Posted by admin on October 7, 2012 0 Comment
ဒီက ဆရာမအုိႀကီးကေတာ့ ဆံျဖဴခါးကုိင္း နားထုိင္းသည့္ အရြယ္ ေရာက္ေနပါၿပီ၊ ေလမွာလြင့္ေနသည့္ ဆံျဖဴစမ်ားကုိ လက္နဲ႔ ပင့္သပ္လုိက္မိပါသည္။ ဆံျဖဴစမ်ား ဟုိယိမ္းသည္တိမ္း လြင့္ပါးေနၾကသလုိ အေတြးစေတြကလည္း ဟုိယိမ္း သည္တိမ္းနဲ႔။
ဘဝတာတခုလုံး ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လာခဲ့ရသည္၊ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းျပ ဆရာမဘဝ။ အ လယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္၊ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ဘဝမ်ား။ အခုေတာ့ ပင္စင္ယူၿပီး တရားစခန္းဝင္ေနရၿပီ။ ဒီလုိပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမအုိႀကီးေတြ ပင္စင္ယူရတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားစခန္းကုိ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္လာၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အုိစာမင္းစာ အထုပ္အထည္ဆုိလို႔ ဘာမွ မရွိၾက။ “ပီတိကုိစား အားျဖစ္ရပါ၏” ဆုိေပမယ့္လည္း ပီတိဆုိေသာ ရသ ကေလးကုိပင္ ေကာင္းမြန္စြာ မခံစားႏုိင္ေသာ အျဖစ္မ်ား၊ တပည့္သားေျမးမ်ား ေကာင္းစားလို႔ ပီတိျဖစ္ရမလား။ တပည့္ တပန္းထဲက ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ဘဝအေျခအေန တင့္တယ္သြားၾကပါသလဲ။ တုိင္းျပည္၏ဒုကၡ၊ ျပည္သူလူထု၏ ဒုကၡ ႏွင့္အတူ တပည့္တပန္း မ်ား၏ ဒုကၡမ်ားကုိသာ အမ်ားအားျဖင့္ ၾကားသိေနရေသာ ေခတ္ကာလတြင္ ဘယ္မွာလဲ ပီတိ ျဖစ္ရတဲ့အခ်ိန္။
မိမိတို႔လုိ ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ ဘဝအေျခအေနေတြအတြက္ ပီတိျဖစ္ေနၾကရမလား။ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီး ေတြ၏ ဘဝ ေနဝင္ခ်ိန္ေတြမွာ မျဖစ္စေလာက္ ပင္စင္လခေလးေတြနဲ႔ ဖုန္းေတာင္းယာစကာလုိ ဘဝမ်ဳိး မေရာက္႐ုံတမယ္ ခ်ဳိ႕ငဲ့ႏြမ္း ပါးစြာ ေနထုိင္ေနၾကရရွာသည့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြ နားမဆန္႔ေအာင္ ၾကားသိေနရသည္။
တခုေတာ့ ရွိရဲ႕။ ဆရာမ်ားေန႔မွာျဖစ္ျဖစ္ သီတင္းကြ်တ္ ျမတ္ဆရာ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲေန႔မွာျဖစ္ျဖစ္ တပည့္တပန္းေတြ စုေဝးကန္ေတာ့တဲ့အခါမ်ဳိးတြင္ေတာ့ အမွန္တကယ္ ပီတိ ျဖစ္ရသည္။ ယေန႔ စာသင္ေက်ာင္းတုိင္းမွာ (မူလတန္းေက်ာင္း အထိ) ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပေနၾကတာ ဗမာတႏုိင္ငံလုံးပါ။ အဲဒီပူေဇာ္ပြဲေတြကေတာ့ ဆရာ ဆရာမတို႔ရဲ႕ ေနဝင္ ခ်ိန္မွာ ေတာင္ေဝွးတေခ်ာင္း၊ အားေဆးတခြက္ပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမမ်ားကုိ ပူေဇာ္တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏကလည္း အေထာက္ အပံ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသား မိဘေတြ၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ ရင္ကလာတဲ့ ေမတၱာ ေစတနာေတြ ျဖစ္တာ ေၾကာင့္ ဒီတခ်က္မွာေတာ့ အမွန္ပင္ ပီတိ ျဖစ္ရပါရဲ႕။
“ျမတ္ဆရာ” တဲ့။ ဒီကေန႔ ေခတ္ကာလမွာ ျမတ္ဆရာဆုိတဲ့ ဂုဏ္္ရည္ပင္ ေလွ်ာ့က်ညႇိဳးႏြမ္းေနၿပီလား။ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ ေက်ာင္းသားတပည့္တပန္းေတြဆီက က်ဴရွင္ခေတြ။ လာဘ္ႏွင့္ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြ ေလာဘရမက္ႀကီးစြာ ယူေနၾက တာေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းဝင္ေၾကး စရိတ္စကေတြ သတ္မွတ္တာထက္ ပုိမုိယူေနၾကတာ ကလည္း ျပည္သူမိဘေတြ မခံမရႏုိင္တဲ့အထိ။ သတင္းစာနဲ႔ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ တုိင္ၾကားေဖာ္ထုတ္လာတဲ့အထိ။ ေက်ာင္းသားက ေရွ႕ဆုံးခုံမွာ ထုိင္လုိတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာတဲ့မိဘက အတန္းပုိင္ဆရာမကုိ အဖုိးတန္ လက္ေပြ႔အိတ္.. ဖိနပ္လွလွ..ေနာက္ဆုံးေပၚ အေႏြး ထည္..