"ထူးအိမ္သင္ ဆုိခဲ့တဲ့
ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးတမ္းခ်င္း က်ေတာ့
ေတာ္႐ုံလူ နားမလည္ဘူး။
အဲဒီသီခ်င္းကို နားေထာင္မယ့္လူက
ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးအေၾကာင္း သိဖို႔လိုမယ္။
အဲဒါမွ ခံစားလို႔ရမွာ။
အဲဒီသီခ်င္းကိုလည္း
ပရိသတ္တခ်ိဳ ႔က စြဲလမ္းၾကပါတယ္"
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြကို
ေျပာၾကားခဲ့သူကေတာ့
"ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးတမ္းခ်င္း" သီခ်င္းကို ေရးဖြဲ႔ခဲ့သူ
ဆရာဝင္းမင္းေထြး ျဖစ္ပါတယ္။
( ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလထုတ္
Life Style မဂၢဇင္းရဲ ႔ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ
ေျပာၾကားသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း)
ကိုငွက္ရဲ ႔ "ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးတမ္းခ်င္း" သီခ်င္းကို
စြဲစြဲျမဲျမဲ နားေထာင္ဖူးျပီး
'ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးဘဝဇာတ္ေၾကာ င္း' ကို
မသိ/မဖတ္ဖူးတဲ့ ပရိသတ္အမ်ားစုထဲမွာ
ကြ်န္ေတာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္မင္ရေသာ
ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္ရဲ ႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္
'ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း' ကို
မေန႔က ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါတယ္။
ဘာသာျပန္ ေရးသားခဲ့သူကေတာ့
ဆရာစ်ာန္မင္း ျဖစ္ျပီး
ဗင္ဂိုး (သို႔) ၾကယ္စံုည၌ အခ်စ္ေပ်ာက္ခဲ့သူ
ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ျဖင့္
idea မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေဆာင္းပါးကို မဖတ္ဖူးေသးတဲ့လူမ်ား
ဖတ္လို႔ရေအာင္ အျပည့္အစံု
စာျပန္စီျပီးေတာ့ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
.
.
.
.
.
ဗင္ဂိုး (သို႔) ၾကယ္စံုည၌ အခ်စ္ေပ်ာက္ခဲ့သူ
========================== ===
စ်ာန္မင္း
ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳး ပန္းခ်ီဆရာ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးကို သည္ေန႔အခ်ိန္မွာ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ပန္းခ်ီဆရာၾကီး တစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳေနၾကပါျပီ။ ပန္းခ်ီျပတိုက္ၾကီးမ်ားႏွင္ ့
ပန္းခ်ီခ်စ္သူမ်ားက သူ႔ရဲ ႔ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ
ေပးျပီး မက္မက္ေမာေမာ ဝယ္ယူေနၾကပါျပီ။ သူဆြဲခဲ့တဲ့ "အိုင္းရစ္ပန္းမ်ား"
ပန္းခ်ီကားဟာ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္က ေဒၚလာ ၅၃.၉ သန္း ရရွိျပီး ႏွစ္ဆယ္ရာစုအတြင္းမွာ
ေစ်းႏႈန္းစံခ်ိန္တင္ခဲ့တဲ့ ကားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗင္ဂိုးဟာ
အသက္ရွင္စဥ္အတြင္း ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ပဲ ေရာင္းခဲ့ရသူပါ။
ဗင္ဂိုးကို ၁၈၅၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၀ ရက္မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ သူ႔အေဖက ခရစ္ယာန္ဘာသာေရး ဝန္ထမ္းတစ္ဦးပါ။ ေမြးခ်င္းရွစ္ေယာက္မွာ သူက အၾကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ေရာက္ေတာ့ သူ႔ဦးေလးရဲ ႔ ပန္းခ်ီဆိုင္မွာ အလုပ္သင္ အျဖစ္ စလုပ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ပန္းခ်ီကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္တ ဲ့သူ
ျဖစ္လာတယ္။ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ေတာ့ အျမဲျငင္းခုန္ေနတာပဲ။ "အေပါစားပန္းခ်ီေတြပဲ
ၾကိဳက္တဲ့သူေတြ"လို႔ သူက ေဖာက္သည္ေတြကို ေဝဖန္တယ္။ ပန္းခ်ီဆိုင္က
လန္ဒန္ႏွင့္ ပဲရစ္မွာလည္း ဆိုင္ခြဲေတြ ရွိတာေၾကာင့္ သည္ဆိုင္ခြဲေတြမွာလည္း
သူ သြားလုပ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ အေရာင္းစာေရးဝင္လုပ္တယ္။
စာအုပ္ဝယ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံရာမွာ ႐ိိုင္းျပတယ္ဆိုျပီး
အလုပ္ျပဳတ္လာျပန္တယ္။
အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလုပ ္ရင္း
ဘာသာေရးဖက္ စိတ္လည္လာတယ္။ သူ႔အေဖကလည္း ဘာသာေရးဝန္ထမ္းျဖစ္တာကိုး။
ဘာသာေရးတကၠသိုလ္တစ္ခုကို တက္ေရာက္ဖို႔ ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲေျဖတာ ႐ႈံးပါတယ္။
လက္တင္ဘာသာနဲ႔ ဂရိဘာသာေတြကို မသင္ဘူးလို႔ ျငင္းဆန္တဲ့အတြက္ ႐ႈံးရတာပါ။
