အလုပ္အရမ္းလုပ္ေသာ္လည္း ရလဒ္မေကာင္းသူေတြမွာ ေတြ ့ရတဲ့ အခ်က္ (၁၀)ခ်က္
စစ္တမ္းေတြအရ သာမန္ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ ့ဘ၀ တစ္သက္တာရဲ ့ စုစုေပါင္း နာရီ ကိုးေသာင္းေလာက္ကို အလုပ္အတြက္ ကုန္ဆံုးေလ ့ရွိပါတယ္။ အစည္းအေ၀း တစ္ခု စီစဥ္ဖို ့အတြက္ လိုအပ္တာေတြ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ဖို ့လုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀း ၁၀ ခုေလာက္ တက္ေနရာတာမ်ိဳး ၾကံဳဖူးမွာပါ။ အဲ့ဒါေတြဟာ သင့္ရဲ ့ အခ်ိန္ေတြကို တကယ္ကို ကုန္ဆံုးေစႏိုင္ပါတယ္။
သင့္ရဲ ့အခ်ိန္ေတြသာ ကုန္ဆံုးေနေပမယ့္ အလုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေတာ့
သင့္ရဲ ့ အလုပ္ ဘ၀နဲ ့ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ကို မွ်တေအာင္ စီစဥ္ေပးဖို ့ရာ ေခါင္းထဲ
မွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို ့လို ့ အလုပ္နဲ ့ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ မွ်တေအာင္
စီစဥ္ေပးဖို ့ရာ တာ၀န္ရွိတာကေတာ့ သင္ကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ေဖာ္ျပမယ့္အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ ကေတာ့ workaholic ေတြရဲ ့ အားနည္းခ်က္ ၁၀ ခ်က္ပါပဲ။ အဲ့ဒီ workaholic ေတြရဲ ့ အားနည္းခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကို high performer ေတြနဲ ့ႏွိဳင္းယွဥ္ျပသြားမွာျဖစ္ပ ါတယ္။
၁။ Workaholic ေတြက အေရအတြက္ကို ဦးစားေပးတယ္။
Workaholic ေတြက အလုပ္တစ္ခု ျပီးေျမာက္ဖို ့အတြက္ သူတို ့လုပ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ဂုဏ္ယူေနၾကခ်ိန္မွာ high performer ေတြကေတာ့ ေနာက္ဆံုး ရလဒ္ကို ပဲ ၾကည့္ပါတယ္…အဲ့ဒီ ရလဒ္ ေရရွည္တည္တံ့ဖို ့အတြက္ပဲ ၾကိဳးစားပါတယ္။
Workaholic ေတြအေနနဲ ့ေန ့မအိပ္ညမအိပ္ ၾကိဳးစားလုပ္တယ္။ သူမ်ားေတြ ရံုးျပန္တဲ့ အခ်ိန္လည္း မျပန္ျဖစ္ဘူး။ မနက္ဆိုလည္း အေစာၾကီးရံုးကို ေရာက္ေနျပီ။ ဒါေပမယ့္ ရလဒ္ကေတာ့ က်ေနတုန္းပါပဲ။ ဘာ လို ့လည္းဆိုေတာ့ သူတို ့အေနနဲ ့ ရလဒ္ကို ဦးမတည္ပဲ အလုပ္လုပ္ဖို ့ပဲ ဦးတည္ေနတာမို ့လို ့ပါ။ အဲ့ဒီလို ရံုးျပန္ ေနာက္က်တာကို ဂုဏ္ယူေနတဲ့ workaholic ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ရဲ ့ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ေတြ၊ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ေတြမ ွာေတာ့ ျပႆနာေတြ ေပၚလာေတာ့မွာပါ။
ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳိ ့လူေတြက ေျပာပါတယ္။ Work Smart ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ Work hard မျဖစ္သင့္ဘူး ဆိုတာမ်ိဳးေပ့ါ။
၂။ ဘယ္ေတာ့ မွ ေနာက္မဆုတ္တတ္တာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
လုပ္…လုပ္…လုပ္….. ဆုိတာ workaholic ေတြရဲ ့ေဆာင္ပုဒ္ပါ။ သူတို ့မွာ energy ေတြက မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ရွိေနပါတယ္လို ့ယူဆပါတယ္။ လာခိုင္းသမွ်အားလံုးကို လက္ခံမယ္။ ဘယ္ေတာ့ မွ ေနာက္မဆုတ္တတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီဟာေတြ အကုန္လံုးဟာ workaholic ေတြကို အားအင္ကုန္ခမ္းေအာင္ တြန္းပို ့ေနတာပါပဲ။