စသည္ျဖင့္ ဝယ္ေပးတာမ်ဳိး ကုိယ္တုိင္ႀကဳံေတြ႔ၾကားသိခဲ့ဖူးသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမကုိ တယ္လီဖုန္း ဝယ္ေပးတာမ်ဳိးပင္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာမအျပစ္လား၊ လာဘ္ေပးသူ ခ်မ္းသာတဲ့မိဘအျပစ္လား၊ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အျပစ္လား။ မူလတန္းအဆင့္ေတာင္ မဟုတ္။ သူငယ္တန္း အဆင့္ကတည္းက ဝုိင္းက်ဴရွင္ ေပးေနရ သည့္ အျဖစ္ေတြ။ ဆရာ ဆရာမေတြကုိခ်ည္း အျပစ္တင္ေနရမလား။ မိမိကုိယ္တုိင္ ပညာေရးအရာရွိ ျဖစ္ခဲ့စဥ္က က်ဴရွင္ ေပးသာေပးဟု ဆရာဆရာမေတြကုိ အားေပးတုိက္ တြန္းခဲ့ရသည့္အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ စားေသာက္စရာ မရွိ၊ ခ်ဳိ႕ ငဲ့ႏြမ္းပါးေနၾကသည့္ ဆရာဆရာမမ်ား ရဲ႕ဘဝကုိ ၾကည့္ျမင္ေနရတာ ရင္မွာ ေၾကကြဲမိလြန္းလို႔ပါ။ အတၱရမက္ႀကီးေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကုိ အျပစ္တင္ႏုိင္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ဗမာျပည္က ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝကုိ ေျပာမည္ဆုိလွ်င္ ေထာင့္ စုံေအာင္ စဥ္းစားသုံးသပ္စရာေတြ ရွိေနပါသည္။
ေခါင္းထဲမွာ ဗမာျပည္က ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမွ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာေေငြကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ေနမိျပန္သည္။
- တ႐ုတ္ျပည္မွာ လုပ္သက္ရ မူလတန္းျပဆရာတဦး၏လစာမွာ ယြမ္ ၃ဝဝဝ။ (ျမန္မာေငြ ၄ သိန္း၊ ၂ ေသာင္း)
- ထုိင္းမွာ လုပ္သက္ ၅ ႏွစ္ရ မူလတန္းျပဆရာတဦး၏ လစာက ဘတ္ေငြ ၁၂ဝဝဝ( ျမန္မာေငြ ၃ သိန္း)
- ဗမာျပည္မွာက မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္သည္ပင္လွ်င္ (လစာ ၅၃ဝဝဝ-၅၈ဝဝဝ) သာ ရၾကသည္။
တ႐ုတ္ျပည္မွာ နာရီပုိင္း လမ္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္တဲ့ မိန္းကေလးက ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္နဲ႔လာၿပီး တေန႔ တနာရီေလာက္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္သြားသည္။ လစာေငြက ဗမာျပည္က မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္လစာထက္ အမ်ားႀကီး ပုိေနသည္။ ကဲ့ရဲ႕ သေရာ္ခ်င္ေနမိသည္။ ဘယ္သူ႔ကုိလဲ။ ဗမာျပည္က ပညာေရးစနစ္ကုိလား။ အုပ္စုိးသူ အစုိးရမင္းမ်ားကုိလား။ ဘဝေပး အေျခအေနကုိလား။
မိမိ ငယ္စဥ္က အတန္းထဲအထိ လက္ေတြ တုန္တုန္ရီရီႏွင့္ အရက္ေသာက္ခဲ့သည့္ ဆရာတဦးကုိ သြား သတိရမိသည္။ ယခုေတာ့ မရွိေတာ့ၿပီ။ ဆရာကုိ မကဲ့ရဲ႕လုိသည့္အျပင္ သနားေနမိသည္။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္ေအာင္ ဆရာ့ကုိ ဘယ္ ပတ္ဝန္းက်င္က ဖန္တီးေပးခဲ့တာပါလဲ။
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမတ္ဆရာကေတာ့ ျမတ္ဆရာပါပဲ၊ တပည့္ေတြအေပၚ ေစတနာ ေမတၱာအျပည့္ႏွင့္ အနစ္နာခံ သင္ျပ ေပးသည့္ ဆရာ ဆရာမေတြ ဗမာျပည္မွာအမ်ားႀကီး ရွိေနေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ျမတ္ဆရာ ပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပေနၾက တာ မဟုတ္လား။
ဘာရယ္လို႔မဟုတ္။ လစာနဲ႔ မေလာက္ငရွာၾကတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝေလးေတြ၊ သနားစရာ ေကာင္းတဲ့ ဆရာမ ေလးေတြရဲ႕ ဘဝေတြကုိ ဒီေန႔မွာ ဟုိတစ ဒီတစ သတိရေနမိျပန္သည္။
မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္ေနမိတာက ျပည္နယ္မွာ မူလတန္းျပဆရာမလုပ္ရင္း စာေပးစာယူနဲ႔ စာဆက္သင္ေနရွာတဲ့ ဗမာ ဆရာမေလး ႏွစ္ေယာက္၊ စာသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းကေန စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ခြင့္ရလို႔ ၿမဳိ႕တက္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖ။ ေျဖၿပီးလို႔ မိမိ တို႔ရဲ႕ စာသင္ေက်ာင္းကုိ ျပန္အလာမွာ မုိးကရြာလို႔ ေခ်ာင္းမွာ ေရေတြႀကီးေနေပါ့။ တုိင္းရင္းေဒသခံ ေလွသမားေတြကုိ ေလွနဲ႔ လာေခၚဖို႔ ေအာ္ေျပာေပမယ့္ လာမေခၚ။ ရြာ ဥကၠ႒ေတြက ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြအေပၚ အေလးမထားေတာ့ ရြာကလည္း အေလးမထားၾကေတာ့၊ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းကုိ မျဖစ္မေန ျပန္ခ်င္ေနရွာတဲ့ ဆရာမေလးႏွစ္ေယာက္က ေခ်ာင္း ကုိ ေလွမပါဘဲ ျဖတ္ကူးတဲ့အခါ ေရစီးမွာ ေမ်ာပါၿပီး အသက္ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့ရရွာသည္။ မိေဝးဖေဝး တရပ္တေက်းမွာ အ ေလာင္း ေျမခ်ဖို႔ ေတာင္ က်န္ဆရာ ဆရာမေတြ ဝုိင္းဝန္း ေငြထည့္ဝင္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရသည္။