သည္ေနာက္မွာေတာ့ ဘယ္လ္ဂ်ီယန္ ေတာင္ပိုင္းေဒသက ေက်ာက္မီးေသြးတူးတဲ့ေနရာမွာ
တရားေဟာဆရာ အလုပ္ကို ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကာၾကာမခံပါဘူး။ သူ႔ရဲ ႔
ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေနပံုထိိုင္ပံုေတြေၾကာင့္ အလုပ္ျပဳတ္ရျပန္တယ္။ သူက
အိပ္ေတာ့လည္း ေကာက္႐ုိးအခင္းေပၚမွာပဲ အိပ္တယ္၊ စားေတာ့လည္း
စားၾကြင္းစားက်န္ေတြပဲ စားတယ္။ အဝတ္အစားကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မလဲဘူး။ သူ႔ရဲ ႔
အေနအထိုင္ ညစ္ပတ္မႈကို ေက်ာက္မီးေသြးတူး အလုပ္သမားေတြကေတာင္ လက္ဖ်ားခါရတယ္။
လမ္းသြားတဲ့အခါ ဘယ္ေတာ့မွ ဖိနပ္မပါတဲ့ သူ႔ေနာက္ကို ကေလးေတြက လိုက္ျပီး
"အ႐ူးအ႐ူး" လို႔ ေအာ္ဟစ္တတ္ပါတယ္။
တရားေဟာဆရာအလုပ္က ျပဳတ္လာေတာ့ ဗင္ဂိုးအသက္က ၂၇ ႏွစ္ထဲ ေရာက္ေနပါျပီ။ အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနရင္း ပန္းခ်ီေရးဆြဲတဲ့ အလုပ္ထဲမွာ စိတ္သက္သာရာ ရွာေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ သည္အခ်ိန္ကစျပီး ကိိုယ့္ကိုကုိယ္ သတ္ေသလိုက္တဲ့ ၁၈၉၀ ခုႏွစ္အထိ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ ပန္းခ်ီကားေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီ တရစပ္ ေရးဆြဲေနခဲ့ပါတယ္။
သူဆြဲခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေတြက ေစ်းကြက္မဝင္ပါဘူး။ သူဟာ သူ႔ညီရဲ ႔ ေထာက္ပ့ံေငြနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ေနခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ အယူအဆေတြကလည္း သူ႔ေခတ္ႏွင့္ အံမဝင္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္လ္ဂ်ီယန္ႏိုင္ငံရဲ ႔ အန္႔ဝပ္ပန္းခ်ီေက်ာင္းက ပန္းခ်ီနည္းျပနဲ႔ ရန္ျဖစ္တာကိုၾကည့္ရင္ ဗင္ဂိုးရဲ ႔ အယူအဆကို သိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ နည္းျပဆရာက ဗင္ဂိုးကို ဗီးနပ္စ္ အခ်စ္နတ္သမီးပံု ေရးဆြဲခိုင္းပါတယ္။ ဗင္ဂိုးက အခ်စ္နတ္သမီးပံုကို ေရးဆြဲရာမွာ နတ္သမီးရဲ႕ တင္ပဆံုကို ထြားထြားကားကား ေရးဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုျမင္ေတာ့ နည္းျပဆရာက ေဒါသေပါက္ကြဲျပီး သူ႔ပန္းခ်ီကားကို ဓားနဲ႔ခြဲဖ်က္ပစ္လိုက္တယ္။ ဗင္ဂိုးကလည္း မခံဘူး။ ဆရာ့ကို ျပန္ေအာ္တယ္။ "ငရဲအိုးထဲ ေဇာက္ထိုးက်ပါေစဗ်ာ၊ မိန္းမဆိုတာ ကိုယ္ဝန္လြယ္ဖို႔အတြက္ တင္ပဆံု႐ိုးကားရမယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားမသိဘူးလား"တဲ့။
၁၈၈၆ ခုႏွစ္မွာ ပဲရစ္ျမိဳ ႔ကို သူ ေျပာင္းလာတယ္။ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီေလာကကို ကန္႔လန္႔တိုက္ေနၾကတဲ့ "တူးလူးလိုးထရက္"တို႔၊ "ေပါေဂၚဂင္"တို႔နဲ႔ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႔ေလြ႔ ေပါင္းဖက္ေတြ႔ေတာ့တာပဲ။ ၁၈၈၈ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ သူနဲ႔ ေဂၚဂင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ျပင္သစ္ျပည္ အေရွ ႔ေတာင္ပို္္္င္းက ျမိဳ ႔ကေလးတစ္ျမိဳ ႔မွာ အတူတူေနရင္း ပန္းခ်ီဆြဲၾကတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြ အမ်ားၾကီးေတာ့ ေရးဆြဲျဖစ္ၾကပါရဲ ႔။ ဒါေပမယ့္ စိတ္သေဘာထားျခင္းေတာ့ ကြဲလြဲခဲ့ၾကတယ္။ မတည္႔အတူေနမိၾကတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႏွစ္ေယာက္ဟာ မၾကာခဏ စကားမ်ားျပီး ရန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ ေဂၚဂင္က ဗင္ဂိုးနဲ႔ တစ္စားပြဲတည္းထိုင္ျပီး အစားအေသာက္ မစားဘူးလို႔ ျငင္းဆန္တဲ့အထိ ခါးခါးသည္းသည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဆီက ေရာဂါကူးမွာ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔လ ည္း ေျပာတယ္။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ အၾကီးအက်ယ္ စကားမ်ားျပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ ့
ဗင္ဂိုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ ဘယ္ဘက္နားရြက္ကို ဓားနဲ႔ လွီးျဖတ္ျပီး ေဂၚဂင္နဲ႔
ၾကည္ေနတဲ့ ျပည့္တန္ဆာမေလးဆီကို ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ျပည့္တန္ဆာမေလးေတြက သူ႔ကို
မၾကည္ပဲ ေဂၚဂင္နဲ႔ပဲ အလြမ္းသင့္ေနတာကို မနာလိုစိတ္နဲ႔ လုပ္လိုက္တာလို႔
ဆိုၾကပါတယ္။ နားရြက္ျပတ္ကို စာအိတ္ထဲမွာ အေသအခ်ာထည့္ျပီး ပို႔လိုက္တာပါ။
"သည္ပစၥည္းကို ရတနာတစ္ခုလို ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းဆည္းထားပါ" လို႔ ေျပာရင္း