High performer ေတြ အေနနဲ ့ကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရပ္သင့္တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ခဏ ေနာက္ဆုတ္သင့္တယ္ဆိုတာကို သိပါတယ္။ သူတို ့ရဲ ့ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွဳနဲ ့တာ၀န္ကို လည္းခ်ိန္ဆ တတ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ငါ ပဲ လုပ္ရမယ္လို ့မယူဆထားပါဘူး။
၃။ အျခား သူေတြရဲ ့အေရးကို မိမိ အေရးထက္ ဦးစားေပးတတ္တာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
ဒီလို ေျပာလိုက္လို ့မိမိ အေရးပဲ ဦးစားေပးရမယ္လို ့ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္သင့္တာပါ။
Workaholics ေတြကေတာ့ အဲ့ဒီလို မဟုတ္ပဲ အျခားသူ အားလံုးရဲ ့အေရးကို ပါ မိမိရဲ ့ အေရး အေနနဲ ့ယူဆတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ယူဆလိုက္တဲ့အတြက္ သူတို ့ရဲ ့ကိစၥေတြကို ပါ လိုက္လံ ေဆာင္ရြက္ယင္းက မိမိ ကိစၥေတြ ၾကန္ ့ၾကာသြားတတ္ပါတယ္။
၄။ သင့္ မတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥ တစ္ခု အေပၚ ရာႏွဳန္းျပည့္ အားသြန္ခြန္စိုက္လုပ္ျခင္း။
သင့္ရဲ ့ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္း၊ တာ၀န္ ထက္ေက်ာ္လြန္ေနတဲ့ အရာ တစ္ခု အေပၚမွာ ရာႏွဳန္းျပည့္ အားစိုက္ထုတ္လည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္ဖို ့ရာ အားနည္းလြန္းလွပါတယ္။
ဥပမာ ဆိုပါစို ့။ အျခား company တစ္ခုခု၊ ဒါမွ မဟုတ္ အစိုးရ ရံုးတစ္ခုခုနဲ ့တြဲလုပ္ရတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အခ်ိဳ ့ေသာ ကိစၥေတြဟာ သင္ဘာမွ ၀င္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္လို ့မရႏိုင္ပါဘူး။
ဂ်ပန္ကေန ျမန္မာကို သေဘၤာနဲ ့ပို ့လိုက္တဲ့ ကား ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ေအာင္ အတြက္ ကား company manager က မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ ေရာက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွာပါ။
အဲ့ဒီလို သင့္ရဲ ့စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခြင့္၊ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ ေတြ ထက္ေက်ာ္လြန္ေနတဲ ့အရာေတြအေပၚ သြားျပီး အားစိုက္ထုတ္ေနလွ်င္ အေရးၾကီးတဲ့ သင္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အရာေတြ မျပီးမစီး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
၅။ အေၾကာင္း အရာတိုင္းကို တံု ့ျပန္ ေနတတ္တာဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
သင့္တစ္ေန ့တာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္တာ၀န္ေတြကို မနက္ ကတည္းက ခ်မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။
Workaholic ေတြကေတာ့ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ တစ္ေန ့တာအတြင္း ၀င္ေရာက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို တံု ့ျပန္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားတယ္။ email တိုင္းကိုလည္း ျပန္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားတယ္။ အထက္လူၾကီး လာျပီး ခိုင္းသမွ်ကို လည္း လက္ခံျပီး ေဆာင္ရြက္တယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳးဆိုယင္ေတာ့ သင္ ပံုမွန္ လုပ္ေဆာင္စရာ ကိစၥေတြ ကို မျပီးမစီး ျဖစ္ကုန္ေတာ့မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြက အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္ရတာကို ေက်နပ္ေနတတ္ပါတယ္။ email တစ္ေစာင္ ေရာက္လာတာနဲ ့ခ်က္ခ်င္း တံု ့ျပန္လိုက္တာမ်ိဳး ကို သေဘာက်ေနတတ္ပါတယ္။ လူၾကီး တစ္ေယာက္ေယာက္က ခိုင္းလိုက္လို ့ရွိယင္ မိမိ လုပ္ေနတာကို ရပ္ျပီး ခို္င္းတဲ့ အရာကို ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေပးလိုက္ရမွ ေက်နပ္ေနတတ္ပါတယ္။