ဗမာျပည္က ဆရာဆရာမေလးေတြရဲ႕ဘဝက ပုိၿပီး သနားစရာေကာင္းသည္။ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္အတြက္ ေဝးလံသီ ေခါင္သည့္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၊ ေခ်ာက္ႀကဳိေခ်ာက္ၾကားမွာ သြားေရာက္ စာသင္ၾကားၾကရသည္။ ဒီေခတ္ ရြာဥကၠ႒ေတြက လည္း စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ ကစားကြင္းပါ လုပ္လို႔ရသည့္ ေျမေနရာေကာင္းကုိ မေပးလုိၾက။ အစြန္အဖ်ား မေကာင္း သည့္ ေနရာကုိသာ ေပးသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြထက္ သူတို႔ကုိ ေဆးထုိးေပးသည့္၊ ေဆးေကၽြးသည့္ က်န္းမာ ေရးဝန္ထမ္း ဆရာ ဆရာမေတြကုိသာ အေလးထားၾကသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေလးေတြဆုိ ဟုိအရင္ကလုိ အိမ္ ေကာင္းေကာင္းေတြမွာ ထားမေပးေတာ့။ ဆရာ ဆရာမေတြေနရတဲ့အိမ္က မုိးမလုံ၊ ေလမလုံ၊ အိမ္ကုပ္ခပ္ေသးေသး ေလးေတြ၊ ေဒသခံဆရာဆရာမေတြက ေစ်းေန႔ေတြဆုိ ေစ်းေရာင္းထြက္သည္။ ေစ်းမေရာင္းလို႔မရ၊ မစားေလာက္ဘူးဟု ဆုိသည္။ သူတို႔ကုိလည္း အျပစ္မဆုိးသာ၊ တက္တင္းထုိး၊ သုိးေမြးထုိးၿပီး ေစ်းေန႔မွာသြားေရာင္းမွ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ ဘဝနဲ႔ ရပ္တည္ႏုိင္မည္ဆုိသည္။ ဗမာျပည္က ဆရာ ဆရာမေလးေတြ သင္ေပေရာ့။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြဆုိ ဗမာျပည္ ကလာတဲ့ ဆရာ ဆရာမေလးေတြ ျပန္စရာ စရိတ္မရွိလို႔ အိမ္မျပန္ဘဲ ကေလးေတြကုိ စာသင္ေပးေနရျပန္သည္။ ရြာခန္႔ ဆရာဆရာမေလးေတြရဲ႕ဘဝက ပုိဆုိးသည္။ လုပ္ခါစမွာ ဆန္သာေပးသည္၊ ဆီမရ၊ ဟင္းခ်က္စရာ ကုိယ့္ဘာသာ ရွာ ေဖြေတာင္းရမ္းရသည္။ ဆရာ ဆရာမေတြခမ်ာ ေငြမရွိလို႔ ၿမဳိကုိေတာင္ မသြားႏုိင္ၾက။ သြားလွ်င္လည္း ကားခမရွိလို႔ ေျခ လ်င္သြားရတာမ်ဳိး ရွိသည္။
ဆရာ ဆရာမေတြ ဒီေန႔ေခတ္လုိ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းေနၾကတာေတြဟာ ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ ေဒသခံ ေတြ ပညာေရးအေပၚ အေလးထားမႈ ေလ်ာ့က်လာတာေတြကေကာ ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ “ေက်ာင္းဆုိ တာ လူသားတဦးခ်င္းကုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့ေနရာ” ဆုိၿပီး တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေလးထားၾကသည္၊ ဒါေပမဲ့ ဗမာျပည္က ေက်ာင္း ေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝေတြ။ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္းေတြက ေျပာစရာေတြ ရင္နဲ႔အျပည့္။ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ျဖင့္ ေျပာျပလုိပါေသးသည္။ အခုကေတာ့ ျမတ္ဆရာ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အခ်က္ေတြပဲ ရင္မွာ ခံစားေနမိတာပါ။
က်မတို႔ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဆရာ့စကား ေျမဝယ္မက် နားေထာင္ခဲ့ၾကရတာပါ၊ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ငယ္စဥ္မွာ ဖေယာင္းတုံးေလးေတြလုိ ပုံသြင္းယူလို႔ ရပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြဆုိ မိဘ မႏုိင္လို႔ ဆရာဆီ အပ္လုိက္ရင္ ေကာင္း လာတာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒီလုိပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမေတြကုိ ပန္းပုဆရ ာ(သို႔မဟုတ္) ဥယ်ာဥ္မွဴးလို႔ တင္စားေခၚေဝၚ ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္၊ ဓားေသြးေက်ာက္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ ဓားေတြလို႔ ေခၚဆုိရမယ့္ ကေလးေတြကုိ ထက္ျမက္ေအာင္ ေသြးေပးရင္း လုံးပါးပါးလာတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ပန္းပုဆရာက ႐ုပ္လုံးေပၚေစရန္ ထုဆစ္ရတာ က အသက္မရွိတဲ့ သစ္သားေတြ၊ ရႊံ႕ေစးေတြသာ ျဖစ္လို႔ မိမိလုိရာ ထုဆစ္လို႔ ရပါတယ္၊ ဆရာ ဆရာမေတြကေတာ့ မိဘ အေပၚ ဆုိးႏြဲ႔လာသူ သက္ရွိကေလးေတြကုိ ထုဆစ္ကုိင္တြယ္ရတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။