စာအိတ္ကို လွမ္းေပးလိုက္တယ္။ ခရစ္စမတ္အၾကိဳေန႔မွာ ေပးတာဆိုေတာ့
ခရစ္စမတ္လက္ဆာင္လို႔ပဲ ထင္မိတာေပါ့။ ့ျပည့္တန္ဆာမေလး ေရခ်ယ္ဟာ
ဝမ္းသာအားရနဲ႔ စာအိတ္ကို ဖြင့္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေသြးရဲရဲနဲ႔
နားရြက္ျပတ္တစ္ခုကို အလန္႔တၾကား ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ တစ္ခါတည္း မူးလဲျပီး
သတိလစ္သြားေတာ့တာပဲ။
ယခုေခတ္ ေဆးပညာအရဆိုရင္ ဗင္ဂိုးဟာ Manic Depression ဆိုတဲ့ စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ိဳး စြဲကပ္ေနသူပါ။ သူဟာ စိတ္ေရာဂါကု ေဆး႐ုံတစ္ခုမွာ တစ္ႏွစ္ေလာက္ တက္ေရာက္ကုသခံခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲ ႔ စိတ္ေဝဒနာကို နာၾကည္းခံျပင္းရင္း ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲမႈနဲ႔ ေခ်ဖ်က္ကုစားေနတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၁၈၉၀ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ သူ႔ဗိုက္ကို ေသနတ္္နဲ႔ ပစ္ျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆံုးစီရင္ခဲ့ပါတယ္။ မေသခင္ သံုးလအလိုက သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းက "က်ိန္စာတိုက္ထားတဲ့ သည္ေရာဂါဆိုးၾကီးကို မခံစားရဘဲ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ငါ ဘာေတြလုပ္ႏုိင္ခဲ့မွာပါလိမ္ ့"တဲ့။
ဒါေပမယ့္ ဒ႑ာရီပံုျပင္တစ္ပုဒ္မွာ က်ိန္စာတိုက္ခံရတဲ့ ကေလးရဲ ႔
မ်က္ရည္မ်ားဟာ ပုလဲလံုးမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခ့ဲသလိုပဲ သူ႔ရဲ ႔
အပယ္ခံပန္းခ်ီကားမ်ားဟာလည္း အႏုပညာရတနာမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားတာကိုေတာ့ ဗင္ဂိုးတစ္ေယာက္ မသိႏိုင္ခဲ့ရွာဘူး။
အခ်စ္ေရးဘဝ
------------
တကယ္လို႔သာ ဗင္ဂိုးဟာ အခ်စ္ေရးမွာ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့မယ္ဆိုရင္ အသက္ ၃၇ ႏွစ္လို ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာ ကုိယ့္ကိုကိိုယ္ သတ္ေသတာမ်ိဳးကို လုပ္ခဲ့မွာမဟုတ္ဘဲ သည့္ထက္ အသက္ရွည္ရွည္ေနသြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီစုတ္တံကိုေတာ့ ကိုင္ေကာင္းမွကိုင္ခဲ့ပါလိမ ့္မယ္။ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လံုး တည္တံ့ခိုင္မာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအေဖာ္မြန္တစ္ေယာက ္ကို
မရႏို္င္ခဲ့တဲ့အျဖစ္ဟာ သူ႔ရဲ ႔ စိတ္ဓာတ္ကို ျပိဳကြဲေစခဲ့ျပီး
ကိုယ့္ကိုကိို္ယ္ အဆံုးစီရင္တဲ့အျဖစ္ဆိုးမွာ နိဂံုးခ်ဳပ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ဗင္ဂိုး ပထမဆံုးခ်စ္မိသူက အာဆူလာလြိဳင္ယာ ဆုိတဲ့ မိန္းမပ်ိဳေလး ျဖစ္ပါတယ္။ လန္ဒန္က ပန္းခ်ီဆိုင္ခြဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ သူငွားေနတဲ့ အိမ္ရွင္ရဲ ႔ သမီးေလးပါ။ အသက္ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္အရြယ္ရွ ိတဲ့ ဗင္ဂိုးဟာ မိန္းကေလးရဲ ႔ အေျခအေနကို ဘာမွမစံုစမ္းဘဲ တန္းတန္းစြဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မိန္းကေလးက ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းျပီးေနပါျ ပီ။ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာတဲ့တစ္ေန႔ ေတာ့
ဗင္ဂိုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ အခ်စ္ကို ဆက္မေအာင့္အည္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ
မိန္းမပ်ိဳထံသြားျပီး ေကာက္ခါငင္ခါ ခ်စ္ေရးဆိုပါေတာ့တယ္။ မိန္းမပ်ိဳကေတာ့
သူ႔ကိုၾကည့္ျပီး ေၾကာက္ရြ႔ံ ရြံရွာစိတ္ေတြျဖစ္လို႔ေပါ့။ အခ်စ္တိုက္ပြဲမွာ ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့တဲ့ ဗင္ဂိုးလည္း စိတ္က်ေဝဒနာကို အလူးအလဲခံစားရပါေတာ့တယ္။
ဒုတိယေျမာက္ ခ်စ္ရသူကေတာ့ သူ႔ညီမဝမ္းကြဲ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ ျဖစ္ပါတယ္။ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ဟာ ေယာက္်ားျဖစ္သူ ေသဆံုးသြားျပီးေနာက္ မၾကာခင္မွာ ဗင္ဂိုးတို႔အိမ္ကို အလည္လာပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ မုဆိုးမအသစ္စက္စက္ေလးအေပၚ အၾကင္နာစိတ္ေတြ ယုိဖိတ္ျပီး တိတ္တခိုးခ်စ္မိျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကာၾကာမေအာင့္ႏိုင္ပါဘူး။ ပထမတိုက္ပြဲမွာတုန္းကလိုပဲ လ်ွပ္တစ္ျပက္စစ္ဆင္ေရးန႔ဲ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ ႏွလံုးသားကို ထိုးေဖာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားပါတယ္။ သူ႔အကိုဝမ္းကြဲရဲ ႔ လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းတဲ့စကားကိ ု