၆။ သင့္တန္ဖိုးကို အျခားသူ အား အကဲျဖတ္ေစျခင္း ဟာ workaholic ေတြရဲ အက်င့္ပါ။
သင့္ ရဲ ့ တန္ဖိုး သင့္ရဲ ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို သင့္ ဖာသာ ဆံုးျဖတ္ျခင္း သာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြကေတာ့ အဲ့လို မဟုတ္ပဲ သင့္ ရဲ ့တန္ဖိုးကို အျခား သူေတြကို ဆံုးျဖတ္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒါရဲ ့ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ အျခားသူေတြ သင့္ ကို သေဘာက်ေအာင္ လုိက္လံ ေဆာင္ရြက္ေနရတာပါပဲ။ သင့္ အထက္လူၾကီး၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၊ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ အားလံုး သင့္ ကို ေက်နပ္ေအာင္ သေဘာက်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ယင္းနဲ ့ပဲ သင့္ အတြက္ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ ကို မျပီး မစီးႏိုင္ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
၇။ သင့္ရဲ ့လုပ္ေဆာင္မွဳ ရလဒ္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ မေက်နပ္ႏိုင္ျခင္း ဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
လံုေလာက္ပါတယ္၊ ျပည့္မွီပါတယ္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္း ကို သင့္အေနနဲ ့ မေကာင္းတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းလို ့သတ္မွတ္ထားယင္ေတာ့ သင္ဟာ workaholic တစ္ေယာက္ပါပဲ။ workaholic ေတြက လံုေလာက္ပါတယ္၊ ျပည့္မွီပါတယ္ဆိုတာထက္ကို ပိုျပီး ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အရာရာကို perfect ျဖစ္ေနခ်င္တယ္။
တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ အရာအားလံုးဟာ perfect ျဖစ္ဖို ့ဆိုတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။ မိမိ က အားလံုး ျပည့္စံုေအာင္ အားစိုက္ထုတ္သည့္တိုင္ ျပင္ပ မွ သင္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ မရႏိုင္တဲ့ အရာမ်ားေၾကာင့္ perfect ျဖစ္ဖို ့အခက္အခဲေတြ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာကို high performer ေတြက နားလည္လက္ခံပါတယ္။
၈။ လုပ္ေဖာက္ကိုင္ဖက္ေတြကို အကဲျဖတ္ျပီး ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္လာတာဟာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
Workaholic ေတြက အလုပ္အတြက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးဆပ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ေတြ ျပီးစီး ဖို ့ပါပဲ။ အဲ့ဒီလို လုပ္ယင္းနဲ ့ပဲ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ ့အလုပ္လုပ္တာေတြကို ပါ အကဲျဖတ္ျပီး ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့အကဲျဖတ္ႏွိဳင္းယွဥ္တာကေတာ့ ရလဒ္ေပၚမွာ မဟုတ္ပဲ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေကာ ဘယ္ေလာက္ထိ အခ်ိန္ေပးျပီးလုပ္လဲဆိုတာကိ ု ႏွိဳင္းယွဥ္လာတတ္တာပါ။
