"ေမွာ္ဆရာရဲ႕ေဆးႀကိမ္လံုးနဲ ႔ထိတို႔ခံရတဲ့ကေလးရဲ႕သင္ယူမ ႈအရည္အခ်င္းကထက္ျမက္တယ္"
မူလတန္း၊ အလယ္တန္းေတြမွာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမလိုက္ႏိုင ္ဘူးဆိုတာ မ႐ွိသလို ထူးခၽြန္တဲ့အမွတ္စာရင္းဆိုတ ာမ်ဳိးလည္း မ႐ွိပါဘူး။ ဒါေတြဟာ လွည့္ေျပာင္းလို႔ရပါတယ္။ စာမလုိက္ႏိုင္ဘူး၊ အမွတ္စာရင္းမေကာင္းဘူးဆိုတဲ ့အေျခအေနကိုလွည့္ေျပာင္းတဲ့ ထူးဆန္းတဲ့အင္အားက “သင္႐ိုးျပင္ပစာ”ေတြကို ဖတ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အစြမ္းထက္ျမက္တဲ့ “ေမွာ္ႀကိမ္လံုး”တစ္ေခ်ာင္းက တကယ္ပဲ႐ွိပါတယ္။ ေမွာ္ေဆးႀကိမ္လံုးနဲ႔ အထိတို႔ခံရတဲ့ကေလးက ပိုၿပီးထက္ျမက္ထူးခၽြန္သြား တတ္ပါတယ္။ သင္ယူမႈနဲ႔အရည္အခ်င္းကိုလည္ း ပိုတိုးတက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒီ “ေမွာ္ႀကိမ္လံုး”ကဘာလဲ...
ဘယ္သူကကံေကာင္းၿပီး အထိတို႔ခံရမလဲဆိုတာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိခ်င္ခဲ့ၾကတယ္။
ကၽြန္မေနာက္ေတာက္ေတာက္နဲ႔ ကေလးပံုျပင္ေျပာေနတာမဟုတ္ပါ ဘူး။ လက္ေတြ႔က်တဲ့ႏႈိင္းယွဥ္မႈတစ ္ခုကို ျပဳလုပ္ေနတာပါ။ “ေမွာ္ႀကိမ္လံုး”ထက္ပိုေကာင ္း၊ ပိုနီးစပ္တဲ့အရာမ႐ွိေတာ့လို ႔ ေမွာ္ႀကိမ္လံုးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတ ယ္။
ကေလး၄ေယာက္ရဲ႕တကယ့္ျဖစ္ရပ္မ ွန္ဇာတ္လမ္းကေန ကၽြန္မတို႔ စေျပာၾကရေအာင္…
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက စတုတၳတန္းတစ္တန္းက ကေလးေတြနဲ႔ ကၽြန္မအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအတန္းက ကေလးေတြနဲ႔ ကၽြန္မအရမ္းရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ ္။ အတန္းထဲက ကေလး၄ေယာက္ကို အဖဲြ႔ႏွစ္ဖဲြ႔ခဲြၿပီး ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ အၿမဲႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ ္။
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ဆိုတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ကၽြန္မအရင္ေျပာပါမယ္။ ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္က စာႀကိဳးစားၾကတယ္။ အမွတ္ေတြက အလယ္အလတ္မွာျဖစ္တယ္။ လိမၼာေရးျခား႐ွိတယ္။ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ဆူပူေဆာ့ကစားတာမ်ဳိး၊ ရန္စတာမ်ဳိးေတြ မ႐ွိၾကဘူး။ ဒီကေလးမ်ဳိးက အတန္းထဲမွာ ဆရာမကခ်စ္ၿပီး အလြယ္တကူ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိတတ္တဲ့ကေလးမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။
ေနာက္ကေလးႏွစ္ေယာက္က ေအာင္ေအာင္နဲ႔သူရဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ေအာင္ေအာင္က ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တယ္၊ ဘာသာတိုင္းအမွတ္ေကာင္းၿပီး လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ထက္သန္တယ္၊ အေတြးအျမင္လည္း ထက္တယ္။ သူက ကၽြန္မေတြ႔ဖူးသမွ် လက္ခ်ဳိးေရလို႔ရႏိုင္တဲ့ ဘာခၽြတ္ယြင္းခ်က္မွမ႐ွိတဲ့ ကေလးမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ သူရဆိုတဲ့ေကာင္ေလးက ေကာင္းကြက္၊ ဆိုးကြက္ သိသာျမင္သာတဲ့ကေလးျဖစ္တယ္။ ေကာင္းေကာင္းမသင္ယူဘူး၊ အလယ္အလတ္တန္းမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက စကားေျပာေကာင္းတယ္။ အၿမဲပ်င္းရိပံုေပါက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းကိုေတ ာ့ သူမခ်ဳိးေဖာက္တတ္ဘူး။