ၾကားရတဲ့အခါ စထရစ္ကာေဗာ့စ္က "မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏို္္င္ဘူး"
လို႔ ခ်က္ခ်င္းျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ ဗင္ဂိုးတို႔အိမ္မွာလည္း ၾကာၾကာဆက္မေနေတာ့ဘဲ
သူ႔မိဘမ်ားရွိရာ အမ္စတာဒမ္ျမိဳ ႔ကို အျမန္ျပန္သြားပါေတာ့တယ္။
သည္တစ္ခါေတာ့ ဗင္ဂိုးဟာ ပထမအၾကိမ္ အျငင္းပယ္ခံရတုန္းကလို အလြယ္တကူနဲ႔ လက္ေျမွာက္အ႐ႈံးမေပးပါဘူး။ ေငြေခ်းျပီး အမ္စတာဒမ္ကို လိုက္သြားပါတယ္။ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ အိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ ညစာစားေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ သူဟာ အိမ္ထဲကို ဝင္ျပီး ညစာစားေနတဲ့ေနရာကို ဂမူး႐ႈးထိုး ေရာက္လာပါတယ္။ ဗင္ဂိုးမွန္းသိတာနဲ႔ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ဟာ သူ႔အခန္းထဲ ဝင္ေျပးေတာ့တာပဲ။ ဗင္ဂိုးခမ်ာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာလိုက္ႏိုင္ဘူး။
စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ မိဘမ်ားကေတာ့ ဗင္ဂိုးအေပၚမွာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ဆက္ဆံႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗင္ဂိုးက သူ႔ရဲ ႔ ခ်စ္ညီမကို ေတြ႔ရမွ ျပန္မယ္လို႔ေျပာျပီး ငုတ္တုတ္ထိိုင္ေစာင့္ေနပါတယ ္။
စထရစ္ကာေဗာ့စ္ ထြက္ႏႈတ္ဆက္မွ ျပန္သြားပါတယ္။ ဒုတိယအၾကိမ္ လာလည္ေတာ့လည္း
သည္အတိုင္းပဲ။ တတိယအၾကိမ္ လာလည္တဲ့အခါမွာ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ကို မေတြ႔မခ်င္း
ဖန္မီးအိမ္ရဲ ႔ မီးေတာက္ထဲမွာ သူ႔လက္ကို ထည့္ထားမယ္ဆုိျပီး တကယ္လည္း
ထည့္ထားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ဟာ အဓိပၸာယ္ မရိွဘူးလို႔ ဦးေလးနဲ႔
အေဒၚက ေျပာယူရပါေတာ့တယ္။
သည္တစ္ၾကိမ္ ႐ႈံးျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဗင္ဂိုးဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ေပါက္မရတဲ့ သူ႔အခ်စ္စိတ္ေတြဟာ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုးကို ထိုးဆြႏွိပ္စက္ေနပါတယ္။ "မိန္းမတစ္ေယာက္ေတာ့ မရွိလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ငါ့အနားမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္မရွိရင္ ငါ့တစ္ကိုယ္လံုး ေအးခဲေတာင့္တင္းျပီး ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္" လို႔ သူညည္းတြားဖူးပါတယ္။
ဗင္ဂိုးဟာ စိတ္ေလေလနဲ႔ လမ္းတကာေလ်ွာက္သြားရင္း ျပည့္တန္ဆာမေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳသိကြ်မ္းပါတယ္။ ျပည့္တန္ဆာမေတြကိုလည္း သေဘာက်သြားပါတယ္။ သူနဲ႔ဘဝတူ အပယ္ခံေတြ မဟုတ္လား။ ဘယ္ေတာ့မွ မျငင္းဆန္သူေတြ မဟုတ္လား။ ဗင္ဂိုးအဖို႔ ျပည့္တန္ဆာမေတြဟာ ခ်စ္ညီမေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခ်စ္မိတ္ေဆြေတြလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ ျပည့္တန္ဆာေလာကမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနခဲ့ပါတယ္။
ဗင္ဂိုးဟာ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္တဲ့ ျပည့္တန္ဆာမ်ိဳးကို ပိုျပီး သေဘာက်တတ္ပါတယ္။ သည္လိုနဲ႔ပဲ ကိိုယ္ဝန္ရွိေနတဲ့ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ခ်စ္ကြ်မ္းဝင္သြားတယ္။ သူ႔နာမည္က မာရီယာတဲ့။ မာရီယာဟာ သူ႔ရဲ ႔ ငါးႏွစ္အရြယ္သမီးနဲ႔အတူ ဗင္ဂိုးဆီမွာ လာေနပါတယ္။ မၾကာခင္ပဲ သားတစ္ေယာက္ကို ေမြးဖြားလိုက္တယ္။
ဗင္ဂိုးရဲ ႔ မိသားစုဟာ သည္သတင္းကို ၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ရွက္ၾကပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက ဗင္ဂိုးဟာ မာရီယာနဲ႔အတူ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ျပီး လက္ထပ္ဖို႔အထိ စဥ္းစားေနတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ မာရီယာဟာ ဗင္ဂိုးရဲ ႔ အခ်စ္စိတ္ကို ျဖည့္ဆည္းေပး႐ုံမက ပန္းခ်ီဆြဲရာမွာလည္း စံျပမယ္အျဖစ္ ထိုင္ေပးပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ မာရီယာရဲ ႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္ လံုးတီးပံုတခ်ိဳ ႔ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့တ့ဲအျပင္ ဂႏိုးရီးယားကာလသားေရာဂါကိုပ ါ