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ က ရံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ဆင္းတာကို အျပစ္ျမင္လာတတ္ပါတယ္။ workaholic အေနနဲ ့ရံုးဆင္းခ်ိန္ ေနာက္က်မွ ဆင္းရမယ္ဆိုတာကို တာ၀န္ တစ္ခုလို ခံယူထားျပီး ရံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ရံုးဆင္းတဲ့သူေတြကို အေခ်ာင္ခိုသူေတြအေနနဲ ့ျမင္လာတတ္ပါတယ္။
Higher performer ေတြရဲ ့နံပါတ္ တစ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အလုပ္လုပ္ဖို ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အလုပ္ေတြဟာ ေန ့တိုင္း လုပ္ေနရမယ္ဆိုတာကို နားလည္းထားပါတယ္။
Workaholic ေတြရဲ ့ နံပါတ္ တစ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ေတြ ရွဳပ္ေနဖို ့ပါ။ သူတို ့ခံယူထားတာကေတာ့ အလုပ္ရွဳပ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ တကယ္အလုပ္ၾကိဳးစားသူေတြ ျဖစ္ျပီး အလုပ္ မရွဳပ္တဲ့သူေတြဟာ အလုပ္ မလုပ္သူေတြ အျဖစ္ လက္ခံထားပါတယ္။
၉။ အလုပ္စားပြဲေပၚမွာ အစာ စားျခင္းဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
ျပန္ေျပာပါဦးမယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးက “to work smarter, not harder” ပါ။ ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြကေတာ့ “work harder is smarter” ဆိုျပီး ခံယူထားပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ေလးေတာင္ မေပးပါဘူး။ ရံုးမွာဆိုလည္း အျခားသူေတြ ထမင္းထြက္စားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတာင္ မစားႏိုင္ပဲ အလုပ္လုပ္ေနယင္း စားေနတဲ့ သူေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့လို လုပ္လို ့အထက္လူၾကီးေတြျမင္သြားတာကိ ု ဂုဏ္ယူတဲ့သူေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
၁၀။ အလုပ္အရမ္းၾကိဳးစားေပးမယ့္ ရာထူးတက္ဖို ့ရာ ခဲယဥ္းတတ္တာဟာ workaholic ေတြပါ။
တစ္ႏွစ္တာ လုပ္ေဆာင္ျပီးလို ့တစ္ႏွစ္တာ စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာ သင့္ supervisor က ေျပာပါလိမ့္မယ္။ သင္ဟာ အလုပ္ အရမ္းၾကိဳးစားတဲ့သူပါ၊ သင္ဟာ အလုပ္ကို အရမ္း အားထည့္ တဲ့သူပါလို ့ဆိုပါလိမ့္မယ္။ ျပီးယင္ေတာ့ အဲ့ဒီမွာပဲ ရပ္သြားပါျပီ။ သင့္ရဲ ့ ေအာင္ျမင္မွဳေတြ၊ ရလဒ္ေတြကို ဆက္မေျပာေတာ့ဘူးဆိုယင္ေတာ့ သင္ ရာထူးတက္ဖိို ့၊ လစာအမ်ားၾကီးတိုးဖို ့မေမွ်ာ္မွန္းပါနဲ ့ေတာ့။
Recommendation letter မွာလည္း အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အေနနဲ ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို recommendation letter ေရးေပးေတာ့မယ္ဆိုယင္ အရမ္းကို သတိထားပါတယ္။ work hard ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းကို မေရးမိေအာင္ သတိထားပါတယ္။ work hard ဆိုတာ သံုးမိျပီးဆိုယင္ေတာ့ ေနာက္မွာ achievement တစ္ခုခု ျပႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါတယ္။ achievement မျပႏိုင္ပဲနဲ ့တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို work hard လိို ့သံုးလိုက္မိယင္ ဒီလူကို workaholic လို ့ဆိုလိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ေတြပါ။ ဒါေတြ ဖတ္ျပီးလို ့ငါေတာ့ workaholic မျဖစ္ေအာင္ အလုပ္ကို ေလွ်ာ့လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး မေပၚသြားေစခ်င္ပါဘူး။ work smart ဆိုတာမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစခ်င္တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့ကလည္း “to be work smart, you have to work hard” လို ့ဆိုတတ္ပါတယ္။ မွန္သင့္သေလာက္မွန္တတ္ေပမယ္ ့