ဒီကေလး၄ေယာက္က ကၽြန္မကိုသတိထားမိေစၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္မႈေတြကိုျပဳလုပ္ေ စခဲ့တာဟာ သူတို႔ေရးတဲ့စာစီစာကံုးက စခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ရဲ႕စာစီ စာကံုးကို ကၽြန္မဖတ္ဖူးပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕အေရးအသား က သပ္သပ္ရပ္ရပ္႐ွိတယ္ဆိုေပမယ္ ့ အေၾကာင္းအရာခ်ဳိ႕တဲ့ၿပီး အေရးအသားညံ့ပါတယ္။ စာလံုးေပါင္းမွားတာမ်ဳိး၊ အသံုးအႏႈန္းလဲြတာမ်ဳိးေတြ႐ွ ိပါတယ္။ ဒါဟာ သူတို႔စာေမးပဲြရလဒ္နဲ႔ သိသာျမင္သာတဲ့ ျခားနားခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေရးတဲ့စီစာကံုးတိုင္း ကို ဆရာမက ျပန္ျပင္ေရးသားခိုင္းတာမ်ဳိ း အၿမဲ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔က စိတ္ပါလက္ပါ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးသားၾကေပမယ ့္ တိုးတက္မႈမ႐ွိခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ပုဒ္ေရးခိုင္းတဲ့အခ ါမွာလည္း အရည္အခ်င္းအဆင့္က နဂိုအတိုင္းပဲျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ ္။ သူတို႔ရဲ႕တျခားေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္ကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္ း ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ႀကိဳးစား မႈက သူတို႔သင္ယူတဲ့အရည္အခ်င္းေန ာက္ မလိုက္ႏိုင္တာကို သိသိသာသာေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
သူတို႔ ဘယ္ေနရာမွာ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုတာကို အေျခခံအားျဖင့္ ကၽြန္မပိုင္းျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ကိုေခၚၿ ပီး
ကၽြန္မေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို “သားတို႔၊ သမီးတို႔
ေက်ာင္းျပင္ပစာေတြကို အၿမဲဖတ္ျဖစ္သလား”လို႔ ကၽြန္မေမးခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္မရဲ႕အေမးကို ခင္ခင္က မေနတတ္မထိုင္တတ္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းျပင္ပစာကို
သူအရမ္းဖတ္ခ်င္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းစာထိခိုက္မွာစိုးတဲ့ အတြက္
သူ႔ေဖေဖက ဖတ္ခြင့္မေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ အိမ္မွာ ဖတ္လို႔ရႏိုင္တဲ့စာေတြကို
ေသာ့ခတ္ထားေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ သူတို႔အိမ္မွာ သတင္းစာယူေတာ့ သတင္းစာနဲ႔အတူ
မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္လက္ေဆာင္ေပး ေၾကာင္း၊ အဲဒီမဂၢဇင္းကို သူအရမ္းႀကိဳက္ေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ မဂၢဇင္းေရာက္လာတိုင္း သူ႔မိဘက သူမသိေအာင္ဖြက္ထားတတ္ေၾကာင္ း ေျပာျပပါတယ္။ ေမာင္ေမာင္ကေတာ့ ေက်ာင္းျပင္ပစာေတြကို မႀကိဳက္လို႔မဖတ္ဘူး၊ ကာတြန္းစာအုပ္ေလာက္ပဲဖတ္ျဖစ ္ၿပီး တျခားဘာစာအုပ္မွ မဖတ္ဖူးေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္ ဒီအတိုင္းသာဆက္သြားရင္ အရမ္းႏွေျမာစရာေကာင္းတယ္လို ႔ ကၽြန္မထင္မိတယ္။ သူတို႔က လိမ္မာၿပီးစာႀကိဳးစားသူေတြမ ို႔ သင္ယူျခင္းမွာ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕မိဘအုပ္ထိန္းသူကို သီးသန္႔ခဲြျခားဖိတ္ေခၚၿပီး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈတစ္ခု ကၽြန္မျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတဲ့ရည္႐ြယ္ခ ်က္က ကေလးေတြ ေက်ာင္းျပင္ပစာဖတ္႐ႈမႈကို အေလးထားဖို႔၊ ေက်ာင္းျပင္ပစာဖတ္႐ႈရာကေန ကေလးရဲ႕သင္ယူမႈအခက္အခဲကို ေျဖ႐ွင္းဖို႔ျဖစ္တယ္။
-------- (ဆက္လက္မွ်ေဝပါဦးမယ္..)