တကယ့္ဥယ်ာဥ္မွဴးေတြဆုိတာကလည္း စကားမေျပာတတ္တဲ့ သစ္ပင္ပန္းမာန္ေတြကုိသာ ေရေလာင္း ေပါင္းသင္တဲ့အ လုပ္ကုိ လုပ္ေနၾကရတာပါ၊ ပညာေရးဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ႏွလုံးသား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီပညာေရးအတြက္ ဆရာဆရာမေတြ ထိေတြ႔ကုိင္တြယ္ ဆက္ဆံေနရတဲ့ အရာေတြဟာ သက္မဲ့ေတြ မဟုတ္ပါ ဘူး၊ ခံစားတတ္၊ ေျပာတတ္ ဆုိတတ္၊ သက္ေရာက္မႈတုိင္းကုိ ယင္းသက္ေရာက္မႈနဲ႔အညီ တုံ႔ျပန္တတ္ၿပီး အနာဂတ္ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးဆုိးက်ဳိးကုိ ေဖာ္ေဆာင္ၾကမယ့္ လူ႔အမ်ဳိးအႏြယ္ လူသားကေလးငယ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္ ပညာေရးကုိ စာေမးပြဲနဲ႔ တုိင္းတာၾကပါတယ္။ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ သင္ၾကားေရးေအာင္ျမင္မႈကုိလည္း ေအာင္ခ်က္နဲ႔ တုိင္းတာေနၾကပါတယ္။ အေရးႀကီးတာကေတာ့ ဆရာဆရာမေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ေက်ာင္းသားေတြ ေမြးထုတ္ၾကမလဲ။ ဘယ္လုိေက်ာင္းသားမ်ဳိးေတြ ေမြးထုတ္ေပးသင့္ပါသလဲ။ ေက်ာင္းပညာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာေတြ လဲ…စတဲ့ အခ်က္ေတြပါ၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးကုိ တခြန္းတည္း ေဝဖန္ရရင္ေတာ့ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆုိတဲ့ ႀတိဂံပုံ ပညာေရးဆုိေပမယ့္ တကယ္တာဝန္ရွိတာကေတာ့ အစုိးရအဖြဲ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာရည္ တုိးတက္ျမင့္မားေရးဆုိ ၿပီး ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အစီအစဥ္ေတြ၊ ႏွစ္ ၃ဝ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆုိတာ ရလဒ္ေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။
(ေက်ာင္းဆရာဆုိတာ ပညာတတ္တုိင္း လုပ္လို႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေအာင္မွ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဆရာလုပ္ဖို႔ အရည္အခ်င္းမရွိသူေတြ ဆရာဝင္လုပ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းမ်ဳိးဆုိရင္ ကေလးေတြကုိ မွန္ကန္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ၊ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ေပးႏုိင္ပါ့မလား.. ဂါရဝတရားတို႔ မဂၤလာတရားတို႔ သိပ္အေလး ထားတဲ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွ ေရွးက မၾကားဖူးတဲ့ ႐ုန္းရင္းၾကမ္းတမ္းမႈေတြ၊ ဟီရိၾသတပၸ ကင္းမဲ့မႈေတြ၊ ႐ုိင္း ပ်ေစာ္ကားမႈေတြ ဒီေန႔ ေနရာစုံ နယ္ပယ္စုံမွာ မေတြ႔ခ်င္ မျမင္ခ်င့္အဆုံး ျမင္ေတြ႔ေနရတယ္၊ ဒါေတြကုိ လုံးဝ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားလုိက္မယ္ဆုိရင္…. ) ဆုိၿပီး ဆရာလူထု ဦးစိန္ဝင္းက ေရးသြားခဲ့တယ္။
ဒီလုိေခတ္မ်ဳိးမွာ ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲေလးေတြ က်င္းပျဖစ္ေနတာကေတာ့ ရွားရွားပါးပါး မဂၤလာတပါးပါပဲလို႔ စိတ္ထဲ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ အျပင္မွာ မုိးဖြဲေလးေတြက်ေနျပန္ေတာ့ မုိးသက္မုန္တုိင္းထဲက ဗမာျပည္က ဆရာဆရာမေတြ ရွာ းရွားပါးပါး မဂၤလာတပါးျဖစ္တဲ့ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲေလးေတြတက္ၿပီး ပီတိၿပဳံးေလးေတြ ၿပဳံးေနၾကမွာကုိ စိတ္ထဲက ရမ္းေရာ္ ျမင္ေယာင္မိရင္း ၾကည္ႏူးစိတ္ကေလးေတြ ဝင္လာရျပန္ပါတယ္။
ေျမျဖဴခဲတေခ်ာင္းထဲမွာ ေခၽြေတြ၊ ေသြးေတြ၊ ေစတနာေတြ၊ ေမတၱာေတြ ပါဝင္ေနတယ္ဆုိတာ လူတုိင္း မျမင္ႏုိင္ၾကပါဘူး၊ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြလည္း ေတာ္လွန္ေရးေတြ အေရးေတာ္ပုံေတြမွာ ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ရင္း အသက္စြန္႔သြားခဲ့တာ ေတြ မနည္းပါဘူး၊ ေျမျဖဴခဲလည္း ရဲတတ္ပါတယ္ဆုိတာ အသိေပးရင္း…