ေရရွည္အတြက္ေတာ့ အခက္အခဲေတြ ရွိလာမွာပါ။ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ work hard
လုပ္ခဲ့လို ့ၾကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ work smart ျဖစ္လာတယ္လို ့ဆိုယင္ေတာ့
လက္ခံလို ့ရပါတယ္။
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကိုဟိန္း (Prospect Myanmar)
Lifehack မွ 10 signs when you are workaholic but not productive ကို ကိုးကားထားပါတယ္။
စစ္တမ္းေတြအရ သာမန္ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ ့ဘ၀ တစ္သက္တာရဲ ့ စုစုေပါင္း နာရီ ကိုးေသာင္းေလာက္ကို အလုပ္အတြက္ ကုန္ဆံုးေလ ့ရွိပါတယ္။ အစည္းအေ၀း တစ္ခု စီစဥ္ဖို ့အတြက္ လိုအပ္တာေတြ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ဖို ့လုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀း ၁၀ ခုေလာက္ တက္ေနရာတာမ်ိဳး ၾကံဳဖူးမွာပါ။ အဲ့ဒါေတြဟာ သင့္ရဲ ့ အခ်ိန္ေတြကို တကယ္ကို ကုန္ဆံုးေစႏိုင္ပါတယ္။
သင့္ရဲ ့အခ်ိန္ေတြသာ ကုန္ဆံုးေနေပမယ့္ အလုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
အခု ေဖာ္ျပမယ့္အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ ကေတာ့ workaholic ေတြရဲ ့ အားနည္းခ်က္ ၁၀ ခ်က္ပါပဲ။ အဲ့ဒီ workaholic ေတြရဲ ့ အားနည္းခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကို high performer ေတြနဲ ့ႏွိဳင္းယွဥ္ျပသြားမွာျဖစ္ပ
၁။ Workaholic ေတြက အေရအတြက္ကို ဦးစားေပးတယ္။
Workaholic ေတြက အလုပ္တစ္ခု ျပီးေျမာက္ဖို ့အတြက္ သူတို ့လုပ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ဂုဏ္ယူေနၾကခ်ိန္မွာ high performer ေတြကေတာ့ ေနာက္ဆံုး ရလဒ္ကို ပဲ ၾကည့္ပါတယ္…အဲ့ဒီ ရလဒ္ ေရရွည္တည္တံ့ဖို ့အတြက္ပဲ ၾကိဳးစားပါတယ္။
Workaholic ေတြအေနနဲ ့ေန ့မအိပ္ညမအိပ္ ၾကိဳးစားလုပ္တယ္။ သူမ်ားေတြ ရံုးျပန္တဲ့ အခ်ိန္လည္း မျပန္ျဖစ္ဘူး။ မနက္ဆိုလည္း အေစာၾကီးရံုးကို ေရာက္ေနျပီ။ ဒါေပမယ့္ ရလဒ္ကေတာ့ က်ေနတုန္းပါပဲ။ ဘာ လို ့လည္းဆိုေတာ့ သူတို ့အေနနဲ ့ ရလဒ္ကို ဦးမတည္ပဲ အလုပ္လုပ္ဖို ့ပဲ ဦးတည္ေနတာမို ့လို ့ပါ။ အဲ့ဒီလို ရံုးျပန္ ေနာက္က်တာကို ဂုဏ္ယူေနတဲ့ workaholic ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ရဲ ့ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ေတြ၊ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ေတြမ
ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳိ ့လူေတြက ေျပာပါတယ္။ Work Smart ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ Work hard မျဖစ္သင့္ဘူး ဆိုတာမ်ိဳးေပ့ါ။
၂။ ဘယ္ေတာ့ မွ ေနာက္မဆုတ္တတ္တာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
လုပ္…လုပ္…လုပ္….. ဆုိတာ workaholic ေတြရဲ ့ေဆာင္ပုဒ္ပါ။ သူတို ့မွာ energy ေတြက မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ရွိေနပါတယ္လို ့ယူဆပါတယ္။ လာခိုင္းသမွ်အားလံုးကို လက္ခံမယ္။ ဘယ္ေတာ့ မွ ေနာက္မဆုတ္တတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီဟာေတြ အကုန္လံုးဟာ workaholic ေတြကို အားအင္ကုန္ခမ္းေအာင္ တြန္းပို ့ေနတာပါပဲ။
High performer ေတြ အေနနဲ ့ကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရပ္သင့္တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ခဏ ေနာက္ဆုတ္သင့္တယ္ဆိုတာကို သိပါတယ္။ သူတို ့ရဲ ့ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွဳနဲ ့တာ၀န္ကို လည္းခ်ိန္ဆ တတ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ငါ ပဲ လုပ္ရမယ္လို ့မယူဆထားပါဘူး။