ဘာသာျပန္လက္စ "မိခင္ေကာင္းက ဆရာသမားေကာင္းထက္ သာလြန္တယ္" သို႔မဟုတ္ "လက္ဦးဆရာ" စာအုပ္မွ...
မူလတန္း၊ အလယ္တန္းေတြမွာ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမလိုက္ႏိုင
အစြမ္းထက္ျမက္တဲ့ “ေမွာ္ႀကိမ္လံုး”တစ္ေခ်ာင္းက တကယ္ပဲ႐ွိပါတယ္။ ေမွာ္ေဆးႀကိမ္လံုးနဲ႔ အထိတို႔ခံရတဲ့ကေလးက ပိုၿပီးထက္ျမက္ထူးခၽြန္သြား
ဒီ “ေမွာ္ႀကိမ္လံုး”ကဘာလဲ...
ဘယ္သူကကံေကာင္းၿပီး အထိတို႔ခံရမလဲဆိုတာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိခ်င္ခဲ့ၾကတယ္။
ကၽြန္မေနာက္ေတာက္ေတာက္နဲ႔ ကေလးပံုျပင္ေျပာေနတာမဟုတ္ပါ
ကေလး၄ေယာက္ရဲ႕တကယ့္ျဖစ္ရပ္မ
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက စတုတၳတန္းတစ္တန္းက ကေလးေတြနဲ႔ ကၽြန္မအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအတန္းက ကေလးေတြနဲ႔ ကၽြန္မအရမ္းရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ဆိုတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ကၽြန္မအရင္ေျပာပါမယ္။ ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္က စာႀကိဳးစားၾကတယ္။ အမွတ္ေတြက အလယ္အလတ္မွာျဖစ္တယ္။ လိမၼာေရးျခား႐ွိတယ္။ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ဆူပူေဆာ့ကစားတာမ်ဳိး၊ ရန္စတာမ်ဳိးေတြ မ႐ွိၾကဘူး။ ဒီကေလးမ်ဳိးက အတန္းထဲမွာ ဆရာမကခ်စ္ၿပီး အလြယ္တကူ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိတတ္တဲ့ကေလးမ်ဳိး
ေနာက္ကေလးႏွစ္ေယာက္က ေအာင္ေအာင္နဲ႔သူရဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ေအာင္ေအာင္က ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တယ္၊ ဘာသာတိုင္းအမွတ္ေကာင္းၿပီး လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ထက္သန္တယ္၊ အေတြးအျမင္လည္း ထက္တယ္။ သူက ကၽြန္မေတြ႔ဖူးသမွ် လက္ခ်ဳိးေရလို႔ရႏိုင္တဲ့ ဘာခၽြတ္ယြင္းခ်က္မွမ႐ွိတဲ့ ကေလးမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ သူရဆိုတဲ့ေကာင္ေလးက ေကာင္းကြက္၊ ဆိုးကြက္ သိသာျမင္သာတဲ့ကေလးျဖစ္တယ္။ ေကာင္းေကာင္းမသင္ယူဘူး၊ အလယ္အလတ္တန္းမွာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက စကားေျပာေကာင္းတယ္။ အၿမဲပ်င္းရိပံုေပါက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းကိုေတ
ဒီကေလး၄ေယာက္က ကၽြန္မကိုသတိထားမိေစၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္မႈေတြကိုျပဳလုပ္ေ
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ရဲ႕စာစီ
သူတို႔ ဘယ္ေနရာမွာ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုတာကို အေျခခံအားျဖင့္ ကၽြန္မပိုင္းျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ပါ
ခင္ခင္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ကိုေခၚၿ
ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္ ဒီအတိုင္းသာဆက္သြားရင္ အရမ္းႏွေျမာစရာေကာင္းတယ္လို
-------- (ဆက္လက္မွ်ေဝပါဦးမယ္..)
ဘာသာျပန္လက္စ "မိခင္ေကာင္းက ဆရာသမားေကာင္းထက္ သာလြန္တယ္" သို႔မဟုတ္ "လက္ဦးဆရာ" စာအုပ္မွ...
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။