ျမျမခ်ဳိ
ေအာက္တုိဘာ ၅ ရက္။ ဆရာမ်ားေန႔
http://www.naytthit.net/?p=31077 မွ
ဘဝတာတခုလုံး ပညာေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လာခဲ့ရသည္၊ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းျပ ဆရာမဘဝ။ အ လယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္၊ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ဘဝမ်ား။ အခုေတာ့ ပင္စင္ယူၿပီး တရားစခန္းဝင္ေနရၿပီ။ ဒီလုိပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမအုိႀကီးေတြ ပင္စင္ယူရတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားစခန္းကုိ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္လာၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အုိစာမင္းစာ အထုပ္အထည္ဆုိလို႔ ဘာမွ မရွိၾက။ “ပီတိကုိစား အားျဖစ္ရပါ၏” ဆုိေပမယ့္လည္း ပီတိဆုိေသာ ရသ ကေလးကုိပင္ ေကာင္းမြန္စြာ မခံစားႏုိင္ေသာ အျဖစ္မ်ား၊ တပည့္သားေျမးမ်ား ေကာင္းစားလို႔ ပီတိျဖစ္ရမလား။ တပည့္ တပန္းထဲက ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ဘဝအေျခအေန တင့္တယ္သြားၾကပါသလဲ။ တုိင္းျပည္၏ဒုကၡ၊ ျပည္သူလူထု၏ ဒုကၡ ႏွင့္အတူ တပည့္တပန္း မ်ား၏ ဒုကၡမ်ားကုိသာ အမ်ားအားျဖင့္ ၾကားသိေနရေသာ ေခတ္ကာလတြင္ ဘယ္မွာလဲ ပီတိ ျဖစ္ရတဲ့အခ်ိန္။
မိမိတို႔လုိ ဆရာ ဆရာမမ်ားရဲ႕ ဘဝအေျခအေနေတြအတြက္ ပီတိျဖစ္ေနၾကရမလား။ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီး ေတြ၏ ဘဝ ေနဝင္ခ်ိန္ေတြမွာ မျဖစ္စေလာက္ ပင္စင္လခေလးေတြနဲ႔ ဖုန္းေတာင္းယာစကာလုိ ဘဝမ်ဳိး မေရာက္႐ုံတမယ္ ခ်ဳိ႕ငဲ့ႏြမ္း ပါးစြာ ေနထုိင္ေနၾကရရွာသည့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြ နားမဆန္႔ေအာင္ ၾကားသိေနရသည္။
တခုေတာ့ ရွိရဲ႕။ ဆရာမ်ားေန႔မွာျဖစ္ျဖစ္ သီတင္းကြ်တ္ ျမတ္ဆရာ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲေန႔မွာျဖစ္ျဖစ္ တပည့္တပန္းေတြ စုေဝးကန္ေတာ့တဲ့အခါမ်ဳိးတြင္ေတာ့ အမွန္တကယ္ ပီတိ ျဖစ္ရသည္။ ယေန႔ စာသင္ေက်ာင္းတုိင္းမွာ (မူလတန္းေက်ာင္း အထိ) ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပေနၾကတာ ဗမာတႏုိင္ငံလုံးပါ။ အဲဒီပူေဇာ္ပြဲေတြကေတာ့ ဆရာ ဆရာမတို႔ရဲ႕ ေနဝင္ ခ်ိန္မွာ ေတာင္ေဝွးတေခ်ာင္း၊ အားေဆးတခြက္ပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမမ်ားကုိ ပူေဇာ္တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏကလည္း အေထာက္ အပံ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသား မိဘေတြ၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ ရင္ကလာတဲ့ ေမတၱာ ေစတနာေတြ ျဖစ္တာ ေၾကာင့္ ဒီတခ်က္မွာေတာ့ အမွန္ပင္ ပီတိ ျဖစ္ရပါရဲ႕။
“ျမတ္ဆရာ” တဲ့။ ဒီကေန႔ ေခတ္ကာလမွာ ျမတ္ဆရာဆုိတဲ့ ဂုဏ္္ရည္ပင္ ေလွ်ာ့က်ညႇိဳးႏြမ္းေနၿပီလား။ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ ေက်ာင္းသားတပည့္တပန္းေတြဆီက က်ဴရွင္ခေတြ။ လာဘ္ႏွင့္ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြ ေလာဘရမက္ႀကီးစြာ ယူေနၾက တာေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းဝင္ေၾကး စရိတ္စကေတြ သတ္မွတ္တာထက္ ပုိမုိယူေနၾကတာ ကလည္း ျပည္သူမိဘေတြ မခံမရႏုိင္တဲ့အထိ။ သတင္းစာနဲ႔ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ တုိင္ၾကားေဖာ္ထုတ္လာတဲ့အထိ။ ေက်ာင္းသားက ေရွ႕ဆုံးခုံမွာ ထုိင္လုိတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာတဲ့မိဘက အတန္းပုိင္ဆရာမကုိ အဖုိးတန္ လက္ေပြ႔အိတ္.. ဖိနပ္လွလွ..ေနာက္ဆုံးေပၚ အေႏြး ထည္..