၃။ အျခား သူေတြရဲ ့အေရးကို မိမိ အေရးထက္ ဦးစားေပးတတ္တာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
ဒီလို ေျပာလိုက္လို ့မိမိ အေရးပဲ ဦးစားေပးရမယ္လို ့ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္သင့္တာပါ။
Workaholics ေတြကေတာ့ အဲ့ဒီလို မဟုတ္ပဲ အျခားသူ အားလံုးရဲ ့အေရးကို ပါ မိမိရဲ ့ အေရး အေနနဲ ့ယူဆတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ယူဆလိုက္တဲ့အတြက္ သူတို ့ရဲ ့ကိစၥေတြကို ပါ လိုက္လံ ေဆာင္ရြက္ယင္းက မိမိ ကိစၥေတြ ၾကန္ ့ၾကာသြားတတ္ပါတယ္။
၄။ သင့္ မတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥ တစ္ခု အေပၚ ရာႏွဳန္းျပည့္ အားသြန္ခြန္စိုက္လုပ္ျခင္း။
သင့္ရဲ ့ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ လုပ္ႏိုင္စြမ္း၊ တာ၀န္ ထက္ေက်ာ္လြန္ေနတဲ့ အရာ တစ္ခု အေပၚမွာ ရာႏွဳန္းျပည့္ အားစိုက္ထုတ္လည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္ဖို ့ရာ အားနည္းလြန္းလွပါတယ္။
ဥပမာ ဆိုပါစို ့။ အျခား company တစ္ခုခု၊ ဒါမွ မဟုတ္ အစိုးရ ရံုးတစ္ခုခုနဲ ့တြဲလုပ္ရတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အခ်ိဳ ့ေသာ ကိစၥေတြဟာ သင္ဘာမွ ၀င္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္လို ့မရႏိုင္ပါဘူး။
ဂ်ပန္ကေန ျမန္မာကို သေဘၤာနဲ ့ပို ့လိုက္တဲ့ ကား ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ေအာင္ အတြက္ ကား company manager က မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ ေရာက္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွာပါ။
အဲ့ဒီလို သင့္ရဲ ့စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခြင့္၊ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ ေတြ ထက္ေက်ာ္လြန္ေနတဲ ့အရာေတြအေပၚ သြားျပီး အားစိုက္ထုတ္ေနလွ်င္ အေရးၾကီးတဲ့ သင္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အရာေတြ မျပီးမစီး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
၅။ အေၾကာင္း အရာတိုင္းကို တံု ့ျပန္ ေနတတ္တာဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
သင့္တစ္ေန ့တာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္တာ၀န္ေတြကို မနက္ ကတည္းက ခ်မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။
Workaholic ေတြကေတာ့ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ တစ္ေန ့တာအတြင္း ၀င္ေရာက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာအားလံုးကို တံု ့ျပန္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားတယ္။ email တိုင္းကိုလည္း ျပန္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားတယ္။ အထက္လူၾကီး လာျပီး ခိုင္းသမွ်ကို လည္း လက္ခံျပီး ေဆာင္ရြက္တယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳးဆိုယင္ေတာ့ သင္ ပံုမွန္ လုပ္ေဆာင္စရာ ကိစၥေတြ ကို မျပီးမစီး ျဖစ္ကုန္ေတာ့မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြက အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္ရတာကို ေက်နပ္ေနတတ္ပါတယ္။ email တစ္ေစာင္ ေရာက္လာတာနဲ ့ခ်က္ခ်င္း တံု ့ျပန္လိုက္တာမ်ိဳး ကို သေဘာက်ေနတတ္ပါတယ္။ လူၾကီး တစ္ေယာက္ေယာက္က ခိုင္းလိုက္လို ့ရွိယင္ မိမိ လုပ္ေနတာကို ရပ္ျပီး ခို္င္းတဲ့ အရာကို ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေပးလိုက္ရမွ ေက်နပ္ေနတတ္ပါတယ္။