ရရွိျပီး ေဆး႐ုံမွာ သံုးပတ္ၾကာေအာင္ ကုသခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗင္ဂိုးဟာ
မာရီယာကို စိတ္မကြက္ပါဘူး။ သူ႔သားေလး ဝီလ်မ္ကို ေမြးေပးရတဲ့ ဆင္းရဲက
သူ႔ဆင္းရဲထက္ ပိုၾကီးတယ္ဆိုျပီး ခြင့္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဗင္ဂိုးရဲ ႔ ခြင့္လႊတ္စိတ္ဟာ တာရွည္ေတာ့ မခံခဲ့ပါဘူး။ မာရီယာရဲ ႔ အက်င့္ဆိုးေတြက သူ႔ကို ေကာင္းေကာင္းႏိွပ္စက္ပါတယ္။
မာရီယာဟာ စည္းမရိွကမ္းမရွိ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေနထိုင္တယ္။ အေျပာအဆို
သိမ္ေမြ႔မႈမရိွဘဲ အေပါက္ဆိုးတယ္။ အျမဲတမ္း အရက္မူးေနတတ္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့
မာရီယာဟာ လမ္းေပၚျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။
သားသမီးေတြလည္း သူ႔နဲ႔ပါသြားတယ္။ အိမ္ေထာင္ပ်က္တစ္ေယာက္လို ျဖစ္သြားတဲ့
ဗင္ဂိုးဟာ နယ္သာလန္ရဲ ႔ ျမိဳ ႔ေတာ္ကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာလာခဲ့ပါတယ ္။
၁၈၈၄ ခုႏွစ္မွာ ထူးျခားတဲဲ့ ခ်စ္ကိစၥတစ္ခုကို ဗင္ဂိုး ေတြ႔ၾကံဳရပါတယ္။ သည္တစ္ၾကိမ္မွာေတာ့ ဗင္ဂိုးက လိုက္သူမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးက လိုက္သူျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ မာေဂါ့ဘီဂီမန္ဆိုသူပါ။ မာေဂါ့ဘီဂီမန္ဟာ ႐ုိး႐ုိးအအ ဝတ္စားတတ္တဲ့ အသက္ ၄၁ ႏွစ္အရြယ္ အပ်ိဳၾကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ထက္ ဆယ္ႏွစ္ငယ္တဲ့ ဗင္ဂိုးကို သူ႔ဘဝရဲ ႔ ေနာက္ဆံုးအခြင့္အေရးအျဖစ္ ယူဆျပီး ခ်ည္းကပ္ပံုရပါတယ္။ ဗင္ဂိုးက မာေဂါ့ဘီဂီမန္ကို "မကြ်မ္းက်င္တဲ့ လက္မႈပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္သြားရတဲ ့ ကရီမိုနာ တေယာတစ္လက္"လို႔ ခိိုင္းႏႈိင္းေျပာဆုိပါတယ္။
ကရီမုိနာတေယာဟာ အီတလီႏို္င္ငံ ကရီမိုနာျမိဳ ႔က ထုတ္လုပ္တဲ့ တေယာျဖစ္ျပီး
လွလည္းလွပ၊ အသံလည္း အလြန္သာယာတဲ့ ကမာၻေက်ာ္တေယာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ
အပ်ိဳၾကီးမမကို လက္ထပ္ဖို႔ သေဘာတူေခါင္းညိတ္လိုက္ပါတယ္ ။
သနားလို႔ပဲ သေတာတူခဲ့တာလား။ တကယ္ ခ်စ္ခင္စံုမက္လို႔ပဲ သေဘာတူခဲ့တာလား။
ဂ႐ုဏာစိတ္နဲ႔ ေမတၱာစိတ္တို႔ ဖက္စပ္ေပါင္းစည္းျပီး ဗင္ဂိုးရဲ ႔ ေခါင္းကို
ညိတ္ေစခဲ့တာလား။ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာကိုေတာ့ ဗင္ဂိုးကိုယ္တိုင္ပင္
သိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မာေဂါ့ရဲ ႔ မိဘမ်ားက သေဘာမတူပါဘူး။ မာေဂါ့ဟာ
မိဘႏွစ္ပါးရဲ ႔ သေဘာတူညီခ်က္ကို မရတဲ့အခါ ရွင္ကြဲကြဲတာထက္ ေသကြဲကြဲတာက
ပိုေကာင္းမယ္ထင္ျပီး အဆိပ္ေသာက္ပါေတာ့တယ္။ ဒါကို ဗင္ဂိုးက သိလို႔ အခ်ိန္မီ
အန္ထုတ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ မာေဂါ့အသက္ဆက္ရွင္ေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္
လက္မထပ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဗင္ဂိုးဟာ တူးလူးလိုးထရက္တို႔လို မိတ္ေဆြပန္းခ်ီဆရာေတြနဲ႔အတူ ပဲရစ္က ျပည့္တန္ဆာအိမ္မ်ားကို သြားေရာက္ေပ်ာ္ပါးေနခဲ့ပါတယ ္။
စားေသာက္ဆုိင္ပိုင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ျဖစ္လိုက္ပါေသးတယ္။
ျပည့္တန္ဆာမ်ားနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးတဲ့ အက်ိဳးရလဒ္အျဖစ္ ကာလသားေရာဂါဟာ သူ႔ဆီမွာ
ပူးတံု ခြာတံုျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသတဲ့ကိစၥမွာ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လံုး
သူခံစားေနရတဲ့ စိတ္ေရာဂါအျပင္ သည္လိုကာလသားေရာဂါနဲ႔ ဖိစီးႏွိပ္စက္တဲ့
ဒဏ္ေတြလည္း ပါဝင္ႏိိုင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ နာမည္ေက်ာ္ "ၾကယ္ေတြစံုတဲ့ည"
ပန္းခ်ီကားထဲမွာ အံ့ခ်ီးဖြယ္ရာအေရာင္ေတြနဲ႔ ျပိဳးျပိဳးျပက္ျပက္ေနေပမယ့္
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရဲ ႔ အေရာင္ေတာ့ စုတ္ခ်က္တစ္ခ်က္စာပင္ မပါဝင္ဘူးလို႔
ေဝဖန္မယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ငတ္သမားၾကီး ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးအတြက္ ရက္စက္ရာက်
ေကာင္းက်လိမ့္မလား။
ဗင္ဂိုး၏ နီတိစကား
-----------------
ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းႏွင့္ လိင္ဆက္ဆံျခင္းတို႔သည္
သဟဇာတမျဖစ္ပါ။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္
ဦးေႏွာက္ခြန္အားကို ဆုတ္ယုတ္ေစပါ၏
ပန္းခ်ီေရးဆြဲသည့္ အလုပ္ကို