စသည္ျဖင့္ ဝယ္ေပးတာမ်ဳိး ကုိယ္တုိင္ႀကဳံေတြ႔ၾကားသိခဲ့ဖူးသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမကုိ တယ္လီဖုန္း ဝယ္ေပးတာမ်ဳိးပင္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာမအျပစ္လား၊ လာဘ္ေပးသူ ခ်မ္းသာတဲ့မိဘအျပစ္လား၊ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕ အျပစ္လား။ မူလတန္းအဆင့္ေတာင္ မဟုတ္။ သူငယ္တန္း အဆင့္ကတည္းက ဝုိင္းက်ဴရွင္ ေပးေနရ သည့္ အျဖစ္ေတြ။ ဆရာ ဆရာမေတြကုိခ်ည္း အျပစ္တင္ေနရမလား။ မိမိကုိယ္တုိင္ ပညာေရးအရာရွိ ျဖစ္ခဲ့စဥ္က က်ဴရွင္ ေပးသာေပးဟု ဆရာဆရာမေတြကုိ အားေပးတုိက္ တြန္းခဲ့ရသည့္အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ စားေသာက္စရာ မရွိ၊ ခ်ဳိ႕ ငဲ့ႏြမ္းပါးေနၾကသည့္ ဆရာဆရာမမ်ား ရဲ႕ဘဝကုိ ၾကည့္ျမင္ေနရတာ ရင္မွာ ေၾကကြဲမိလြန္းလို႔ပါ။ အတၱရမက္ႀကီးေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကုိ အျပစ္တင္ႏုိင္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ဗမာျပည္က ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝကုိ ေျပာမည္ဆုိလွ်င္ ေထာင့္ စုံေအာင္ စဥ္းစားသုံးသပ္စရာေတြ ရွိေနပါသည္။
ေခါင္းထဲမွာ ဗမာျပည္က ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမွ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ လစာေေငြကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ေနမိျပန္သည္။
- တ႐ုတ္ျပည္မွာ လုပ္သက္ရ မူလတန္းျပဆရာတဦး၏လစာမွာ ယြမ္ ၃ဝဝဝ။ (ျမန္မာေငြ ၄ သိန္း၊ ၂ ေသာင္း)
- ထုိင္းမွာ လုပ္သက္ ၅ ႏွစ္ရ မူလတန္းျပဆရာတဦး၏ လစာက ဘတ္ေငြ ၁၂ဝဝဝ( ျမန္မာေငြ ၃ သိန္း)
- ဗမာျပည္မွာက မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္သည္ပင္လွ်င္ (လစာ ၅၃ဝဝဝ-၅၈ဝဝဝ) သာ ရၾကသည္။
တ႐ုတ္ျပည္မွာ နာရီပုိင္း လမ္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္တဲ့ မိန္းကေလးက ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္နဲ႔လာၿပီး တေန႔ တနာရီေလာက္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္သြားသည္။ လစာေငြက ဗမာျပည္က မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္လစာထက္ အမ်ားႀကီး ပုိေနသည္။ ကဲ့ရဲ႕ သေရာ္ခ်င္ေနမိသည္။ ဘယ္သူ႔ကုိလဲ။ ဗမာျပည္က ပညာေရးစနစ္ကုိလား။ အုပ္စုိးသူ အစုိးရမင္းမ်ားကုိလား။ ဘဝေပး အေျခအေနကုိလား။
မိမိ ငယ္စဥ္က အတန္းထဲအထိ လက္ေတြ တုန္တုန္ရီရီႏွင့္ အရက္ေသာက္ခဲ့သည့္ ဆရာတဦးကုိ သြား သတိရမိသည္။ ယခုေတာ့ မရွိေတာ့ၿပီ။ ဆရာကုိ မကဲ့ရဲ႕လုိသည့္အျပင္ သနားေနမိသည္။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္ေအာင္ ဆရာ့ကုိ ဘယ္ ပတ္ဝန္းက်င္က ဖန္တီးေပးခဲ့တာပါလဲ။
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမတ္ဆရာကေတာ့ ျမတ္ဆရာပါပဲ၊ တပည့္ေတြအေပၚ ေစတနာ ေမတၱာအျပည့္ႏွင့္ အနစ္နာခံ သင္ျပ ေပးသည့္ ဆရာ ဆရာမေတြ ဗမာျပည္မွာအမ်ားႀကီး ရွိေနေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ျမတ္ဆရာ ပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပေနၾက တာ မဟုတ္လား။
ဘာရယ္လို႔မဟုတ္။ လစာနဲ႔ မေလာက္ငရွာၾကတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝေလးေတြ၊ သနားစရာ ေကာင္းတဲ့ ဆရာမ ေလးေတြရဲ႕ ဘဝေတြကုိ ဒီေန႔မွာ ဟုိတစ ဒီတစ သတိရေနမိျပန္သည္။
မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္ေနမိတာက ျပည္နယ္မွာ မူလတန္းျပဆရာမလုပ္ရင္း စာေပးစာယူနဲ႔ စာဆက္သင္ေနရွာတဲ့ ဗမာ ဆရာမေလး ႏွစ္ေယာက္၊ စာသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းကေန စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ခြင့္ရလို႔ ၿမဳိ႕တက္ၿပီး စာေမးပြဲေျဖ။ ေျဖၿပီးလို႔ မိမိ တို႔ရဲ႕ စာသင္ေက်ာင္းကုိ ျပန္အလာမွာ မုိးကရြာလို႔ ေခ်ာင္းမွာ ေရေတြႀကီးေနေပါ့။ တုိင္းရင္းေဒသခံ ေလွသမားေတြကုိ ေလွနဲ႔ လာေခၚဖို႔ ေအာ္ေျပာေပမယ့္ လာမေခၚ။ ရြာ ဥကၠ႒ေတြက ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြအေပၚ အေလးမထားေတာ့ ရြာကလည္း အေလးမထားၾကေတာ့၊ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းကုိ မျဖစ္မေန ျပန္ခ်င္ေနရွာတဲ့ ဆရာမေလးႏွစ္ေယာက္က ေခ်ာင္း ကုိ ေလွမပါဘဲ ျဖတ္ကူးတဲ့အခါ ေရစီးမွာ ေမ်ာပါၿပီး အသက္ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့ရရွာသည္။ မိေဝးဖေဝး တရပ္တေက်းမွာ အ ေလာင္း ေျမခ်ဖို႔ ေတာင္ က်န္ဆရာ ဆရာမေတြ ဝုိင္းဝန္း ေငြထည့္ဝင္ၿပီး လုပ္ခဲ့ရသည္။