၆။ သင့္တန္ဖိုးကို အျခားသူ အား အကဲျဖတ္ေစျခင္း ဟာ workaholic ေတြရဲ အက်င့္ပါ။
သင့္ ရဲ ့ တန္ဖိုး သင့္ရဲ ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို သင့္ ဖာသာ ဆံုးျဖတ္ျခင္း သာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြကေတာ့ အဲ့လို မဟုတ္ပဲ သင့္ ရဲ ့တန္ဖိုးကို အျခား သူေတြကို ဆံုးျဖတ္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒါရဲ ့ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ အျခားသူေတြ သင့္ ကို သေဘာက်ေအာင္ လုိက္လံ ေဆာင္ရြက္ေနရတာပါပဲ။ သင့္ အထက္လူၾကီး၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္၊ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ အားလံုး သင့္ ကို ေက်နပ္ေအာင္ သေဘာက်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ယင္းနဲ ့ပဲ သင့္ အတြက္ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ ကို မျပီး မစီးႏိုင္ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
၇။ သင့္ရဲ ့လုပ္ေဆာင္မွဳ ရလဒ္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ မေက်နပ္ႏိုင္ျခင္း ဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
လံုေလာက္ပါတယ္၊ ျပည့္မွီပါတယ္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္း ကို သင့္အေနနဲ ့ မေကာင္းတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းလို ့သတ္မွတ္ထားယင္ေတာ့ သင္ဟာ workaholic တစ္ေယာက္ပါပဲ။ workaholic ေတြက လံုေလာက္ပါတယ္၊ ျပည့္မွီပါတယ္ဆိုတာထက္ကို ပိုျပီး ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အရာရာကို perfect ျဖစ္ေနခ်င္တယ္။
တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ အရာအားလံုးဟာ perfect ျဖစ္ဖို ့ဆိုတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။ မိမိ က အားလံုး ျပည့္စံုေအာင္ အားစိုက္ထုတ္သည့္တိုင္ ျပင္ပ မွ သင္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ မရႏိုင္တဲ့ အရာမ်ားေၾကာင့္ perfect ျဖစ္ဖို ့အခက္အခဲေတြ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာကို high performer ေတြက နားလည္လက္ခံပါတယ္။
၈။ လုပ္ေဖာက္ကိုင္ဖက္ေတြကို အကဲျဖတ္ျပီး ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္လာတာဟာ workaholic ေတြရဲ ့အက်င့္ပါ။
Workaholic ေတြက အလုပ္အတြက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးဆပ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ေတြ ျပီးစီး ဖို ့ပါပဲ။ အဲ့ဒီလို လုပ္ယင္းနဲ ့ပဲ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ ့အလုပ္လုပ္တာေတြကို ပါ အကဲျဖတ္ျပီး ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့အကဲျဖတ္ႏွိဳင္းယွဥ္တာကေတာ့
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ က ရံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ဆင္းတာကို အျပစ္ျမင္လာတတ္ပါတယ္။ workaholic အေနနဲ ့ရံုးဆင္းခ်ိန္ ေနာက္က်မွ ဆင္းရမယ္ဆိုတာကို တာ၀န္ တစ္ခုလို ခံယူထားျပီး ရံုးဆင္းခ်ိန္မွာ ရံုးဆင္းတဲ့သူေတြကို အေခ်ာင္ခိုသူေတြအေနနဲ ့ျမင္လာတတ္ပါတယ္။