စြမ္းအားထက္ျမက္စြာ လုပ္လိုပါက
လိင္ဆက္ဆံမႈကို ေလ်ွာ့သင့္ေရွာင္သင့္ပါ၏
စ်ာန္မင္း
(စာညႊန္း - The Intimate Sex
Lives of Famous People)
ေတာ္႐ုံလူ နားမလည္ဘူး။
အဲဒီသီခ်င္းကို နားေထာင္မယ့္လူက
ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးအေၾကာင္း သိဖို႔လိုမယ္။
အဲဒါမွ ခံစားလို႔ရမွာ။
အဲဒီသီခ်င္းကိုလည္း
ပရိသတ္တခ်ိဳ ႔က စြဲလမ္းၾကပါတယ္"
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြကို
ေျပာၾကားခဲ့သူကေတာ့
"ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးတမ္းခ်င္း"
ဆရာဝင္းမင္းေထြး ျဖစ္ပါတယ္။
( ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလထုတ္
Life Style မဂၢဇင္းရဲ ႔ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ
ေျပာၾကားသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း)
ကိုငွက္ရဲ ႔ "ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးတမ္းခ်င္း"
စြဲစြဲျမဲျမဲ နားေထာင္ဖူးျပီး
'ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုးဘဝဇာတ္ေၾကာ
မသိ/မဖတ္ဖူးတဲ့ ပရိသတ္အမ်ားစုထဲမွာ
ကြ်န္ေတာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္မင္ရေသာ
ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္ရဲ ႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္
'ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း' ကို
မေန႔က ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါတယ္။
ဘာသာျပန္ ေရးသားခဲ့သူကေတာ့
ဆရာစ်ာန္မင္း ျဖစ္ျပီး
ဗင္ဂိုး (သို႔) ၾကယ္စံုည၌ အခ်စ္ေပ်ာက္ခဲ့သူ
ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ျဖင့္
idea မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေဆာင္းပါးကို မဖတ္ဖူးေသးတဲ့လူမ်ား
ဖတ္လို႔ရေအာင္ အျပည့္အစံု
စာျပန္စီျပီးေတာ့ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
.
.
.
.
.
ဗင္ဂိုး (သို႔) ၾကယ္စံုည၌ အခ်စ္ေပ်ာက္ခဲ့သူ
==========================
စ်ာန္မင္း
ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳး ပန္းခ်ီဆရာ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးကို သည္ေန႔အခ်ိန္မွာ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ပန္းခ်ီဆရာၾကီး တစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳေနၾကပါျပီ။ ပန္းခ်ီျပတိုက္ၾကီးမ်ားႏွင္
ဗင္ဂိုးကို ၁၈၅၃ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၀ ရက္မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ သူ႔အေဖက ခရစ္ယာန္ဘာသာေရး ဝန္ထမ္းတစ္ဦးပါ။ ေမြးခ်င္းရွစ္ေယာက္မွာ သူက အၾကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ေရာက္ေတာ့ သူ႔ဦးေလးရဲ ႔ ပန္းခ်ီဆိုင္မွာ အလုပ္သင္ အျဖစ္ စလုပ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ပန္းခ်ီကားအေရာင္းအဝယ္လုပ္တ
အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလုပ
တရားေဟာဆရာအလုပ္က ျပဳတ္လာေတာ့ ဗင္ဂိုးအသက္က ၂၇ ႏွစ္ထဲ ေရာက္ေနပါျပီ။ အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနရင္း ပန္းခ်ီေရးဆြဲတဲ့ အလုပ္ထဲမွာ စိတ္သက္သာရာ ရွာေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ သည္အခ်ိန္ကစျပီး ကိိုယ့္ကိုကုိယ္ သတ္ေသလိုက္တဲ့ ၁၈၉၀ ခုႏွစ္အထိ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ ပန္းခ်ီကားေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီ တရစပ္ ေရးဆြဲေနခဲ့ပါတယ္။
သူဆြဲခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေတြက ေစ်းကြက္မဝင္ပါဘူး။ သူဟာ သူ႔ညီရဲ ႔ ေထာက္ပ့ံေငြနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ေနခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ အယူအဆေတြကလည္း သူ႔ေခတ္ႏွင့္ အံမဝင္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္လ္ဂ်ီယန္ႏိုင္ငံရဲ ႔ အန္႔ဝပ္ပန္းခ်ီေက်ာင္းက ပန္းခ်ီနည္းျပနဲ႔ ရန္ျဖစ္တာကိုၾကည့္ရင္ ဗင္ဂိုးရဲ ႔ အယူအဆကို သိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ နည္းျပဆရာက ဗင္ဂိုးကို ဗီးနပ္စ္ အခ်စ္နတ္သမီးပံု ေရးဆြဲခိုင္းပါတယ္။ ဗင္ဂိုးက အခ်စ္နတ္သမီးပံုကို ေရးဆြဲရာမွာ နတ္သမီးရဲ႕ တင္ပဆံုကို ထြားထြားကားကား ေရးဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုျမင္ေတာ့ နည္းျပဆရာက ေဒါသေပါက္ကြဲျပီး သူ႔ပန္းခ်ီကားကို ဓားနဲ႔ခြဲဖ်က္ပစ္လိုက္တယ္။ ဗင္ဂိုးကလည္း မခံဘူး။ ဆရာ့ကို ျပန္ေအာ္တယ္။ "ငရဲအိုးထဲ ေဇာက္ထိုးက်ပါေစဗ်ာ၊ မိန္းမဆိုတာ ကိုယ္ဝန္လြယ္ဖို႔အတြက္ တင္ပဆံု႐ိုးကားရမယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားမသိဘူးလား"တဲ့။