ဗမာျပည္က ဆရာဆရာမေလးေတြရဲ႕ဘဝက ပုိၿပီး သနားစရာေကာင္းသည္။ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္အတြက္ ေဝးလံသီ ေခါင္သည့္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၊ ေခ်ာက္ႀကဳိေခ်ာက္ၾကားမွာ သြားေရာက္ စာသင္ၾကားၾကရသည္။ ဒီေခတ္ ရြာဥကၠ႒ေတြက လည္း စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ ကစားကြင္းပါ လုပ္လို႔ရသည့္ ေျမေနရာေကာင္းကုိ မေပးလုိၾက။ အစြန္အဖ်ား မေကာင္း သည့္ ေနရာကုိသာ ေပးသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြထက္ သူတို႔ကုိ ေဆးထုိးေပးသည့္၊ ေဆးေကၽြးသည့္ က်န္းမာ ေရးဝန္ထမ္း ဆရာ ဆရာမေတြကုိသာ အေလးထားၾကသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေလးေတြဆုိ ဟုိအရင္ကလုိ အိမ္ ေကာင္းေကာင္းေတြမွာ ထားမေပးေတာ့။ ဆရာ ဆရာမေတြေနရတဲ့အိမ္က မုိးမလုံ၊ ေလမလုံ၊ အိမ္ကုပ္ခပ္ေသးေသး ေလးေတြ၊ ေဒသခံဆရာဆရာမေတြက ေစ်းေန႔ေတြဆုိ ေစ်းေရာင္းထြက္သည္။ ေစ်းမေရာင္းလို႔မရ၊ မစားေလာက္ဘူးဟု ဆုိသည္။ သူတို႔ကုိလည္း အျပစ္မဆုိးသာ၊ တက္တင္းထုိး၊ သုိးေမြးထုိးၿပီး ေစ်းေန႔မွာသြားေရာင္းမွ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ ဘဝနဲ႔ ရပ္တည္ႏုိင္မည္ဆုိသည္။ ဗမာျပည္က ဆရာ ဆရာမေလးေတြ သင္ေပေရာ့။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြဆုိ ဗမာျပည္ ကလာတဲ့ ဆရာ ဆရာမေလးေတြ ျပန္စရာ စရိတ္မရွိလို႔ အိမ္မျပန္ဘဲ ကေလးေတြကုိ စာသင္ေပးေနရျပန္သည္။ ရြာခန္႔ ဆရာဆရာမေလးေတြရဲ႕ဘဝက ပုိဆုိးသည္။ လုပ္ခါစမွာ ဆန္သာေပးသည္၊ ဆီမရ၊ ဟင္းခ်က္စရာ ကုိယ့္ဘာသာ ရွာ ေဖြေတာင္းရမ္းရသည္။ ဆရာ ဆရာမေတြခမ်ာ ေငြမရွိလို႔ ၿမဳိကုိေတာင္ မသြားႏုိင္ၾက။ သြားလွ်င္လည္း ကားခမရွိလို႔ ေျခ လ်င္သြားရတာမ်ဳိး ရွိသည္။
ဆရာ ဆရာမေတြ ဒီေန႔ေခတ္လုိ ဆင္းရဲက်ပ္တည္းေနၾကတာေတြဟာ ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ ေဒသခံ ေတြ ပညာေရးအေပၚ အေလးထားမႈ ေလ်ာ့က်လာတာေတြကေကာ ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ “ေက်ာင္းဆုိ တာ လူသားတဦးခ်င္းကုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့ေနရာ” ဆုိၿပီး တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေလးထားၾကသည္၊ ဒါေပမဲ့ ဗမာျပည္က ေက်ာင္း ေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ဘဝေတြ။ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္းေတြက ေျပာစရာေတြ ရင္နဲ႔အျပည့္။ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ျဖင့္ ေျပာျပလုိပါေသးသည္။ အခုကေတာ့ ျမတ္ဆရာ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အခ်က္ေတြပဲ ရင္မွာ ခံစားေနမိတာပါ။
က်မတို႔ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဆရာ့စကား ေျမဝယ္မက် နားေထာင္ခဲ့ၾကရတာပါ၊ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ငယ္စဥ္မွာ ဖေယာင္းတုံးေလးေတြလုိ ပုံသြင္းယူလို႔ ရပါတယ္၊ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြဆုိ မိဘ မႏုိင္လို႔ ဆရာဆီ အပ္လုိက္ရင္ ေကာင္း လာတာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒီလုိပါပဲ။ ဆရာ ဆရာမေတြကုိ ပန္းပုဆရ ာ(သို႔မဟုတ္) ဥယ်ာဥ္မွဴးလို႔ တင္စားေခၚေဝၚ ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္၊ ဓားေသြးေက်ာက္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ ဓားေတြလို႔ ေခၚဆုိရမယ့္ ကေလးေတြကုိ ထက္ျမက္ေအာင္ ေသြးေပးရင္း လုံးပါးပါးလာတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ပန္းပုဆရာက ႐ုပ္လုံးေပၚေစရန္ ထုဆစ္ရတာ က အသက္မရွိတဲ့ သစ္သားေတြ၊ ရႊံ႕ေစးေတြသာ ျဖစ္လို႔ မိမိလုိရာ ထုဆစ္လို႔ ရပါတယ္၊ ဆရာ ဆရာမေတြကေတာ့ မိဘ အေပၚ ဆုိးႏြဲ႔လာသူ သက္ရွိကေလးေတြကုိ ထုဆစ္ကုိင္တြယ္ရတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။