Higher performer ေတြရဲ ့နံပါတ္ တစ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အလုပ္လုပ္ဖို ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အလုပ္ေတြဟာ ေန ့တိုင္း လုပ္ေနရမယ္ဆိုတာကို နားလည္းထားပါတယ္။
Workaholic ေတြရဲ ့ နံပါတ္ တစ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ေတြ ရွဳပ္ေနဖို ့ပါ။ သူတို ့ခံယူထားတာကေတာ့ အလုပ္ရွဳပ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ တကယ္အလုပ္ၾကိဳးစားသူေတြ ျဖစ္ျပီး အလုပ္ မရွဳပ္တဲ့သူေတြဟာ အလုပ္ မလုပ္သူေတြ အျဖစ္ လက္ခံထားပါတယ္။
၉။ အလုပ္စားပြဲေပၚမွာ အစာ စားျခင္းဟာ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ပါ။
ျပန္ေျပာပါဦးမယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးက “to work smarter, not harder” ပါ။ ဒါေပမယ့္ workaholic ေတြကေတာ့ “work harder is smarter” ဆိုျပီး ခံယူထားပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ေလးေတာင္ မေပးပါဘူး။ ရံုးမွာဆိုလည္း အျခားသူေတြ ထမင္းထြက္စားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတာင္ မစားႏိုင္ပဲ အလုပ္လုပ္ေနယင္း စားေနတဲ့ သူေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့လို လုပ္လို ့အထက္လူၾကီးေတြျမင္သြားတာကိ
၁၀။ အလုပ္အရမ္းၾကိဳးစားေပးမယ့္ ရာထူးတက္ဖို ့ရာ ခဲယဥ္းတတ္တာဟာ workaholic ေတြပါ။
တစ္ႏွစ္တာ လုပ္ေဆာင္ျပီးလို ့တစ္ႏွစ္တာ စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာ သင့္ supervisor က ေျပာပါလိမ့္မယ္။ သင္ဟာ အလုပ္ အရမ္းၾကိဳးစားတဲ့သူပါ၊ သင္ဟာ အလုပ္ကို အရမ္း အားထည့္ တဲ့သူပါလို ့ဆိုပါလိမ့္မယ္။ ျပီးယင္ေတာ့ အဲ့ဒီမွာပဲ ရပ္သြားပါျပီ။ သင့္ရဲ ့ ေအာင္ျမင္မွဳေတြ၊ ရလဒ္ေတြကို ဆက္မေျပာေတာ့ဘူးဆိုယင္ေတာ့ သင္ ရာထူးတက္ဖိို ့၊ လစာအမ်ားၾကီးတိုးဖို ့မေမွ်ာ္မွန္းပါနဲ ့ေတာ့။
Recommendation letter မွာလည္း အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္အေနနဲ ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို recommendation letter ေရးေပးေတာ့မယ္ဆိုယင္ အရမ္းကို သတိထားပါတယ္။ work hard ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွဳန္းကို မေရးမိေအာင္ သတိထားပါတယ္။ work hard ဆိုတာ သံုးမိျပီးဆိုယင္ေတာ့ ေနာက္မွာ achievement တစ္ခုခု ျပႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါတယ္။ achievement မျပႏိုင္ပဲနဲ ့တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို work hard လိို ့သံုးလိုက္မိယင္ ဒီလူကို workaholic လို ့ဆိုလိုက္တာမ်ိဳး ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ workaholic ေတြရဲ ့ အက်င့္ေတြပါ။ ဒါေတြ ဖတ္ျပီးလို ့ငါေတာ့ workaholic မျဖစ္ေအာင္ အလုပ္ကို ေလွ်ာ့လုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး မေပၚသြားေစခ်င္ပါဘူး။ work smart ဆိုတာမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစခ်င္တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့ကလည္း “to be work smart, you have to work hard” လို ့ဆိုတတ္ပါတယ္။ မွန္သင့္သေလာက္မွန္တတ္ေပမယ္
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ကိုဟိန္း (Prospect Myanmar)
Lifehack မွ 10 signs when you are workaholic but not productive ကို ကိုးကားထားပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။