ္တာေတြ ျပင္ဆင္သင့္တယ္။ လုိအပ္မယ္ဆုိရင္ ေမးခြန္းပုံစံတစ္ခုလုံးကုိ အသစ္ျပဳလုပ္ သင့္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္လုိအပ္လာရင္ သင္႐ုိးသစ္တစ္ခု ဖန္တီးလုိက္ပါ။

ေနာက္တစ္ခု အႀကံေပးခ်င္တာက အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္ခန္းစာ ထည့္သြင္းေပးဖုိ႔ပါ။ အရမ္းလုိအပ္ ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လုပ္ေနၿပီ။ ေခတ္ကလည္း ေတာင္းဆုိေနပါၿပီ။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြရွိေနလုိ႔ ေတာ္ေသးတာ။ အဂၤလိပ္စကားမေျပာတတ္ရင္ လူရာမဝင္သလုိျဖစ္ေနၿပီ။ ဘုန္းႀကီးစာခ် မိေက်ာင္း မင္းေရကင္းျပတဲ့ သေဘာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ

Search Myanmar

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။