တကယ့္ဥယ်ာဥ္မွဴးေတြဆုိတာကလည္း စကားမေျပာတတ္တဲ့ သစ္ပင္ပန္းမာန္ေတြကုိသာ ေရေလာင္း ေပါင္းသင္တဲ့အ လုပ္ကုိ လုပ္ေနၾကရတာပါ၊ ပညာေရးဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ႏွလုံးသား၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီပညာေရးအတြက္ ဆရာဆရာမေတြ ထိေတြ႔ကုိင္တြယ္ ဆက္ဆံေနရတဲ့ အရာေတြဟာ သက္မဲ့ေတြ မဟုတ္ပါ ဘူး၊ ခံစားတတ္၊ ေျပာတတ္ ဆုိတတ္၊ သက္ေရာက္မႈတုိင္းကုိ ယင္းသက္ေရာက္မႈနဲ႔အညီ တုံ႔ျပန္တတ္ၿပီး အနာဂတ္ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးဆုိးက်ဳိးကုိ ေဖာ္ေဆာင္ၾကမယ့္ လူ႔အမ်ဳိးအႏြယ္ လူသားကေလးငယ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္ ပညာေရးကုိ စာေမးပြဲနဲ႔ တုိင္းတာၾကပါတယ္။ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ သင္ၾကားေရးေအာင္ျမင္မႈကုိလည္း ေအာင္ခ်က္နဲ႔ တုိင္းတာေနၾကပါတယ္။ အေရးႀကီးတာကေတာ့ ဆရာဆရာမေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ေက်ာင္းသားေတြ ေမြးထုတ္ၾကမလဲ။ ဘယ္လုိေက်ာင္းသားမ်ဳိးေတြ ေမြးထုတ္ေပးသင့္ပါသလဲ။ ေက်ာင္းပညာရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာေတြ လဲ…စတဲ့ အခ်က္ေတြပါ၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးကုိ တခြန္းတည္း ေဝဖန္ရရင္ေတာ့ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆုိတဲ့ ႀတိဂံပုံ ပညာေရးဆုိေပမယ့္ တကယ္တာဝန္ရွိတာကေတာ့ အစုိးရအဖြဲ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာရည္ တုိးတက္ျမင့္မားေရးဆုိ ၿပီး ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အစီအစဥ္ေတြ၊ ႏွစ္ ၃ဝ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆုိတာ ရလဒ္ေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။
(ေက်ာင္းဆရာဆုိတာ ပညာတတ္တုိင္း လုပ္လို႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေအာင္မွ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဆရာလုပ္ဖို႔ အရည္အခ်င္းမရွိသူေတြ ဆရာဝင္လုပ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းမ်ဳိးဆုိရင္ ကေလးေတြကုိ မွန္ကန္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ၊ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ေပးႏုိင္ပါ့မလား.. ဂါရဝတရားတို႔ မဂၤလာတရားတို႔ သိပ္အေလး ထားတဲ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွ ေရွးက မၾကားဖူးတဲ့ ႐ုန္းရင္းၾကမ္းတမ္းမႈေတြ၊ ဟီရိၾသတပၸ ကင္းမဲ့မႈေတြ၊ ႐ုိင္း ပ်ေစာ္ကားမႈေတြ ဒီေန႔ ေနရာစုံ နယ္ပယ္စုံမွာ မေတြ႔ခ်င္ မျမင္ခ်င့္အဆုံး ျမင္ေတြ႔ေနရတယ္၊ ဒါေတြကုိ လုံးဝ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားလုိက္မယ္ဆုိရင္…. ) ဆုိၿပီး ဆရာလူထု ဦးစိန္ဝင္းက ေရးသြားခဲ့တယ္။
ဒီလုိေခတ္မ်ဳိးမွာ ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲေလးေတြ က်င္းပျဖစ္ေနတာကေတာ့ ရွားရွားပါးပါး မဂၤလာတပါးပါပဲလို႔ စိတ္ထဲ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ အျပင္မွာ မုိးဖြဲေလးေတြက်ေနျပန္ေတာ့ မုိးသက္မုန္တုိင္းထဲက ဗမာျပည္က ဆရာဆရာမေတြ ရွာ းရွားပါးပါး မဂၤလာတပါးျဖစ္တဲ့ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲေလးေတြတက္ၿပီး ပီတိၿပဳံးေလးေတြ ၿပဳံးေနၾကမွာကုိ စိတ္ထဲက ရမ္းေရာ္ ျမင္ေယာင္မိရင္း ၾကည္ႏူးစိတ္ကေလးေတြ ဝင္လာရျပန္ပါတယ္။
ေျမျဖဴခဲတေခ်ာင္းထဲမွာ ေခၽြေတြ၊ ေသြးေတြ၊ ေစတနာေတြ၊ ေမတၱာေတြ ပါဝင္ေနတယ္ဆုိတာ လူတုိင္း မျမင္ႏုိင္ၾကပါဘူး၊ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြလည္း ေတာ္လွန္ေရးေတြ အေရးေတာ္ပုံေတြမွာ ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ရင္း အသက္စြန္႔သြားခဲ့တာ ေတြ မနည္းပါဘူး၊ ေျမျဖဴခဲလည္း ရဲတတ္ပါတယ္ဆုိတာ အသိေပးရင္း…
ျမျမခ်ဳိ
ေအာက္တုိဘာ ၅ ရက္။ ဆရာမ်ားေန႔
http://www.naytthit.net/?p=31077 မွ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။