၁၈၈၆ ခုႏွစ္မွာ ပဲရစ္ျမိဳ ႔ကို သူ ေျပာင္းလာတယ္။ ျပင္သစ္ပန္းခ်ီေလာကကို ကန္႔လန္႔တိုက္ေနၾကတဲ့ "တူးလူးလိုးထရက္"တို႔၊ "ေပါေဂၚဂင္"တို႔နဲ႔ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႔ေလြ႔ ေပါင္းဖက္ေတြ႔ေတာ့တာပဲ။ ၁၈၈၈ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ သူနဲ႔ ေဂၚဂင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ျပင္သစ္ျပည္ အေရွ ႔ေတာင္ပို္္္င္းက ျမိဳ ႔ကေလးတစ္ျမိဳ ႔မွာ အတူတူေနရင္း ပန္းခ်ီဆြဲၾကတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြ အမ်ားၾကီးေတာ့ ေရးဆြဲျဖစ္ၾကပါရဲ ႔။ ဒါေပမယ့္ စိတ္သေဘာထားျခင္းေတာ့ ကြဲလြဲခဲ့ၾကတယ္။ မတည္႔အတူေနမိၾကတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႏွစ္ေယာက္ဟာ မၾကာခဏ စကားမ်ားျပီး ရန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ ေဂၚဂင္က ဗင္ဂိုးနဲ႔ တစ္စားပြဲတည္းထိုင္ျပီး အစားအေသာက္ မစားဘူးလို႔ ျငင္းဆန္တဲ့အထိ ခါးခါးသည္းသည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဆီက ေရာဂါကူးမွာ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔လ
ယခုေခတ္ ေဆးပညာအရဆိုရင္ ဗင္ဂိုးဟာ Manic Depression ဆိုတဲ့ စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ိဳး စြဲကပ္ေနသူပါ။ သူဟာ စိတ္ေရာဂါကု ေဆး႐ုံတစ္ခုမွာ တစ္ႏွစ္ေလာက္ တက္ေရာက္ကုသခံခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ရဲ ႔ စိတ္ေဝဒနာကို နာၾကည္းခံျပင္းရင္း ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲမႈနဲ႔ ေခ်ဖ်က္ကုစားေနတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၁၈၉၀ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ သူ႔ဗိုက္ကို ေသနတ္္နဲ႔ ပစ္ျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆံုးစီရင္ခဲ့ပါတယ္။ မေသခင္ သံုးလအလိုက သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းက "က်ိန္စာတိုက္ထားတဲ့ သည္ေရာဂါဆိုးၾကီးကို မခံစားရဘဲ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္
အခ်စ္ေရးဘဝ
------------
တကယ္လို႔သာ ဗင္ဂိုးဟာ အခ်စ္ေရးမွာ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့မယ္ဆိုရင္ အသက္ ၃၇ ႏွစ္လို ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာ ကုိယ့္ကိုကိိုယ္ သတ္ေသတာမ်ိဳးကို လုပ္ခဲ့မွာမဟုတ္ဘဲ သည့္ထက္ အသက္ရွည္ရွည္ေနသြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီစုတ္တံကိုေတာ့ ကိုင္ေကာင္းမွကိုင္ခဲ့ပါလိမ
ဗင္ဂိုး ပထမဆံုးခ်စ္မိသူက အာဆူလာလြိဳင္ယာ ဆုိတဲ့ မိန္းမပ်ိဳေလး ျဖစ္ပါတယ္။ လန္ဒန္က ပန္းခ်ီဆိုင္ခြဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ သူငွားေနတဲ့ အိမ္ရွင္ရဲ ႔ သမီးေလးပါ။ အသက္ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္အရြယ္ရွ
ဒုတိယေျမာက္ ခ်စ္ရသူကေတာ့ သူ႔ညီမဝမ္းကြဲ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ ျဖစ္ပါတယ္။ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ဟာ ေယာက္်ားျဖစ္သူ ေသဆံုးသြားျပီးေနာက္ မၾကာခင္မွာ ဗင္ဂိုးတို႔အိမ္ကို အလည္လာပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ မုဆိုးမအသစ္စက္စက္ေလးအေပၚ အၾကင္နာစိတ္ေတြ ယုိဖိတ္ျပီး တိတ္တခိုးခ်စ္မိျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကာၾကာမေအာင့္ႏိုင္ပါဘူး။ ပထမတိုက္ပြဲမွာတုန္းကလိုပဲ လ်ွပ္တစ္ျပက္စစ္ဆင္ေရးန႔ဲ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ ႏွလံုးသားကို ထိုးေဖာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားပါတယ္။ သူ႔အကိုဝမ္းကြဲရဲ ႔ လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းတဲ့စကားကိ
သည္တစ္ခါေတာ့ ဗင္ဂိုးဟာ ပထမအၾကိမ္ အျငင္းပယ္ခံရတုန္းကလို အလြယ္တကူနဲ႔ လက္ေျမွာက္အ႐ႈံးမေပးပါဘူး။ ေငြေခ်းျပီး အမ္စတာဒမ္ကို လိုက္သြားပါတယ္။ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ အိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ ညစာစားေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ သူဟာ အိမ္ထဲကို ဝင္ျပီး ညစာစားေနတဲ့ေနရာကို ဂမူး႐ႈးထိုး ေရာက္လာပါတယ္။ ဗင္ဂိုးမွန္းသိတာနဲ႔ စထရစ္ကာေဗာ့စ္ဟာ သူ႔အခန္းထဲ ဝင္ေျပးေတာ့တာပဲ။ ဗင္ဂိုးခမ်ာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာလိုက္ႏိုင္ဘူး။
စထရစ္ကာေဗာ့စ္ရဲ ႔ မိဘမ်ားကေတာ့ ဗင္ဂိုးအေပၚမွာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ဆက္ဆံႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗင္ဂိုးက သူ႔ရဲ ႔ ခ်စ္ညီမကို ေတြ႔ရမွ ျပန္မယ္လို႔ေျပာျပီး ငုတ္တုတ္ထိိုင္ေစာင့္ေနပါတယ
သည္တစ္ၾကိမ္ ႐ႈံးျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဗင္ဂိုးဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ေပါက္မရတဲ့ သူ႔အခ်စ္စိတ္ေတြဟာ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုးကို ထိုးဆြႏွိပ္စက္ေနပါတယ္။ "မိန္းမတစ္ေယာက္ေတာ့ မရွိလို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ငါ့အနားမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္မရွိရင္ ငါ့တစ္ကိုယ္လံုး ေအးခဲေတာင့္တင္းျပီး ေက်ာက္တံုးတစ္တံုး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္" လို႔ သူညည္းတြားဖူးပါတယ္။
ဗင္ဂိုးဟာ စိတ္ေလေလနဲ႔ လမ္းတကာေလ်ွာက္သြားရင္း ျပည့္တန္ဆာမေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳသိကြ်မ္းပါတယ္။ ျပည့္တန္ဆာမေတြကိုလည္း သေဘာက်သြားပါတယ္။ သူနဲ႔ဘဝတူ အပယ္ခံေတြ မဟုတ္လား။ ဘယ္ေတာ့မွ မျငင္းဆန္သူေတြ မဟုတ္လား။ ဗင္ဂိုးအဖို႔ ျပည့္တန္ဆာမေတြဟာ ခ်စ္ညီမေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခ်စ္မိတ္ေဆြေတြလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ ျပည့္တန္ဆာေလာကမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနခဲ့ပါတယ္။
ဗင္ဂိုးဟာ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္တဲ့ ျပည့္တန္ဆာမ်ိဳးကို ပိုျပီး သေဘာက်တတ္ပါတယ္။ သည္လိုနဲ႔ပဲ ကိိုယ္ဝန္ရွိေနတဲ့ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ခ်စ္ကြ်မ္းဝင္သြားတယ္။ သူ႔နာမည္က မာရီယာတဲ့။ မာရီယာဟာ သူ႔ရဲ ႔ ငါးႏွစ္အရြယ္သမီးနဲ႔အတူ ဗင္ဂိုးဆီမွာ လာေနပါတယ္။ မၾကာခင္ပဲ သားတစ္ေယာက္ကို ေမြးဖြားလိုက္တယ္။
ဗင္ဂိုးရဲ ႔ မိသားစုဟာ သည္သတင္းကို ၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ရွက္ၾကပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက ဗင္ဂိုးဟာ မာရီယာနဲ႔အတူ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ျပီး လက္ထပ္ဖို႔အထိ စဥ္းစားေနတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ မာရီယာဟာ ဗင္ဂိုးရဲ ႔ အခ်စ္စိတ္ကို ျဖည့္ဆည္းေပး႐ုံမက ပန္းခ်ီဆြဲရာမွာလည္း စံျပမယ္အျဖစ္ ထိုင္ေပးပါတယ္။ ဗင္ဂိုးဟာ မာရီယာရဲ ႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္ လံုးတီးပံုတခ်ိဳ ႔ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့တ့ဲအျပင္ ဂႏိုးရီးယားကာလသားေရာဂါကိုပ
ဗင္ဂိုးရဲ ႔ ခြင့္လႊတ္စိတ္ဟာ တာရွည္ေတာ့ မခံခဲ့ပါဘူး။ မာရီယာရဲ ႔ အက်င့္ဆိုးေတြက သူ႔ကို ေကာင္းေကာင္းႏိွပ္စက္ပါတယ္။
၁၈၈၄ ခုႏွစ္မွာ ထူးျခားတဲဲ့ ခ်စ္ကိစၥတစ္ခုကို ဗင္ဂိုး ေတြ႔ၾကံဳရပါတယ္။ သည္တစ္ၾကိမ္မွာေတာ့ ဗင္ဂိုးက လိုက္သူမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးက လိုက္သူျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ မာေဂါ့ဘီဂီမန္ဆိုသူပါ။ မာေဂါ့ဘီဂီမန္ဟာ ႐ုိး႐ုိးအအ ဝတ္စားတတ္တဲ့ အသက္ ၄၁ ႏွစ္အရြယ္ အပ်ိဳၾကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ထက္ ဆယ္ႏွစ္ငယ္တဲ့ ဗင္ဂိုးကို သူ႔ဘဝရဲ ႔ ေနာက္ဆံုးအခြင့္အေရးအျဖစ္ ယူဆျပီး ခ်ည္းကပ္ပံုရပါတယ္။ ဗင္ဂိုးက မာေဂါ့ဘီဂီမန္ကို "မကြ်မ္းက်င္တဲ့ လက္မႈပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ျဖစ္သြားရတဲ
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဗင္ဂိုးဟာ တူးလူးလိုးထရက္တို႔လို မိတ္ေဆြပန္းခ်ီဆရာေတြနဲ႔အတူ
ဗင္ဂိုး၏ နီတိစကား
-----------------
ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းႏွင့္ လိင္ဆက္ဆံျခင္းတို႔သည္
သဟဇာတမျဖစ္ပါ။ လိင္ဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္
ဦးေႏွာက္ခြန္အားကို ဆုတ္ယုတ္ေစပါ၏
ပန္းခ်ီေရးဆြဲသည့္ အလုပ္ကို
စြမ္းအားထက္ျမက္စြာ လုပ္လိုပါက
လိင္ဆက္ဆံမႈကို ေလ်ွာ့သင့္ေရွာင္သင့္ပါ၏
စ်ာန္မင္း
(စာညႊန္း - The Intimate Sex
Lives of Famous People)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။